آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی دیگر از حملات مختص به بازار ارز دیجیتال اشاره کنیم که نام آن پانیک سل می‌باشد. همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار نوپا می‌باشد و برای همین نیز همواره نوسانات بسیار زیادی در این بازار وجود دارد. اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که در زمان نوسانات بازار ارز دیجیتال قادر به پیش بینی ارز دیجیتال نیستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به پانیک سل بپردازیم و راه‌های مقابله با آن را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که روانشناسی تاثیر بسزایی را بر روی معاملات شما در این بازار خواهد داشت. دلیل این سخن نیز این است که روانشناسی به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار از این تکنیک برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید نمودار یک ارز دیجیتال به مانند ارز دیجیتال بیت کوین و یا اتریوم اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که اطاعات بسیار زیادی از این راه به دست خواهد آمد، اما شما عزیزان تنها به واسطه درک مناسبی از روانشناختی در بازار ارز دیجیتال می‌توانید فرصت‌های مناسب را برای انجام معاملات خود بیابید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با پانیک سل آشنا کنیم و راه‌های جلوگیری از آن را خدمت شما آموزش دهیم.

پانیک سل چیست؟

پانیک سل

زمانی فروش وحشت زده و یا به اصطلاح پانیک سل رخ خواهد داد که سرمایه گذاران به محض این که سقوط بازار را مشاهده کردند، اقدام به فروش دارایی خود کنند. بسیاری از آن دسته افرادی که پانیک سل را تجربه می‌کنند، از جمله افراد تازه کار و مبتدی بازار می‌باشند. این افراد به دنبال سود کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال هستند و به دید بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری نمی‌کنند. به بیان ساده‌تر این افراد ریسک پذیری بسیار پایینی دارند. برای همین نیز اصولا آن دسته از افرادی که به دید بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند، به مراتب کمتر با این چالش رو به رو خواهند شد، دلیل این سخن نیز این است که به نوسانات بازار ارز دیجیتال توجهی نخواهند داشت.
به صورت کلی این دسته از افراد جز اولین کسانی خواهند بود که با کوچکترین نوسان بازار، اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. زمانی که تعداد این دسته از افراد بالا باشد، ما شاهد نزول شدید قیمت در یک رمز ارز خواهیم بود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این روند نزولی ادامه دار نخواهد بود و بعد از مدتی با کاهش قیمت رمز ارز مورد نظر، سرمایه گذارانی که به دنبال خرید این رمز ارز با قیمت پایین‌ بودند، شروع به خرید این رمز ارز خواهند کرد و قیمت آن دوباره بالا خواهد رفت. پس با توجه به این مسئله در صورتی که میزان پانیک سل‌ها در یک شبکه ارز دیجیتال بالا باشد، موجب کاهش روز افزون قیمت آن رمز ارز خواهد شد.

مفهوم پانیک سل چیست؟

فروش وحشت زده یک رمز ارز، همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، نزول قیمت آن دارایی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این مسئله کاهش شدید قیمت در یک رمز ارز سبب کاهش کیفیت ذاتی آن پروژه نیز خواهد شد و بسیاری از سرمایه گذاران آن، اعتماد خود را به آن پروژه از دست خواهند داد. البته این افراد خطری را برای آن شبکه ارز دیجیتال نخواهند داشت. دلیل این سخن نیز این است که بعد از گذشت مدتی و با کاهش قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگی هستند که آن دارایی را در پایین‌ترین قیمت خریداری خواهند کرد و روند بازار را تغییر خواهند داد. اما به صورت کلی این رویداد می‌تواند دارایی بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال را از بین ببرد و بازیابی آن میزان از دارایی برای برخی از فعالان بازار امکان پذیر نباشد.

عواقب مالی جبران ناپذیر پانیک سل

این رویداد ضرر و زیان بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت. سرمایه گذارانی که اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت می‌کنند و نوسانات حال حاضر ارز دیجیتال مورد نظر خود را دنبال نمی‌کنند، کمتر در معرض این رویداد قرار خواهند گرفت. اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در صورتی که شما سرمایه حیاتی و مورد نیاز خود را برای سرمایه گذاری قرار دهید و آن دارایی با پانیک سل رو به رو شود، مشکلات بسیار زیادی برای شما پیش خواهد آمد. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که همواره دارایی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید که نیاز مبرم به آن نداشته باشید تا در صورت از دست دادن آن، آسیب جدی به شما وارد نشود.
همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار بسیار پر نوسان است که نزول‌ها و صعودهای بسیاری را در آن شاهد هستیم. پس با توجه به این مسئله اصلا توصیه نمی‌شود که دارایی مورد نیاز خود را در این بازار قرار دهید. برای همین نیز بهتر است که با دارایی کم و رمز ارزهای با ثبات تر کار خود را در این بازار آغاز کنید. به دلیل ترس موجود از پانیک سل بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که بهترین راه کار این است که شما دارایی خود را به صورت نقد نگه داری کنید. دلیل این سخن نیز این است که زمانی که تقاضا برای فروش زیاد باشد، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که به هر قیمتی که شده دارایی خود را به فروش برسانند. این را نیز به یاد داشته باشید که این مسئله تنها مختص به بازار ارز دیجیتال نخواهد بود و برای سایر بازارها از جمله بازار مسکن و خودرو نیز صدق می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

آیا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را می‌شناسید؟

دلایل بروز پانیک سل

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث رخ دادن یک فروش وحشت زده در بازارهای مالی خواهد شد. از جمله این عوامل می‌توان به دست‌های ضعیف، تقاضا برای فروش بیش از حد و عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته اشاره کرد. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا شما را با برای از این دلایل بیشتر آشنا کنیم.

1. دست‌های ضعیف

دست‌های ضعیف یکی از اصطلاحات مهم در بازار ارز دیجیتال می‌باشدکه بیشتر برای آن دسته از افرادی که مهارت خاصی ندارند و بدون برنامه ریزی کار خود را در این بازار ادامه می‌دهند به کار می‌رود. برای همین نیز این افراد همواره به دلیل سهل انگاری‌های خود و نیز تصمیمات اشتباهی که اتخاذ خواهند کرد با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد. نکته جالب توجه این است که این افراد به واسطه اشتباهاتی که انجام خواهند داد، زمینه ساز موفقیت بسیاری از افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال خواهند شد. دلیل این سخن نیز این است که در هر بازار مالی برای برنده شدن، نیاز است که فردی بازنده شود. دست‌های ضعیف بازار نیز، این وظیفه را عهده دار خواهند شد.
به صورت کلی در بازار ارز دیجیتال پول از جیب افراد عجول به جیب افراد صبور حرکت خواهد کرد. دلیل این سخن نیز این است که زمانی که دست‌های ضعیف اقدام به فروش دارایی خود با قیمت بسیار اندک خواهند کرد، افراد صبور بازار ارز دیجیتال به واسطه تحلیل‌های خود اقدام به خرید این دارایی‌ها خواهند کرد و با یک برنامه ریزی درست، سود بسیار خوبی را از معامله خود به دست خواهند آورد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برای بازار ارز دیجیتال برنامه ریزی کابری غیرممکن خواهند بود، اما به صورت کلی شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه اندیکاتورها و تحلیل تکنیکال احتمال برد خود را در معامله بالاتر ببرید. به عنوان مثال تحلیل تکنیکال به شما نرخ ارز دیجیتال و نیز پیش بینی ارز دیجیتال مورد نظر را برای شما عزیزان به ارمغان خواهند آورد.

2. سفارش‌های حد ضرر

در حال حاضر برخی از برنامه‌های معاملات ارز دیجیتال هستند که باعث افزایش میزان پانیک سل در بازار ارز دیجیتال خواهند شد. شاید در نگاه اول این ابزار تنها یک راه برای جلوگیری از ضرر باشد؛ اما این نوع سفارش یک نوع سفارش جاری برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال خواهد بود. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال یک بازار دو طرفه است شما عزیزان به واسطه این ابازر قادر خواهید بود هم سود به دست آورید و هم از ضرر خود در بازار ارز دیجیتال جلوگیری کنید. در صورتی که شما استاپ لاس خود یا همان حد ضرر خود را تعیین کنید و بازار با یک افت ناگهانی رو به رو شود، برنامه مورد استفاده، به صورت خودکار دارایی شما را به فروش خواهد رساند و همین مسئله منجر به ایجاد پانیک سل شدیدی در بازار ارز دیجیتال خواهد شد.

3. عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته

برای این که بتوان جلوی پانیک سل را گرفت در گذشته بسیاری از کارشناسان به فعالان بازار ارز دیجیتال توصیه می‌کردند که از وحشت خود دار کنند. این مسئله کاملا درست است که اثر پانیک سل از بین خواهد رفت و قیمت دارایی دوباره به حالت اولیه خود بازخواهد گشت. اما نمی‌توان اثر این رویداد را بر روی فعالان بازار ارز دیجیتال کتمان کرد. البته میزان تاثیر این رویداد به حجم سرمایه گذاری شخص مورد نظر و نیز میزان ریسک پذیر بودن آن نیز بستگی خواهد داشت.
در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که بازار ارز دیجیتال در آینده نزدیک با نوسان بسیار زیادی رو به رو خواهد شد، از این رو توصیه آنان به فعالان وحشت زده بازار این است که تنها به دلیل ترس اقدام به فروش دارایی خود نکنند. علاوه بر این مسئله در صورتی که شما عزیزان سبد سرمایه گذاری خود را به خوبی چیده باشید، هیچ گاه به واسطه نزول قیمت در یک دارایی، آنقدر تحت تاثیر قرار نخواهید گرفت که آن دارایی را به فروش برسانید.

4. الگوریتم‌ها

در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال به واسطه تحلیل تکنیکال در این بازار سرمایه گذاری خود را انجام خواهند داد. برای همین نیز به محض دیدن یک سیگنال فروش، سریعا اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. توصیه ما به شما عزیزان این است که تحلیل خود را به درستی مدیریت کنید و از تصمیم عجولانه خود دار کنید. به عنوان مثال یکی از تریدرهای بازار ارز دیجیتال در سال 2010 میلادی به واسطه از دست دادن کنترل نرم افزار معاملاتی خود، بیش از 1 تریلیون دلار را در کمتر از یک ساعت از دست داد. پس با توجه به این مسئله در زمان ترید همیشه تمامی جوانب را در نظر داشته باشید تا که در سرمایه گذاری خود دچار مشکل نشوید و تمامی دارایی خود را به یکباره از دست ندهید.

روش مقابله با پانیک سل

روش مقابله با پانیک سل

این مسئله کاملا درست است که پانیک سل یکی از رویدادهای بسیار خطرناک در بازار ارز دیجیتال می‌باشد، اما از سویی نیز فعالان بازار ارز دیجیتال قادر خواهند بود به واسطه رعایت برخی نکات در مقابل این رویداد خود را بیمه کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این موارد بپردازیم.

1. کشف فرصت‌ها

همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، در حال حاضر افراد بسیاری در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که از ریسک خود داری خواهند کرد و برای همین نیز با کوچکترین نوسانی اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. این رویداد فرصت بسیار خوبی را به افراد با تجربه خواهد داد تا که بتوانند از این راه سود خوبی را به دست آورند. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که می‌توان در زمان پانیک سل خرید خود را انجام داد، اما زمان اتمام آن را نمی‌توان شناسایی کرد و این مسئله یکی از مشکلات اساسی آن می‌باشد. پس با توجه به این مسئله فعالان بازار ارز دیجیتال به واسطه دو راه کار قادر خواهند بود از پانیک سل دوری کنند. این دو راه کار عبارتند از این که در زمان معامله دچار وحشت نشوند و دوم این که در زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار کم است، اقدام به خرید آنان کنند.

2. میانگین گیری از هزینه دلاری

میانگین گیری از هزینه دلاری یکی دیگر از راه کارهایی است که شما قادر خواهید بود به واسطه آن از پانیک سل جلوگیری کنید. در این روش فرد معامله گر در فواصل معین میزان مشخصی از دارایی را خریداری خواهد کرد. این کار به سرمایه گذار این امکان را خواهد داد تا که بتواند رمز ارز مورد نظر خود را با قیمتی بسیار پایین خریداری کند. پس با توجه به این مسئله این روش از سرمایه گذاری علاوه بر این که بسیار کاربردی است، برای مقابله با پانیک سل نیز بسیار مناسب خواهد بود.

3. تحلیل تکنیکال

در صورتی که شما عزیزان تجربه کافی را در زمینه بازار ارز دیجیتال داشته باشید و ابزارهای تحلیل را به خوبی بشناسید، قادر خواهید بود بهترین زمان و بهترین قیمت را برای خرید یک رمز ارز به مانند بیت کوین و اتریوم را شناسایی کنید. به واسطه این کار شما احتمال موفقیت خود را در معامله به میزان بسیاری افزایش خواهید داد. در صورتی که شما از یک روش تحلیل تکنیکال مناسب استفاده کنید، به ابزار تحلیل خود اعتماد کامل خواهید داشت و همین مسئله موجب خواهد شد که نوسانات بازار ارز دیجیتال را نادیده بگیرید. پس با توجه به این مسئله در دست داشتن یک ابزار تحلیلی مناسب، علاوه بر این که به موفقیت شما در بازار ارز دیجیتال کمک بسیاری خواهد کرد، برای مقابله با پانیک سل نیز بسیار خوب و کاربردی خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی ازرویدادهای مهم بازار ارز دیجیتال به نام پانیک سل آشنا کنیم و روش مقابله با آن را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز خدمت شما عزیزان اشاره کردیم، پانیک سل بیشتر گریبان گیر تازه واردان بازار ارز دیجیتال خواهد شد و موجب می‌شود که این افراد دارایی خود را با قیمتی بسیار پایین به فروش برسانند. این افراد بدون این که اطلاعی داشته باشند، کمک بسیاری را به موفقیت با تجربه‌های بازار ارز دیجیتال خواهند کرد، دلیل این سخن نیز این است که این افراد معمولا در بالاترین قیمت خریدار هستند و در پایین‌ترین قیمت فروشنده می‌باشند.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که سرمایه گذاران بلند مدت کمتر با این رویداد مواجه خواهند شد، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که در صورتی که پانیک سل‌های رمز ارز مورد نظر زیاد باشد، منجر به نزول شدید قیمت در آن دارایی خواهد شد. پس با توجه به این مسئله این رویداد در شرایط حاد قادر خواهد بود دارایی آن دسته از افرادی که سرمایه گذاری بلند مدت نیز انجام داده‌اند را نیز به خطر بیاندازد. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که به واسطه راه کارهایی که نام بردیم، خود را از این رویداد دور نگه دارید تا به دارایی شما آسیب جدی وارد نشود.
 

مرجع: cryptobriefing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی