آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


برنامه «Crypto titans» نام یکی از مجموعه‌ مصاحبه‌هایی می‌باشد که کوین مارکت کپ با بعضی از افراد پیشرو و معروف در صنعت ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. در ادامه گلچینی از سخنان و توصیه‎های مهم این بزرگان که برای شما همراهان عزیز جمع آوری گردیده است، را خواهید خواند. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ارزهای دیجیتال


1-کلید کیف پولتان را نزد خودتان نگه دارید و با اشخاص دیگر در میان نگذارید

·        چارلی لی (بنیان گذار لایت کوین):
 او در این باره می‌گوید که وقتی که شما ارز دیجیتال خود را از یک صرافی مانند کوین بیس می‌خرید و آن را پس از خرید خود در همان صرافی نگهداری می‌کنید، مثل این می ‌باشد که شما با ارز دیجیتالی خود مثل یک سپرده گذاری در بانک رفتار نمایید. این نوع روش بسیار خطر آفرین می‌باشد. شما قبل از هر کاری در بازار رمز ارزها باید با روش‌های مختلف حفاظت از دارایی و کلید های خصوصی خود و نیز نحوه استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت افزاری و قابلیت چند امضایی و سایر راه حل هایی که برای حفاظت از بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها استفاده می‌شود به خوبی آشنا شوید. و این برای بسیاری از مردم یک پروسه سخت می‌باشد و آنان یادگیری این نکات مهم را یک دوره یادگیری طولانی می‌دانند.
·       تیم دریپر(سرمایه گذار بیت کوین):
 تیم در مورد امنیت حساب می‌گوید که من مجبور نیستم که برای نگه‌داری و حفاظت از پولم به کسانی روی آورم که هر روز با لباس ‌های شیک وارد بانک‌های زرق و برق دار می‌شوند، کارمزد بدهم تا پولم را برایم نگه دارند. من خودم می‌توانم از سرمایه و دارایی خودم مراقبت کنم و دیگر نیازی نیست ، ناپدید شدن سرمایه خود را در این کاخ‌های بزرگ و زیبا به تماشا بنشینم. من سرمایه خود را در یک دفتر کل توزیع شده نگهداری می‌کنم و این به من احساس قدرتمند بودن را می‌دهد.

2- دیگر نیازی به واسطه نخواهید داشت

لازو هانیک (کسی که اولین بار خرید را با بیت کوین انجام داد):
 همیشه به نظر می‌رسید که قضیه‌ی «پرداخت» یک مسئله‌ی پیش پا افتاده می‌باشد. اما این نوع تصور یک اشتباه می ‌باشد. واسطه ها و جزئیات ریز و درشت گیج کننده‌ای که به وسیله استفاده از کارت‌های اعتباری رخ می‌دهد هنوز هم چالش برانگیز می‌باشد. من بر این عقیده هستم که فروشندگان و صاحبان شغل حتما خواهان استفاده از یک روش بهتر مانند (بیتکوین) برای تراکنش‌های روزانه خود هستند. وقتی که کسی با بیت کوین مبلغی را به شما پرداخت می‌کند، دیگر نیازی نیست که نگران ‌دست‌های پشت پرده و تقلب باشید. به عنوان یک فرد فروشنده برای من کار با btc آنقدر راحت تر و سود آور تر می‌باشد که حتی می ‌توانم تخفیف بیشتری برای مشتریان خود در نظر بگیرم.

3- تمرکز زدایی واقعی و در دسترس است

·       اریک وورهیز (بنیان گذار شیپ شیفت):
اگر همین فردا تمام دستگاه‌های ماینیگ در چین خاموش شوند و دیگر دست از کار بکشند، بار کاری آنها به سرورهای دیگر در سایر نقاط موجود در جهان منتقل می‌شود. از نظر من ماینیگ یک پروژه سیال است و با وجود مشارکت بسیاری از افراد هیچ‌کس توان کنترل بر روی آن را نخواهد داشت.
شاید لازم باشد که شما این ویژگی مهم بیت کوین را درک کنید که هیچ شخص و یا گروهی اعم از دولتی و خصوصی کنترلی بر بیت کوین نداشته و نمی‌تواند آن را به کنترل خود در بیاورد. متاسفانه اخیرا باورهای غلطی نسبت به بیت کوین در میان افراد رواج یافته است که در آن درباره کنترل بیت کوین سخن می‌گویند و من مایلم این نوع از تصورات از میان مردم برداشته شود، درک مفهوم تمرکز زدایی برای اکثریت مردم بسیار سخت و دشوار می‌باشد. مردم دوست دارند برای هر برنامه نوپا و پدیده‌ی جدیدی یک سیستم کنترل کننده را تصور کنند چون این نوع تصور به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر موضوع را درک نمایند.

4- پیگیر اخبار و حواشی بیهوده و بی ثمر نباشید

·       چارلز هاسکینسون(بنیانگذار کاردانو):
 برای یک عملکرد صحیح در دنیای رمز ارزها مثل تمامی کارآفرینان و تاجرها به یک نوع از تجارت معقول و سازوکار منطقی نیازمند هستید. اگر شما نتوانید مدل کسب و کار و روش کسب درآمد و نیز دلیل دلیل انتخاب ارزهای دیجیتال را و هدف خود از این انتخاب را بیان کنید وتنها چیزی که از ارزهای دیجیتال یاد گرفته‌اید تکرار کلمات کلیشه ای مثل «بلاکچین» و «جادو» است احتمالا شما دچار یک اشتباه بسیار بزرگ شده‌اید.
هرگز اجازه ندهید قدرت ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین شما را مات و مبهوت خود کند تا به صورت احساسی و ناخودآگاه روی توانایی‌های آن بیش از حد حساب کنید . در دسترس بودن این مسئله نباید شما را از داشتن یک نوع تجارت خوب با سودهای بالا بازدارد. باید به خوبی متوجه این موضوع باشید.

5- فکر درآمد یک شبه را از ذهن خود بیرون کنید

·       چانگ پن ژائو(بنیان گذار صرافی بایننس):
 من همیشه به آینده بازار رمز ارزها خوش بین بوده‌ام و به آن اعتقاد داشته‌ام اما لازم است که یک تریدر گاهی اوقات باید احتمال اشتباه کردن در پیش بینی خود و صفر شدن بیت کوین را در گوشه ذهن خود قرار داد. چون تنها در این حالت می‌باشد که شما می‌توانید چشم انداز بلندتری نسبت به ارزهای دیجیتال را برای خودتان در نظر بگیرید.
·       برندن چز(بنیانگذار کوین مارکت کپ):
 بهترین سرمایه گذاری‌ای که یک شخص می‌تواند انجام دهد سرمایه گذاری روی خودش می‌باشد. با این تکنولوژی آشنا شوید و در پروژه مورد علاقه خود در ارزهای دیجیتال مشارکت کنید. با این کار شما بعد از این که ارزهای دیجیتال به پدیده اول و برند دنیا تبدیل شوند ، مشتری‌های بسیار زیادی را به دلیل تجربه و دانش بالایی که در طول این مدت کسب کرده‌اید به دست خواهید آورد. در نتیجه شما باید نسبت به هر پدیده‌ای که وعده یک شبه پولدار شدن به شما می‌دهد شکاک و بدگمان باشید.
·       امین گون سیرر(مهندس شبکه و کامپیوتر):
به عقیده من در صورت نداشتن تاثیر گذاری مستقیم اجتماعی و استفاده از فناوری برای تولیدات و کمک به اقتصاد، ارزهای دیجیتال به سرعت به یک روش مبرای کلاهبرداری تبدیل می‌شد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم باعث رونق اقتصاد نخواهد شد. در وضعیت الان بازار که بر مبنی ترید و سفته بازی می‌باشد. افرادی که سود کسب می‌کنند در واقع از ضرر دیگران این سود را کسب کرده‌اند . این یک نوع بازی «مجموع صفر » است که در آن فقط ماینر ها که وظیفه پردازش کردن تراکنش کاربران را دارند در آن سود می‌کنند.

6- اتحاد کلید اصلی موفقیت است

·       چارلی شرم(کارآفرین آمریکایی):
 کدام صنعت را در دنیا می‌شناسید که مثل ارزهای دیجیتال دارای یک هدف مشترک باشد؟ البته که ارزهای دیجیتال مختلف همواره در رقابت با یکدیگر هستند. اما همه‌ی آنها در نهایت باعث رشد این مجموعه‎ی بزرگ خواهند شد و به رشد سیستم کمک شایانی خواهند کرد. پس تا زمانی که این اتحاد را اصل کار خود قرار دهیم و آن را به یاد داشته باشیم، بزرگ ترین مزیت و خصوصیت ارزهای دیجیتال همین اتحاد بین آنان خواهد بود.

7- همیشه آماده نو آوری باشید

·       شینو مائو(بنیان گذار شرکت ماینیگ F2 pool):
 در مقایسه با راه اندازی یک شرکت به صورت نرم افزاری، راه اندازی یک شرکت سخت افزاری به آدم حس موفقیت و قدرت می‌دهد و این حس برای ما که در زمینه ماینینگ، یعنی در مرز فناوری ، مشغول فعالیت هستیم به مراقب قوی تر و زیبا تر خواهد بود.
 

8- از شکست های خود نترسید

رمز ارز

·       ملتم دمیرز(مدیر ارشد استراتژی کوین شیر):
وقتی که مردم درباره شکستم با من سخن می‌گویند به خوبی با این مسئله کنار می‌آیم و بالعکس بجای ناراحتی از این موضوع خوشحال می‌شوم، چرا که من مراتبا شکست می‌خورم و شکست ها و نقص هایم را به عنوان یک انسان می‌پذیرم. وقتی که مردم درباره اشتباهم به من گوشزد می‌کنند از آنان کمال تشکر را دارم و از آنان می‌خواه که دلیلشان را مبنی بر اشتباهم برایم توضیح دهند تا بتوانم عملکردم را بهبود ببخشم.

9- بعد از کسب اطلاعات کافی، به صنعت ارزهای دیجیتال بپیوندید

·       تون ویز(مشاور سرمایه گذار):
افرادی که به این بازار وارد می‌شوند به مدت سه تا شیش ماه فقط باید گوش دهند و به خوبی یاد بگیرند زیرا رسیدن به یک درک مناسب نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن‌ها برای تغییر دنیا دست کم یک الی دو سال خود زمان می‌برد.
·       سانی کینگ(معمار ارشد شرکت vsystems):
توصیه من به تمام کسانی که پا به دنیای ارزهای دیجیتال می‌گذارند این است که آن را بدون واسطه تجربه کنند. دارایی‌ها خود را در اختیار صرافی‌های ارزهای دیجیتال که مانند کارگزاری بازار سهام هستند قرار ندهید و از کیف پول‌های غیر امانی استفاده نمایید. کدهای پشتیبان را پیش خود نگه دارید و طریقه کار با کیف پول‌های ذهنی را یاد بگیرید. برای خود و امور کاری خود از روی علاقه ارز دیجیتال خریداری کنید! این یک تجربه کاملا جدید از کار با کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی می‌باشدکه آزادی و حریم شخصی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در نهایت مدیریک سرمایه و نیز مدیریت ریسک را کاملا جدی بگیرید و همینطور مسئولیت پذیری را تمرین کنید.

10- دوران ارزهای دیجیتال فرا رسیده است

هانتر هورسلی(مدیر عامل شرکت bitwise asset):
 یکی از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد دنیای ارزهای دیجیتال، نو پا بودن می‌باشد. این ویژگی به خصوص، به ویژه برای افراد تازه کار که به دنبال کسب سود هستند بسیار مناسب است. اگر شما یک فرد تازه کار هستید باید بدانید که تعدا افرادی که نسبت به شما با تجربه تر هستند بسیار محدود می‌باشد، چون افراد فعال در حوزه بازار رمز ارزها زیاد نیستند. شما نیز می‌توانید وارد این فضا شوید و با استفاده از مهارت‌ها و طرز فکری که از این بازار دارید شروع به فعالیت در این حوضه نمایید. بعد از یکی یا دو سال شما مجموعه‌ای از توانایی و تجربه در بازار ارزهای دیجیتال خواهید بود که در نوع خود منحصر به فرد است.

11- کلیدی به نام متنوع سازی

متنوع سازی همواره تاکید بر این دارد که نباید تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید، این روش در انواع مختلفی از سرمایه گذاری کاربرد دارد و مورد استفاده عده زیادی از سرمایه گذاران بازارهای مختلف دنیا می‌باشد.
قرار دادن تمام دارای خود بر روی یک سهام یا ارز می‌تواند امری پرخطر به حساب بیاید چرا که اگر بازار دچار نوسان شود میزان ضرر سرمایه گذاری شما به شدت بالا خواهد رفت. در چنین شرایطی که فرد دارایی خود را به یک سهام محدود کرده است فرد با ضرر های بزرگ و جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.
متنوع سازی به این معنا است که یک سرمایه گذار باید با تقسیم کردن دارایی خود به روی ارزها و یا سهام‌های متنوع و متفاوت ریسک ضرر و زیان خود را کاهش دهد و همچنین دون در این باره می‌گوید که: به عقیده‌ی من اگر از این روش در سرمایه گذاری خود استفاده ننمایید، کاری بسیار خطرناک انجام داده‌‌اید. حتی اگر شما شخصی هستید که به بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگه‌ای اعتقاد کامل دارید. قرار دادن تمام دارایی خود به روی آن و محدود کردن دارایی فقط به یک ارز کار بسیار خطرناکی است. من به شخصه یکی از طرفداران متنوع سازی هستم و همیشه سود بسیار خوبی با استفاده از این روش در بازار ارزهای دیجیتال  کسب می‌کنم و از استفاده از این روش در معاملات خود لذت می‌برم.

12- با طناب دیگران به چاه نروید

یکی از اشتباهاتی که به جرات می‌توان گفت بیشتر از هر اشتباه دیگری باعث ضرر و زیان سرمایه گذار می‌باشد این است که با تکیه بر دانش و تجربه دیگران، از تصمیمات آنها پیروی کنند و اقدام خرید و فروش می‌کنند.
کریس دون در این باره می‌گوید: اگر می‌خواهید که یک سرمایه گذار واقعی و موفق در بازار ارزهای دیجیتال باشید باید تمامی مسئولیت تصمیماتتان را قبول کنید ، زیرا کسی که با توصیه دیگران اقدام به خرید و فروش می‌کند در مواقع ایجاد ضررهای سنگین نباید کسی را جز خود مقصر بداند، زیرا مسبب اصلی این ضرر فقط و فقط خود شما می‌باشید که قدرت تصمیم گیری نداشته و به توصیه دیگران عمل کرده‌اید.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


دستگاه‌های ماینر به دلیل اینکه انرژی زیادی مصرف می‌کنند، گرم می‌شوند. این گرما به اندازه‌ای زیاد است که باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد. بنابراین لازم و ضروری است که دستگاه ماینر را خنک کنید. با ما همراه باشید تا به شما نحوه خنک کردن دستگاه ماینر را بیان کنیم.

دستگاه ماینر


بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای معاملاتی بسیار محبوب در میان افراد است که امکان سرمایه گذاری به همراه دست‌یابی به سودهای بالا از طریق آن وجود دارد. رمز ارزها از جدیدترین آیتم‌هایی هستند که معامله با آنها در کنار دشواری‌های خود، مزایای زیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

بیت کوین یکی از اولین رمز ارزهای تأسیس شده است که افراد به دو شکل از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. در روش اول افراد با سرمایه گذاری در بازار این رمز ارز و انجام خرید و فروش‌ها در زمان مناسب می‌توانند به سود دست پیدا کنند. در روش دوم افراد به کمک فرایند ماینینگ و یا استخراج تلاش می‌کنند تا به شکل پاداش بیت کوین دریافت کنند. روش دوم به واسطه دستگاه ماینر انجام می‌گیرد و برای نتیجه بخشی از آن نیاز است که شرایط دشواری را فراهم نمود. در ادامه این متن قصد داریم به ارائه راه حل‌هایی برای ایجاد دمای مناسب حین کار با دستگاه‌های ماینر بپردازیم.

 

استخراج یا ماینینگ به چه معنی است؟

ممکن است شما به عنوان کسی که به تازگی با ارز دیجیتال و بیت کوین آشنا شده‌اید، اطلاعات کافی در خصوص فرایند ماینینگ و یا استخراج نداشته باشید. به طور خلاصه و آسان باید بگوییم که ماینینگ به فرایندی گفته می‌شود که افراد در طی آن می‌توانند رمز و یا الگوریتم موجود در یک زنجیره اطلاعاتی را حدس بزنند و سپس بدین واسطه کد های جدید و یا بیت کوین‌ های جدیدی را به وجود بیاورند. دستگاه‌های ماینر تلاش می‌کنند تا زنجیره‌های اطلاعاتی مختلف را به طور جداگانه شناسایی نمایند و سپس با تحلیل اطلاعات موجود به رمزها و کدهای موجود دست پیدا کنند. در طی این فرایند دستگاه ماینر تعداد مشخصی از بیت کوین را استخراج نموده و طبق شرایطی خاص به صاحب دستگاه تعلق خواهد گرفت.
شبکه ‌ای که شما امکان دستیابی به بیت کوین توسط آن را خواهید داشت، اصطلاحاً بلاک چین نامیده می‌شود. شبکه بلاک چین نسل جدیدی از فناوری ذخیره اطلاعات و برقراری ارتباطات است که به شکل غیر متمرکز و بدون اینکه وابسته به دولت خاصی باشد ، اداره می‌شود. شبکه بلاک چین اطلاعات را به شکل بلوک‌های متصل به هم با رمزهای مستقل اما مرتبط با یکدیگر، سازماندهی خواهد نمود. جالب است بدانید که در شبکه بلاک چین تمامی اطلاعات توسط کاربران قابل مشاهده است و برای ایجاد هر گونه تغییر در آنها بایستی ابتدا تأیید تمامی کاربران گرفته شود. با توجه به چنین طراحی می‌توان گفت که امنیت اطلاعات در سطح بالایی قرار خواهد داشت.
هنگامی که یک شخص موفق به کشف کدهای دسته بندی اطلاعات در یک زنجیره می‌شود، ابتدا بایستی دستاورد خود را به اطلاع تمامی اعضای زنجیره برساند. پس از اینکه تمامی کاربران صحت و اعتبار الگوریتم‌های یافته شده را تأیید کردند، آنگاه تعداد 12.5 بیت کوین به فرد داده خواهد شد. این مقدار پاداش در دوره ‌های زمانی تقریبا 4 ساله به نصف خود می‌سد. مسئله قابل ذکر در این بخش این است که هر چه جلوتر می‌رویم امکان و احتمال استخراج رمز ارزها دشوارتر و بعیدتر می‌شود از این رو بسیاری ترجیح می‌دهند، تمرکز خود را بر روی معاملات بیت کوین بگذارند.

نیازهای فرایند استخراج یا ماینینگ

همان طور که گفتیم با گذر زمان پیچیدگی الگوریتم‌های به کار رفته و دشواری آنها وارد سطوح جدیدی شدند ، به طوری که امکان دسترسی به آنها برای عامه افراد عملاً از بین رفت. این روزها شما برای اینکه بتوانید فرایند ماین را پیش ببرید نیاز به تعداد زیادی دستگاه ماینر خواهید داشت که به شکل 24 ساعته فعال باشند . در کنار تمامی این موارد لازم است که شرایط سخت افزاری و محیطی بسیاری را فراهم نمایید. تا چندی پیش افراد می‌توانستند به کمک کامپیوترهای شخصی خود نیز با کمی تلاش بیت کوین استخراج کنند ، اما این قابلیت خیلی زود از دست رفت و حال تنها سرمایه داران بزرگ و افرادی که تجهیزات با کیفیتی در اختیار دارند، موفق به استخراج بیت کوین و یا سایر رمز ارزها می‌شوند.
این روزها با توجه به دشواری کار از تعداد زیادی دستگاه ماینر در کنار یکدیگر در مکانی مشخص استفاده می‌شود که تمامی اطلاعات مربوط به آنها توسط شبکه بلاک چین عمومی و مجموعه دسترسی‌های شخصی قابلیت بررسی و پیگیری خواهد داشت. برای اینکه افراد بتوانند استخراج بیت کوین را با احتمال موفقیت بالا و بدون آسیب‌های جانبی انجام دهند ، لازم است که نکات زیر را به یاد داشته باشند:
·       تامین انرژی: تامین انرژی یکی از مسائل مهم در خصوص انجام فعالیت استخراج است. باید بدانید که دستگاه‌های ماینر مصرف انرژی بالایی خواهند داشت و تأمین برق مصرفی آنها از اصلی‌ ترین چالش‌های موجود است. در این خصوص مهم است که شما بتوانید جریان برقی پایدار و بدون افت و یا اتصالی به شکل 24 ساعته و یا با توجه به برنامه فعالیت خود، فراهم آورید. در صورتی که مزرعه ماینینگ شما و یا مکانی که دستگاه‌ های ماینر خود را قرار می‌ دهید بیش از حد بزرگ و گسترده است، توصیه می‌شود از منبع تامین برق جداگانه استفاده نمایید.
·       تعادل دما: نکته مهم دیگر سرد کردن دستگاه‌های ماینر و حفظ تعادل دمایی آنها است. این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه مصرف انرژی بالایی دارند، گرمای زیادی نیز تولید می‌کنند. این گرما حاصل ساعت‌ها کار ماینرها برای دستیابی به اطلاعات بلوک‌ها است. در صورتی که شما نتوانید به خوبی دمای دستگاه‌ها را کاهش دهید و آنها را سرد کنید؛ در ابتدا با کاهش راندمان و عملکرد مواجه خواهید شد و پس از آن به احتمال دستگاه‌های خود را به علت نقص فنی از دست خواهید داد.
·       تجهیزات: به یاد داشته باشید که در کنار دستگاه ماین که خود با تنوع مدل بالا و قیمت‌های هنگفت در بازار به فروش می ‌رسد، نیاز به تهیه سیم ‌ها و انواع تجهیزات جانبی با کیفیت نیز خواهید داشت. در این بخش چون از فعالیتی ممتد و طولانی مدت صحبت می‌کنیم مهم است که حتما به دوام و مقاومت تمامی تجهیزات استفاده شده اهمیت دهیم.
·       بازرسی: مهم است که حتما طی بازه ‌های زمانی کوتاه مدت، سلامت دستگاه‌ها و عوامل مربوط به آنها را هم به شکل بازرسی حضوری و هم به شکل نظارت سیستم عاملی؛ بررسی نماید. این کار به شما برای تشخیص زود هنگام مشکلات احتمالی کمک خواهد کرد.
·       مکان احداث: با توجه به موضع ایران نسبت به این فعالیت شما با دشواری ‌های بسیاری برای احداث سوله خود مواجه خواهید بود.
با توجه به گستره فعالیت شما و قوانینی که به طور منطقه‌ای برای استخراج بیت کوین وجود دارد، شما با چالش‌های متفاوتی مواجه خواهید شد. چگونگی برخورد با این چالش‌ها نیز با توجه به شرایط شما متفاوت خواهد بود.
 

خنک کردن دستگاه ماینر

خنک کردن دستگاه ماینر

 تا به اینجا فعالیت ماینینگ و یا استخراج بیت کوین آشنا شدید و همچنین دریافتید که چه چالش‌هایی بر سر راه شما در این فعالیت به طور معمول خواهند بود. مشکل گرم شدن دستگاه‌های ماینر و عدم توانایی برای تنظیم دما از جمله چالش‌هایی است که می‌تواند تبعات وحشتناکی به خود به همراه داشته باشد از این رو قصد داریم به شما راهکارهایی در این بخش را ارائه دهیم.
ویژگی‌های محل نگهداری
معماری سازه شما برای نگهداری ماینرها و شیوه چینش و قرار دهی آنها تأثیر مهمی بر روی کنترل دما خواهد داشت. بهتر است از سازه‌هایی با سقف‌های بلند، دارای پنجره‌ها و یا آیتم‌هایی برای تهویه‌، پنهان شده توسط سایه‌ها و از همه مهم‌تر بزرگ‌تر از آنچه نیاز است ، را انتخاب نمایید. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید بدون هیچ گونه اقدام جانبی دیگر متوسط دمای محیط را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.
نکته بعدی چینش دستگاه‌ها است. سعی کنید میان دستگاه‌ها با ایجاد راهروهایی هم فضا را برای دسترسی و رفت و آمد سازگار سازید و هم امکان عبور هوا را تسهیل کنید. دقت داشته باشید که دستگاه‌های ماینر به هیچ عنوان نباید روی هم و یا چسبیده به هم چیده شوند. در چنین شرایطی سعی کنید که حتما از قفسه‌ها کمک بگیرید و همچنین فواصلی را میان دستگاه‌ها برقرار سازید. در کنار این نکات توجه داشته باشید که هر چقدر طول کابل‌های استفاده شما کوتاه ‌تر باشد و آنها را با نظم بهتری سازماندهی کرده باشید؛ در حفظ تعادل دما موفق‌تر عمل می‌کنید.
نظافت و گردگیری
نکته دیگری که می‌تواند گرمای دستگاه شما را افزایش دهد، لایه ‌های گرد و خاک و آلودگی روی دستگاه و اطراف آن است. این ذرات محیطی نه تنها باعث افزایش دمای دستگاه می‌شوند بلکه ممکن است با نفوذ به داخل دستگاه باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن نیز شوند. مهم است که با توجه به شرایط محیط خود در بازه‌های زمانی معین برای نظافت و گردگیری محیط هم در سطح و هم تا حد امکان داخل دستگاه اقدام نمایید. در این بخش حذف گرد و غبارها در قسمت فن از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.
دور کردن گرما
شما این امکان را خواهید داشت تا با تعبیه انواع کانال‌ها و لوله‌ها در اطراف دستگاه‌ های ماینر، گرمای ایجاد شده توسط آنها را به فضای بیرونی انتقال بدهید. برای اعمال چنین کاری لازم است که کانال‌ها و یا لوله‌هایی بزرگتر از فن دستگاه خریداری کنید و سپس با توجه به شرایط چینش محیط خود آنها را در اطراف دستگاه‌ها نصب نمایید.
ابزار جانبی فریمور
فریمور یکی از تجهیزات جانبی بسیار کاربردی در خصوص فعالیت استخراج به حساب می‌آید. این دستگاه کمک می‌کند تا شما بتوانید انرژی برق مصرف شده توسط ماینرهای خود را تا 30% کاهش بدهید. این کاهش مصرف باعث می‌شود تا دمای دستگاه شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و شما دیگر نیازی به انجام اقدامات جانبی جدی برای تعدیل دما نداشته باشید. این ابزار علاوه بر صرفه جویی در انرژی، باعث کاهش هزینه‌های تأمین برق و سرد کردن دستگاه‌های ماینر نیز خواهد شد.
جدا سازی هوا
ساز و کار کلی ماینرها بدین صورت است که این دستگاه‌ها از محیط بیرونی خود هوا را به داخل کشیده و سپس هوای گرم را بیرون می ‌دهند. در صورتی که شما بتوانید هوایی سرد را به داخل دستگاه هدایت کنید و سپس از مانع از کنار هم قرار گرفتن هوای سرد ورودی و هوای گرم خروجی شوید؛ مشکل افزایش دمای دستگاه ماینر را به شکل جدی حل نموده‌اید. به طور معمول برای این جداسازی از دیوارهای گچی کمک گرفته می‌شود که حال شما با توجه به صلاحدید خود می‌توانید انتخاب‌های دیگری نیز داشته باشید. برای تأمین هوای سرد بهتر است از کولرهای آبی با توان متناسب با محیط خود کمک بگیرید.
فن خنک کننده
تمامی دستگاه‌های کامپیوتری به فن‌ هایی مجهز هستند که به شکل متمرکز سعی بر کاهش دمای هسته اصلی دستگاه دارند. شما می‌توانید نمونه‌ای از این فن‌ها را نیز برای ماینرهای خود تهیه نمایید. با نصب این فن‌ها بر روی هسته اصلی دستگاه می‌توانید دمای ماینر را به شکل جدی پایین بیاورید. دقت داشته باشید که این فن‌ها خود نیز به انرژی برق برای تأمین نیرو نیاز دارند. این مسئله می‌تواند فشار حاصل بر منبع تولید برق و هزینه‌های مربوط به آن را افزایش دهد.
جریان آب سرد
شما این امکان را خواهید داشت تا با صرف هزینه بیشتر و کمک گرفتن از افراد متخصص یک سیستم واتر کولینگ و یا خنک کننده به واسطه جریان آب سرد در فضای خود پیاده سازی نمایید. برای این کار شما به مخزن آب، لوله‌های انتقال آب و سینک خنک کننده نیاز خواهید داشت.
استفاده از کولرهای سلولوزی
نمونه‌ای از کولرهای آبی نسل جدید محسوب می ‌شوند که شما می‌توانید در مناطقی با رطوبت کم در جهت کاهش دمای محیط نگهداری ماینرها و همچنین کاهش حجم گرد و غبارهای وارد شده به محیط استفاده نمایید.
کمک گرفتن از روغن
در مناطقی که رطوبت محیط بالا است بهتر است از روغن ‌ها برای کاهش دما استفاده نمایید. روغن مینرال از جمله روغن‌های ماینر استفاده شده در این بخش است. شیوه کار با این روغن‌ها بدین صورت که دستگاه ماینر بایستی در ظرقی پر از روغن غرق شود. این روغن‌ها خاصیتی نا رسانا دارند و در صورتی که با کیفیت بالا خریداری شوند؛ آسیب جدی‌ای به دستگاه ماینر شما وارد نمی‌سازند.
در نهایت باید گفت:
شما خواهید توانست با توجه به شرایط محیط خود و همچنین با درنظر گرفتن منابعی که در اختیار دارید، از میان انواع این روش‌ها در جهت تنظیم رطوبت و دمای محیط بیرونی دستگاه‌های ماینر کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که همیشه به کمک دماسنج‌ها و رطوبت سنج‌های دقیق، ویژگی‌های محیط را اندازه بگیرید. رطوبت و دما از مهم‌ترین معیارهای محیطی هستند که می‌توانند بر روی سلامت دستگاه ماینر حین فرایند استخراج و عملکرد و راندمان آن در ماینینگ اثر بگذارند.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

امنیت بلاکچین


در این مقاله می‌خواهیم به مبحث امنیت شبکه‌ی بلاک‌چین بپردازیم که سوال خیلی از افراد می‌باشد که آیا می‌توان به این فناوری نوپا اعتماد کرد یا خیر، ولی پیش از آن یک تعریف اجمالی از بلاک چین و تاریخچه و نحوه ایجاد این فناوری نو پا خواهیم داشت پس در ادامه همراه ما باشید تا به این مسئله بپردازیم.

امنیت بلاکچین


به بیان ساده تکنولوژی بلاک‌چین یک نوع متفاوت از سیستم‎‌های ثبت اطلاعات و گزارشات می‌باشد که برخلاف سیستم‌های رایج اطلاعات موجود در این پلتفرم با همه‌ی اعضای سیستم به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر چه که این تکنولوژی همیشه به صورت عمومی نیست، بلکه می‌توان در آن گروه‌های عمومی و خصوصی را مشخص نمود و تعیین کرد که این اطلاعات با چه اشخاصی به اشتراک گذاشته شود. این تکنولوژی با از استفاده از فناوری رمزنگاری و توزیع داده‌ها و اطلاعات امکان تغییر و نیز ویرایش اطلاعاتی را که در سامانه ثبت شده‌اند را از بین برده است. برای آشنایی بیشتر در مورد بلاک چین در ادامه با ما همراه باشید.

نگاهی به فناوری بلاک چین

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، بلاک چین یک سیستم برای ثبت اطلاعات و داده‌ها می‌باشد که به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌گردد. زمان به وجود آمدن بلاک چین به زمان به وجود آمدن پادشاه رمز ارزها یعنی بیت‌کوین باز‌می‌گردد. در آن زمان ارز دیجیتالی بیت‌کوین از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات کاربران خود استفاده می‌نمود.
فناوری بلاک چین می‌تواند برای هدف‌های خاص به صورت خصوصی برای یک شرکت یا نهاد و یا سازمان مورد استفاده قرار گیرد. احتمالا تا کنون نام این بلاک چین‌های سازمانی را تا کنون شنیده باشید. برخی از کارشناسان بر این معتقد هستند که این نوع از بلاک چین‌ها توانایی این که تمرکززدایی را که هدف اصلی بلاک‌چین هست را به پیش ببرند. محلی که در آن بلاک‌چین‌ها نگهداری می‌شوند را دفتر کل توزیع شده می‌گویند. دفتر کل توزیع شده در دسترس تمامی اعضا قرار دارد و آنان می‌توانند تمامی اطلاعات را به صورت شفاف مشاهده کنند. با وجود بازار رمز ارزها صحبت بلاک چین در تمامی حوضه‌های عمومی و خصوصی و تخصصی انجام می‌شود. اما متاسفانه تعداد کمی از افراد می‌باشند که کاربرد بلاک‌چین را بدانند. در ادامه همراه ما باشید تا به ترتیب به تمامی موضوعات بلاک‌چین بپردازیم.

تاریخچه پیدایش بلاک چین

حدودا در سال 1991 تا 2007 بود که استوارت هابر و اسکات استورنتا بر روی طراحی و ساختن اولین بلاکچین کار می‌کردند. در سال 2008 سازنده بیتکوین(ساتوشی ناکاموتو) یک مقاله در اینترنت درباره btc یک سیستم پرداخت همتا به همتا منتشر نمود. او در این مقاله به طریقه تولید ارز دیجیتال با یک امنیت بالا و همچنین بدون نیاز به کنترل بانک‌ها و سایر نهادها پرداخته بود. در سال 2009 نیز خالق بیت‌کوین به عنوان جایگزین برای سیستم‌های سنتی مالی معرفی نمود. و بعد از سپری کردن لین دوران واکنش‌های مثبتی نسبت به این بازار شکل گرفت. و پس از مدتی اولین بلاک با نام جنسیس شکل گرفت.

بلاک چین چیست؟


بلاک‌چین به عبارتی یک سیستم ثبت اطلاعات و داده‌ها می‌باشد. و می‌توان بلاک چین را به عنوان یک تکنولوژی نوظهور معرفی کرد که از آن به عنوان بزرگترین اختراع بشر بعد از اینترنت یاد می‌کنند. از تفاوت‌های این سیستم با سایر سیستم‌ها می‌توان به این شاره کرد که این تکنولوژی پس از ثبت داده‌ها میان همه‌ی اعضا به اشتراک می‌گذارد و با استفاده از فناوری رمزنگاری امکان حذف و یا دستکاری اطلاعات را مختل می‌کند. دلیل انتخاب نام بلاک چین نیز این است که از آنجا که این بلاکچین در داخل بلاک هایی هستند و این بلاک‌ها به صورت زنجیره وار به یکدیگر متصل هستند از این رو به آن‌ها بلاک چین می‌گویند.به عبارت توصیفی کلمه بلاک چین از یک لغت به نام بلاک و یک غت به نام چین تشکیل شده که معنی زنجیره بلاک را می‌دهد.
اولین کاربردی که بلاک چین داشت بیت‌کوین بود که از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات کاربران خود استفاده می‌نمود. از ویژگی‌های جذاب فناوری بلاک چین این می‌باشد که هیچ نهاد و دولتی براآن کنترلی ندارد. و تراکنش ها بر اساس تایید یک انجمن آنلاین صورت می‌گیرد، همین مورد سبب می‌گردد که بلاک چین یک فناوری غیر متمرکز باشد. در اینجا جا دارد که بگویم بلاک‌چین‌ها به صورت خصوصی نیز برای یک هدف خاص در یک نهاد یا سازمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نگاهی به ساختار بلاک چین

همان طور که پیش از این اشاره کردیم بلاک چین از بلوک‌های متعددی تشکیل شده است. که هر یک از این بلوک‌ها شامل یک سری اطلاعات می‌باشد. که در این قسمت می‌خواهیم به توضیحات اطلاعات ذخیره شده در این بلوک‌ها بپردازیم.
1- این بلوک‌ها اطلاعاتی مانند تراکنش همانند زمان یک تراکنش و آخرین خرید و یا فروش را ذخیره می‌کنند.
2- هر یک از بلوک‌های یک بلاک چین یک کد مختص به خودش را دارد که به آن هش می‌گویند را ذخیره می‌کند و این موضوع به ما این امکان را خواهد داد که بتوانیم بلوک‌ها را از یکدیگر تشخیص دهیم. این موضوع خود باعث می‌شود که تا وقتی دو معامله با جزئیات یکسان صورت می‌گیرد از طرق کدها قابل شناسایی باشد و بتوان بلوک‌ها را از یکدیگر تفکیک نمود.
3- برای این که اطلاعات شخص در یک تراکنش نباشد، از یک امضای دیجیتال استفاده می‌گردد. خرید شما در این صورت با یک امضای دیجیتال صورت می‌گیرد و هویت فرد دیگر فاش نمی‌گردد.
حالا که یک تعریف کلی از بلاک‌چین و نحوه کار آن داشتیم و به یک درک اجمالی از آن رسیدیم به مسئله امنیت این فناوری خواهیم پرداخت.

امنیت بلاک چین

هدف اصلی فناوری بلاک‌چین این است که داده ها و اطلاعات خود را به واسطه روشی ایمن و قابل اعتماد و غیر قابل دستکاری با همدیگر به اشتراک بگذارند، به خصوص افرادی که به یکدیگر اعتماد ندارند این فناوری به آنان کمک شایانی خواهد کرد. به همین دلیل می‌باشد که بلاک چین‌ها داده ها و اطلاعات را با استفاده از یک سری از قوانین ریاضی پیچیده و نرم افزارهای نوآورانه ذخیره می‌کنند. زیرا به واسطه این روش مهاجمان و هکران کار بسیار دشواری خواهند داشت.
برای درک بهتر نسبت به این موضوع بیایید با هم بررسی نماییم که چه چیزی امنیت این شبکه را تامین می‌کند.
دو چیز باعث می‌شود که این سامانه از لحاظ امنیت غیر قابل دستکاری باشد. یکی از آن‌ها اثر انگشت رمز نگاری شده منحصر به فرد برای هر بلاک و دیگری یک پروتکل اجماع می‌باشد که که طی آن گره‌ها در یک شبکه روی یک تاریخچه به اشتراک گذاشته می‌شود.
این اثر انگشتی که از آن سخن گفتیم در واقع همان هش در فناوری بلاک چین می‌باشد. تولید هش به زمان محاسباتی و نیز انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. هش می‌آید و ثابت می‌کند که که ماینری که یک بلاک جدید را به بلاک چین اضافه نموده یک نمونه از کار محاسباتی را انجام داده است و به عنوان پاداش این کار خود در ازای آن بیتکوین دریافت می‌کند. هش خود یک نوع تضمین نیز می‌باشد زیرا برای تغییر یک بلاک باید یک هش جدید نیز تولید گردد و بررسی این که یک هش با یک بلاک همخوانی دارد یا خیلی کار آسانی است. پس از آن که این موضوع توسط گره‌ها بررسی گردید. نسخه‌های جدید از یک بلاک چین با بلاک جدید ایجاد می‌شود که به کل این فرآیند پروتکل اجماع می‌گویند.
در این فرآیند امنیتی که در بالا توضیح داده شد یک ویژگی دیگر نیز وجود دارد و آن هم این می‌باشد که این هش ها در یک بلاک چین ارتباط خود را با یکدیگر همیشه حفظ خواهند کرد. این به این معنا می‌باشد که هر بلاک شامل هش بلاک قبل از خودش نیز می‌باشد. بنابراین اگر شما می‌خواهید یک ورود را در دفتر کل توزیع شده به شکل سابق خود برگرانید نه تنها برای بلاک مزبور بلکه باید برای هش‌های تشکیل شده قبل از آن نیز یک هش جدید محاسبه نمایید. به علاوه شما باید این عمل را بسیار سریعتر از تمام گره‌هایی که توانایی ساخت یک بلاک جدید به زنجیره اضافه نمایند انجام دهید. بنابراین تنها در صورتی این کار شدنی می‌باشد که کامپیوتر شما از تمام گره‌ها سریع تر و قدرتمندتر باشد. هر چند که باز هم تضمینی برای موفقیت شما نخواهد بود، زیرا هر بلاکی که اضافه خواهید کرد با سایر بلاک های موجود تضاد خواهد داشت و در این صورت گره به صورت اتوماتیک تغییراتی را اعمال خواهد کرد. این همان چیزی است که باعث می‌شود که بلاک چین غیر قابل هک و دارای امنیت بسیار بالایی باشد.
روش‌های تقلب خلاقانه
برای تقلب روش‌های بسیار زیادی روی کاغذ وجود دارد ولی پیاده سازی آن‌ها کاری بسیار دشوار است. این حقیقت که یک سامانه مثل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی که آنان نیز از این فناوری استفاده می‌کند نیز الزاما به معنی این نیست که امنیت بسیار بالایی داشته باشد. در این باره نها نارولا مدیر مؤسسه‌ی ارزهای دیجیتال می گوید:
حتی در مواقعی که استفاده کنندگان از این فناوری از ابزاری مانند رمزنگار نیز استفاده می‌کنند، باز هم به آسانی ممکن است همه‌ی آن ابزار به شکلی تصادفی به یک روش خاصی به کار گرفته شوند که ایمن نباشد. بیت‌کوین مدتی طولانی است که به وجود آمده و به خوبی حسابش را پس داده است.
اما افرادی که از روش‌های خلاقانه برای هک استفاده می‌کنند نیز کم نیست. امین سیرر و همکارانش در دانشگاه کورنل نشان داده‌اند که یک روش وجود دارد که در آن حتی اگر نصف قدرت ماینرهای دیگر را داشته باشیم می‌توانیم یک بلاک چین را به طور کامل تخریب کنیم. جزئیات این روش تا حدودی به شکل فنی و عملی می‌باشد. اما در واقع یک ماینر خودخواه می‌تواند با دور زده گره‌های دیگر و هدر دادن زمان و وقت آن‌ها با دزدیدن معماهای رمزنگاری که تا به حال به وجود آمده‌اند به یک سود ناعادلانه برسد.
موضوع تمرکز
یک مفهوم که تکنولوژی بلاک چین به عنوان یک تضمین فرضی برای امنیت به کار می‌برد را تمرکز زدایی می‌گویند.
اگر تمامی نسخه‌های بلاک چین که روی یک شبکه توزیع شده بسیار بزرگ و گسترده از گره ها نگهداری شوند، دیگر ما نقطه ضعفی در بلاک چین نخواهیم داشت که منجر به هک شدن این تکنولوژی گردد. و نیز همچین اگر کسی بخواهد دست به تخریب این فناوری و هک آن بزند اصلا کار راحتی نخواهد داشت. اما سیرر و همکارانش جدیدا به این موضوع رسیده‌اند که نه بیت کوین و نه اتریوم آن طور که اکثر افراد فکر می‌کنند غیر متمرکز نیستند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که چهار ماینر برتر بیت کوین هر هفته 53 % از ظرفت استخراج را در دسترس دارند و اتریوم نیز در شرایطی مشابه با سه ماینر برتر خود 61% از این مقدار را در اختیار دارند.

آیا شبکه بلاکچین امنیت دارد؟

آیا شبکه ی بلاکچین امنیت دارد؟

در جواب باید بگوییم که بله، تکنولوژی بلاک چین به صورت کامل دارای امنیت می‌باشد و با خیالی آسوده می‌توانید از آن در معاملات خود استفاده نمایید. فناوری بلاک چین به صورت کلی مسئله‌ی امنیت را به چند روش پیگیری می‌کند. اولین موضوعی که همیشه مطرح می‌باشد این است که بلاک‌های جدید همیشه به صورت خطی باشند و نیز بر طبق تاریخ ذخیره شوند. یعنی این که بلاک‌های جدید همیشه به انتهای بلاک چین اضافه می‌شوند.اگر شما کمی به بلاک‌های شبکه بیت کوین توجه نمایید می‌فهمید که هر بلاک دارای موقعیتی زنجیره‌ای می‌باشد. و حال زمانی که یک بلاک به انتهای یک بلاکچین متصل می‌گردد تغییر محتوای آن دیگر سخت خواهد بود. و می‌توان گفت که بعد از اضافه شدن یک بلاک به انتهای یک بلاک‌چین بازگرداندن و تغییر محتوای بلاک بسیار دشوار خواهد بود زیرا هر بلاک شامل هش خود و نیز هش قبلی می‌باشد. حال اگر فردی بخواهد این اطلاعات را تغییر دهد، باید تمام هش دوباره محاسبه گردد و همچنین تمام بلا‌های بلاک‌چین دوباره عوض گردد. پس می‌توان گفت که انجام چنین کاری تقریبا غیرممکن می‌باشد و این موضوع را می‌رساند که امنیت بالای بلاک‌چین به طور کلی بسیار بالا بوده و غیر قابل هک می‌باشد.
در نهایت باید گفت:
به صورت اجمالی می‌توان گفت که این طور فرض می‌شود تمامی اعتماد مورد نیاز در بلاک‌چین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال توسط الگوریتم‌های موجود در این تکنولوژی ارائه می‌گردد. اما نمونه‌هایی از دخالت‌های انسانی در آن دیده می‌شود. این مداخله می‌تواند به وسیله انسان به عنوان اوراکل به منظور یکسان و یکپارچه بودن اطلاعات واقعی با اطلاعات وارد شده در یک بلاک چین به عنوان حسابرسی می‌باشد که به موضوع ارزش گذاری و ارزشیابی کسب درآمد توکن‌ها می‌پردازد. با وجود دخالت‌های انسان، تضمین شخص ثالث به شکل سرویس‌های حسابرسی soc2 به یک موضوع بسیار مهم تبدیل می‌شود.
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


امروزه خرید ماینرهای گران قیمت بیت کوین اولین دلیلی ست که احتمالا شما را از این صنعت پرسود دور می‌کند. مصرف برق، سر و صدای ماینرها، زمان و هزینه بر بودن سیستم خنک کننده همه دست به دست هم داده‌اند تا استخراج ارز روز به روز سخت تر از گذشته شود. شرکت‌های بزرگ ماینینگ، در پی راهی ساده‌تر برای این صنعت بودند و آنها پدیده‌ایی به نام استخراج ابری را به جهانیان معرفی کردند. با ما همراه باشید تا با این نوع استخراج بیشتر آشنا شوید.

استخراج ابری چیست


استخراج ابری راهی‌ست برای استخراج بیت کوین، اما بدون نیاز به استفاده‌ی مستقیم سخت افزارها و نرم افزارهای مرتبط.
اگر چه در این نوع استخراج سود شما نسبت به زمانی که خودتان با دستگاه ماینر اقدام به استخراج ارز می‌کنید کمتر است. اما اگر امکانات و سرمایه لازم را برای خرید و راه اندازی دستگاه ماینر ندارید، این کار می‌تواند سود خوبی برای شما داشته باشد.
بیشتر شرکت‌هایی که امروزه استخراج ابری را انجام می‌دهند، در ابتدا برای جلب اعتماد سودهای خوبی به شما می‌دهند. اما هنگامی که شما مقدار سرمایه ی خود را افزایش می‌دهید حساب شما را مسدود می‌کنند و دیگر به شما اجازه ی برداشت پولتان را نمی‎دهند. لازم است بگوییم، اگر در ذهن شما کلمه‌ی پیگیری خودنمایی می‌کند، باید اضافه کنم که این شرکت‌ها به طور معمول سود شما را از طریق ارزهای مجازی به صورتی که قابل پیگیری نباشد ، واریز می‌کند. 
معرفی یک شرکت خاص، به عنوان شرکتی که بتوان در فرایند استخراج ابری به آن اعتماد کرد، کاری بسیار سخت است. برای پیدا کردن چنین شرکتی تنها نباید به میزان سوددهی کفایت کرد. 
 ممکن است شما در استخراج ابری ضرر کنید، حتی اگر صحبت از شرکت معتبری در میان باشد. بنابراین ضروری ست پیش از قدم گذاشتن در مسیر استخراج ابری حتما اطلاعات لازم را کسب نمائید.

 

استخراج ابری چگونه شما را به سود می رساند؟

استخراج ابری یا کلود ماینینگ، کافی ست این عبارت را در اینترنت جستجو کنید، تعداد بسیار انبوهی از سایت‌های مختلف با وعده های متنوع را خواهید دید. این سایت‌ها با اصطلاحاتی چون بدون دانش و مهارت کافی، با کمترین زمان و بدون هزینه، شما را ترغیب به استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال می‌کند. شما از طریق این سایت ها می‌توانید بدون نیاز به ماینر اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کنید. استخراج ارزهای دیجیتال در خانه گران و پر سر و صدا و زمان بر است در نتیجه اکثر افراد علاقمند به استخراج به دنبال راهی ساده‌تر هستند.
شما با استخراج ابری می‌توانید بدون نیاز به خرید ماینر مقداری از هش ریگ شرکت‌های بزرگ کلود ماینینگ را خریداری نمائید و شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کنید. این شرکت‌ها در ابتدا از شما می‌خواهند یک حساب کاربری باز کنید و هزینه‌ایی را به عنوان اجاره و تعمیر دستگاه‌های ماینر پرداخت کنید. با انجام این کار اکثر مردم در سود ماینینگ شرکت دارند.
سودآوری سرویس‌های مختلف استخراج ابری با هم تفاوت‌هایی دارند. در محاسبه‌ی این مقدار عوامل مختلف و بسیار زیادی دخیل هستند. از مهمترین این عوامل می‌توان به معروفیت و شهرت شرکت میزبان اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است به سراغ شرکت‌های معروف و شناخته شده برای سرمایه گذاری بروید تا از امنیت سرمایه گذاری خود مطمئن شوید. فراموش نکنید ، به هر سایتی که کلود ماینینگ است، اعتماد نکنید. استخراج ابری هم همانند هر صنعتی مزایا و معایبی دارد.

مزایای استخراج ابری :

در استخراج ابری شما نیاز به گرفتن مجوز و تهیه مکانی مناسب برای ماینرها ندارید. شما با استخراج ابری نیازی به خرید ماینر و تجهیزات جانبی ندارید و هزینه ایی هم برای نصب این تجهیزات پرداخت نمی‌کنید. و بنابراین از هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات معاف هستید.
شما با تجهیزات ابری دیگر سر و صدای آزار دهنده ماینرها را ندارید و همچنین با تعرفه‌های مختلفی که برای هزینه برق در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند سود شما را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که ممکن است شما پیش بینی افزایش قیمت برق را نکرده باشید، با افزایش هزینه قبض برق ماینینگ شما ممکن است از سود دهی بیفتد. از پرداخت هزینه‌ی بسیار بالای قبض برق در امان هستید. پس صرفه افتصادی بالایی دارد.
شرکت‌های بزرگ اکثرا خود برق را تولید می کنند یا اینکه هزینه برق ثابتی دارند و نوسان قیمت برق تاثیر چندانی بر سود شما نخواهد داشت. در استخراج شما نیاز به تجهیزات خاصی نیستید و حتی با موبایل این کار امکان پذیر است. 
اما در کنار تمامی این مزایا ، معایبی هم این روش استخراج ارز دیجیتال دارد:

معایب استخراج ابری:

همان طور که تا اینجای مقاله بدون شک متوجه شده‌اید، درآمد شما در استخراج ابری کمتر از زمانی ست که از ماینر استفاده می‌کنید. در استخراج ابری تجهیزات و سخت افزار را اجاره کرده‌اید بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را بفروشید. حتما می‌دانید در این نوع استخراج کلاهبرداری بسیار بالاست.
شما در این استخراج اطلاعات شفاف و دقیقی از چگونگی انجام آن ندارید. قادر به کنترل و برنامه ریزی این کار نیستید.
قطعا یافتن یک شرکت امن و قابل اعتماد بسیار دشوار است. شرکتی می‌توان در فرایند سرمایه گذاری به آن اعتماد کرد که واقعا عملیات ماینینگ را انجام دهد و شما را در سود خود شریک کند، پول شما را بیمه کند و قوانین شفافی را به شما ارائه دهد. 
چرا ضرر؟ 
امروزه قیمت ارزهای دیجیتال به شدت در حال نوسان است. افزون بر این، سختی شبکه استخراج نیز همواره مقدار ثابتی نیست.کاهش قیمت بیت کوین منجر به کاهش سود شما می‌شود و حتی ممکن است سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهید. اگر قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند ، به طبع آن سختی شبکه نیز افزایش می یابد و سود دریافتی شما هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با افزایش سختی شبکه شما به ازای هش ریتی که اجاره کرده‌اید، سود کمتری دریافت می‌کنید. پس در هر دو صورت، با افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین احتمال ضرر برای شما وجود دارد. به همین علت است که اکثر سرمایه گذاری ها یکی دو ماه اول سود می‌دهند و پس از اینکه قیمت بیت کوین تغییر کند، این سرمایه ‌گذاری کاملا ضرر است. 
شاید سوالی که برای شما پیش آمده، این است که؛

 چگونه شرکت ها به سود می رسند؟ 

استخراج ابری

هزینه‌ایی که این شرکت‌ها از شما دریافت می‌کنند، تمام یا قسمتی از آن به صورت ارزهایی مانند دلار و یورو است، این شرکت‌ها بخشی از توان ماینینگ خود را در اختیار شما قرار می‌دهند و به این روش سود ثابتی را برای خود تضمین می‌کنند. آن‌ها ریسک خود را در این بازار پرنوسان کم می‌کنند و این ریسک را بر عهده‌ی مشتریان قرار می‌دهند. 
به سراغ  معروف‌ترین شرکت‌های استخراج ابری می‌رویم؛
شرکت‌هایی که در حال فعالیت هستند، برای سرمایه گذاری قابل اطمینان تر هستند. 
Bitcoin Pool
این سایت به طور مستقیم توسط Bitcion.Com ارائه شده است. و بیشترین پرداخت را در میان سایر رقیبان خود دارد.  ثبت نام در این سایت بسیار ساده است و به وسیله ی موبایل نیز امکان پذیر است. شما توسط تلفن همراه خود می‌توانید روند فعالیت و میزان استخراج خود را مشاهده کنید.  حداقل پنل این سایت نسبت به دیگر سایت‌ها حجم بیشتر و هزینه‌ی گران تری دارد. شما برای خرید این پنل، حداقل به 2500 تا3000 هزار دلار احتیاج دارید که به صورت یک قرارداد شش ماهه ارائه می‌شود. 
مزایا :
این سایت فعالیت رسمی و قانونی دارد. و دارای نرم افزار موبایل است. این سایت بالاترین میزان پرداخت سود دهی را در میان رقیبان خود دارد. 
معایب :
این سایت به دلیل قیمت بالای پنل‌ها برای سرمایه گذاری‌های کوچک مناسب نیست. و هزینه‌ایی روزانه بابت نگهداری از شما دریافت می‌کند. تمامی پلن‌های فروش این سایت در حال حاضر بسته است. شما برای وارد شدن به این شرکت می توانید وارد آدرس زیر شوید: mining.bitcoin.com

Hashnest
این سایت با پشتوانه ی شرکت Bitmain  در سال 2014 تاسیس گردید. شرکت اصلی در چین است. اما بسیاری از مزارع بیت کوین در کشورهای دیگر فعال است. اگر درآمد روزانه شما از هزینه نگهداری روزانه شما در این سیستم طی 10 روز کمتر باشد، قرارداد شما به صورت یک طرفه قطع خواهد شد. 
مزایا :
قابل تایید و دارای Data Canter
پشتیبانی توسط Bitmain 
معایب :
حجم و یا پلن پایین برای اجاره به ندرت در این‌ سایت یافت می شود. 
شما می‌توانید برای ورود به سایت به آدرس  Www.hashnest.com مراجعه نمائید. 
STHash
این شرکت در اوایل فعالیت خود، بسیار محدود بود. اما امروزه فعالیت خود را گسترش داده است. و به صورت عمومی اقدام به فعالیت نموده است. محل فعالیت این دفتر و مزارع بیت کوین آن در اروپای شرقی و غرب روسیه می‌باشد و امروزه به گفته‌ی این شرکت دفاتر جدیدی در انگلستان تاسیس شده است. 
مزایا :
در این سایت تعداد بسیار زیادی پلن‌های ارزان و حجم‌های پایین خواهید دید. 
این شرکت ثبت شده و معتبر است. و هزینه‌ی نگهداری بر روی پلن‌ها حساب شده است و نیازی به هزینه‌ی جدا نیست. شما در این سایت مقدار کمی Hashrate  به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد. 
معایب :
این شرکت تنها دو ارز دیجیتال را قادر به پشتیبانی است و پلن‌های پرقدرت جهت سرمایه‌های بزرگ متاسفانه ارائه نمی‌دهد. اما جهت سرمایه ی اولیه و کوچک بسیار مناسب است. برای ورود به این سایت، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید : Www.sthash.com

Hashflare
این شرکت در سال 2013 اقدام به فعالیت نموده است. این وب سایت ارزهای مختلفی را ارائه می‌دهد. 
در حال حاضر همه پلن‌های استخراج این شرکت فروش رفته است و ما منتظر اضافه نمودن تجهیزات جدید برای ارائه پلن ها به مشتریان جدید هستیم. 
مزایا :
ارزهای دیجیتال بسیار مختلفی در این وب سایت ارائه می شود. 
پلن های ساده ایی ارائه می شود و ثبت نام در این سایت بسیار ساده است و نیاز به مدارک شناسایی ندارد. 
معایب :
این وب سایت متاسفانه تجهیزات خود را در هنگام در زمان کاهش زیاد قیمت خاموش می کند. 
ظرفیت‌های این وب سایت خیلی سریع پر می شود. قراردادهای ارائه شده محدود است. 
این شرکت در حال حاضر ارائه خروج بیت کوین را به کاربران خود نمی‌دهد. چرا که تراکنش های این شرکت تایید نشده‌اند. 
شرکت‌های ذکر شده در بالا از میان هزاران سایت مختلف استخراج ابری انتخاب شده‌اند و براساس گزارش‌هایی که هم اکنون ثبت شده شرکت‌های در حال فعالیت و معتبری هستند. 
در انتخاب شرکت های سرویس دهنده :
1_سرویس دهنده‌هایی را انتخاب کنید که معروف تر هستند و چندین سال است مشغول به کار و دادن سوددهی هستند.
2_حرص و طمع وجود شما را فرا نگیرد. با وجود تبلیغ شرکت هایی با سود دهی بالا به سراغ آنها نروید، بدون شک انتخاب سرویس دهنده‌هایی که سودهای بسیار بالایی پرداخت می‌کنند ، منطقی نیست.
3_فراموش نکنید ، شما ممکن است ضرر کنید. بنابراین به اندازه ایی که توانایی آن را دارید، سرمایه گذاری کنید.
فراموش نکنید که؛
این شرکت‌ها هزینه تعمیر و نگهداری را به شکل ارزهای فیات (مانند دلار و یورو) از شما می‌گیرند و پرداخت سود را به شکل ارزهای مجازی انجام می‌دهند. اگر ارزهای مجازی که به عنوان سود دریافت می کنید ارزشی کمتر از هزینه‌ی نگهداری و تعمیر تجهیزات باشد، قرارداد شما طی مدت زمان مشخص دیگر اعتباری نخواهد داشت. برخی شرکت‌های استخراج ابری، با داشتن کلید خصوصی کیف پول، ممکن است اقدام به کلاهبرداری کنند. هیچ گاه کلید خصوصی کیف پولتان را در اختیار هیچ کس قرار ندهید. شرکت‌های استخراج ابری هم هستند که قطعا برای سرمایه شما ارزش قائل هستند، پیدا کردن این شرکت ها غیرممکن نیست ولی بدون شک کاری سخت است. شرکت‌های استخراج ابری مسیری را برای سودجویان هموار کرده اند. سود جویانی که با راه اندازی سایت های جعلی اقدام به دریافت سرمایه مردم می‌کنند و پس از مدتی ناپدید می شوند. مواظب باشید در دام این سودجویان قرار نگیرید. 
در نهایت باید بگوییم:
پیشنهاد ما به شما این است که؛ در سرمایه گذاری استخراج ابری در ابتدا میزان کمی از سرمایه خود را در معرض ریسک قرار دهید و مدت زمانی کمی برای دوره خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید ، در هرکاری نیاز به تحقیق و پرس و جو دارید، تا می توانید از افراد آگاه بپرسید و بدون بررسی و تحقیق کردن هیچ گاه هیچ کاری را شروع نکنید. به شعارها و تبلیغات زیبا و فریبنده اهمیتی ندهید. هر صنعتی نیاز به تبلیغات دارد و بدون شک همه‌ی این تبلیغات حقیقت ندارد. 


 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


یکی از برجسته‌ترین صرافی‌ها در حوزه رمز ارز صرافی بایننس است که در سال 2017 در هنک کنگ تشکیل و شروع به کار نمود. تمرکز اصلی این صرافی بر ترید آلت کوین‌ها است. صرافی بایننس معاملات ارزی مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، دوج‌کوین کوین بیشتر از 500 نوع از رمز ارز پایه است ارائه می کند. درسال 2018  با توجه به مقررات سختگیرانه ای که چین در مورد ترید و تبادل ارز دیجیتال اعمال نمود، دفتر مرکزی این صرافی به مالتا واقع در اتحادیه اروپا انتقال یافت.  

 

صرافی بایننس

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تمایل دارند که ارز‌های دیجیتال را در صرافی‌ها یا سرویس نگهداری ذخیره کنند. امن‌ترین صرافی دیجیتال، صرافی ای است که بر روی مسائل امنیتی غیر‌قابل تصور توسط افراد عادی سرمایه‌گذاری کند. جنبه منفی در نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌ها این است که سرمایه‌گذار باید به امنیت صرافی اعتماد کند و از طرفی زمینه استفاده به صورت آزاد و آسان برای دسترسی به حساب کاربری شخص رافراهم می‌کند. حتی ممکن است بعد از مدتی صرافی با به دست آوردن اعتبار و سرمایه کاربران ناپدید شود که به آن Exit-Scam گفته می‌شود. در این مقاله در مورد معامله و ترید ارز‌های دیجیتال در صرافی بایننس به عنوان یکی از صرافی‌های آنلاین دیجیتالی توضیح داده شده است.

معامله و ترید در صرافی بایننس

در صرافی بایننس که صرافی‌ای آنلاین است، کاربران در حوزه ارز دیجیتال می توانند رمز ارز‌ها را معامله و ترید نمایند. از رمز ارز‌های زیادی در این صرافی حمایت می شود. برای ذخیره وجوه الکترونیکی سرمایه‌گذاران می توانند از صرافی بایننس به عنوان کیف پول رمزنگاری استفاده کنند. کاربران دراین صرافی می توانند برای کسب سود و معامله با ارز رمز‌ها از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند. توکن براساس بلاکچین  که بایننس کوین یا BNB  گفته می شود در این صرافی وجود دارد. کارمزد معاملات در مبادلات ارز رمز پایه در صرافی بایننس کمترین میزان است. صرافی بایننس از نظر نقدینگی بالاترین نقدینگی را در بین صرافی‌های ارز دیجیتال دارا است. عنوان صرافی بایننس از ترکیب کلمه “Bitcoin و “Finance  تشکیل شده است. سطح ایمنی پردازش در این صرافی بسیار بالا است. این صرافی در هر ثانیه حدود 1.4 میلیون سفارش رمز ارز را پردازش می‌کند. صرافی بایننس ترید بیت کوین، اتریوم، لایت کوینو توکن بومی خود BNB را پشتیبانی می‌نماید.

صرافی بایننس، صرافی بین المللی است.

صرافی بایننس، صرافی بین المللی است که کاربران ارز دیجیتال در تمام کشور‌های دنیا میتوانند از طریق آن معامله کنند. سرعت رقابت این صرافی نسبت به صرافی‌های دیگر بالا است و میزان حجم معامله در این صرافی به 1.2 میلیارد رسیده است. سرعت نقدینگی در این صرافی زیاد است. یکی از مزیت‌های این صرافی این است که به راحتی می‌توانید حساب رایگان بسازید. صرافی بایننس واسطه‌ای است که تراکنش‌های رمز ارز را به هم متصل می‌کند. روال کار در صرافی بایننس این است که سفارش ثبت شده از بین پیشنهاد‌های خرید و فروش رمز ارز مشخص و انجام می‌شود. در این حالت برای وصل کردن خریدار و فروشنده رمز ارز، کارمزد دریافت می کند. صرافی‌ها نمی‌توانند ارز دیجیتال را مستقیم به فروش برسانند. در اینجا صرافی به عنوان واسطه سفارش ثبت شده را پیدا و به عنوان واسطه خرید و فروش را انجام می دهد. کاربران رمز ارز بعد از خرید ارز دیجیتال آن را در صرافی در کیف پول ذخیره کنند و معامله با ترید ارز دیجیتال را آغاز کنند.

تاریخچه و بنیانگذاران صرافی بایننس

صرافی بایننس در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو در چین تشکیل شد. این صرافی به عنوان یکی از معتبر‌ترین صرافی در حوزه ارز دیجیتال است و دارای رتبه یک در جهان است که 100 نوع ارز دیجیتال در آن معامله می‌شود. بعد از مدتی دفتر مرکزی این صرافی به ژاپن انتقال یافت. همچنین دفاتری از این صرافی در تایوان تاسیس شد. در سال 2018 دفتر صرافی بایننس به مالت انتقال یافت. صرافی بایننس دارای کاربران زیادی از تمام کشور‌های جهان است. به دلیل حجم بالای معاملات در این صرافی میزان نقدینگی آن زیاد است. مدیر‌عامل بایننس، آقای چانگ پنگ ژائو است. چانگ پنگ ژائو یکی از اعضای تیم کیف پول بلاک چین است. همچنین به عنوان مدیر ‌ارشد در صرافی Okcoin مشغول به فعالیت بود. چانگ پنگ ژائو در لیست ثروتمندترین افراد جهان با حدود 2 میلیارد دلار ثروت قرار دارد. برای اینکه کاربران به راحتی به صرافی بایننس دسترسی داشته باشند، پلتفرم بایننس در دو نسخه کامپیوتری و موبایل را اندازی شد. درسال 2019 هکر‌ها به این صرافی حمله کردند و حدودا 7000 بیت کوین سرقت شد. مدیر‌عامل این صرافی اعلام نمود که خسارت وارده به کاربران توسط صندوق دارایی امن پرداخت شد.

عملکرد صرافی بایننس

تعداد زیادی خریدار و فروشنده رمز ارز در صرافی بایننس فعالیت می‌کنند. کاربران در این صرافی سفارش خود را ثبت می‌کنند. صرافی به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده فعالیت کرده و معاملات را انجام می دهد. صرافی در قبال انجام معامله بین خریدار و فروشنده کارمزد دریافت می کند. عملکرد صرافی بایننس را می‌توان این گونه نیز شرح داد. زمانی که سفارش توسط کاربر ثبت می شود برای کامل نمودن سفارش جستجو می کند. کاربران ایرانی به دلیل تحریم ابتدا باید تتریا استیبل کوین ها را خریداری و بعدا ترید را در این صرافی انجام دهند.

کارمزد صرافی بایننس

در صرافی بایننس برای سطح های  مختلف کارمزد‌های متفاوتی تعیین شده است. وقتی که کاربران از ارز دیجیتال بایننس کوینBNB در معامله استفاده می‌کنند، کارمزد به میزان 25 درصد کم میشود. برای واریز به حساب کارمزد دریافت نمی‌شود. اما برای برداشت از حساب دراین صرافی باید برطبق نوع ارز دیجیتال کارمزد پرداخت شود. کاربرانی که معاملات ماهانه آنها کمتر از 50 بیت کوین است باید 0.1 درصد مبلغ کل معامله کارمزد پرداخت کنند.

ترید در صرافی بایننس

صرافی باننس خدماتی در حوزه ترید، ارز دیجیتال، برداشت ارز دیجیتال به کاربران ارائه می کند. کاربرانی که علاقه به تاسیس توکن‌های اختصاصی هستند، می‌توانند برای جمع آوری سرمایه از طریق پیشنهادات اولیه کوینICO از صرافی بایننس استفاده کنند. تریدر‌های زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری در ارز رمز از این صرافی استفاده می‌کنند. یکی از شرایط راه اندازی ترید این است که کاربران شرایط لازم KYC را تکمیل کنند. بعد ازایجاد حساب می‌توانند ارز رمزنگاری شده را به کیف پول عمومی که توسط صرافی بایننس ارائه می‌شود، اضافه تا ترید را شروع کنند. سفارشاتی که صرافی بایننس از آن پشتیبانی می کند، شامل موارد ذیل است:
سفارش لییمت: این نوع سفارش محدود در تعیین قیمت توسط تریدر اجرا می‌شود.
سفارش مارکت: این نوع سفارش سریع با قیمتی که بهترین قیمت است در بازار اجرا می‌شود.
سفارش استاپ لیمیت:  سفارشی از این نوع، سفارشی شرطی است و زمانیکه به قیمت stop برسد اجرا می‌شود. این سفارش زمانیکه به سطح مشخصی از قیمت برسد، سفارش معتبری است.

معرفی سایر خدمات بایننس

Binance Earn: این خدمات وسیله ای برای استیکینگ و واریز استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها  می‌باشد.
Binance Visa Card:  این خدمات نوعی کارت اعتباری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند رمز ارز‌نگاری شده را به ارز فیات تبدیل کنند و برای خدمات و محصولات از آن استفاده کنند.
Binance smart pool:  ماینر‌ها برای بهینه سازی و ضرب درآمد خود بین ارز رمز‌نگاری با استفاده از این خدمات می‌توانند فعالیت استخراج را انجام دهند.
Binance Labs: :یکی از فناوری‌های صرافی بایننس فناوری بلاکچین است که با تمرکز بر پرورش پروژه‌های امیدوار کننده  مرحله قبل از ICO فعالیت می کند.
LunchPad:  :صرافی بایننس برای میزبانی از پروژه‌های جدید و ظهور بلاک چین و رابط های APIسایت لانچ پد را راه اندازی نمود. این سایت از مارس سال 2021، 42 پروژه را  راه اندازی کرد.
نکات مهم قبل از ثبت نام در صرافی بایننس
برای ساخت حساب در صرافی بایننس و شروع کار باید نکاتی را بدانید.
·       استفاده از نرم افزار تغییر IP ثابت
کاربران ایرانی برای کار با صرافی بایننس به دلیل تحریم‌ها باید از نرم افزار تغییر IP ثابت و یا VPS استفاده کنند. نرم افزار تغییرIP  را به کشورهای فرانسه و هلند وصل کنید. قبلا ازIP آلمان استفاده می‌شد، اما در حال حاضر باید کاربران احراز هویت شوند. در صورتیکه که اطلاع ندارید به IP  چه کشوری وصل شدید، عبارت” What is my IP address? ” را در مرورگر اینترنت جستجو کنید تا بدانید به IP چه کشوری متصل شدید.
·       استفاده از vps
معامله‌گران حرفه‌ای  در حوزه ارز دیجیتال از سرور مجازیVPS  استفاده می کنند. به سرور مجازی از راه دور نیز می‌توان دسترسی داشته باشید. VPS  را از شرکت‌های ارائه‌دهنده VPS تهیه کنید.
·       عدم ثبت شماره موبایل ایران
برای امنیت بیشتر خواسته می شود که تایید دو مرحله ای را فعال نمائید.  در این مرحله بعد از فعال سازی  از شما کلمه عبور برای ورود به حساب کاربری خواسته می شود. برای تایید هویت می‌توان از روش‌های ذیل استفاده نمود:
-برای ارسال کد تایید پیامکی در ورود کاربر هربار شماره موبایل وارد شود.
-از نرم افزار“Google Authenticator ” استفاده و کد داخل نرم افزار وارد شود.
پیشنهاد می‌شود برای هر بار ورود به حساب کاربری از مورد دوم یعنی نرم افزار Google Authenticator ” استفاده شود. برای کم‌کردن ریسک می‌توانید ساعت کامپیوتر یا موبایل را قبل از ورود به حساب کاربری به ساعت کشور دیگر تغییر دهید. زیرا با این کار دسترسی به لوکیشن شما در استفاده از نرم افزار و سایت غیر‌ممکن می‌شود و نمی‌تواند منطقه اتصال را شناسایی کند. با انجام تمام مراحل گفته شده در خصوص ساخت حساب کاربری ریسک کاهش می‌یابد. اما ریسک صفر نمی‌شود. در صورتی که حساب شما در صرافی مسدود شد، پیام رسمی به زبان انگلیسی برای بخش پشتیبانی ارسال کنید و درخواست برداشت از حساب را مطرح کنید.

غیر متمرکز سازی از دیدگاه مدیر بایننس

غیر متمرکز بودن صرافی بایننس

مدیر صرافی بایننس اظهار نمود که یکی از بحث‌های‌ قدیمی در زمینه ارز‌های‌ دیجیتال، مقایسه متمر‌کز‌سازی  با غیر ‌متمر‌کز ‌سازی‌ است. در حوزه ارز دیجیتال امنیت، سهولت استفاده و آزادی نسبت به متمر‌کز‌ سازی و غیر‌ متمر‌کز سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. کاربران باید در مورد امنیت دارایی دیجیتالی خود مطمئن باشند. با داشتن آزادی می‌‌توان پول را هر ‌طوری استفاده کنیم. سهولت به معنای استفاده راحت و آسان در مصرف پول است. اشخاص مشهور در زمینه ارز دیجیتال غیر ‌متمر‌کز ‌سازی را هدف نهایی در این حوزه تعیین کردند. در صورتی که غیر متمرکز‌ سازی وسیله‌ای برای آزادی و امنیت بیشتر است که سهولت استفاده قربانی نشود.

جا به جایی حجم عظیمی از بیت کوین از صرافی بایننس

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها  IntoTheBlock در گزارشی بیان کرد که در صرافی بایننس از 19 آپریل سال قبل که قیمت بیت کوین در این صرافی به 56 هزار دلار رسیده بود، بزرگ‌ترین برداشت بیت‌کوین از صرافی بایننس با جا‌به‌جایی 13820 واحد بیت‌کوین در تاریخ 27 جولای رخ داده است. زمانیکه  جریان خروجی صرافی منفی شود، احساسات مثبت در بازار ارز دیجیتال به وجود می‌آید. در این بازار احساس منفی و شاخص ترس و طمع کاهش می‌یابد. زمانی که شاخص ترس و طمع کم شود، کاربران ارز دیجیتال بیت‌کوین بیشتری جمع‌آوری می‌کنند. این  اتفاق نشان‌دهنده خرید بیت‌کوین است. در کامنتی یکی از کاربران اظهار کرد که جا ‌به ‌جا‌یی بزرگ در صرافی بایننس به دلیل تغییرات در قوانین KYC که توسط بایننس مطرح شد، اتفاق افتاده است. موسس شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول، چارلز ادواردز نموداری کریپتوکوانت که خروج گسترده بیت‌کوین از صرافی‌های متمر‌کز را نشان می‌دهد ارائه کرد.

در نهایت باید گفت:
نشریه رویترز گزارش کرد که چنگ پنگ ژائو منتظر مقرراتی است که بتواند مجوز فعالیت شرکت بایننس در تمام کشور‌های جهان به دست آورد. همچنین بایننس قصد دارد  برای ساده‌ سازی ارتباط  بین تنظیم‌کنندگان محلی و دولتی، دفتر محلی تاسیس کند. در توییتر چنگ پنگ ژائو اعلام کرد که صرافی بایننس موسسه مالی است. برای این اقدام بایننس قصد دارد از مدل اصلی تجارت غیر‌متمرکز به شخص حقوقی تبدیل شود. با مقرراتی که بایننس با آن روبرو شد، شرکت‌ها سرمایه و دارایی خود را از این صرافی خارج کردند و برای خرید از آن تمایلی نداشتند. بانک‌های بزرگ انگلیس مانند بانک بارکلی، کاربران خود که در صرافی بایننس فعالیت داشته باشند، از  ارائه خدمات ممنوع نمود. اداره امور مالی ژاپن نیز اعلام کرد که این صرافی برای فعالیت در کشور‌های دیگر مجوز ندارد. در بریتانیا نیز قانونگذاران قصد ممنوعیت این صرافی را دارند. در مقابل بایننس صرافی‌هایی با نام Binance.UK در بریتانیا راه اندازی می‌کند و تنها اشخاصی که در این شعبه‌ها ترید می‌کنند، کاربران بریتانیایی هستند. همچنین این صرافی برای کاربران ایالات متحده  شعبه‌ای با نام Binance.US راه اندازی نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


برای نگهداری ارز دیجیتال و بیتکوین استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال امن‌ترین روش است. در این روش ارز دیجیتال به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌شود. ارز دیجیتال و بیت‌کوین به صورت بلاکچین در کیف پول سخت افزاری نگهداری می‌شود و با استفاده از یک کلید می‌توان به آن دسترسی داشت. این کلید در کیف پول دیجیتال نشان از مالکیت شخص بر ارزهای دیجیتال است. در نتیجه حفظ این کلید خصوصی از اهمیت زیادی دارد. زیرا با از دست دادن کلید، کل ارز دیجیتال شخص از دست می‌رود. برای نگهداری ارز دیجیتال باید از امن‌ترین ولت یا کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم. در بازار کیف پول سخت‌افزاری زیادی وجود دارد. کیف پول‌‌های سخت ‌افزاری امن‌ترین کیف پول‌هایی است که برای ذخیره و نگهداری ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کیفپول های سخت افزاری

اهمیت کیف پول‌های کریپتو

کاربران ارز دیجیتال می‌‌توانند برای حفظ دارایی خود از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده نماید. برخی از کیف پول‌ها فقط یک نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، مانند کیف پول سامورایی. استفاده از کیف پول‌هایی که چند نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، انتخاب مناسبی برای نگهداری بیت‌کوین، کاردانو، اتریوم و انواع دیگری از ارز دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال برای اطمینان بیشتر از کاربر درخواست رمز عبور پیچیده می‌کند تا مطمئن شود که فقط کاربر به حساب خود دسترسی پیدا کرده است.

کیف پول گرم 

کیف پول سرد و گرم دو نوع دیگر از کیف‌های ارز دیجیتال هستند که هر کدام ویژگی خاصی دارند. به دلیل استفاده آفلاین در کیف پول گرم انجام تراکنش نیاز به آنلاین شدن نیست. زیرا این کیف پول‌ها به اینترنت متصل هستند. به این دلیل سرمایه گذارانی که بیت کوین زیادی دارند بهتر است برای امنیت بیشتر از این نوع کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال استفاده کنند. یکی دیگر از مزیت‌های کیف پول گرم این است که با کاهش پول در آن می‌توان ارز بیشتری به آن انتقال داد.

کیف پول سرد

کیف پول سرد نوع دیگری از روش‌های نگهداری بیت کوین و ارز‌های دیجیتال است. این نوع کیف پول به صورت دستگاه فیزیکی برای ذخیره ارز دیجیتال هستند. مهم‌ترین مزیت کیف پول سرد این است که به راحتی می‌توان ارز دیجیتال را حمل کرد. اندازه این کیف پول کوچک است و به راحتی قابل حمل است. کیف پول سرد به سرمایه‌گذارانی که میخواهند ارز دیجیتال را برای مدت طولانی نگهداری کنند، پیشنهاد می‌شود.
امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در سال ۲۰۲۱
بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال درسال 2021 شامل موارد ذیل است که هرکدام مورد بررسی قرار گرفته است.

•    لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

نسل دوم کیف پول سخت افزاری لجر، لجر نانو ایکس است که پشتیبانی بیشتر از 1800 نوع ارز دیجیتال و توکن مانند بیت‌کوین، اتریوم‌،کاردانو را انجام می‌دهد. استفاده از لجر نانوایکس آسان است. هرسال تعداد بیشتری از انواع ارز دیجیتال توسط پلتفرم لجر پشتیبانی می‌شود. روش کار با لجر نانو ایکس به این صورت است که کیف پول دیجیتال به وسیله کابل USB به رایانه متصل می‌شود. اتصال این لجر به تلفن همراه با سیستم اندروید و  iOSبه وسیله بلوتوث انجام می‌شود. لجر نانو ایکس با کیف پول سخت افزاری ادغام وبه وسیله رابط کاربری آسان به کاربران کمک می‌کند ارز دیجیتال خود را نگهداری کنند. یکی از مزیت های نانو‌ایکس این است که قابلیت اضافه نمودن انواع دیگرارز‌های دیجیتال را به ابزارهای خود دارد. لجر‌نانوایکس از پورت USB-C و USB-A برای اتصال به کامپیوتر یا تلفن هوشمند استفاده می‌کند.

•    ترزور مدل تی (Trezor Model T)

ترزور یکی دیگر از انواع کیف پول‌های نسل دوم لجر است. ترزور دارای این قابلیت است که  کاربران به وسیله رابط اینترنت به صرافی های ارز دیجیتال شخص ثالث مانند چنجلی و کوین سوییچ دسترسی دارند. این مدل کیف پول صفحه نمایشی لمسی دارد و کار با آن راحت‌‌تر است. ترزور مدل تی برای MicroSD درگاهی دارد که به وسیله آن کاربران می‌توانند پین خود را رمزگذاری کنند و باعث امنیت بیشتر ارزهای دیجیتال در کیف پول از حملات سایبری مهاجمان شوند. کیف پول ترزور مدل تی دارای ویژگی امنیتی Shamir Backup است که برای بازیابی کوین‌ها در دستگاه 16 بخش برای کاربران ایجاد می‌کند. یکی دیگراز ویژگی‌های ترزور استفاده کاربران از صرافی‌های ارز دیجیتال درون کیف پول است. همچنین دریافت و ارسال کوین‌ها راحت است. برای ایجاد امنیت بیشتر در این نوع کیف پول می‌توان در بخش Receive آدرس دریافتی درون برنامه بسازید و توسط کیف پول ترزور تایید شود. در بخش QR Trezor کاربر می‌تواند کد QRآدرس خود را مشاهده کند و فرستنده برای انتقال می‌تواند آن را اسکن کند و با پرداخت پردازش در صفحه، تراکنش نمایش داده شود. ترزور در مورد بیت کوین و دستگاه‌های خود اطلاعات جامعی به کاربران ارائه می‌کند. ترزور ابزار عیب یابی Troubleshooter را برای جستجوی حل مشکل کاربران در سایت خود استفاده کرده است.  

•    کول ولت پرو (CoolWallet Pro)

نسلی از کیف پول دیجیتالی موبایلی بر مبنای دیفای با نام کول ولت پرو در ماه مه سال 2021 وارد بازار شد. شکل کول ولت پرو مانند کارت اعتباری است. کول ولت پرو دارای امنیت بالا و ارتباط رمزنگاری به وسیله بلوتوث، دارایی کاربران را حفظ می‌کند. کیف پول کول ولت پرو از یک صفحه نمایشی  تشکیل شده است که با جوهر الکترونیکی داده‌ها را نمایش می‌دهد. همچنین دکمه ای برای تایید نمودن فیزیکی تراکنش‌ها در این نوع کیف پول وجود دارد. استاندارد امنیتی EAL6+ (SE) در کول ولت پرو باعث امنیت ذخیره‌سازی چند لایه ای سرد در این کیف پول‌ می‌شود. کول ولت پرو دارای تاییدیه مختلف بیومتریک درون برنامه ای است. کول ولت از بلوتوث کم‌مصرف رمزنگاری‌شده با الگوریتم AES256 (BLE) و پنج پردازنده برای کنترل SE ، MCU، E-INK DRIVER، مدیریت قدرت و BLE تشکیل شده است.  وجود استاندارد امنیتی (SE) در کول ولت پرو باعث می‌شود این کیف پول از الگوریتم امضای تراکنش ECDSA پشتیبانی کند. کول ولت پرو از تولیدکننده عدد تصادفی و شتاب دهنده سخت افزاری کریپتو استفاده می‌کند. کول ولت پرو برای پشتیبانی تعدادی کوین و آدرس از استانداردهای BIP-32 و BIP-44 استفاده می‌کند. برای بازیابی کیف پول و امضا از الگوریتم های secp256k1،SHA256 ، ripemd160،RLP ،Base32 ،Ed25519 ، Hmac ،Ripemd ،SHA1 ،SHA512 ، SHA3_256 ،SHA3_512 ، keccak_256 و keccak_512 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از یک روکش با مدار چاپی قابل انعطاف درست شده است و با فشرده سازی سرد از دست‌کاری و آب محفوظ است. از باتری لیتیوم آن برای چند هفته می‌توان استفاده نمود. در نسل سوم کیف پول‌های کول ولت پرو کاربران می‌توانند دارایی خود را عرضه کنند. کاربرانی که طرفدار محیط زیست هستند می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. ارزهای دیجیتالی که توسط  این مدل کیف پول پشتیبانی می‌شوند، شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین، XRP، بایننس کوین، توکن‌های ERC20، پولکادات، کازموس، ترون، توکن‌های TRC20 و توکن‌های BEP-20 است. در آینده ارزهای دیجیتال کاردانو، توکن‌های بی‌همتا و اتریوم نیز توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شوند. کاربران با ذخیره دارایی دیجیتال خود در این نوع کیف پول می‌توانند از سرمایه‌گذاری ارزهای DOT، TRX و ATOM سود کسب کنند. همچنین می‌توانند به تعدادی محصول مالی غیر متمرکز و متمرکز متصل شوند. شکل کول ولت پرو مانند کارت اعتباری است و این ویژگی می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربرانی باشد که می‌خواهند کیف پول سخت افزاری را در کیف پول واقعی ذخیره کنند.

•    کیپ کی (KeepKey)

کیپ کی نوعی از کیف پول دیجیتالی است که برای ذخیره‌سازی سرد ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود. کیپ‌ کی با پلتفرم معاملاتی ShapeShift همکاری می‌کند تا تردیدی برای کاربران به وجود نیاید. نرم افزار کیپ کی متن‌باز است و قابلیت بررسی در GitHub را دارد. این نوع کیف پول امنیت بالایی دارد. محافظت از این کیف پول توسط کد پین شخصی با انتخاب کاربر است. اندازه کیپ کی نسبت به کیف پول‌های شناخته شده در زمینه ارز دیجیتال بزرگ‌تر است.

•    الیپال تایتان (Ellipal Titan)

کیف پول دیجیتال الیپان تایتان دارای امنیت بالا و ضدنفوذ است. یکی ازمهم‌ترین ویژگی‌ این نوع کیف پول زمانی‌که در حالت Air-Gapped است، از شبکه‌های دیگر جدا می‌شود. الیپال تایتان  دارای صفحه نمایش رنگی و لمسی در اندازه 4 اینچی است و برای کاربران انجام تراکنش را آسان می‌کند. کیف پول‌های دیگر از کابل USB یا بلوتوث برای امضای تراکنش استفاده می‌کنند. اما الیپال تایتان از کد‌های QR برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌کند. برد الیپال تایتان طوری طراحی شده است که  از هرنوع اتصال از طریق وای‌فای، بلوتوث و تلفن همراه جلوگیری کند. این نوع کیف پول به دلیل امنیت بالا  سرمایه کاربران را از حملات سایبری محافظت می‌کند. زمانی که تشخیص داده شود که نفوذ به این کیف پول اجباری بود، تمام اطلاعات پاک می‌شود. کاربران نگران دارایی خود نباشند ، زیرا می‌توانند کوین‌ها را در ولت‌های دیگر دوباره بازیابی کنند.

•    سیف‌پل اس ۱ (SafePal S1)

در سال 2019 نوع دیگری از کیف پول دیجیتالی با نام سیف پل اس وارد بازار ارز دیجیتال شد. 19 نوع بلاک‌چین و بیشتر از 10000 هزار توکن مانند توکن NFT به وسیله این کیف پول پشتیبانی می‌شوند. برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی، ساده و با امنیت بالا دارایی‌های دیجیتال خود را نگهداری کنند این نوع کیف پول طراحی شده است. برای بالا بردن امنیت در این کیف پول از عبارت بازیابی، احراز هویت دو مرحله‌ای و کدپین استفاده شده است. نمای بیرونی این کیف پول شبیه MP3 پلیر است. ولت نرم افزاری SafePal نیز ساخته شده است که به وسیله آن کاربران می‌توانند به تراکنش وکوین‌های خود نظارت کنند. استفاده از سیف پل اس 1 راحت است. برای حفاظت از کلید‌های خصوصی در این نوع کیف پول از اقدامات امنیتی استفاده شده است. این اقدامات امنیتی شامل احراز هویت دومرحله‌ای، ساخت آدرس کیف پول آفلاین، رمز عبور 6 رقمی و الگو است.

•    سکیوکس وی 20 (SecuX V20)

یکی از معروف‌ترین کیف پول دیجیتالی ، کیف پول سکیوکس وی 20 است. سکیوکس وی 20 از صفحه نمایش لمسی رنگی بزرگ و باتری برای استفاده در حالت آفلاین ساخته شده است. اتصال در این کیف پول به وسیله USB و بلوتوث انجام می‌شود. سکیوکس وی 20 دارای گواهینامه امنیتی CC EAL5+ است و با اتصال بلوتوث استفاده می‌شود. کاربران با امنیت بالایی که این نوع کیف پول دارد، می‌توانند در تلفن همراه از آن استفاده کنند. این کیف پول درحالت آفلاین و آنلاین قابل استفاده است. ازسکیوکس وی 20 می‌توان در کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ، انواع گوشی هوشمند و کروم بوک استفاده کرد. باتری سکیوکس وی  7 ساعت دوام دارد. با استفاده از عملکرد کد QR انتقال و انجام تراکنش به وسیله کیف پول تلفن همراه امکان‌پذیر است. سکیوکس وی 20  دارای صفحه لمسی 2.8 اینچی است و کاربران به راحتی ‍می‌توانند از آن استفاده کنند. طراحی این کیف پول شکل الماس است و دوام بالایی دارد.

•    کی استون پرو (Keystone Pro)

کی استون پرو نوعی کیف پول دیجیتالی است که کیف پول سرد و دارای سیستم امنیتی Air-Gapped است. این دستگاه ایزوله است و قابلیت اتصال به وای‌فای و بلوتوث را ندارد. در این کیف پول برای اتصال به بلاک‌چین باید از نرم افزار اضافه استفاده کرد. صفحه نمایش کی استون پرو 4 اینچی است و دارای سیستم عمل متن باز و سنسور اثر انگشت است و پشتیبانی تراکنش‌های PSBT بیت‌کوین و تراکنش ناقص امضا را بر عهده دارد. ولت کی استون پروسلسه مرتبی است و مطابق با استانداردهای BIP 32/39/44 است. این کیف پول برای افزایش امنیت و جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها، کد‌هایQR را برای امضای تراکنش‌ها ادغام می‌کند. این عملکرد باعث ایزوله کامل کی استون پرو می‌شود. باتری این کیف پول‌ها قابلیت جداشدن دارند. نسخه Essential و و Pro این کیف پول با باتری AAA SHC’HVD NHVN.

•    کیف پول مث (Math Wallet)

کیف پول مث یکی از بهترین و امن‌ترین کیف پول سخت افزاری است. مث ولت دارای چند پلتفرم است که برای تلفن همراه، دسکتاپ و کیف پول لجر و و Wookong Bio بهینه سازی شده است. مث ولت قابلیت نصب در مرورگر‌های کروم، Brave، Edge و تلفن همراه اندروید، ios  را دارد. طراحان کیف پول مث ولت مدعی هستند که اکستنشن این نوع کیف پول، تنها افزونه‌ای است که به وسیله نرم افزار‌های غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای پشتیبانی می‌کند. مث ولت توانایی ذخیره سازی توکن‌ های بیشتر از 70 شبکه بلاک‌چین و 3000 رمز ارز را دارد. این نوع کیف پول پشتیبانی شبکه ترا بیت‌کوین، اتریوم، فایل کوین، ایاس و کازموس ، بایننس چین می‌کند. مث ولت به وسیله سیستم چند زنجیره‌ ای و غیر‌متمرکز برای کاربران سواپ رمز ارز‍‌‌ها را به وسیله سرور ابری برای مدت 3 ثانیه فراهم می‌کند. در این حالت کاربران ارز دیجیتالی  روی نود شبکه‌های کازموس،ایاس، آیریس نت و بایننس اسمارت چین استیک و پاداش به دست آورند. کاربران دراین نوع کیف پول با سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌هایی مانند DAI، USDC و USDT در پلتفرم‌های کامپوند،‌ آوه ، اوسیس و فالکروم  سود کنند. بلاک‌چین ‌ها می‌توانند از مث ولت درتوسعه برنامه ‌های غیر‌متمرکز استفاده کنند.

امنیت کیف پول مث ولت

تمام مراحل ساخت و ذخیره‌سازی کلید‌های خصوصی و عمومی در این نوع کیف پول توسط کاربر صورت می‌گیرد و مث ولت اطلاعاتی از کاربر را در خود نگهداری نمی‌کند. کاربران برای ورود به کیف پول مث ولت باید عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای یا اسکن کدQR را انجام دهند. همچنین اقدامات امنیتی دیگر مانند احراز هویت 2 عاملی و احراز هویت بیومتریک مانند اثر انگشت در یان نوع کیف پول وجود دارد.

•    کیف پول Oxis 

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌ها که سایت رسمی ترا آن را معرفی نمود، کیف پول Oxis است. Oxis در تلفن همراه اندروید و ios قابل استفاده است. این کیف پول پشتیبانی رمز ارز‌هایی مانند پروتکل ترا بیت‌کوین، لایت کوین، اتر،تتر، دش، بیت کوین کش و لونا و همچنین توکن‌های ERC20 را بر‌عهده دارد. Oxis ولت غیر‌متمرکز و ابری است. از رابطه‌ کاربر پسند در این نوع دستگاه استفاده می‌شود.

امنیت کیف پول Oxis

از ایمیل و رمز عبور برای ورود کاربران در این نوع کیف پول استفاده می‌شود. در اکسیز کاربر مسئول کلید‌های خصوصی و رمز عبور است. اطلاعات کاربر در سرور‌های توزیع شده نگهداری می‌شود و کاربر با استفاده از عبارت یادآور می‌تواند حساب کاربری خود را بازیابی کند. برای ورود به این کیف پول باید از ایمیل و رمز عبور استفاده نمود. در اکسیز کاربران مسئول کلید‌های خصوصی و رمز عبور هستند. اطلاعات کاربران در سرور‌های توزیع رمزنگاری ذخیره می‌شوند و کاربر برای بازیابی حساب کاربری خود باید از عبارت یادآور استفاده کند. در Oxis  نیاز به احراز هویت کاربر نیست. قوی بودن رمز عبور، احراز هویت 2 مرحله‌ای و روش جایگزینی برای بازیابی حساب کاربری از مهم‌ترین اقدامات امنیتی این نوع کیف پول است.

اقدامات لازم برای امنیت کیف پول سخت افزاری

امنیت کیفپول های سخت افزاری

یکی از اقدامات امنیتی برای کیف پول‌ سخت افزاری استفاده از تایید دومرحله‌ای کاربران است. با این روش  به رمز عبور، یک مرحله استفاده می‌شود. با این تایید دو مرحله‌ای از نفوذ هکر‌ها جلوگیری می‌شود. همچنین برای امنیت بیشتر از عبارت بازیابی، رمز عبور و کد پشتیبانی می‌توان استفاده کرد. 

در نهایت باید گفت:
با توضیحاتی که در مورد بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال  داده شد، سوال این است که بهترین کیف پول ارز دیجیتال با بالاترین امنیت کدام است.؟ با توجه به انواع مختلف کیف پول‌های سرد در بازار ارز دیجیتال، انتخاب دشوار است. برای انتخاب امن‌ترین کیف پول سخت افزاری باید به ویژگی های مختلفی مانند سطح محافظت دستگاه و امنیت بالا‌ی آن برای جلوگیری از نفوذ ‌حملات سایبری و مهاجمان در حالت آنلاین و آفلاین توجه شود. بهترین کیف پول باید به راحتی قابل استفاده باشد وقابلیت سازگاری با دستگاه‌های مختلف را داشته باشد. امن ترین کیف پول سخت افزاری، کیف پولی است است که دارای بیشترین و بالاترین اقدامات امنیتی برای استفاده کاربران باشد.


 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


برای خرید یا فروش بیت کوین، باید به بررسی روند تغییرات این ارز از زمان تولد تا به امروز بپردازید. آیا ابزاری ساده تر و بهتر از نمودارهای تغییرات قیمت بیت را می‌شناسید؟

بیتکوین


بیت کوین همانند سایر ارزها، در طول دوره عمر دستخوش تغییرات فراوان و گسترده شده­ است. این ارز با اختلاف بسیار زیاد از سایر ارزها همیشه در صدر جدول رمز ارزها ایستاده­ است. این ارز از زمانی که ارزش بسیار ناچیزی داشته تا به امروز که به دست آوردن آن نیازمند صرف هزینه، تلاش و سرمایه فراوان است، همواره مورد توجه طیف خاصی از افراد بوده که به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای متفاوت و متنوع بوده­اند. اما بررسی روند تغییر قیمت این ارز نکته بسیار مهمی است که برای کسب سود و جلوگیری از ایجاد ضرر در این بازار به آن نیاز خواهید داشت. نمودار قیمت بیت کوین در بازه های زمانی کوتاه­تر (ماه یا سال) کمک بزرگی به بررسی روند تغییرات قیمت این ارز در دوره های زمانی مختلف خواهد کرد. علاوه بر این شناخت نقاط تلاقی، مرگ و همچنین طلایی این نمودار، کمک بسیار بزرگی به تحلیل نمودار قیمت بیت کوین خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به بررسی نقاط مهم در نمودار قیمت بیت کوین پرداخته و آن را به اختصار و به زبان ساده به شما معرفی کنیم. در ادامه تحولات قیمت بیت کوین طی سال­های اخیر را با توجه به نمودار قیمت این ارز بررسی خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به این تغییرات داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

تقاطع طلایی و تقاطع مرگ چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله تقاطع طلایی و تقاطع مرگ را در نمودار قیمت بیت کوین بیان کنیم می­توانیم بگوییم:
تقاطع طلایی و یا تقاطع مرگ، به عبور میانگین­های متحرک کوتاه مدت و همچنین بلند مدت در نمودار قیمت بیت کوین از روی هم گفته می­شود. این نقاط وضعیت نزولی یا صعودی قیمت این ارز را در بلند مدت نشان می­دهند.
در تمامی سیستم­های معاملاتی، باید متحرک­های کوتاه مدت و بلند مدت را بشناسید. بنابراین شناخت و تشخیص میانگین متحرک های کوتاه مدت و بلند مدت برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و سایر دارایی­ها بسیار مهم است.
معامله گران در نمودارهای بیت کوین به دنبال دو نشانه نادر اما قدرتمند هستند و این دو نشانه زمانی­ است که میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت یکدیگر را قطع می­کنند. زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت بتواند از روی میانگین متحرک بلند مدت عبور کند، نقطه تقاطع طلایی اتفاق می­افتد. اما زمانی­که عکس این مطلب اتفاق بیفتد، یعنی میانگین متحرک کوتاه مدت به سمت پایین متحرک بلند مدت حرکت و در واقع سقوط کند، تقاطع مرگ اتفاق خواهد افتاد.
استفاده از این دو معیار در بازارهای مالی بسیار پرکاربرد است. به طور مثال، بازارهای نزولی در سال­های 1929، 1938، 1974 و 2008 توسط همین دو معیار شناسایی شد. این نقاط توانستند بدترین و شدیدترین رکودهای اقتصادی در قرن اخیر را پیش­بینی کنند.
تقاطع طلایی در نمودار قیمت بیت کوین:
همانطور که در قسمت قبل عنوان شد، تقاطع طلایی زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت در بالای متحرک بلند مدت قرار گرفته و این نمودار را رو به بالا قطع کند. مشاهده این اتفاق در نمودار قیمت بیت کوین بدین معناست که باید انتظار یک حرکت صعودی قوی و رو به بالا را برای این ارز داشته باشیم.
اما برای اینکه این اتفاق بیفتد به چه شروطی نیاز است؟

دو شرط لازم برای وقوع تقاطع طلایی در نمودار قیمت وجود دارد.

1. باید در پایان یک روند نزولی باشیم . این روند نزولی باید بسیار شدید بوده و در پایان عمر خود قرار داشته باشد. این امر نیاز زمانی اتفاق خواهد افتاد که فروشندگان از فروش دارایی خود خسته شده باشند و زمان فروش دارایی از دید این اشخاص تمام شده باشد.
2. میانگین متحرک کوتاه مدت باید بتواند میانگین متحرک بلند مدت را در نقطه­ای رو به بالا قطع کند و در بالای این نمودار قرار بگیرد. اگر بخواهیم میانگین­ متحرک­ها را بررسی کنیم باید بگوییم که این میانگین­ها به طور معمول در دوره­های 50، 100 و یا 200 اتفاق می­افتند.
در نمودار قیمت بیت کوین این نقطه را می­توانید در 15 دسامبر 2018 مشاهده کنید که نشانگر شروع یک روند صعودی قدرتمند قیمت بود. روند صعودی در قیمت بیت کوین از 12 مارس شروع شد و موجب افزایش قیمت بیت کوین تا 260 درصد در 26 ژوئن شد. یعنی قیمت بیت کوین از 3859 دلار به 14000 دلار در این تاریخ رسید.
نکته قابل توجه در این نمودارها این است که با استفاده از تقاطع طلایی در تحلیل نمودارهای قیمت بیت کوین با تایم فریم بالا، نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.

تقاطع مرگ در نمودار بیت کوین

برعکس توضیحی که در خصوص تقاطع طلایی داده شد، تقاطع مرگ نیز وجود دارد. این تقاطع زمانی اتفاق می افتد که خریداران از خرید خسته شده­اند. در این وضعیت، نمودار میانگین متحرک کوتاه مدت در پایین متحرک بلند مدت قرار گرفته و آن­را رو به پایین قطع می­کند. از نظر دوره های زمانی وقوع این تقاطع ها باید گفت که، میانگین متحرک کوتاه مدت معمولا میانگین 50 دوره است. این در حالی است که میانگین متحرک بلند مدت، میانگین 100 یا 200 دوره را در اختیار دارد.
این اتفاق در 30 مارس 2018 برای نمودار قیمت بیت کوین اتفاق افتاد. در این زمان، میانگین متحرک 50 دوره، میانگین متحرک 100 رو را رو به پایین قطع کرده بود. بنابراین در زیر این نمودار قرار گرفت. برای معامله گران و تحلیل­گران این نقطه شروع یک نزول شدید بود. در ادامه این شرایط، قیمت بیت کوین از 6850 دلار تا حدود 3122 دلار سقوط کرد.
نکته مهم در خصوص تقاطع های طلایی و مرگ این است که باید بدانید این الگوها بدون نقص نیستند. اما همانند سایر ابزارها و نمودارها، شرایط مقایسه­ای نسبتا مناسبی را برای بررسی وضعیت قیمت بیت کوین در اختیار سرمایه گذاران خواهد گذاشت. قطعا استفاده از نمودارهای تحلیلی متنوع و متفاوت و قرار دادن این الگوها در کنار هم، مسیر حرکت قیمتی مناسبی را در این بازار پر نوسان در اختیار ما خواهد گذاشت. بنابراین پیشنهاد می­کنیم تا به سادگی از کنار این نمودارها عبور نکرده و با تمرکز و دانش بیش­تری به بررسی آن­ها بپردازید.

قدم به قدم با نمودار تغییر قیمت بیت کوین طی ده سال:

پول الکترونیکی یا همتا به همتای جذابی با نام بیت کوین که توسط خالق یا خالقانی نامعلوم در سال 2008 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، در حال حاضر به عنوان یکی از راه­های سرمایه گذاری بحث برانگیز میان معامله گران وجود دارد. برخی از اقتصاددانان  معتقدند که بیت کوین یک پدیده ای انقلابی در نوبه خود است. پیدایش ده­ها ارز دیجیتالی متنوع بعد از خلق بیت کوین، مهری تایید به این ادعاست. اما از آن­جایی که هیچ نظارت و کنترلی در این بازار توسط نهادهای دولتی خاصی وجود ندارد، پس بهتر است هوشمندانه تر قدم برداشته و از نمودار قیمت بیت کوین و تحلیل­های تکنیکال و فاندامنتال در این سرمایه­گذاری جذاب استفاده کنید.
در حال حاضر بیت کوین هم به عنوان یک پول و هم ابزاری برای سرمایه گذاری محسوب می­شود. از این­رو عنوان طلای دیجیتال به این ارز داده شده ­است. در سال 2010 هر واحد از این رمز ارز، ارزشی کم­تر از 0.5 دلار داشت. اما در حال حاضر قیمت این ارز در محدوده 40.000 تا 50.000 دلار در نوسان بوده و حتی تا 64.000 دلار نیز پیشروی کرده بود. پس ارزش بررسی و سرمایه­گذاری را خواهد داشت.
برای بررسی نمودار قیمت بیت کوین، بهتر است به زمان اولین ورود این ارز به صرافی­ها مراجعه کنیم. بنابراین به بررسی قیمت بیت کوین از سال 2010 تا 2020 طبق نمودارهای قیمتی این ارز می­پردازیم تا با روند تغییرات آن آشنا شوید.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2010:

1. راه اندازی اولین صرافی بیت کوین در سال 2010:
اولین صرافی بیت کوین در 17 مه  2010 با عنوان BitcoinMarket.com کار خود را آغاز کرد. بنابراین اولین جهش قیمت برای این ارز تا 0.003 دلار در این زمان اتفاق افتاد.
2. انجام اولین پرداخت با بیت کوین:
لازو هانیچ از کاربران انجمن بیت کوین تاک، اولین پرداخت را با استفاده از این ارز در مه 2010 انجام داد. او تعداد 10.000 بیت کوین برای خرید دو عدد پیتزا به ارزش 41 دلار را خرج کرد.
3. معرفی بیت کوین در وبسایت Slashdot.org   
پس از اینکه بیت کوین در این وبسایت معرفی شد، قیمت آن حدود 10 برابر رشد کرد چرا که توانسته بود تا توجه علاقه مندان به فناوری­های جدید را به خود جلب کرد. بنابراین قیمت آن از 0.008 به 0.08 دلار رسید.
4. شروع به کار صرافی MtGox
جد مک کالب در 18 ژوییه سال 2010، صرافی ام تی گاکس را به عنوان پلتفرمی برای خرید و فروش بیت کوین به صورت تمام وقت معرفی کرد.  وی در سال 2011 صرافی خود را ه مارک کارپلس در ژاپن فروخت و از این پس این صرافی به مدت سه سال بیش­تر حجم معاملات خود را به بیت کوین اختصاص داد.
5. وقوع اولین هارد فورد بیت کوین
این هارد فورک زمانی اتفاق افتاد که یک فرد ناشناس 9 برابر بیش­تر از تعداد واقعی بیت کوین را به شبکه وارد کرد.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2011:

نمودار قیمت بیتکوین

1. رسیدن قیمت بیت کوین به یک دلار طبق نمودار این ارز:
به کار رفتن نام بیت کوین در طی این سال، موجب محبوبیت آن در میان مردم شده بود. که باعث افزایش ارزش آن شد.
2. ایجاد امکان معامله بیت کوین با سایر ارزهای فیات در صرافی­های جدید:
امکان معامله بیت کوین با ارزهای فیات چون پوند استرلینگ، رئال برزیل، دلار آمریکا و ... موجب افزایش حجم معاملات و در نتیجه افزایش قیمت این ارز بر روی نمودار قیمت بیت کوین شد.
3. انتشار مقاله­ای در سیلک رود:
در این مقاله به همگان ثابت شد که بیت کوین راهی مناسب برای فرار از قانون است. بنابراین مشخص شد که کاربرد بیت کوین کاملا منحصر به فرد است. پس از این زمان قیمت بیت کوین طبق نمودار قیمت بیت کوین به 31 دلار رسید.
4. اولین هک در صرافی ام تی گاکس:
پس اینکه یک هکر به 600 بیت کوین در این صرافی دست یافت، ارزش این ارز تا حدود 0.01 دلار سقوط کرد.
5. اختصاص یک اپیزود در سریال the good life به بیت کوین:
این اقدام باعث رشد مجدد قیمت بیت کوین به علت افزایش تبلیغات مثبت بر روی این ارز دیجیتال گردید.
قیمت بیت کوین در پایان سال 2011 به حدود 30 دلار رسیده بود.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2012:

1. ورد پرس بیت کوین را پذیرفت:
بعد از اعلام ورد پرس مبنی بر اینکه بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته است، قیمت این ارز دوباره اوج گرفت.
2. اولین هوینگ بیت کوین:
پاداش استخراج بیت کوین در سال 2012 نصف شد. این اولین هاوینگ بیت کوین بود که طبق قوانین آن هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد. همین امر موجب کاهش قیمت این ارز تا حدود 14 دلار تا پایان سال 2012 شد.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2013:

1. هارد فورک در نسخه 0.08 بیت کوین:
پس از کاهش مجدد اعتماد مردم که به دنبال توقف موقت معاملات در صرافی ام تی گاکس اتفاق افتاد، اعضای انجمن بیت کوین سریعا فورکی را در شبکه ایجاد کردند تا از افت قیمت بیت کوین جلوگیری کنند.
2. بحران اقتصادی در کشور قبرس:
پس از وقوع بحران در قبرس، مردم برای حفظ دارایی­های خود، شروع به خرید بیت کوین کردند. در این زمان نمودار قیمت بیت کوین اوج گرفت و به 260 دلار رسید.
3. افزایش حجم معاملات و اختلال در سرورهای صرافی ام تی گاکس:
به دنبال افزایش حجم معاملات، سرورهای شبکه ام تی گاکس از کار افتاد. همین امر باعث اختلال در روند انجام معاملات و کاهش آن تا زمان رفع مشکل شد.
4. آزاد شدن معاملات بیت کوین در چین:
با آزاد شدن امکان انجام معاملات بر پایه بیت کوین، نمودار قیمت این ارزش مجدد اوج گرفت و صعود خوبی را در بازار از خود به جای گذاشت.
5. ممنوع شدن معاملات بیت کوین برای موسسات مالی چین:
در این زمان طبق نمودار قیمت بیت کوین، قیمت این ارز 1022 دلار بود که با ممنوعیت اعلام شده جدید از رف دولت چین، ارزش این ارز تا 839 دلار سقوط کرد.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2014:

1. حمله به صرافی­ها:
در نتیجه حمله به صرافی­های بزرگ و بستن معاملات توسط این صرافی­ها، قیمت بیت کوین سقوط کرد.
2. تعطیلی ام تی گاکس:
با از دست رفتم 744000 بیت کوین توسط بی مسئولیتی این صرافی، بازار بیت کوین وارد رکود دو ساله گردید.
3. پذیرش بیت کوین توسط مایکروسافت
این اتفاق در کنار سایر اتفاقاتی چون پذیرش بیت کوین توسط شرکت دل، موجب افزایش قیمت این ارزش بر روی نمودار قیمت بیت کوین گردید. اما این افزایش چندان چشمگیر نبود.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2015:

1. انتشار سیاست­نامه ارزهای دیجیتال در آمریکا:
با ایجاد قوانین جدید برای معاملات بیت کوین ارزش این ارز در این سال افت کرد.
در ادامه با معاف شدن بیت کوین از مالیات بر ارزش افزوده توسط اتحادیه اروپا، قیمت این ارز کمی جان تازه گرفت. اما در مجموع، ارزش این ارز حتی از گذشته نیز کم­تر بود.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2016:

1. رد شدن بیت کوین توسط مایک هرن:
این شخص که توسعه دهنده گوگل است، با این اظهار نظر موجب شد تا نمودار قیمت این ارز روندی رو به پایین را تجربه کند.
2. ایجاد پلتفرمی برای خرید و فروش بیت کوین:
نتیجه این امر بهبود روند انجام معاملات و در نتیجه افزایش قیمت بیت کوین بود.
3. هاوینگ دوم بیت کوین.
4. هک صرافی بیتفینکس:
که نتیجه منفی بر ارزش این ارز گذاشت.
5. رئیس جمهوری دونالد ترامپ:
کاهش ارزش بازار آمریکا در حدود 1 درصد، باعث افزایش قیمت بیت کوین در این زمان شد.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2017:

1. ورود ارزش بیت کوین به کانال 1000 دلار
2. پذیرفتن بیت کوین توسط ژاپن: افزایش ارزش و رشد نمودار
3. تولد بیت کوین کش: افزایش ارزش بیت کوین و صعودی شدن نمودار
4. تولید بیت کوین گلد
بیت کوین در پایان این سال صعود غیر قابل تصوری داشت. سال 2017 سالی حیاتی در تاریخ بیت کوین محسوب می­شود. در این سال قیمت هر بیت کوین به 10.000دلار رسید.

بررسی تغییرات نمودار قیمت بیت کوین در سال 2018:

سال 2018 سالی پر از آزمون و خطا برای بیت کوین بود. در ابتدای این سال، بیت کوین قیمت خود را با حدود 11000 دلار آغاز با 4000 دلار به پایان برد.
از این سال به بعد بیت کوین با افزایش چند برابری در قیمت خود مواجه شد. افزایشی که موجب شد تا در سال 2020 رکود 20.000 دلاری خود را بشکند و ارزش آن به شکل سرسام آوری افزایش یابد. بنابراین سال 2019 و 2020 با شروع حمایت کسب و کارهای بزرگ از این ارز، شرایط به طور کلی تغییر کرده و بیت کوین به دنیای جدیدی پا گذاشت.
در نهایت باید گفت:
با اینکه بیت کوین سقوط­ها و صعودهای بسیاری را بر روی نمودار قیمت کوین تجربه کرده است، اما حال که در محدوده قیمتی بالایی قرار گرفته است، بهتر است با دقت بیش­تری اقدام به سرمایه-گذاری بر روی آن کنید. چرا که سقوط های کوچک نیز موجب از دست رفتن سرمایه در ابعاد بزرگی خواهد شد. 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه‌های مردم ساکن در ایران طریقه خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی‌های داخلی و خارجی است. کاربران می‌توانند به راحتی و از طریق یک محاسبه‌گر قیمت بیت کوین مبلغ موجودی خود را به دست آورند و در صرافی‌های مختلف به ترید کردن آن و یا حتی سرمایه‌گذاری و ذخیره کردن بیتکوین نیز بپردازند.

خرید بیتکوین


پس از اینکه فردی مقداری Bitcoin برای خود ذخیره می‌کند، گام بعدی می‌تواند به دست آوردن ارزش ارز دیجیتال بر اساس سایر ارزها و یا حتی فیات باشد. برای برخی از افراد محاسبه این ارقام گاهی اوقات دشوار به نظر می‌آِید، اما اگر با کمک محاسبه‌گر قیمت بیت‌کوین این کار را انجام بدهید، می‌توانید به راحتی مقدار بیت کوین خود را به هر گونه ارز دیجیتال و یا حتی ارزهای ملی مانند تومان تبدیل کنید. همانطور که می دانید رمز ارز بیتکوین ظاهر فیزیکی ندارد و تنها به شکل دیجیتالی منتقل می‌گردد. بنابراین برای خرید این ارز دیجیتال لزومی ندارد که به صورت حضوری اقدام کنید، بلکه این کار کاملا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود.
 اما سوالی که در اینجا برای بسیاری از افراد ممکن است پیش آید این است که، آیا باید حتما یک واحد بیتکوین را با مبلغی برابر با چند هزار دلار خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، خیر لازم نیست یک واحد کامل بیت کوین خریداری کنید؛ بلکه می‌توانید به اندازه پول و دارایی خود که قصد سرمایه گذاری آن را بر روی ارز دیجیتال دارید از آن تهیه کنید. در واقع این مانند خرید طلا است که می توانید چند گرم از آن را خریداری کنید ، در اینجا بیت کوین نیز تا هشت واحد اعشار قابل تقسیم می باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید مقداری از این ارز را که در حدود 0.001 از یک واحد btc می‌باشد و یا حتی به اندازه 500 هزار تومان بیت کوین خریداری کنید.
برای محاسبه مقدار بیت کوین به تومان و یا حتی برعکس آن می‌توانید از محاسبه گر قیمت بیتکوین استفاده کنید و به راحتی از انجام محاسبات اعداد و ارقام اعشاری و سخت خودتان را خلاص کنید.
حال اگر قصد خرید بیت کوین را دارید و اگر ساکن کشور ایران هستید، قطعا گمان می‌کنید که با محدودیت‌ها و تحریم‌هایی روبه رو خواهید شد. اما شما می‌توانید به راحتی و از طریق یک سایت ایرانی و با کمک کارت بانکی خود به صورت مستقیم ارز دیجیتال بیت‌کوین را خریداری کنید و یا حتی ارزهای دیجیتال دیگر خود را به بیت‌کوین تبدیل کنید.
 اما اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید، برای خرید رمز ارز دیجیتال بیتکوین می‌توانید با کارت اعتباری و یا حتی حساب بانک خود از یک صرافی بیتکوین خارجی خرید را انجام دهید.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی‌ها

برای اینکه بتوانید مقدار مورد نیاز از بیت کوین را از یک صرافی تهیه کنید، تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:
·       در ابتدا بایستی کیف پول بیت کوین را بر روی سیستم و یا گوشی موبایل خود نصب کنید.
·       پس از این کار به سراغ پیدا کردن یک صرافی معتبر از اینترنت بگردید. برای اینکار می‌توانید از سرچ زدن در گوگل کمک بگیرید و یا اینکه از افراد با تجربه در این زمینه پرس و جو کنید.
·       پس از اینکه صرافی مورد نظر خود را پیدا کردید، برای انجام ثبت نام در سایت‌ها، باید در ابتدا احراز هویت انجام بدهید که این کارها با مدارک شناسایی شما انجام می گیرد.
·       در نهایت می‌توانید به خرید btc خود بپردازید و آن را در کیف پول نصب شده بر روی گوشی خود دریافت کنید.
در ادامه به توضیحات کامل‌تری در خصوص هر گام از این مراحل خواهیم پرداخت:

نصب کیف پول بیت کوین

قبل از هر گونه اقدام برای انجام خرید بیت کوین می‌توانید به صفحات مورد نظر برای محاسبه‌گر قیمت بیت کوین مراجعه کنید و با کمک آن میزان بودجه مورد نظر خود را تبدیل به بیت کوین نمایید. بر این اساس شما متوجه می‌شوید که با مبلغ شما به چه میزان از از بیت کوین دسترسی پیدا می‌کنید.
حال در این قسمت قصد داریم تا در مورد نصب کیف پول بیت کوین بیشتر توضیح بدهیم. قبل از هر کاری باید بدانید که نیاز به مکانی برای نگهداری از btc دارید. کیف پول بیت کوین را می‌توانید مانند حساب بانکی خود در نظر داشته باشید، به گونه‌ای که از آن می‌توانید برای دریافت، ذخیره و ارسال بیت کوین استفاده کنید.
همان طور که در مقالات گذشته در خصوص این مبحث صحبت شده است، کیف پول‌های بیت کوین می‌توانند در انواع مختلفی و با اسم‌های متنوع یافت شوند. در واقع باید بگوییم، کیف پول‌های نرم افزاری رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت آن ندارید. این نوع از کیف پول‌ها را می‌توانید به راحتی بر روی گوشی موبایل خود و با سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید و یا ios نصب کنید. همچنین آن‌ها بر روی کامپیوتر شخصی شما و با سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز، لینوکس و مک قابل نصب می‌باشند. برخی دیگر از کیف پول‌ها نیز تحت وب هستند و با کمک مرورگرهای اینترنتی می‌توان به آسانی به آن متصل شد. علاوه بر این نوع از کیف پول‌ها، کیف پول سخت افزاری نیز وجود دارد که امنیت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و به شکل فیزیکی در دسترس است که باید کاملا حضوری به خرید آن بپردازید.
برای شروع کار و خرید بیتکوین می‌توانید ار نرم افزار تراست والت استفاده کنید. تراست والت که بیشترین تعداد نصب را بین تمامی کیف پول‌ها را دارد، تنها بر روی گوشی موبایل قابل نصب است.
نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که، حتما کیف پول خود را از یک سایت معتبر و با منابع رسمی تهیه و یا دانلود کنید. اگر به این مسئله توجه کافی نداشته باشید ممکن است همراه با نرم افزارهای دانلود شده از منابع غیر رسمی، بدافزار نیز وجود داشته باشد که باعث می‌شود تا دارایی شما مورد تهدید قرار بگیرد.
برای دریافت بیتکوین در ایران بایستی آدرس کیف پول بیت کوین خود را در هنگام خرید ارائه دهید. آدرس بیت کوین یک رشته متنی مانند شماره حساب بانکی است که در داخل کیف پول به شما نمایش داده می‌شود.
زمانی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوید، این شما هستید که باید مسئول نگهداری از دارایی های خود باشید. تراکنش‌های بیت کوین نیمه ناشناس و برگشت پذیر هستند و در صورتی که به دلیل رعایت نکردن اقدامات مربوط به امنیت، بیت کوین های شما منتقل گردد، پیگیری سرمایه شما کاری بسیار دشوار می‌باشد. حتی اگر کیف پول شما حذف شود و از آن نسخه پشتیبان نداشته باشید، باید برای همیشه با بیت کوین یا بیتکوین‌های خود خداحافظی کنید.
به همین دلیل است که باید از کیف پول‌های خود نسخه پشتیبان دریافت کنید تا در صورت مفقودی رمز کیف پول و یا خراب شدن دستگاهی که برنامه روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید.
معمولا برای اینکه بتوانید از کیف پول خود بکاپ بگیرید، به شما مجموعه ای 12 تا 24 رقم از کلمات انگلیسی داده می‌شود که بایستی حتما آن‌ها را در یک جای امن حفظ کنید تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی با کمک آن کلمات به راحتی بتوانید دارایی‌های خود را بازگردانید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این مسائل در صورتی که از کامپیوتر شخصی برای ذخیره ارز دیجیتال خود استفاده می‌کنید، حتما باید یک آنتی ویروس معتبر بر روی آن نصب کنید و همیشه نرم افزارهای خود را بروز رسانی کنید و به دنبال باز کردن لینک‌های مشکوک نباشید تا بتوانید هر چه بیشتر دارایی و سرمایه‌های خود را حفظ کنید.  اگر قصد دارید تا مبالغ بسیار بالایی را ذخیره کنید در ابتدا می‌توانید با کمک یک محاسبه‌گر قیمت بیت کوین مبلغ سرمایه خود را محاسبه کنید و پس از آن بهتر است که برای ذخیره آن‌ها از یک کیف پول سخت افزاری که امنیت بالاتری دارد، استفاده کنید. به عنوان مثال کیف پول لجر Ledger و یا ترزور Trezor دو مورد از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری می‌باشند.
پیدا کردن صرافی معتبر بیت کوین
معمولا صرافی‌ها دارای یک صفحه محاسبه‌گر قیمت بیت کوین هستند، که آن را می‌توانید در صفحه مربوط به ارز دیجیتال BTC پیدا کنید.

 اما چگونه یک صرافی خوب و معتبر را بشناسیم؟  

پس از اینکه کیف پول بیت‌کوین خود را انتخاب کردید و آن را بر روی سیستم و یا موبایل خود نصب کردید، باید یک فروشنده معتبر برای خرید بیت کوین پیدا کنید. برای اینکار می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از سایت‌هایی که تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال هستند و به صورت آنلاین بیت کوین‌های خود را خریداری کنید.‌ با توجه به کلاهبرداری های بسیاری که در این زمینه صورت می‌گیرد، بایستی حتما یک صرافی معتبر را پیدا کنید و در شبکه‌های اجتماعی و با افرادی که اصلا آن‌ها را نمی شناسید، معامله نکنید.

چگونه بیتکوین را از صرافی ایرانی بخریم؟

خرید بیتکوین از صرافی ایرانی

اگر شما ساکن ایران هستید و قصد خرید بیتکوین را دارید، در واقع خرید به صورت مستقیم و با کمک درگاه‌های بانکی و با پرداخت ریال یکی از بهترین راه‌ها برای خرید بیت کوین است. برای اینکار تنها کافی است تا کلمه خرید بیت کوین و یا خرید ارز دیجیتال را در اینترنت سرچ بزنید تا تعداد بسیاری از وب سایت‌های صرافی برای شما بالا بیاید.
معمولا وب سایت‌هایی که در لینک‌های ابتدایی قرار دارند از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و تنها در قیمت ارائه شده و کیفیت خدمات می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است یک صرافی نسبت به سایر رقبای خود نقدینگی بیشتری داشته باشد و یا از پشتیبانی بهتری برای خدمات دهی به کاربران خود برخوردار باشد.
در هر صورت بهتر است تنها به گوگل اعتماد نکنید و در خصوص اعتبار سایت صرافی اطلاعات کاملی به دست آورید. به عنوان مثال بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت می‌تواند از جمله مواردی باشد که می‌تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد.
همچنین می‌توانید در خصوص تعهد و کیفیت کار یک صرافی از افرادی که در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند، پرس و جو کنید. معمولا گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن در مورد این مسائل بیشتر اطمینان حاصل کنید.

آموزش کار با محاسبه گر قیمت بیت کوین

معمولا افرادی که بر روی ارز دیجیتال بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا قصد دارند تا دارایی‌های خود را برای خرید بیت‌کوین صرف کنند، نیاز دارند تا به صورت روزانه و یا حتی لحظه ای از قیمت و ارزش آن اطلاع داشته باشند. به همین دلیل انجام محاسبات معمولا دشوار است به خصوص برای زمانی که کمتر از یک واحد بیت کوین در اختیار دارند به این دلیل که انجام محاسبات بر روی اعداد اعشاری نیز کمی دشوارتر می‌شود. برای راحتی کاربران معمولا در صرافی‌ها و در صفحات مخصوص به خرید و فروش بیتکوین یک ابزار با نام محاسبه‌گر قیمت بیت کوین وجود دارد که به راحتی می‌توانید مقدار بیت کوین خود را به هر ارز دیجیتال دیگر و یا حتی ارز ملی یعنی تومان تبدیل کنید. اینکار را می‌توانید به صورت برعکس نیز انجام دهید یعنی، مبلغ بودجه خود را به تومان وارد کنید و میزان بیت کوینی که می‌توانید دریافت کنید را نیز مشاهده می‌کنید. از این محاسبه گر قیمت بیت کوین می‌توانید برای تمامی ارزهای دیجیتال استفاده کنید و در زمان خرید و فروش آن را به راحتی به سایر ارزها تبدیل کنید.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم برای اینکه بتوانید بیت‌کوین را از داخل ایران خریداری کنید بایستی به صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید. اما روش دیگری که برای انجام اینکار وجود دارد خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی است.
با کارت‌های اعتباری بین المللی مانند مستر کارت و ویزا، پی پل، وب مانی، پرفکت مانی، ارزهای دیجیتال دیگر مانند تتر و یا حتی اتر و ... می توانید از صرافی‌های خارجی هم بیت کوین خریداری کنید.
البته این مسئله را باید در نظر داشته باشید که اگر ساکن ایران هستید، برای خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی، به دلیل وجود تحریم‌ها امکان خرید مستقیم وجود ندارد و معمولا باید از واسطه‌ها کمک بگیرید که هزینه تمام شده را افزایش می‌دهد.

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به بیت کوین

اگر تتر و یا هر ارز دیگری دارید و می‌خواهید آن را به ارز دیجیتال بیت‌کوین تبدیل کنید، در ابتدا می‌توانید با کمک محاسبه گر قیمت بیت کوین به تبدیل ارز مورد نظر خود به بیت کوین بپردازید تا مطمئن شوید که چه مقدار از بیت کوین دریافت می‌کنید.
برای اینکار می‌توانید هم به صرافی‌های ایرانی و هم به صرافی‌های خارجی مراجعه کنید، البته باید بدانید که معمولا صرافی‌های داخلی برای انجام این تراکنش‌ها از کاربر مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند که مبلغ آن از مقدار دارایی شما در زمان تبدیل کسر می‌گردد.
یکی از صرافی‌های معتبر خارجی که اکثر ایرانی‌ها در آن فعالیت می‌کنند، سایت بایننس است که باید توجه لازم را داشته باشید تا به دلیل وجود تحریم‌ها برای کاربران ایرانی حساب شما مسدود نشود. به همین دلیل در زمان استفاده از صرافی‌های خراجی باید دقت کامل را داشته باشید.

احراز هویت با کمک مدارک شناسایی

در صرافی‌های ایرانی و سایت‌هایی که از اعتبار مشخصی برخوردار هستند، برای اینکه کاربر بتواند در این صرافی به خرید و فروش و تبدیل ارزهای خود بپردازد، باید به صورت کامل احراز هویت شود. در واقع احراز هویت به این منظور انجام می‌شود که صرافی مطمئن شود، شما همان شخصی هستید که BTC را خریداری کرده‌اید. در واقع این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی احتمالی صورت می‌گیرد.
برای انجام این کار و در بیشتر صرافی‌های ایرانی باید تصویری از مدارک شناسایی و تصویر خود فرد را برای صرافی ارسال کنید تا حساب کاربری شما تایید و فعال گردد. اما این کار در بیشتر صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش در مبالغ پایین انجام نمی‌گیرد، اما اگر به شما مشکوک شوند درخواست احراز هویت می‌کنند. البته به دلیل تحریم‌هایی که در کشور ما وجود دارد معمولا با پاسپورت ایرانی احراز هویت مورد پذیرش و تایید قرار نمی‌گیرد.

انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

پس از اینکه به صورت کامل احراز هویت شما مورد تایید قرار گرفت می‌توانید حساب خود را با کارت بانکی و به صورت آنلاین شارژ کنید و با ثبت سفارش بیت کوین بخرید. همچنین برای اطلاع دقیق از مقدار و ارزش بیت کوین خود می‌توانید از محاسبه‌گر قیمت بیت‌کوین استفاده کنید.
پس از اینکه مراحل خرید به اتمام رسید، برخی از سایت‌ها بیت کوین را بر روی کیف پول‌های خود و بر روی سایت ذخیره می‌کنند، اما بهتر است برای امنیت بیشتر آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

آیا خرید بیت کوین در ایران قانونی است؟

خرید بیتکوین در ایران قانونی است

معمولا قانون خاصی در این خصوص تعیین نگردیده است، اما می‌توان گفت که نگهداری و خرید بیت کوین در کشور ایران و حتی اکثر کشورهای جهان ممنوع نیست و برای آن جرمی در نظر گرفته نشده است.  در واقع در ایران صرافی‌های بسیاری هستند که به راحتی و به صورت قانونی به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند و هیچ مشکلی در خصوص انجام این کار با استفاده از این صرافی‌های داخلی وجود ندارد. بانک مرکزی ایران در سال 1396 و در دی ماه، بر اساس اطلاعیه‌ای به کارگیری بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد.
طبق این اطلاعیه هر گونه استفاده و یا حتی خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی به طور رسمی ممنوع اعلام گردیده است. اما این حکم به معنای ممنوعیت آن برای مردم کشور و خرید و فروش رمز ارزها نیست.
اما در مورد کلاهبرداری از مردم در زمینه ارزهای دیجیتال باید گفت که، نهادهای حافظ امنیت مانند نیروی انتظامی و پلیس فتا در مقابل اینگونه کلاهبرداری‌ها، به عنوان یک فناوری مسئولیت و اختیاراتی نیز دارند. در واقع این بدان معنی است که اگر فردی با کلاهبرداری در فضای ارزهای دیجیتالی مواجه شود می‌تواند شکایت رسمی ارائه بدهد و دادگاه به آن رسیدگی خواهد کرد.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

بلاک چین فناوری جدیدی است که می‌تواند بر آینده صنعت تبلیغات هم موثر باشد. شاید شما هم با خود بگویید که چطور چگونه؟! با ما همراه باشید تا درباره نحوه تاثیر گذاری آن صحبت کنیم.

بلاکچین


شبکه بلاک چین عنوانی است که اغلب ما آن را به واسطه رمز ارزهای دیجیتال و دنیای کوین و توکن می‌شناسیم. یعنی قطعا اگر نام بیت کوین را شنیده باشید، نام بلاچین را هم شنیده‌اید. لازم به ذکر است که بدانید شبکه بلاک چین یک سیستم غیر متمرکز است و توانسته است در مدت زمان بسیار کوتاهی پتانسیل‌های خود جهت استفاده در سایر موقعیت‌ها و موارد را نشان دهد تا به جایی که امروز تلاش می‌شود از آن در زمینه تبلیغات دیجیتال استفاده شود. شبکه بلاک چین ایده‌ای است که می‌توان آن را بر اساس کاربری‌های گوناگون طراحی نمود و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده فناوری این شبکه جایگزین بسیاری از سیستم‌ های امروزی شود. در این متن قصد داریم تا به شکل اختصاصی به حضور ایده و کانسپت این شبکه در حوزه صنعت تبلیغات دیجیتال بپردازیم و نکات قوت و مزایایی را که این جایگزینی با خود به همراه خواهد داشت را به شکل جدی مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

آشنایی با شبکه بلاک چین و طراحی آن

ابتدا قبل از اینکه از نحوه تاثیر گذاری بلاک چین بر آینده صنعت تبلیغات صحبت کنیم اجازه دهی توضیح مختصری از این شبکه بیان کنیم تا اطلاعات ابتدایی در مورد آن داشته باشید. شبکه بلاک چین یک سیستم اطلاعاتی غیر متمرکز است که از کنار هم قرار گرفتن مجموعه ‌ای از بلوک‌ها و زنجیره‌های ارتباطی میان آنها شکل گرفته است. در این شبکه تمامی اطلاعات بر اساس دسته بندی‌های مختلف درون بلوک‌ ها ذخیره خواهند شد و سپس به تمامی کاربران نمایش داده می‌شوند. توجه داشته باشید ، افرادی که در این سیستم وجود دارند، توانایی مشاهده اطلاعات شما را دارند. در این سیستم برای دسته بندی اطلاعات از کدها و الگوریتم ‌های پیچیده ‌ای استفاده خواهد شد که شکستن و ایجاد اختلال در آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. هر بلوک اطلاعاتی به واسه رمزی جداگانه اطلاعات را ذخیره خواهد کرد؛ اما جالب است بدانید که رمز هر بلوک به نوعی به بلوک قبلی خود وابسته است.
تمامی افرادی که به نوعی به این شبکه متصل هستند و یا به اصطلاح ساده به عنوان کاربر شبکه محسوب می‌شوند؛ خواهند توانست تمامی اطلاعات را مشاهده کنند. با توجه به چنین طرحی و  امکان دسترسی تمامی افراد به همه بخش ‌های داده‌های ذخیره شده؛ حتی اگر شخصی توانایی تغییر دادن اطلاعات را پیدا کند و یا به کد و الگوریتم استفاده شده در زنجیره دست پیدا نماید، کاری از پیش نخواهد برد. تمامی تغییرات اعمال شده از پیش بایستی به تأیید افراد عضو شبکه دست پیدا کنند.
اطلاعاتی که وارد این سیستم می‌شوند، در مرکز مشخصی ثبت نخواهند شد. بلکه بر روی یک سیستم گسترده شده در تمام دنیا بارگزاری خواهد شد. با توجه به این نکته امکان از بین رفتن آن نیز کاهش پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن نوع طراحی سیستم بلاک چین و فعالیت بدون مرز خود می‌توان گفت که هر کاربر متصل به اینترنت خواهد توانست بدون محدودیت دسترسی لازم را برقرار سازد.
شبکه بلاک چین به زبان ساده یک سیستم دسترسی بدون محدودیت و غیر متمرکز است و هر نوع اطلاعاتی قابلیت ذخیره روی این سیستم را خواهد داشت. همین نکته باعث می‌شود تا شما در موقعیت ‌های مختلف امکان استفاده از آن را داشته باشید. امروزه از این شبکه برای بارگزاری اطلاعات مربوط به تبلیغات و نمایش آنها در سطح فضای دیجیتال استفاده می‌ شود که توانسته است بسیاری از مشکلات موجود در تبلیغات دیجیتال را برطرف نماید.

آشنایی با تبلیغات دیجیتال و گستره آنها

تبلیغات از مهم‌ترین ابزارهایی است که کسب وکارهای مختلف به واسطه آن خود را به سایرین معرفی می‌کنند. تبلیغات تأثیر بسیار مهمی در افزایش فروش و رقابت‌های میان محصولات خواهد داشت. جالب است بدانید که این روزها صنعت تبلیغات بخش عظیمی از سرمایه و توجه را در هر فعالیت و کسب و کاری به خود اختصاص داده است. از گذشته تا به امروز تبلیغات به واسطه ابزارها و رسانه‌های بسیاری انجام گرفته ‌اند و از روش‌های بسیاری برای اجرای آنها کمک گرفته شده است. نسل جدید تبلیغات به واسطه رشد و گسترش شبکه‌ های اجتماعی و فضای اینترنت، در این بخش متمرکز شده‌اند.
فضای دیجیتال به افراد این امکان را خواهد داد تا بتوانند تبلیغات خود را در فرمت ‌های گوناگون و در لحظه به کاربران عرضه نمایند. در این حوزه ابزار های بسیاری برای طراحی تبلیغات و آماده سازی آنها وجود خواهد داشت از این رو مسئله طراحی تبلیغات نیز با گسترش و نو آوری‌های بسیار جدیدی نیز همراه بوده است. یکی از مهم‌ ترین قابلیت‌هایی که نسل جدید تبلیغات با خود به دنبال دارد این است که شما برای دسترسی به گروه مخاطبان هدف خود راه‌های بسیار زیادی دارید و از همه مهم ‌تر می‌توانید مشاهده کنید که چند نفر تبلیغات شما را مشاهده کرده و به آن عکس العمل نشان داده ‌اند. تحلیل و استفاده درست از این ویژگی‌ها به شما برای طراحی تبلیغاتی مناسب و بر طرف نمودن ایرادات موجود کمک خواهد کرد.
شیوه جدید اعمال تبلیغات در کنار ویژگی‌های بسیار مثبت خود با مشکلات و نکات منفی نیز همراه است. این شیوه از تبلیغات پیاده سازی و نشر بسیار آسان‌تری خواهد داشت، اما امکان نظارت و راستی آزمایی بر روی آنها کاهش پیدا کرده و روش‌های سوء استفاده و تقلب نیز به نسبت آسان‌تر و متعدد تر شده ‌است. با توجه به اینکه رقابت در این حوزه به بیشترین حد ممکن خود رسیده است، طبیعی است که برخی افراد به جای پیروی از اصول و سعی بر افزایش کیفیت کار خود به دنبال راه‌های میان بر و راه‌ های فرار باشند. لازم است برای حفظ امنیت در این نوع از تبلیغات و ایجاد فضایی عادلانه برای نمایش تبلیغات تدابیری اندیشیده شود تا موفقیت هر تبلیغ بر اساس توجهی که از مخاطب کسب می‌کند؛ مشخص شود.


انواع سایت‌ها و تمامی صفحات فعال در اینترنت به نوعی بستری برای تبلیغات دیجیتال محسوب می‌ شوند. انواع پاپ آپ‌ها و پنجره‌های تبلیغاتی از جمله اشکال تبلیغات دیجیتال هستند که همگی ما با آن ها آشنایی داریم. به طور حتم بسیاری از ما در تلاش هستیم تا از امتیازات و قالب‌های موجود در تبلیغات دیجیتال به نفع کسب و کار و یا حرفه خود استفاده نماییم. مهم است که شما در عین دقت به آنچه طراحی می‌کنید و توجه به محلی که در فضای دیجیتال برای انتشار تبلیغ خود استفاده می‌نمایید ؛ به کیفیت سیستم نمایش تبلیغات و ساز و کار آن نیز آشنایی داشته باشید. با این کار خواهید توانست آمار عملکرد تبلیغ خود را به شکل واقعی بسنجید . شبکه تبلیغات دیجیتالی که در چند سال اخیر و حتی اکنون از آن استفاده می‌شود با باگ‌های بسیاری همراه است که بر روی نتایج نهایی تاثیر خواهد گذاشت. توجه و در نظر گرفتن تمامی این مسائل حین طراحی تبلیغ دشوار خواهد بود .

نسل جدید تبلیغات با شبکه بلاک چین

شبکه ی بلاکچین

همان طور که گفتیم تبلیغات دیجیتال به واسطه مشکلات سیستم عاملی و امکان کج روی، می‌تواند نتایجی غیر واقعی و نا عادلانه با خود در پی داشته باشد. حذف این مشکلات به شکل تک تک و یا در نظر گرفتن آن ها به هنگام طراحی تبلیغات ، دشوار و غیر ممکن است. این روزها با توجه به دغدغه‌مندی‌های موجود برای حل این مسائل ترجیح داده می‌شود تا از شبکه بلاک چین به طور گسترده در این موقعیت استفاده شود. این ایده می‌تواند انقلابی در صنعت تبلیغات دیجیتال با خود به همراه داشته باشد. در ادامه به نمونه‌ای از دستاورد ها و مزایای این شبکه در صنعت تبلیغات هوشمند و دیجیتال اشاره خواهیم کرد :

·       بستن راه‌های تقلب در صنعت تبلیغات

متأسفانه همان قدر که روش ‌های جدیدی در جهت انجام فعالیت‌های همیشگی با کیفیت و سرعت بالاتر روی کار می‌آیند؛ ایده‌ها و راه ‌های نوینی برای تقلب و سوءاستفاده توسط افراد سودجو طراحی می‌شوند. چنین مسئله‌ای ما را ایجاب می‌کند که همواره به دنبال دست آویز هایی برای خنثی کردن این روش‌ها باشیم . در تبلیغات دیجیتال افراد به گزینه‌ های بسیاری برای تقلب دسترسی خواهند داشت و می‌توانند نتایج آسیب زننده‌ای را هم در نتایج و هم در سیستم اصلی به وجود بیاورند.
شما به طور معمول برای اجرای تبلیغات خود نیاز به یک سیستم باز به حالت آنلاین خواهید داشت. این سیستم باز به معنی دسترسی بالا و آسان به اطلاعات اصلی شما و آیتم‌های مدیریت سیستم خواهد بود که افراد سودجو می‌توانند از آن به نفع خود استفاده نمایند. این شکاف ایجاد شده در کل سیستم اصلی با خود تهدید ها و خطرات بسیاری به همراه دارد و به نوعی دروازه دسترسی متقلبان محسوب می‌شود . شاید جالب باشد بدانید که طبق آمارهای منتشر شده از سوی Juniper Research در سال 2019 صاحبان تبلیغات به واسطه وجود این شکاف بیش از 42 میلیارد دلار متوجه ضرر شده‌اند و طبق پیش بینی‌ها این ضرر نه تنها کاهش پیدا می‌کند ، بلکه تا 4 سال آینده به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید. انواع مسائلی مانند انباشت تبلیغات، ترافیک ربات‌ها، کلاهبرداری در سامانه دامنه و... از جمله آسیب‌هایی هستند که در کنار ضررهای مالی با خود آسیب‌های سیستم عاملی و امنیتی نیز به همراه خواهند داشت .
شبکه بلاک چین همان طور که گفتیم ماهیتی غیر متمرکز خواهد داشت و تمامی اطلاعات در سطح شبکه زیر نظر تمامی مخاطبان ذخیره می ‌شود. با توجه به این نکته امکان تقلب بسیار محدود و حتی صفر خواهد شد. هر کاربر می‌تواند انواع تهدیدها و خطرات موجود در زنجیره اطلاعاتی خود را به دقت بررسی نماید و از آن ها دوری کند. شبکه بلاک چین امنیت استفاده را هم برای طراحان و منتشرکنندگان تبلیغات و هم برای بازدیدکنندگان آنها ایجاد خواهد کرد.

روشن سازی تمامی مراحل و جلب اعتماد

فعالیت در حوزه دیجیتال با توجه به فاصله ‌ای که میان تولیدکننده و مصرف کننده به شکل فیزیکی ایجاد می‌کند، فرایند جلب اعتماد را با سختی‌هایی همراه می ‌سازد. در این بخش، شبکه بلاک چین با فراهم کردن امکان رصد تمامی مراحل تولید کالا و توزیع آن و همچنین امکان بررسی دقیق تراکنشات انجام شده؛ به کم رنگ کردن هرچه بیشتر اثر این فاصله و آسان ‌سازی جلب اعتماد کمک خواهد کرد.
علاوه بر مسئله اعتماد این روزها صاحبان تبلیغات تلاش می‌کنند تا میزان موفقیت خود را بیش از آنچه هست نشان دهند که این خود باعث ایجاد داده‌ های غیر واقعی و نتایج غیر قابل اطمینان می‌شود. شبکه بلاک چین فرصتی را به وجود می‌آورد تا افراد به دقت نرخ کلیک واقعی و مخاطبان واقعی را مشاهده نمایند و عملاً تأثیر ربات‌ها در ساخت آمار غیر واقعی را خنثی می ‌سازد. با توجه به این نکته هر کاربر خواهد توانست عملکرد تبلیغات را به شکل واقعی و درست مشاهده نماید.
به عنوان ویژگی نهایی در این بخش لازم است اضافه کنیم که بلاک چین به شما نشان می‌دهد که آیا تبلیغات واقعی هستند و شما می‌توانید به آنها اطمینان کنید یا خیر. این قابلیت خود را در کاهش کلاه برداری‌های اینترنتی و تراکنشات بی پایه نشان خواهد داد.

·       افزایش امنیت اطلاعات شخصی

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم در شبکه بلاک چین اطلاعات توسط تمامی کاربران قابل مشاهده هستند و امکان تغییر در آنها تنها به واسطه کسب تأیید از سوی تمامی کاربران ممکن خواهد بود. این مسئله می ‌تواند امنیت اطلاعات موجود را به شکل چشمگیری افزایش دهد. جدای از این‌ها اطلاعات افراد یا به طور دقیق‌ تر اطلاعات شخصی هر کاربر به طور جداگانه و محفوظ نیز ذخیره خواهد شد که برای دسترسی به آنها به طور حتم به مجوز از سوی کاربر نیاز است و به هیچ وجه دیگر امکان بازگشایی آنها وجود نخواهد داشت. می‌توان گفت که اطلاعات شخصی افراد و همینطور اطلاعات جمعی به شکلی قابل اطمینان ذخیره خواهند شد.

·       حذف واسطه‌گری‌ها

شبکه بلاک چین در حوزه تبلیغات به دو شکل می‌تواند واسطه‌گری‌ها را حذف نماید. اول اینکه درگاه‌های ارتباطی و انتقال پول اضافی را به طور کامل از بین خواهد برد و این امکان را به وجود می‌آورد تا تراکنشی مستقیم میان دو سمت تبلیغات انجام شود. از سوی دیگر افراد فرصت این را خواهند داشت تا بدون نیاز به شبکه‌های واسطه مانند گوگل ، فیسبوک و... تبلیغات خود را به مخاطبان هدف خود ارائه دهند. چنین امکاناتی نه تنها باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی می‌شود، بلکه گام مهمی در هدفمندی بیشتر تبلیغات و اثر بخشی سریع ‌تر آنها خواهد بود. با حذف واسطه ‌گری‌ها امنیت ارتباطات نیز در سطح بالاتری برقرار خواهد شد. بلاک چین باعث به وجود آمدن تعرفه‌های مشخصی برای تبلیغات خواهد شد.

در نهایت باید گفت:
این روزها کمپانی‌های بزرگی مانند مک دونالد، نستله، یونیلیور و... از شبکه بلاک چین برای عرضه تبلیغات خود استفاده می‌نمایند. کمک گرفتن از این شبکه غیر متمرکز باعث شده است تا افراد بتوانند اعتماد ، امنیت و تأثیر بیشتری را در اثر تبلیغات خود به دست بیاورند. شبکه بلاک چین این امکان را به وجود می‌آورد تا اطلاعات زیر نظر تمامی کاربران ذخیره شود و افراد بتوانند به شکل دقیق و شفاف از روند طراحی، پرورش و عرضه یک ایده و یا کالا اطلاع پیدا نمایند. انتظار می‌رود که در سال ‌های آتی شبکه بلاک چین جایگزینی برای تمامی محیط‌ های واسطه انتشار تبلیغات دیجیتال مانند گوگل، فیسبوک و... باشد و شما بتوانید از تبلیغاتی گسترده بدون نگرانی از بابت کلاه برداری و هک اطلاعات بهره مند شوید.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


خرید و فروش ترون بر اساس توسعه‌ای که در شبکه آن صورت می‌گیرد می‌تواند افزایش و یا کاهش یابد. یکی از مسائل مهمی که امروزه در این فضا به آن توجه می‌شود، قراردادهای هوشمند است که شبکه ترون تلاش دارد تا با وارد شدن به این فضا به گزینه و چارچوبی مناسب برای توسعه محصولات غیر متمرکز دست یابد. از این رو این مسئله می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی حجم معاملاتی صورت گرفته بر روی این رمز ارز دیجیتال داشته باشد.


قراردادهای هوشمند در زمان اتصال مستقیم سیستم‌های متمرکز به بلاک چین از جایگاه کاملاً ویژه‌ای برخوردار هستند، به همین دلیل است که عملکرد آن‌ها می‌تواند بر روی میزان خرید و فروش ترون نیز تأثیر داشته باشد. در واقع زمانی که صحبت از توسعه بلاک چین ها به میان می‌آید، جامعه این فناوری بر اساس فلسفه، ترجیحات و ابزارها به طبقات مختلفی تقسیم ‌بندی می‌شوند. در بین تمامی گزینه‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توسعه و راه ‌اندازی پروژه‌ های خود ارائه می‌دهند که این پروژه‌ها می‌توانند باعث ایجاد یکپارچه ‌سازی در میان بلاک چین ها شوند، به همین دلیل است که قراردادهای هوشمند بسیار اهمیت پیدا می‌کنند .
با اینکه رمز ارز اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای توسعه قراردادهای هوشمند و فناوری‌های غیر متمرکز یکی از اصلی‌ ترین و رایج ‌ترین گزینه‌ های موجود می‌باشد، ارز دیجیتال ترون بک بلاک چینی با هدف ایجاد اینترنت غیر متمرکز است، وارد این فضا شده تا بتواند به یک گزینه و چارچوب مناسب برای توسعه محصولات غیر متمرکز شود.
ارز دیجیتال ترون یک چارچوب مناسبی را توسعه داده به گونه‌ای که به آسانی دارای قابلیت یکپارچگی و سازگاری برای تمامی توسعه ‌دهندگان باشد. تیم رمز ارز ترون توسعه ‌دهندگان بلاک چین را هدف اصلی خود قرار داده است و این امر باعث شده تا به عنوان مبنای توسعه بلاک چین موجود در این پروژه محسوب شود . آن‌ها به صورت واضح بیان کرده‌اند که رقیب اصلی اتریوم در فضای فناوری غیر متمرکز می‌باشند که سمت و وسی توسعه این پروژه متعاقباً به مرورگرها، اپلیکیشن ها و ... هم رسیده است.
ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تأثیر عملکرد قراردادهای هوشمند ترون بر روی میزان خرید و فروش ترون بیشتر صحبت کنیم و به همین منظور به بررسی کلی و مراحل ابتدایی توسعه این رمز ارز دیجیتال نیز پرداخته‌ایم . با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

بررسی کلی و مراحل اولیه در خصوص توسعه رمز ارز ترون

توسعه بر روی بستر بلاک چین ترون برای توسعه‌ دهندگانی که مهارت و تجربه کافی در این زمینه را دارند مسئولیتی کاملاً منسجم و بدون وجود هیچ ‌گونه مشکلی است، اما این مسئله برای افرادی که تازه وارد هستند، به ویژه در خصوص موضوع توسعه بلاک چین، این مسئله می‌تواند کمی دشوار به نظر آید به طوری که تازه واردان نتوانند به صورت سریع با تمامی جوانب مختلف این بستر آشنا شوند.
همان‌ طور که گفتیم یکی از اصول خرید و فروش ترون و رسیدن به سود دهی توجه و بررسی کلی این ارز دیجیتال است. در واقع هر چه شما بتوانید اطلاعات خود را در مورد یک ارز بالاتر ببرید قطعاً می‌توانید به تحلیل و ارزیابی بهتری از آن دست یابید . پروژه ترون نیز یک پورتال توسعه اختصاصی دارد که این پورتال در اختیار عموم قرار گرفته است. این پروژه تاکنون توانسته در اهداف خود بسیار موفق باشد و چارچوب توسعه آن نیز باعث شده تا عملکرد آن بسیار خوب پیش برود. در واقع توسعه در ارز دیجیتال ترون می‌تواند مزیت‌های متنوع و مختلفی را در مقایسه با هر گونه بلاک چین دیگری ارائه بدهد. با توجه به مشارکت‌ها و محصولاتی که اخیراً برای این رمز ارز اعلام شده است، می‌توان به این نتیجه رسید که ترون اعتماد جدیدی را برای بلاک چین به ارمغان آورده است. این مسئله خود نیز می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی میزان خرید و فروش ترون و انجام معاملات بر روی آن داشته باشد.
در درجه اول، توسعه‌ دهندگان شبکه ترون، بر این عقیده بودند که از داشتن چارچوبی مانند ترون کاملاً لذت می‌برند به این دلیل که این پروژه به نسبت پروژه‌ های دیگر می‌تواند بازده و کارایی بیشتری داشته باشد. علاوه بر این مسئله این پروژه همچنین می‌تواند پتانسیل مقیاس ‌پذیری را نیز دارا باشد.
جدای از این مسئله که کاربران تمایل دارند تا تنها با کدهای این رمز ارز سر و کار داشته باشند و یا اینکه بخواهند به توسعه برنامه‌ های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند بپردازند، توسعه ‌دهندگان بایستی بر اساس خط فرمان شبیه ‌سازی مخزن ذخیره خود، کد های مربوط به ترون را دانلود کنند.
شبکه ترون قابلیت پشتیبانی از توسعه جاوا را دارد و از طریق نسخه پشتیبانی شده گواه اثبات سهام وکالتی یا DPoS برای این امر عمل می‌کند. این روش به عنوان یک مکانیزم نو ظهور در فضای توسعه شناخته می‌شود که به عنوان بلاک چین EOS نیز از آن استفاده می‌شود.
در فرایند توسعه اکوسیستم ترون، توسعه ‌دهندگان این مجموعه با مفهوم ماشین مجازی ترون مواجه می‌شوند که مفهومی مانند ماشین مجازی اتریوم دارد ، اما در سطحی بالاتر از آن قرار دارد. اگر بتوان اتریوم را رایانه پر قدرتی در نظر گرفت که ماشین مجازی اتریوم، قلب آن است و به عنوان یک بخش بسیار مهم تلقی می‌شود که در آن کدهای ورودی سفارشی شده را کامپایل می‌کند. 
در نتیجه می ‌توان گفت که ترون یک رایانه منحصر به‌ فرد دیگری است که به صورت سفارشی شده با کمک قلب ماشین مجازی ترون ، قادر است تا به کامپایل کردن ورودی‌های پیچیده کاربران نیز بپردازد.
شروع توسعه ترون مانند آن چیزی که به نظر شما می‌رسد اصلاً مسئله پیچیده‌ای نیست. قراردادهای هوشمند ترون به شرطی که در سالیدیتی Solidity کد نویسی شوند، قابل اجرا و پیاده‌سازی بر روی بلاک چین ترون خواهند بود . زبان توسعه داخلی اتریوم و ابزار اساسی که برای اکثر قراردادهای هوشمند موجود اتریوم به کار گرفته می‌شود، همان سالیدینی می‌باشد. اگر یک توسعه دهنده در رابطه با چگونگی برنامه ‌نویسی بر روی سالیدینی اطلاعات داشته باشد، از لحاظ تئوری کاملاً قادر خواهد بود تا بتواند به صورت سریع بر روی بلاک چین ترون کار کند . این یک روش است که به صورت سنتی و از طریق تبدیلات انجام می‌گیرد.
تا به اینجا در خصوص مراحل اولیه توسعه ترون توضیح دادیم که چگونه بررسی و ارزیابی عملکرد آن می‌تواند بر روی خرید و فروش ترون نیز مؤثر باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص محیط توسعه رمز ارز ترون و برنامه‌های غیر متمرکز آن خواهیم پرداخت.

ایجاد یک محیط توسعه برای ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون

زمانی که توسعه ‌دهندگان رمز ارز ترون با این مسئله مواجه می‌شوند که محیط توسعه یکپارچه و یا IDE برای ترون به وجود آمده است و از رابط کاربری گرافیکی یا GUI بسیار ساده‌ای به اسم ترون استودیو نیز بهره می ‌برد، بسیار خوشحال و خرسند می‌شوند. دستورالعمل‌هایی که برای استفاده از این رابط کاربری مورد نیاز است بر روی پورتال توسعه ‌دهندگان به صورت کامل توضیح داده شده است.
رابط کاربری دقیقاً همان سبک رابط کاربری محیط توسعه اتریوم را که چارچوبی بسیار آسان  برای استفاده کاربران می‌باشد حفظ خواهد کرد. از لحاظ دیگر یعنی از نقطه نظر فنی، ترون استودیو برای ایجاد و راه ‌اندازی قراردادهای هوشمند بر روی بستری از اکوسیستم ترون ضرورتی نخواهد داشت اما قطعاً این مسئله برای افراد مبتدی در زمینه توسعه بلاک چین سودمند خواهد بود و می‌تواند بسیاری از خط فرمآن‌ها را به صورت چشمگیری کاهش بدهد. در غیر این صورت کاربران می‌توانند به راحتی از هر ویرایشگر متن و کد مانند اتم و یا سابلایم استفاده کنند و آن را با محیط توسعه ترون تصحیح و مطابقت دهند.
پس از ایجاد محیط ورودی، ترون باکس مرحله بعدی در ایجاد محیط کاملاً جامع توسعه خواهد یافت. ترون باکس عملکری مشابه به ترافل در شبکه ارز دیجیتال اتریوم دارد . در واقع عملکرد آن به صورت ایجاد محیط قابل تست و آزمایش برای بلاک چین ترون می‌باشد. محیط ترون باکس با استفاده از ماشین مجازی ترون ایجاد شده است.

تأثیر تبدیل قرارداد هوشمند اتریوم به بلاک چین ترون بر روی خرید و فروش ترون

گاهی اوقات یادگیری یک چارچوب کاملاً جدید برای کاربران ممکن است بسیار خسته کننده به نظر برسد، اما ترون یک انتقال سریع به اکوسیستم خود را برای کاربرانی فراهم کرده است که می‌خواهند به جای اتریوم، بلاک چین ترون را دنبال کنند . در واقع در این قسمت توجه به این نکته مهم حائز اهمیت است که هر زنجیره‌ای مزایا و معایب خاص خود را دارد و توسعه دهنده بر روی آن باید به طور کامل تحقیق کند تا متوجه شود که کدام یک از مجموعه ‌ها می‌توانند بر اساس سبک توسعه‌ای که دارد برای آن مناسب‌تر است. علاوه بر این موضوع، ترون چارچوبی را برای انتقال قراردادهای برنامه‌ نویسی شده در اتریوم به ترون امکان‌ پذیر کرده است. این مسئله توانسته تأثیر بسیاری بر روی میزان خرید و فروش ترون و افزایش معاملات انجام شده بر روی این ارز دیجیتال داشته باشد.
در واقع به جای آن که قراردادی ایجاد شود و محدود به یک شبکه یعنی اتریوم باشد، که نیز این برای داشتن یک عملکرد به اتر و گس نیاز دارد، پروتکل ترون برای انجام آن به کار گرفته شده است. برای اینکه قرار دادها به اکوسیستم ترون انتقال یابند معمولاً نیازمند این هستند تا جایگزینی پارامترهایی مانند ether/Gas با TRX/sun صورت گیرد . به همان صورت که در شبکه اتریوم، اتر به عنوان پول صلی ایفای نقش می‌کند و گس نز یکسری کسرهای ساده از ارزش اتر است، در ترون نیز که کوتاه شده Tronix است، نقش پول اصلی را دارد و Sun ارائه دهنده کسرهایی از ارزش TRX می‌باشد. در واقع خرید و فروش ترون بر اساس این مسئله صورت می‌گیرد.
قابل ذکر است که ضرورتی ندارد که قرار دادهای موجود در بلاک چین اتریوم مجدداً برنامه ‌نویسی شوند تا بتوانند در اکوسیستم ترون کار کنند. در واقع برای این کار تنها احتیاج است که یکسری تغییرات جزئی در اسناد مشخصی لحاظ گردد که توسعه‌ دهندگان بر اساس آن می‌دانند که در کدام قسمت عملکرد دارند . در واقع همچنان که در اسناد ترون هم موجود است تنها تغییرات جزئی است که مورد نیاز می‌باشد و توسعه‌ دهندگان تنها به قرارداد اجازه این را خواهند داد که مکان عملکرد خود را بدانند. با در نظر گرفتن تمامی این مواردی که تاکنون ذکر شد ، باید گفت که قراردادهای Solidity با تعدیلاتی جزئی می‌توانند برای برنامه ‌نویسی قراردادهای هوشمند ترون مورد استفاده قرار بگیرند.
خرید و فروش ترون نیز بر اساس همین نکات مهم و با ارزش است که می‌تواند تحت تأثیر قرار بگیرد و باعث افزایش و یا کاهش حجم معاملاتی آن در بازار ارز دیجیتال گردد . در واقع عملکرد قراردادهای هوشمند بر روی شبکه ترون نیز یکی از مسائل مهمی است که توسعه‌ دهندگان این رمز ارز و حتی کاربرانی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. 

برنامه غیرمتمرکز و شبکه ترون

شبکه ترون

هم ‌زمان با پیشرفتی که در اکوسیستم ترون مشاهده می‌کنید و توسعه‌دهندگان و کاربران احتمالی که نیز بر این اساس افزایش پیدا می‌کنند، چارچوب‌هایی برای یکپارچه ‌سازی آن با دقت بسیار بالایی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد. این موضوع به خصوص بر روی سیستم‌های آنلاین بسیار مورد تائید می‌باشد. در حالی که کامپیوترها، وبسایت ها، اپلیکیشن ها و سایر موارد ممکن است به صورت ذاتی در معرض فناوری غیر متمرکز نباشند ، اما قراردادهای هوشمند بر روی شبکه ترون می‌توانند ارتباط بین این سیستم‌های متمرکز با یک چارچوب توزیع شده را فراهم آورند. 
به عنوان یک مثال واضح برای روشن کردن این مسئله می‌توان به ترون وب نیز اشاره کرد . اگر دانش کامل ‌تری در خصوص زبان برنامه ‌نویسی جاوا اسکریپت داشته باشید، ترون وب می‌تواند چارچوب تعامل ‌پذیر ساده‌ای برای فرایندهای پیشرفته غیر متمرکز برای برنامه‌های موجود باشد.
شبکه ترون ایجاد و توسعه اپلیکیشن های غیر متمرکز را به صورت کاملاً بر روی آن مقدور می‌سازد و ترون وب نقش ارتباطی را در تسهیل این فرایند نیز بازی می‌کند. علاوه بر تمامی مسائلی که تاکنون به آن اشاره کردیم تنها زمان است که می‌تواند نشان دهد که آینده اپلیکیشن های غیر متمرکز ترون در آینده و استفاده منظم از آن‌ها مورد قبول عموم قرار خواهد گرفت یا خیر. در واقع این مسائل می‌توانند به خوبی بر روی پیشرفت شبکه ترون و همچنین بر روی میزان خرید و فروش ترون و حجم معاملاتی آن در بازار ارز دیجیتال تأثیر بگذارد. از این جهت بهتر است قبل از اقدام به هر خرید و یا فروشی در این زمینه اطلاعات کافی و کاربردی در مورد توسعه این رمز ارز و همچنین برنامه‌های کلی آن و عملکرد قراردادهای هوشمند ترون که در این مقاله به صورت کامل در این خصوص توضیح داده شد به دست آورید.

 

در نهایت باید بگوییم:

یکی از مهم‌ ترین گزینه‌هایی که اکثر شرکت‌ها برای توسعه و راه ‌اندازی پروژه‌های خود ارائه می‌دهند، تا این پروژه‌ها بتوانند باعث یکپارچه‌سازی بلاک چین شوند، قرارداد های هوشمند می‌باشند که در خصوص اتصال مستقیم سیستم‌های متمرکز به بلاک چین در جایگاه بسیار ویژه‌ای قرار دارند.
این مسائل و پیشرفتی که شبکه‌ها بر این اساس به آن دست می‌یابند می‌توانند بر روی میزان خرید و فروش ترون و همچنین میزان معاملات صورت گرفته در ابن بازار جهانی تأثیر بسیار بگذارند. ترون نیز مانند اتریوم با هدف ایجاد یک اینترنت غیر متمرکز وارد عرصه قرارداد های هوشمند شده است تا بتواند تبدیل به یک گزینه مناسب برای توسعه محصولات غیر متمرکز شود.

  • کریپتوفن 2009