آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم دلیل اینکه می‌گویند خرید بدون احراز هویت در بیت کوین خطرناک است و همچنین این که چرا صرافی‌ها احراز هویت را یکی از شروط اصلی برای معامله در بیت کوین قرار داده‌اند را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرید بیت کوین


بیتکوین در طول عمر یک دهه و چندی که طی کرده است با کاربران زیادی دست و پنجه نرم کرده است. بعضی از این کاربران سعی بر این داشته‌اند که از بیت کوین برای کارهایی به مانند پولشویی و یا سایر کارهای خلاف استفاده نمایند. مسئله اصلی در اینجا این است که این خطر نگرانی صرافی‌های بزرگ دنیا را نیز به همراه داشته است و از این رو چون نمی‌خواهند اعتبار خود را از دست بدهند دست روی دست نگذاشته‌اند. از این رو صرافی‌های بزرگ برای این که امنیت خود را افزایش دهند از آپشنی به نام احراز هویت در سیستم خود استفاده می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به اهمیت احراز هویت برای خرید بیت کوین و سایر رمز ارزها بپردازیم.

منظور از احراز هویت چیست؟

احراز هویت یا به اصطلاح همان KYC ک پروسه‌ای است که برای تایید هویت کاربران در سیستم‌ها به کار می‌رود. همان طور که پیش از این گفتیم این آپشن برای جلوگیری از فساد و... در صرافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس بنابر سخنان گفته شده سعی نمایید که پیش از خرید ارز دیجیتالی به مانند بیت کوین از صرافی مورد نظر خود اطلاعات کافی را به دست آورید.
افرادی که به قول معروف ریگی به کفش دارند همیشه از احراز هویت در حال فرار هستند زیرا می‌دانند که برای آنان مشکلاتی را به همراه خواهد داشت از جمله این مشکلات این است که صرافی‌ها برای افرادی که حتی موفق به ثبت نام بدون احراز هویت شوند نیز محدودیت برداشت خواهد گذاشت و یا در صورت مشکوک شدن حساب آنان را مسدود خواهد کرد.
مخصوصا این روزها که بازار ارزهای دیجیتال به شدت داغ است و با رشد چشمگیری که داشته‌اند روز به روز سرمایه گذاران اعم از ریز و درشت به سمت آن می‌آیند و پول‌های خود را صرف خرید آن می‌کنند.
همان طور که می‌دانید بیت کوین و اتریوم با توجه به محبوبیتی که در بین سایر ارزهای دیجیتال دیگر دارند ریسک سرمایه گذاری کمتری را خواهند داشت و معمولا به نسبت بیشتر از دیگر ارزها خرید و فروش می‌شوند یا به عبارتی حجم معاملات آنان بالا است. در تمام صرافی‌های معتبر داخلی و همچنین خارجی برای ثبت سفارش خود برای خرید هر ارزی شما نیاز به اهراز هویت خواهید داشت . به علت ناشناس بودن تراکنش‌ها در بیت کوین صرافی‌ها همان طور که پیش از این اشاره کردیم احراز هویت را اعمال می‌کنند. اما در این بین افرادی نیز حضور دارند که دوست ندارند که اسکن مدارک خود را در سامانه ارائه دهند حالا به هر علتی امکان این کار را ندارند. اگر شما نیز به مانند این افراد قصد خرید بیت کوین بدون احراز هویت را دارید در ادامه با ما باشید.
شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می‌توان بدون احراز هویت اقدام به خرید بیت کوین کرد؟ در جواب به این سوال باید گفت بله، این کار شدنی می‌باشد. در حقیقت پلتفرم‌های معاملاتی و نیز صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که امکان خرید بدون احراز هویت را به کاربران خود می‌دهند. ولی باید حواستان را حسابی جمع کنید زیرا در این کار در کنار محرمانه نگه‌ داشتن هویت خود باید معایب آن را نیز به جان بخرید. در ادامه با برخی از مشکلات آن آشنا خواهیم شد.
همانطور که می‌دانید اکثر افرادی که قصد خرید بیت کوین بدون احراز هویت را دارند به دنبال پولشویی و کلاهبرداری هستند. و البته این را نیز بگویم که عده‌ای نیز هستند که علاقه‌ای به افشای اطلاعات خود ندارند. اما در هر دو صورت خرید بیت کوین بدون احراز هویت خطرناک است. در ادامه می‌خواهیم به برخی از این خطرات بپردازیم با ما همراه باشید.

چرا احراز هویت برای خرید بیت کوین ضروری می‌باشد؟

1- هک شدن کارت و یا حساب بانکی
تصور کنید که شخصی اطلاعات و کلیدهای خصوصی کاربر دیگری را در اختیار خود داشته باشد و یا حتی کارت او را همراه با رمز آن به سرقت برده باشد. حال اگر این فرد بتواند شخصی که بدون احراز هویت اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کند را بیابد، می‌تواند بسیار برای آن فرد مشکل آفرین باشد. پس با توجه به این گفته‌ها می‌توان گفت که سارقی که سعی در خرید بیت کوین دارد، احراز هویت سبب می‌گردد که دیگر نتواند این کار را در سایت‌ها  یا صرافی‌های معتبر انجام دهد.
2- پولشویی
در این شرایط ممکن است فردی که مقدار زیادی پول را اختلاس کرده است برای خروج آن این پول را به ارز دیجیتال تبدیل کرده باشد. بنابراین با توجه به بودن احراز هویت این امکان دیگر بریا افراد پولشو فراهم نخواهد بود.
3- فرار مالیاتی
یکسری از شایعاتی که درباره بیت کوین مطرح می‌شود این است که بیت کوین امکان فرار مالیاتی را فراهم می‌کند. اما تراکنش‌هایی که در شبکه بلاکچین بیت کوین صورت می گیرند به صورت کامل ناشناس نیستند و امکان این که فهمید که هر فرد به چه مقدار بیت کوین دارد در آن وجود دارد و امکان بررسی تراکنش‌ها نیز وجود خواهد داشت. پس با توجه به این موضوع صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی برای مبالغ بالا نیاز به تایید هویت با مدارک شناسایی دارند که با توجه به این کار مشخص خواهد بود که فرد چه میزان بیت کوین به کیف پول خود منتقل نموده است.
4- دزدی بودن بیت کوین‌ها
بیت کوین نیز به مانند سایر پول‌های رایج قابل سرقت می‌باشد. همان طور که در مورد قبل اشاره کردیم تراکنش‌های بیت کوین کاملا ناشناس نمی‌باشد و می‌شود تراکنش‌های هر فرد را در کیف‌ پول آن شخص مشاهده نمود. بنابراین احراز هویت در این زمینه سبب می‌گردد تا در صورت تنظیم قوانین ، اگر بیت کوین‌ها به سرقت رفته باشند بتوان با شکایت صاحب کیف پول را شناسایی و ردگیری نمود.
5- نیت کلاهبرداری و ارسال نکردن بیت کوین
وقتی که شما از هویت فروشنده بیت کوین اطلاعی نداشته باشید دیگر هیچ گونه تضمینی مبنی بر این که پس از واریز وجه توسط شما آن شخص بیت کوینی برای شما ارسال کند وجود نخواهد داشت.

خرید بیت کوین از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا افراد حقیقی

شبکه‌های اجتماعی و یا پیام رسان‌ها از جمله تلگرام و واتس‌آپ این روزها به جای مناسبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است. افراد بسیاری هستند که در گروه‌های تلگرامی یا کانال‌ها ادعا می‌کنند که فروشنده بیت کوین و یا اتریوم هستند. در این روش معامله نیزی به احراز هویت نمی‌باشد اما یک خطر بزرگ شما را در این روش تهدید خواهد کرد و آن هم این است که خریدار پس از واریز کردن وجه به کارت بانکی فرد کلاهبردار هیچ بیت کوینی را از او دریافت نکرده است. البته این را نیز بگویم در این بین افرادی نیز حضور دارند که واقعا به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند و کلاهبردار نیز نمی‌باشند. اما اگر به دنبال ریسک بر روی سرمایه خود و نیز استرس نیستید از این کار جدا خودداری نماید. اگر قصد خرید از یک فرد حقیقی را نیز دارید حتما از کلاهبردار نبودن آن مطمئن شوید و در صورت امکان سعی نمایید که معامله را به صورت حضوری انجام دهید تا ریسک معامله کم شود.

صرافی‌های خارجی

خرید از تمامی صرافی‌های داخلی معتبر نیز به طی کردن مرحله احراز هویت دارد. اما مزیت اصلی این کار این است که ریسکی را برای شما به همراه نخواهد داشت. از آن سو صرافی‌های خارجی زیادی نیز وجود دارند که امکان خرید و فروش بیت کوین در آنها بدون احراز هویت وجود دارد. البته این را هم بگویم که برای خرید از این صرافی‌ها نیاز به کارت بین المللی مانند ویزا و مسترکارت خواهید داشت. حساب‌های ارزی معتبر نیز نیاز به احراز هویت خواهند داشت. بنابر سخنانی که گفته شد شما برای خرید از صرافی‌های خارجی نیز به صورت غیرمستقیم نیاز به احراز هویت خواهید داشت.

ریسکی بودن خرید و فروش ارز در صرافی‌های خارجی

خرید ازصرافی های خارجی

 

این گفته صحیح است که امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی موجود است اما، بهتر است که از وب‌سایت‌های معتبر ایرانی برای این کار استفاده نمایید زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل دست شما بازتر خواهد بود و شما می‌توانید با پیگیری از مراجعه قضایی شکایت خود را اعلام نمایید ولی در صرافی‌های خارجی این امکان برای شما وجود ندارد و شما ممکن است که دارایی خود را به طور کامل از دست بدهید.
البته به این نکته مهم نیز اشاره نمایم که صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های دولتی به کاربران ایرانی هیچگونه خدماتی را ارائه نخواهند داد و اگر شما با آیدی کشور ایران در این صرافی‌ها فعالیت نمایید در صورت متوجه شدن، صرافی مورد نظر سریعا دارایی شما را مسدود خواهد کرد. از آن نظر که این دارایی‌ها یعنی ارزهای دیجیتال نسبت به سایر دارایی‌های سنتی به مانند پول‌های رایج جدیدتر و نوپا هستند هنوز نسبت به آن‌ها قانون‌ گذاری‌های لازم صورت نگرفته است و در نتیجه این امر بهتر است که با احراز هویت امنیت ارزهای دیجیتال خود به مانند بیت کوین را فراهم سازیم.
حال که به خطرات خرید بدون احراز هویت پرداختیم در پایان می‌خواهیم به چند روش برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت برای کسانی که دوست ندارند اطلاعات آنان فاش شود نیز اشاره نماییم.
1- خرید بیت کوین با پول نقد
شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت خرید آن با پول نقد باشد. زیرا با استفاده از این روش شما به صورت مستقیم با فروشنده بیت کوین در ارتباط خواهید بود و با پرداخت مبلغ مورد نظر بیت کوین خود را در کیف پول خود دریافت خواهید کرد. این روش در کنار سادگی از معایبی نیز برخوردار است. به عنوان مثال از جمله معایب این روش می‌توان به این اشاره کرد که شما باید فردی را بیابید که با پذیرفتن پول نقد شما بیت کوین را به شما پرداخت نماید. دوما فردی که قرار است از آن بیت کوین را خریداری نمایید باید فردی قابل اعتماد باشد و از این مطمئن باشید که بعد از این که پول را دریافت کرد بیت کوین را همان لحظه به حساب شما واریز نماید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همیشه سعی نمایید در این روش از خرید بیت کوین تمام مراحل از جمله واریز پول و نیز دریافت بیت کوین را در همان لحظه انجام دهید تا ریسک معامله شما به صفر برسد.
2- خرید از صرافی‌های خارجی بدون احراز هویت
همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم صرافی‌های زیادی وجود دارند که خرید بیت کوین را بدون احراز هویت به کاربران خود ارائه می‌دهند. البته به علت تحریم بود برخی از کشور‌ها از جمله کشور ایران نباید با آی پی ایران به صرافی‌ها وارد شد زیرا صرافی حساب شما را مسدود خواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل سعی نمایید که از یک آی پی ثابت از یک کشور که قوانین آزادانه‌ای نسبت به بیت کوین و کلا ارزهای دیجیتال دارد استفاده نمایید. البته این کار هم باز ریسک‌های خودش را دارد و در هر صورت امکان مسدودی حساب شما توسط صرافی وجود خواهد داشت.
سخن پایانی
با تمام سخنانی که در این مطلب گفته شد با توجه به این که راه‌هایی برای خرید بدون احراز هویت در صرافی‌های خارجی وجود دارد و یا خرید با پول نقد باز هم این کار توصیه نمی‌شود زیرا همواره خطراتی دارایی شما را تهدید خواهد کرد از جمله این خطرات همان مسدود شدن حساب توسط صرافی‌های خارجی می‌باشد که اگر این اتفاق روی دهد عملا شما ارتباطتان با دارایی‌هایتان قطع خواهد شد و بازیابی دارایی در این مواقع بسیار دشوار خواهد بود و در برخی از مواقع دارایی شما از بین می‌رود از این رو توصیه می‌گردد با انجام دادن احراز هویت خود در صرافی‌ها از جمله صرافی‌های داخلی اقدام به خرید بیت کوین نمایید. زیرا در این صورت امنیت دارایی شما به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت و دیگر خطراتی به مانند مسدودی حساب شما را تهدید نخواهد کرد. و اگر احیانا حساب شما مسدود شود با ارائه مدارک خود موفق به بازیابی دارایی خود خواهید شد.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


نمودار قیمت اتریوم بر اساس 3 معیار کلیدی که توسط تحلیلگران ارز دیجیتال به دست آمده است این موضوع را نشان می‌دهد که ارزش این ارز دیجیتال در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به مبلغی برابر با 6 هزار دلار که تقریباً در حدود 2 برابر قیمت فعلی این ارز است برسد.

نمودار قیمت اتریوم


بر اساس یک سری معیارهای کلیدی که تحلیلگران آن را به دست آورده‌اند، نشان می‌دهد که در آینده‌ای نه ‌چندان دور، نمودار قیمت اتریوم به 6 هزار دلار خواهد رسید. بر اساس گزارشی که از طرف کوین تلگراف به دست رسیده است نشان می‌دهد که اتریوم می‌تواند در آینده قیمت خود را به ارزشی دو برابر برساند و این پتانسیل صعودی به لطف تلاقی شاخص‌های حمایتی تکنیکال و فاندامنتال به وجود آمده است.
قیمت اتریوم در دو هفته گذشته بیش‌تر از 9 درصد افزایش یافت و برای اولین بار در 10 روز گذشته توانست خود را به رقمی در نزدیکی 3.330 دلار برساند. این حرکت صعودی هم ‌زمان با جهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال مطرح بر روی این بازار، از جمله رمز ارز بیت کوین شکل گرفت. در واقع در دو هفته گذشته بیت کوین رشید برابر با 9.5 درصد را تجربه کرد و پس از آن نیز توانست تا به قیمتی بالای 60 هزار دلار دست پیدا کند.
ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد سه معیار اساسی که می‌تواند باعث شود تا نمودار قیمت اتریوم ارزشی در حدود 6 هزار دلار را تجربه کند توضیح بدهیم. علاوه بر این در مورد این مطلب که آیا نهنگ‌های اتریوم می‌توانند باعث شوند تا نمودار قیمت اتریوم رشد قیمتی بیشتری را تجربه کند توضیحات بیشتری خواهیم داد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

همبستگی اتریوم و بیت کوین در برابر تورم آمریکا

جهش دو هفته گذشته در بازار ارزهای دیجیتال به صورت اتفاق افتاد که وزارت بازرگانی ایالت متحده گزارشی را در خصوص هزینه‌های مصرف‌کننده منتشر کرد. این هزینه‌ها، که به عنوان هزینه‌های مصرف‌ کننده شناخته می‌شود، به ‌طور کلی به یک مبلغ تمام شده اشاره دارد که افراد و خانوارها برای استفاده از کالا و خدمات آن را پرداخت می‌کنند.
بر اساس این گزارش می‌توان متوجه شد که، شاخص هزینه مصرف شخصی یعنی (PCE)، که از آن با عنوان معیار ترجیحی بانک مرکزی آمریکا برای نرخ تورم یاد می‌شود، در ماه اوت یا مرداد رشدی تقریباً برابر با 0.3 درصد داشته و در مقایسه با سال گذشته 3.6 درصد افزایش یافته است. با توجه به این داده‌ها می‌توان گفت که نرخ تورم محوری آمریکا به بالاترین سطح خود در 30 سال گذشته رسیده است.
معامله گران کوتاه‌ مدت تمایل دارند بیت کوین را به عنوان سپری در برابر تورم معرفی کنند و این موضوع واکنش بازار بیت کوین به افزایش هزینه‌های مصرف ‌کننده در آمریکا را توجیه می‌کند.
داده‌های وب ‌سایت کریپتو واچ (CryptoWatch) نشان می‌دهد که همبستگی بین عملکرد نمودار قیمت اتریوم و بیت کوین در 30 روز گذشته 89 درصد بوده است و این یعنی اتریوم تقریباً پا به پای بیت کوین پیش رفته است.
دانشگاه میشیگان (Michigan) بین 25 اوت (3 شهریور) تا 27 سپتامبر ( 5 مهر) یک نظر سنجی بر اساس هزینه مصرف‌کننده برگزار کرد که نتیجه آن نشان می‌دهد که پیش ‌بینی بلند مدت مصرف‌ کنندگان آمریکایی برای نرخ تورم تقریباً به 3 درصد رسیده است. در واقع می‌توان به این صورت گفت که این رقم بالاترین نرخ در یک دهه گذشته است.
نتایجی که بر اساس این نظرسنجی به دست آمده است، برخلاف نظرات جروم پاول (Jerome Powell) رئیس بانک مرکزی آمریکا است. او که افزایش نرخ تورم ماهانه را به صورت گذرا توصیف کرده است، در یک نشست اخیر سنا اعلام کرد هزینه‌های مصرف‌ کنندگان آمریکایی که اخیراً افزایش پیدا کرده است، ممکن است حداقل تا سال آینده دست نخورده باقی بماند.
در نتیجه می‌توان این‌گونه گفت که، افزایش فشار تورم می‌تواند دلیلی برای خریداران باشد تا برای مقابله با تورم در بیت کوین سرمایه ‌گذاری کنند. مایکل سیلور (Michael Saylor) که مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy) می‌باشد، هم اخیراً به شرکت‌های بزرگ این پیشنهاد را داده است که نقدینگی موجود در خزانه خود را به btc تبدیل کنند.
مایکرو استراتژی اکنون در حدود 0.5 درصد از حجم در گردش بیت کوین را در اختیار دارد که با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی ارزشی در حدود 6 میلیارد دلار دارد.

اصل موضوع عرضه و تقاضا
به ‌روز رسانی شبکه و نمودار قیمت اتریوم در تاریخ 5 اوت که برابر با 14 مرداد می‌شود، چشم‌ اندازی صعودی را در بازار این ارز دیجیتال و روند افزایشی را برای نمودار قیمت اتریوم به دنبال داشت که این چشم ‌انداز صعودی وابسته به اصل عرضه و تقاضا است.
هارد فورک لندن یک طرح بهبودی جدید را با عنوان EIP 1559 به شبکه اتریوم اضافه کرده است که در آن بخشی از کارمزدهای شبکه به عنوان کارمزد پایه در نظر گرفته شده و سوزانده می‌شود. داده‌های که تازه به دست رسیده است این قضیه را نشان می‌دهد که تاکنون 410.404 اتریوم، معادل 1.32 میلیارد دلار، برای همیشه از چرخه شبکه خارج شده است.
نمودار قیمت اتریوم هم ‌اکنون در حال آماده‌سازی زیر ساخت های لازم برای انتقال سازوکار اجماع خود از اثبات کار به اثبات سهام است. به همین دلیل یک استخر سهام گذاری راه ‌اندازی کرده است تا به کاربران اجازه دهد برای مدت مشخصی 32 واحد اتریوم در قراردادهای هوشمند اثبات سهام قفل کنند و با دریافت پاداش، موجودی این ارز خود را با توجه به ارزش آن بر روی نمودار قیمت اتریوم افزایش بدهند.
حجم اتریوم های سهام گذاری شده در قراردادهای هوشمند نسخه دوم اتریوم تاکنون از حدود 11.500 واحد در تاریخ نوامبر 2020 که برابر با آبان سال 1399 می‌شود به 7.82 میلیون واحد رسیده است. گفته می‌شود که 7.82 میلیون اتریوم سهام گذاری شده موقتاً از چرخه شبکه این ارز دیجیتال خارج شده است.
اما از طرف دیگر موجودی اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است. داده‌های وب ‌سایت تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 18.1 میلیون اتریوم در صرافی‌ها قرار دارد و این مسئله در حالی اتفاق افتاده است که موجودی اتریوم در سال گذشته پلتفرم‌های معاملاتی 23.73 میلیون واحد بوده است.
کاهش موجودی اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال این موضوع را نشان می‌دهد که معامله گران احتمالاً ترجیح می‌دهند تا به جای آن که اتریوم های خود را بفروشند آن‌ها را نزد خود نگه دارند و این موضوع باعث عدم ایجاد روند نزولی بر روی نمودار قیمت اتریوم می‌شود.  از آنجایی‌ که این احتمال این وجود دارد که سرمایه ‌گذاران جدید در ادامه با کاهش عرضه مواجه شوند، اتریوم این شانس را دارد تا ارزشمندتر از EIP 1559 عرضه کل اتریوم احتمالاً در 120 میلیون واحد به اوج خود می‌رسد و در ادامه کمتر و کمتر می‌شود. در همین حال تقاضا افزایش پیدا می‌کند و به طور قطع این یعنی نمودار قیمت اتریوم افزایش پیدا خواهد کرد.

الگوی فنجان و دسته در نمودار قیمت اتریوم

قیمت اتریوم

کاهش عرضه و دنبال این قضیه افزایش تقاضا به عنوان پشتوانه‌ای برای قیمت اتریوم عمل می‌کند. شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته در نماهای بلند مدت بازار اتریوم هم نشان از جهش صعودی قیمت دارد. فنجان و دسته یک الگوی صعودی برای نمودار قیمت اتریوم است که در آن بخشی از نمودار به صورت یک قسمت گرد و یا فنجان مانند و یک کانال نزولی که به آن دسته می‌گویند تشکیل شده است.  هدف از این الگو معمولاً به اندازه فاصله بین کف و سقف فنجان است، به این معنی که قیمت با خروج از کانال نزولی به اندازه ارتفاع فنجان افزایش پیدا می‌کند.
به طور مثال اگر مقاومت بر روی این الگو در نزدیکی سطح 4 هزار دلار قرار گرفته باشد، شکسته شدن این سطح می‌تواند نمودار قیمت اتریوم را به 6 هزار دلار برساند که این ارزش تقریباً برابر با 2 برابر قیمت فعلی آن است.
اما مسئله دیگری که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که، آیا نهنگ‌های بیت کوین و اتریوم می‌توانند موجب شوند تا رشد بیشتری را بر روی نمودار قیمت این دو ارز مشاهده کنیم. در ادامه بخش به صورت کامل در این مورد توضیح داده خواهد شد.

افزایش رشد قیمت بیت کوین و اتریوم به واسطه نهنگ‌ها

همان ‌طور که مشاهده کردید، ماه اکتبر که برابر با مهر می‌باشد، یک ماه و تاریخ فوق‌العاده برای آغاز روند صعودی قیمت بیت کوین و همچنین اتریوم بوده است و هر دو توانستند در این ماه افزایش قابل‌ توجهی را بر روی دارایی‌های خود تجربه کنند.
به نقل از ای ام بی کریپتو، در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در حدود 64 هزار دلار و اتریوم در حدود 4 هزار دلار معامله می‌شود. در واقع به نظر می‌رسید که قیمت این دو ارز دیجیتال بسیار بزرگ و معروف در بازار ارزهای دیجیتال سیر نزولی را از سر بگیرد، به این دلیل که مومنتوم مورد نیاز برای رشد آن‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

آیا نهنگ‌ها می‌توانند بیت کوین را نجات بدهند؟

در بیشتر مواقع که نوسانات قیمتی بسیاری برای رمز ارز بیت کوین اتفاق می‌افتاد توسط نهنگ‌ها رهبری می‌شد و این بار هم نیز به این صورت به نظر می‌رسد که همین اتفاق رخ داده است. با در نظر گرفتن همین مسئله، می‌توان متوجه شد که تعداد آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 بیت کوین در اختیار داشته است نیز تنها در عرض 5 هفته گذشته به بیشتر از 250 آدرس افزایش پیدا کرده است. این عدد رشد تجمیعی در حدود 2 درصد را نشان می‌دهد.
با توجه به میزان بالایی از کوین‌های نگهداری شده، این آدرس‌ها معمولاً نماینده نهنگ‌ها محسوب می‌شوند. در واقع به وضوح و با توجه به نمودار قیمتی می‌توان این موضوع را دریافت که اکثر نهنگ‌ها دارایی‌های خود را در طی اصلاح قبلی قیمت حفظ کرده‌اند و تنها تعداد محدودی از کوین‌های خود را فروخته‌اند.
علاوه بر این مسئله، افزایش 2 درصدی تعداد آدرس‌ها در مقایسه با دوره‌های قبلی با سرعت بسیار بیشتری اتفاق افتاده است که این رشد نشانه خوبی برای بازار ارز دیجیتال بیت کوین نیز می‌باشد. همچنین داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد، نسبت 10 جریان ورودی برتر به صرافی‌ها به نسبت کل جریان ورودی از هفته آخر ماه سپتامبر در حال کاهش پیدا کردن است. در هر زمانی که این عدد کاهش پیدا می‌کند، از افت فشار فروش نهنگ‌ها خبر می‌دهد. اما از طرف دیگر، تعداد آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 اتریوم دارند در بازه مشابه 5 هفته‌ای تغییری نداشته است.
موضوعی که در این قسمت باید به آن توجه کرد این است که، تعداد آدرس‌های فعلی اتریوم، یادآور آدرس‌های ماه می (اردیبهشت) است، درست مانند تعداد آدرس‌های فعلی بیت کوین که به ماه آوریل (فروردین) شباهت دارد. نهنگ‌ها در گذشته می‌توانستند به رشد نمودار قیمت اتریوم کمک کنند، بنابراین آمار نه ‌چندان جذاب فعلی نگرانی زیادی را در این مورد ایجاد نمی‌کند.
در صورتی که این خرید ها به همین صورت ادامه پیدا کند می‌تواند باعث شود تا روند نمودار کوتاه ‌مدت قیمت به صورت نزولی طی شود. اما از طرف دیگر نیز اتریوم برای این که بتواند به موفقیت بیت کوین دست پیدا کند، می‌تواند بر روی سرمایه‌ گذاران خرد تکیه کند. در مجموع اقداماتی که نهنگ‌ها انجام می‌دهند بیشتر به سود بیت کوین بوده است تا اتریوم.
در نهایت باید گفت:
همان ‌طور که در این مقاله در مورد این مسئله به طور کامل توضیح دادیم مشاهده می‌کنید که بر اساس 3 معیار کلیدی که تحلیل گران ارز دیجیتال اتریوم آن را به دست آورده‌اند مشخص می‌شود که نمودار قیمت اتریوم در ماه‌های آینده به بالاتر از ارزشی در حدود 6 هزار دلار می‌رسد.
به صورت کلی می‌توان گفت بر اساس تحلیل‌هایی که در خصوص این رمز ارز صورت گرفته است و نمودار قیمت اتریوم می‌توان فهمید که آینده‌ این ارز دیجیتال بسیار روشن است و به طور قطع قیمت آن روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین نهنگ‌هایی که این ارز را در کیف پول‌های خود ذخیره کرده بودند همچنان به نگهداری از آن ادامه خواهند داد و همین موضوع یکی دیگر از نشانه‌های مطمئن برای افزایش ارزش این رمز ارز است.
علاوه بر این مسئله اگر به نمودار قیمت اتریوم در محدوده یک روزه نیز توجه کنید می‌ توانید ببینید که الگوی فنجان و دسته در نمای آن به وضوح مشاهده می‌شود، به صورتی که با شکسته شدن این سطح از مقاومت می‌تواند قیمت آن را به 6 هزار دلار برساند و تقریباً این مبلغ برابر با قیمتی دو برابر با قیمت فعلی آن است.
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


چین لینک نسخه آپدیت شده خود را با عنوان چین لینک ۲ در طی چند ماه گذشته وارد بازار کرد که این نسخه نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر آن دارای کاربرد‌های بسیاری بود که می‌توانست تأثیر به سزایی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد.

رمز ارز چین لینک


قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس بروز‌رسانی آن به عنوان چین لینک ۲ تغییر یابد و روند صعودی را در پیش بگیرد. در واقع وایت پیپر چین لینک که تحت عنوان چین لینک ۲ منتشر شده است خلاصه‌ای از یک روند پیشرفت سه ساله را نشان می‌دهد و آن چیزی که در انتظار ارائه دهنده خدمات اوراکل و مفهوم جدیدی با نام قرارداد‌های هوشمند ترکیبی است را بیان می‌کند.
به صورت کلی می‌توان گفت که این بروزرسانی برای چین لینک می‌تواند ویژگی‌هایی را به دنبال داشته باشد که در مورد آن می‌توان به چین لینک وایت پیپری را منتشر کرد که نحوه تحول شبکه‌های غیر متمرکز اوراکل خود را توصیف کرد اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی دیگری که در راستای به روز‌رسانی این شبکه می‌تواند اتفاق بیوفتد این است که هم بنیانگذار و مدیر عامل این پلتفرم، یعنی سرگی نازاروف، این مطلب را عنوان کرده است که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی یا هیبریدی چین لینک، عامل اصلی برای تشکیل تعریف کلی ما از آینده این صنعت هستند.
ما در این مقاله قصد داریم در خصوص این بروزرسانی و ویژگی‌های منحصر بفرد آن که در پی این آپدیت به وجود خواهد آمد و تحول بزرگی که بر روی ساختار شبکه‌های اوراکل به وجود می‌آورد و همچنین تأثیر بسیار آن بر روی قیمت چین لینک بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

بروزرسانی چین لینک 2 چیست؟

وایت پیپر جدید چین لینک که در چند ماه پیش منتشر شده است نشان دهنده برنامه‌های پیشرونده یا به اصطلاح دیگر گام بزرگ، این استارت آپ را در زمینه تحول قرارداد‌های هوشمند ترکیبی بوده است. این قرارداد‌ها بر اساس گفته‌های سرگی نازاروف صنعت بلاک چین را به صورت کلی تعریف خواهند کرد.
نازاروف در طی یک گزارشی که پیش از انتشار عمومی آپدیت نسخه چین لینک ۲ با Decrypt منتشر کرد گفت، قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در مورد ادغام قابلیت‌های برنامه قرارداد هوشمند بلاک چین و اثبات داده‌ها و همچنین محاسبات دنیای بیرونی هستند. در واقع این گام می‌تواند به عنوان یک جهش بسیار بزرگ به سمت جلو به حساب آید به این دلیل که موجب تعریف شدن دوباره چیزی است که اکثریت مردم قادر به ساختن آن خواهند بود. در واقع این خبر می‌توانست تأثیر بسیار عظیمی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد.
بر اساس گفته‌های نازاروف این برنامه‌ها که شامل NFT‌ها، استیبل کوین‌ها و صنعت شکوفا شده امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای می‌شود که به عقیده وی می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ به حد ارزشی در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش قفل شده دست پیدا کند و این یک عامل مهم در روند صعودی قیمت چین لینک بود.

در طول سه سالی که گذشت، توکن LINK که متعلق به شبکه چین لینک است با توجه به ارزش بازار در رتبه‌ای برابر با ۱۲ بین تمامی رمز ارز‌های دیجیتال قرار داشته و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که تکنولوژی متعلق به این پلتفرم در بیشتر از ۳۰۰ پروژه ادغام شده، تا بتواند بلاک چین‌ها را به داده‌های دنیای واقعی متصل کند. با وجود این مسأله که وایت پیپر جدید چنین پیشرفتی را دسته‌بندی می‌کند اما تمرکز اصلی بیشتر از ۱۰۰ صفحه از آن بر روی چگونگی تکامل دورنگاه این استارت آپ و تکنولوژی مربوط به آن در آینده نزدیک می‌باشد.

ویژگی‎های چین لینک 2 چیست؟

بر اساس گفته‌های نازاروف مدیر عامل شبکه چین لینک، قبل از آن که مردم روند تجربیات خود را در رابطه با محصولات امور مالی و NFT‌ها آغاز کنند، رمز ارز‌ها تنها دارایی‌های متصل به یک شبکه بلاک چین بودند. در واقع چیزی که هم اکنون با آن مواجه هستید و در حال حاضر شاهد آن می‌باشید، شروعی دوباره از تعریف مفاهیم است که مرتبط با صنعت بلاک چین است و به صورت جدا از بیت کوین صرف و زمینه توکن‌ها آن‌ها را پوشش می‌دهد و مطالب بیشتری را نیز به گستره اکوسیستم خود افزوده است.
نازاروف بر این عقیده است که شبکه‌های اوراکل و قرارداد‌های هوشمند ترکیبی، راه پیشروی به سمت آینده است. در طول دو سال گذشته چین لینک با عنوان ارائه دهنده خدمات اوراکل غیر متمرکز برای فضای دیفای اتریوم پا به عرصه ظهور گذاشت. در واقع این نقطه همان جایی است که تمامی بلاک چین‌ها به منابع خارجی مانند داده‌های قیمتی متصل می‌شوند و ارزش و قیمت بلاک چین بر اساس آن دچار تغییر و تحول می‌شود.
وایت پیپیر جدیدی که با عنوان چین لینک ۲ منتشر شده است بیانگر این است که، قدم بعدی برای ایجاد تحولات بر روی شبکه‌های اوراکل غیر متمرکز منتشر شده است، این‌ها بر پایه بنیادی که این استارت آپ پی‌ریزی کرده است ساخته شده تا بتواند سطح نوینی از معماری چند لایه‌ای را برای قرارداد‌های هوشمند ترکیبی به نمایش بگذارد. بر اساس گفته‌های نازاروف در این خصوص، این همان نقطه‌ای است که تمامی مختصات هماهنگی ما به مرحله وقوع خواهد پیوست.
او همچنین اظهار داشت که، این هماهنگی بر روی تمامی فعالیت‌های گسترده بلاک چین‌ها و سیستم‌های بیرون زنجیره‌ای اعمال خواهند شد. چیزی که موارد کاربردی جدید را تعریف خواهند کرد در حقیقت این مسأله است که قابلیت هماهنگ کردن نتایج ارزشمند حاصل شده در تمامی بلاک چین‌ها و سایر بستر‌ها است. این هماهنگی که به آن در اینجا اشاره کردیم در واقع همان ماهیت اصلی و مفهومی است که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در آپدیت نسخه چین لینک ۲ آن را پوشش می‌دهند.

 

قیمت چین لینک بر اساس کاربرد فعلی آن

قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس خدماتی که این ارز دیجیتال برای کاربران خود ارائه می‌دهد افزایش و یا کاهش یابد، به همین دلیل در این بخش از مقاله ما به توضیح خدماتی می‌پردازیم که هم اکنون توسط چین لینک قابل ارائه می‌باشد.
خدماتی که هم اکنون چین لینک به ارائه آن‌ها پرداخته است می‌تواند شامل تأمین دیتا باشد، که توسط پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از میلیارد‌ها مقادیر دارای ارزش حفاظت کند. API‌ها برای اینکه بتوانند بلاک چین‌ها را به منابع بیرون زنجیره‌ای متصل کنند (همانند داده‌های آب و هوایی برای بیمه) و همچنین قرارداد‌های هوشمند برای به انجام رساندن فرایند حسابرسی با هدف تأیید گواه اثبات ذخایر را شامل می‌شود که در اینجا می‌توان استیبل کوین‌ها را مثال زد.
نازاروف در این رابطه اظهار داشت که در حقیقت قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در حال حاضر نیز توسط تعدادی از پروژه‌های دیفای مورد استفاده قرار گرفته‌اند و ارائه‌دهندگان استیبل کوین مانند Paxos، که از قیمت چین لینک در راستای هر دو منافع داده‌های قیمتی و گواه اثبات ذخایر استفاده می‌کند را شامل می‌شود.
او در ادامه این مباحث توضیح داد که دیفای مجموعه‌ای از قرارداد‌های هوشمند ترکیبی است که با یک دیگر همکاری می‌کنند و پس از آن از اوراکل‌ها استفاده می‌کنند تا کارکرد مناسبی داشته باشند. چین لینک دو می‌تواند خدماتی که برای اینگونه پروژه‌ها ارائه می‌دهد را ارتقاء ببخشد و به مردم این اجازه را بدهد تا قرارداد‌های هوشمند پیشرفته‌تری را بسازند تا منجر به رشد دیفای شود. او همچنین در این خصوص اضافه کرد که، ما مقادیر غیر قابل وصفی از نیازمندی‌های ساخت یک قرارداد هوشمند ترکیبی و موارد مورد نیاز برای ساخت مجموعه اوراکل‌های خوب و با قابلیت اعتماد بالا در یک شبکه اوراکل را آموخته‌ایم.

ماهیت چند شبکه‌ای چین لینک نسخه 2

ماهیت رمز ارز چین لینک 2

قرارداد‌های هوشمندی که ترکیبی هستند در نهایت به شکه‌های پیشرفته اوراکل غیرمتمرکز منتهی می‌شوند که بر اساس قواعد چین لینک ۲ آن‌ها را DONs مینامند. افزایش قیمت چین لینک یکی از مباحثی بود که پس از به روز‌رسانی آن توسط تحلیل گران به شدت مورد بحث قرار گرفت. این شبکه‌ها به عنوان یک لایه محاسباتی بیرون زنجیره‌ای عمل می‌کنند و برای اینکه بتوانند از لحاظ ایمنی آن را به طور کامل حفاظت کنند به بلاک چین متصل می‌شوند. نازاروف در این خصوص توضیح داده است که، در حال حاضر ما در حال تحول یافتن و حرکت کردن از بستر شبکه‌های ساده‌تر اوراکل به سمت شبکه‌های پیشرفته‌تری از اوراکل با تحت عنوان DoNs هستیم و مجموعه بزرگی از این DON‌ها یک متالیر یا MetaLayer را تشکیل می‌دهند.
متالیر و یا حتی تعریف‌های مرتبط با آن هنوز در دست توسعه و پیشرفت هستند. با این اوصاف، به صورت کلی می‌توان متالیر را به عنوان نقطه‌ای در نظر گرفت که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی به شبکه پرداختی، یک شبکه تبلیغاتی و یا هر یک از سیستم‌های بیرونی دیگر متصل می‌شود و در نهایت موجب ایجاد همکاری بین فعالیت‌های این سیستم‌ها می‌شوند.
متالیر می‌تواند امکاناتی را فراهم کند که از جمله این موارد می‌توان به، امکان تعامل داشتن با منابع بیرون زنجیره‌ای را بیشتر می‌کند، به روز‌رسانی‌هایی با فرکانس بالاتر را در راستای تامین فید‌های قیمت و عملکرد بهتر در صرفه‌جویی هزینه‌های و امنیت را برای NFT‌ها و برنامه‌های جدید مانند خدمات غیر متمرکز هویتی و افزایش قیمت چین لینک اشاره کرد. نازاروف همچنین در مورد این موضوع این چنین توضیح داده است که: به زودی مجموعه‌ای از ابزار تشخیص هویت چین لینک مهیا خواهد ش که با استفاده از آن‌ها کاربران می‌توانند داده‌های هوستی را وارد قرارداد‌های هوشمند خود کنند. این روند به کاربران این امکان را خواهد داد تا بتوانند قرارداد‌های هوشمندی بسازند که دقیقاً مطابق با مقررات بوده و همچنین قابل استفاده توسط شرکت‌های مختلف می‌باشد.
تمام این ماجرایی که تا به اینجا توضیح دادیم منجر به ایجاد شدن مجموعه جدیدی از خدمات غیر متمرکز برای گروه بسیار گسترده‌تری از کاربران در راستای کاربرد‌هایی می‌شود که در حال حاضر قابل اجرا و یا کارآمد نیستند. به گفته نازاروف، در نتیجه این رشد خدمات و تعداد کاربران، استخر فی رو به رشدی خواهیم داشت که به افزایش میزان امنیت شبکه‌ها منجر می‌شود. او همچنین ادامه داد: ما به سیستمی کارآمد نیاز داریم که قادر باشد امنیت لازم را تامین کند و این کار را نیز به صورت بهینه و مقیاس ‌پذیر انجام بدهد.
نسخه به روز‌رسانی شده چین لینک ۲ در واقع‌ایده اصلی چگونگی به دست آوردن امنیت در حوزه اقتصادی کریپتویی را معرفی می‌کند و همین موضوع طرحی با عنوان استیکینگ غیر خطی را معرفی می‌کند. این‌ایده موجب می‌شود تا میزان امنیت افزایش پیدا کند و به همان میزان به دلیل اعتماد بیشتر کاربران میزان تقاضا و در نهایت قیمت چین لینک افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که برای اجرای موفقیت‌آمیز حمله به یک شبکه، فرد مهاجم به بیشتر از چهار برابر بودجه امنیتی ‌واریز شده توسط تمامی نود‌های اوراکل نیاز دارد.
نازاروف نیز در این مورد این چنین گفته است که: استیکینگ بهتر، در حقیقت توانایی ما برای مقیاس‌بندی کارآمد امنیت است تا بتوانیم نیازمندی‌های قرارداد هوشمند ترکیبی را تأمین کنیم به این دلیل که قرارداد هوشمند ترکیبی ارزش بیشتری را نسبت به استیکینگ ما در خود جای داده است. اگر بتوانیم به استیکینگ فوق خطی دست پیدا کنیم، باید هزینه بسیار زیادی را برای تأمین امنیت اقتصاد کریپتویی کنیم. علاوه بر این موضوع نازاروف در مورد مسأله‌ای که آن را پاداش هشدار نام گذاری کردند چنین گفت که:
ارزش هر یک از نود‌ها در یک شبکه اوراکل برای اثبات رفتار بد اندیشانه یک فرد، با افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین تمامی نود‌ها از بستر انگیزشی بسیار گسترده‌ای برای تشخیص خطا برخوردار هستند. این امر به مقیاس‌پذیر بودن استیکینگ مورد بحث ما تا حد کافی منجر می‌شود تا بتواند مقادیر ارزشی همان هدفی است که سیستم کلی ما آن را دنبال می‌کند.

ترکیبی از هزاران شبکه اوارکل

قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس بروز‌رسانی این شبکه به نسخه دو آن بسیار افزایش پیدا کند به این دلیل که کاربرد‌های بسیاری به آن افزوده می‌ شود و میزان امنیت آن نیز نسبت به نسخه قدیمی بسیار بیشنر می‌شود. در واقع چین لینک ۲ نمایی از تغییرات بلند مدت چند ساله‌ای است که هم اکنون نیز به صورت تدریجی در حال اجراست. با وجود تمام این توضیحات، وایت پیپر در خصوص نیازمندی چین لینک و به کنار زدن رقبایی که در حال حاضر برای آغاز کردن فرایند مؤثر خود آماده هستند، نیز صحبت می‌کند. از جمله این رقبا می‌توان به مواردی همچون پروتکل بند اشاره کرد که یکی از خدمات اوراکل بوده و مؤسسه‌ها را در اولویت خود قرار داده است و توسط بلاک چین کازماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با این وجود، در حال حاضر لینک از نظر ارزش بازار حجمی برابر با ۴۰ برابر BAND را به خود اختصاص داده است و قیمت چینی لینک نیز رقمی چشمگیرتر نیز دارد. همچنین امکانات و قابلیت‌هایی که به همراه قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در راه هستند و توسط شبکه‌های چند‌گانه اوراکل تغذیه می‌ شوند، بسیار جالب توجه خواهند بود.
چین لینک قبل از تمامی این موارد زمینه رشد و ارتقا را برای خود هموار کرد و بستری مناسب را نیز برای پیشرفت خود آماده کرده است. به طور مثال به روز‌رسانی که در طی چند ماه پیش در راستای OCR و یا همان ارائه گزارش درون زنجیره‌ای به انجام رسید موجب ورود ۱۰ برابر داده بیشتر به زنجیره هدف شد تا بتواند محصولات دیفای و خدمات این حوزه رشد بسیار چشمگیری داشته باشند.
به صورت کلی می‌توان گفت که کل این فرایند به این معنا است که هم اکنون جمع‌آوری داده‌ها کاملاً به صورت بیرون زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد. بر اساس گفته نازاروف این روند موجب کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌ها می‌شود به این دلیل که اپراتور‌ها و یا اجراکنندگان نود دیگر به انجام پرداخت برای چندین معامله در راستای آوردن داده به زنجیره و جمع ‌آوری آن نیازی ندارند. در نتیجه این مسئله می‌تواند تأثیر خوبی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد و بر این اساس نمودار روند صعودی را در پیش بگیرد. امروزه اوراکل‌های چین لینک برای برنامه‌های در حال ظهور در زمینه بیمه، گیمینگ، NFT‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس گفته نازاروف در واقع استفاده کردن از تابعی تصادفی و یا حتی رندوم قابل تأیید چین لینک در طی روند رونق توکن‌ها رمزنگاری شده قابل جمع‌آوری نقشی اساسی را بازی کرده است.
شبکه‌های غیر متمرکز اوراکل به صورت غیر قابل باوری از قابلیت تنظیم شدن برخوردار هستند. در واقع این مسأله می ‌تواند دلیل اصلی برای این موضوع باشد که ما هم اکنون در سطح صد‌ها شبکه اوراکل قرار گرفته‌ایم و قصد داریم تا این تعداد را به هزاران عدد افزایش بدهیم.

کاربردهای نوین بر اساس چین لینک 2

همان طور که گفتیم این نسخه جدید علاوه بر اینکه می‌توانست بر روی قیمت چین لینک تاثیر بسزایی داشته باشد، کاربردهای بسیاری را نیز به دنبال داشت که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم:
·        قراردادهای هوشمند ترکیبی
·        تامین داده چین لینک
·        بستر VRF چین لینک
·        نگهدارندگان چین لینک
·        خدمات توالی عادلانه چین لینک
·        هویت غیر متمرکز چین لینک
 

 

در نهایت باید گفت:
بر اساس گفته‌های تیم توسعه دهنده شبکه چین لینک، دیدگاهی که نسبت به شبکه چین لینک ۲ دارند به صورت تدریجی و به همراه خدمات غیر متمرکز جدید مانند قرار داد‌های هوشمند ترکیبی است که به صورت موازی منتشر می‌شوند، همراه خواهد بود. بنابراین محققان می‌توانند به صورت رسمی امنیت عملکرد‌های اوراکل جدید را قبل از اینکه منتشر کنند، تجزیه و تحلیل کنند.
شبکه چین لینک توانسته به عنوان یکی از موفق‌ترین پروتکل‌ها در حوزه دیفای معرفی شود که با ارائه یک نسخه جدید از به روز‌رسانی شبکه چین لینک، نشان داده است که تیم توسعه آن با قدرت بر روی این شبکه موفق فعالیت می‌کنند. از این رو، بدون در نظر گرفت قیمت چین لینک می‌توان بر روی آن سرمایه‌ گذاری بلند مدت کرد و به سودآوری خوبی از این رمز ارز دیجیتال دست یافت.
البته این را باید خاطر نشان کرد، با وجود تمامی این توضیحات در آخر این خود شما هستید که باید با داشتن علم و دانش کافی در این زمینه و همچنین داشتن یک آشنایی کوچک در مورد رمز ارز مورد نظر خود برای سرمایه ‌گذاری بر روی یک ارز دیجیتال و مدت زمان نگهداری از آن تصمیم‌گیری کنید.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بازار رمز ارزها آن‌قدر محبوب شده است که حالا نه فقط اشخاص حقیقی بلکه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی نیز تمایل به سرمایه‌گذاری دارند. بزرگ‌ترین شرکت‌ها و کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی نیز در این بازار ورود داشته‌اند. آن‌ها بسیار هدفمند هستند و با برنامه‌ریزی دقیقی وارد بازار می‌شوند و حضور آن‌ها پیش‌بینی قیمت بیت‌‌کوین را سخت‌تر کنند.

سرمایه گذاری بر روی بیت کوین


ده سال پیش اگر کسی حرف از خرید حجم زیادی از بیت‌کوین توسط کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی آمریکایی یا غیر‌آمریکایی را می‌زد شاید او را خیال‌پرداز و متوهم تصور می‌کردیم. زمان زیادی نگذشت که بیت‌کوین اعتباری جهانی پیدا کرد و بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری و یا کسب سود از معاملات متعدد به سمت بازارهای کریپتو هجوم آورند. حالا دیگر خرید و فروش یک شغل بود و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین امری منطقی برای کسب سود در آینده محسوب می‌شد. شرکت‌ها و اشخاص حقوقی خیلی زود دریافتند که نباید با ساده‌انگاری از این فرصت بی‌بهره بمانند. در ابتدا برخی از شرکت‌ها که قدرت ریسک بیشتری داشتند وارد بازار شدند و شرکت‌های بزرگ دیگر را به دنبال خود به این بازار آوردند.
 

شرکت‌ها بزرگ در ابتدا مقدار کمی بیت‌کوین خریدند و صرفا به عنوان یک فرصت بخت‌آزمایی به آن نگاه می‌کردند اما خیلی نگذشت که برنامه شرکت‌ها در قبال این پدیده قرن ۲۱ تغییر کرد. خرید بیت‌کوین می‌توانست یک منبع ذخیره مطمئن باشد که علاوه بر دسترسی سریع به دارایی امکان سودآوری در طول زمان را نیز فراهم می‌کرد. علاوه بر آن حضور در این بازار به بیشتر شنیده شدن نام شرکت نیز کمک می‌کرد. همچنین امکان رشد سرمایه فراهم شده بود و با استفاده از تحلیل‌های درست و درک درست شرایط و موقعیت‌ها، شرکت‌ها می‌توانستند با چند خرید و فروش سود خوبی را از این راه بدست آورند.

خیلی زود جنگی میان شرکت‌ها شکل گرفت تا سهم بیشتری از بیتکوین را خریداری کنند و حتی بعد از بر روی دیگر رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. شرکتی که پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را به درستی انجام می‌داد می‌توانست در عرض چند روز یا چند هفته رشد چند برابری سرمایه‌اش را تجربه کند. بازار کریپتو که تا چند سال پیش حضور تعداد کمی از اشخاص حقیقی را در خود دیده بود حالا به یک مجمع بزرگ تبدیل شده است که شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران عظیم را در خود جای داده است.

آیا فعالیت شرکت‌های بزرگ بر پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تاثیر گذار است؟

در این مقاله بررسی خواهیم کرد چرا شرکت‌های بزرگ به خرید بیت‌کوین علاقه دارند. برای خیلی از افراد این سوال وجود دارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری چه اهدافی را برای قیمت بیت‌کوین در نظر دارند. واضح است با توجه به حجم عظیم سرمایه این شرکت‌ها تصمیم‌ها و برنامه آن‌ها بر روی قیمت بیت‌کوین و مسیر کل بازار تاثیرگذار است. از طرفی این شرکت‌ها معمولا عادت به همکاری و هم‌اندیشی دارند. خیلی بعید نیست اگر روزی تمام شرکت‌های و یا دسته‌ای بزرگ از این شرکت‌ها به یکباره سرمایه خود را به فروش برسانند و یا برعکس به طور ناگهانی به صف‌های خرید بیت‌کوین حمله کنند. در نتیجه بررسی اهداف این شرکت‌ها به ما کمک می‌کند پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

چرا شرکت‌ها بیت‌کوین می‌خرند؟

یک موسسه تحلیلگر به نام ماساری سال گذشته اعلام کرد اگر شرکت‌های بزرگ و موسسات صاحب سرمایه حضور اندکی در بازار بیت‌‌کوین داشته باشند قیمت این رمزارز تا ۶ برابر رشد خواهد کرد. گرچه پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین کار سختی است اما در زمان ارائه این تحلیل قیمت بیت‌‌کوین چیزی حدود ۸ هزار دلار بود و این موسسه اعلام کرد در صورتی که سرمایه‌گذاران عظیم تنها ۱ درصد از سرمایه خود را وارد بازار bitcoin کنند قیمت به ۵۰هزار دلار افزایش خواهد یافت.
 امروز قیمت بیت‌ کوین بیشتر از این مقدار است و از طرفی بسیاری از این شرکت‌ها نیز به طور مختصر و یا حتی گسترده به بازار رمز ارزها ورود داشته‌اند. از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ تعداد شرکت‌هایی که در حوزه بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند دو برابر شد و از سال ۲۰۲۰ تا امروز این روند رشد تصاعدی داشته است. فقط شرکت میکرو استراتژی طی دو ماه ۴۲۵ میلیون دلار بیت‌کوین خرید. این شرکت که حوزه فعالیتش چندان غریبه با حوزه رمز ارزها نیست و در استقبال از تازه‌های فناوری زبانزد است BTC را به عنوان اصلی‌ترین ذخیره مالی خود انتخاب کرد و اعلام کرد با این کار به جنگ تورم‌های ارزی خواهد رفت. شرکت اسکوار نیز حدود ۵۰ میلیون دلار در زمینه رمزارزها و خصوصا بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد تا خبری بزرگ در دنیای شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری شنیده شود. شرکت‌ها و افراد مشهور دیگری نیز همچون ایلان ماسک و شرکت تسلا اقدام به خرید بیت‌کوین کرده‌اند تا دیگر شنیدن خبر خرید ارز دیجیتال و بیت‌کوین توسط شرکت‌های خاص ما را متعجب نکند. در ادامه ده شرکتی که بیشترین ذخایر BTC را دارند با هم مرور خواهیم کرد تا حجم سرمایه‌گذاری و اهداف آنان را بهتر بشناسیم.

شرکت مایکرواستراتژی

این شرکت که از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه اشتغال، تحلیل کار و نرم‌افزارهای موبایلی است چندی پیش اعلام کرد بیت‌کوین را به عنوان اصلی‌ترین منبع ذخایر سرمایه خود انتخاب کرده است. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است مایکرواستراتژی ۱۰۵۰۸۵ بیت‌کوین خریداری کرده است که در حال حاضر ارزشی معادل ۶ میلیارد دلار دارد. با توجه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در چند سال آینده که حدود ۲۰۰ هزار دلار است شاید این شرکت به یکی از ۵ شرکت ثروتمند دنیا تبدیل شود. همچنین وی اعلام کرد شخصا ۱۷۷۳۲ بیت‌کوین دارد که برای تامین آینده خودش و فرزندانش است. جالب‌تر آن که همین شخص چند سال پیش بیت‌کوین را یک تجارت پایان یافته و شکست‌خورده قلمداد کرده بود. به نظر می‌رسد این شرکت عمیقا به آینده بیت‌کوین امیدوار است که حاضر شده بیشترین سرمایه خود را صرف ذخیره btc کند و مدیرعاملش با وجود مخالفت‌های قبلی حجم زیادی از این رمزارز را خرید کند.
این پایان علاقه شکرت میکرواستراتژی به بیت‌کوین نیست. آن‌ها بارها در همایش‌ها و جلسات مهم علنا شرکت‌های دیگر را به خرید بیت‌کوین تشویق کردند و یک کنفرانس با موضوع بیت‌کوین برای سازمان‌ها برگزار کردند. مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی پیش‌بینی کرد به‌زودی حجم عظیمی از شرکت‌ها به سمت خرید بیت‌کوین روی می‌آورند. او حتی بیت‌‌کوین را ذخیره مناسب‌تری نسبت به طلا دانست. در این شرایط مشخص است که هدف میکرواستراتژی علاوه بر حفظ ارزش دارایی‌های خود، کسب سود از رشد بیت‌کوین است. نگاهی که میکرواستراتژی به بیت‌کوین دارد نگاهی درازمدت است. خیلی از کارشناسان معتقدند رفتار این شرکت پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. میکرواستراتژی آن‌قدر هوشمند و بزرگ هست که سرمایه‌اش را در جای مناسب و رو‌به‌رشد ذخیره کند.

شرکت تسلا

شرکت تسلا

غول صنعت خودروسازی با سروصدای فراوان به فعالان بازار کریپتو ملحق شد. تسلا که گاهی توییت‌های مدیرعاملش از محصولاتش معروف‌تر است، حدود ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. گرچه ۱۰ درصد از این مبلغ در بهار سال ۲۰۲۱ فروخته شد اما تسلا همچنان جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌داران بیت‌کوین است. چندی بعد از فروش ۱۰ درصد از بیت‌کوین‌های خریداری شده، ایلان ماسک دلیل این کار را نمایش قابلیت نقدشوندگی بیت‌کوین اعلام کرد. او اعلام کرد قصد داشته ثابت کند بیت‌کوین به راحتی نقد می‌شود و تمام ابهامات پیرامون عدم امکان تبدیل به دلار توهم است. این موضع ایلان ماسک باعث تقویت اعتبار بیت‌کوین و رشد لحظه‌ای این ارز دیجیتال شد. این مانور تبلیغاتی پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را دچار تغییرات جدی کرد. کمی بعدتر ماجرا جالب‌تر شد.
مشخص شد سرمایه‌گذاری تسلا بر روی بیت‌کوین بسیار گسترده از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. تسلا اعلام کرد امکان خرید خودرو با بیت‌کوین را فراهم خواهد کرد و از این پس بخشی از دارایی‌ها و نقل و انتقالات مالی تسلا بر پایه بیت‌کوین خواهد بود. همچنین ایلان ماسک در توییتر کلمه بیت‌کوین را برای نام کاربری خودش انتخاب کرد تا مشخص شود نگاه این شرکت نیز به بیت‌کوین نگاهی جدی و پر از چالش و فرصت است. شاید در حال حاضر سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین و جذب این رمزارز پروژه‌ای مهم و بزرگ در شرکت تسلا باشد؛ حتی بزرگ‌تر از ساخت ماشین برقی.

شرکت گلکسی دیجیتال هولدینگز

بزرگ‌ترین شرکتی که مستقیما در بازار ارز دیجیتال فعال است و بیت‌کوین خریداری کرده است بانک تجاری متمرکز بر ارز دیجیتال گلکسی دیجیتال هولدینگز است. دارایی این شرکت در حوزه رمزارزها حدود ۱۶۰۰۰ بیت‌کوین است. مدیرعامل این شرکت مایک نووگراتز جزو طرفداران بیت‌کوین است. البته علاوه بر علاقه شدید به بیت‌کوین او همیشه جانب احتیاط را رعایت می‌کند. او شرکت‌ها را به خرید بیت‌کوین تشویق می‌کند اما از طرفی طلا را سرمایه‌ای امن‌تر می‌داند. در واقع مهم‌ترین ترس مایک موضوع بی‌ثباتی بیت‌کوین است. از همین جهت او خرید بیت‌کوین را در مقیاسی نه چندان بزرگ کاری علاقه می‌داند. در واقع هدف مایک از خرید بیت‌کوین بیش از آن که ذخیره سرمایه باشد، استفاده از یک فرصت برای کسب سود در آینده است. او رقم دقیقی را به عنوان پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد نسبت به آینده این ارز بسیار امیدوار است.

شرکت وویجر دیجیتال

به مانند شرکت‌ها قبلی وویجر نیز در زمینه کسب‌وکارهای دیجیتال فعال است. این شرکت حدودا ۱۲۰۰۰ هزار بیت‌کوین خریداری کرده که ارزشی معادل ۷۰۰ میلیون دارد. مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۲۱ بیت‌کوین را یک ارز روبه‌رشد دانست و اعلام کرد بیت‌کوین به عنوان رمزارزی عمومی مورد پذیرش بسیاری از مرد قرار گرفته. این شرکت که از قبل بر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بود افت قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ را هم منطقی و به علت تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا دانست. به نظر می‌رسد وویجر اصلا در قبال نوسان‌های بیت‌کوین نگران نیست و این ارز دیجیتال را یک سرمایه مطمئن برای خود می‌داند.

شرکت اسکوئر

در روزهایی که همه از خرید بیت‌کوین توسط شرکت تسلا حرف می‌زدند کمپانی اسکوئر ۵۰ میلیون دلار را خرج خرید بیت‌کوین کرد تا بازار شایعات و حرف و حدیث‌های صنعت کریپتو داغ‌تر شود. جک دورسی اعلام کرده است اسکوئر سرمایه‌گذاری مداوم و مستمر خود را بر روی بیت‌کوین ادامه می‌دهد. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در بازه‌های زمانی مختلف تصمیم آن‌ها را دستخوش تغییرات نکرده است و خرید‌های متوالی بیت‌کوین ادامه دارد. به نظر می‌رسد اسکوئر همچنان به رشد بیت‌کوین اعتقاد دارد و قیمت این رمزارز را در آینده بسیار بالاتر از رقم‌های فعلی می‌داند. مسئولان مختلف این شرکت بارها اعلام کرده‌اند در هر ترازنامه فصلی و سالی باید اثری از بیت‌کوین باشد و شرکت بر روی ذخیره سرمایه به‌صورت ارز دیجیتال مصمم است. چندی پیش این شرکت پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد به‌زودی کیف‌پول خود را به اپ‌استورها عرضه خواهد کرد و احتمالا دارایی خودش را نیز به این کیف‌پول منتقل کند.

شرکت دیجیتال ماراتن

شرکت‌هایی که تا الان به آن‌ها پرداخته شد معمولا برای ذخیره بیت‌کوین به خرید از صرافی‌ها اکتفا می‌کردند و کمتر مشغول ماین یا استخراج شدند. دیجیتال ماراتن اما تمرکز خودش را بر روی تولید بیت‌کوین قرار داده است و می‌خواهد بزرگ‌ترین استخراج‌کننده بیت‌کوین در قاره آمریکا باشد. این شرکت بدون توجه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در بازه‌های زمانی کوتاه مدت دائما به تولید بیت‌کوین مشغول هستند. آن‌ها همچنین بر روی مصرف انرژی نیز بسیار حساس هستند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشند. رشد سهام این شرکت روز به روز بیشتر می‌شود و پس از ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین رشد سهام شرکت دیجیتال ماراتن چند برابر شد. این شرکت اعلام کرده هدفش مستقر کردن ۱۰۳ هزار ماینر خواهد بود که روزانه حدود ۶۰ بیت‌کوین استخراج کند. با توجه به ارزش فعلی بیت‌کوین درآمد روزانه این شرکت رقمی در حدود ۳.۵ میلیون دلار خواهد بود. با توجه به اینکه استخراج بیت‌کوین طبق پیش‌بینی‌ها تا حدود ۱۰۰-۱۵۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت این شرکت سعی دارد بیشترین بهره را از فرصت باقی‌مانده ببرد. شاید بتوان هدف دیجیتال ماراتن را تبدیل شدن به بزرگ‌ترین موتورخانه تولید ثروت تعریف کرد. آن‌ها کار می‌کنند که بیت‌کوین تولید کنند و تولیدات خود را ذخیره کنند. همچنین درآمدها را مجددا صرف توسعه خط تولید بیت‌کوین کنند و این روند را تا پایان ادامه دهند.

شرکت بیت‌کوین گروپ

پس از آمریکایی‌ها نوبت به یک شرکت از برترین اقتصاد اروپا می‌رسد. این شرکت آلمانی حدود ۴۰۰۰ بیت‌کوین را ذخیره کرده است. آن‌ها به صورت تخصصی در حوزه رمز ارزها فعالیت دارند و صرافی خود را با بانک futurum ادغام کردند تا در اکتبر ۲۰۲۰ اولین بانک ارز دیجیتال در اروپا تاسیس شود. همین اتفاق شروع همکاری دولت‌ها و نهادهای حقوقی با ذخیره‌کنندگان بیت‌کوین بود. پارلمان آلمان اجازه داد تا بانک‌ها خرید و فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت‌کوین را آغاز کنند. مدیرعامل شرکت بیت‌کوین گروپ پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را کاری سخت دانست و اعلام کرد نرخ بازگشت سرمایه در این حوزه بالا خواهد بود و امنیت سرمایه نیز تا حد بسیار زیادی تامین می‌شود. بیت‌کوین گروپ می‌خواهد مهم‌ترین مرجع خرید و فروش بیت‌کوین و همچنین به عنوان اصلی‌ترین شرکت ذخیره‌کننده بیت‌کوین در اروپا تبدیل شود. آن‌ها نه تنها بیت‌کوین را یک سرمایه مطمئن برای آینده می‌بینند، بلکه کسب‌وکار خود را نیز حول بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسعه داده‌اند.

شرکت رایت بلاک‌چین

یکی دیگر از غول‌های استخراج بیت‌کوین شرکت رایت بلاک‌چین است. دارایی این شرکت در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ بیت‌کوین تخمین زده می‌شود. نکته مهم در مورد این شرکت سرعت فوق‌العاده در گسترش است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری برای استخراج بیت‌کوین در این شرکت بسیار بالاست. در بهار ۲۰۲۱ شرکت رایت بلاک‌چین برای تجهیز یک مزرعه تولید بیت‌کوین در تگزاس مبلغی حدود ۶۵۰ میلیون دلار هزینه کرد. رقمی که برابر با حجم زیادی از بیت‌کوین است و نشان می‌دهد این شرکت نقشه‌های بسیار بلندمدتی برای خود ترسیم کرده است و هدف‌های بزرگی را نشانه رفته است. آن‌ها نیز به مانند دیجیتال ماراتن برای کسب عنوان بزرگ‌ترین شرکت استخراج‌کننده در قاره آمریکا می‌جنگند و همچنان قصد دارند به سرمایه‌گذاری‌های خود در عرصه ماینینگ ادامه دهند.
در نهایت باید بگوییم:
هدف از این مقاله شناخت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و شناسایی هدف آن‌ها بوده است. قطعا شناخت این شرکت‌ها و اهدافشان پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را برای ما آسان‌تر می‌کند. گرچه شاید در نگاهی جامع و بلندمدت به راحتی بتوانیم دریابیم نمودار ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مثبت خواهد بود و دنیا در آینده بیشتر از این ظرفیت استفاده خواهد کرد، اما برای انجام معاملات و حتی ذخیره‌سازی نیاز به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت نیز داریم. شاید الان فرصت مناسبی برای ذخیره‌سازی نباشد و شاید چند روز آینده یک فرصت بسیار طلایی برای انجام معاملات و ترید بیت‌کوین فراهم آید. به‌جز سرمایه‌گذاران فعلی بازار کریپتو پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شرکت‌هایی از سراسر دنیا سهمی برای خود در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

با شیوع کرونا و تلنگری به بسیاری از کسب‌وکارها زد و همچنین روند حرکت جامعه به سمت کسب‌وکارهای دیجیتال و اقتصاد پویاتر، واضح است که روزبه‌روز بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری بین مردم خواهند داشت و همین محبوبیت شرکت‌ها را مجبور خواهد ساخت در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر سرمایه‌گذاری احتمالا به‌زودی بسیاری از تراکنش‌های مالی با استفاده از بیت‌کوین انجام شود. پس از ورود تسلا به این حوزه شایعاتی مبنی بر تمایل اپل برای استفاده از بیت‌کوین در معاملات شنیده می‌شود. با ورود چند شرکت بزرگ به مرور شرکت‌های کوچک نیز مجبور به ارائه درگاه‌های پرداختی با استفاده از بیت‌کوین هستند.

بی‌جهت نیست که از همین الان بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند و ذخایر ارزشمند برای خود نگهداری می‌کنند. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در یک بازه زمانی بلندمدت از رشد چشمگیر این ارز خبر می‌دهد و از طرفی هر روز خبرهایی از استقبال دولت‌ها از تولید و پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارزی رسمی و قابل معامله به گوش می‌رسد. در نتیجه می‌توان متوجه شد شرکت‌های بزرگ خود را مجبور به استفاده و ذخیره‌سازی بیت‌کوین دیده‌اند و سهمی بزرگ از آینده اقتصاد را متعلق به بیت‌کوین می‌دانند. شاید در آینده‌ای نه چندان دور اکثر معاملات با بیت‌کوین انجام شود و کدام شرکت است بخواهد از پذیرش این تغییر جا بماند. شرکت‌ها باید زودتر خودشان را برای تغییرات بزرگ آماده کنند.
 
 
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


طرفداران بیت کوین جنبش چشم لیزری به راه انداختند. اگر به تازگی به توییتر سرزده ‌باشید، ترند #LaserRayUntil100K را مشاهده خواهید‌کرد.
اما به راستی ماجرای جنبش چشم لیزری چیست؟

روند قسکت بیتکوین


عکس زنی با چشم‌های قرمز درخشان که در پشت آن بیت کوین قراردارد، توسط ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا عکس پروفایل توییتر قرارداده شده ‌است. این عکس به معنای فعال سازی و افزایش سطح خاصی از قدرت است. همانند هنگامی که چشم یکی از شخصیت‌های فیلم‌ها می‌درخشد. انسان‌هایی با چشمان قرمز بدون شک ما را به یاد قهرمان‌های داستان‌های علمی تخیلی می‌اندازد. دلیل انتشار این عکس حمایت از بیت کوین تا رسیدن به قیمت ۱۰۰۰۰۰دلار است.


این عکس سرآغازی شد تا بیش‌تر افراد معروف که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، چون سینتیا لومیس(سناتور آمریکایی)و... پروفایل توییتر خود را به این عکس تغییر دهند. منشا پیدایش این میم مشخص نیست، اما اینطور به نظر می‌رسد که پیدایش این تصویر در عکس‌های پروفایل در ابتدا کمک به بالابردن ارزش بیت کوین تا صدهزار دلار تا پایان سال جاری بوده ‌است. طرفداران بیت کوین با پیوستن به جنبش اشعه‌ی لیزر تا صد هزار دلار(LaserRayUntil100K#)در انتظار شش رقمی شدن قیمت بیت کوین هستند.
این تصویر راهی برای نشان دادن حمایت از حوزه‌ی رمزارزهاست. البته به طور کلی باید گفت جنبش چشم لیزری تنها یکی از نمودهای طمع در بازار بیت کوین بود.

احتمالا برای شماهم سوال است؛ بیت کوین چیست؟

شما با بیت کوین می‌توانید سرمایه گذاری کنید، ان را خرید و فروش کنید یا با بیت کوین در فروشگاه‌های مختلف اقدام به خرید نمایید.
بیت کوین تنها در بستر اینترنت خرید و فروش و همچنین توزیع می‌شود.می‌توان گفت یک توزیع الکترونیکی دارد. بیت کوین به صورت غیر متمرکز است، به این معناست که هیچ شخص و یا نهاد یا ارگانی یا حتی دولتی آن را کنترل نمی‌کند.
این شبکه به صورت آزاد و بدون سانسور کار می‌کند. شبکه‌ی بیت کوین یک شبکه‌ی همتا به همتا نیز است. احتمالا شنیده‌اید که بیت کوین محدود است و پس از گذشت زمانی به پایان می‌رسد. بله درست است که بیت کوین محدود است، چرا که از بیت کوین تنها ۲۱ میلیون واحد تولید شده‌است اما دقت کنید پس از ۲۱ میلیون بیت کوین به پایان نمی‌رسد، بلکه دیگر بیت کوینی استخراج نمی‌شود. اما در بستر اینترنت بین صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. بیت کوین امروزه نوسانات بسیار زیادی دارد و همین دلیلی شد تا افراد بسیاری به این بازار بپیوندند.

تاریخچه بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی ناشناس تحت عنوان ساتوشی ناکاموتا تولید شد. پس از ایجاد بیت کوین رمز ارزهای مختلفی به بازار آمدند و کم کم برای بیت کوین رقیب‌های جدیدی پیدا شد. اما بازهم از محبوبیت بیت کوین چیزی کم نشد و بیت کوین طرفداران خود را دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم افزار متن باز توسط یک برنامه نویس ناشناس معرفی شد.
جنبش چشم لیزری و افراد معروف
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که مقداری از بودجه شرکت خود را به بیت کوین اختصاص داده ‌است، به جنبش توییتری عجب پیوسته است که در این جنبش تصویر زن کارتونی با چشم‌های قرمز براق است که لباسی با نشان بیت کوین دارد. لازم است بدانید که این جنبش و تغییر پروفایل در اوایل سال 2021 انجام شده است. لازم است بدانید که این جنبش و تغییر پروفایل در اوایل سال 2021 انجام شده است.
 
سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی و یکی از اعضای انجمن بانک‌داری مجلس سنای این کشور که بیت کوین دارد هم به این ترند پیوسته است و چشم‌های خود را در تصویر واقعی پروفایلش به چشم‌های لیزری قرمز رنگ تغییر داده ‌است. لازم به ذکر است که تغییر پروفایل سینتیا لومیس در اوایل سال 2021 انجام شده است.
مگدلنا گرووسکا، بازرس پرونده‌ی صرافی کوادریگا بیان کرد که جنبش چشمان لیزری از نظر ما، گردهم‌آیی طرفداران بیت کوین محسوب می‌شود، که برای همراهی بیت کوین تا سطح ۱۰۰ هزار دلار شکل گرفته ‌است.
چانگ پنگ ژایو، مدیر تجاری و بنیانگذار صرافی بایننس است. صرافی بایننس امروزه از نظر حجم معاملات، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی به شمار می‌آید.
چانگ بنگ ژایو صرافی بایننس را راه‌اندازی کرد. این شخصیت هم به جنبش چشم لیزری پیوست.
بسیاری از افراد متخصص چون نیراج آگراوال، سرپرست بخش اتاق فکر ارزهای دیجیتال معتقد هستند این عکس به منظور فعالسازی و افزایش سطح خاصی از قدرت دست به دست در حال پخش شدن است. آن را به زمانی که چشم یکی از شخصیت‌های معروف فیلم‌ها می‌درخشد، تشبیه کرده ‌است.
برخی از معامله‌گران معروف بازار سرمایه معتقد هستند که میان اصلاح قیمت بیت کوین و جنبش چشمان لیزری که در توییتر به راه افتاده ‌است، رابطه‌ای برقرار است. این معامله گران بارها گفته‌اند اگر می‌خواهید اصلاح به پایان برسد، باید از شر چشمان لیزری خلاص شوید.

جنبش چشم لیزری و قیمت بیت کوین

حقیقت این است که قیمت همیشه همان چیزی است که همه در رابطه با آن صحبت می‌کنند و تفاوتی ندارد شما موافق باشید یا مخالف. جامعه بیت کوین بطور دایم از افرادی تشکیل شده‌ است که از خبرها فاصله می‌گیرند و منتظر فرصت مناسب هستند.
افرادی که در بازار بیت کوین جای دارند افرادی هستند که بدون سروصدای زیاد بیت کوین را پس‌انداز می‌کنند. این افراد جمله‌ی بهت گفته‌ بودم را نمی‌گویند. افرادی که روز به روز بر علم و آگاهی خود می‌افزایند.
قیمت بیت کوین به سنجش موفقیت آن تبدیل شده ‌است. البته باید بدانید افراد بسیار زیادی هم هستند که در حال بدست آوردن علم و آگاهی هستند و به جنبش چشم لیزری در توییتر نپیوستند. به طور کلی باید گفت ناگهان جنبشی در همه‌ی ما ایجاد شد و این جنبش زمانی ایجاد می‌شود که در بازار روند صعودی ایجاد شده‌ است.
گرگ زاج که برنامه‌ی پادکست در رابطه با رمز ارزها را مدیریت می‌کند در رابطه با جنبش چشم لیزری گفت؛ بیت کوین نوعی ارز یا پول دیجیتال است که به صورت الکتریکی یا مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی بیت کوین را کنترل نمی‌کند، بیت کوین مثل دلار و یورو یا ارزهای دیگر موجود در بازار روی کاغذ چای نمی‌شود، بلکه به وسیله مردم تولید می‌شود.
تولید بیت کوین از حل کردن یک سری مسائل ریاضی با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاص به وسیله مردم انجام می‌شود و به این عمل ماینینگ می‌گویند. عمل ماینینگ روز به روز در بین مردم با افزایش بیش‌تری روبه رو است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

بیت کوین نوآوری انقلابی در انتقال همتا به همتای ارز بدون نیاز به واسطه و اعتماد بوده‌ است. طی سال‌های اخیر قیمت بیت کوین بسیار افزایش یافته ‌است.
اما عوامل بسیار زیادی در کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین تاثیر دارند. این عوامل را به چند دسته تقسیم می‌کنیم؛
عرضه و تقاضا
یکی از موثرترین عوامل بر قیمت هر کالایی مثل بیت کوین،عرضه و تقاضا می‌باشد. زمانی که تقاضای خرید بیت کوین زیاد شود، طبیعی است قیمت آن نیز افزایش یابد. زمانی که بیت کوین به بازار عرضه می‌شود، قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد. عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین است.
رقابت
رمز ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که می‌توان با خرید آنها سرمایه گذاری را انجام داد و یا اینکه اقدام به خرید و فروش آن‌ها کرد. اما بازهم با وجود این رمز ارزهای مختلف عده‌ای به سراغ بیت کوین می‌روند. این موضوع دلیلی می‌شود تا عرضه برای بیت کوین زیاد شود و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

قیمت واقعی بیت کوین

سال‌ها طول می‌کشد تا تاثیر جهانی رمزارزها و همچنین بیت کوین را ببینیم تا بتوانیم قیمت واقعی بیت کوین را مشاهده کنیم. حمایت سرمایه گذاران در قیمت واقعی بیت کوین تاثیرگذار ‌است. اما برخی ارزهای دیجیتال در هنگام تولید حباب های قیمتی دارند.
البته امروزه کرونا نیز تاثیر بسزایی در قیمت بیت کوین دارد. قیمت واقعی بیت کوین بسیار کاهش یافته ‌است. بسیاری از افراد انتظار داشتند قیمت بیت کوین در شرایط کرونا افزایش یابد و به عنوان یک سرمایه‌ی امن باشد، اما خلاف این نظریه ثابت شد.
هزینه استخراج
استخراج ارز دیجیتال بیت کوین نیاز به ابزارهای پیشرفته دارد. این موضوع دلیلی است تا قیمت بیت کوین افزایشی شود، چرا که افراد کمی می‌توانند به استخراج این ارز دیجیتال بپردازند.
بدون شک می‌دانید استخراج بیت کوین نیاز به مصرف برق فراوانی دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا افراد کمتری به سراغ استخراج این ارز دیجیتال بروند. در نهایت این موضوع سبب تاثیر در قیمت بیت کوین می‌شود.
مقبولیت و کاربرد پذیری
ارزش بیت کوین به طور مستقیم به مقبولیت در بین مردم بستگی دارد. هر چه افراد بیش‌تری به بیت کوین اعتماد کنند و از آن استفاده کنند، روشن است که ارزش آن افزایش می‌یابد.
هرچه بیت کوین به عنوان یک ابزار پرداخت یا ابزار سرمایه‌گذاری شکل رسمی‌تری به خود بگیرد، مقبولیت آن در بین مردم افزایش می‌یابد و بازار بیت کوین گسترده‌تر از قبل می‌شود.

صرافی‌ها

یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت بیت کوین صرافی‌های دیجیتال می‌باشند. قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف متفاوت است. این تاثیر آنقدر زیاد نیست اما بازهم می‌تواند تاثیر در قیمت ارزهای دیجیتال بگذارد و کمی آنها را جابه‌جا کند.
خرید بیت کوین با خرید سهام یا اوراق بهادار متفاوت است.چون بیت کوین یک شرکت،نهاد یا سازمان نیست. همچنین برخلاف ارزهای رایج، بیت کوین توسط یک بانک مرکزی با دولت خاصی تولید یا صادر نمی‌شود. به همین دلیل، سیاست‌های خارجی، نرخ تورم یک کشور و میزان رشد اقتصادی یک کشور که روی ارزش ارزهای ملی تاثیرگذار است، روی قیمت بیت کوین تاثیر مستقیم ندارد.
سال ۲۰۱۷و بیت کوین
در سال ۲۰۱۷روند صعودی چشم گیری بودیم که قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال را بسیار افزایش داد.در آن زمان، قیمت بیت کوین تقریبا به ۲۰۰۰۰دلار رسید. علی رغم اینکه قیمت کنونی بیت کوین تقریبا سه برابر آن زمان است، اما این سطح قیمت در آن زمان در ذهن کل جامعه ارز دیجیتال باقی خواهد ماند.
البته این ذوق کوتاه مدت بود و بسیاری از افراد خرده سرمایه‌گذارو افراد مبتدی با تبلیغ‌ رسانه‌های رایج به این بازار هجوم آوردند. حتی این بازار به جایی رسیده بود که آموزش‌های نحوه‌ی خرید آن در برنامه‌های آموزشی به وضوح دیده می‌شد.
قیمت دلار در آن زمان به حدود دو برابر رسید. اما این افزایش قیمت کوتاه‌مدت بود و دیگر به این قیمت بازنگشت و همین دلیلی شد تا بسیاری از افراد سرمایه خود را از دست بدهند.
قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰۰۰۰ دلار رسید و بازار به جایی رسیده‌ بود که همه از ارزهای دیجیتال صحبت می‌کردند.
پس از این زمان در بازار ریزش شدیدی رخ داد، که طی این اتفاق قیمت بیت کوین به کانال ۳۰۰۰دلار رسید و در نتیجه بیش‌تر آلت کوین‌ها بیش از ۹۵درصد از ارزش خود را از دست دادند.و دیگر بسیاری از آلت کوین‌ها نتوانستند بازیابی شوند، بسیاری به طور کامل از بین رفتند و بنابراین کاربران سرمایه‌‌ی خود را از دست دادند. اگر به حال برگردیم در بازار صعودی قرار داریم،بازار صعودی که می‌توان گفت چشمگیرتر از گذشته است. البته دقت کنید بازار بیت کوین به صورت کاملا صعودی در حال پیشبرد نیست.

ویژگی‌های بیت کوین

ویژگی بیتکوین

غیرمتمرکز بودن
بیت کوین به شکلی طراحی شده‌است که هر شبکه بخشی از یک شبکه‌ی وسیع را تشکیل می‌دهد. این طراحی به گونه‌ای است که حتی اگر بخشی از شبکه از دسترس خارج شود، پول همچنان در حرکت خواهد بود.
غیرقابل لغو
بیت کوین به گونه‌ای است که اگر در آن بیت کوینی برای کسی انتقال دهید، هیچ راهی برای لغو یا بازگرداندن آن وجود ندارد، مگر اینکه شخص دریافت کننده بخواهد بیت کوین را به شما بازگرداند.
سریع
انتقال ارز در شبکه‌ی بیت کوین معمولا بلافاصله انجام می‌شود و فقط چند دقیقه طول می‌کشد که در آن سوی دنیا ارز را دریافت کند. اما همانطور که می‌دانید در بانک‌ها این روند چندین روز طول می‌کشد.
شفاف بودن
ناشناس بودن هویت دارندگان بیت کوین نسبی است، تراکنش‌های این ارز رمزپایه تنها زمانی انجام می‌شود که در پلت فرم بلاک چین ذخیره شده ‌باشند.
هر شخص با محاسبه دفتر بلاک چین قادر است بگوید چه مقدار پول در آن حساب است. البته دقت‌کنید ردیابی از آدرس بیت کوین به اشخاص هنوز هم ممکن نیست.
ناشناس بودن
اگر شما قصد داشته ‌باشید با بانک امری را انجام‌ دهید همه‌ی اطلاعات شما شفاف است، اما در بیت کوین اینگونه نیست و برای جابه‌جایی پول نیاز به اطلاعات شخصی نیست. برخی مردم نمی‌خواهند اطلاعات آن‌ها توسط سازمان یا مقاماتی کنترل شود.
بیت کوین در کنترل چه کسانی است؟
بسیاری از محققین و متخصصان معتقدند که مزیت اصلی بیت کوین، استقلال آن از دولت‌های جهان، بانک‌ها و شرکت‌ها است و هیچ ابرقدرت و مقامی قادر نیست در تراکنش‌های بیت کوین دخالتی داشته باشد. بیت کوین بر پول شما مالیاتی نمی‌بندد و فعالیت‌های آن کاملا شفاف است. هر تراکنشی که در بیت کوین صورت می‌گیرد در یک دفتر حساب گسترده عمومی به نام بلاک چین ذخیره می‌شود.
جنبش چشم لیزری ۲۰۲۱ و اشتیاق به بیت کوین
یکی از راه‌های خوب برای سنجش علاقه خرده سرمایه‌گذاران به بیت کوین، بررسی اطلاعات Google Trends است. میزان جست و جو برای بیت کوین اصلا نزدیک به اوج آن در سال ۲۰۱۷ نیست.
البته این روزها اینگونه بنظر می‌رسد که اشتیاق بار دیگر به بیت کوین برگشته است. البته هشتگ #LaserRayUntil100K نیز دلیلی شد تا قیمت بیت کوین افزایش یابد و رکوردهای جدیدی ثبت شد.
البته باز هم اشتیاق در ورود به بازار بیت کوین به اندازه‌ی سال ۲۰۱۷ نیست. اما این قیمت‌ها دلیلی شد تا افرادی که منتظر قیمت صعودی بودند، به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوند.

آینده بیت کوین

با توجه به علایق مردم روز به روز اعتماد مردم به بیت کوین بیش‌تر می‌شود و افراد بیش‌تری جذب این ارز دیجیتال می‌شوند، برخی کارستان معتقدند به دلیل استقبال مردم از این ارز دیجیتال قیمت آن ممکن است افزایش یابد. دقت کنید بیت کوین تا به امروز نوسانات بسیاری پشت سر گذاشته است.بر طبق آمار و پیش بینی‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد، اما همه‌ی ما امیدواریم قیمت این ارز دیجیتال افزایش یابد.
و حال به سراغ سوال همیشگی سرمایه گذاران بیت کوین می‌رویم،ایا بیت کوین قانونی است؟
هر کشوری قانون خاصی به ارزهای دیجیتال اختصاص داده ‌است. برخی کشورها هم استخراج و هم خرید و فروش را آزاد گذاشته‌اند و بعضی دیگر تنها استخراج یا خرید و فروش را ممنوع کرده‌اند. خرید و فروش یا همان تردید در همه‌ی کشورها آزاد است، اما بعضی کشورها برای آن محدودیت‌هایی قرار داده‌اند.
البته چندی پیش آمریکا اعلام کرد؛ کشور ما و تمامی کشورهایی که در لیست تحریم قرار دارند، نباید اقدام به خرید و فروش کنند.به همین دلیل تمامی صرافی‌های موجود ای پی این شرکت‌ها را در لیست سیاه قرار دادند.
در نهایت باید گفت:
در دنیای امروز بیش‌ترین ارز دیجیتالی که از آن صحبت می‌شود، چیزی جز بیت کوین نیست. اما هنوز هم برخی افراد اطلاعات کافی از این ارز ندارند.
امروزه بیت کوین کاربران و طرفداران بسیار زیادی دارد و به صورت روزانه بر تعداد کاربران و طرفداران بیت کوین افزوده می‌شود. در نتیجه بیت کوین دارای شلوغ‌ترین شبکه در بین سایر رمزارزهاست.
بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می‌دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس بماند.
بیت کوین کمیاب است و عرضه ثابت دارد.به همین دلیل هر چیزی که عرضه آن را کاهش یا تقاضا را افزایش دهد، موجب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. گاهی اوقات هم رشد قیمت مصنوعی است .
ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا که در اوایل امسال ۱.۵میلیارد بیت کوین خریداری کرده ‌است، از نخستین کسانی بود که به ترند جالب استفاده از عکس پروفایل پیوست. در این عکس یک زن با چشم‌های قرمز درخشان و بیت کوین در پشت زمینه ایستاده‌ است. این عکس به معنای فعالسازی و افزایش سطح خاصی از قدرت است.
هشتگ #LaserRayUntil100K برای دورهم جمع شدن طرفداران بیت کوین و جشن گرفتن قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار است. بیت کوین می‌تواند برای خریدهای قانونی و روزانه چون پرداخت بیمه و بلیط هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. خرید این ارز دیجیتال به یکی از راه‌های سرمایه گذاری تبدیل شده‌ است.
 
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در دو هفته گذشته دو اتفاق بسیار مهم به صورت هم‌زمان در دنیای ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد که باعث توقف چند ساعته فعالیت شبکه سولانا و حمله ناموفق بر روی شبکه اتریوم شد. بر اساس نکات مهمی که در خصوص این اتفاق به دست رسیده است می‌توان به تحلیل قیمت اتریوم به صورت دقیق‌تری پرداخت.

تحلیل قیمت اتریوم


یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در چند هفته پیش‌بر روی شبکه اتریوم رخ داد و باعث شد تا تحلیل قیمت اتریوم را تحت تأثیر خود قرار بدهد، حمله ناموفق به این شبکه و توقف چند ساعته فعالیت شبکه سولانا بود که نگرانی‌های بسیاری را برای کاربران این شبکه به همراه داشت. در خصوص این حمله نیز نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به صورت کامل در خصوص آن توضیح داده شود. علاوه بر این علت وقوع اختلال بر روی شبکه سولانا را می‌توان به صورت دقیق‌تری بررسی کرد.
تحلیلگران با کمک اطلاعات دقیقی که در محور این گونه از اخبار منتشر می‌شود می‌توانند به نتایج دقیق‌تری در خصوص تحلیل قیمت اتریوم در آینده و افزایش و یا کاهش ارزش این رمزارز معروف دست پیدا کنند. بر اساس برخی از ارزیابی تحلیل گران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت اتریوم در طی 6 ماه آتی تا مبلغ 13 هزار دلار را نیز ببیند. این تحلیل که بر اساس اندیکاتور فراکتال در سال 2017 و همچنین با بررسی شرایط کنونی نمودار قیمت اتریوم صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است تاریخ رمز ارز اتریوم دوباره تکرار شود.
ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این دو اتفاق مهم که در دنیای بلاک چین رقم خورد بیشتر صحبت کنیم تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص و شبکه اتریوم به دست آورید. همچنین با افزایش اطلاعات خود در این زمینه می‌توانید بر روی تحلیل قیمت اتریوم نیز بیشتر از قبل مانور بدهید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید:

تحلیل قیمت اتریوم بر اساس حمله به شبکه آن

در تاریخ 23 شهریور سال 1400 یکی از کاربران استخر استخراج Flexpool وقوع اختلالی بر روی عملکرد شبکه اتریوم را اعلام کرد که در این خصوص به این صورت نوشت:
دوباره شاهد وقوع خطا در شبکه اصلی اتریوم هستیم؟
در آن لحظه بود که شبکه بلاک چین اتریوم دچار یک انشعاب بر روی شبکه شد و هم ‌زمان با این مسئله دو زنجیره بلوکی متفاوتی به وجود آمد. او همچنین برای توضیح بروز این مشکل این چنین نوشت که:
برخی از نودهای من، بلاک‌هایی را دریافت کرده‌اند که عدد این بلاک‌ها از نظر تئوری نمی‌تواند وجود داشته باشد و زنجیره‌ای طولانی‌تر در شبکه به وجود آمده است.
این نود شبکه اتریوم برای ماینینگ اثر از کلاینت Nethermind استفاده می‌کند. محققان که بر روی این مسئله اطلاعات لازم را به دست می‌آوردند، متوجه شدند که یکی از نودهای شبکه اتریوم به جای اینکه یک بلاک را ارائه بدهد، یک زنجیره از بلاک‌ها را به شبکه معرفی کرده و همین موضوع نیز باعث شده است تا برخی از نودهای شبکه به گمراهی دچار شوند.
در واقع این مسئله می‌توانست بر روی بررسی و تحلیل قیمت اتریوم در آینده تأثیر بسیاری داشته باشد. در واقع در شبکه‌هایی که از ساختار گواه اثبات کار برای دست‌یابی به اجماع در شبکه استفاده می‌کنند، برای ایجاد هر بلاک جدید بر روی این شبکه، میان تمامی ماینرهای شبکه رقابتی به وجود می‌آید و باعث می‌شود تا هر نود با توجه به ضوابط تعریف شده در شبکه به دنبال یافتن بلاک جدید و پس از آن دریافت پاداش از طرف آن باشد. هر بار که یک ماینر بلاک جدیدی را بر روی شبکه پیدا کرد، آن را به سایر نودهای شبکه اعلام می‌کند و درصورتی‌که تایید گردد، رقابت فعلی به پایان می‌رسد و ماینری که در این رقابت پیروز شده است، پاداش خود را از آن دریافت می‌کند. سپس رقابت برای بلاک بعدی آغاز می‌شود و این روند نیز به صورت مداوم بر روی شبکه اجرا می‌گردد.
اما در این اتفاقی که چند هفته گذشته رخ داد، یکی از نودهای شبکه اتریوم، به جای ارائه یک بلاک، در یک لحظه در حدود 550 بلاک را به شبکه معرفی کرد. البته این نوع از بلاک‌ها مطابق با هیچ کدام از ضوابط شبکه اتریوم ایجاد نشده بودند. اما معرفی 550 بلاک جدید، باعث شد تا انشعاب در شبکه اتریوم رخ بدهد. در این لحظه بود که ماینرها با دو زنجیره بلوکی مواجه شدند که یکی از آن ها تقریباً به اندازه 550 بلاک، طولانی‌تر از زنجیره بلاک دیگر بود. در چنین مواقعی، نودهای شبکه زنجیره طولانی‌تر را به‌عنوان زنجیره اصلی انتخاب می‌کنند. اما وجود یک زنجیره طولانی‌تر در این لحظه، زنجیره نامعتبری است که توسط یک نود مختلف و خارج از قواعد شبکه، ارائه شده است. تحلیل قیمت اتریوم که توسط تحلیل گران در این عرصه انجام می‌شد، بررسی‌ها و ارزیابی‌های خود را مطابق با اتفاقی که در این زمینه پیش آمد تغییر دادند و به اصلاح آن نیز پرداختند.
در این رخداد بسیاری از نودهای شبکه اتریوم به محض این که با این زنجیره نامعتبر مواجه می‌شدند، آن را پس از تشخیص رد کردند و اضافه شدن یک بلاک جدید به این زنجیره را قبول نکردند. اما در حدود 25 درصد از نودهای کلاینت ندرمایند این زنجیره جدید را به‌عنوان زنجیره معتبر شناسایی کردند و در واقع به دام افتادند.  ماریس ون در ویجن (Marius Van Der Wijden) یکی از توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم در خصوص رخ دادن این مشکل به این صورت نوشت که:
فردی با هدف آسیب رساندن به شبکه اتریوم، تعداد 550 بلاک جدید را در یک لحظه بر روی شبکه معرفی کرد. اما در واقع این زنجیره از بلاک‌ها مطابق با قواعد ایجاد شده بلاک بر روی شبکه اتریوم نبود، درصد بسیار کوچکی از ماینرهای Nethermind اتریوم این زنجیره را به ‌عنوان زنجیره اصلی برگزیدند. اما یک درصد قابل توجهی از این نودها، زنجیره موازی که توسط این رخداد ایجاد شده بودند را به‌طور کامل رد کردند.
در نهایت پس از رخ دادن این حمله به دلیل این که تنها 20 نود شبکه و معادل با 0.8 درصد از کل نودهای شبکه اتریوم، را به دام انداخت به‌عنوان یک حمله کاملاً ناموفق بر روی شبکه اتریوم قلمداد شد. پس از گذشت چند دقیقه، نودهای به دام افتاده مجدداً به زنجیره اصلی بازگشتند و ماجرا در همان‌جا به پایان رسید.
ازاین‌رو، تحلیل قیمت اتریوم که بر اساس اخباری منتشر شده به‌منظور حمله ناموفق به شبکه اتریوم تحت تأثیر قرار گرفته بود، توانست به سرعت جایگاه قبلی خود را حفظ کند.
واکنش ندرمایند به این اتفاق چه بود؟
برخی از کاربران و محققان این حمله ناموفق که بر روی شبکه اتریوم رخ داد را در واقع به‌عنوان یک حمله به نودهای ندرمایند نیز در نظر می‌گیرند. در ادامه مطلب در خصوص یکی از انتقادهایی که خطاب به مؤسس ندرمایند منتشر شده است بیشتر توضیح خواهیم داد. این انتقاد به شرح زیر می‌باشد:
چرا نودهای کلاینت ندرمایند، بلاک‌های نامعتبر را به ‌عنوان زنجیره اصلی شناسایی کرده‌اند؟ آیا دلیل این خطا مشخص شده است؟ آیا راهکاری برای تکرار نشدند این اتفاق وجود دارد؟
توماس استنزا که مؤسس و ارائه دهنده کلاینت ندرمایند اتریوم می‌باشد در واکنش نسبت به این انتقاد در توییتر خود این چنین نوشت که:
ما در آینده‌ای نزدیک گزارشی را در این زمینه منتشر خواهیم کرد. اما هم ‌اکنون این مسئله به‌طور کامل برطرف شده است.
ندرمایند پس از گذشت 7 ساعت از وقوع این حمله نسخه نرم‌افزاری خود را به ‌روزرسانی کرد و از کاربران خود درخواست کرد که تا آخرین نسخه از این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنند و از استفاده نمایند. توماس همچنین در توییتر خود و در توضیح به این اتفاق به این صورت نوشت که:
بخش قابل توجهی از نودهای ندرمایند در دام زنجیره بلوکی نامعتبر افتادند که دلیل آن نیز عدم کنترل نکات امنیتی است که من مدت‌ها قبل به آن اشاره کرده بودیم.

آیا این اتفاق می‌تواند برای شبکه اتریوم نگران‌کننده باشد؟

شبکه ی اتریوم

در ابتدای مقاله سعی کردیم تا در خصوص حمله ناموفق به شبکه اتریوم را به صورت کامل توضیح بدهیم و همچنین در مورد تأثیر آن بر روی تحلیل قیمت اتریوم بیشتر توضیح بدهیم. اما هدف اصلی از بیان این رخداد توضیح کامل در خصوص اتفاقات پشت این گونه از اخبار و همچنین یادگیری یک روش حمله به شبکه‌های مبتنی بر روی الگوریتم گواه ثبات کار است. شبکه بلاک چین اتریوم در حال حاضر از الگوریتم PoW استفاده می‌کند. این حمله ناموفق، یکی از روش‌های حمله به این مدل شبکه‌ها را به ما یادآوری کرد که این نوع از حملات Blockchain Selfish Mining می‌باشند. از آنجا که شبکه‌های بلاک چین اتریوم و بیت کوین، Open بوده و در نتیجه آن هر کسی می‌تواند به این شبکه‌ها متصل شود و بر روی آن نیز مشارکت داشته باشد.
تمامی نودهای موجود برای اینکه بتوانند در این شبکه بلاک‌هایی جدید پیدا کنند به وجود آمده‌اند تا درنهایت از آن پاداش دریافت کنند. در حالت طبیعی، هر نود یا ماینر به محض این که بلاک جدیدی را پیدا کند، آن را در قالب یک پیام در شبکه منتشر می‌کند و در واقع به تمامی نودها اعلام می‌کند که او برنده این رقابت شده است. اما سایر ماینرها به محض اینکه این پیام را دریافت کردند و پس از بررسی‌های لازم بر روی بلاک، آن را تائید می‌کنند و با در نظر گرفتن اطلاعات آخرین بلاک، رقابت را برای اینکه بتوانند بلاک بعدی را پیدا کنند آغاز می‌کنند.
اما در موقعیت سلفیش ماینینگ، شاهد این هستیم که رفتار خودخواهانه یک ماینر می‌تواند تأثیر مخربی را بر روی شبکه ایجاد کند. در این حالت، ماینری که موفق به پیدا کردن بلاک جدید می‌شود به جای اینکه آن را بر روی شبکه اعلام کند، بلاک را در نزد خود نگه می‌دارد و تلاش می‌کند تا پیدا کردن بلاک جدید را هر چه زودتر شروع کند. این در حالی است که سایر نودها بی‌خبر از همه جا همچنان به دنبال بلاک قبلی می‌گردند. در واقع این ماینر تمام تلاش خود را می‌کند تا یک زنجیره خصوصی را ایجاد نماید. در اصطلاح دیگر به این‌گونه از نودها، سلفیش ماینر گفته می‌شود.
ماینر مورد نظر به کار خود ادامه می‌دهد تا آنجایی که تمامی تراکنش‌های مورد نظر خود را بر روی بلاک‌های زنجیره خصوصی خود جای دهد. تا زمانی که زنجیره خصوص او از زنجیره اصلی شبکه طولانی‌تر باشد، او می‌تواند بر اساس اهداف خود، این روند را ادامه بدهد. در شرایطی که زنجیره خصوصی او نیز از زنجیره اصلی طولانی‌تر گردد، او به یک‌باره زنجیره خصوصی خود را بر روی شبکه منتشر می‌کند. سایر نودها نیز در عرض یک لحظه با زنجیره‌ای طولانی‌تر از زنجیره اصلی شبکه مواجه می‌شوند. در نتیجه شاهد شکل‌گیری دو زنجیره متفاوت بر روی شبکه هستند و ازآنجایی‌که زنجیره سلفیش ماینر طولانی‌تر از زنجیره اصلی است، آن را به‌عنوان زنجیره اصلی در نظر می‌گیرند و انتخاب می‌کنند. اکنون زنجیره مدنظر سلفیش ماینر به‌عنوان زنجیره اصلی شناسایی می‌شود، اما این اتفاق در برخی از بلاک‌های این زنجیره، تراکنش‌های مورد نظر این ماینر ذخیره شده و درصورتی‌که این زنجیره ادامه پیدا کند، او بر روی این شبکه توانسته حمله‌ای موفقیت آمیز انجام بدهد. این اتفاق اگر رخ بدهد باعث بروز آسیب جدی به شبکه خواهد شد. زمانی که حمله موفقیت‌آمیز باشد، تحلیل قیمت اتریوم به ‌طور قطع به سمت نزولی سیر می‌کند اما ازآنجایی‌که حمله اتفاق افتاده بر روی این شبکه با موفقیت به انجام نرسیده است در نتیجه، می‌توان گفت که تحلیل قیمت اتریوم به صورت چشمگیری تحت تأثیر این عوامل قرار نگرفته است.

تنوع کلاینت‌های شبکه اتریوم

نکته دیگری که پس از وقوع این حمله اهمیت آن دوباره برای کاربران به صورت کاملی یادآوری گردید، جمله ون در ویجن، که توسعه‌ دهنده شبکه اتریوم می‌باشد است. او پس از انجام این حمله بر روی شبکه اتریوم در توییتر خود این چنین نوشت که:
تنوع در کلاینت‌های شبکه اتریوم نکته بسیار حیاتی در سالم‌تر و امن‌تر ماندن اتریوم است. به خصوص در وضعیتی که اتریوم در حال انجام یک مهاجرت بزرگ به الگوریتم گواه اثبات سهام می‌باشد.
اتریوم یک نوع شبکه توزیع شده از کامپیوترهایی است که با اجرای نرم‌افزاری به تائید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک بر روی شبکه خود می‌پردازد. این مشارکت‌کنندگان در واقع نودهایی هستند که بر روی شبکه اتریوم قرار دارند. این نودها برای اینکه بتوانند یک نود دیگر را بر روی شبکه پیاده‌سازی کنند از کلاینت‌های مختلفی کمک می‌گیرند.  تمرکز نودهای شبکه اتریوم از نقطه نظر مکانی آن بیشتر در قاره آمریکا است. هرکدام از این نودها از یک کلاینت اتریوم استفاده می‌کنند. در حال حاضر می‌توان گفت که کلاینت‌های بسیاری هستند که بر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کنند. تفاوت‌های این کلاینت‌ها در زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی شده مانند زبان برنامه‌نویسی Rust، Go و ... که هر نود بر اساس نیازها و شرایط خود از آن ها استفاده می‌کند.
کلاینت مربوط به Go Ethereum که به اختصار به آن Geth نیز گفته می‌شود، کلاینتی است که با زبان Go اجرا می‌شود و اکنون به‌عنوان یکی از پر استفاده‌ترین کلاینت‌ها بر روی شبکه اتریوم شناخته می‌شود. بیش از 99 درصد از نودهای شبکه اتریوم از کلاینت گث استفاده می‌کنند.
ندرمایند یکی دیگر از کلاینت‌های شبکه اتریوم است که این حمله ناموفق 25 درصد از نودهای این کلاینت را به دام انداخت. این کلاینت از دو زبان برنامه‌نویسی سی شارپ و دات نت پشتیبانی می‌کند.
این مسئله کاملاً واضح است که هر چه تعداد و تنوع کلاینت‌های موجود بر روی شبکه اتریوم بیشتر باشد، شبکه می‌تواند یک امنیت بسیار بالاتری را تجربه کند. در واقع هر چه سلطه یک کلاینت بیشتر باشد، درصورتی‌که یک خطا بر روی آن رخ بدهد، امنیت کل شبکه به صورت جدی به خطر خواهد افتاد. اما با متنوع سازی آن ها علاوه بر اینکه تأمین نیازهای نود به‌راحتی صورت می‌گیرد، شبکه نیز امن‌تر و سالم‌تر می‌تواند به کار خود ادامه بدهد.
در نهایت باید گفت:
همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، در دو هفته اخیر شاهد بروز دو اتفاق بر روی شبکه بزرگ اتریوم و سولانا بودیم که این می‌توانست بر روی تحلیل قیمت اتریوم تأثیر بسزایی داشته باشد.
بر اساس این اتفاق که بر روی این شبکه رخ داد، در شبکه اتریوم یکی از نودهای شبکه به یک‌باره و در عرض یک لحظه 550 بلاک جعلی را به شبکه معرفی کرد و در حدود 1 درصد از نودها به اشتباه این زنجیره را به ‌عنوان زنجیره اصلی اتریوم در نظر گرفتند و آن را پذیرفتند. پس از اینکه مدت زمان کوتاهی از بروز این مسئله گذشت، این نودها توانستند تا به شبکه اصلی بازگردند و این حمله کاملاً ناموفق ماند. در این مقاله توانستید مطالب مفیدی را در خصوص چگونگی حمله به شبکه بلاک چین اتریوم به دست آورید که بر اساس آن می‌توانید برای تحلیل قیمت اتریوم در آینده استفاده نمایید. با استفاده از این اخبار منتشر شده در خصوص حمله ناموفق و توضیح مؤسسان این شبکه به‌طور قطع می‌توانید تحلیل و ارزیابی‌های بهتر و دقیق‌تری را در این مورد داشته باشید.
همچنین در خصوص تحلیل قیمت اتریوم می‌توان این چنین گفت که درصورتی‌که تاریخ تکرار گردد می‌توانیم شاهد شرایطی باشیم که در آن قیمت اتریوم در طی 6 ماه آتی به مبلغ 13 هزار دلار صعود کند. یک تحلیل گر در این مورد و با مقایسه اندیکاتور فراکتال در سال 2017 و با شرایط کنونی نمودار قیمت اتریوم به این نتیجه دست پیدا کرده است که ممکن است تاریخ رمز ارز اتریوم برای افزایش قیمت آن به ارزش‌های بسیار چشمگیر دوباره تکرار شود.
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی ماینرها بپردازیم ولی پیش از آن یک تعریف اجمالی از خود این اصطلاح خواهیم داشت پس در ادامه با ما همراه باشید.

هاوینگ و تاثیر ان بر روی بیتکوین


هاوینگ چیست؟

هاوینگ یا به اصطلاح نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین پدیده‌ای می‌باشد که تقریبا به صورت دوره‌ای هر چهارسال یک بار در شبکه بیت کوین رخ می‌دهد. در طول این پدیده پاداش در نظر گرفته شده برای ماینر که به استخراج می‌پردازد نصف می‌گردد. و درآمد بیت کوین به دست آمده از استخراج به مقدار قابل توجه‌ای کاهش خواهد یافت. در حال حاضر پاداشی که در ازای استخراج بیت کوین به افراد داده می‌شود چیزی معادل 12.5 می‌باشد. که این مبلغ پاداش در سال آینده به 6.25 تنزل پیدا خواهد کرد. نصف شدن پاداش آنقدر ادامه پیدا خواهد کرد که اخرین بیت کوین نیز استخراج گردد. و طبق محاسبات صورت گرفته این کار تا سال 2140 ادامه خواهد یافت. و در پایان با آزاد شدن 21 میلیون بیت کوین پاداشی دیگر به ماینرها تعلق نخواهد گرفت.
از آن سوی ماجرا پدیده هاوینگ رویدادی به شمار می‌رود که میزان تورم در بیت کوین را به طور کنترل شده‌ای کاهش خواهد داد. بر مبنی اصل مهم در قانون عرضه و تقاضا کاهش عرضه سبب می‌گردد تا تقاضا برای آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آیا درآمد ماینر کفاف هزینه‌هایش را خواهد داد؟

نکته‌ای که جا دارد به آن توجه شود این است که پدیده هاوینگ به صورت کاملا مستقیم بر روی قیمت بیت کوین تاثیر گذار نیست. بلکه اتفاقی که در آن رخ می‌دهد این است که با هر بار نصف شدن پاداش ماینرها، درآمد آنها نیز به مراتب رو به کاهش خواهد گذاشت. مطمئنا کسی دوست ندارد که از راه استخراج بیت کوین متحمل ضرر گردد که از جمله این ضررها می‌توان به هزینه برق و مکان اشراه نمود. پس با توجه به این شرایط اکثر ماینرها با در نظر گرفتن سودآوری این کار پا به این عرصه خواهند گذاشت و اگر در غیر این صورت باشد به کار خود پایان خواهند داد. به بیان ساده‌تر درآمد ماینرها همیشه باید از میزان هزینه آن‌ها بیشتر باشد و علاوه بر کفاف هزینه‌ها و خرج زندگی باید یک مقداری نیز برای حفظ انگیزه آن‌ها نیز کافی باشد.
برای درک بهتر تاثیر هاوین بیایید به چند مسئله در این مورد بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
 

سر به سر شدن درآمد و هزینه با یکدیگر

سود هر ماینر علاوه بر این که به مکان زندگی او بستگی دارد به  هزینه برق آن ماینر نیز بستگی خواهد داشت. حتی درآمد آنان به دستگاهی که از آن برای استخراج استفاده می‌کنند نیز بستگی دارد. و نیز مدل دستگاه استخراج نقطه سر به سر شدن سود و هزینه‌ها را می‌تواند مشخص کند. در صورتی که مبلغ بیت کوین به سطحی پایین‌تر برود دیگر این کار برای آنان به صرفه نخواهد بود. می‌توان گفت که با هر بار کاهش قیمت بیت کوین برای جلوگیری از ضرر و زیان به صرفه تر این است که این دستگاه‌ها خاموش گردند در غیر این صورت باید به سودهای اندک راضی باشند.
 

ماینرها بعد از افزایش قیمت بیت کوین وارد ماجرا می‌شوند

با مقایسه نمودن و بررسی کردن نمودار بیت کوین و هش ریت شبکه می‌توان متوجه یک واقعیت مهم شد و آن نیز این است که شاید برای بسیاری از شما واضح به حساب بیاید. افزایش قیمت بیت کوین و آغاز کردن یک روند گاوی و یا همان صعودی برای این که هش ریت را نیز در کنار خود داشته باشد نیازمند این خواهد بود که رضایت و توجه استخراج کننده‌ها را به خودش جذب کند. اما با در نظر گرفتن تاخیر در تحویل دستگاه‌های ماینر و همچنین راه اندازی آن این امر کمی طولانی خواهد شد.
 

قدرت چین را در استخراج بیت کوین دست کم نگیرید

طبق آخرین گزارشات صورت گرفته کشور چین به تنهایی 60% از استخراج بیت کوین را در طول چند ماه گذشته در اختیار داشته است. این آمار که بررسی شده است این است که شهر سیچوآن تا حدود 50% از کل قدرت شبکه را در اختیار دارد. صرف نظر از مسائل دیگر می‌توان کشور چین را مهم‌ترین عامل در و تعیین کننده ترین کشور در استخراج نمودن بیت کوین در نظر گرفت. برای همین موضوع نیز در کشور چین به میزانی قیمت برق را تعیین می‌کنند که قیمت تا حدودی سر به سر گردد.
 

چه آینده‌ای در انتظار صنعت استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشد؟

استخراج ارزهای دیجیتال

ماینینگ خودش به تنهایی بخش جداگانه‌ای از دنیای بیت کوین را به خود اختصاص داده است. قطع به یقین بسیاری از بیت کوینرها در همان سطوح ابتدایی از شیوه کار این روش آگاه بوده‌اند. اما فقط تعداد اندکی از این افراد هستند که به یک درک درست از این مسئله رسیده‎‌اند. در ادامه این بخش می‌خواهیم نظر یکی از کارشناسان در این زمینه را با یکدیگر بررسی نماییم.
1. کریستی لیان مینهان: بر مبنی نظریه‌ی های اقتصادی هر وقت که قیمت بیت کوین از هزینه ساخت آن کمتر باشد، استخراج کنند اقدام به خاموش کردن یا کم کردن نرخ تولید خود خواهند کرد. با در نظر گرفتن این موضوع و اعمال آن به هاوینگ به لحاظ نظری می‌توان گفت که دستگاه‌های قدیمی و مدل‌های قدیمی دستگاه استخراج توان ماندن در میدان رقابت را نخواهند داشت. متاسفانه در اغلب اوقات واقعیت‌ها سبب می‌شوند که نظریات اقتصاد به هم بخورند. به عنوان مثال ماندن برخی از افراد در این میدان فقط و فقط به واسطه حمایت شرکای بزرگ آنان و یا نهاد و سازمان خاصی می‌باشد.
 

تاثیر هاوینگ بر ماینرهای خورد یا همان کوچک

سوال همیشگی افرادی که عملیات ماینینگ را در خانه با استفاده از دستگاه های ماینینگ کم حجم و یا بر روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود انجام می‌دهند، این است که با انجام هاوینگ آیا سود دریافتی آنها نیز کاهش می‌یابد؟ و آیا در صورت رخ دادن این اتفاق ، ماینر های بزرگ به دلیل داشتن تجهیزات بیشتر و پیشرفته تر، می‌توانند تمام سودهای ناشی از عملیات استخراج را کسب کنند و ماینینگ را به حالت انحصاری در بیاورند؟!
نکته مهمی که باید به آن در این مورد توجه داشت، این است که مقدار فی که شما دریافت می‌کنید به اندازه سیستم ماینینگ بستگی ندارد. بلکه جریان ثابت سود به اندازه تجهیزات بستگی دارد. به همین دلیل افراد به استخر های استخراج ملحق می‌شوند.
اما اگر شما توانایی و کارایی سیستم هشینگ یا همان قدرت پردازش داشته باشید، پی خواهید بر که عملا سودی که دریافت می‌کنید به اختلاف بین هزینه های ورودی مانند هزینه برقی که مصرف می‌کنید و میزانی که بیت کوین تولید می‌کنید بستگی دارد. بنابراین اگر افراد مختلف در حال کار با دستگاه های استخراج یکسانی باشند و برق را دقیقا با قیمت یکسانی بخرند، وقتی پاداش بلاک نصف شود، سودآوری هم به همان میزان نصف خواهد شد. اما کاهش سودآوری برای ماینرهای خورد در مقابل ماینرهای بزرگ تر خیلی تفاوت نخواهد داشت. و عملا یه تفاوت ناچیزی را در پی خواهد داشت.
 

تفاوت ماینرهای بزرگ با ماینرهای کوچک در چیست؟

مزیت مقیاس از امکان خرید تعداد زیادی دستگاه استخراج با قیمت های پایین و همچنین خرید بلوک های بزرگ برق و قرار دادن تجهیزات در نزدیکی منابع با ارزش برق بدست می‌آید. از این بابت ماینرهای بزرگ‌تر می‌توانند سودآوری به مراتب بیشتری نسبت به ماینرهای کوچک تر داشته باشند. با این حال ماینرهای بزرگ‌تر با مشکلات بیشتری مواجه خواهند بود. به عنوان مثال مجبور هستند برای فعالیت دستگاه های استخراج جدید و کارآمدتر، ارتقا گسترده ای در زیرساخت عملیاتی ترتیب دهند که انجام این کار با ریسک بسیار زیادی همراه خواهد بود . به عنوان مثال یک آتش سوزی در مرکز ماینینگ می‌تواند تعداد زیادی دستگاه استخراج را نابود نمایند. و خسارت جبران ناپذیری را به ماینر وارد نماید.
در نتیجه وقتی هاوینگ اتفاق بیفتد، شاهد این هستیم که ماینر هایی که کارآمدی بسیار کمی دارند، سودآوری شان را از دست خواهند داد. زیرا دستگاه های استخراج و هزینه برق آن ها، باعث ضررشان می‌شود. در حالی که ماینرهای کوچک دستگاه های استخراج شان را خاموش کنند، سختی شبکه کاهش می‌یابد. در نتیجه باعث سودآوری بیشتر برای تمام ماینر ها خواهد شد. این لزوما به معنی تمرکز ماینینگ نیست. عواملی که منجر به متمرکز سازی ماینینگ می‌شوند به راحتی نمی‌توانند در دسترس دستگاه های استخراج در نقاط مختلف دنیا قرار گیرند. همچنین آنها به برق ارزان در نقاط مختلف دنیا دسترسی ندارند. علاوه بر این سیاست‌هایی که دولت‌ها و نهادهای‌ مختلف در قبال رمز ارزها دارند، سبب محدودیت‌هایی در زمینه ماینرها خواهید شد. که از جمله آن‌ها می‌توان به تحریم‌ها اشاره نمود.
 

در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که ماینرها کنار نمی‌کشند.

با جمع بندی از مطالبی که گفته شد می‌توان به این موضوع پی برد که ملینرها به این سادگی پا پس نخواهند کشید. با وجود همه‌ی این مسائل انتظار می‌رود که مدل‌های جدیدی برای استخراج در طی ماه‌های آینده به بازار بیاید و همین سبب خواهد شد که مدل‌های قدیمی از این عرصه به در شوند و این مدل‌های جدید که توسط چین ساخته شده و احتمالا اولین عرضه آن نیز در خود چین باشد بتواند با افزایش سختی شبکه و بالا بردن میزان قیمت سر به سر برای دستگاه‌ها، استخراج کنندگان خر را از میدان به در نماید. این همان دیدگاهی است که بزرگان صنعت ماینینگ نیز پیش‌تر به آن اشاره نموده بودند.
از آن سوی ماجرا تمرکز ماینینگ در کشور چین به سبب هزینه برق کمتر، یک مسئله یک عامل منفی برای غیر متمرکز بودن شبکه بیت کوین است. قیمت آن را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
تمامی سخنانی که مربوط به این می‌باشد که آیا قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ بالا خواهد رفت یا پایین خواهد آمد همیشه مورد بحث خیلی از افراد بوده است. برای جواب این مسئله می‌توان تاریخچه بیت کوین را مطالعه نمود که یک مدرک قابل اطمینان برای پیش بینی این موضوع می‌باشد. زیرا تاریخ همیشه تکرار خواهد شد.
 

سه استراتژی که ماینرها در هنگام هاوینگ به کار می‌گیرند

 

1. استراتژی خروج بعد از هاوینگ: تعداد افرادی که از این استراتژی استقبال می‌کنند بسیار کم است. استراتژی خروج به این معنی است که ماینرها شروع به خاموش کردن دستگاه‌های ماینر و یا حتی تعطیل کردن ماینینگ در دوران بعد از هاوینگ بیت کوین نمایند.
2. استراتژی ادامه استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ: در این روش ماینر تصمیم می‌گیرد فعالیت خودش را بعد از هاوینگ نیز ادامه ‌دهد. او به تغییراتی که ممکن است هاوینگ در این اکوسیستم ایجاد کند بی تفاوت می‌باشد و یا به هر دلیلی قصد ندارد استراتژی خروج را دنبال کند. این افراد بعد از هاوینگ بیت کوین به احتمال زیاد دچار ضرر شده و نمی‌توانند با ماینر های بزرگتر رقابت کنند. هزینه‌های آنها بیشتر از قبل خواهد شد در حالی که سود آنها کمتر می‌شود.
 
3. استراتژی شروعی متفاوت بعد از هاوینگ: این روش به صرفه ترین استراتژی برای کسانی است می‌خواهند در صنعت ماینینگ باقی بمانند و حرفی برای گفتن داشته باشند. روزآمد‌سازی دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ بیت کوین برای دوران بعد از هاوینگ اصلی‌ترین مسئله در یک شروع جدید است. ماینرهایی با این طرز تفکر معمولا قدرت مالی خوبی دارند و کسانی هستند که از همان ابتدا با هدف و برنامه‌ریزی پا به این عرصه گذاشته‌اند. و با استفاده از این استراتژی نیز سودهای چشمگیری را کسب خواهند کرد.
استفاده کنندگان از این استراتژی بر این مسئله معتقد هستند که  تا روزی که آخرین بیت کوین استخراج نشده، جای فعالیت و کسب درآمد برای آنها وجود خواهد دارد و باید از این فرصت به نحوه احسنت استفاده نمایند.
 
نتیجه گیری
پس از به وجود آمدن رمز ارز بیت کوین، هر دوره چهار سال یک بار شاهد پدیده‌ای به اسم هاوینگ بر روی شبکه آن بوده‌ایم. در اثر آن پدیده پاداشی که ماینر ها به خاطر تأیید تراکنشات هر بلاک و اتصال آن به شبکه بلاک چین دریافت می‌کنند، نصف خواهد ‌شد. با اعمال شدن هاوینگ، شبکه برای چند هفته به علت ترس و هیجانات ماینرها، بی ثبات می‌شود. ولی دوباره به حالت عادی و پایدار خود باز خواهد گشت. این مسئله خود به این اشاره دارد که ماینرها به این زودی‌ها قصد پا پس کشیدن نخواهند داشت و همچنان با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد.
 
ممنون که تا پایان با ما همراه بودید.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


درسال ۲۰۱۳ موسسه مکنزی لیستی از تکنولوژی هایی که باعث تغییر جهان می شد را ارائه کرد. در آن زمان این موضوع خیال انگیز بود. بعد از آن شاهد فناوری های جدید در جهان بودیم. فناوری های جدید مانند اینترنت، بلاک چین انسان را وارد جهان جدیدی نموده است. در حال حاضر میتوان مدعی رشد تحولات در علوم مختلف به وسیله فناوری‌هایی مانند بلاک چین چین شویم. در گذشته خیال پردازی انسان از جهان واقعی جلوتر بود‌. اما امروزه حقایق جهان مادی در تکنولوژی فراتر از خیالات انسان است. با تحلیل در فرایندها و سیستم ها می‌توان از این فناوری‌ها در راه درست و بهینه استفاده کرد. با این سرعت در رشد فناوری مانند بلاک چین از تاثیری که بلاک‌چین در صنعت ایجاد می کند، شگفت زده خواهید شد. در این مقاله به فناوری بلاک‌چین و کشف جهان جدید مانند دنیای دیجیتال پرداخته شده است.

بلاکچین
 

تاثیر فناوری بلاک‌چین در صنعت جهانی


هدف کشورها افزایش محدوده مرز جغرافیایی است. از مهمترین وظایف دولت‌ها حفظ امنیت داخلی، حفظ مرزهای خارجی و حفظ ارزش پول کشور است. امروزه حفظ حقوق و مالکیت معنوی و مادی توسط دولت ها مالکیت کارآمد را تضمین می کند. با توسعه و جهانی شدن این قوانین اتحادیه ها و تشکل های جهان شمول ایجاد شدند. معاملات مالی در جهان از الگوهای منحصر به فردی استفاده می کنند که در تمام دنیا قابل پیگیری و اجرا است. افزایش حجم معاملات جهانی قوانین را گسترده تر کرده است. بر طبق گزارشات مکنزی در سال ۲۰۱۳ بلاک‌چین تاثیر شگفت انگیزی بر صنایع مختلف جهان دارد. فناوری بلاک چین در حال ساخت سیستمی است  که مجموع اجزای آن بیشتر از جمع کل باشد تا بهره وری و کارآمدی افزایش و هزینه ها  کاهش و نواقص حذف شود. اولین رکن این جهان جدید نظام اینترنت است که انسان در هر جای جهان می‌تواند به فضای مجازی دسترسی داشته باشد. مغز جامعه زنده و هوشیار، فضای مجازی است. با استفاده از فضای مجازی در لحظه می توان به حجم زیادی از اطلاعات  در هر جای جهان دسترسی یافت. دومین رکن جهان جدید استفاده از اینترنت اشیا است. اینترنت اشیا شامل هوشمند سازی ابزار و لوازم مورد استفاده انسان است. اینترنت اشیا مانند لباس پوش ها و فضاپیماها هستند. این اینترنت در اشیا خودآگاهی به وجود می آورد. بزرگترین اختراع بشر بعد از اینترنت، بلاک چین است که باعث تحول  زندگی انسان شده است. رشد بلاک چین باعث تغییر در قواعد  اصول ماده  از محدود به بی نهایت شده است.

دنیای مجازی با فناوری بلاک‌چین

با فناوری بلاک چین زندگی انسان وارد تمدن جدیدی خواهد شد. نام این تمدن جدید با پیشرفت فناوری، تکنولوژی عصر بی نهایت است. در این جهان جدید هر موضوعی که خیال بود در جهان واقعی موجود می شود. مهمترین هدف این فناوری حاکمیت مجازی است. در عصر فناوری بلاک چین تعریف جدیدی با عنوان دنیای مجازی به وجود آمده است. شبکه های مجازی  به عنوان مغزهای هوشمند انسانی با یکدیگر تعامل می کنند. در این شبکه ها خطا و اشتباه وجود ندارد. زیرا فعالیت شبکه توسط اجزای شبکه نظارت می شود. بهینه بودن شبکه مجازی برای همه ثابت شده است. از فناوری بلاک‌چین در زمینه اقتصادی برای ایجاد  پول مجازی استفاده می شود. پول مجازی، پولی است که نمیتوان در آن تقلب کرد. همچنین قابل تورم نیست و نمیتوان آن را تحریم یا نظارت کرد. پول مجازی نقش نظارتی دولت ها در نظام جهانی را نشان می دهد. به وسیله پول مجازی فرایندهای مالی به صورت شفاف در دنیای مجازی توسط اشخاص غیر ذی نفع و مرتبط  به صورت زنجیروار به کار گرفته می شوند.

متاورس یا جهان دیجیتال

در آینده نزدیک هرکس می تواند در جهان دیجیتال زندگی خود را به صورت مجازی  داشته باشد. دنیای دیجیتال در حال پیشرفت چشمگیری است. در خریدهای دیجیتالی از پول هایی استفاده می شود که قابل تصور نیست. مثال، مشتریان شرکت اپل در کریسمس و سال نو میلادی در حدود ۱.۸ میلیارد دلار کالای دیجیتالی و خدمات از این شرکت خریداری کردند. این نشان دهنده پیشرفت سریع در اقتصاد دیجیتال است. اقتصاد دیجیتال به وسیله ارزهای دیجیتال مانند بلاک‌چین،NFT، در حال دگرگونی هستند. این موضوع در آینده به دلیل همگرایی گسترده فناوری های بلاک‌چین سرعت بیشتری می گیرد.
 

متاروس یا دنیای مجازی

متاروس معنی زیادی دارد. اما متاروس یا همان دنیای مجازی از عناصر اصلی تشکیل شده است که شامل موارد ذیل است:
شبکه فراگیر، ارز دیجیتال، شبکه رمزنگاری مانند بیت کوین و اتریوم و واقعیت توسعه یافته مانند واقعیت مجازی و افزوده و توکن های غیر مثلی است. متاروس جهان دیجیتال است. جهانی که هر چیزی که انسان تصور کند در آن وجود دارد. متا به معنی فراتر و روس به معنی جهان است. در آینده انسان دائم با دنیای دیجیتال متصل است. عناصر دیجیتال با دنیای فیزیکی ترکیب می شود و دنیای سه بعدی را به وجود می‌آورد. این فناوری ها واقعیت توسعه یافته یا XR است. در آینده متاروس به اقتصاد بزرگی تبدیل می شود که ارزش آن بیشتر از ۱۰ برابر ارزش اقتصاد جهان فعلی خواهد شد.

واقعیت توسعه‌یافته

مفهوم دنیای مجازی یا همان دنیای دیجیتال از کجا آمده است.؟ ریچارد گاریوت در سال ۱۹۸۵  از اصطلاح آواتار برای توصیف شخصیت بازیکن بازی ویدیویی استفاده نمود. التیما ،۴ اولین بازی بود که بازیکن به معضلات مورال و چالش های اتیک مانند بازیکن واقعی پاسخ داد. در مورد کلمه اواتار تحقیق شد. آواتار شکل جسمانی خدا در زمان فرود آمدن روی زمین است. این اصطلاح فوق العاده بود. زیرا ریچارد گاریوت معتقد بود که دنیای مجازی تلاش می کند روح انسان را در قلمرو ساختگی خود محک بزند‌. در سال ۱۹۹۲ نیل استیونسون در کتاب اسنوکر دنیایی خیالی مانند دنیای واقعی مجازی و شبیه اینترنت ایجاد کرد و نام آن را متاروس نامید. در این دنیای مجازی کاربران می توانند به نام آواتار با شکل‌های دیجیتال خود تعامل داشته باشند. ایده اتریوم توسط ویتالیک به وجود آمد. اتریوم شبکه رمزنگاری غیرمتمرکز و شبیه به شبکه پشتیبانی کننده بلاک چین بیت کوین است. اتریوم می تواند برنامه‌های قراردادی به زبان تورینگ کامل را اجرا کند. این قرارداد، قرارداد هوشمند است. این اتفاق انگیزه‌ای شد که ایده اتریوم در ذهن ویتالیک شکل بگیرد. به وسیله قراردادهای هوشمند کارهای زیادی می توان انجام داد. یکی از کارهای مهمی که به وسیله قرارداد هوشمند قابل اجرا است، عرضه آیتم دیجیتال منحصر به فرد توکن غیر مثلی است‌.
چرا متاورس به ارزهای دیجیتال، NFT‌ها و استانداردهای شبکه باز نیاز دارد.
آیتم‌های دیجیتال در بازار دارای ارزشی در حدود ۱۰ میلیارد دلار  دارد. مثال، بازی فورتنایت در یک بازی، فروش آن به بیشتر از یک میلیارد دلار بود. آیتم‌های دیجیتال فورتنایت تنها در  فورتنایت فعالیت می کنند. در صورتیکه شرکت سازنده این بازی بخواهد آن را متوقف کند، ارزش آیتم‌ها سقوط خواهد کرد. بازی ایپک گیمز در سال ۲۰۲۰  به دلیل اینکه اپل از پرداخت های درون برنامه ای  ۳۰ درصد کارمزد دریافت نمود، از اپل شکایت کرد. در دسامبر همان سال فیسبوک گزارش نمود که در این شکایت حقوقی از ایپک گیمز حمایت خواهد کرد. زیرا فیسبوک نیز قصد داشت پرداخت درون برنامه ای محصولات خود را در اپل استور منتشر نماید. توکن غیر مثلی نوعی کالای دیجیتال است که بدون مجوز یا پشتیبانی از طرف شرکت متمرکزی در بازار فروش یا خریداری شود. مالک و کنترل کننده توکن غیرمثلی هر شخصی می تواند باشد. آیتم‌های دیجیتال برای داشتن ارزش و ماندگاری باید مستقل  از هر نهادی باشند  که اختیار حذف یا غیرفعال کردن این آیتم‌های های را نداشته باشند. این ویژگی‌ توکن غیر مثلی باعث افزایش قیمت آن است.

تفاوت بین آیتم ها در فورتنایت و توکن غیرمثلی

تفاوت آیتم ها در فورتنایت و توکن غیرمثلی ساده است‌. خریدار توکن غیرمثلی به دلیل مالکیت واقعی و حقوق مالکیت دیجیتال، مالک واقعی محصول خریداری شده است. خریدار توکن غیرمثلی در خصوص اینکه شرکتی حساب وی را مسدود  یا خدماتش را متوقف کند، نگران نیست. دنیای دیجیتال اکوسیستمی باز است و تحت سلطه هیچ شرکت متمرکزی نیست. دنیای دیجیتال یا همان متاروس از پایه‌های بنیادی تشکیل شدند. اینترنت، شبکه ای غیرمتمرکزو بدون مجوز از طرف هیچ نهاد یا شرکتی است. پایه‌های بنیادی دنیای دیجیتال شامل موارد ذیل است:
-استاندارد باز برای رسانه مانند متن، تصاویر، صدا، ویدیو، محصولات سه‌بعدی، هندسه سه‌بعدی،وکتورها، USD پیکسار و MDL انویدیا، برای همکاری با برنامه های سه بعدی پیشرفت بزرگی هستند.
-استانداردهای زبان برنامه‌نویسی باز: این استانداردها شامل HTML، جاوا اسکریپت، وب اسمبلی، وب XR، وب GPU ،Shader Languageهستند.
-سخت‌افزارواقعیت توسعه‌یافته: سخت افزار واقعیت توسعه یافته شامل عینک‌های هوشمند، هپتیک‌ها و اومنی تردمیل‌ها هستند.
- پلتفرم‌های قرارداد هوشمند استفاده از پلتفرم های قرارداد هوشمند  مانند  بیت کوین، اتریوم، فلو، تتا، بایننس اسمارت چین،در معاملات بدون مجوز
این موارد پایه‌های بنیادی اقتصاد مالکیت را تشکیل می دهند و از دنیای دیجیتال پشتیبانی و آن را ماندگار و همگانی می کنند. پلتفرم‌های باز  که از  قراردادهای  هوشمند استفاده می کنند، غیرمتمرکز هستند و می توانند با برنامه های دیگر همکاری کنند. زبان این پلتفرم‌های باز و غیرمتمرکز تورینگ  کامل است. همچنین می توانند از اقتصاد مالکیتی برای پیشرفت دنیای دیجیتال پشتیبانی کنند. اگر شرکتی بیش از حد بر دنیای دیجیتال کنترل داشته باشد ممکن است مانند اپل از معاملاتی که در دنیای دیجیتال انجام می دهد کارمزد دریافت کند یا قسمتی از معاملات را در اختیار قرار دهد. این امر کارآمدی اقتصادی را از بین می برد. نوآوری و مدل‌های جدید در کسب و کار‌ها متوقف می شود. اقتصاد غیرمتمرکز نسبت به شرکت‌های متمرکز به دلیل عادلانه بودن، کارآمدی بهتر و پایدارتر مورد اعتمادتر هستند. در دنیای رمزنگاری یا کریپتوورس هر قلمروی مالکیت شخصی دارد.

مالتی ورس (چند جهان در یک جهان)

تعداد پلتفرم‌های مورد رقابت کاربران متفاوت است. درسال ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۴  پایه های مالتی ورس‌های سه بعدی یا همان دنیای دیجیتال سه بعدی به وسیله اولین بازی‌های چند نفره آنلاین و بازی‌های دنیای باز مانند وارکرفت و سکند لایف تشکیل شد. اقتصاد این بازی‌ها وابسته به شرکت های متمرکز بود.
دسنترالند
دسنترالند فضای سه بعدی است که کاربر می تواند در آن برای خود دنیای مجازی بسازد. در دنیایی از هنر NFT قدم بزند. در کنسرت زنده شرکت کند.  کاربر برای دسترسی به ارزهای دیجیتال  و N FT باید افزونه متانسک در مرورگر وب استاندارد را نصب کند. در دنیای مجازی  شخص می تواند دارایی‌های های خود را خرید و فروش کند.
مالتی ورس به یک اومنی ورس یا جهان فراگیر نیاز دارد.
دنیای دیجیتال شبیه به اینترنت و دارای برنامه و فضاهای مختلفی است. همچنین مانند اینترنت اطلاعات اشتراک گذاری شده در آنها کم است. مالتی ورس دارای رمزنگاری و محاسبات غیرمتمرکز است و همه موانع را رفع می کند. در دنیای دیجیتال به راحتی شخص می تواند اطلاعاتی که در یک برنامه دارد به برنامه دیگر انتقال دهد. مثال، ارز دیجیتالی در یونی سواپ معامله و در همان لحظه در صرافی دیگر تبدیل به ارز دیجیتال شود.  برای اینکه به دنیای باز دسترسی داشته باشیم و آنها را در دستگاه ها و پلتفرم‌ها  و موتور‌ها جست و جو کنیم، باید دارای داده‌های باز و قابل دسترسی باشیم. برای دسترسی به داده‌ها در هر زمان و مکانی باید خدمات آنی و اشتراک گذاری در دسترس باشد. فرمت‌های فایل باز مانند USD پیکسار به وسیله اومنیورس انویدیا  با خدمات شبکه  ترکیب می شوند. به وسیله ابزارهایی که فضای مجازی را ایجاد می کند متصل شوند. در نتیجه کاربرانی که دنیاهای دیجیتال را به وجود می آورند به وسیله برنامه های متفاوت  دارایی‌های خود را  مشاهده یا ویرایش می کنند. این  قابلیت مانند  گوگل داکس در دنیای سه بعدی عمل می کند.

پروژه اومنیورس
در پلتفرم اومنیورس فرمت فایل بومی آن پیکسار است. این پلتفرم دارایی‌های کاربر را در فضای ابر به عنوان خدمات فعال ارائه می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های زیادی همزمان به آن متصل شوند. USD پیکسار از فناوری باز استفاده می‌کند. فناوری باز به این معناست که هر توسعه دهنده‌ای اجازه دانلود ابزارها و ادغام آن با برنامه‌ها وبازی‌های دیگر را دارد. توسعه‌دهندگانی که در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنند باید در زمینه فناوری و دارایی‌های باز که به راحتی قابل اشتراک‌گذاری است همراه شوند. اشتراک‌گذاری داده‌ها، پایان کار در این دنیای مجازی نیست. بستر دنیای دیجیتال شامل  داده مشترک، محاسبات مشترک و پهنای باند مشترک است. در حال حاضر یک پلتفرم اومنیورس غیرمتمرکز عمومی لازم است. در این پلتفرم هرشخصی به راحتی می تواند از آن استفاده و به گسترش آن کمک کند.

ارز دیجیتال چه ارتباطی با متاورس دارد.؟

متاورس

از سه دهه قبل از سیستم عامل مشترک برای به اشتراک‌گذاری فایل و محاسبات غیرمتمرکز استفاده شد. سیستم عاملی که به کاربران پاداش برای شرکت در خدمات عمومی شرکت کنند، نیاز است. برای مبارزه با سرطان و ویروس کرونا بسیاری از افراد در یک زمان پردازشگر مرکزی خود را اهدا می کنند. در مورد خدمات اشتراک‌گذاری فایل‌ها به صورت همتا به همتا  مشکل اصلی، بارگیری رایگان است. کاربران به شبکه وصل می شوند. با استفاده از منابع مشترک و قبل از پرداخت هزینه از سیستم خارج می شوند. ارزهای دیجیتال پول مجازی است و می توان پروتکل‌های فراروند را ایجاد نمود. در خدمات به اشتراک‌گذاری فایل برای فضای ذخیره سازی و پهنای باند اضافی مبلغی دریافت  می کند. در خدمات اشتراک‌گذاری قدرت محاسباتی کاربر برای اشتراک گذاری کارت گرافیک گیمینگ گران قیمت در زمانی غیر بازی، مبلغی دریافت می‌شود.  به این صورت  از تامین نقدینگی سود کسب می‌شود.  کاربر بر طبق مشوقی که به دست می آورد، پول های خود را برای تامین  نقدینگی استفاده می‌کند. در نتیجه کاربران  ارز دیجیتالی را با ارز دیگر مبادله کنند. با استفاده از ارز‌های دیجیتال می‌توان برای ایجاد دنیای دیجیتال تلاش کرد و هزینه خدمات برای پشتیبانی از آن را پرداخت کنیم .

هوش مصنوعی و متاورس

هوش مصنوعی یکی از جنبه‌های مهم دنیای دیجیتال است. هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد. از هوش مصنوعی در حسابرسی، ایمن‌سازی قراردادهای هوشمند استفاده می شود. فناوری لازم برای استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. موجودات داری هوش مصنوعی می توانند در دنیای دیجیتال گشت و گذار کنند و با یکدیگر همکاری نمایند. هوش مصنوعی چهره‌های سه بعدی از انسان تولید می کند. هوش مصنوعی متن را به گفتار تبدیل می کند. استفاده از هوش مصنوعی در متاورس می‌تواند دارایی‌ها وآثار هنری و محتوا ایجاد کند. هوش مصنوعی نرم افزار‌ها و فرآیندهای مورد استفاده انسان را گسترش می‌دهد. هوش مصنوعی  به شکل آنی می تواند جهان‌های مجازی کامل را خلق کند. فناوری گرافیک رایانه‌ای ا و فناوری هوش مصنوعی درحال ادغام هستند و مرز‌های  بین آنها  در حال محو شدن است. استفاده از هوش مصنوعی با افزایش مهارت‌های زبانی و خلاقیت، توانایی توصیف از چیزی را به کاربر ارائه می‌کند.

در نهایت باید گفت:
انسان به وسیله استفاده از فناوری بلاک‌چین وارد جهان جدیدی شده است. با پیشرفت تکنولوژی بلاک‌چین  جهان جدیدی یافت شد. دنیای جدیدی که با استفاده از ارز‌های دیجیتال ساخته شد. جهان دیجیتال همان دنیای مجازی است. هدف اصلی فناوری بلاک‌چین حاکمیت فضای مجازی بر تکنولوژی است. فناوری بلاک‌چین  باعث حفظ حریم خصوصی و امنیت فایل‌ها و داده‌ها در شبکه‌ای غیرمتمرکز می‌شود. اینترنت، گوشی‌های هوشمند و فناوری ابری از پیشرفت‌های دنیای دیجیتال است. با استفاده از جهان دیجیتال زندگی روزمره تغییر خواهد کرد. در مورد آینده دنیای دیجیتال پیش‌بینی دقیق وجود ندارد. اما  رمزارز‌ها  و بلاک‌چین‌ها در پیشرفت دنیای دیجیتال نقش موثری دارند. عواملی مانند پیشرفت‌ در فناوری واقعیت مجازی، مسیر رهبران فعلی صنعت ارز دیجیتال و توسعه فناوری بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال در ایجاد جهان دیجیتالی  نقش مهم واساسی دارند. جهان دیجیتال می‌تواند به صنعت تریلیون دلاری تبدیل شود. دنیای مجازی برای سرگرمی، تجارت، کار مورد استفاده قرارمی‌گیرد. دنیای مجازی جانشین اینترنت است و به وسیله فناوری بلاک‌چین و برنامه غیرمتمرکز ساخته شده است.
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بر اساس پشتیبانی سامسونگ از شبکه ترون و در واقع همکاری جاستین سان با شرکت مخابراتی سامسونگ تحلیل گران توانستند قیمت ترون را ارزیابی کنند و در واقع پیش‌بینی‌های جدیدی را برای آن در نظر بگیرند. همچنین جاستین سان با ارائه سه محصول برای ورود به عرصه دیفای توانست اقدامات عظیمی را برای افزایش سرمایه شبکه خود فراهم کند.

شرکت سامسونگ

 


جاستین سان که بنیان‌گذار ارز دیجیتال ترون است با شرکت در یک نشست همراه با توسعه‌دهندگان سامسونگ در خصوص همکاری جدید در بین این شرکت کریپتویی و غول مخابراتی یعنی سامسونگ اعلام کرد. این خبر توانست تأثیر بسیاری بر روی قیمت ترون داشته باشد و نمودار آن به سمت روند صعودی بکشاند. ترون در کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) بلاک چین سامسونگ قرار خواهد گرفت و به کاربران کمک می‌کند تا کلیدهای خصوص را مدیریت کنند. در واقع این SDK به کدنویس ها این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از شبکه ترون دسترسی مستقیمی از طریق دستگاه‌های سامسونگ به بلاک چین آن پیدا کنند و به دست آورند.
البته هنوز مشخص نبود که این همکاری علاوه بر این که از ارز دیجیتال ترون بر روی کیف پول سامسونگ پشتیبانی می‌کرد چه مسائل دیگری را نیز برای کاربران سامسونگ تغییر خواهد داد. قلب ای اینکه در مورد اعلام این همکاری اخباری بیان شود، جاستین سان در یک پیام بر روی توئیتر خود به یک همکاری بزرگ که باعث توزیع برنامه‌های غیرمتمرکز ترون و توکن آن به میلیون‌ها کاربر می‌شود اشاره کرد. در واقع همان‌طور که می‌دانید این خبر می‌توانست تأثیر بسیار چشمگیری بر روی قیمت ترون داشته باشد.
مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center) تخمین زده است که در حال حاضر 5 میلیارد نفر به دستگاه‌های تلفن همراه دسترسی دارند که تنها نیمی از آن‌ها دارای تلفن‌های هوشمند هستند. با توجه به این مسئله که شرکت سامسونگ جزء برترین فروشندگان در بین تمامی شرکت‌های موبایلی و مخابراتی همچون اپل و هواوی می‌باشد که هر دوی آن‌ها سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، تصور این موضوع که حتی 1 میلیارد کاربر می‌توانند به Samsung Blockchain Keystore دسترسی داشته باشند نیز یک مسئله کاملاً جالبی است.
دستگاه‌های موبایل سامسونگ علاوه بر اینکه باید به کیف پول‌های تلفن همراه دسترسی مستقیم داشته باشند، باید به داده‌های بلاکچین ترون نیز این دسترسی را داشته باشند. از نقطه نظر تئوری، این امر باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز dapp راحت‌تر بتوانند محصولاتی را برای کاربرانی که به کیف پول‌های شخص ثالث اعتماد ندارند ایجاد کنند.
جاستین سان این همکاری را نه تنها به‌عنوان یک نقطه عطفی برای ترون معرفی کرد بلکه این اطمینان را به کاربران خود داد که این همکاری بتواند بر روی قیمت ترون تأثیر مثبت بسیاری داشته باشد. بر اساس آخرین گزارشی که از ترون دریافت شده بود، تقریباً در حدود 3.9 میلیون حساب کیف پول Tron و در حدود 611 برنامه غیرمتمرکز dapp بر روی این شبکه وجود دارد.
جاستین سان در یک پیامی به CoinDesk اعلام کرد که این مشارکت کار را برای میلیون‌ها کاربری که از دستگاه‌های تلفن همراه و یا سایر دستگاه‌های سامسونگ استفاده می‌کنند آسان‌تر می‌کند، به این دلیل که توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از دستگاه‌های سامسونگ برنامه‌های لازم را اجرا کنند.
جاستین سان همچنین در این خصوص به کوین دسک گفت: با ادغام و همکاری بین ترون و سامسونگ، کاربران دیگر نیازی به کیف پول شخص ثالث نخواهند داشت و توسعه‌ها می‌تواند به محتوایی که در حال ساخت هستند متمرکز شود و تجربه‌ای بی حد و مرز برای کاربران نیز ارائه می‌دهد.
همکاری ترون و سامسونگ و تأثیر آن بر روی قیمت ترون
ترون در حال گسترش همکاری اکوسیستم خود با بلاک چین سامسونگ می‌باشد، به طوری که این بخش جدید شامل مواردی همچون بازی‌های بلاک چینی است که بر روی گوشی‌های همراه این شرکت ارائه خواهد شد.
پرژه ترون در تاریخ 27 آوریل در سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌های ایجاد شده بر روی بستر این بلاک چین در فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ و با نام سامسونگ گلکسی استور (Samsung Galaxy Store) ارائه خواهد شد.
دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ که در کشورهای مشخص شده قرار دارند، قادر هستند تا برنامه‌های غیرمتمرکز را بر روی فروشگاه نرم‌افزاری دیگری مشاهده کنند.
بلاک چین ترون و توکن های آن از قبل نیز توسط بلاک چین سامسونگ که به اسم کی استور (keyStore) شناخته می‌شود پشتیبانی می‌شدند. می‌توان گفت که کی استور به ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در یک حافظه ایمن می‌پردازد . کی استور علاوه بر ارز دیجیتال ترون از رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند.
بر اساس اعلام مؤسس ترون، فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ که شامل برنامه‌هایی نظیر بلاک چین کیوتیز (Blockchain Cuties)، سوپر پلیر (Super Player)، میرکات ماینینگ (Meerkat Mining) و تایم لوپ (TimeLoop) خواهد بود.
در این قسمت این نکته قابل ذکر است که بلاک چین کیوتیز یک بازی چند پلتفرمی است که کاربران بیشتری در اتریوم دارد اما با این وجود شاهد تراکنش‌ها بیشتری در ترون نیز هستیم. بر اساس گزارشی که از سمت Dappradar.com منتشر شده است به نظر می‌رسد که سوپر پلیز در حال حاضر همان پروژه انحصاری اتریوم است.
در برنامه دیگر در هیچ کدام از پلتفرم برنامه‌های غیرمتمرکز دیگری وجود ندارد. اگرچه فهرست طولانی از برنامه وجود ندارد، اما هنوز هم مشخص نیست که معیارهای مورد نیاز برای برنامه‌های غیرمتمرکز به منظور ورود به این پلتفرم چه معیارهایی هستند.
همچنین خود فروشگاه سامسونگ گلکسی نیز یک فروشگاه نرم‌افزار جایگزین برای دستگاه‌های سامسونگ است. علاوه بر برنامه‌های اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل پلی، این فروشگاه هم شامل بسیاری از برنامه‌های شخصی سازی شده که مختص دستگاه‌های سامسونگ می‌باشند است.
این برنامه‌های غیرمتمرکز در کشورهای آمریکا، کانادا، کره جنوبی، استرالیا، فیلیپین، سنگاپور و بعضی از کشورهای اروپایی در دسترس خواهند بود. به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها در سرتاسر جهان در دسترس نیستند و شبکه ترون نیز اعلام کرده است که بر اساس اپراتور تلفن همراه، بازار و دستگاه مورد نظر در دسترس بودن این برنامه‌ها کاملاً متفاوت از یکدیگر خواهند بود.
اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز ترون
بر اساس گزارشی که از سمت کوین تلگراف و در ماه ژانویه به دست آمده است، نشان می‌دهد که اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز ترون در سال 2019، برنامه‌های شرط‌بندی بوده است. صفحه رتبه‌بندی Dappradar نیز برای شبکه ترون این مسئله را نشان می‌دهد که برنامه‌های شرط‌بندی هم چنان بخش بسیار بزرگی از اکوسیستم ترون را از لحاظ تعداد کاربران به خود اختصاص داده است. این اخبار پس از اعلام می‌توانستند بر روی قیمت ترون تأثیر چشمگیری داشته باشند و کاربران بیشتری را به سمت خرید آن و افزایش دارایی‌های ترون بر روی کیف پول‌های خود داشته باشد.
اما اگر بخواهیم از لحاظ حجم معاملات به آن توجه کنیم، از این لحاظ تنها برنامه Dapp با 3.5 میلیون دلار تراکنش بر روی نمودارهای قیمت ترون حضور دارد. در واقع به نظر می‌رسد که Dapp همان برنامه Djed و با اسم جدید باشد. این حجم از تراکنش در کمتر از 300 کاربر و به صورت هفتگی به دست آمده است.

انتقادهای اخیر نسبت به ترون

ارز دیجیتال ترون

ترون کاملاً یک پروژه بحث‌برانگیز می‌باشد و اقدامات آن نیز توانسته جامعه ارز دیجیتال را به دو قسمت تقسیم کند. آخرین رسوایی ترون، خرید Steemit Inc شرکت مسئول پروژه استیم (steem) بوده است. جامعه ارز دیجیتال به این خرید واکنش بسیاری نشان داده است و آن را همراه با افزایش متمرکزسازی می‌خواند.
بر اساس گفته‌های تائید کننده سابق استیم، جاستین سان در حال رشوه دادن به جامعه استیم برای قرار دادن تایی کنندگان مدنظر وی در سیستم گواه اثبات سهام وکالتی استیم می‌باشد.

ترون به واسطه سه محصول جدید به عرصه دیفای می‌پیوندد

پروژه ارز دیجیتال ترون با کمک سه محصول جدید خود به عرصه دیفای خواهد پیوست. جاستین سان در خصوص این مطلب در تاریخ 3 ژوئن سال گذشته پیامی را در توئیتر خود منتشر کرد که مبنی بر این بود که، تیم ترون 3 محصول برای انجام تعاملات دیفای خود عرضه خواهد کرد که همگی آن‌ها در حول توکن های جاست (JST) می‌باشد. این پیام همان‌طور که مشخص است توانست تأثیر عظیمی بر روی قیمت ترون داشته باشد.
یکی از این محصولات که ابتدایی‌ترین آن نیز می‌باشد محصول جاست لند (just Land) است. یک بازار دیفای که در آن کاربران JST سود کسب می‌کنند و یا دارایی‌های خود را با دریافت وثیقه وام می‌دهند. این محصول مشابه با نحوه فعالیت پروتکل‌هایی مانند کامپوند (Compound) است که در آن، کاربران می‌توانند سرمایه‌ها را جمع‌آوری کنند تا بر اساس توکن هایی که در اختیار دارند وثیقه ایجاد نمایند.
محصول دوم که پس از این محصول ارائه شد Just Swap بود که جاستین سان آن را یک پروتکل درون زنجیره‌ای کاملاً غیرمتمرکز برای انجام تبادلات توکن خود در نظر گرفت. پروتکل‌هایی که همانند Uni Swap و یا سایر صرافی‌های غیرمتمرکز بودند چنین محصولاتی را در صنعت ارز دیجیتال ارائه داده‌اند و برای کاربران خود این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانند توکن های خود را با تمام جفت ارزها مبادله کنند. این در حالی است که کارمزدی برای یانکار پرداخته نمی‌شود و یا حتی با تأخیری در معاملات خود روبه‌رو نخواهند شد.
محصول آخر که با عنوان Just BTC شناخته می‌شود که یک توکن TRC20 با پشتوانه یک‌به‌یک بیت کوین است. این محصول ارائه شده مشابه با WBTC است که بیت کوین را در زنجیره‌های اتریوم صادر می‌کنند. این سه پروژه بر روی بستر JST اجرا خواهند شد.
همچنین جاستین سان در این خصوص گفته است که توکن JST به توکن اصلی کل اکوسیستم دیفای ترون تبدیل خواند شد که شامل حوزه‌های وام‌های غیرمتمرکز، معاملات غیرمتمرکز و همچنین معاملات بین زنجیره‌ای است.
وی در مورد این مسئله اضافه کرد که:
ما بسیار مشتاق هستیم تا مجموعه‌ای از محصولات JUST، نظارت جامعه و اوراق قرضه کاملاً قابل اشتراک حاضر در اکوسیستم دیفای ترون را مشاهده می‌کنیم.
در این راستا وب سایتی با نام just.network عرضه شده است که در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا این پروژه جای پلتفرم‌های دیفای محبوب همچون بالانسر (balancer) و کامپوند را خواهد گرفت یا خیر.
با توضیحاتی که در این قسمت برای شما ارائه دادیم پس از اعلام این خبر یعنی ارائه سه محصول توضیح داده شده توسط شبکه ترون، تحلیلگران اقدام به پیش‌بینی قیمت ترون در آینده کردند و روند آن را به صورت صعودی در نظر گرفتند.

انتقادهایی در خصوص معرفی محصولات ارائه شده

صاحب‌نظران در مورد ارائه این محصولات توسط شبکه ترون این‌گونه بیان کرده‌اند که، شبکه جاست آخرین تلاش جاستین سان برای جذب سرمایه تحت اسم دیفای بوده است. به این صورت که با اعلام این خبر بسیاری از سرمایه‌گذاران و یا حتی معامله گران اقدام به خرید این ارز دیجیتال نموده و آن را بر روی کیف پول‌های خود ذخیره‌سازی کردند. به این منظور حجم معاملاتی ترون نیز افزایش پیدا کرد و به واسطه آن نیز قیمت ترون هم بیشتر شد.
در گذشته انتقادهایی نسبت به رمز ارز ترون در خصوص کپی کردن وایت پیپر خود، تبلیغ بیش از اندازه در مورد ICO خود و همچنین ایجاد پروژه‌ها و محصولاتی شده است که هیچ کاربردی در دنیای واقعی ندارند.
نگرانی دیگر در مورد این موضع این بود که، دارایی عظیم TRX توسط مؤسس آن یعنی جاستین سان دریافت شده است. این موضوع نیز باعث شده است تا بعضی از افراد این پروژه را بیش‌ازحد متمرکز و حتی کلاه‌برداری بخوانند.
سخن آخر
درنهایت با توجه به اخبار ضدونقیض بسیاری که در مورد این ارز دیجیتال معروف شنیده می‌شود بایستی دید خود را نسبت به آن جامع‌تر کنید و آشنایی بیشتری نسبت به آن نیز به دست آورید، به این دلیل که این مسئله می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی را در مورد سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه داشته باشید. همچنین با خبرهایی که توسط مؤسس این شبکه یعنی جاستین سان ارائه می‌گردد به‌عنوان‌مثال همکاری این شبکه با شرکت مخابراتی سامسونگ و یا ارائه سه محصول برای پیوستن به دیفای و ... می‌توانید نسبت به تحلیل قیمت ترون در آینده بهتر ارزیابی کنید و تصمیم مناسب‌تری را برای خرید آن بگیرید.
ازآنجایی‌که پروژه‌های سالم، همه نقشه راه بسیار شفاف و واضحی دارند و هم این که کاملاً بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق تیم توسعه‌دهنده آن پیش می‌رود، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از برنامه‌هایی با هدف کلاه‌برداری از کاربران خود تشخیص بدهید.
شبکه ترون همیشه و به صورت دائمی بر روی توسعه یک زنجیره عمومی ایمن که کاملاً مطابق با قوانین و سیاست‌های بین المللی است کار کرده است، به همین دلیل هر گونه به‌روزرسانی بر روی این شبکه، به هیچ عنوان آن را ناشناس نمی‌کند و به آن ویژگی‌های حریم خصوصی نیز اضافه نمی‌کند.
به تازگی جاستین سان نسخه جدید ترون را با عنوان ترون 4.0 عرضه کرده است که به‌عنوان اولین پلتفرم بلاک چین برای میزبانی از پروتکل حریم خصوصی قرارداد هوشمند خواهد بود. این قرارداد هوشمند به صورت متن باز خواهد بود و در دسترس تمام توسعه‌دهندگان آن نیز که در حال حاضر در اکوسیستم ترون قرار دارند می‌باشد.
 

  • کریپتوفن 2009