آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


یکی از برجسته‌ترین صرافی‌ها در حوزه رمز ارز صرافی بایننس است که در سال 2017 در هنک کنگ تشکیل و شروع به کار نمود. تمرکز اصلی این صرافی بر ترید آلت کوین‌ها است. صرافی بایننس معاملات ارزی مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، دوج‌کوین کوین بیشتر از 500 نوع از رمز ارز پایه است ارائه می کند. درسال 2018  با توجه به مقررات سختگیرانه ای که چین در مورد ترید و تبادل ارز دیجیتال اعمال نمود، دفتر مرکزی این صرافی به مالتا واقع در اتحادیه اروپا انتقال یافت.  

 

صرافی بایننس

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تمایل دارند که ارز‌های دیجیتال را در صرافی‌ها یا سرویس نگهداری ذخیره کنند. امن‌ترین صرافی دیجیتال، صرافی ای است که بر روی مسائل امنیتی غیر‌قابل تصور توسط افراد عادی سرمایه‌گذاری کند. جنبه منفی در نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌ها این است که سرمایه‌گذار باید به امنیت صرافی اعتماد کند و از طرفی زمینه استفاده به صورت آزاد و آسان برای دسترسی به حساب کاربری شخص رافراهم می‌کند. حتی ممکن است بعد از مدتی صرافی با به دست آوردن اعتبار و سرمایه کاربران ناپدید شود که به آن Exit-Scam گفته می‌شود. در این مقاله در مورد معامله و ترید ارز‌های دیجیتال در صرافی بایننس به عنوان یکی از صرافی‌های آنلاین دیجیتالی توضیح داده شده است.

معامله و ترید در صرافی بایننس

در صرافی بایننس که صرافی‌ای آنلاین است، کاربران در حوزه ارز دیجیتال می توانند رمز ارز‌ها را معامله و ترید نمایند. از رمز ارز‌های زیادی در این صرافی حمایت می شود. برای ذخیره وجوه الکترونیکی سرمایه‌گذاران می توانند از صرافی بایننس به عنوان کیف پول رمزنگاری استفاده کنند. کاربران دراین صرافی می توانند برای کسب سود و معامله با ارز رمز‌ها از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند. توکن براساس بلاکچین  که بایننس کوین یا BNB  گفته می شود در این صرافی وجود دارد. کارمزد معاملات در مبادلات ارز رمز پایه در صرافی بایننس کمترین میزان است. صرافی بایننس از نظر نقدینگی بالاترین نقدینگی را در بین صرافی‌های ارز دیجیتال دارا است. عنوان صرافی بایننس از ترکیب کلمه “Bitcoin و “Finance  تشکیل شده است. سطح ایمنی پردازش در این صرافی بسیار بالا است. این صرافی در هر ثانیه حدود 1.4 میلیون سفارش رمز ارز را پردازش می‌کند. صرافی بایننس ترید بیت کوین، اتریوم، لایت کوینو توکن بومی خود BNB را پشتیبانی می‌نماید.

صرافی بایننس، صرافی بین المللی است.

صرافی بایننس، صرافی بین المللی است که کاربران ارز دیجیتال در تمام کشور‌های دنیا میتوانند از طریق آن معامله کنند. سرعت رقابت این صرافی نسبت به صرافی‌های دیگر بالا است و میزان حجم معامله در این صرافی به 1.2 میلیارد رسیده است. سرعت نقدینگی در این صرافی زیاد است. یکی از مزیت‌های این صرافی این است که به راحتی می‌توانید حساب رایگان بسازید. صرافی بایننس واسطه‌ای است که تراکنش‌های رمز ارز را به هم متصل می‌کند. روال کار در صرافی بایننس این است که سفارش ثبت شده از بین پیشنهاد‌های خرید و فروش رمز ارز مشخص و انجام می‌شود. در این حالت برای وصل کردن خریدار و فروشنده رمز ارز، کارمزد دریافت می کند. صرافی‌ها نمی‌توانند ارز دیجیتال را مستقیم به فروش برسانند. در اینجا صرافی به عنوان واسطه سفارش ثبت شده را پیدا و به عنوان واسطه خرید و فروش را انجام می دهد. کاربران رمز ارز بعد از خرید ارز دیجیتال آن را در صرافی در کیف پول ذخیره کنند و معامله با ترید ارز دیجیتال را آغاز کنند.

تاریخچه و بنیانگذاران صرافی بایننس

صرافی بایننس در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو در چین تشکیل شد. این صرافی به عنوان یکی از معتبر‌ترین صرافی در حوزه ارز دیجیتال است و دارای رتبه یک در جهان است که 100 نوع ارز دیجیتال در آن معامله می‌شود. بعد از مدتی دفتر مرکزی این صرافی به ژاپن انتقال یافت. همچنین دفاتری از این صرافی در تایوان تاسیس شد. در سال 2018 دفتر صرافی بایننس به مالت انتقال یافت. صرافی بایننس دارای کاربران زیادی از تمام کشور‌های جهان است. به دلیل حجم بالای معاملات در این صرافی میزان نقدینگی آن زیاد است. مدیر‌عامل بایننس، آقای چانگ پنگ ژائو است. چانگ پنگ ژائو یکی از اعضای تیم کیف پول بلاک چین است. همچنین به عنوان مدیر ‌ارشد در صرافی Okcoin مشغول به فعالیت بود. چانگ پنگ ژائو در لیست ثروتمندترین افراد جهان با حدود 2 میلیارد دلار ثروت قرار دارد. برای اینکه کاربران به راحتی به صرافی بایننس دسترسی داشته باشند، پلتفرم بایننس در دو نسخه کامپیوتری و موبایل را اندازی شد. درسال 2019 هکر‌ها به این صرافی حمله کردند و حدودا 7000 بیت کوین سرقت شد. مدیر‌عامل این صرافی اعلام نمود که خسارت وارده به کاربران توسط صندوق دارایی امن پرداخت شد.

عملکرد صرافی بایننس

تعداد زیادی خریدار و فروشنده رمز ارز در صرافی بایننس فعالیت می‌کنند. کاربران در این صرافی سفارش خود را ثبت می‌کنند. صرافی به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده فعالیت کرده و معاملات را انجام می دهد. صرافی در قبال انجام معامله بین خریدار و فروشنده کارمزد دریافت می کند. عملکرد صرافی بایننس را می‌توان این گونه نیز شرح داد. زمانی که سفارش توسط کاربر ثبت می شود برای کامل نمودن سفارش جستجو می کند. کاربران ایرانی به دلیل تحریم ابتدا باید تتریا استیبل کوین ها را خریداری و بعدا ترید را در این صرافی انجام دهند.

کارمزد صرافی بایننس

در صرافی بایننس برای سطح های  مختلف کارمزد‌های متفاوتی تعیین شده است. وقتی که کاربران از ارز دیجیتال بایننس کوینBNB در معامله استفاده می‌کنند، کارمزد به میزان 25 درصد کم میشود. برای واریز به حساب کارمزد دریافت نمی‌شود. اما برای برداشت از حساب دراین صرافی باید برطبق نوع ارز دیجیتال کارمزد پرداخت شود. کاربرانی که معاملات ماهانه آنها کمتر از 50 بیت کوین است باید 0.1 درصد مبلغ کل معامله کارمزد پرداخت کنند.

ترید در صرافی بایننس

صرافی باننس خدماتی در حوزه ترید، ارز دیجیتال، برداشت ارز دیجیتال به کاربران ارائه می کند. کاربرانی که علاقه به تاسیس توکن‌های اختصاصی هستند، می‌توانند برای جمع آوری سرمایه از طریق پیشنهادات اولیه کوینICO از صرافی بایننس استفاده کنند. تریدر‌های زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری در ارز رمز از این صرافی استفاده می‌کنند. یکی از شرایط راه اندازی ترید این است که کاربران شرایط لازم KYC را تکمیل کنند. بعد ازایجاد حساب می‌توانند ارز رمزنگاری شده را به کیف پول عمومی که توسط صرافی بایننس ارائه می‌شود، اضافه تا ترید را شروع کنند. سفارشاتی که صرافی بایننس از آن پشتیبانی می کند، شامل موارد ذیل است:
سفارش لییمت: این نوع سفارش محدود در تعیین قیمت توسط تریدر اجرا می‌شود.
سفارش مارکت: این نوع سفارش سریع با قیمتی که بهترین قیمت است در بازار اجرا می‌شود.
سفارش استاپ لیمیت:  سفارشی از این نوع، سفارشی شرطی است و زمانیکه به قیمت stop برسد اجرا می‌شود. این سفارش زمانیکه به سطح مشخصی از قیمت برسد، سفارش معتبری است.

معرفی سایر خدمات بایننس

Binance Earn: این خدمات وسیله ای برای استیکینگ و واریز استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها  می‌باشد.
Binance Visa Card:  این خدمات نوعی کارت اعتباری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند رمز ارز‌نگاری شده را به ارز فیات تبدیل کنند و برای خدمات و محصولات از آن استفاده کنند.
Binance smart pool:  ماینر‌ها برای بهینه سازی و ضرب درآمد خود بین ارز رمز‌نگاری با استفاده از این خدمات می‌توانند فعالیت استخراج را انجام دهند.
Binance Labs: :یکی از فناوری‌های صرافی بایننس فناوری بلاکچین است که با تمرکز بر پرورش پروژه‌های امیدوار کننده  مرحله قبل از ICO فعالیت می کند.
LunchPad:  :صرافی بایننس برای میزبانی از پروژه‌های جدید و ظهور بلاک چین و رابط های APIسایت لانچ پد را راه اندازی نمود. این سایت از مارس سال 2021، 42 پروژه را  راه اندازی کرد.
نکات مهم قبل از ثبت نام در صرافی بایننس
برای ساخت حساب در صرافی بایننس و شروع کار باید نکاتی را بدانید.
·       استفاده از نرم افزار تغییر IP ثابت
کاربران ایرانی برای کار با صرافی بایننس به دلیل تحریم‌ها باید از نرم افزار تغییر IP ثابت و یا VPS استفاده کنند. نرم افزار تغییرIP  را به کشورهای فرانسه و هلند وصل کنید. قبلا ازIP آلمان استفاده می‌شد، اما در حال حاضر باید کاربران احراز هویت شوند. در صورتیکه که اطلاع ندارید به IP  چه کشوری وصل شدید، عبارت” What is my IP address? ” را در مرورگر اینترنت جستجو کنید تا بدانید به IP چه کشوری متصل شدید.
·       استفاده از vps
معامله‌گران حرفه‌ای  در حوزه ارز دیجیتال از سرور مجازیVPS  استفاده می کنند. به سرور مجازی از راه دور نیز می‌توان دسترسی داشته باشید. VPS  را از شرکت‌های ارائه‌دهنده VPS تهیه کنید.
·       عدم ثبت شماره موبایل ایران
برای امنیت بیشتر خواسته می شود که تایید دو مرحله ای را فعال نمائید.  در این مرحله بعد از فعال سازی  از شما کلمه عبور برای ورود به حساب کاربری خواسته می شود. برای تایید هویت می‌توان از روش‌های ذیل استفاده نمود:
-برای ارسال کد تایید پیامکی در ورود کاربر هربار شماره موبایل وارد شود.
-از نرم افزار“Google Authenticator ” استفاده و کد داخل نرم افزار وارد شود.
پیشنهاد می‌شود برای هر بار ورود به حساب کاربری از مورد دوم یعنی نرم افزار Google Authenticator ” استفاده شود. برای کم‌کردن ریسک می‌توانید ساعت کامپیوتر یا موبایل را قبل از ورود به حساب کاربری به ساعت کشور دیگر تغییر دهید. زیرا با این کار دسترسی به لوکیشن شما در استفاده از نرم افزار و سایت غیر‌ممکن می‌شود و نمی‌تواند منطقه اتصال را شناسایی کند. با انجام تمام مراحل گفته شده در خصوص ساخت حساب کاربری ریسک کاهش می‌یابد. اما ریسک صفر نمی‌شود. در صورتی که حساب شما در صرافی مسدود شد، پیام رسمی به زبان انگلیسی برای بخش پشتیبانی ارسال کنید و درخواست برداشت از حساب را مطرح کنید.

غیر متمرکز سازی از دیدگاه مدیر بایننس

غیر متمرکز بودن صرافی بایننس

مدیر صرافی بایننس اظهار نمود که یکی از بحث‌های‌ قدیمی در زمینه ارز‌های‌ دیجیتال، مقایسه متمر‌کز‌سازی  با غیر ‌متمر‌کز ‌سازی‌ است. در حوزه ارز دیجیتال امنیت، سهولت استفاده و آزادی نسبت به متمر‌کز‌ سازی و غیر‌ متمر‌کز سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. کاربران باید در مورد امنیت دارایی دیجیتالی خود مطمئن باشند. با داشتن آزادی می‌‌توان پول را هر ‌طوری استفاده کنیم. سهولت به معنای استفاده راحت و آسان در مصرف پول است. اشخاص مشهور در زمینه ارز دیجیتال غیر ‌متمر‌کز ‌سازی را هدف نهایی در این حوزه تعیین کردند. در صورتی که غیر متمرکز‌ سازی وسیله‌ای برای آزادی و امنیت بیشتر است که سهولت استفاده قربانی نشود.

جا به جایی حجم عظیمی از بیت کوین از صرافی بایننس

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها  IntoTheBlock در گزارشی بیان کرد که در صرافی بایننس از 19 آپریل سال قبل که قیمت بیت کوین در این صرافی به 56 هزار دلار رسیده بود، بزرگ‌ترین برداشت بیت‌کوین از صرافی بایننس با جا‌به‌جایی 13820 واحد بیت‌کوین در تاریخ 27 جولای رخ داده است. زمانیکه  جریان خروجی صرافی منفی شود، احساسات مثبت در بازار ارز دیجیتال به وجود می‌آید. در این بازار احساس منفی و شاخص ترس و طمع کاهش می‌یابد. زمانی که شاخص ترس و طمع کم شود، کاربران ارز دیجیتال بیت‌کوین بیشتری جمع‌آوری می‌کنند. این  اتفاق نشان‌دهنده خرید بیت‌کوین است. در کامنتی یکی از کاربران اظهار کرد که جا ‌به ‌جا‌یی بزرگ در صرافی بایننس به دلیل تغییرات در قوانین KYC که توسط بایننس مطرح شد، اتفاق افتاده است. موسس شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول، چارلز ادواردز نموداری کریپتوکوانت که خروج گسترده بیت‌کوین از صرافی‌های متمر‌کز را نشان می‌دهد ارائه کرد.

در نهایت باید گفت:
نشریه رویترز گزارش کرد که چنگ پنگ ژائو منتظر مقرراتی است که بتواند مجوز فعالیت شرکت بایننس در تمام کشور‌های جهان به دست آورد. همچنین بایننس قصد دارد  برای ساده‌ سازی ارتباط  بین تنظیم‌کنندگان محلی و دولتی، دفتر محلی تاسیس کند. در توییتر چنگ پنگ ژائو اعلام کرد که صرافی بایننس موسسه مالی است. برای این اقدام بایننس قصد دارد از مدل اصلی تجارت غیر‌متمرکز به شخص حقوقی تبدیل شود. با مقرراتی که بایننس با آن روبرو شد، شرکت‌ها سرمایه و دارایی خود را از این صرافی خارج کردند و برای خرید از آن تمایلی نداشتند. بانک‌های بزرگ انگلیس مانند بانک بارکلی، کاربران خود که در صرافی بایننس فعالیت داشته باشند، از  ارائه خدمات ممنوع نمود. اداره امور مالی ژاپن نیز اعلام کرد که این صرافی برای فعالیت در کشور‌های دیگر مجوز ندارد. در بریتانیا نیز قانونگذاران قصد ممنوعیت این صرافی را دارند. در مقابل بایننس صرافی‌هایی با نام Binance.UK در بریتانیا راه اندازی می‌کند و تنها اشخاصی که در این شعبه‌ها ترید می‌کنند، کاربران بریتانیایی هستند. همچنین این صرافی برای کاربران ایالات متحده  شعبه‌ای با نام Binance.US راه اندازی نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی