آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی فناوری بلاکچین بپردازیم و نحوه استفاده از آن برای شارژ خودرو را بررسی کنیم. همان طور که می‌دانید فناروی بلاکچین ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه‌ای دارد که از جمله آنان می‌توان به شفافیت و عدم شناسایی آن اشاره کرد. در حال حاضر یکی دیگر از ویژگی‌های آن که شارژ خودرو نیز می‌باشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پس با توجه به این مسئله در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این مطلب را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
همان طور که ‌می‌دانید در حال حاضر به منظور کاهش مصرف نفت و سایر انرژی‌های تجدید ناپذیر کشور چین و برخی دیگر از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال این هستند تا که بتوانند انرژی را تولید کنند که علاوه بر تجدید پذیر بودن، کمترین میزان آسیب را نیز به محیط زیست وارد کند. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که با تمامی تلاش‌های ضورت گرفته هنوز هم زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این انرژی فراهم نشده است. در حال حاضر استفاده از وسایل نقلیه و شمع‌های شارژی خودرو جواب گو نخواهد بود و مشکلاتی را در پی خواهد داشت. برای همین نیز د حال حاضر دشواری شارژ وسایل نقلیه یکی از عواملی است که سد راه این ایده شده است.
به صورت کلی فناوری بلاکچین ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد؛ اما از طرفی نیز این فناوری همواره معایبی را نیز در پی داشته است. از جمله مزایای این فناوری می‌توان به عدم ردیابی و غیرمتمرکز بودن آن اشاره کرد. استفاده از سیستم نگهداری شمع‌های شارژ مبتنی بر بلاکچین قادر خواهد بود یک راه کار شفاف و عالی برای مدیریت آن باشد. استفاده از فناوری بلاکچین در چندین پروسه امکان پذیر خواهد بود که از جمله آنان می‌توان به شمع شارژ، ایستگاه توزیع نیرو تعمیر و نگه داری اشاره کرد.

شبکه شارژ خودرو مبتنی بر بلاکچین

فناوری بلاکچین چیست؟

در این فناوری ما هیچ هزینه تراکنشی را نخواهیم داشت. در حقیقت مبلغی که شما پرداخت خواهید کرد، مربوط به بخش زیر ساخت خواهد بود و هیچ هزینه تراکنشی در این شبکه وجود نخواهد داشت. این سیستم روش کار بسیار ساده‌ای دارد و به صورت کاملا خودکار به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به صورت کلی روند شروع کار به واسطه ایجاد یک بلاک آغاز خواهد شد. بلاک ایجاد شده باید به واسطه هزاران نود در شبکه ارز دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از دریافت تایید‌های لازم تراکنش مورد نظر به زنجیره بلاکچین متصل خواهد شد.
این مسئله به این معنی است که به واسطه این فناوری جعل یک سند و یا دستکاری در آن کاری بسیار غیرممکن خواهد بود و دلیل این سخن نیز این است که برای این کار فرد و یا گروه مورد نظر باید قادر باشد، کنترل بیش از 50 درصد نودهای شبکه را به دست آورد. شبکه بیت کوین و بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار ارز دیجیتال همچون اتریوم در حال حاضر از این سیستم برای امنیت شبکه خود استفاده می‌کند. اما از این فناوری می‌توان استفاده‌های خیلی بیشتری کرد که از جمله آن می‌توان به استفاده از این فناوری برای شارژ خودرو اشاره کرد.

شبکه شارژ خودرو مبتنی بر بلاکچین

در حال حاضر صاحبان خودرو قادر خواهند بود شانس خود را برای استفاده از اولین شبکه شارژ خودرو به واسطه این فناوری را استفاده نمایند. به این پروژه در اصطلاح MOBI گفته می‌شود. MOBI در حقیقت به انجمنی گفته می‌شود که غول‌های خودرو سازی از آن حمایت خواهند کرد. در حال حاضر ریاست این انجمن در دست هوندا و جنرال موتورز می‌باشد. جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در حال حاضر گروه یکپارچه سازی وسایل نقلیه الکتریکی نیز در این انجمن در حال فعالیت می‌باشد.
این شبکه استانداردهای جهانی را طراحی خواهد کرد و در شبکه شارژ خودروها مورد استفاده قرار خواهد داد. به بیان ساده فناروی نوین بلاکچین بر این شبکه به عنوان یک ریجستر عمل خواهد کرد و تراکنش‌های کاربران را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این راه حل امان فرآیندی شفاف‌تر و سریع‌تر را ارائه خواهد داد و امکان خودکار شدن فرایند شارژ خودرو را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این مسئله این سیستم به کاربران این امکان را خواهد داد تا که شما بتوانید به صورت ایمن و هماهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و به محیط زیست نیز آسیبی وارد نکنید. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورت استفاده بیش از حد از این ماشین‎‌ها میزان مصرف برق نیز به شدت بالا خواهد رفت. این فناوری برای این موضوع نیز راه حلی دارد و قادر خواهد بود میزان مصرف برق را نیز به خوبی مدیریت کند.

همچنین بخوانید:

بلاک چین لایه ۱ چیست؟ آشنایی با مفهوم لایه یک و ویژگی‌های آن


درخواست شارژ کاربران به واسطه فناوری بلاکچین اطمینان برآورده شدن نیاز آنان را به همراه خواهد داشت. این مسئله در حالی است که این میزان از ظرفیت توزیع شبکه فراتر نخواهد رفت. اگر این عمل به خوبی مدیریت نشود، شکی نخواهد بود که تا چند سال آینده دارندگان خودرو برقی با مشکلات بسیاری ر به رو خواهند شد که از جمله آنان می‌توان به محدود بودن میزان برق اشاره کرد. اما به واسطه استفاده از فناوری EV در بلاکچین تمامی این موارد به خوبی مدیریت خواهد شد و شما یک شبکه انرژی پایدار را در اختیار خواهید داشت.
به بیان ساده انعطاف پذیری EV در بستر فناوری بلاکچین صورت خواهد گرفت. علاوه بر ویژگی‌ها و خصوصیاتی که این نوع از شارژ برای کاربران به همراه خواهد داشت. از طرفی تعداد بسیار زیادی از افراد نیز به کسب و کار ایستگاه شارژ EV جذب خواهند شد. در حال حاضر طبق گزارشات به دست آمده مشخص شده است که نرخ پذیرش EV به واسطه کاربران بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است و این مسئله بسیار امید بخش خواهد بود.

غول‌های خودرو سازی که به بلاکچین دست پیدا کردند

غول های خودرو سازی که به بلاکچین دست پیدا کردند

در حال حاضر شاهد این موضوع هستید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودرو سازی توجه ویژه‌ای را به این فناوری دارند. ابتکار MOBI که در سال 2018 میلادی آغاز شده است، شامل بیش از 30 شرکت ماشین سازی بزرگ می‌باشد که از جمله آنان می‌توان به فورد، بی ام و، رنو و بوش اشاره کرد. علاوه بر این مسئله ابتکارات بسیار دیگری نیز درباره فناوری گسترده بلاکچین وجود دارد که به احتمال زیاد رهبری آن بر عهده جنرال موتورز باشد. در سال 2019 میلادی خبری منتشر شد که طی آن اعلام شد که این غول خودرو سازی به دنبال یک سیستم حفاظت از تقلب به واسطه این فناوری می‌باشد.این ایده برای حفاظت از کاربران و نیز مشتریان در برابر محصولات تقلبی به کار گرفته شد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین ایده‌های مطرح شده بوده است.


برای همین نیز در حال حاضر شرکت‌های بزرگی به مانند لامبورگینی برای دریافت اصالت، در حال بررسی و استفاده از فناوری بلاکچین می‌باشد. این شرکت بزرگ در سال 2019 میلادی از این فناوری برای تایید خودروهای میزاثی خود استفاده کرد. بعد از مدتی این شرکت برنامه دیگری با نام یونیکا را برای تایید مدل‌های قدیمی و منحصر به فرد خود ارائه کرد. هچنین جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در این فناوری ابزارهای بسیاری به کار برده شده است که از جمله آنان می‌توان به ردیابی خودرو و اطمینان استفاده از ابزار با کیفیت در ساخت قطعات خودرو اشاره کرد.
پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که موارد استفاده از بلاکچین در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است، اما از طرفی این فناوری تنها برای ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد و در صنعت خودرو سازی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این مسئله از این فناوری می‌توان در صنایع دیگری از جمله بهداشت مواد غذایی و نساجی نیز استفاده کرد. این مسئله کاملا درست است که هر چقدر استفاده از این فناوری بیشتر می‌شود مشکلات آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد، اما به دلیل راه کارهای معقول و خوبی که این فناوری همیشه به کار برده است، این فناوری در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های موجود در دنیا می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با شارز خودرو به واسطه این فناوری آشنا کنیم و به صورت کلی به تاثیر این فناوری بر روی این صنعت اشاره‌ای داشته باشیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم فناوری بلاکچین مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارد که از جمله آنان می‌توان به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نام برد. بسیاری بر این باورند که بلاکچین تنه محدود به خرید بیت کوین و رمز ارزهایی به مانند آن خواهد بود. اما این فناوری در صنایع بسیار بزرگی به مانند خودرو سازی و نیز نساجی کاربرد دارد.
به عنوان مثال شرکت بزرگ لامبورگینی از این فناوری برای اثبات اصالت محصولات و خودروهای خود استفاده خواهد کرد. از طرفی نیز شرکت جنرال موتورز از این فناوری برای دستیابی به یک سیستم برای جلوگیری از تقلب استفاده کرده است. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که این فناوری استفاده‌های بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل محبوبیت روز افزون این فناوری کاربردهای بی شمار آن در زندگی روزمره و ارائه حل مشکلات جوامع امروزی می‌باشد.
 

مرجع: coin360

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی