آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


بازار رمز ارزها آن‌قدر محبوب شده است که حالا نه فقط اشخاص حقیقی بلکه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی نیز تمایل به سرمایه‌گذاری دارند. بزرگ‌ترین شرکت‌ها و کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی نیز در این بازار ورود داشته‌اند. آن‌ها بسیار هدفمند هستند و با برنامه‌ریزی دقیقی وارد بازار می‌شوند و حضور آن‌ها پیش‌بینی قیمت بیت‌‌کوین را سخت‌تر کنند.

سرمایه گذاری بر روی بیت کوین


ده سال پیش اگر کسی حرف از خرید حجم زیادی از بیت‌کوین توسط کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی آمریکایی یا غیر‌آمریکایی را می‌زد شاید او را خیال‌پرداز و متوهم تصور می‌کردیم. زمان زیادی نگذشت که بیت‌کوین اعتباری جهانی پیدا کرد و بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری و یا کسب سود از معاملات متعدد به سمت بازارهای کریپتو هجوم آورند. حالا دیگر خرید و فروش یک شغل بود و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین امری منطقی برای کسب سود در آینده محسوب می‌شد. شرکت‌ها و اشخاص حقوقی خیلی زود دریافتند که نباید با ساده‌انگاری از این فرصت بی‌بهره بمانند. در ابتدا برخی از شرکت‌ها که قدرت ریسک بیشتری داشتند وارد بازار شدند و شرکت‌های بزرگ دیگر را به دنبال خود به این بازار آوردند.
 

شرکت‌ها بزرگ در ابتدا مقدار کمی بیت‌کوین خریدند و صرفا به عنوان یک فرصت بخت‌آزمایی به آن نگاه می‌کردند اما خیلی نگذشت که برنامه شرکت‌ها در قبال این پدیده قرن ۲۱ تغییر کرد. خرید بیت‌کوین می‌توانست یک منبع ذخیره مطمئن باشد که علاوه بر دسترسی سریع به دارایی امکان سودآوری در طول زمان را نیز فراهم می‌کرد. علاوه بر آن حضور در این بازار به بیشتر شنیده شدن نام شرکت نیز کمک می‌کرد. همچنین امکان رشد سرمایه فراهم شده بود و با استفاده از تحلیل‌های درست و درک درست شرایط و موقعیت‌ها، شرکت‌ها می‌توانستند با چند خرید و فروش سود خوبی را از این راه بدست آورند.

خیلی زود جنگی میان شرکت‌ها شکل گرفت تا سهم بیشتری از بیتکوین را خریداری کنند و حتی بعد از بر روی دیگر رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. شرکتی که پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را به درستی انجام می‌داد می‌توانست در عرض چند روز یا چند هفته رشد چند برابری سرمایه‌اش را تجربه کند. بازار کریپتو که تا چند سال پیش حضور تعداد کمی از اشخاص حقیقی را در خود دیده بود حالا به یک مجمع بزرگ تبدیل شده است که شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران عظیم را در خود جای داده است.

آیا فعالیت شرکت‌های بزرگ بر پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تاثیر گذار است؟

در این مقاله بررسی خواهیم کرد چرا شرکت‌های بزرگ به خرید بیت‌کوین علاقه دارند. برای خیلی از افراد این سوال وجود دارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری چه اهدافی را برای قیمت بیت‌کوین در نظر دارند. واضح است با توجه به حجم عظیم سرمایه این شرکت‌ها تصمیم‌ها و برنامه آن‌ها بر روی قیمت بیت‌کوین و مسیر کل بازار تاثیرگذار است. از طرفی این شرکت‌ها معمولا عادت به همکاری و هم‌اندیشی دارند. خیلی بعید نیست اگر روزی تمام شرکت‌های و یا دسته‌ای بزرگ از این شرکت‌ها به یکباره سرمایه خود را به فروش برسانند و یا برعکس به طور ناگهانی به صف‌های خرید بیت‌کوین حمله کنند. در نتیجه بررسی اهداف این شرکت‌ها به ما کمک می‌کند پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

چرا شرکت‌ها بیت‌کوین می‌خرند؟

یک موسسه تحلیلگر به نام ماساری سال گذشته اعلام کرد اگر شرکت‌های بزرگ و موسسات صاحب سرمایه حضور اندکی در بازار بیت‌‌کوین داشته باشند قیمت این رمزارز تا ۶ برابر رشد خواهد کرد. گرچه پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین کار سختی است اما در زمان ارائه این تحلیل قیمت بیت‌‌کوین چیزی حدود ۸ هزار دلار بود و این موسسه اعلام کرد در صورتی که سرمایه‌گذاران عظیم تنها ۱ درصد از سرمایه خود را وارد بازار bitcoin کنند قیمت به ۵۰هزار دلار افزایش خواهد یافت.
 امروز قیمت بیت‌ کوین بیشتر از این مقدار است و از طرفی بسیاری از این شرکت‌ها نیز به طور مختصر و یا حتی گسترده به بازار رمز ارزها ورود داشته‌اند. از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ تعداد شرکت‌هایی که در حوزه بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند دو برابر شد و از سال ۲۰۲۰ تا امروز این روند رشد تصاعدی داشته است. فقط شرکت میکرو استراتژی طی دو ماه ۴۲۵ میلیون دلار بیت‌کوین خرید. این شرکت که حوزه فعالیتش چندان غریبه با حوزه رمز ارزها نیست و در استقبال از تازه‌های فناوری زبانزد است BTC را به عنوان اصلی‌ترین ذخیره مالی خود انتخاب کرد و اعلام کرد با این کار به جنگ تورم‌های ارزی خواهد رفت. شرکت اسکوار نیز حدود ۵۰ میلیون دلار در زمینه رمزارزها و خصوصا بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد تا خبری بزرگ در دنیای شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری شنیده شود. شرکت‌ها و افراد مشهور دیگری نیز همچون ایلان ماسک و شرکت تسلا اقدام به خرید بیت‌کوین کرده‌اند تا دیگر شنیدن خبر خرید ارز دیجیتال و بیت‌کوین توسط شرکت‌های خاص ما را متعجب نکند. در ادامه ده شرکتی که بیشترین ذخایر BTC را دارند با هم مرور خواهیم کرد تا حجم سرمایه‌گذاری و اهداف آنان را بهتر بشناسیم.

شرکت مایکرواستراتژی

این شرکت که از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه اشتغال، تحلیل کار و نرم‌افزارهای موبایلی است چندی پیش اعلام کرد بیت‌کوین را به عنوان اصلی‌ترین منبع ذخایر سرمایه خود انتخاب کرده است. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است مایکرواستراتژی ۱۰۵۰۸۵ بیت‌کوین خریداری کرده است که در حال حاضر ارزشی معادل ۶ میلیارد دلار دارد. با توجه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در چند سال آینده که حدود ۲۰۰ هزار دلار است شاید این شرکت به یکی از ۵ شرکت ثروتمند دنیا تبدیل شود. همچنین وی اعلام کرد شخصا ۱۷۷۳۲ بیت‌کوین دارد که برای تامین آینده خودش و فرزندانش است. جالب‌تر آن که همین شخص چند سال پیش بیت‌کوین را یک تجارت پایان یافته و شکست‌خورده قلمداد کرده بود. به نظر می‌رسد این شرکت عمیقا به آینده بیت‌کوین امیدوار است که حاضر شده بیشترین سرمایه خود را صرف ذخیره btc کند و مدیرعاملش با وجود مخالفت‌های قبلی حجم زیادی از این رمزارز را خرید کند.
این پایان علاقه شکرت میکرواستراتژی به بیت‌کوین نیست. آن‌ها بارها در همایش‌ها و جلسات مهم علنا شرکت‌های دیگر را به خرید بیت‌کوین تشویق کردند و یک کنفرانس با موضوع بیت‌کوین برای سازمان‌ها برگزار کردند. مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی پیش‌بینی کرد به‌زودی حجم عظیمی از شرکت‌ها به سمت خرید بیت‌کوین روی می‌آورند. او حتی بیت‌‌کوین را ذخیره مناسب‌تری نسبت به طلا دانست. در این شرایط مشخص است که هدف میکرواستراتژی علاوه بر حفظ ارزش دارایی‌های خود، کسب سود از رشد بیت‌کوین است. نگاهی که میکرواستراتژی به بیت‌کوین دارد نگاهی درازمدت است. خیلی از کارشناسان معتقدند رفتار این شرکت پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. میکرواستراتژی آن‌قدر هوشمند و بزرگ هست که سرمایه‌اش را در جای مناسب و رو‌به‌رشد ذخیره کند.

شرکت تسلا

شرکت تسلا

غول صنعت خودروسازی با سروصدای فراوان به فعالان بازار کریپتو ملحق شد. تسلا که گاهی توییت‌های مدیرعاملش از محصولاتش معروف‌تر است، حدود ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. گرچه ۱۰ درصد از این مبلغ در بهار سال ۲۰۲۱ فروخته شد اما تسلا همچنان جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌داران بیت‌کوین است. چندی بعد از فروش ۱۰ درصد از بیت‌کوین‌های خریداری شده، ایلان ماسک دلیل این کار را نمایش قابلیت نقدشوندگی بیت‌کوین اعلام کرد. او اعلام کرد قصد داشته ثابت کند بیت‌کوین به راحتی نقد می‌شود و تمام ابهامات پیرامون عدم امکان تبدیل به دلار توهم است. این موضع ایلان ماسک باعث تقویت اعتبار بیت‌کوین و رشد لحظه‌ای این ارز دیجیتال شد. این مانور تبلیغاتی پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را دچار تغییرات جدی کرد. کمی بعدتر ماجرا جالب‌تر شد.
مشخص شد سرمایه‌گذاری تسلا بر روی بیت‌کوین بسیار گسترده از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. تسلا اعلام کرد امکان خرید خودرو با بیت‌کوین را فراهم خواهد کرد و از این پس بخشی از دارایی‌ها و نقل و انتقالات مالی تسلا بر پایه بیت‌کوین خواهد بود. همچنین ایلان ماسک در توییتر کلمه بیت‌کوین را برای نام کاربری خودش انتخاب کرد تا مشخص شود نگاه این شرکت نیز به بیت‌کوین نگاهی جدی و پر از چالش و فرصت است. شاید در حال حاضر سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین و جذب این رمزارز پروژه‌ای مهم و بزرگ در شرکت تسلا باشد؛ حتی بزرگ‌تر از ساخت ماشین برقی.

شرکت گلکسی دیجیتال هولدینگز

بزرگ‌ترین شرکتی که مستقیما در بازار ارز دیجیتال فعال است و بیت‌کوین خریداری کرده است بانک تجاری متمرکز بر ارز دیجیتال گلکسی دیجیتال هولدینگز است. دارایی این شرکت در حوزه رمزارزها حدود ۱۶۰۰۰ بیت‌کوین است. مدیرعامل این شرکت مایک نووگراتز جزو طرفداران بیت‌کوین است. البته علاوه بر علاقه شدید به بیت‌کوین او همیشه جانب احتیاط را رعایت می‌کند. او شرکت‌ها را به خرید بیت‌کوین تشویق می‌کند اما از طرفی طلا را سرمایه‌ای امن‌تر می‌داند. در واقع مهم‌ترین ترس مایک موضوع بی‌ثباتی بیت‌کوین است. از همین جهت او خرید بیت‌کوین را در مقیاسی نه چندان بزرگ کاری علاقه می‌داند. در واقع هدف مایک از خرید بیت‌کوین بیش از آن که ذخیره سرمایه باشد، استفاده از یک فرصت برای کسب سود در آینده است. او رقم دقیقی را به عنوان پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد نسبت به آینده این ارز بسیار امیدوار است.

شرکت وویجر دیجیتال

به مانند شرکت‌ها قبلی وویجر نیز در زمینه کسب‌وکارهای دیجیتال فعال است. این شرکت حدودا ۱۲۰۰۰ هزار بیت‌کوین خریداری کرده که ارزشی معادل ۷۰۰ میلیون دارد. مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۲۱ بیت‌کوین را یک ارز روبه‌رشد دانست و اعلام کرد بیت‌کوین به عنوان رمزارزی عمومی مورد پذیرش بسیاری از مرد قرار گرفته. این شرکت که از قبل بر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بود افت قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ را هم منطقی و به علت تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا دانست. به نظر می‌رسد وویجر اصلا در قبال نوسان‌های بیت‌کوین نگران نیست و این ارز دیجیتال را یک سرمایه مطمئن برای خود می‌داند.

شرکت اسکوئر

در روزهایی که همه از خرید بیت‌کوین توسط شرکت تسلا حرف می‌زدند کمپانی اسکوئر ۵۰ میلیون دلار را خرج خرید بیت‌کوین کرد تا بازار شایعات و حرف و حدیث‌های صنعت کریپتو داغ‌تر شود. جک دورسی اعلام کرده است اسکوئر سرمایه‌گذاری مداوم و مستمر خود را بر روی بیت‌کوین ادامه می‌دهد. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در بازه‌های زمانی مختلف تصمیم آن‌ها را دستخوش تغییرات نکرده است و خرید‌های متوالی بیت‌کوین ادامه دارد. به نظر می‌رسد اسکوئر همچنان به رشد بیت‌کوین اعتقاد دارد و قیمت این رمزارز را در آینده بسیار بالاتر از رقم‌های فعلی می‌داند. مسئولان مختلف این شرکت بارها اعلام کرده‌اند در هر ترازنامه فصلی و سالی باید اثری از بیت‌کوین باشد و شرکت بر روی ذخیره سرمایه به‌صورت ارز دیجیتال مصمم است. چندی پیش این شرکت پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد به‌زودی کیف‌پول خود را به اپ‌استورها عرضه خواهد کرد و احتمالا دارایی خودش را نیز به این کیف‌پول منتقل کند.

شرکت دیجیتال ماراتن

شرکت‌هایی که تا الان به آن‌ها پرداخته شد معمولا برای ذخیره بیت‌کوین به خرید از صرافی‌ها اکتفا می‌کردند و کمتر مشغول ماین یا استخراج شدند. دیجیتال ماراتن اما تمرکز خودش را بر روی تولید بیت‌کوین قرار داده است و می‌خواهد بزرگ‌ترین استخراج‌کننده بیت‌کوین در قاره آمریکا باشد. این شرکت بدون توجه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در بازه‌های زمانی کوتاه مدت دائما به تولید بیت‌کوین مشغول هستند. آن‌ها همچنین بر روی مصرف انرژی نیز بسیار حساس هستند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشند. رشد سهام این شرکت روز به روز بیشتر می‌شود و پس از ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین رشد سهام شرکت دیجیتال ماراتن چند برابر شد. این شرکت اعلام کرده هدفش مستقر کردن ۱۰۳ هزار ماینر خواهد بود که روزانه حدود ۶۰ بیت‌کوین استخراج کند. با توجه به ارزش فعلی بیت‌کوین درآمد روزانه این شرکت رقمی در حدود ۳.۵ میلیون دلار خواهد بود. با توجه به اینکه استخراج بیت‌کوین طبق پیش‌بینی‌ها تا حدود ۱۰۰-۱۵۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت این شرکت سعی دارد بیشترین بهره را از فرصت باقی‌مانده ببرد. شاید بتوان هدف دیجیتال ماراتن را تبدیل شدن به بزرگ‌ترین موتورخانه تولید ثروت تعریف کرد. آن‌ها کار می‌کنند که بیت‌کوین تولید کنند و تولیدات خود را ذخیره کنند. همچنین درآمدها را مجددا صرف توسعه خط تولید بیت‌کوین کنند و این روند را تا پایان ادامه دهند.

شرکت بیت‌کوین گروپ

پس از آمریکایی‌ها نوبت به یک شرکت از برترین اقتصاد اروپا می‌رسد. این شرکت آلمانی حدود ۴۰۰۰ بیت‌کوین را ذخیره کرده است. آن‌ها به صورت تخصصی در حوزه رمز ارزها فعالیت دارند و صرافی خود را با بانک futurum ادغام کردند تا در اکتبر ۲۰۲۰ اولین بانک ارز دیجیتال در اروپا تاسیس شود. همین اتفاق شروع همکاری دولت‌ها و نهادهای حقوقی با ذخیره‌کنندگان بیت‌کوین بود. پارلمان آلمان اجازه داد تا بانک‌ها خرید و فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت‌کوین را آغاز کنند. مدیرعامل شرکت بیت‌کوین گروپ پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را کاری سخت دانست و اعلام کرد نرخ بازگشت سرمایه در این حوزه بالا خواهد بود و امنیت سرمایه نیز تا حد بسیار زیادی تامین می‌شود. بیت‌کوین گروپ می‌خواهد مهم‌ترین مرجع خرید و فروش بیت‌کوین و همچنین به عنوان اصلی‌ترین شرکت ذخیره‌کننده بیت‌کوین در اروپا تبدیل شود. آن‌ها نه تنها بیت‌کوین را یک سرمایه مطمئن برای آینده می‌بینند، بلکه کسب‌وکار خود را نیز حول بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسعه داده‌اند.

شرکت رایت بلاک‌چین

یکی دیگر از غول‌های استخراج بیت‌کوین شرکت رایت بلاک‌چین است. دارایی این شرکت در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ بیت‌کوین تخمین زده می‌شود. نکته مهم در مورد این شرکت سرعت فوق‌العاده در گسترش است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری برای استخراج بیت‌کوین در این شرکت بسیار بالاست. در بهار ۲۰۲۱ شرکت رایت بلاک‌چین برای تجهیز یک مزرعه تولید بیت‌کوین در تگزاس مبلغی حدود ۶۵۰ میلیون دلار هزینه کرد. رقمی که برابر با حجم زیادی از بیت‌کوین است و نشان می‌دهد این شرکت نقشه‌های بسیار بلندمدتی برای خود ترسیم کرده است و هدف‌های بزرگی را نشانه رفته است. آن‌ها نیز به مانند دیجیتال ماراتن برای کسب عنوان بزرگ‌ترین شرکت استخراج‌کننده در قاره آمریکا می‌جنگند و همچنان قصد دارند به سرمایه‌گذاری‌های خود در عرصه ماینینگ ادامه دهند.
در نهایت باید بگوییم:
هدف از این مقاله شناخت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و شناسایی هدف آن‌ها بوده است. قطعا شناخت این شرکت‌ها و اهدافشان پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را برای ما آسان‌تر می‌کند. گرچه شاید در نگاهی جامع و بلندمدت به راحتی بتوانیم دریابیم نمودار ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مثبت خواهد بود و دنیا در آینده بیشتر از این ظرفیت استفاده خواهد کرد، اما برای انجام معاملات و حتی ذخیره‌سازی نیاز به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت نیز داریم. شاید الان فرصت مناسبی برای ذخیره‌سازی نباشد و شاید چند روز آینده یک فرصت بسیار طلایی برای انجام معاملات و ترید بیت‌کوین فراهم آید. به‌جز سرمایه‌گذاران فعلی بازار کریپتو پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شرکت‌هایی از سراسر دنیا سهمی برای خود در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

با شیوع کرونا و تلنگری به بسیاری از کسب‌وکارها زد و همچنین روند حرکت جامعه به سمت کسب‌وکارهای دیجیتال و اقتصاد پویاتر، واضح است که روزبه‌روز بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری بین مردم خواهند داشت و همین محبوبیت شرکت‌ها را مجبور خواهد ساخت در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر سرمایه‌گذاری احتمالا به‌زودی بسیاری از تراکنش‌های مالی با استفاده از بیت‌کوین انجام شود. پس از ورود تسلا به این حوزه شایعاتی مبنی بر تمایل اپل برای استفاده از بیت‌کوین در معاملات شنیده می‌شود. با ورود چند شرکت بزرگ به مرور شرکت‌های کوچک نیز مجبور به ارائه درگاه‌های پرداختی با استفاده از بیت‌کوین هستند.

بی‌جهت نیست که از همین الان بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند و ذخایر ارزشمند برای خود نگهداری می‌کنند. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در یک بازه زمانی بلندمدت از رشد چشمگیر این ارز خبر می‌دهد و از طرفی هر روز خبرهایی از استقبال دولت‌ها از تولید و پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارزی رسمی و قابل معامله به گوش می‌رسد. در نتیجه می‌توان متوجه شد شرکت‌های بزرگ خود را مجبور به استفاده و ذخیره‌سازی بیت‌کوین دیده‌اند و سهمی بزرگ از آینده اقتصاد را متعلق به بیت‌کوین می‌دانند. شاید در آینده‌ای نه چندان دور اکثر معاملات با بیت‌کوین انجام شود و کدام شرکت است بخواهد از پذیرش این تغییر جا بماند. شرکت‌ها باید زودتر خودشان را برای تغییرات بزرگ آماده کنند.
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی