آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سال ۱۹۹۲ نییل استیونسن کلمه متاورس را اختراع کرد. در بستر متاورس افراد می‌توانند با استفاده از آواتارهای خود بصورت مجازی زندگی کنند و به معامله دارایی‌های دیجیتال بپردازند. بطورکلی می‌توان گفت متاورس بر مبنای یک اقتصاد دنیای واقعی و کاملاً کارآمد ساخته شده است. در ادامه به بررسی کاربرد توکن‌های غیرمثلی در دنیای متاورس و روش‌های کسب درآمد در این فضا می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

متاورس چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت متاورس در آینده تبدیل به نسخه دیجیتال دنیایی واقعی ما خواهد شد. دقت داشته باشید که متاورس ترکیبی از عناصر مختلف تکنولوژی نظیر؛ واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن تجربه زندگی در یک دنیای دیجیتالی را به دست آورند.

متاورس و توکن غیرمثلی


جالب است بدانید که طرفداران متاورس پیش‌بینی می‌کنند که به زودی در بستر متاورس می‌توان رویدادهای مختلفی نظیر؛ کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها، بازی‌های مختلف و... را برگزار کرد. همچنین کاربران در بستر متاورس می‌توانند بصورت مجازی به کشورهای مختلف سفر کنند.

مزایای ورود به سرزمین فرصت‌ها

همانطور که می‌دانید در بازارهای مالی اولین‌ها شانس موفقیت بسیار بالایی دارند. می‌توان گفت تحول آینده، ارتباط و تعامل کاربران اینترنت است. درنتیجه این امر هرروزه تعداد بیش‌تری از کسب‌وکارها، رویدادها، سمینارها، گالری‌ها، فضاهای اقتصادی و... به استفاده از اینترنت روی می‌آورند.
در بستر متاورس کاربران می‌توانند فرصت‌های جدید را به راحتی تجربه کنند، با کاربران سراسر دنیا تعامل برقرار کنند، در بازارهای بین‌المللی به کسب درآمد بپردازند. همچنین دقت داشته باشید که تمام دارایی‌های بستر متاورس به شکل توکن غیرمثلی هستند و افراد می‌توانند مالکیت واقعی آن‌ها را به دست آورند.
خوب است بدانید که در متاورس راه‌های کسب درآمد بسیاری وجود دارد، از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این راه‌ها می‌توان به خریدوفروش دارایی‌های مختلف نظیر؛ زمین و...، راه‌اندازی گالری‌های هنری، ایجاد فروشگاه‌های مختلف، برندسازی و تبلیغات و... اشاره کرد.

متاورس بر چه فناوری‌هایی استوار است؟

در ساخت و راه‌اندازی پلتفرم متاورس عوامل بسیار زیادی دخالت دارند. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین جنبه‌های متاورس می‌پردازیم.

حضور در دنیای مجازی

از مهم‌ترین جنبه‌های متاورس می‌توان به حضور اشاره کرد، به این معنا که کاربران می‌توانند حضور خود در کنار دیگر کاربران را احساس کنند. درنتیجه این امر تعاملات بستر متاورس کیفیت بسیار بالایی دارند.
احتمالاً با خود می‌گویید احساس حضور در متاورس چگونه و از چه طریقی منتقل می‌شود؟ دقت داشته باشید که با استفاده از هدست و نمایشگر روبه‌روی هرفرد حضور در بستر متاورس احساس می‌شود.

مشارکت و همکاری

همانطور که گفتیم در بستر متاورس به راحتی می‌توان با آواتار، دارایی‌های دیجیتال و آیتم‌های مجازی از یک نقطه به نقطه دیگر سفر کرد و با افراد سراسر جهان تعامل برقرار کرد.
بطورکلی می‌توان گفت متاورس بستری فراهم می‌کند که کاربران می‌توانند در قالب یک آواتار در سراسر جهان ظاهر شوند و از امکانات آن بهره بگیرند. دقت داشته باشید که به این ترتیب درآمد کاربران تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

استانداردسازی

استانداردسازی از دیگر جنبه‌های متاورس است که با استفاده از آن می‌توان از متاورس در سراسر جهان بصورت گسترده استفاده کرد.
همانطور که می‌دانید امروزه هر سیستم و برنامه‌ای برای خود یک استاندارد مشخصی دارد و با پیاده‌سازی آن در همه قسمت‌ها عملکرد خود را به خوبی انجام می‌دهد.

کاربرد توکن‌های غیرمثلی در دنیای متاورس

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که در حال حاضر برخی از جزئیات دنیای متاورس نسبتا انتزاعی هستند اما دقت داشته باشید که توکن‌های غیرمثلی پایه و اساس زیرساخت داخلی آن‌ها را تشکیل می‌دهد.
امروزه افراد در بستر متاورس با توکن‌های غیرمثلی به خرید زمین و قطعه‌های جغرافیایی مجازی، بلیط رویدادهای مختلف، آواتارها،آیتم‌های دیجیتال و... می‌پردازند.

توکن‌ غیرمثلی چیست؟

پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که دارایی‌های دیجیتال به دو صورت دارایی‌های تعویض‌پذیر یا قابل معاوضه و دارایی‌های تعویض‌ناپذیر یا غیرقابل معاوضه وجود دارند. توکن‌های غیرمثلی از محبوب‌ترین دارایی‌های تعویض‌ناپذیر یا غیرقابل معاوضه هستند که امروزه به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توکن‌ها ارزش متفاوتی دارند و قابل تعویض نیستند.
دقت داشته باشید که امروزه توکن‌های غیرمثلی به نام‌های مختلفی نظیر؛ توکن‌های غیرقابل تعویض، توکن‌های بی‌همتا، توکن‌های یکتا و... شناخته می‌شود.

سازوکار توکن‌های غیرمثلی چگونه است؟

بطورکلی می‌توان گفت توکن‌های غیرمثلی نوعی رمزارز مبتنی بر شبکه بلاکچین هستند.
دقت داشته باشید که امروزه بلاکچین اتریوم تعداد بسیار زیادی از توکن‌های غیرمثلی را در خود جای داده است و دیگر توکن‌ها بر روی بلاک‌چین‌های دیگر ایجاد می‌شوند. توکن‌های بلاکچین اتریوم مطابق با استانداردERC_721 ایجاد می‌شوند، به این ترتیب هر فرد به سادگی می‌تواند توکن غیرمثلی مطابق با این استاندارد بسازد.

تفاوت توکن‌های غیرمثلی با ارزهای دیجیتال

توکن‌های غیرمثلی نیز همانند ارزهای دیجیتال در دسته دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرند اما با ارزهای دیجیتال تفاوت‌های بسیاری دارند که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

قابل تقسیم نیستند

توکن‌های غیرمثلی برخلاف ارزهای دیجیتال قابل تقسیم نیستند. به این معنا که شما نمی‌توانید توکن‌های غیرمثلی را نیز همانند دارایی‌های دیجیتال نظیر؛ بیت کوین، اتریوم و... به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و سپس مطابق با دارایی و بودجه خود قسمتی از آن‌ها را خریداری نمایید.
بطورکلی در هنگام خرید توکن‌های غیرمثلی با دو راه مواجه هستید؛ خرید همه توکن غیرمثلی، خرید هیچ توکن غیرمثلی.

نظیر ندارند

توکن‌های غیرمثلی هیچ نظیری ندارند و تنها یکی از آن‌ها در جهان وجود دارد. البته دقت داشته باشید که امروزه برخی افراد تصمیم می‌گیرند از اثر هنری خود تعداد بیش‌تری توکن غیرمثلی برای مثال ۲۰ توکن ایجاد کنند. در اینصورت با وجود محدودیت‌های موجود تعداد توکن‌ها بیش از یک توکن خواهد بود.

غیرقابل تعویض هستند

توکن‌های غیرمثلی را نمی‌توان با یکدیگر تعویض کرد؛ چراکه این توکن‌ها نظیر ندارند و هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین آن‌ها شود.

کاربرد توکن‌های غیرمثلی چیست؟

کاربرد توکن غیرمثلی

بطورکلی از توکن‌های غیرمثلی جهت توکنیزه‌کردن هرچیزی می‌توان استفاده کرد اما حوزه رسانا از این توکن‌ها بیش‌ترین استفاده را می‌برند.
محبوب‌ترین و مهم‌ترین کاربرد توکن‌های غیرمثلی عبارت است از؛
·       آثار هنری دیجیتال
·       موسیقی دیجیتال
·       املاک مجازی
·       آیتم‌های پوشیدنی واقعیت مجازی
·       گیمینگ و بازی‌های رایانه‌ای
·       بلیت رویدادهای مختلف یا مجوز حضور در آن‌ها
·       نشان‌های اشتراک در پلتفرم‌های مختلف
·       اسامی دامنه بلاکچین
·       کالاهای لوکس توکنیزه‌شده
·       سیاست‌های بیمه‌ای توکنیزه‌شده
·       و...

توکن غیرمثلی و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دنیای متاورس

یکی از مهم‌ترین کاربرد توکن‌های غیرمثلی در دنیای متاورس خرید زمین مجازی نظیر لند است. دقت داشته باشید که مالکیت زمین‌های مجازی توسط توکن‌های یکتا نشان داده می‌شوند.
لازم به ذکر است که در بازی سندباکس هر لند برابر با ۳۰۰ فوت مربع بازی سندباکس است اما در سمت دیگر در پلتفرم‌ دیسترالند این اندازه به قطعه‌های ۵۰ فوت مربعی تغییر می‌کند. جالب است بدانید که کاربران پس از آنکه قطعه زمین‌های موردنیاز را به دست آوردند، می‌توانند یک ایالت مستقل تشکیل دهند.
‌درنهایت دقت داشته باشید که خرید زمین در بستر متاورس هیچ تفاوتی با دنیای حقیقی ندارد، برای مثال قطعه زمین‌های نزدیک به ورودی یا مکان‌هایی نظیر؛ ورزشگاه‌های مجازی به دلیل ترافیک عبور و بازدید بیش‌تر ارزش بیش‌تر و بالاتری نیز دارند.

اجاره کردن و اجاره دادن

امروزه با توجه به تقاضای بازار افراد می‌توانند توکن‌های غیرمثلی خود را اجاره دهند و به این ترتیب درآمد کسب کنند. دقت داشته باشید که مالکان قطعات جغرافی بطورمعمول با استفاده از پروتکل IQ در شبکه PARSIQ زمین‌های خود را اجاره می‌دهند.
شایان ذکر است که پروتکل IQ یک پلتفرم غیرمتمرکز یا دیفای است که توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف می‌توانند در بستر آن به روش‌های مختلف درآمد کسب نمایند.

مفهوم دیفای

بطورکلی دیفای به معنای امورمالی غیرمتمرکز است. امروزه به انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمزپایه یا بلاکچین که هدف از ساخت آن‌ها کمرنگ‌کردن واسطه‌های مالی است گفته می‌شود.
بدون شک می‌دانید که در حال حاضر سیستم‌های متمرکز و مراکز کنترل انسانی می‌توانند به سادگی سرعت و پیچیدگی یک معامله را محدود کنند. دقت داشته باشید که با آیت محدودسازی کاربران ارزهای دیجیتال کنترل بسیار کم‌تری بر دارایی‌های خود دارند.
 در بستر دیفای تراکنشات توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شوند؛ درنتیجه این امر حوزه دیفای تبدیل به یکی از انتخاب‌های اصلی هر کاربر شده است.
دقت داشته باشید که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت حوزه دیفای قطع واسطه‌ها از انواع معاملات است.
محبوب‌ترین برنامه‌های دیفای
امروزه در حوزه دیفای برنامه‌های بسیار زیادی طراحی و تولید شده است که برخی از آن‌ها در میان کاربران محبوبیت بیش‌تری دارند. در ادامه به معرفی و بررسی این برنامه‌ها می‌پردازیم.

مبادلات غیرمتمرکز

کاربران با استفاده از مبادلات آنلاین می‌توانند ارزهای دیجیتال را به سادگی به یکدیگر تبدیل کنند. در صرافی حوزه دیفای به سادگی و بدون نیاز به شخص ثالث می‌توان انواع ارزها را به یکدیگر تبدیل کرد.


Stablecoins

این پلتفرم نوعی ارز رمزنگاری شده است که به دارایی خارج از ارز رمزپایه گره خورده است و به این ترتیب موجب ثبات قیمت آن می‌شود.

بسترهای وام‌دهی

در بسترهای وام‌دهی حوزه دیفای قراردادهای هوشمند جایگزین واسطه‌هایی نظیر بانک‌ها می‌شود و عملیات وام‌دهی را کنترل می‌کند.


Wrapped Bitcoins

با استفاده از این روش می‌توان به سادگی ارز دیجیتال بیت کوین را به شبکه اتریوم ارسال کرد. در این پلتفرم بیت کوین بطور مستقیم در سیستم دیفای اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دقت داشته باشید که کاربران با استفاده از WBTS می‌توانند سود بیت کوین‌های قرض داده‌شده را از طریق سیستم عامل‌های وام غیرمتمرکز دریافت نمایند.

بازارهای پیش‌بینی

در این بازارها بر روی نتیجه‌ رویدادهای مختلف نظیر انتخابات شرط‌بندی می‌شود. دقت داشته باشید که آنچه این بازارها را از دیگر بازارهای پیش‌بینی متمایز می‌سازد نبود واسطه است.

کسب سود مازاد با استفاده از توکن‌های غیرمثلی

دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاران علاوه بر فروش توکن‌های غیرمثلی یا فروش ثانویه آن‌ها در بازار می‌توانند با استفاده از توکن‌های غیرمثلی سودهای منفعل دیگری نیز به دست آورند. برای مثال در دسامبر ۲۰۲۰ بخشی از یک پیست مسابقه دیجیتال موناکو در بازی ‌F1 Delta Time به قیمت ۲۲۲۰۰۰ دلار فروخته شد. فردی که ابن پیست مسابقه را خریداری کرد از همه مسابقاتی که در آن برگزار شد، هزینه بلیط‌ها، مسابقات خاص با سرمایه‌گذاری و... ۵ درصد سود دریافت کرد.

توکن غیرمثلی و صنعت گیمینگ در دنیای متاورس

با بازی‌های Play to Earn یا P2E می‌توان با استفاده از توکن‌های غیرمثلی به درآمد دست یافت. از محبوب‌ترین این بازی‌ها می‌توان به بازی‌های اکسی اینفینیتی و آه‌گوچی اشاره کرد. دقت داشته باشید که شما در این بازی‌ها توکن غیرمثلی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنید، حال می‌توانید توکن غیرمثلی خود را در صرافی‌ ارز دیجیتال به فروش رسانید یا اینکه آن را به دیگری قرض دهید.
لازم به ذکر است که علاوه بر بازی‌های ذکرشده می‌توان از بازی‌های دیگری نظیر Battle Racer نیز به درآمد دست یافت. در این بازی بخش‌های مختلف و لوازم یدکی ماشین‌ها در قالب یک توکن غیرمثلی ارائه می‌شوند. حال شما می‌توانید به‌عنوان کاربر فضای متاورس این لوازم یدکی را خریداری نمایید و در ماشین‌های خود از آن‌ها استفاده کنید یا اینکه در بازارهای ثانویه نظیر؛ اوپن‌سی این قطعات را به فروش رسانید و درآمد خوبی به دست آورید.

 

Play to Earn

بطورکلی این بازی‌ها ترکیبی از گیمینگ و امورمالی هستند و یک روش بسیار خوب و مطمئن جهت کسب درآمد در بستر متاورس هستند. دقت داشته باشید که بطورمعمول این بازی‌ها بر روی شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین قرار دارند. این بازی‌ها امروزه در کشورهایی که درآمد آن‌ها کم است بسیار محبوب است. مردم این کشورها جهت به دست آوردن درآمد بیش‌تر و جبران هزینه‌های زندگی خود از این بازی‌ها استفاده می‌کنند.

برای شروع بازی‌های Play to Earn به چه چیزهایی نیاز داریم؟

دقت داشته باشید که برای انجام بازی‌های Play to Earn نیاز به ابزارهای مختلفی است که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

ساخت یک کیف پول


برای ذخیره ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی بازی‌های مختلف نیاز به یک کیف پول است. دقت داشته باشید که کیف پول شما باید متناسب با همان بلاک‌چینی باشد که بازی بر روی آن پیاده‌سازی شده است. برای مثال کیف پول متامسک از بازی‌هایی که بر روی شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین و پالیگان هستند پشتیبانی می‌کند.


خریداری آیتم‌های مورد نیاز


امروزه تعداد بسیار زیادی از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین رایگان هستند اما برای شروع برخی بازی‌ها باید آیتم‌های مختلف نظیر؛ کاراکترها، توکن‌های بومی و... را خریداری کرد.


توکن غیرمثلی و زندگی مجازی


 پلتفرم توییتر که از پلتفرم‌های پیشتاز است در روزهای اخیر اعلام کرده است که از توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان عکس پروفایل پشتیبانی می‌کند. همچنین امروزه کاربران می‌توانند از توکن‌های غیرمثلی جهت افزایش و به‌دست آوردن اعتبار اجتماعی، موقعیت و... استفاده کنند.
دقت داشته باشید که شما می‌توانید در برخی شرایط آواتارهای متحرک سه‌بعدی بسازید و سپس با آن در قرعه‌کشی‌های مختلف شرکت کنید. در این قرعه‌کشی به افراد برنده ابزارهای مختلف نظیر؛ اسلحه،لباس، اتومبیل، حیوانات خانگی و... در قالب توکن غیرمثلی ارائه می‌شود.

رویدادهای خصوصی و مهمانی‌ها

 با توکن‌های غیرمثلی می‌توان به سادگی بلیط رویدادهای مختلف بستر متاورس نظیر؛ مهمانی‌ها، کنسرت‌ها و... را خریداری کرد و از این طریق به درآمد رسید. لازم به ذکر است که خواننده‌ها و افراد مشهور بسیاری در این حوزه کسب درآمد با پلتفرم متاورس همکاری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری پیشرفته توکن غیرمثلی در متاورس

در حال حاضر سرمایه‌گذاران جهت به دست آوردن سودهای منفعل و مازاد و رساندن پتانسیل سرمایه‌گذاری خود به حداکثر از روش‌های بسیاری استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین این روش‌ها می‌پردازیم.

توکن‌های غیرمثلی ایجادکننده بازده

دقت داشته باشید که زمان‌بندی بازارها در وب۳ برای تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران، حتی با تجربه‌ترین آن‌ها غیرممکن است.  به این ترتیب جهت ایجاد انگیزه و کاهش نوسانات حوزه توکن‌های غیرمثلی برخی از پروژه‌ها از طریق اختصاص توکن‌های حاکمیتی به هولدرها بازده منفعل ایجاد می‌کنند.

سپرده گذاری یا استیکینگ

امروزه سرمایه‌گذاران علاوه بر نگهداری توکن‌هایی که سود مازاد تولید می‌کنند می‌توانند با سپرده‌گذاری و قفل‌کردن دارایی‌ها در یک قرارداد هوشمند پاداش دریافت کنند و به این ترتیب به درآمد دست یابند.
دقت داشته باشید که با توجه به قانون‌گذاری‌های سخت‌گیرانه در حوزه اوراق بهادار، تعداد بسیار زیادی از پاداش‌های ارائه‌شده توسط پروژه‌ها به شکل‌ توکن ویژه همان پروژه است. شایان ذکر است که از این توکن‌ها در حاکمیت و رای‌گیری به فراوانی استفاده می‌شود.
جالب است بدانید که اگر توکن این پروژه‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر؛ سوشی‌سواپ یا یونی‌سواپ لیست شده باشد سپرده‌گذار به سادگی می‌تواند آن را در بازار به فروش رساند.

توکن‌های غیرمثلی شبکه‌ای یا تودرتو

در سال‌های گذشته توکن‌‌های غیرمثلی تقریبا ایستا و ثابت بودند. همچنین توکن‌های غیرمثلی بسیار زیادی که یک فرد تولید می‌کرد یا اینکه در بازار ثانویه آن‌ها را خریداری می‌کند کاملاً غیرقابل تغییر بودند.
اما بلافاصله پس از روی کارآمدن پلتفرم‌هایی نظیر Charged و Particles افراد توانستند یک توکن غیرمثلی را به سبد مجازی تبدیل کنند. دقت داشته باشید که این سبد می‌تواند چند توکن ERC را در خود نگهداری کند.
درنهایت دقت داشته باشید که این توکن‌های غیرمثلی شبکه‌ای به افزایش ارزش ذاتی یک مجموعه کمک می‌کند و سرمایه‌گذاری سوداگرانه را به یک دارایی سودده تبدیل می‌کنند. همچنین توکن‌های غیرمثلی شبکه‌ای با شخصی‌سازی و اضافه‌کردن کارایی‌های جدید به آیتم‌های مجازی به تولید ارزش برای کاربران متاورس کمک می‌کنند.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی کاربرد توکن‌های غیرمثلی در متاورس و روش‌های کسب درآمد از آن پرداختیم. دنیای متاورس از جذاب‌ترین بحث‌های در حال حاضر حوزه ارزهای دیجیتال است. همچنین توکن‌های بی‌همتا یا غیرمثلی نیز از بحث‌های داغ حوزه بلاکچین هستند.
همانطور که گفتیم ‌متاورس ترکیبی از عناصر مختلف تکنولوژی ازجمله واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و ویدئو است، کاربران در بستر متاورس می‌توانند در یک دنیای دیجیتالی با آواتارهای خود زندگی کنند و به تمام نقاط جهان سفر کنند.
از مهم‌ترین کاربردهای شبکه متاورس می‌توان به توسعه شبکه‌های اجتماعی، کار و تحصیل خلاقانه‌تر، تور مجازی اطراف دنیا و... اشاره کرد.  در سمت دیگر از مهم‌ترین کاربردهای توکن‌های غیرمثلی می‌توان به آثار هنری دیجیتال، موسیقی دیجیتال، املاک مجازی و... اشاره کرد.
 

مرجع: cryptopotato

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با پروتکل ارتباطی فناوری بلاکچین یا به اصطلاح همان IBC آشنا کنیم و نحوه کار این پل ارتباطی شبکه‌های بلاک چین را برای شما عزیزان همراه شرح دهیم. اگر به دنبال این هستید که اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
هم اکنون شاهد این هستیم که که صنعت بلاکچین به دست مالتی چین‌ها یا شبکه‌های چند زنجیره‌ای افتاده است. اگر شما از جمله فعالان این فناوری باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که شبکه‌های بلاکچینی قادر به این نیستند که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ولی حال توسعه دهندگان به دنبال راه حلی هستند تا که بتوانند این مشکلات را برطرف کنند. پروتکل ارتباطی میان بلاکچین یا همان (IBC) یکی از راه حل‌های ارائه شده برای این مشکل می‌باشد. IBC در حقیقت یک پروتکل ویژه و خاص است که به صورت متن باز به شبکه‌های بلاکچینی این امکان را خواهد داد تا که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. اما سوال اصلی این است گه پروتکل ارتباطی بلاکچینی چیست؟ برای آشنا‌یی بیشتر با نحوه کار این پروتکل‌ها و ماهیت کلی آنان تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پروتکل چیست؟

پروتکل در حقیقت همان مجموعه قوانینی به حساب می‌آید که این امکان را خواهد داد تا که افراد قادر باشند داده‌ها و اطلاعات خود را از یک کامپیوتر با دیگران به اشتراک بگذارند. برای حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین، این پروتکل‌ها یک ساختار منحصر به فرد را ایجاد خواهند کرد که سبب خواهد شد امنیت دارایی دیجیتالی افراد بیش از پیش تامین شود و دیگر افراد نگرانی‌ای را بابت دارایی خود نداشته باشند و بدون دخالت شخص ثالث معامله خود و یا انتقال خود را در این شبکه‌ها انجام دهند.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که چرا پروتکل دارای اهمیت می‌باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان بگویم که پروتکل در حقیقت به رمز ارزهای دیجیتال این امکان را خواهد داد تا که غیرمتمرکز شوند، این به این معنی است که این رمز ارزها به واسطه این پروتکل‌هاست که ادر خواهند بود بدون اعتبار گسترش یابند. به عنوان یک مثال برای پروتکل می‌توان از بیت کوین نام برد.
حال که به مفهوم کلی پروتکل آشنایی پیدا کردید در ادامه این مبحث به بحث اصلی مقاله یعنی پروتکل ارتباط بین بلاکچینی خواهیم پرداخت، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پروتکل ارتباطی بین بلاکچینی چیست؟

هری آلفورد مدیر توسعه و کسب و کار صرافی ارز دیجیتال برجسته و معروف کوین بیس، در گزارشات و تحقیقات اخیر خود اذعان کرده است: در وب2، شبکه بزرگ تر برنده خواهد بود. در وب 3 یا همان شبکه حال حاضر کسی که بزرگترین شبکه مشترک را طراحی کند برنده خواهد بود. اکوسیستم کازماس به دنبال این است که بتواند یک شبکه بلاکچین را به صورت کاما مستقل طراحی کند که قادر باشد به صورت کاملا غیر متمرکز و بدون نیاز به نظارت و کنترل با دیگر شبکه‌های بلاکچینی ارتباط برقرار نماید. علاوه بر این مسئله پروتکل ارتباطی بین بلاکچینی و یا به اصطلاح همان IBC ها برای اهداف دیگری نیز ایجاد شده اند که در ادامه به برخی از آنان نیز اشاره خواهیم کرد.
از طریق IBC شبکه‌های مستقل بلاکچین قادر خواهد بود داده‌هایی که به صورت توکن هستند به صورت مستقیم به یکدیگر انتقال دهند. اکثر این IBC به واسطه یک شخص سوم ساخته و برنامه ریزی شده است و بسته به کاری که قرار است انجام دهند، درجه اهمیت و امنیت آن متفاوت خواهد بود. تفاوت IBC با دیگر شبکه‌های موجود در فناوری بلاکچین در این است که IBCها داده‌ها را به واسطه یک لایه و بدون نیاز به اعتماد منتقل خواهند شد. IBC در سال 2021 میلاد راه اندازی شده است و تا به امروز توانسته است که در 22 شبکه مختلف به فعالیت بپردازد. تا به همین لحظه که شما به خواندن این مطلب مشغول هستید شبکه IBC توانسته است بیش از 1.5 میلیون تراکنش را به ثبت برساند. علاوه بر مواردی که تا به اینجا به آنان اشاره کردیم به واسطه IBCها می‌توان انواع گوناگونی از برنامه‌های میان زنجیره‌ای را طراحی نمود.

فناوری میان زنجیره‌ای چه خصوصیتی دارد؟

برای درک بهتر این فناوری حالتی را متصور شوید که تمام شبکه‌های بلاکچین در حال برقراری ارتباط با یکدیگر می‌باشند، در این حالت پروژه‌های مختلف رمز ارز مخصوص به خود را خواهند داشت و با هم مشارکت دارند و به تعامل با یکدیگر خواهند پرداخت. در این حالت ما شاهد یک سیستم بزرگ و جهانی از بلاکچین خواهیم بود. چنین شبکه بزرگ و گسترده‌ای قادر خواهد بود در هر نقطه‌ای از جهان و در هر صنعتی مورد بهره برداری قرار گیرد. با توجه به این مسائل وقتی که شبکه‌های بلاکچین متعدد با یکدیگر به ارتباط بپردازند قادر خواهند بود به خوبی نقطه ضعف‌های یکدیگر را پوشش دهند و به یکدیگر کمک‌های بسیاری را برای مسائل مختلف بدهند. در حقیقت با توجه به این توضیحات فناوری میان زنجیری در واقع به این معنی است که چندین شبکه بلاکچین قادر خواهند بود به ارتباط با یکدیگر بپردازند بدون این که محدودیتی را برای انجام این کار داشته باشند و به راحتی به منتقل کردن داده‌ها و اطلاعات بپردازند.

اهمیت قابلیت همکاری چند زنجیره‌ای در چیست؟

در حال حاضر و هم اکنون شاهد این مسئله هستیم که صنعت بلاکچین به خوبی توانسته است توسعه و گسترش خود را در شبکه‌های اجتماعی به رخ بکشد. همزمان با ورود پروژه‌های جدید و نوآوری‌های بیشتر در این فضا، شاهد این هستیم که بیش از پیش نیاز به یک شبکه خاص برای پاسخگویی احساس می‌شود. همان گونه که می‌دانید ارزش یک سیستم به مجموعه ارزش اجزای آن سیستم خواهد بود. به عنوان نمونه، هر کشور مستقل قادر است نیازهای افراد جامعه خود را تامین کند، در این میان می‌تواند از برخی از منابع بیشتر داشته باشد و از برخی دیگر کمتر. یک شبکه تجارت جهانی دارای یک ارزش بسیار زیاد می‌باشد، دلیل این سخن نیز این است که به واسطه یک شبکه تجارت جهانی به راحتی این امکان فراهم خواهد شد که کشورها قادر باشند کالاهای مازاد خود را به دیگر کشورها منتقل کنند و از سویی نیز کالاهای مورد نیاز خود را از سایر کشورها دریافت کنند. کاربرد بلاکچین نیز دقیقا به همین شکل می‌باشد. ایجاد ارتباط میان شبکه‌های بلاکچین سبب خواهد شد که شبکه‌ها عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.
یکی از انواع این مزایا این است که، امکان سوپر فلوئید استیکینگ از طریق IBC است که در آینده‌ای نه چندان دور در شبکه گسترده آزموسیس راه اندازی و پایه ریزی خواهد شد. با استفاده از آزموسیس به عنوان یک رابط کاربری، افراد دارنده توکن در شبکه‌ها قادر خواهند بود تا هر توکنی را که در دو شبکه پشتیبانی می‌شود را در یک استخر نقدینگی به نام ازموسیس نگهداری نمایند و در ازای انجام این کار از شبکه پاداشی را دریافت نمایند. دلیل دریافت این پاداش نیز این است که افرادی که این کار را انجام خواهند داد به نوعی در بالا بردن امنیت شبکه نقش خواهند داشت. به عنوان نمونه توکن نقدینگی LP یکی از آن شبکه‌های دارای استخر آزموسیس است که افراد با نگهداری پول خود در این استخرها هم به امنیت شبکه کمک خواهند کرد و هم پاداش خود را در ازای این کار دریافت خواهند نمود. البته جا دارد که این را هم بگویم که شما به عنوان پاداش در این شبکه‌ها توکن بومی آن شبکه را دریافت خواهید کرد. به صورت کلی و خلاصه می‌توان گفت که این مکانیسم هم برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تامین امنیت شبکه خود هستند و هم آن دسته از افرادی که به دنبال کسب سود می‌باشند.  البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که توکن نقدینگی در حقیقت همان توکنی است که برای از بین بردن تمرکز در صرافی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
از آن نظر که میزان دارایی قفل شده و یا همان استیکینگ شده در شبکه ارزش یک شبکه بلاکچین را تعیین خواهد کرد، می‌توان به این نتیجه رسید که وجود چنین مکانیسمی در هر شبکه‌ای حائز اهمیت می‌باشد. اما با تمام این اوصاف از آن منظر که تمامی شبکه‌های بلاکچینی قابلیت همکاری با یکدیگر را ندارند، افراد و کاربران آنان بیشتر ترجیح می‌دهند توکن یا رمز ارز خود را سواپ نمایند. به بیان دیگر این افراد از یک اکوسیستم بلاکچین خارج خواهند شد و برای کسب فرصت‌های سرمایه گذاری بهتر به بلاکچین دیگر خواهند رفت. در حقیقت این افراد قادر خواهند بود از میان سرمایه گذاری و یا تامین کردن امنیت شبکه و دریافت پاداش یک گزینه را انتخاب نمایند.
ممکن است برای برخی از شما عزیزان همراه این سوال مطرح گردد که شبکه و یا صرافی Osmosis چیست؟ در جواب به این سوال باید خدمت شما عزیزان بگویم که Osmosis در حقیقت یک پروتکل بازار سازی خودکار به صورت کاملا پیشرفته می‌باشد که به گسترش دهندگان و توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد تا که AMM های سفارشی و همچنین استخرهای نقدینگی قوی را ایجاد کنند. از شبکه Osmosis برای فعال کردن تراکنش‌های میان زنجیره‌ای بیشتر استفاده خواهد شد.Osmosis  به کمک IBC قادر خواهد بود به کل شبکه‌های کازموس و بیش از ده میلیارد دلار دارایی بومی درآنان متصل گردد. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این نتیجه رسید که Osmosis نقش بسیار مهمی را در تبادل اطلاعات درمیان شبکه‌های بلاکچین خواهد داشت.

پروتکل IBC چگونه عمل خواهد کرد؟

پروتکل بلاکچینی
IBC در حقیقت پروتکلی است که به بلاکچین‌های مستقل این امکان را خواهد داد تا که بتوانند بدون نیاز به اعتماد، با یکدیگر به تعامل و ارتباط بپردازند. این مسئله کاملا درست است که پروتکل ارتباط میان بلاکچینی جزیی از مکانیسم شبکه کازموس بوده است و همواره در این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی هر بلاکچین دیگری نیز قادر خواهد بود به این IBC متصل گردد و از آن برای ارتباط با دیگر شبکه‌ها استفاده کند. در حقیقت پروتکل ارتباط بلاکچین از دو لایه تشکیل شده است که عبارتند از لایه پایه و لایه اپلیکیشن. بیشتر کارایی شبکه IBC بر روی لایه پایه انجام خواهد شد ولی هر پروتکلی که بخواهد بر روی این پروتکل ساخته شود به واسطه لایه اپلیکیشن ایجاد خواهد شد.
یکی از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد در شبکه بلاکچین این است که، در این شبکه‌ها بلاکچین‌ها نیازی نخواهند داشت که به ارتباط کاما مستقیم با یکدیگر بپردازند. به جای این که به صورت مستقیم با یکدیگر به ارتباط بپردازند، قادر خواهند بود داده‌های خود را به واسطه کانال‌های خصوصی با دیگر شبکه‌ها رد و بدل کنند. این ویژگی منحصر به فرد سبب خواهد شد که دیگر در معاملاتی که صورت خواهد گرفت نیازی به اعتماد نباشد. مسئله عدم نیاز به اعتماد به این صورت است که دیگر هر شخصی قادر خواهد بود یک لایه را برای خود ایجاد و یا اجرا کند و نیازی به این نخواهد داشت که به اشخاص منتقل کننده اطلاعات اعتماد کند و این کار را خودش انجام خواهد داد. این خصوصیت سبب خواهد شد که ساختار مستقل بلاکچین همواره حفظ شود و شبکه بلاک چینی بدون ایزوله شدن به ارتباط با دیگر شبکه‌ها بپردازد. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که این خصوصیت همان هدف اصلی شبکه کازماس می‌باشد.
کارکرد IBC/TAO از طریق قرارداد هوشمندی می‌باشد که در هر یک از بلاک چین‌ها به صورت مستقل تعبیه شده است. اطلاعات در این پروتکل‌ها به واسطه یک بسته دیتا و از طریق لایه رله بدون نیاز به مجوز و یا اجازه از نهاد و یا سازمان خاصی منتقل خواهد شد. همچنین باید به این مسئله نیز اشاره کنم که بسته‌های ارسالی بسته به زمان و مکانی که ارسال خواهند شد، در زمان متفاوتی به مقصد خواهند رسید. به بیان دیگر می‌توان گفت که سرعت انتقال از هر شبکه به شبکه دیگر بسته به حجم بسته و زمان(ممکن است شبکه در زمان ارسال شلوغ باشد) که آن را ارسال خواهیم کرد متفاوت خواهد بود.

چگونه از پروتکل ارتباط بین بلاک چینی استفاده کنیم؟

برای استفاده از این سیستم برای سواپ، استیکینگ و یا تامین نقدینگی، بهترین و مناسب‌ترین راه IBC می‌باشد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که IBCها به صورت دستی نیز قابلیت اجرا را خواهند داشت. از نظر کارمزد نیز، کارمزد این شبکه‌ها به واسطه پارامترهای مورد نظر در یک شبکه بلاکچین تعیین خواهد شد و از این رو برای هر شبکه متفاوت خواهد بود. ولی به صورت کلی در حال حاضر میزان تراکنش‌ها در این شبکه‌ها یا خیلی کم می‌باشد و یا به صورت کاملا رایگان است.
توسعه دهندگان و گسترش‌ دهندگانی که مایل به این هستند تا که از این پروتکل‌های ارتباطی استفاده کنند، قادر خواهند بود مدارک کامل و نحوه اجرای این پروتکل‌ها یعنی IBCها را از وب سایت رسمی خود این سایت دریافت کنند، همچنین علاوه بر وب سایت رسمی این شبکه می‌توان اطلاعات و مدارک خوبی از این شبکه را در گیت هاب به دست آورد. علاوه بر این مسئله افرادی نیز که تمایل دارند به ساخت اپلیکیشن مرتبط با IBC دارند نیز قادر خواهند بود با استفاده از زیر ساخت‌های صرافی بزرگ و برجسته کوین بیس برای دسترسی بهتر و آسان تر به داده‌های مربوط به بلاکچین که دارای IBC هستند استفاده نمایند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان همراه را با پروتکل ارتباط بلاکچینی یا همان IBC آشنا کنیم و برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات این پروتکل را برای شما عزیزان بیان کنیم. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم این پروتکل برای حوزه بلاک چین بسیار حائز اهمیت می‌باشد و دلیل آن هم این است که به واسطه ارتباطی که میان شبکه‌های بلاچینی شکل خواهد گرفت، شبکه‌ها قادر خواهند بود مشکلات خود و نقطه ضعف‌های خود را برطرف نمایند و با یکدیگر به تعامل بپردازند، این مسئله دقیقا به مانند ارتباط کشورهای مستقل با یکدیگر می‌باشد که به واسطه ارتباط با یکدیگر به دنبال این هستند تا که بتوانند نیازهای خود را برطرف نمایند.
علاوه بر این مسئله همان گونه که در این مطلب نیز اشاره کردیم یکی از خصوصیات خوب و ویژه در این مکانیسم این است که افراد در شبکه‌ها قادر خواهند بود دارایی خود را استیکینگ کنند و به واسطه این کار و تامین امنیت شبکه مقداری پاداش را از شبکه دریافت کنند که همان گونه که گفتیم اکثر این پاداش‌ها به واسطه توکن بومی شبکه مورد نظر پرداخت خواهد شد. در حقیقت می‌توان اینگونه بیان کرد که شبکه ازموسیس سبب خواهد شد تا که هم افرادی که قصد دارند امنیت شبکه خود را فراهم کنند به خواسته خود دست پیدا کنند و هم آن دسته از افرادی که به دنبال این هستند که پاداش شبکه را دریافت نمایند.
نکته‌ای که در پایان جا دارد به آن اشاره کنم این است که به دلیل این که اطلاعات در میان شبکه‌های بلاک چین به واسطه کانال‌های اختصاصی صورت خواهد گرفت، دیگر نیازی به اعتماد در داخل شبکه نخواهد بود و این یک ویژگی بسیار منحصر به فرد می‌باشد، دلیل این سخن نیز این است که در این حالت شبکه‌ها به ارتباط با یکدیگر خواهند پرداخت بدون این که نیازی به ایزوله شدن داشته باشند. در حال حاضر بهترین روش و طریقه برای بهره بردن از این فناوری نیز این می ‌باشد که سعی کنید به مشارکت در این اکوسیستم‌های در حال گسترش کازماس بپردازید.
 

مرجع: coingape

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال به مانند انواع پرایوسی کوین آشنا کنیم و دلیل عدم رشد این رمز ارزها را برای شما عزیزان شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع از رمز ارزها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


روند صعودی حوزه ارزهای دیجیتال در ابتدای سال 2021 سبب شده است که بسیاری از فعالان بازار خاطرات ناخوشایند سال‌های 2018 و 2019 میلادی را به کلی از یاد ببرند. البته جا دارد این را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که این روند در سال 2021 میلادی تدام زیادی نداشت و در اواخر سال 2021 میلادی شاهد این بودیم که نوسانات در رمز ارزها افزایش پیدا کرد و حتی برخی در این برهه زمانی ضرر را تجربه کردند. ولی اگر به نمودار رمز ارز بزرگ و برجسته بیت کوین نگاه کنیم به خوبی به این موضوع پی خواهیم برد که این رمز ارز همواره دارای روندی رو به رشد و مثبت بوده است.

قیمت بیت کوین در اواخر سال 2017 15 هزار دلار بود، این در حالی می‌باشد که قیمت این رمز ارز در حال حاضر چیزی در حدود 43 هزار دلار می‌باشد. این مسئله به ما نشان می‌دهد که رمز ارز بیت کوین در این چهار سال توانسته است رشدی در حدود 300 درصد را به دست آورد. البته نه تنها این رمز ارز بلکه رمز ارزهایی به مانند اتریوم و کاردانو نیز از این رشد بی نصیب نبودند و رشد خوبی را در این برهه زمانی تجربه کردند. با این اوصاف بازار رمز ارزها برای تمامی رمز ارزها در این برهه زمانی روی خوش را نشان نداد و رمز ارزهای پرایوسی کوین از جمله آن رمز ارزهایی بودند که از این روند صعودی چیزی را کسب نکردند.
پرایوسی کوین در حقیقت از آن دسته رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال هستند که به منظور حفاظت از حریم شخصی و خصوصی کاربر خود، قابلیت ردیابی در آنان وجود ندارد و افراد برای خرید این رمز ارزها نیازی به احراز هویت نخواهند داشت. حال در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که به جز این که دولت‌ها با این رمز ارزها مخالف هستند، دیگر چه دلایلی سبب شده است که این رمز ارزها برخلاف سایر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال رشد زیادی را تجربه نکنند؟ مگر داشتن حریم خصوصی یکی از خصوصیات مثبت برای رمز ارزهای دیجیتال محسوب نمی‌شود؟ پس چرا این خصوصیت سبب شده است که این دسته از رمز ارزها از رشد باز مانند؟ در ادامه به برخی از دلایل این عدم رشد خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

آیا پرایوسی کوین غیرقانونی است؟

شاید برخی از شما عزیزان به واسطه ناشناس بودن عملکرد این رمز ارز تصور کنید که این نوع از رمز ارزها به صورت کلی غیرقانونی هستند. اگر چه ما قادر نخواهیم بود به صورت قطع به یقین در این مورد سخن بگوییم، زیرا هر اتفاقی ممکن است در حوزه ارزهای دیجیتال رخ دهد. مسئله قانونی بودن و یا نبودن این رمز ارز بیشتر به دولت‌ها و قوانین آنان در خصوص این رمز ارزها بستگی خواهد داشت. به عنوان نمونه اگر یک دولت این رمز ارزها را غیرقانونی اعلام کند، دیگر هیچ یک از صرافی‌های آن کشور قادر به فروش این رمز ارز نخواهند بود. البته در برخی از کشورها نیز که پرایوسی کوین‌ ها غیرقانونی عنوان نشده است نیز این رمز ارزها با برخی از محدودیت‌ها مواجه هستند. به عنوان نمونه در کشور انگلستان به مدت یک سال رمز ارزهای مونرو و زی کش غیرقانونی اعلام شدند و از لیست صرافی‌ها حذف شدند.

مونرو محبوب‌ترین پرایوسی کوین

مونرو، برجسته ترین رمز ارز در میان سایر رمز ارزهای پرایوسی کوین به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که سبب شده است این رمز ارز محبوب‌ترین رمز ارز در این دسته باشد این است که این رمز ارز به صورت کاملا ناشناس به کار خود در حوزه ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد. این رمز ارز در تراکنش‌های خود به صورت کاملا محرمانه عمل خواهد کرد و برای ناشناس ماندن از کاربران فعال در شبکه خود کمک خواهد گرفت. مسئله ناشناس بودن این رمز ارز به حدی جدی است که در آمریکا برای نفوذ به این شبکه جایزه تعیین شده است.

مقایسه قیمت پرایوسی کوین با دیگر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال

مانیفست سایفرپانک این گونه شروع می‌شود که، حریم خصوصی در یک جامعه غیرمتمرکز در فضای الکترونیک یک امر مهم و ضروری است. اما ما شاهد این موضوع هستیم که پرایوسی کوین یا همان کوین‌های حریم خصوصی تا به امروز نتوانسته‌اند رشد خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند. دو رمز ارز مونرو و زی کش دو نمونه از این رمز ارزها می‌باشد که قیمت آنان از سال 2018 تا به امروز نه تنها افزایش پیدا نکرده است، بلکه روند کاهشی نیز داشته است و این در حالی است که رمز ارزی به مانند اتریوم در طول این دو سال توانسته است سودی در حدود 100 درصد را تجربه کند. این مقایسه فقط از لحاظ قیمت این رمز ارزها است، اما این رمز ارزها از نظر پذیرش نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشته‌اند، دلیل این سخن این است که پرایوسی کوین در بازار دارک نت نیز که بهترین مکان برای خرید و فروش این مرز ارزها هست نیز از رمز ارز بیت کوین عقب‌تر هستند. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنم که در رمز ارز زی کش 10 درصد از توکن‌ها خصوصی هستند. این توکن در مقایسه با پلتفرم‌های قرارداد هوشمند نیز نتوانسته است عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

دلایل عدم رشد پرایوسی کوین

پرایوسی کوین

عملکرد این دسته از رمز ارزها در طول مدت زمانی که از حضور آنان در حوزه ارزهای دیجیتال گذشته است تا به همین امروز اصلا قابل قبول نبوده است. در ادامه این مطلب به برخی از دلایل عدم رشد این قبیل از رمز ارزها خواهیم پرداخت، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هیچ کس تمایل ندارد با پرایوسی کوین معامله کند

این درست است که مردم اکثرا دوست دارند که پولشان به صورت خصوصی باشد، ولی اصلا تمایلی ندارند که با رمز ارزهای پرایوسی کوین معامله خود را انجام دهند. حقیقت این است زمانی که سخن از خصوصی می‌شود بسیاری از فعالان بازار بیت کیون و یا اتریوم خصوصی را تصور می‌کنند و تعداد بسیاری کمی از افراد هستند که دوست داشته باشند بدهی خود را با این قبیل از کوین‌ها پرداخت نمایند، دلیل این سخن نیز این است که تنها خصوصیت خوبی که این رمز ارزها دارند این است که به صورت خصوصی عمل خواهند کرد. دقیقا به همین دلیل است که رمز ارز مبتنی بر شبکه اتریوم یعنی تورنادو کش در مقایسه با رمز ارزهای این دسته عملکرد بهتری را دارد و افراد بیشتری از آن استقبال خواهند کرد. در حقیقت تورنادو سبب خواهد شد که حریم خصوصی به زندگی واقعی مردم وارد شود دقیقا به مانند قراردادهای هوشمند. به صورت خلاصه بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند در رمز ارزهایی به مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری کنند. یکی دیگر از دلایلی که سبب شده است رمز ارز تورنادو از رمز ارزهای پرایوسی کوین عملکرد بهتری داشته باشد این است که تورنادو هزینه‌های حریم خصوصی را برای کاربران وفادار خود داخلی خواهد کرد.


حفظ حریم خصوصی هنوز راحت نیست


تاریخچه HTTPS، پروتکل رمزنگاری شده‌ای که امروز به تمامی وب‌سایت‌ها دسترسی دارد، به ما نشان خواهد داد که فعالان حوزه ارزهای دیجیتال تنها زمانی یک توکن خصوصی را انتخاب خواهند کرد که رابط کاربری آسانی داشته باشد. همان گونه که می‌دانید پیش از ایجاد تکنولوژی‌های امروزی اتصالات وب سایت به صورت متنی صورت می‌گرفت، دلیل استفاده از این متن‌ها این بود که کدها بسیار کند و سنگین بودند. HTTPS تنها زمانی به حالت پیش فرض مبدل شد که پردازش آن به حدی ارزان شد که وب سایت‌ها توانستند آن را بدون اطلاع کاربران و مشتریان خود به مرحله اجرا در آورند.
این اتفاق را ما در یکی از شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد بودیم. واتس آپ، یکی از بزرگترین سرویس‌های رمزگذاری راسری را در سال 2016 بدون هیچ مشورتی بر روی پروژه خود اعمال کرد. این تغییر بیش از هر چیزی سبب شد که امنیت شبکه به میزان زیادی بالا برود در حالی که کاربران این شبکه نیازی به این قابلیت را حس نمی‌کردند. حال اگر تغییرات این شبکه را با رمز ارزهای زی کش مقایسه کنید به این نتیجه خواهید رسید که هر دوی آنان پیچیدگی‌های متعدد و زیادی را برای کاربران ایجاد خواهند کرد تا که حریم خصوصی آنان را حفظ کنند.

اکثر مردم به حریم خصوصی اهمیتی نخواهند داد

این سخن یک موضوع بسیار ناراحت کننده است که به نوعی عدم رشد انواع پرایوسی کوین را اثبات خواهد کرد. به سلیقه مردم اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که آنان به راحتی به استفاده از برنامه‌های چند رسانه‌ای می‌پردازند و به راحتی داده‌ها اطلاعات را در اختیار شخص ثالث قرار می‌دهند. به بیانی ساده‌تر می‌توان این گونه بیان کرد که افراد بیشتر از Venmo استفاده می‌کنند و به واسطه آن پرداخت‌های خود را به صورت عمومی در جهان منتشر خواهند کرد. علاوه بر این مسئله شاهد این هستیم که روزانه افراد بارها به یک دیگر از طریق پیام رسان ارتباط برقرار می‌کنند، این در حالی است که این پیام‌ها تحت نظارت برخی از افراد قرار دارد و ممکن است به خاطر آنان شما مجرم قانون شناسایی شوید. این موضوع در حالی است که افراد قادر خواهند بود به راحتی از برنامه‌هایی به مانند تلگرام و یا واتس آپ برای ارتباط گرفتن با یک دیگر استفاده کنند. این که بخواهیم تمام تقصیر این عدم رشد را بر عهده کاربران بیاندازیم. اما این کار چشم ما را بر روی واقعیت خواهد بست. دلیل این سخن این است که اگر فقط مخاطبین یک پروژه روی قیمت آن اثر داشتند در حال حاضر باید شبکه‌ای به مانند توییتر که یک بار هک شده است به صورت کلی ارزش خود را از دست می‌داد. حریم خصوصی در واقع یک محصول عمومی به حساب می‌رود. قانون اصلی در اقتصاد این است که محصولات عمومی غالبا در بازارهای آزاد با استقبال کمتری مواجه خواهند شد.

دسته بندی افراد بر مبنای اهمیت دادن به حریم خصوصی

در این وحله افراد یک جامعه به دو دسته تقسیم خواهند شد. یک دسته از افراد آن افرادی هستند که اصلا به موضوع حریم خصوصی اهمیت نخواهند داد و فقط دوست دارند همسایه و اطرافیانشان از کاری که انجام می‌دهند خبر نداشته باشد. برای این قبیل از افراد رمز ارزهای بزرگی به مانند بیت کوین و اتریوم بسیار مناسب است، دلیل این سخن این است که این رمز ارزها به خوبی خواسته آنان را عملی خواهد کرد. دسته دوم، افراد باهوش و با تجربه هستند که حریم خصوصی را یک امر مهم می‌دانند. رمز ارزهایی به مانند مونرو و زی کش اگر به درستی استفاده شوند، قادر خواهند بود اطلاعا هویتی شما را در برابر دولت‌ها و مهاجمان به خوبی حفظ کنند. البته جا دارد که این موضوع را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که این کارها هزینه‌های گزافی را نیز در پی خواهد داشت.
با توجه به این مسئله که این حریم خصوصی هزینه‌های گزافی را به دنبال دارد، تعداد بسیار انگشت شماری از مردم حاضر هستند در ازای آنان پرداخت را انجام دهند. تا وقتی که هزینه حریم خصوصی به میزان بسیار قابل توجهی کاهش پیدا نکند، انتظار این که تحولی در HTTPS ایجاد شود کاملا دور از انتظار می‌باشد.

مخالفت قانون گذاران با پرایوسی کوین

پرایوسی کوین دقیقا همان دسته از رمز ارزهایی می‌باشد که دستگاه‌های نظارتی به آنان حساسیت نشان داده‌اند. در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها به دنبال این هستند تا که بتوانند حلقه پرایوسی کوین را تنگ‌تر کنند. لابی‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است. انبوهی از افراد و شرکت‌ها در حال حاضر دارنده رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم هستند. اکثر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند به جای این که اجازه دهند این صنعت آلوده شود، پرایوسی کوین را قربانی این قضیه کنند. پس با توجه به همین مسئله مخالفت دولت‌ها و شرکت‌ها سبب شده است که این رمز ارزها قادر نباشند رشد قابل توجهی را در حوزه ارزهای دیجیتال تجربه کنند.
تا وقتی که انتظار داشته باشید که تنظیم کننده‌های بازار به قربانی کردن کوین‌های حریم خصوصی بپردازند نقدینگی در این رمزارزها روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد و هیچ گاه رشد را تجربه نخواهد کرد.  
تا به اینجای این مطلب به برخی از ایرادهای اساسی در این رمزارز برای عدم رشد آن پرداختیم، حال در بخش بعدی قصد داریم به برخی از دلایلی که سبب شده است برخی از کاربران از این رمز ارز استقبال کنند و از آن استفاده کنند اشاره کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا پرایوسی کوین محبوب است؟

با وجود تمام ایراداتی که پیش از این به آنان اشاره کردیم، اما باز هم شاهد این هستیم که بسیاری از افراد از این رمز استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از دلایل محبوبیت این رمز ارز خواهیم پرداخت.
1. ناشناس بودن: اولین و اصلی ترین دلیلی که سبب شده است برخی از افراد از این رمز ارز استفاده کنند این است که این رمز ارز به صورت ناشناس به کار خود در حوزه ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد. به عنوان نمونه برخی از افراد در این حوزه حضور دارند که دوست ندارند کسی تراکنش‌های آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. برای همین هم به واسطه این ویژگی از این قبیل رمز ارزها استفاده خواهند کرد.
2. فرار مالیاتی: یکی دیگر از دلایلی که سبب شده است افراد زیادی این رمز ارز را استفاده کنند فرار مالیاتی به واسطه این دسته از رمز ارزها می‌باشد. برخی از کشورها در مورد حوزهارزهای دیجیتال در حال وضع کردن قانون‌هایی برای دریافت مالیات هستند. در این شرایط افراد قادر خواهند بود با استفاده از رمز ارزهای پرایوسی کوین از این مالیات‌ها در امان باشند. دلیل این سخن نیز این است که وقتی شما این توکن‌ها را خریداری کنید دولت‌ها قادر نخواهند بود تشخیص دهند که چه فردی این معامله را انجام داده است تا بخواهند مالیات را برای او اعمال کنند.
3. کارهای غیرقانونی: همان گونه که این رمز ارز برای برخی از افراد عادی جالب است، برای افرادی نیز که دست به کارهای غیرقانونی می‌زنند نیز یک رمز ارز بسیار محبوب می‌باشد. به همین دلیل هم است که این رمز ارز را در دارک نت شاهد هستیم. البته جا دارد این را بگوییم که درست است که این ویژگی یک خصوصیت منفی به نظر می‌رسد، ولی اگر کمی منطقی نگاه کنید می‌بینید که این نیز از جمله نکات مثبت این پرایوسی کوین می‌باشد.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم پرایوسی کوین را بریا شما عزیزان شرح دهیم و دلایل عدم رشد آن را برای شما عزیزان بیان کنیم و در پایان نیز دلایل محبوبیت آن را بررسی کردیم. همان گونه که در این مطلب نیز اشاره کردیم این رمز ارزها از نظر حریم خصوصی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند و هیچ یک از رمز ارزهای حال حاضر در حوزه ارزهای دیجیتال به مانند آنان قادر به حفظ حریم خصوصی کاربران نخواهد بود. ولی با تمام این اوصاف همچنان این مسئله مشخص نیست که این رمز ارزها قانونی هستند یا غیرقانونی، تنها چیزی که مشخص است این است که دولت‌ها در حال حاضر این را تعیین خواهند کرد.

مرجع: coinquora

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


فارم ماینینگ یکی از پرکاربردترین اصطلاحات حوزه ارزهای دیجیتال است که احتمالاً نام آن را شنیده‌اید. برخی افراد زمانی که نخستین‌بار کلمه فارم ماینینگ را می‌شنوند به فکر مزرعه گندم، جو و... می‌افتند اما دقت داشته باشید که فارم ماینینگ با تمام مزرعه‌ها تفاوت دارد. در این مزرعه تعدادی دستگاه استخراج به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین مشغول هستند. در ادامه به بررسی مفهوم فارم ماینینگ می‌پردازیم و سپس بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال دنیا را معرفی و بررسی می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

امروزه تراکنش ارزهای دیجیتال در بسته‌های داده جمع‌آوری می‌شوند، به این تراکنش‌ها بلاک می‌گویند. دقت داشته باشید که برای بررسی صحت انجام فرایند تراکنش‌ باید حتماً بلاک‌ها توسط یک نهاد مرکزی پردازش شوند. اما به این خاطر که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد کامپیوترها این مسئولیت را برعهده می‌گیرند. حال این ارزهای رمزنگاری‌شده دارای ساختاری غیرمتمرکز می‌باشند، درنتیجه برای ادامه بقا به توزیع و تأیید تراکنش‌ها بصورت غیرمتمرکز نیاز دارند.  به این ترتیب هیچ واسطه‌ای نظیر بانک مرکزی یا دولت در فرآیند ماینینگ دخالتی داشته باشند. استخراج ارزهای رمزنگاری فرآیندی رقابتی است که در آن تراکنش ارز دیجیتال تایید می‌شود و سپس به بلاک‌چین اضافه می‌شود. همچنین با انجام ماینینگ کوین‌های جدید تولید می‌شوند و به موجودی ارز دیجیتال می‌افزایند.

استخراج بیت کوین


استخراج بیت کوین یکی از روش‌های محبوب و رایج جهت کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال است. بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به سود کلان استخراج بیت کوین به این حوزه روی آورده‌اند. بطورکلی می‌توان گفت استخراج بیت کوین فرآیندی است که در آن تراکنش‌های شبکه بیت کوین تأیید می‌شوند و به این ترتیب بیت کوین‌های جدید تولید می‌شوند. دقت داشته باشید که تراکنش‌های بیت کوین توسط ماینرها تأیید می‌شوند. ماینر نوعی دستگاه است که عملیات تأیید تراکنش‌ها را انجام می‌دهد، اما فردی که این دستگاه‌ها را خریداری می‌نمایند به همراه دستگاه استخراج خود ماینر نامیده می‌شود. لازم به ذکر است که ماینرهای شبکه بیت کوین به ازای هر بلاکی که استخراج می‌کنند ۱۲.۵ بیت کوین از شبکه جایزه می‌گیرند. البته این تعداد به دلیل هاوینگی که اخیراً رخ داده است به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش می‌یابد. احتمالاً با خود می‌گویید چرا استخراج بیت کوین ماین نام دارد؟ دقت داشته باشید که استخراج بیت کوین مانند استخراج طلا در معدن کاری سخت و بسیار ارزشمند است و جایزه‌ی ماینرها شبکه به ماینرها هم به پاس تلاشی که انجام داده‌اند اعطا می‌شود. می‌توان گفت آنچه ماینرها را در شبکه بیت کوین ثابت می‌کند همین پاداش‌های اعطا شده است.

امنیت شبکه بیت کوین

احتمالاً در رابطه با امنیت شبکه بیت کوین بسیار شنیده‌اید؛ بیت کوین از امن‌ترین و بهترین شبکه‌های ارز دیجیتال است که امروزه امنیت آن توسط سخت‌افزارهای هر ماینر تأمین می‌شود. همچنین این سخت‌افزارها نقش مهم و اثرگذاری بر رسیدن تراکنش‌های بیت کوین به مقصد نیز دارند. دقت داشته باشید که عملکرد این سخت‌افزارها تا حد بسیاری به سرورهای بانک‌ها مشابهت دارد.
ماینینگ که در مقالات و مصاحبات علمی به آن اثبات کار می‌گویند یک فرایند سخت و بسیار پیچیده است. ماینرها برای ماینینگ معادلات ریاضی بسیار پیچیده را حل می‌کنند. در این پلتفرم هر ماینر که سریع‌تر معادله را حل کنید بیت کوین استخراج کرده و پاداش استخراج خود را دریافت می‌نماید.
اگر کمی دقیق‌تر به ماینینگ بنگریم می‌توان گفت که در ماینینگ بخشی از قدرت پردازش یک ماینر جهت حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته جالب است بدانید که ماینرها با فرایند ماینینگ وفاداری خود به شبکه بیت کوین را ثابت می‌کنند.

فارم ماینینگ

دقت داشته باشید که خود کلمه فارم که احتمالاً نام آن را شنیده‌اید از کلمات رایج انگلیسی بوده و به معنای مزرعه است. به این ترتیب می‌توان گفت فارم ماینینگ به معنای مزرعه استخراج است. امروزه تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران زمانی که از درآمدهای دستگاه‌های ماینر مطلع شدند تصمیم گرفتند که بر تعداد دستگاه‌های استخراج خود بیفزایند تا به این ترتیب درآمد آن‌ها چندین برابر شود. اما فراموش نکنید که این امر به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چراکه دستگاه‌های ماینر سروصدای بسیار زیاد و آزاردهنده‌ای دارند. همچنین مصرف برق دستگاه‌های ماینر بسیار بالا است، درنتیجه با وجود مشکلات ذکرشده نمی‌توان تعداد بسیار زیادی دستگاه‌ ماینر در خانه یا مناطق مسکونی و اداری در کنار هم نگه داشت.
درنتیجه این امر سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند که در مقیاس‌های بزرگ‌تر سوله‌هایی برای این در نظر بگیرند که این سوله‌ها با گذشت زمان به لازم ماینینگ تغییر نام دادند.  می‌توان گفت فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال مکانی است که در آن تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌های ماینر در کنار هم نگهداری می‌شوند تا به این ترتیب بندان بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به سرعت استخراج کرد و بر درآمد به دست آمده افزود.
دقت داشته باشید که هر مزرعه استخراج دارای شرایط و قوانین خاصی است و بطور معمول در خارج از شهر قرار دارند تا به این ترتیب صدای بسیار زیاد آن‌ها افراد را اذیت نکند و در مصرف برق صرفه‌جویی شود. شایان ذکر است که پس از آنکه چندوقت از راه‌اندازی فارم‌های ماینینگ گذشت این فارم‌ها به مناطق سردسیر انتقال یافتند تا به این ترتیب در هزینه‌های تأمین تهویه و خنک‌کننده صرفه‌جویی شود. درنهایت دقت داشته باشید که هزینه برق هر کشور جهت استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت است. همچنین دولت هر کشور تعرفه برق استخراج بیت کوین را مشخص کرده است، درنتیجه هر فرد برای ایجاد فارم ماینینگ باید مطابق با قوانین کشور خود اعمال کند.

الزامات راه‌اندازی فارم ماینینگ

بدون شک می‌دانید که راه‌اندازی فارم ماینینگ به سادگی نیست و باید پیش از هرچیزی ملزومات خاصی را رعایت کرد، این ملزومات عبارت است از؛
·        بررسی تعرفه برق استخراج رمزارزها در داخل ایران و بررسی سودآوری و به صرفه‌بودن آن
·        اقدام به کسب مجوزها از سازمان‌های مربوطه جهت تأسیس فارم ماینینگ
·        بررسی و مشاوره توسط یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه
·        خرید و تهیه تجهیزات ماینر یا اسیک جهت استخراج ارز دیجیتال
·        نصب دستگاه‌ها و سیستم خنک‌کننده در فارم ماینینگ
·        عضویت در استخر ماینینگ
·        ساخت یک کیف پول جهت ارسال جایزه ماینینگ به آدرس آن کیف پول
·        نصب و استفاده از نرم‌افزارهای ماینینگ
·        تأمین انرژی برق موردنیاز برای ماینینگ
·        تهیه تجهیزات تهویه و وسایل خنک‌کننده
در ادامه به بررسی مهم‌ترین الزامات ذکرشده می‌پردازیم.

دستگاه استخراج بیت کوین

فارم ماینینگ

در روزها و ماه‌های اولیه شروع به کار بیت کوین استخراج با پردازنده‌های معمولی انجام می‌شد. در سال‌های ۲۰۱۰ و اوایل ۲۰۱۱ هر فرد با استفاده از کامپیوتر شخصی خود می‌توانست روزانه بیش از ۵۰ واحد بیت کوین استخراج کند. با گذشت زمان امروزه دیگر نمی‌توان با دستگاه‌های خانگی به استخراج بیت کوین پرداخت و برای استخراج این ارز دیجیتال نیاز به دستگاه‌های مخصوص و نوین است.

کیف پول بیت کوین

 پیش از هرچیزی برای استخراج بیت کوین نیاز به یک کیف پول بیت کوین است تا بتوان بیت کوین‌های استخراج‌شده را در آن ذخیره و نگهداری کرد.
همانطور که می‌دانید بیت کوین محبوب‌ترین و بهترین ارز دیجیتال است، به همین جهت کیف پول‌های مناسب بسیاری برای آن وجود دارد. امروزه کیف پول‌های ارز دیجیتال بیت کوین بصورت کاملاً رایگان در اعتبار افراد و کاربران هستند، به این ترتیب می‌توانید آن‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود کنید و بر روی کامپیوترهای شخصی یا تلفن‌های همراه نصب و استفاده کنید. فراموش نکنید رابط کاربری بسیاری از کیف پول‌های بیت کوین بسیار ساده است و برای کار با آن‌ها نیاز به علم و اطلاعات خاصی نیست.

اینترنت

 همانطور که می‌دانید استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بدون اینترنت امکان‌پذیر نخواهد بود. اما در این شرایط آنچه اهمیت دارد پایداری و عدم قطعیت اینترنت شما است و سرعت و حجم آن تأثیر چندانی بر استخراج نخواهد گذاشت.

برق و تجهیزات برقی مناسب

 برق و تجهیزات برقی در استخراج یک بیت کوین تأثیر بسیار زیادی دارند، چراکه ماینرها مصرف برق بسیار زیادی دارند و درصورت هرگونه مشکل در تجهیزات برقی عملیات استخراج را به خوبی انجام نخواهد داد. خوب است بدانید که مطابق با قوانین ایران استفاده از برق خانگی و یارانه‌ای جهت استخراج ممنوع است.

تجهیزات تهویه

 دستگاه‌های ماینر به سرعت و پس از چند دقیقه کارکردن داغ می‌کنند، درنتیجه باید از سیستم تهویه خوبی برخوردار باشند تا به آن‌ها آسیبی نرسد. پیشنهاد ما به شما این است که جهت حفظ طول عمر و کارایی دستگاه تجهیزات خنک‌کننده مناسبی فراهم کنید.

تهیه دستگاه استخراج مناسب

 همانطور که گفتیم امروزه استخراج بیت کوین با کامپیوترهای خانگی غیرممکن است و حتماً باید از دستگاه‌های تخصصی و کاربردی استفاده کرد. این دستگاه‌ها ماینر یا ای‌سیک نام دارند و امروزه توسط شرکت‌های مختلف در طرح، مدل، قدرت پردازش، مصرف برق و... بسیار مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.  هنگام خرید به تمام آیتم‌های ذکرشده دقت کنید و بهترین و مناسب‌ترین دستگاه استخراج را خریداری نمایید.
خوب است بدانید که دستگاه‌های استخراج در ابتدا توسط تولیدکننده با قیمت پایین‌تر پیش‌فروش و سپس در بازار توزیع می‌شوند. البته امروزه در سایت‌های مختلفی نظیر؛ آمازون و ای‌بی فروش دستگاه‌های استخراج انجام می‌گیرد اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایرانیان نمی‌توانند از این سایت‌ها خرید انجام دهند.

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین

دستگاه‌های ماینر بسیار زیادی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها نسبت به دیگری دارای مزایا و قابلیت‌های بیش‌تری است. بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین عبارت است از؛
·        دستگاه‌های واتس‌ماینر
·        دستگاه‌های آوالون
·        دستگاه‌های ترمیناتور
·        دستگاه‌های ای‌بیت

اجاره فارم ماینینگ

 امروزه تأسیس و راه‌اندازی یک فارم ماینینگ هزینه بسیار زیادی دارد، به همین خاطر برخی افراد ترجیح می‌دهند آن را از دیگران اجاره کنند تا به این ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در سمت دیگر نیز برخی افراد تمایل دارند که لازم ماینینگ‌های خود را اجاره دهند تا به این ترتیب بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند. اجاره فارم ماینینگ در هر کجای دنیا کاملاً امکان‌پذیر است اما فراموش نکنید باید پیش از اجاره فارم ماینینگ میران به صرفه بودن یا نبودن آن را بررسی کرد. همچنین باید بررسی کنید که میزان اجاره تعیین‌شده با میزان سود استخراج‌‌شده همخوانی دارد یا خیر.
بطورکلی می‌توان گفت امروزه با شرایط و تعرفه‌های برقی هر دولت شرایط ماینینگ ارزهای دیجیتال کمی سخت و پیچیده است، درنتیجه نمی‌توان بصورت قطعی در رابطه با سودآوری آن‌ها نظر داد.
البته جالب است بدانید که امروزه فارم ماینینگ‌ها بسیاری روی کار آمده‌اند که دستگاه‌ شما را در فارم خود قرار می‌دهند و پس از کسر سود خود باقیمانده بیت کوین‌های استخراجی را به سمت پرداخت می‌کنند.

بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال دنیا

در حال حاضر فارم استخراج‌های بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. در ادامه به معرفی و بررسی بزرگ‌ترین این فارم استخراج‌ها می‌پردازیم.

مزرعه استخراج دالیان


سال راه‌اندازی و تأسیس:۲۰۱۶
مکان: دالیان، چین
استخراج ماهانه: ۷۵۰ بیت کوین
هزینه برق ماهیانه: ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار
دالیان یکی از بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال جهان است که در سال‌های اخیر از رقیبان خود تا حد بسیاری پیشی گرفته است.
شایان ذکر است که امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ استخراج‌کننده دالیان را از قوی‌ترین فعالان ماینینگ کریپتوکارنسی‌ها معرفی می‌کنند.
احتمالاً می‌دانید که کشور چین در حوزه تولید کارت‌های ویدیوئی و استخراج‌کنندگان اسیک از شناخته‌شده‌ترین و پیشروترین کشورهای جهان است. به همین خاطر استخراج‌کاران در کشور چین از مزیت‌های بسیاری در این حوزه نظیر؛ خرید تجهیزات با قیمت پایین برخوردار هستند. همچنین در بسیاری از موارد این تجهیزات با قیمت بسیار کم یا کاملاً رایگان تحویل داده می‌شوند.
دقت داشته باشید که کشورهایی نظیر؛ ونزوئلا، تایوان، چین و اوکراین از مهم‌ترین کشورهایی هستند که قیمت برق بسیار کمی دارند. جالب است بدانید که کشور چین با هدف تشویق تولید صنعتی ارز رمزنگاری قیمت برق را برای صاحبان رسمی فارم‌ها تا حد بسیاری کاهش داد. همچنین در کشور چین جمعیت بسیار زیادی وجود دارد، به همین جهت رقابت شغلی در این کشور نسبت به دیگر کشورها بسیار بیش‌تر است و روز به روز نیز در حال افزایش است.  در چین شهرهای صنعتی بسیاری از مدت‌ها قبل تأسیس و راه‌اندازی شده‌اند، به همین خاطر کارگران بدون آنکه به دنیای خارج مراجعه کنند نیازهای خود را برطرف و زندگی می‌کنند. در مزارع استخراج نیز این قوانین ثابت است، درنتیجه مدیران پلتفرم‌ها با حقوق بسیار کم در خوابگاه‌های نزدیک مزرعه اما با اطمینان از تولید بدون وقفه ارزهای رمزپایه زندگی می‌کنند.
با در نظر داشتن تمام موارد ذکر شده می‌توان گفت زمینه جهت استقرار مزرعه دالیان کاملاً مناسب است. دقت داشته باشید که شهر دالیان که این مزرعه در آن قرار دارد مرکز استخراج‌ معادن چین و کل جهان است.
دقت داشته باشید که مزرعه استخراج دالیان یک مرکز سه طبقه است که در آن سیستم تهویه مناسب تعبیه شده است. همچنین این مزرعه بیش از سه درصد از میزان هش کل شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهد که این رقم بسیار خارق‌العاده است.
سیچوان از دیگر استان‌های کشور چین است که یک مزرعه صنعتی در نزدیکی یک نیروگاه برقی راه‌اندازی کرده است. همچنین دیگر استان‌های چین نیز ‌مزارع استخراج بسیار بزرگ درون خود دارند.

مزرعه استخراج جنسیس

سال راه‌اندازی و تأسیس: ۲۰۱۴
مکان: ایسلند
نرخ هش: ۱۰۰۰ گیگاهرتز
جنسیس یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزارع ارزهای دیجیتال است که در ابتدا محل استخراج آن‌ها در بوسنی و چین بود اما امروزه این مزرعه در ایسلند و کانادا قرار دارد. این شرکت حدود یک دهه است که در حوزه استخراج رمز ارزهای مختلف فعالیت دارد.
 دقت داشته باشید که ایسلند یکی از کشورهای پیشرو در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال است که امروزه  آب‌وهوای سرد و قیمت برق ارزان آن را برای احداث مزارع ارزهای دیجیتال کاملاً مناسب کرده است.
 لازم به ذکر است که برخی افراد معتقد هستند که مزارع استخراج جنسیس بزرگ‌ترین مصرف‌کننده برق در ایسلند هستند. خوب است بدانید که امروزه مصرف برق و سرمایه بطور معمول توسط استخراج‌کاران بزرگ مخفی نگه داشته می‌شود، به همین جهت نمی‌توان در رابطه با یک مزرعه استخراج بصورت قطعی نظر داد.

فارم ارز دیجیتال بیت فیوری

امروزه کشورهایی که آب‌وهوای سرد و خشک دارند یکی از اصلی‌ترین و اولین کشورها جهت راه‌اندازی فارم‌های ارز دیجیتال است. گرجستان یکی از کشورهای بسیار سرد است که در آن فارم‌های دیجیتال بسیاری وجود دارد. دقت داشته باشید که آب‌وهوای سرد کشور گرجستان موجب می‌شود که بتوان با کم‌ترین هزینه یک فارم دیجیتال تأسیس و راه‌اندازی کرد. همچنین این آب‌وهوا موجب می‌شود که طول عمر تجهیزات مختلف نیز افزایش یابد.
بیت‌فیوری از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال است که تا به امروز توانسته حدود ۶۰۰ هزار بیت کوین استخراج کند. همچنین این فارم از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در زمینه نگهداری دستگاه‌های ماینینگ بهره می‌گیرد. به این ترتیب امروزه توانسته در ۹۵ درصد هزینه‌های سیستم سرمایشی خود صرفه‌جویی کند.
دقت داشته باشید که فارم بیت‌فیوری در سال ۲۰۱۱ تأسیس و راه‌اندازی شد و تا به امروز در حال فعالیت است.

فارم ارز دیجیتال بیت‌مین

بیت‌مین از دیگر فارم‌های بزرگ ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. بیت‌مین امروزه در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از فعالان مطرح در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌آیند.
جالب است بدانید که بیت‌مین در حوزه تولید دستگاه‌های مورد نیاز در مزرعه ماینینگ نیز فعالیت دارد و یکی از فعالان این حوزه به شمار می‌آید که تا به امروز توانسته درصد بسیاری از نیاز این حوزه را رفع کند.

جمع بندی

دقت داشته باشید که مزارع بزرگ استخراج تنها چند سال پیش شروع به کار کردند و هنوز زمان زیادی از آن‌ها نگذشته است. در سال ۲۰۱۴ افراد بسیار زیادی به این مزرعه‌ها علاقه داشتند که امروزه تعداد آن‌ها بسیار افزایش یافته است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر مزارع استخراج‌ با استفاده از زیرساخت‌های تکنولوژیکی بزرگ با کارمندان منظم و کارمندان حرفه‌ای در محل کارمندان قبلی مشغول به فعالیت هستند.
در نهایت دقت داشته باشید که امروزه با افزایش پیچیدگی شبکه و کاهش قیمت ارزهای رمزپایه تعداد ماینرهای تکی صنعت ماینینگ تا حد بسیاری کاهش یافته است.

مرجع: cointelegraph

 

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در روزهای اخیر احتمالاً نام توکن‌های Play to Earn یا P2E را شنیده‌اید؛ این توکن‌ها در این روزها تبدیل به یکی از بحث‌برانگیزترین حوزه‌ها شده‌اند و پیشرفت بسیار خوب و عملکرد مناسبی داشته‌اند. از معروف‌ترین این توکن‌ها که بدون شک نام آن را شنیده‌اید به کوین گالا می‌توان اشاره کرد.
در ادامه به بررسی دقیق توکن‌های Play to Earn می‌پردازیم و عملکرد این توکن‌ها را در بازار نزولی بطورکامل توضیح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی مختصر با الگوریتم Play to Earn

بازی‌های Play to Earn که به اختصار  P2E نامیده می‌شوند از بحث‌برانگیزترین و محبوب‌ترین حوزه‌های دنیای کریپتو هستند. الگوریتم این بازی‌ها بخشی از صنعت گیمینگ است، به همین جهت بازیکنان می‌توانند در بستر آن به بازی بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند.
امروزه توسعه‌دهندگان با ترکیب پتانسیل‌های حوزه گیمینگ و رمزارز اتفاقات و انقلاب جدیدی در صنعت گیمینگ به وجود آورده‌اند. دقت داشته باشید که هدف بازی‌هایی که بر بستر P2E انجام می‌گیرند این است که به بازیکنان خود در ازای ساعت‌های بازی پاداش اختصاص دهند. این بازی‌ها پاداش درنظر گرفته‌شده را در قالب توکن‌های خود با توکن‌های بی‌همتا به بازیکنان اعطا می‌کنند. حال بازیکنان می‌توانند از توکن‌های به دست آمده در بازی استفاده کنند و به خرید ابزار و اقلام موردنیاز خود بپردازند. یا اینکه توکن‌های خود را در ازای به دست آوردن پول واقعی به فروش رسانند.
دقت داشته باشید که شیوه کارکرد P2E تفاوت چندانی با بازارهای غیرقانونی که اقلام و آیتم‌های بازی را به فروش می‌رسانند ندارد و تا حدودی شبیه آن‌ها عمل می‌کند. احتمالاً شما هم تا به امروز کوین‌های بازار سیاه فیفا یا اسکین‌ها و لباس‌های درون بازی کانتر را خریداری کرده‌اید.  تنها تفاوتی که میان این دو بازار وجوددارد این است که شرکت‌های سازنده آن‌ها یعنی شرکت EA و Valve بصورت مداوم و کاملاً فعالانه قوانین و سیاست‌هایی که در رابطه با معامله کردن اقلام درون بازی وجود دارد را به‌روزرسانی می‌کنند. اما در سمت دیگر در بازی‌هایی که بر بستر P2E انجام می‌گیرند انجام این امور کاملاً مجاز است.
دقت داشته باشید که در حوزه بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین تا زمانی که برای بازی تقاضا بالایی وجوددارد و محبوبیت آن در میان مردم از بین نرفته است بازیکنان و کاربران هیچ دلیلی برای خروج از آن ندارند و به کسب درآمد از این طریق ادامه می‌دهند.

پروژه گالا گیمز چیست؟

گالا گیمز یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌ها در حوزه توسعه بازی‌های بلاکچینی است که هر گیمر آن را می‌شناسد. این شرکت در تلاش است که بازی‌های مختلف و متنوعی ارائه دهد. همچنین تغییر نگرش مردم در رابطه با آیتم‌های درون بازی از دیگر اهداف شرکت گالا گیمز است.
در حال حاضر آیتم‌های درون بازی‌های مبتنی بر گالا گیمز بصورت توکن‌های بی‌همتا مطابق با استاندارد ERC_1155  طراحی و تولید می‌شوند. حال این آیتم‌ها به سادگی قابل خرید و فروش یا انتقال به افراد دیگر هستند.

Play To Eran

لازم به ذکر است که با ورود آیتم‌ها به بلاکچین عمر بلاکچین جاودان و همیشگی شد و مالکیت کاربران بر آن‌ها خدشه‌ناپذیر شد.
 گالا گیمز فعالیت خود را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد اما این پروژه در حال حاضر ۱.۳ میلیون کاربر ماهانه دارد که این تعداد روز به روز در حال افزایش است و بدون شک در برنامه‌های بعدی گالا گیمز با عدد بزرگ‌تری مواجه خواهید شد. همچنین گالا گیمز از سال ۲۰۱۹ تا به امروز ۲۶ هزار عدد توکن غیرمثلی مختلف را به فروش رسانده است.
 دقت داشته باشید که گالا گیمز توانست یک توکن بی‌همتای خود را به قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رساند. این توکن به‌عنوان گران‌ترین توکن پروژه گالا گیمز شناخته می‌شود.

ایده اکوسیستم گالا چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت هدف حالا گیمز این است که کنترل بازی را به بازیکنان بازگرداند. همچنین این پلتفرم قصد دارد بازی‌های بلاکچینی را تبدیل به بازی‌هایی کند که بازیکنان واقعا تمایل به بازی با آن‌ها دارند.
از بازی‌هایی که تا به امروز توسط اکوسیستم گالا گیمز طراحی و ارائه شده است به بازی تاون استار می‌توان اشاره کرد. همچنین گالا گیمز علاوه بر تاون استار یک مجموعه کلکسیونی از تصاویر نمای مختلف نیز ارائه داده است. دقت داشته باشید که این مجموعه کلکسیونی به نام ووکس مشهور است.همچنین گالا در حال توسعه چندین بازی دیگر که ژانرهای مختلفی دارند نیز است.
خوب است بدانید که اکوسیستم گالا مبتنی بر شبکه اتریوم است اما قصد دارد در آینده‌ای نزدیک تبدیل به پروژه‌ای شود که نیاز به هیچ شبکه‌ای برای عملکرد خود ندارد.
شبکه گالا در حال حاضر با استفاده از نودهای خود یک عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد. این نودها در ازای فعالیت خود از شبکه گالا پاداش دریافت می‌کنند. دقت داشته باشید که پاداش دریافتی نودها در این پلتفرم در قالب‌های مختلفی نظیر؛ توکن گالا، اقلام کلکسیونی، توکن‌های غیرمثلی و... اعطا می‌شود.
لازم به ذکر است که نودهای شبکه گالا تراکنش‌های درون بازی را تأیید می‌کنند و یک بستر ابری مناسب جهت پشتیبانی از اطلاعات درون بازی فراهم می‌کنند.

اکوسیستم گالا گیمز چگونه کار می‌کند؟

شبکه گالا گیمز یک شبکه کاملاً غیرمتمرکز است، به همین خاطر این شبکه تا زمانی که زیرساخت‌های آن توسط نودهای موسس تأمین شود عملکرد خوب و مناسبی خواهد داشت. در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نود موسس در شبکه گالا در حال فعالیت هستند. احتمالاً با خود می‌گویید نودهای موسس کدام نودها هستند و چه تفاوت‌هایی با نودهای معمولی دارند؟ دقت داشته باشید که نودهای موسس کامپیوترها یا سرورهای VPS اجاره‌ای هستند که حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم جهت اجرای کلاینت شبکه گالا را در خود دارند. لازم به ذکر است که برای اجرای کلاینت شبکه گالا نیاز به رایانه‌های گران‌قیمت نیست، چراکه این شبکه محاسبات پیچیده و دشواری ندارد. دقت داشته باشید که جهت بدل‌شدن به یکی از نودهای شبکه گالا باید زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای لازم را فراهم کرد و سپس لایسنس آن را خریداری کرد.
نودهای شبکه گالا به ازای هر سیکل فعالیت ۲۴ ساعته خود توکن‌های گالا را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
خوب است بدانید که تیم توسعه‌دهنده گالا گیمز اخیراً اعلام کرده است که حداقل‌هایی که جهت اجرای نودها لازم است با توجه به نیاز شبکه بطور مداوم تغییر می‌کند. همچنین ممکن است در آینده انواع جدیدی از نودها معرفی شوند و نودهای قدیمی کنار گذاشته شوند.
همانطور که گفتیم نودهای موسس توکن گالا به ازای فعالیت خود به دست می‌آورند اما دقت داشته باشید که این نودها علاوه بر توکن به حق رأی نیز دست می‌یابند. به این ترتیب نودهای موسس در برخی تصمیمات پلتفرم گالا نظیر؛ اختصاص منابع مشخص به توسعه بازی‌، نحوه‌ تقسیم توکن و... نیز مشارکت خواهند داشت و می‌توانند رای مثبت یا منفی دهند.

معرفی توکن‌های P2E محبوب و شناخته‌شده

امروزه در عرصه بازی‌های Play to Earn چهار شرکت بزرگ در حال فعالیت هستند و نسبت به رقیبان خود بسیار جلوتر هستند. همچنین ارزش بازار شرکت‌های فعال در عرصه بازی‌های Play to Earn نسبت به نزدیک‌ترین رقیبان خود در صنعت بازی‌های بلاکچینی چندین برابر است و تفاوت بسیار زیادی وجود دارد
 این چهار شرکت بزرگ عبارتند از؛
·       دیسنترالند با توکن مانا
·       سندباکس با توکن سند
·       اکسی اینفینیتی با توکن اکسی
·       گالا
در ادامه به بررسی کامل و دقیق هریک از شرکت‌های ذکر شده می‌پردازیم.

بررسی مفهوم دیسترالند

دیسترالند یک پلتفرم غیرمتمرکز و واقعیت مجازی است که کاربران امروزه در آن محتواها و برنامه‌های مورد علاقه خود را ایجاد می‌کنند و به درآمد دست می‌یابند. دقت داشته باشید که زمین‌هایی که در پلتفرم‌ دیسترالند وجود دارند لند نامیده می‌شوند.
لند یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض است که قراردادهای هوشمند اتریوم از آن محافظت می‌کنند. کاربران در حال حاضر می‌توانند با پرداخت توکن مانا زمین‌های به فروش گذاشته شده در پلتفرم‌ دیسترالند را به سادگی خریداری نمایند.
درنهایت دقت داشته باشید که تعداد محدودی لند وجوددارد، به همین خاطر دارایی هر فرد در پلتفرم‌ دیسترالند کمیاب است. همچنین دقت داشته باشید که هر فرد با خرید یک لند بطورکامل و دائمی مالک آن خواهد شد.

دیسترالند چگونه کار می‌کند؟

دیسترالند یک جهان مجازی فراگیر است که کاربران و بازیکنان آن در یک دنیای سه بعدی مستدل به بازی هستند. بازیکنان دیسترالند با استفاده از زبان اسکریپت صحنه‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های سه‌بعدی به سادگی ایجاد می‌کنند.
دقت داشته باشید که بازیکنان دیسترالند می‌توانند در لندهای خود شروع به کارهای ساختمانی، تزئیتی و... کنند و سپس آن‌ها را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند.

توکن مانا چیست؟

همانطور که گفتیم مانا رمزارز بومی پلتفرم واقعیت مجازی دیسترالند است. این ارز دیجیتال در دسته توکن‌های ERC20 قرار می‌گیرد و امروزه جهت خرید قطعات لند، پرداخت هزینه کالاها و خدمات مختلف و... در پلتفرم‌ دیسترالند به کار می‌رود.
دقت داشته باشید که زمانی که با استفاده از توکن مانا لند خریداری می‌کنید توکن‌های شما بصورت خودکار سوزانده می‌شوند، درنتیجه هرچه از توکن‌های خود بیش‌تر استفاده کنید تعداد آن‌ها کمتر خواهد شد.
زمانی که افراد بیش‌تری لندهای پلتفرم دیسترالند را خریداری می‌نمایند تقاضا جهت دریافت مانا افزایش می‌یابد. در این شرایط افزایش تقاضا در کمتر کاهش عرضه موجب می‌شود که قیمت رمزارز مانا افزایش یابد. درنتیجه این شرایط برای دارندگان توکن مانا یک شرایط کاملاً مناسب خواهد بود.

خرید و نگهداری توکن مانا

توکن مانا نقدینگی بسیار خوب و بالایی دارد، به همین خاطر شما می‌توانید این توکن را از بیش از ۱۰۰ صرافی مختلف ازجمله بایننس، کوین بیس و... خریداری نمایید. یا اینکه توکن خود را به فروش رسانید. همچنین می‌توانید پس از خرید این توکن را در تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند ذخیره و نگهداری کنید.

سندباکس

همانطور که می‌دانید به بازی‌هایی که در شبکه‌های بلاک‌چینی ساخته می‌شوند بازی‌های کریپتویی یا بلاک‌چینی می‌گویند.
 بطورکلی سندباکس نوعی بازی ویدئویی مبتنی بر بلاک‌چین است که کاربران آن می‌توانند از طریق بازی در این بستر به درآمد بسیار خوبی دست یابند.
بطورکلی می‌توان گفت هدف از طراحی پلتفرم سندباکس ایجاد تغییر در ساختار پلتفرم‌های سنتی بازی است.
جالب است بدانید که در طراحی سندباکس یک الگوریتم واحد به کار نرفته است و این بازی برای دو دسته از افراد یعنی گیمرها و بازی‌سازها طراحی شده است.

Play To Eran  و سندباکس
 برای گیمرها سندباکس یک بازی متاورس است که در آن می‌توانند شروع به بازی کنند و پاداش دریافت نمایند اما برای بازی‌سازان سندباکس یک فریم‌ورک است که با استفاده از نرم‌افزارهای پلتفرم می‌توانند کسب درآمد کنند.
درنهایت دقت داشته باشید که سند رمزارز اصلی بازی سندباکس است اما در متاورس سندباکس توکن‌های متعددی وجوددارد.
بازی سندباکس چه محصولاتی را ارائه می‌دهد؟
می‌توان گفت بطورکلی اکوسیستم سندباکس سه محصول مختلف به کاربران خود ارائه می‌دهد که عبارتند از؛ نرم‌افزار وکس ادیت، بازار سندباکس و نرم‌افزار بازی سندباکس.

نرم‌افزار وکس ادیت

هنرمندان و طراحان امروزه می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار وکس ادیت که توسط توسعه‌دهندگان سندباکس ساخته شده دارایی‌های وکسل خود را برای متاورس سندباکس طراحی کنند.
دقت داشته باشید که وکسل یا واکسل نوعی تصاویر سه‌بعدی است که از انسان‌، حیوانات، وسایل نقلیه، طبیعت، ابزارها، آیتم‌ها و... طراحی می‌شوند. طراحان پس از ساخت وکسل می‌توانند به سادگی آن را از ادیتور به بازار سندباکس منتقل کنند و سپس به‌عنوان توکن بی‌همتا به فروش رسانند.

بازار سندباکس

بازار سندباکس پلتفرمی است که طراحان و بازی‌سازها در آن می‌توانند دارایی‌های خود را به فروش رسانند. اما برای این امر باید پیش از هرچیزی وکسل‌ها و بازی‌های تولیدی خود را در سیستم توزیع فایل همتا به همتا و غیرمتمرکز به‌عنوان فایل سیستم بین سیاره‌ای آپلود کنند.
با این امر توکن‌های غیرمثلی به شکل غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند و سپس در بلاک‌چین جهت اثبات مالکیت ثبت می‌شوند. حال بلافاصله پس از اتمام فرآیند آپلود آیتم‌های موردنظر به‌عنوان دارایی در مارکت قرار می‌گیرند.

نرم‌افزار بازی سندباکس

در این نرم‌افزار می‌توان بازی‌های سه‌بعدی را بصورت کاملاً رایگان طراحی و ساخت.
دقت داشته باشید که شما برای ساخت این بازی‌ها نیاز به دانش کدنویسی ندارید؛ چراکه ابزارهای اسکریپت بصری در این پلتفرم ارائه می‌شوند.

اکسی اینفینیتی

بطورکلی اکسی اینفینیتی یک بازی درون برنامه‌ای مبتنی بر اتریوم است که کاربران باید در بستر آن به جمع‌آوری دارایی بپردازند.

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

در پلتفرم‌ اکسی اینفینیتی با تعدادی کاراکتر یا شخصیت‌های بازی به نام اکسی سروکار خواهید داشت. دقت داشته باشید که اکسی‌ها همان توکن‌های غیرمثلی هستند که شما می‌توانید به سادگی مالکیت آن‌ها را به دست آورید و آن‌ها را کنترل کنید.

توکن اکسی چیست؟

توکن اکسی رمزارز بومی بازی اکسی اینفینیتی است که در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شد.
هولدرهای اکسی می‌توانند از طریق استیک توکن‌های اکسی به رای‌دهی و بازی بپردازند و به‌عنوان پاداش اکسی دریافت نمایند.
دقت داشته باشید که کاربران می‌توانند توکن‌های اکسی به دست آمده را در کیف پول‌های مختلفی نظیر؛ کوینومی، تراست ولت، اکسودوس و... ذخیره و نگهداری نمایند.

دلیل عملکرد خوب توکن‌های P2E چیست؟

می‌توان گفت دلایل بسیاری برای این سوال وجوددارند اما دقت داشته باشید که تمام رمزارزها پس از پشت سرگذاشتن رکود طولانی‌مدت به ثبات قیمت خوب و مطلوبی می‌رسند.
باتوجه به بتا می‌توان عملکرد خوب این توکن‌ها را بهتر درک کرد. بتا در حقیقت به معنای نوسان قیمت یک دارایی در قیاس با یک شاخص است. شایان ذکر است که امروزه در بازار ارزهای دیجیتال رمزارز بیت کوین را به‌عنوان شاخص درنظر می‌گیرند و دیگر ارزهای دیجیتال را نسبت به آن می‌سنجند.
زمانی که بتای یک دارایی بیش از ۱ باشد آن دارایی روند حرکتی شدیدتری در هر دو جهت نزولی و صعودی و حتی در جهت همسو با شاخص‌ موردنظر خود خواهد داشت.
  به این ترتیب می‌توان گفت بخش بسیار زیادی از عملکرد بسیار خوب توکن‌هایP2E به دلیل سادگی به یک پروکسی با بتایی بالاتر از بیت کوین است و اگر این شرایط برقرار نبود بدون شک این عملکرد افت بسیار شدیدی می‌کرد. البته اگر بخواهیم صادق باشیم نمی‌توان گفت تنها بتا موجب شده که این توکن‌ها رسد قیمت خوبی داشته باشند. چراکه درکل برخی دارایی‌ها نسبت به دیگر دارایی‌ها روند صعودی بهتری دارند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از سرمایه‌گذاری دارایی‌هایی که عملکرد بهتری دارند را شناسایی کنید تا به این ترتیب به درآمد خوبی دست یابید.

نقش گیمرها در عملکرد توکن‌های P2E

توکن‌های P2E به زودی تبدیل به کوین‌هایی با عملکرد عالی تبدیل می‌شوند. البته دقت داشته باشید که این کوین‌ها در حال حاضر عملکردی مشابه با بیت کوین دارند اما بدون شک در آینده این شرایط ثابت نخواهد ماند.
همانطور که گفتیم زمانی که ارزهای دیجیتال و گیمینگ با یکدیگر ترکیب می‌شوند انقلابی بزرگ رقم خواهند زد. در این انقلاب حرکت توکن‌های Play to Earn از احساسات دخیل در بازار عمومی جدا خواهد شد و حرکت آزادانه‌تری خواهد داشت.
دقت داشته باشید که اگر شرایطی برقرار شود که در آن گیمرها سهم بزرگ‌تری از بازار توکن‌هایP2E را به دست آورند واکنش توکن‌ها نسبت به ریزش و صعود قیمت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار کم‌تر خواهد شد و این توکن‌ها حساسیت ابتدایی خود را از دست خواهند داد.
لازم به ذکر است که بخش بسیار زیادی از مشارکت‌کنندگان این بازار تنها مشغول به بازی کردن هستند و اهمیت چندانی به نوسانات قیمت بازار نمی‌دهند. می‌توان گفت یک گیمر در مرحله اول یک گیمر است و پول در حاشیه مزایا برای وی قرار می‌گیرد.

آینده بازی‌های Play to Earn

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که بازی‌های Play to Earn هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما با این وجود بسیاری از متخصصان معتقد هستند که این بازی‌ها تبدیل به آینده گیمینگ خواهند شد. چراکه اگر مدل مورد استفاده در این الگوریتم به اهداف خود دست یابد عملکرد گیمینگ را بطورکلی تغییر خواهد داد. مطابق با این هدف دیگر نیاز نیست با پرداخت هزینه بازی کنید، بلکه شما می‌توانید در ازای بازی پول دریافت کنید. شایان ذکر است که امروزه برخی افراد معتقد هستند که اگر این بازی‌ها تمرکز خود را بر کسب درآمد بگذارند جذابیت خود را از دست خواهند داد و دیگر یک گیمینگ جذاب نخواهند بود. البته فراموش نکنید تا زمان نگذرد نمی‌توان در رابطه با آینده بازی‌های Play to Earn بصورت قطعی نظر داد.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی توکن‌های Play to Earn پرداختیم و عملکرد آن‌ها را بطور کامل بررسی کردیم.
مدل Play to Earn از موفق‌ترین و بهترین مدل‌های ارائه‌شده در قرن‌های اخیر است که توجه تعداد بسیار زیادی از گیمرها را به خود جذب کرده است. این بازی در تلاش است که شرایط را برای گیمرها مناسب‌تر کند تا به این ترتیب آن‌ها بتوانند از طریق بازی به درآمد دست یابند. دقت داشته باشید که نوسانات ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر تأثیر بسیاری بر روی این بستر می‌گذارد اما بدون شک این پلتفرم در آینده آزادی بیش‌تری خواهد داشت.
 

مرجع: coinquora

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بدون شک می‌دانید که دنیای ارزهای دیجیتال رمزارزهای مختلفی وجود دارد. بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است که هر سرمایه‌گذار آن را می‌شناسد اما علاوه بر ارز دیجیتال بیت کوین ارز دیجیتال کمتر شناخته‌ شده‌ای نظیر؛ اسموث لاو توکن نیز در معاملات کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی اسموث لاو توکن می‌پردازیم و مزایا و معایب این ارز را بطورکامل بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

اسموث لاو توکن چیست؟

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که اسموث لاو توکن در لغت به معنای معجون کوچک عشق است. ارز دیجیتال اسموث لاو توکن دارای بلاکچین مستقل نیست و بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. در ساخت این ارز دیجیتال نیز از استاندارد ERC20 استفاده می‌شود، به همین جهت می‌توان این رمزارز را در تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند قابل ذخیره و نگهداری است.
بطورکلی می‌توان گفت اسموث لاو توکن توکن بازی به نام اکسی است. در این بازی کاربران باید به پرورش حیوانات خانگی دیجیتالی بپردازند. کاربران با استفاده از توکن‌های اسموث لاو توکن می‌توانند حیوانات خانگی خود را ارتقا بخشند.
جالب است بدانید که شما باید در ابتدای بازی جهت تولید موجودات خانگی ۱۰۰ توکن اسموث لاو توکن پرداخت کنید ‌و سپس برای ارتقا این حیوانات به مرحله دوم ۲۰۰ توکن اسموث لاو توکن پرداخت کنید. شما می‌توانید در این بازی ۷ بار حیوانات خانگی خود را ارتقا بخشید.

ارز دیجیتال اسموث لاو توکن
احتمالاً می‌دانید که تعداد بسیار زیادی از پلتفرم‌های بازی به کاربران خود ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم پاداش می‌دهند اما پلتفرم اسموث لاو توکن هدف کاملاً متفاوتی دنبال می‌کند و به کاربران توکن SLP پاداش می‌دهد. امروزه از این توکن می‌توان جهت پرورش کاراکترهای بازی و تسهیل و ساده‌تر شدن استفاده کرد.

نماد اختصاری اسموث لاو توکن

بدون شک می‌دانید که هر ارز دیجیتال دارای یک نماد اختصاری است. لازم به ذکر است که با توجه به این نماد ارز دیجیتال موردنظر در پلتفرم‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شود. نماد اختصاری ارز دیجیتال SLP است و با این نام در میان کاربران دنیای ارز دیجیتال مورد معامله قرار می‌گیرد.

مخترع ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

دقت داشته باشید که فردی ‌به نام ترانگ نگوین چندین سال تمرکز خود را بر ارز دیجیتال اسموث لاو توکن قرار داد. وی در مسیر تولید اسموث لاو توکن از تمام پروژه‌های خود حتی شرکت توسعه نرم‌افزار مستقر در آمریکا گذشت و ارز اسموث لاو توکن را طراحی و اختراع کرد.

هدف از ساخت اسموث لاو توکن

همانطور که می‌دانید ساخت هر ارز دیجیتال یک هدف خاصی را دنبال می‌کند. هدف از ساخت ارز دیجیتالSLP ایجاد یک بستر مناسب جهت ساخت توکن‌هایی با قیمت بسیار پایین و اعتبار بالا توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است. دقت داشته باشید که این سازمان‌ها و شرکت‌ها از توکن‌های ساخته‌شده در امور مختلفی نظیر؛ جوایز بازی‌ها و رسانه‌های دیجیتالی، کارت‌های هدیه، سهام، جوایز مسابقات مختلف، معاملات و... استفاده می‌کنند.
دقت داشته باشید که آنچه پلتفرم و ارز دیجیتال اسموث لاو توکن را از دیگر توکن‌ها و رقبا متمایز می‌سازد پایین‌بودن کارمزد ساخت آن است. همچنین این ارز نسبت به دیگر ارزهای مشابه بسیار کاربردی‌تر است. در نتیجه می‌توان گفت هدف از ساخت ارز دیجیتال SLP تنها ایجاد بازی‌های کامپیوتری و ارائه پاداش نیست.

اسموث لاو توکن چگونه کار می‌کند؟

در پلتفرم‌ اسموث لاو توکن هر اکسی یک توکن منحصربه‌فرد است که در اختیار یک بازیکن قرار دارد و وی مالک آن است.
همانطور که می‌دانید اکسی‌ها در این پلتفرم منابع اصلی بازی هستند. بازیکن‌ها اکسی‌ها را در مسابقات با کارها و فعالیت‌های مختلف تمرین می‌دهند.
در بازی اکسی توکن اسموث لاو توکن به‌عنوان پاداش و بصورت کاملاً رایگان به گیمرها اختصاص داده می‌شود. حال بازیکنان می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها اکسی‌های جدید تولید کنند یا اینکه در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال اسموث لاو توکن به دست آمده را به فروش رسانند.
همانطور که گفتیم در بازی اکسی تنها ۷ مرحله وجود دارد و شما حیوانات خانگی خود را تا ۷ مرحله می‌توانید ارتقا دهید. دقت داشته باشید که این محدودیت بخاطر جلوگیری از ایجاد تورم است.
شایان ذکر است که امروزه کاربران می‌توانند در صرافی‌های مختلف نظیر؛ بایننس، کراکن، کوین بیس، یونی سواپ و... ارز دیجیتال اسموث لاو توکن را خریداری نمایند.
درنهایت همانطور که گفتیم اکسی‌ها برای هربار ارتقا یا زایش به تعداد مشخصی ارز دیجیتالSLP نیاز دارند. در این پلتفرم هرچه سطح ارتقا افزایش یابد مقدار رمزارز اسموث لاو توکن بیش‌تری نیاز است. این اکسی‌ها در دسته توکن‌های غیرمثلی قرار دارند، به همین خاطر می‌توان با آن آن انواع بازی‌های دیجیتالی را انجام داد یا اینکه با استاد از اکسی به دست آمده اکسی جدید تولید کرد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های مختلف اکسی خود را به فروش رسانید.

خریدوفروش ارز دیجیتال اسموث لاو توکن چگونه است؟

شما برای خرید ارز دیجیتال اسموث لاو توکن باید در ابتدا با جست‌وجو در اینترنت صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را لیست کنید و سپس در رابطه با هریک اطلاعات کامل و کافی به دست آورید و درنهایت مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.
پس از انتخاب صرافی ارز دیجیتال موردنظر باید مراحل خرید ارز دیجیتال را به ترتیب بگذرانید. در ادامه این مراحل را بطور کامل بیان می‌کنیم.

خرید ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

مراحل خرید ارز دیجیتال SLP به ترتیب عبارت است از؛
۱_ وارد شدن به صفحه ابتدایی یا صفحه ثبت‌نام صرافی
۲_ انجام ثبت‌نام با گذراندن مراحل مربوطه و تکمیل اطلاعات موردنیاز
۳_ ارسال مدارک لازم و مورد نیاز
۴_ ورود به بخش خرید صرافی
۵_ انتخاب ارز دیجیتال اسموث لاو توکن از میان ارزهای دیجیتال درج‌شده
۶_ وارد کردن آدرس ارز دیجیتال  در محل مشخص‌شده
۷_ وارد کردن میزان مبلغ خرید ارز دیجیتال اسموث لاو توکن
۸_ تکمیل پرداخت و انجام پرداخت آنلاین
۹_ دریافت ارز دیجیتال اسموث لاو توکن خریداری‌شده و مشاهده آن در کیف پول دیجیتال انتخابی

فروش ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

مراحل فروش ارز دیجیتال اسموث لاو توکن به ترتیب عبارت است از؛
۱_ انجام مراحل ثبت‌نام در صرافی‌، احراز هویت و در نتیجه ورود به پنل کاربری در صرافی موردنظر
۲_ از منو باید گزینه فروش ارز دیجیتال را انتخاب کرد.
۳_ انتخاب ارز دیجیتال اسموث لاو توکن از میان ارزهای موجود
۴_ آدرس کیف پول موردنظر خود را کپی کنید.
۵_ بر روی دکمه ثبت و ادامه کلیک کنید.
۶_ میزان دقیق ارز دیجیتالSLP که قصد فروش آن را دارید در محل مشخص‌شده وارد کنید.
۷_ کارت بانکی موردنظر جهت تسویه معامله را انتخاب کنید.
۸_ به آدرس کیف پول اسموث لاو توکن خود وارد شوید.
۹_ بر روی گزینه ثبت و ادامه مجدد کلیک کنید.
۱۰_ درنهایت بر روی دکمه فروش کلیک کنید.

مزایا و معایب ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

ارز دیجیتال اسموث لاو توکن دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال اسموث لاو توکن عبارت است از؛
·       تأیید کامل مالکیت رمزارز
·       ارز دیجیتال اسموث لاو توکن در بسیاری از صرافی‌های معتبر به سادگی قابل خریدوفروش است.
·       امروزه کیف پول‌های بسیاری از ارز دیجیتال اسموث لاو توکن پشتیبانی می‌کنند.
·       تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال اسموث لاو توکن بسیار قوی و حرفه‌ای است.
·       ارز دیجیتال اسموث لاو توکن مدت زمان کمی پس از اختراع جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال تثبیت کرد.
·       تیم توسعه‌دهنده تتر از ارز دیجیتال اسموث لاو توکن پشتیبانی می‌کند.
·       امکان پیشرفت و ارتقای ارز دیجیتال اسموث لاو توکن بسیار بالا است.

معایب ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

مهم‌ترین معایب ارز دیجیتال اسموث لاو توکن عبارت است از؛
·       محدودیت‌های خاص که در درآمد بازی اکسی وجوددارند.
·       مشکلات گسترده و بسیار زیاد توکن‌های غیرمثلی و فناوری بلاک‌چین در ارز دیجیتال اسموث لاو توکن نیز وجود دارند.
·       در ابتدا بازی هزینه شروع اکسی‌ها بسیار بالا است و تمام افراد از عهده آن بر نمی‌آیند.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال SLP را می‌توان در تمام کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می‌کنند ذخیره و نگهداری کرد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌هایی می‌پردازیم که از ارز دیجیتال اسموث لاو توکن پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

 احتمالاً نام کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس را شنیده‌اید؛ این کیف پول از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های موجود در بازار است که امنیت بسیار بالایی دارد و از دارایی‌های کاربران به خوبی در برابر حمله هکرها محافظت می‌کند. این کیف پول کلیدهای خصوصی و ارزهای رمزپایه هر کاربر را بر روی یک دستگاه سخت‌افزاری فیزیکی ذخیره و نگهداری می‌کند. به این ترتیب هیچ فردی نمی‌تواند از راه دور به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
کیف پول سخت‌افزاری لجر از طیف گسترده ارزهای دیجیتال و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتالSLP از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است که توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شود. از دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط این کیف پول نیز می‌توان به ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین، بیت کوین کش و... اشاره کرد.

مزایا و معایب کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

مهم‌ترین مزایای کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس عبارت است از؛
·       امنیت بسیار بالا
·       مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر ضربه‌های فیزیکی
·       پشتیبانی از تعداد بسیار زیاد ارز دیجیتال و توکن

معایب کیف پول سخت‌افزاری لجر

مهم‌ترین معایب کیف پول سخت‌افزاری لجر عبارت است از؛
·       رایگان‌نبودن
·       عدم راحتی کار با آن

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس از دیگر کیف پول‌های محبوب و رایج جهت نگهداری ارز دیجیتال SLP است. این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و از دارایی‌های شما در برابر حمله هکرها محافظت می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور وان و تی

کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور از دیگر کیف پول‌های محبوب جهت ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال اسموث لاو توکن هستند. این کیف پول‌ها امنیت بسیار بالایی دارند و کلیدهای خصوصی رمزنگاری هر کاربر را ذخیره می‌کنند تا به این این کلیدها از دسترس هر فردی جز صاحب واقعی آن‌ها دور بماند.
ترزور وان اولین کیف پول شرکت ترزور است که از اغلب سکه‌های اصلی و آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک صفحه نمایش کوچک و یک پردازنده دارد و در جلوی خود دو دکمه جهت پیمایش دارد. همچنین خوب است بدانید که کیف پول ترزور وان ارزان‌ترین کیف پول سخت‌افزاری موجود در بازار است.
در سمت دیگر کیف پول سخت‌افزاری ترزور تی نسخه پیشرفته ترزور وان است و در خود قابلیت‌های بسیاری دارد. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به صفحه لمسی رنگی آن اشاره کرد. همچنین صفحه نمایش این کیف پول نسبت به ترزور وان بسیار بزرگ‌تر است، به همین خاطر کار با آن بسیار ساده‌تر است.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس وان

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس وان از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری است که از ارز دیجیتالSLP پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و از دارایی‌های کاربران در برابر هر حمله و خطری محافظت می‌کند. همچنین این کیف پول از تعداد بسیار زیادی کوین و توکن پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک برای ذخیره کردن ارز دیجیتال اسموث لاو توکن

کیف پول اتمیک از دیگر کیف پول‌های است که از ارز دیجیتال اسموث لاو توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد، به همین جهت هر کاربر با هر میزان علم و اطلاعات می‌تواند از آن استفاده کند و با مشکلی مواجه نشود. همچنین این کیف پول رایگان است اما شما تنها با پرداخت کارمزد می‌توانید از برخی از قابلیت‌های آن استفاده کنید.
کیف پول اتمیک امنیت بسیار بالایی دارد و تا زمانی که سرمایه‌گذار دچار خطا نشود هیچ خطری دارایی‌ها را تهدید نخواهد کرد. این کیف پول از بیش از ۵۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون، نئو و... اشاره کرد.

کیف پول اکسودوس

 اکسودوس از دیگر کیف پول‌هایی است که از ارز دیجیتال اسموث لاو توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول چندارزی بوده و رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد، به همین جهت کاربران آن هنگام استفاده از این کیف پول با مشکلی مواجه نخواهند شد. شایان ذکر است که اکسودوس از سیستم عامل‌های مختلفی نظیر؛مک، لینوکس، ویندوز، اندروید و آی او اس پشتیبانی می‌کند.
 این کیف پول کلیدهای خصوصی هر کاربر را بر روی خود دستگاه ذخیره می‌کند، به همین خاطر کاربران به دارایی‌های خود دسترسی کامل دارند.
در کیف پول اکسودوس یک صرافی تعبیه شده است که هر کاربر با استفاده از آن می‌تواند به سادگی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال بپردازد.
لازم به ذکر است که علاوه بر ارز دیجیتال اسموث لاو توکن اکسودوس از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، ایاس، استلار، تزوس، ترون و... نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول متامسک

متامسک یک کیف پول مبتنی بر ارز رمزنگاری‌شده است که امنیت بسیار بالایی دارد و بر روی سیستم عامل‌های مختلف قابل نصب و استفاده است.

مزایا و معایب کیف پول متامسک

کیف پول متامسک دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کیف پول متامسک

مهم‌ترین مزایای کیف پول متامسک عبارت است از؛
·       رابط کاربری بسیار ساده و آسان و قابل استفاده برای افراد مبتدی و پیشرفته
·       کیف پول متامسک هیچ اطلاعات شخصی از کاربران خود دریافت نمی‌کند.
·       سرورهای متامسک کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران را در خود ذخیره نمی‌کند. بلکه این کلیدها بصورت مستقیم در مرورگر وب کاربر ذخیره می‌شوند‌.

معایب کیف پول متامسک

مهم‌ترین معایب کیف پول متامسک عبارت است از؛
·       کیف پول متامسک یک نود کامل اتریوم نیست.
·       در حال حاضر در برخی کشورها کرینه خرید کیف پول متامسک با محدودیت مواجه است.
·       کیف پول متامسک بصورت بومی از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال اسموث لاو توکن است که رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد، به همین خاطر هر سرمایه‌گذار با هر میزان علم و اطلاعات می‌تواند از این کیف پول استفاده کند. همچنین این کیف پول نصب بسیار ساده و آسانی دارد و تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.
دقت داشته باشید که کیف پول کوینومی از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین انجام معاملات مختلف در این کیف پول هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.

کیف پول تراست ولت

کیف پول نرم‌افزاری از دیگر کیف پول‌های محبوب پشتیبانی‌کننده از ارز دیجیتالSLP است. این کیف پول با ارائه یک کلید موجب می‌شود که هر کاربر بر دارایی‌های خود کنترل کامل داشته باشد. همچنین از دارایی‌های کاربران در برابر افراد هکر محافظت می‌کند.
کیف پول تراست ولت علاوه بر ارز دیجیتال اسموث لاو توکن از ارزهایی نظیر؛ بیت کوین، اتریوم، ترون، بیت کوین کش، لایت کوین و... نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوین بیس

کیف پول کوین بیس از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال اسموث لاو توکن است که رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد، به همین جهت تمام سرمایه‌گذاران حتی سرمایه‌گذاران تازه‌کار می‌توانند از آن استفاده کنند. کیف پول کوین بیس از تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیادی نظیر؛ بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و... پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم در دنیای ارزهای دیجیتال ارزهای بسیاری وجود دارد. اسموث لاو توکن یکی از ارزهای کمتر شناخته‌شده اما بسیار کاربردی است. این ارز بر روی بلاک‌چین اتریوم طراحی و راه‌اندازی می‌شود و به‌عنوان پاداش در یک بازی مجازی به بازیکنان اختصاص داده می‌شود. با گذشت زمان این ارز دیجیتال محبوب‌تر شد و درنهایت امروزه در صرافی‌های مختلف نظیر؛ بایننس، کوکوین و... به سادگی قابل خریدوفروش است.

 

مرجع: dailyhodl

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس ایران آشنا کنیم و اطلاعاتی را درباره آن به شما عزیزان بدهیم. صندوق سرمایه گذاری که قصد داریم در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل آن بپردازیم صندوق سرمایه گذاری پیشرو می‌باشد، اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارید، ولی به سبب کمبود وقت و یا نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه قادر به سرمایه گذاری در این زمینه نیستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا یک روش مناسب را برای شما عزیزان معرفی کنیم.


صندوق سرمایه گذاری پیشرو صندوق سهامی می‌باشد که نحوه کار آن به این صورت می‌باشد که اقدام به سرمایه گذاری در شرکت‌های ثبت شده در بورس خواهد کرد. با توجه به این مسئله نوسانات قیمتی این صندوق به نحوی بسته به ارزش کلی بازار بورس خواهد داشت. به بیان دیگر با افزایش ارزش کل بازار بورس ارزش این صندوق نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت و یا در صورت پایین‌ آمدن ارزش بازار بورس، ارزش این صندوق نیز به مراتب رو به کاهش خواهد گذاشت. این صندوق سرمایه گذاری در سال 1391 تاسیس شد و فعالیت خود را به عنوان یک صندوق سرمایه گذاری در بورس آغاز کرد. این صندوق تا به امروز موفق شده است که رتبه سوم را در میان سایر صندوق‌های سرمایه گذاری کسب نماید. در حقیقت می‌توان گفت که بعد از دو صندوق پالایش و دارا یکم این صندوق بیشترین ارزش را در اختیار خواهد داشت. در ادامه این مطلب به موضوعاتی درباره این صندوق خواهیم پرداخت، ولی پیش از این یک تعریف کلی را از صندوق‌های سرمایه گذاری و مزایای یک صندوق سرمایه گذاری را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

صندوق سرمایه گذاری چیست؟


بسیاری از افراد به دلایل گوناگون و مختلف وقت کافی و همچنین اطلاعات کافی را برای سرمایه گذاری ندارند و به همین خاطر نیز تنها گزینه مناسبی که برای دارایی خود در نظر دارند این است که دارایی خود را در بانک پس انداز کنند. ولی هیچ نمی‌دانند که به واسطه این کار تنها فرصت‌های کسب سود بیشتر را از دست خواهند داد. یکی از ابزارهایی که می‌تواند فرصت سرمایه گذاری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد این است که از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند. این صندوق‌ها برای آن دسته از افرادی که علاقه دارند در بورس سرمایه گذاری کنند، ولی وقت کافی را برای این کار ندارند بهترین گزینه به حساب خواهد آمد. با سپردن دارایی به این صندوق‌ها، سرمایه گذار قادر است سودی را به میزان بالاتر از بانک دریافت کند. در حقیقت یک صندوق سرمایه گذاری به مجموعه‌ای از سهام و اوراق مشارکت و بهادار گفته می‌شود. به بیان دیگر شما می‌توانید این صندوق‌ها را به مانند یک شرکت در نظر بگیرید که افراد متعددی دارایی خود را در اختیار آن خواهند گذاشت و در ازای این کار سودی را دریافت خواهند کرد. حال که با ماهیت کلی صندوق سرمایه گذاری آشنا شدید قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با صندوق سرمایه گذاری پیشرو آشنا کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.


ویژگی‌های منحصر به فرد صندوق سرمایه گذاری

1. مدیریت حرفه‌ای دارایی

اولین و مهم‌ترین ویژگی منحصر به فرد در صندوق‌های سرمایه گذاری این است که افراد قادر خواهند بود با سرمایه گذاری در این صندوق‌ها دارایی خود را به دست افراد با تجربه و حرفه‎‌ای در حوزه خرید و فروش سهام واگذار کنند. در حقیقت این صندوق نوعی ابزار برای سرمایه گذاران خرد و کلان به حساب می‌آید که به سرمایه گذاران کمک خواهد کرد که به کمک افراد با تجربه و حرفه‌ای دارایی خود را توسعه دهند. در یک صندوق سرمایه گذاری به مانند صندوق پیشرو افراد با تجربه و پر تلاش همواره در حال تلاش هستند تا که بتوانند دارایی شما را مدیریت کنند و بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش بگذارند.

2. کاهش ریسک سرمایه گذاری‌ها:

بر طبق قوانین سازمان بورس و بازار ارز دیجیتال، صندوق سرمایه گذاری باید به صورت سبدی متنوع چیده شده باشد. برخی از این دارایی‌ها در یک صندوق درآمد ثابت نگه داری خواهند شد، دلیل این کار این است که به واسطه این کار می‌توان ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کم کرد. در حقیقت وقتی یک شخص اقدام به خرید صندوق سرمایه گذاری پیشرو و یا هر صندوقی خواهد کرد، در همان لحظه در حال خرید سبد متنوعی از دارایی می‌باشد که ریسک سرمایه گذاری او را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.


3. نظارت و شفافیت:

صندوق‌های سرمایه گذاری در یک زمان معینی به واسطه سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس بررسی خواهد شد. این به این معنی است که تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق‌ها باید به صورت کاملا شفاف صورت بگیرد و در اختیار دارندگان این صندوق قرار داده شود. البته علاوه بر این موارد متولی و یا همان مدیرعامل صندوق نیز باید به صورت مداوم و لحظه به لحظه به نظارت بر روی صندوق بپردازد.


4. نقد شوندگی بالا:

سرمایه گذاری کردن در یک صندوق سرمایه گذاری به شما عزیزان این امکان را خواهد داد تا که بتوانید خیلی زود در مواقعی که نیاز دارید دارایی خود را نقد کنید. این عمل به واسطه ضامن نقد شوندگی صورت خواهد گرفت(صندوق سرمایه گذاری پیشرو ضامن نقد شوندگی ندارد). به بیان دیگر صندوق‌هایی که زمان نقد شوندگی دارند، این ضامن نقدشوندگی می‌باشد که مسئولیت نقد کردن دارایی شما را بر عهده خواهد داشت.


5. صرفه جویی نسبت به مقیاس:

با توجه به این مسئله که صندوق‎‌های سرمایه گذاری از گردآوری سرمایه‌های خرد ایجاد شده است، پس با توجه به این موضوع امکان بهره بردن از امکانات بسیاری را برای سرمایه گذاران فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال شاید شما به واسطه یک میلیون تومان سرمایه گذاری در بورس قادر نباشید سبد متنوعی را برای خود تشکیل دهید، ولی به واسطه سرمایه گذاری کردن همان یک میلیون تومان در صندوق‌های سرمایه گذاری این امکان به راحتی برای شما عزیزان امکان پذیر خواهد بود. همچنین علاوه بر این مسئله به دلیل وجود حجم بالای سرمایه داخل این صندوق‌ها هزینه تحلیل و ارزش گذاری برای فرد به میزان زیادی نخواهد بود، دلیل این امر نیز این است که هزینه این اعمال میان تمامی کاربران سرشکن خواهد شد.

مشخصات کلی صندوق سرمایه گذاری پیشرو

صندوق سرمایه گذاری پیشرو یکی از صندوق‌های محبوب در بازار بورس ایران می‌باشد که از سال 1391 کار خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته است با نظارت و کنترل سبدگردانی انتخاب مفید رتبه سوم را در میان صندوق‌های سرمایه گذاری بعد از پالایش و دارا یکم کسب کند. در حال حاضر قیمت هر یک از سهام‌های این صندوق مبلغی در حدود 60 هزار تومان می‌باشد. البته همان گونه که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم با توجه به این که صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار بورس اقدام به خرید و فروش سهام خواهند کرد، و با توجه به این مسئله که بازار بورس نوسانات زیادی دارد، هیچ گاه نمی‌شود میزان سودآوری یک صندوق سرمایه گذاری را به صورت دقیق پیش بینی کرد.

چگونه می‌توان میزان بازدهی صندوق سرمایه گذاری پیشرو را برآورد کرد؟

صندوق سرمایه گذاری پیشرو

افرادی که قصد دارند میزان بازدهی این صندوق را مشاهده کنند، قادر خواهند بود با ساختن یک حساب کاربری و ورود به آن به راحتی میزان دارایی و بازدهی خود را به صورت لحظه به لحظه دنبال کنند. همچنین با ورود به حساب کاربری خود افراد قادر خواهند بود نمودار این صندوق را از زمان تاسیس تا به امروز مشاهده کنند. البته باید به این خصوصیت خوب نیز در رابطه با این صندوق خدمت شما عزیزان همراه اشاره کنم که با توجه به رابط کاربری آسان و ساده‌ای که این صندوق دارد، افراد مبتدی نیز به راحتی قادر خواهند بود با این پلتفرم کار کنند.

هزینه‌های سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری پیشرو چقدر است؟

همه صندوق‌های سرمایه گذاری همانند صرافی ارز دیجیتال در قبال خدماتی که ارائه خواهند کرد، مبلغ مشخص و معینی را به عنوان کارمزد و برای هزینه صدور و ابطال دریافت خواهند کرد، که در ادامه به برخی از این هزینه‌ها اشاره خواهیم کرد:
1. هزینه صدور: هزینه صدور در صندق‌های سرمایه گذاری خود به دو بخش مجزا تقسیم خواهد شد که در ادامه به هر دوی این بخش‌ها اشاره خواهیم کرد:
1- هزینه صدور بخش ثابت: به ازای هر صدور گواهی در صندوق سرمایه گذاری پیشرو مبلغ 2 هزار تومان از سرمایه گذار محترم دریافت خواهد شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که یک استثنا در این باره وجود دارد و آن هم این است که اگر صدور واحد‌های سرمایه گذاری و یا همان سهام برای باقیمانده سهام‌های موجود ابطال شده باشد، در این صورت فرد موظف به پرداخت کارمزد نخواهد بود.
2- هزینه صدور بخش متغیر: به ازای هر بار سرمایه گذاری که مشتریان در این صندوق انجام خواهند داد تا سقف 50 هزار تومان، 1 تومان از آن مبلغ به حساب صندوق واریز خواهد شد.
3. هزینه ابطال: اگر شخصی در این صندوق سرمایه گذاری قصد داشته باشد تا که دارایی خود را از صندوق خارج کند بیاد مبلغ 2 هزار تومان را به عنوان کارمزد به صندوق پرداخت کند.
حال که با برخی از مواردی که مربوط به این صندوق آشنا شدیم، اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید در این صندوق اقدام به سرمایه گذاری کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان در صندوق سرمایه گذاری پیشرو سرمایه گذاری کرد؟

اولین و مهم‌ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که باید کد بورسی خود را دریافت کنید، دلیل این سخن نیز این است که شما بدون این کد قادر نخواهید بود در این صندوق‌ها نیز سرمایه گذاری کنید. پس با توجه به این مسئله اگر تا به امروز اقدام به دریافت کد بورسی نکرده‌اید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که هر چه سریع‌تر اقدام به دریافت کد بورسی خود نمایید. بعد از این که کد بورسی خود را دریافت کردید، با توجه به این مسئله که این صندوق تحت نظارت و کنترل کارگزاری مفید می‌باشد، برای این که قادر باشید در این صندوق سرمایه گذاری کنید باید در این کارگزاری ثبت نام کنید. حال که این مراحل را انجام دادید قادر خواهید بود از دو روش برای خریداری و سرمایه گذاری در این صندوق استفاده کنید. 1. استفاده از اپلیکیشن کارگزاری مفید 2. استفاده از وب سایت صندوق. در ادامه به بررسی نحوه سرمایه گذاری در این صندوق از دو راهی که خدمت شما عزیزان بیان کردیم خواهیم پرداخت:


1. صدور اینترنتی واحدهای صندوق سرمایه گذاری با استفاده از اپلیکیشن مفید


قبل از هر کاری در این روش لازم است که فرد این برنامه را بر روی سیستم خود نصب نمایید. بعد از این کار لازم است که کد ملی و رمز عبور خود را برای ورود به این اپلیکیشن وارد کنید. بعد از این که به حساب کاربری خود در این اپلیکیشن وارد شدید قادر خواهید بود به واسطه کلیک بر روی سربرگ سرمایه گذاری صندوق پیشرو را بیابید. در پایان نیز می‌توانید مبلغی را که برای سرمایه گذاری در این صندوق در نظر گرفته‌اید را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بعد از آن با گزینه تایید خرید خود را نهایی نمایید. البته جا دارد که به این مسئله نیز اشاره کنم که خرید این نوع سهام به صورت آنی به پرتفولیو شما منتقل نخواهد شد و چند روزی زمان خواهد برد.


2. صدور اینترنتی واحدهای صندوق سرمایه گذاری با استفاده از وب سایت خود صندوق


اگر بنا به هر دلیل تمایلی به نصب اپلیکیشن این کارگزاری نداشتید شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه تماس با پشتیبانی کارگزاری مفید به وب سایت این صندوق دسترسی پیدا کنید. برای خرید این سهام در این وب سایت نیز نیاز به این است که شما در این سایت نیز ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دهید و بعد از این که ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دادید، قادر خواهید بود با انتخاب گزینه صدور مقداری که قصد خریداری آن را دارید مشخص کنید و با زدن گزینه تایید واحدهای مورد نظر خود را خریداری کنید.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که چگونه می‌توان کد بورسی را دریافت کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که شما برای دریافت کد بورسی به یکی از شعب کارگزای‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه نمایید. در آنجا مراحلی که باید برای دریافت کد بورسی انجام دهید را برای شما عزیزان توضیح خواهند داد و بعد از طی کردن این مراحل در عرض یک الی دو روز کد بورسی شما برای انجام معاملات در بورس قابل استفاده خواهد بود. البته جا دارد که این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که در زمان مراجعه بهتر است مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی و کارت بانکی خود را همراه داشته باشید.

در صورت منصرف شدن خود از خرید این صندوق، چگونه دارایی خود را از آن خارج کنیم؟

اگر بعد از مدتی خواستید که دارایی خود را از این صندوق خارج کنید در گام اول، باید به وب سایت رسمی این شبکه رجوع کنید و با کلیک کردن بر روی گزینه ابطال قادر خواهیم بود مقدار دارایی که قصد خارج کردن آن از صندوق داریم را مشخص کنیم و بعد از آن با کلیک کردن بر روی گزینه تایید دارایی مشخص شده به حساب ما واریز خواهد شد. البته جا دارد که این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که دارایی به سرعت به حساب شما منتقل نخواهد شد وبعد از سه الی چهار روز مبلغ به حساب شما عودت داده خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با صندوق سرمایه گذاری پیشرو آشنا کنیم و برخی از اطلاعات مهم را در این باره برای شما عزیزان معرفی کنیم. همان گونه که در این مطلب اشاره کردیم این قبیل از صندوق‌ها برای افرادی مناسب خواهد بود که به سرمایه گذاری در بورس علاقه دارند، ولی وقت این کار را ندارند، دلیل این سخن این است که افراد به واسطه این صندوق‌ها قادر خواهند بود در بورس سرمایه گذاری خود را انجام دهند و تمامی کارها را به افراد با تجربه و خبره در حوزه خرید و فروش سهام واگذار کنند. به واسطه این صندوق‌ها افراد قادر خواهند بود سودی را به مراتب بیشتر از بانک‌ها دریافت کنند.
علاوه بر این مسئله همان گونه که اشاره شد افراد قادر خواهند بود خرید خود را به واسطه اپلیکیشن کارگزاری آگاه و وب سایت رسمی خود صندوق انجام دهند، پس با توجه به این مسئله سرمایه گذاری کردن در این قبیل از صندوق‌ها کاری بسیار آسان می‌باشد که افراد علاقه مند قادر خواهند بود به راحتی آن را انجام دهند و نیازی به این نیست که مراحل زیاد و وقت زیادی را صرف این کار کنند.
در پایان باید به این مسئله اشاره کنم که برای سرمایه گذاری کردن در این قبیل صندوق‌ها مهم‌ ترین کار این است که شما اقدام به دریافت کد بورسی خود کنید، دلیل این سخن نیز این است که شما بدون کد بورسی هیچ گاه قادر نخواهید بود در این صندوق‌ها سرمایه گذاری خود را انجام دهید. به صورت کلی اگر شما از جمله افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس هستید می‌توانید از این صندوق استفاده کنید.
 

مرجع: coinquora

 

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از انواع توکن‌ها به نام توکن‌ بی همتا Suolbound آشنا کنیم و ویژگی‌ها و خصوصیات این نوع از توکن را برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه این مطلب با ماه همراه باشید تا به بررسی و تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازیم.
اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که در حوزه ارز دیجیتال فعال می‌باشد باید به خوبی با ویتالیک بوترین آشنا باشید. حال در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با یکی از مقالات این شخص که در مورد توکن‌ها بی همتا می‌باشد آشنا کنیم. مطلبی که قصد داریم از این شخص مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال برای شما عزیزان بیان کنیم شاید کمی در تضاد با سیستم حال حاضر بلاکچین باشد. دلیل این سخن نیز این است که ویتالیک بوترین در این مقاله خود از یک زاویه جدید به توکن‌ بی همتا پرداخته است که به این مسئله اشاره دارد که، از انواع توکن‌ بی همتا می‌توان در دنیای واقعی بهره‌های بسیاری را برد. البته جا دارد که این مطلب را نیز خدمت شما عزیزان بگویم که ویتالیک بوترین این توکن‌های خاص و پرکاربرد را با الگو گرفتن از بازی معروف و پرطرفدار وار کرافت که بازی محبوب ویتالیک می‌باشد برگرفته است. حال در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعریف توکن‌ بی همتا Suolbound آشنا کنیم، و موارد استفاده این فناوری را برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مفهوم توکن‌ بی همتا ( Suolbound) چیست؟

یکی از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته بازی وارکرافت که برای کسانی که در این بازی فعالیت می‌کنند کاملا عادی به شمار می‌رود، در حقیقت در دنیای خارج از آن بسیار به خصوص و خاص می‌باشد که آن هم اصطلاحی به نام توکن‌ بی همتا ( Suolbound)است. یک شی و یا ابزار از این نوع که به آن اشاره کردیم توسط بازیکنان بازی به دست خواهد آمد، و این شی قابل خرید و فروش نخواهد بود.
ثوی‌ترین آیتم‌های به کار رفته در این بازی از این نوع می‌باشند و به صورت کلی برای دست‌یابی به آن نیاز به طی کردن یک پروسه سخت و کشتن یک هیولای بسیار قوی و قدرتمند می‌باشد که بیشتر به صورت چند نفری قادر به از پا در آوردن آن خواهید بود. پس با توجه به این مسئله برای ارتقای کاراکتر خود در این بازی شما چاره‌ای به جز نبرد با این هیولا و شکست دادن آن نخواهید داشت. هدف از ایجاد چنین آیتمی کاملا شفاف و مشخص است. با به کار بردن چنین آیتم‎‌هایی بازی به صورت هیجانی و چالشی باقی خواهد ماند، دلیل این سخن نیز این است که در این بازی فرد برای ارتقای خود دست به هر کاری خواهد زد تا که بتواند هیولا را شکست دهد و گنج خود را به دست آورد. البته این را هم بگویم که در این بازی نیز فرد قادر خواهد بود که در بازارهای مخصوص اقدام به خرید یک کاراکتر نماید تا مجبور نباشد که تمامی مراحل بازی را از ابتدا آغاز نماید. برای خریداری یک کاراکتر شما نیاز به ارزی به جز ارز داخل بازی همانند دلار خواهید داشت. اما ویژگی این بازی این است که در صورتی که تمایلی برای خرید در بازی نداشته باشید قادر خواهید بود با طی کردن مراحل و به صورت رایگان کاراکتر خودتان را ارتقا دهید.

اگر بتوانیم NFTها را به صورت توکن بی همتا( Suolbound) در آوریم چه خواهد شد؟

توکن‌ بی همتا در حال حاضر و در شکل فعلی خود در بسیاری از جهات از نظر شباهت بسیار مشابه با برخی از بازی‌ها می‌باشند. آنان علاوه بر ویژگی‌هایی که پیش از این اشاره کردیم دارای ارزش نمایش اجتماعی نیز هستند. دلیل این سخن نیز این است که افرادی که مالک این نوع از توکن‌ها هستند قادر خواهند بود آنان را به نمایش بگذارند و اقتدار خود را جار بزنند. اگر شما از جمله فعالان در شبکه اجتماعی توییتر باشید این را می‌دانید که به تازگی توییتر این امکان را فراهم کرده است تا که کاربران قادر باشند تکون‌های بی همتای خودشان را در تصویر نمایه خودشان به نمایش بگذارند.
اما حال بیایید تا به این مسئله بپردازیم که اصلا این NFTها دقیقا چه چیزی را به نمایش خواهند گذاشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که، چیزی که به نمایش گذاشته خواهد شد در واقع به نمایش گذاشتن مهارتی می‌باشد که در به دست آوردن NFTها مورد نیاز هست. اما به سبب این که انواع توکن‌ بی همتا قابلیت معامله را دارند، بخشی از دلیل نمایش گذاشتن توکن‌ها به سبب به نمایش گذاشتن ثروت صورت خواهد گرفت.
این مسئله تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر مجموعه کریپتوپانکس با ارزشی معادل میلیون‌ها دلار در روز معامله خواهند شد. اگر یک فرد به شما NFTهای خودش را نشان می‌دهد که لازمه به دست آوردن آن انجام دادن یک عمل خاص است، معنی آن این نیست که فرد دارنده توکن آن عمل را انجام داده است تا که بتواند NFT مورد نظر را به دست آورد. در برخی از موارد این موضوع مشکلی را به وجود نخواهد آورد. به عنوان مثال تصور کنید که یک NFT با هدف کمک به خیریه ارائه شده باشد. در این صورت اگر فردی این NFT را در بازار ثانویه خریداری نماید در حقیقت سرمایه خود را صرف کمک به خیریه کرده است، پس با توجه به این مسئله دلیلی وجود ندارد که به آنان برای ایجاد این NFT خرده بگیریم. در حقیقت NFTهای مربوط به خیریه سالانه قادر خواهند بود مبالغ بسیاری را برای کارهای خیر جمع آوری کنند. ولی حال اگر بخواهیم NFTای طراحی و پایه ریزی نماییم که نمایان‌گر ثروت نباشد و بخواهیم به واسطه آن شی و یا چیز دیگری را به نمایش بگذاریم آن موقع قضیه از چه قرار است.
برای این مسئله یکی از بهترین پروژه‌ها برای مثال پروژه POAP می‌باشد زیرا به واسطه این پروژه فرد قادر خواهد بود NFTهای خود را که نشان گر رویداد خاصی هستند را به شرکت کنندگان خواهد داد.
POAP یک مثال بسیار خوب از توکن‌ بی همتا می‌باشد که اگر به صورت توکن بی همتا( Suolbound)باشد بهتر به هدف ذاتی خودش وفادار خواهد ماند. اگر فردی به مجموعه POAP شما نگاهی بیاندازد، قطعا دلیل نگاه او این نیست که باند برای به دست آوردن آن چه پروسه‌ای را طی کرده‌اید. بلکه این قبیل افراد به دنبال این هستند که بدانند آیا شما شخصا در آن رویداد حضور داشته‌اید یا خیر. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر فردی که واجد شرایط نیست، قادر باشد از فردی که واجد شرایط می‌باشد مجموعه‌ای را خریداری نماید. دیگر مالکیت اثر خودش را از دست خواهد داد.

اگر حقوق حاکمیتی را بتوان  Soulbound کرد چه خواهد شد؟

توکن بی همتا

این دقیقا همان مسئله‌ای است که در مورد آن بارها در این مقاله صحبت کرده‌ایم. ولی باز هم جا دارد اشاره کنم که، اگر قدرت حاکمیتی به آسانی قابلیت انتقال میان افراد را داشته باشد، قادر خواهد بود اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند که به مکانیزم‌های حاکمیتی آسیب وارد کند. دو علل عمده و مهم در این باره وجود دارد که عبارتند از:
1- اگر هدف قدرت حاکمیتی، توزیع گسترده قدرت است، در این صورت قابلیت انتقال به نوعی متضاد با هدف ما خواهد بود و دلیل آن هم این است که احتمال بسیار اندکی وجود دارد تا که افراد مشترک المنافع و هم پیمان آن حقوق مالکیتی را خریداری کنند.
2- اگر هدف این است که قدرت حاکمیتی در اختیار افراد با تجربه و زبده قرار گیرد، در این صورت هم قابلیت انتقال در تضاد با هدف ما خواهد بود. دلیل این سخن نیز این است که هیچ عاملی در سیستم وجود ندارد که اجازه خرید و حق رای را از افراد بی کفایت بگیرد.
به قول معروف (آنهایی که بیش از دیگران عطش به قدرت رسیدن را دارند، نالایق‌ترین افراد برای این کار هستند) و اگر به این مسئله اعتقاد داشته باشید، در این صورت باید با قابلیت انتقال مخالفت نمایید. دلیل این سخن نیز این است که دقیقا به همین دلیل جریان قدرت از افراد با تجربه و زبده به سمت افراد نالایق که به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند حرکت خواهد کرد.

اجرای محدودیت انتقال در عمل

پروتکل POAP تصمیم گرفت که شخصا مانعی را در خصوص انتقال توکن‌های POAP ایجاد نکند. دلایل بسیار مهمی در رابطه با این تصمیم وجود دارد که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت. کاربران ممکن است که بخواهند دارایی خودشان را از یک کیف پول دیجیتال به یک کیف پول دیگر انتقال دهند. البته این را هم بگویم که اگر قوانینی نیز به صورت فوری و سراسیمه برای این موضوع نیز شکل گیرد، قدرت کافی را نخواهد داشت و دلیل آن هم این است که افراد دارای توکن قادر خواهند بود با استفاده از کیف پوله‌های پوششی مالکیت حساب خود را به شخص دیگری واگذار نمایند.
تا به امروزشاهد خرید وفروش POAPها وقتی که پای پول در میان است بوده‌ایم. در رابطه با همین مسئله چندی پیش شاهد این مسئله بودیم که شرکت آدیداس POAPهایی را به صورت رایگان به هواداران خود هدیه داد که مشتریان خود به واسطه آن قادر باشند در هنگام ارائه محصولات و کالاهای جدید، در اولویت برای خرید محصولات باشند. اما در ادامه این مسئله چه اتفاقی رخ داد؟ بسیاری از هواداران که این POAPها به صورت رایگان دریافت کردند اقدام به فروش آنان در بازارهای ثانویه کردند.
برای حل مشکلاتی از این قبیل تیم توسعه دهنده پروتکل POAP پیشنهاد می‌کند که توسعه دهندگان و گسترش دهندگانی که در رابطه با این مسئله حساس هستند، شخصا به بررسی و حل این مشکل بپردازند. به عنوان نمونه قادر خواهند بود با بررسی زنجیره‌های درونی پروتکل ببینند که آیا مالک فعلی دقیقا همان آدرسی می‌باشد که در ابتدا توکن را دریافت کرده‌ است یا خیر. همچنین این قبیل افراد قادر خواهند بود مسائل پیچیده‌تر را نیز در این مورد بررسی نمایند و هیچ محدودیتی را در این باره نخواهند داشت.
اما شاید بتوان قوی‌ترین NFT موجود را در حوزه انتقال، پروتکل Proof of Humanity باشد. به شکل ظاهری، همه افراد قادر خواهند بود با استفاده از یک قرارداد هوشمند که قابلیت انتقال را در خودش دارد، حساب خود را در این پلتفرم باز کنند و بعد از آن به راحتی قادر خواهند بود اکانت خودشان را به هر کسی که می‌خواهند انتقال دهند یا به بیان دیگر به هر فردی که می‌خواهند اکانت خود را بفروشند. ولی گواه اثبات انسانی قابلیتی را در اختیار فرد سازنده قرار داده است که به واسطه آن قادر خواهد بود هر زمان که می‌خواهد درخواست حذف حساب را بدهد و این درخواست به واسطه توسعه دهندگان پروژه بررسی خواهد شد و در صورتی که درخواست فرد مورد قبول قرار گیرد، حساب کاربری حذف خواهد شد. پس با توجه به این مسئله هنگامی که اقدام به یک اکانت می‌کنید این را به خاطر داشته باشید که هر لحظه ممکن است که حساب از دسترس شما خارج گردد و انتقال شما بیهوده و بی ثمر واقع گردد.
حال در اینجا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بدون وصل کردن همه چیز به گواه اثبات انسانیت قادر خواهیم بود که انتقال را محدود نماییم؟ برای این کار راه‌های مشکلی وجود دارد ولی کارایی بسیار مناسبی را دارند که در برخی از موارد می‌توان از آنان استفاده کرد. به عنوان مثال وصل کردن توکن‌ها و یا رمز ارزهای بی همتا به نام ENS یکی از این راه‌کارها می‌باشد. اگر به این مسئله امیدوار باشیم که فردی که دارای ENS است به دارایی و توکن خود اهمیت خواهد داد، دیگر اقدام به انتقال آن به شخص دیگر نخواهد کرد.

محدودیت در انتقال و حریم خصوصی

درک کردن گزینه‌های ضامن حریم خصوصی برای انتقال دادن دارایی‌هایی که قابلیت انتقال دارند کاری سبتا آسان به شمار می‌رود. برای این کار کافی است که دارایی و یا همان توکن خودتان را به تورنادو کش و یا این که به سرویس‌های مشابهی که این کار را انجام می‌دهند ارسال نمایید و آن را در یک حساب جدید تحویل دهید. ولی سوال اصلی این است که چگونه می‌توان حریم خصوصی را به ابزارها و اقلام soulbound  اضافه کرد، در شرایطی که نمی‌توان آن را به حسابی تازه ارسال نمود؟ برای حل این مسئله هر چه گواه اثبات انسانیت افزایش یابد اهمیت حریم خصوصی نیز افزایش خواهد یافت، چرا که انتخاب دیگر، اتصال میان هویت ما و تمامی کارهایی است که در درون یک شبکه انجام خواهیم داد و در شبکه ثبت خواهد شد.
چند راه حل ساده و آسان برای این مسئله وجود دارد:
1- هش چند آیتم را منتشر نماییم و بعد از این کار به هر یک از افراد دریافت کننده رسید مربوط به شاخه مرکل را بدهیم.
2- اگر قرارداد هوشمند نیاز به چک کردن مالکیت آیتم به واسطه شما را دارد، قدر خواهید بود گواه بی نیازی به دانش را در اختیار فرد خریدار قرار دهید.
همان گونه که می‌دانید حفاظت از حریم خصوصی یکی از جمله مسائل مهمی است که برای ایجاد و تشکیل یک اکوسیستم بسیار حیاتی می‌باشد. بر برخی از موارد، مسئله‌ای که  NFT  بیان گر آن خواهد بود، از قبل اطلاعات عمومی می‌باشد، پس با توجه به این مسئله نیازی به ایجاد یک سازو کار برای حفاظت از حریم خصوصی نخواهد بود. اما در برخی از موارد ممکن است که کاربر تمایلی نداشته باشد که تمامی اقلام مربوط به خودش را در اختیار کسی قرار دهد مسئله حریم خصوصی امری مهم به حساب خواهد آمد. البته به این مسئله نیز باید اشاره کنم که اگر حفظ حریم خصوصی یکی از مسائل اصلی در طراحی باشد، قادر خواهیم بود از وقوع برخی از آسیب‌ها و حملات جلوگیری نماییم و فرصت این که یک سرویس خارق العاده را به وجود آوریم به مراتب بالاتر خواهد رفت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه عملکرد توکن‌ بی همتا soulbound آشنا کنیم و برخی از خصوصیات بسیار خوب و کاربردی این پروژه را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.
در این مطلب همان گونه که اشاره هم کردیم توکن‌ بی همتا ( Suolbound)یکی از اصطلاحات در بازی وارکرافت بود که ویتالیک بوترین با الهام گرفتن از آن توکن خود را ایجاد نمود و آینده‌ای روشن را برای آن متصور شده است و از سویی نیز معتقد است که انواع توکن‌ بی همتا در آینده کاربرد بسیاری را در دنیای واقعی خواهند داشت که به برخی از این کاربردها در این مطلب اشاره کردیم.
یکی از انتقادات مهم و اساسی به بستری فعلی وب یعنی وب3 این است که در این بستر همه چیز وابسته به پول می‌باشد و همه کارها حول محور پول در گردش می‌باشد. به واسطه این مسئله در این فضا افراد مالکیت خصوصی و هدر دادن پول‌های هنگفت خود را در این فضا جشن می‌گیرند و همین مسئله سبب خواهد شد که این سیستم پذیرش خودش را از دست بدهد و آینده آن به خظر افتد. البته این را هم بگویم که پیوند میان انواع توکن‌ بی همتا و مسائل مالی، قادر خواهد بود که کمک شایانی را به امور خیریه و همچنین هنرمندان در جهت کسب درآمد کند.
در برابر چنین پروژه‌ای و آینده‌ آن، چالش‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که از جلمه‌ی این موارد مسئله حریم خصوصی این پروژه می‌باشد. اگر soulbound قادر باشد که جای توکن‌ها را در حوزه بلاکچین بگیرد، دیگر همه چیز حول محور پول نخواهد بود و افراد قادر خواهند بود از این سیستم برای تعامل و نیز یک فضا برای سرگرمی و بازی استفاده نمایند.

 

مرجع:

insights.glassnode

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


ارز دیجیتال گالا نوعی توکن غیرقابل معاوضه با توکن غیرمثلی است که بر روی بلاک‌چین اتریوم طراحی و ایجاد می‌شود. در ساخت این ارز دیجیتال از معیارهای رمزنگاری بسیار ایمن و مطمئن استفاده می‌شود. ارز دیجیتال گالا در بازی Gala Games کاربرد دارد. ارز دیجیتال این بازی به راحتی در دسترس است و کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند. همچنین این ارز به اکوسیستم گالا قدرت می‌دهد. در ادامه به بررسی دقیق ارز دیجیتال گالا می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال گالا نوعی ابزار دیجیتال در بازی‌های گالا است که بر روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت دارد. ارز دیجیتال گالا به اکوسیستم گالا گیمز قدرت می‌دهد. نقش این اکوسیستم ساخت بازی‌های بلاکچینی مختلف است و تعداد کاربران آن در حال حاضر ۱.۳ میلیون است. دقت داشته باشید که کاربران در این اکوسیستم بر بازی‌های خود کنترل بیش‌تری دارند. از مهم‌ترین بازی‌هایی که در اکوسیستم گالا گیمز وجود دارد به City Star می‌توان اشاره کرد.

هدف ارز دیجیتال گالا

بطورکلی می‌توان گفت ارز دیجیتال گالا اختراع و تولید شد تا یک روش پرداخت و تسویه حساب راحت و امن میان شرکت‌کنندگان اکوسیستم گالا وجود داشته باشد. امروزه بازیکنان این اکوسیستم با استفاده از ارز دیجیتال گالا به خرید کالاهای دیجیتال و دیگر اقلام درون بازی می‌پردازند. دقت داشته باشید که تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال گالا اعلام کرده است که در قبال کارمزدها، سود، سهام، درآمد، بازه سرمایه‌گذاری و... هیچ تعهدی ندارد. همچنین این تیم قصد ندارد در اکوسیستم گالا اوراق بهادار تشکیل دهد.

تاریخچه ارز دیجیتال گالا

 ارز دیجیتال گالا در سال ۲۰۱۹ توسط یکی از بنیان‌گذاران معروف شرکت Zynga یعنی Eric Schiermeyer به مردم سراسر جهان معرفی و عرضه شد. ارز دیجیتال گالا از همان ابتدا با شرکت‌های بزرگی قرارداد همکاری امضا کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
·         Emble Games
·        Peter Molyneux
·        Certain Affinity

ویژگی‌های ارز دیجیتال گالا

ارز دیجیتال گالا

ارز دیجیتال گالا ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
·        ارز دیجیتال گالا یک پلتفرم منبع‌باز و غیرمتمرکز است.
·        کاربران اکوسیستم گالا می‌توانند یک نود تشکیل دهند و سپس در امور آن مشارکت داشته باشند.
·        گالا نوعی بازی مبتنی بر بلاک‌چین است.
·        گالا امنیت خود را مدیون سه الگوریتم مختلف است.
·        بازی‌های پلتفرم گالا از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز قابل دسترسی هستند.
·        الگوریتم گالا وابستگی بسیاری به نودها دارد. همچنین تقویت شبکه تا حد بسیاری در گرو نودها است.
·        بازی گالا بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شود.
·         در بازی‌های پلتفرم گالا یک استور داخلی وجود دارد. این استور خریدوفروش را برای کاربران بسیار ساده‌تر می‌کند.
·        حجم معاملات ۲۴ ساعته گالا ۱۸۱.۶۶۳.۵۱۵.۷۵ دلار است.
·        گالا در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود یعنی ۰.۱۴۴۹ دلار رسید.

چه تعداد گالا در گردش است؟

بطورکلی می‌توان گفت حداکثر عرضه کل توکن گالا برابر با ۳۵ میلیارد است که از این تعداد امروزه ۷ میلیارد توکن گالا در دسترس است.
دقت داشته باشید که بطور روزانه ۱۷۱۲۳۲۸۶ گالا در بازار توزیع می‌شود.

مزایا و معایب ارز دیجیتال گالا

ارز دیجیتال گالا نیز همانند هر ارز دیجیتال دیگری دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا ارز دیجیتال گالا


۱_ در اکوسیستم گالا کاربران پس از پیوند خوردن به زنجیره بایننس کارکرد کمتری پرداخت می‌کنند.
۲_ در حال حاضر بازی‌های بسیاری در اکوسیستم گالا وجود دارد که تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.
۳_ کاربران می‌توانند در اکوسیستم گالا نود راه‌اندازی کنند و سپس بصورت روزانه سود دریافت کنند.
۴_ شما زمانی که دوستان خود را به اکوسیستم گالا دعوت می‌کنید مقداری ارز دیجیتال گالا به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنید.
۵_ همانطور که گفتیم در اکوسیستم گالا یک استور وجود دارد که این استور بستری فراهم می‌کند که کاربران می‌توانند در آن به سادگی به خریدوفروش اقلام درون بازی بپردازند.
۶_ اکوسیستم گالا اعتبار بسیار بالایی دارد و با شرکت‌های معروف و معتبر حوزه خود همکاری دارد.
۷_ از مهم‌ترین مزایای پلتفرم گالا این است که شما می‌توانید بصورت کاملاً رایگان از بازی‌های درون آن استفاده کنید و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

معایب ارز دیجیتال گالا

اصلی‌ترین و مهم‌ترین عیب ارز دیجیتال و پروژه گالا این است که رقبای قدرتمند و بسیار خوبی در حوزه بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین دارد، به همین خاطر این پروژه نیاز به ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارد تا بتواند از رقبای خود پیشی گیرد. همچنین دقت داشته باشید که گالا تنها با گذشت زمان طولانی می‌تواند ماندگاری خود در این عرصه را ثابت کند.

عملکرد ارز دیجیتال گالا چگونه است؟

همانطور که گفتیم گالا نوعی پلتفرم است که در آن بازی‌های دیجیتالی بسیاری وجود دارد اما در این اکوسیستم برخلاف تعداد بسیار زیادی از اکوسیستم‌های مشابه برای استفاده از بازی‌ها نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و کاملاً رایگان امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که در حال حاضر شما می‌توانید از طریق فناوری بلاک‌چین یا برنامه‌های غیرمتمرکز به بازی‌های گالا به راحتی دست یابید. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین بازی‌های اکوسیستم گالا می‌پردازیم.

Mirandus

این بازی نوعی بازی ماجراجویی فانتزی حماسی است که محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران اکوسیستم گالا دارد. بازیکنان در این بازی باید با هیولاهای موجود مبارزه کنند. حال پس از شکست هیولاها زمین آن‌ها را به دست می‌آورند و با خریدوفروش آن زمین‌ها می‌توانند به درآمد دست یابند.

Spider Tank

این بازی از معروف‌ترین بازی‌های نبرد چند نفره آنلاین است. بازیکنان می‌توانند از تجهیزات جنگی متنوع که در این بازی وجود دارد استفاده کنند و در نقشه بازی به مبارزه بپردازند.

Town Star

در این بازی بازیکنان سراسر جهان باید شروع به ساخت و توسعه یک شهر کنند. آن‌ها با هر پیشرفت صاحب یک توکن غیرمثلی می‌شوند.


Fortified

این بازی یک بازی دفاعی و استراتژیک است و بازیکنان در آن می‌توانند استراتژی‌های خود را به کار گیرند.

Echoes of Empire

این بازی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم گالا است. ماهیت این بازی علمی، تخیلی و حماسی است و کاربران در آن باید منابع کمیاب و پراکنده جهان را به دست آورند. بازیکنان با به دست‌آوردن این منابع مالک توکن‌های غیرمثلی می‌شوند. حال می‌توانند با این توکن اقلام درون بازی را خریداری کنند. یا اینکه توکن را مبادله کنند و به دلار برسند. همچنین می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری نیز کرد.
بطورکلی آیتم‌های ارائه‌شده در این بازار به شش طبقه دسته‌بندی می‌شوند که آن‌ها را می‌توان از راه‌های مختلفی خریداری کرد. این دسته‌بندی‌ها عبارت است از؛
·        Common/معمولی
·        Uncommon/غیرمعمولی
·        Rare/ کمیاب
·        Epic/حماسی
·        Legendary/ افسانه
·        Ancient/کهن

کاربردهای ارز دیجیتال گالا چیست؟

احتمالاً می‌دانید که در حوزه بازی‌های ویدئویی مسائل و مشکلات بسیاری وجود دارد. گالا مانند دیگر ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های مجازی در تلاش است که این مشکلات را حل و رفع کند. برای نمونه توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی و آنلاین تا به امروز کاربران را از حلقه کسب سود دور نگه داشته‌اند. این نوع بازی‌ها ارزش بسیار بالایی دارند و زمانی که بازیکنان به آن‌ها وارد می‌شوند ثروت بسیاری وارد آن‌ها می‌شود اما در عین حال هیچ سودی به کاربران تعلق نمی‌گیرد.
اما گالا برخلاف این نوع بازی‌ها کاربران را سود دارایی‌های دیجیتال شریک می‌کنند و موجب می‌شوند که آن‌ها به درآمد دست یابند. دقت داشته باشید که کاربران می‌توانند هر زمان که تمایل داشته باشند بازی‌های گالا را ترک کنند و دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتالی که در بازی به دست آورده‌اند را در صرافی‌های مختلف به فروش رسانند.

کیف پول‌های پشتیبان ارز دیجیتال گالا

کیف پول های پشتبان کننده ارز دیجیتال گالا

همانطور که گفتیم گالا نوعی توکن ERC20 است که بر روی بلاک‌چین اتریوم طراحی و ساخته می‌شود. به همین خاطر تعداد بسیار زیادی از کیف پول‌های اتریوم از ارز دیجیتال گالا نیز پشتیبانی می‌کنند. بطورکلی می‌توان گفت ارز دیجیتال گالا در کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری قابل ذخیره و نگهداری هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری یا کیف پول‌های گرم بر روی تلفن‌های همراه نصب و فعال می‌شوند و به راحتی می‌توان با استفاده از آن‌هااز وضعیت دارایی‌های دیجیتال باخبر شد و به خریدوفروش پرداخت. در سمت دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سخت هیچ نیازی به اینترنت ندارند و احتمال هک و دزدیده‌شدن دارایی‌ها در آن‌ها صفر است.
در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارز دیجیتال گالا می‌پردازیم.

کیف پول سخت‌افزاری لجر

شرکت لجر یک شرکت نوپا و تازه‌کار است که در سال ۲۰۱۴ از نخستین کیف پول خود رونمایی کرد. کیف پول سخت‌افزاری لجر از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کیف پول‌های شرکت لجر است که تا به امروز بیش از یک میلیون از آن به فروش رسیده است. در این کیف پول کلیدهای خصوصی و ارزهای رمزپایه شما بر روی یک دستگاه سخت‌افزاری فیزیکی نگهداری می‌شوند. به همین جهت هکرها و دیگر افراد به آن‌ها دسترسی ندارند. دقت داشته باشید که اگر هکر قصد داشته باشد که ارزهای رمزنگاری‌شده کیف پول لجر شما را بدزدد باید علاوه بر دستگاه دزدیده‌شده پین مخفی شما را نیز داشته باشد.

ارزهای پشتیبانی‌شده توسط لجر

در حال حاضر کیف پول لجر از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. دقت داشته باشید که تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده در این کیف پول روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید که کیف پول لجر در دسته کیف پول‌های چندارزی قرار دارد، درنتیجه شما می‌توانید در این کیف پول بطور همزمان چند ارز دیجیتال را ذخیره و نگهداری کنید. مهم‌ترین و مشهورترین ارزهای دیجیتالی که توسط کیف پول لجر پشتیبانی می‌شوند عبارتند از؛
·        اتریوم
·        ریپل
·        بیت کوین
·        لیت کوین
·        بیت کوین کش
·        و...

مزایای کیف پول لجر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت کیف پول لجر امنیت آن است. کلیدهای خصوصی و عمومی شما در این کیف پول در دستگاه واقعی ذخیره می‌شوند به همین جهت هیچ فردی جز شما به آن‌ها دسترسی ندارد. همچنین کیف پول لجر یک کیف پول آفلاین است و امکان دسترسی هکرها از طریق اینترنت به آن صفر است.

در هنگام نصب کیف پول لجر باید یک پین ۴ رقمی وارد کنید. شایان ذکر است که شما باید هر زمان که قصد ورود به کیف پول خود را دارید این پین را وارد کنید. در این کیف پول نیز همانند برخی از کیف پول‌ها یک لایه امنیتی وجود دارد که با استفاده از آن در هنگام فراموشی رمز عبور یا گم‌کردن کیف پول خود دیگر نگران از دست‌رفتن دارایی‌هایتان نخواهید بود. دقت داشته باشید که پس از آنکه پین شما تأیید شد کیف پول یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای در صفحه اصلی خود نمایش می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن در صورت نیاز کیف پول خود را بازگردانید. دوام بسیار بالای کیف پول لجر از دیگر مزایای آن است. دقت داشته باشید که در ساخت این کیف پول از مواد بسیار باکیفیتی استفاده شده است. همچنین یک روکش از جنس فولاد ضدزنگ بر روی آن قرار دارد که مانع از آسیب‌ فیزیکی می‌شود و از کیف پول در مقابل ضربه محافظت می‌کند.

معایب کیف پول لجر

همانطور که گفتیم کیف پول لجر یک کیف پول سخت‌افزاری است، به همین جهت شما باید این کیف پول را از وب‌سایت رسمی و معتبر آن با پرداخت هزینه خریداری نمایید. از دیگر معایب کیف پول لجر سختی کار با آن است. شما باید جهت ارسال ارز با کیف پول لجر آن را به دستگاه کامپیوتر خود وصل کنید و سپس شماره پین خود را وارد نمایید. همچنین فراموش نکنید این کیف پول چندان کاربرپسند نیست.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور

ترزور اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین است. امروزه این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و کلیدهای خصوصی کاربران در آن بسیار محافظت می‌شوند. همچنین در این کیف پول شما می‌توانید با یک رشته متن ۲۴ کلمه‌ای از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنبد و در صورت گم‌شدن کیف پول خود را بازیابی کنید.

پشتیبانی از کوین‌ها

امروزه تعداد بسیار زیادی از کوین و توکن‌های مختلف در کیف پول ترزور پشتیبانی می‌شوند اما دقت داشته باشید که این کیف پول از چند کوین با حجم بازار بسیار بالا پشتیبانی نمی‌کند. از مهم‌ترین این کوین‌ها می‌توان به ریپل، ایاس، کاردانو، مونرو، بایننس کوین، ساتوشی ویژن، ترون، نئو، آیوتا، تزوس و انتولوژی اشاره کرد.

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت

 احتمالاً نام کیف پول تراست ولت را شنیده‌اید. این کیف پول از بهترین کیف پول‌های موبایلی است که از سیستم عامل‌های اندروید و آی آواس پشتیبانی می‌کند. امروزه کیف پول تراست ولت یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های موجود جهت ذخیره‌ و نگهداری ارز دیجیتال گالا است. این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و از دارایی‌های شما در برابر حمله هکرها محافظت می‌کند. از ویژگی‌های کیف پول تراست ولت می‌توان به خریدوفروش انواع رمزارز، مشاهده قیمت بصورت آنی، صرافی داخلی، دسترسی امن، کسب سود حاصل از خرید رمزارز و... اشاره کرد.

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک یکی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که تعداد کاربران بسیار زیادی دارد. این کیف پول رابط کاربری ساده و جذابی دارد، به همین خاطر کاربران از مبتدی تا پیشرفته به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و نیاز به دانستن اطلاعات و علم خاصی نیست. دقت داشته باشید که استفاده از کیف پول اتمیک کاملاً رایگان است اما برای استفاده از برخی از امکانات باید کارمزد پرداخت کنید. همچنین این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و دسترسی به دارایی‌های کاربران و هک آن به ندرت امکان‌پذیر است.

کوین‌های پشتیبانی‌شده

کیف پول اتمیک از تعداد بسیار زیادی کوین و توکن مختلف یعنی بیش از ۵۰۰ عدد پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین این کوین و توکن‌ها می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر، ایاس،استلار،کاردانو، ترون، نئو، تزوس،بت و... اشاره کرد.

کیف پول مای اتر ولت

 کیف پول مای اتر ولت از دیگر کیف پول‌های محبوب ارز دیجیتال گالا است. این کیف پول کاملاً رایگان است و برای نصب و استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.  همچنین کلیدهای خصوصی کاربران در این کیف پول ذخیره نمی‌شود و خطری دارایی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. شایان ذکر است که کیف پول مای اتر ولت متن‌باز است. به همین خاطر تمام کدهای این کیف پول در گیت‌هاب موحود است و هر فرد به راحتی می‌تواند به آن‌ها دسترسی یابد و در صورت نیاز در این کدها تغییر اعمال کند.

صرافی‌های پشتیبان ارز دیجیتال گالا

همانطور که می‌دانید برای خرید ارز دیجیتال گالا باید به صرافی‌هایی مراجعه کنید که از آن پشتیبانی می‌کنند. امروزه صرافی‌های بسیاری از ارز دیجیتال گالا پشتیبانی می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از؛
·        Binance
·        Bitexen
·        Bitmart
·        Bitrue
·        BKEX
·        BtcTurk PRO
·        Bybit
·        CoinEx
·        Coinbase
·        Coinbase Pro
·        Com
·        Decoin
·        Io
·        Gemini
·        Hitbit
·        HitBTC
·        Huobi
·        Uniswap
·        Kucoin
·        Nominex
·        OKEx
·        Sushi Swap
·        Ployient Dex
·        MEXC Global

نحوه خرید ارز دیجیتال گالا

نحوه خرید و ترید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های رمزنگاری‌شده یک روند یکسان و مشابه است. این روند به ترتیب عبارت است از؛
۱_ انتخاب صرافی ارز دیجیتال
۲_ ثبت‌نام در صرافی موردنظر
۳_ انجام مراحل احراز هویت
۴_ شناسایی جفت ارزهای پشتیبانی در صرافی
۵_ شارژ حساب کاربری مطابق با جفت‌ارز موردنظر
۶_ ورود به صفحه خریدوفروش صرافی انتخابی
۷_ انتخاب جفت‌ارز و بررسی قیمت
۸_ انتخاب روش ثبت سفارش
۹_ تعیین میزان ارز موردنظر
۱۰_ تکمیل مراحل خرید ارز دیجیتال گالا

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال گالا

قیمت ارز دیجیتال گالا نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین این پارامترها می‌توان به میزان عرضه و تقاضای بازار اشاره کرد. می‌توان گفت هرچه تقاضای بازار افزایش یابد به همان میزان تقاضای بازار نیز افزایش می‌یابد. البته دقت داشته باشید که افزایش میزان تقاضای بازار در گرو مقبولیت ارز دیجیتال گالا و شناخت جامعه بستگی دارد.

جمع بندی

  ارز دیجیتال گالا یکی از ارزهای نوپا و تازه‌کار اما بسیار محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است. این ارز توکن بومی بازی‌های اکوسیستم گالا گیمز است و امروزه جهت خریدوفروش اقلام و ابزارهای بازی گالا به کار می‌رود. همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پرنوسان است، به همین خاطر پیش‌بینی آینده هیچ‌یغاز ارزهای دیجیتال به سادگی امکان‌پذیر نیست. اما با کمک هوش مصنوعی  و تحلیل بنیادی و تکنیکال می‌توان گفت آینده این ارز دیجیتال تا حد بسیاری روشن است. درنهایت همانطور که گفتیم امروزه می‌توان ارز دیجیتال گالا را از صرافی‌های مختلفی نظیر؛ بایننس، کوین‌بیس و... خریداری کرد و آن را در کیف پول‌های مختلفی نظیر؛ اتمیک، لجر، تراست ولت و... ذخیره و نگهداری کرد.

مرجع:

cryptodaily

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


اگر از فعالان حوزه ارز دیجیتال باشید احتمالاً نام سرمایه‌ گذاری خطر پذیر را شنیده‌اید. سرمایه‌ گذاری خطر پذیر یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌کار است. این سرمایه‌گذاری در برخی شرایط بسیار کارآمد و سودآور است. در ادامه به بررسی مفهوم سرمایه‌ گذاری خطر پذیر می‌پردازیم و سپس مزایا و معایب و نحوه کار آن را بطورکامل توضیح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

سرمایه‌ گذاری خطر پذیر چیست و چگونه کار می‌کند؟

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که سرمایه موردنیاز در سرمایه‌ گذاری خطر پذیر از طریق منابعی نظیر؛ سرمایه‌گذاران ثروتمند، بانک‌های سرمایه‌گذاری یا هر موسسه مالی دیگر تامین می‌شود و در اختیار شرکت موردنظر قرار داده می‌شود. همانطور که گفتیم سرمایه تامین‌شده در سرمایه‌ گذاری خطر پذیر به شرکت‌های تازه‌کار و نوپا که پتانسیل رشد بسیار بالا و خوبی دارند اختصاص داده می‌شود.  بطورکلی می‌توان گفت سرمایه‌ گذاری خطر پذیر تنها به شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که سابقه آن‌ها کمتر از دو سال است یا شرکت‌هایی که به وام بانکی و بازارهای سرمایه دسترسی ندارند تعلق گرفته می‌شود.


جالب است بدانید که سرمایه‌گذاران سرمایه‌ گذاری خطر پذیر بطور معمول به سهامداران اصلی استارتاپ‌ها تبدیل می‌شوند و در تصمیم‌های مهم شرکت می‌کنند. البته فراموش نکنید که این نوع سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ریسک بسیار زیادی به همراه دارد. چراکه استارتاپ مورد نظر در برخی اوقات سودآوری لازم را ندارد و در این صورت شرکت با شکست مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است که در سرمایه‌ گذاری خطر پذیر شرکت مورد نظر به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود و سپس مالکیت این بخش‌ها به سرمایه‌گذاران خطرپذیر فروخته می‌شود.


دقت داشته باشید که آنچه سرمایه‌گذاری پرخطر و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها را از هم متمایز می‌سازد این است که تمرکز سرمایه‌ گذاری خطر پذیر بر روی شرکت‌های نوظهوری است که به دنبال سرمایه‌های بزرگ هستند اما در سمت دیگر تمرکز سرمایه‌گذاری خصوصی بر روی شرکت‌های بزرگی است که به دنبال تزریق سرمایه یا سهام مالکیت هستند.
خوب است بدانید که پس از استارتاپ‌های سیلیکون ولی توجه به سرمایه‌گذاری‌های پرخطر بسیار بیش‌تر شد. در این استارتاپ‌ها کارآفرینان مختلف بر روی تکنولوژی‌های جدید سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و در ازای این امر درصدی از درآمد پلتفرم مورد نظر را دریافت می‌کنند.
دقت داشته باشید که در گذشته سرمایه‌گذاران خطرپذیر بسیاری در صنعت کامپیوتر مدرن نقش مهم و حیاتی داشته‌اند. از این سرمایه‌گذاران می‌توان به آرتور راک، تامی دیویس، تام پرکینز، یوجین کلینر و... اشاره کرد. اما امروزه بطور معمول سرمایه‌گذاری‌های پرخطر توسط بانکداران و کارآفرینان متخصص اقتصاد انجام می‌گیرد.

چه تفاوت‌هایی میان سرمایه‌گذاری پرریسک و کم‌ریسک وجود دارد؟

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که ریسک در تمام جنبه‌های زندگی انسان وجود دارد، به همین خاطر محاسبه آن چندان ساده نیست.
ریسک در لغت به معنای احتمال از دست‌دادن سرمایه است که بطور معمول با ریوارد به کار می‌رود. ریوارد به معنای احتمال کسب سود است.
لازم به ذکر است که در هیچ شرایطی احتمال وقوع ریوارد یا بازده و سود صفر نیست و در هرکاری درصد وقوع این پارامترها مختلف است.
سرمایه‌گذاری پرریسک نوعی سرمایه‌گذاری است که در آن نسبت ریسک به ریوارد بسیار بالا است و در سمت دیگر در سرمایه‌گذاری کم‌ریسک یا کم‌خطر میزان ریسک و بازده پایین است. دقت داشته باشید که در سرمایه‌گذاری‌های پرخطر احتمال از دست دادن سرمایه بسیار بالا است اما در سمت دیگر در سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک این احتمال بسیار کم‌تر است.

تاریخچه سرمایه‌گذاری جسورانه

سرمایه گذاری خطر پذیر

همانطور که گفتیم سرمایه‌گذاری پرخطر یکی از زیرمجموعه‌های محبوب سرمایه‌گذاری خصوصی است. دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری خصوصی از سال‌ها پیش وجود دارد اما این سرمایه‌گذاری پس از جنگ جهانی دوم یعنی در قرن نوزدهم رشد و توسعه خوبی یافت.
خوب است بدانید که پدر سرمایه‌ گذاری خطر پذیر، جورجس دوریوت، در سال ۱۹۴۶ شرکتی به نام تحقیق و توسعه آمریکایی تأسیس و راه‌اندازی کرد. وی از طریق این شرکت ۳.۵ میلیون دلار سرمایه جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که به توسعه تکنولوژی‌های جنگ جهانی دوم مشغول بودند، جذب کرد.


جورجس دوریوت اولین سرمایه‌گذاری شرکت خود را در سال ۱۹۵۵ جهت درمان سرطان از طریق اشعه ایکس با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلار انجام داد.اما دقت داشته باشید که سرمایه این پروژه پس از اعمال با سود خوبی مواجه شد و به۱.۸ میلیون دلار رسید.
دقت داشته باشید که در ابتدا بانک‌های شمال شرقی آمریکا سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف را انجام می‌دادند اما با گذشت زمان و پس از رشد اکوسیستم تکنولوژی در ساحل غربی این کشور سرمایه‌گذاری پرخطر تبدیل به یکی از روش‌های اصلی سرمایه‌گذاری شد.

انفجار سرمایه‌گذاری پرخطر و حباب اینترنت

دقیقاً در اواخر دهه ۱۹۸۰ سند سرمایه‌گذاری کارآفرینی با کاهش بسیار شدیدی مواجه شد. سرمایه‌ گذاری خطر پذیر نیز در این دهه تا اواسط دهه ۱۹۹۰ رشد و توسعه چندانی تجربه نکرد. برای آنکه بهتر مفهوم عدم رشد سرمایه‌ گذاری خطر پذیر را متوجه شوید دقت داشته باشید که این نوع سرمایه‌گذاری در سال ۱۹۸۳ تنها ۳ میلیارد دلار ارزش داشت و در سال ۱۹۹۴ یعنی ۱۱ سال بعد این سرمایه‌گذاری به ارزش ۴ میلیارد رسید. بطورکلی می‌توان گفت صنعت سرمایه‌گذاری پرریسک پس از گذشت ۱۱ سال تنها ۲۵ درصد رشد یافت.
از اوایل دهه ۱۹۹۰ با ظهور اینترنت سرمایه‌گذاری پرخطر نیز رشد و بهبود یافت. چراکه در این دهه شرکت‌های بسیار زیادی با پتانسیل رشد بالا تأسیس و راه‌اندازی شدند. از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به آمازون و یاهو اشاره کرد.
آمازون در سال ۱۹۹۴ و یاهو در سال ۱۹۹۵ از طریق سرمایه پرخطر تأسیس و راه‌اندازی شدند اما این شرکت‌ها سود بسیار عظیمی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند.
درنهایت می‌توان گفت با رشد و توسعه شرکت‌های آمازون و یاهو تعداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرناک از ۴۰ شرکت در سال ۱۹۹۱ به بیش از ۴۰۰ شرکت در سال ۲۰۰۰ رسید. همچنین سرمایه این نوع سرمایه‌گذاری از ۱.۵ میلیارد سال ۱۹۹۱ به بیش از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ رسید.

پروسه سرمایه‌گذاری پرریسک

همانطور که می‌دانید پیش از هر چیزی باید برای کسب‌وکار خود یک سرمایه‌گذار پرخطر پیدا کنید. برای یافتن سرمایه‌گذار پرخطر باید شرکت و بیزینس خود را در یک شرکت VC ثبت کنید. حال باید منتظر بمانید تا نظر یک شرکت یا سرمایه‌گذار به کسب‌وکار شما جلب شود. در صورت بروز این اتفاق شرکت مربوطه در رابطه با شما تحقیقات خود را انجام می‌دهد. خوب است بدانید که این تحقیقات شامل مدل کسب‌وکار، محصولات، مدیریت، تاریخچه عملیاتی و... است.
همانطور که گفتیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرخطر سرمایه بسیار زیادی در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهند، به همین خاطر انجام تحقیقات بصورت کامل امری ضروری و بسیار مهم است. جالب است بدانید که امروزه برخی از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه سرمایه‌گذاری پرخطر تجربه بسیاری دارند از یک تحلیلگر حرفه‌ای برای انجام تحقیقات خود استفاده می‌کنند.
پس از آنکه تحقیقات انجام گرفت شرکت یا فرد سرمایه‌گذار باید در ازای سهام شرکت مقداری از سرمایه خود را به‌عنوان بیعانه پرداخت کند. البته امروزه برخی از شرکت‌ها بصورت یک‌جا سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند اما بطور معمول سرمایه‌گذاری بصورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

بطورکلی می‌توان گفت سرمایه‌گذاران پرخطر به ازای تامین سرمایه برای شرکت‌های کوچک درصدی از سهام شرکت دچار دریافت می‌نمایند.
دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاران پرخطر به دنبال یک تیم مدیریت قوی، پروژه‌ای با پتانسیل رشد بالا و محصولات منحصربه‌فرد با قابلیت رقابت هستند. همچنین این سرمایه‌گذاران بطور معمول به سراغ صنایعی می‌روند که با آن آشنایی نسبی دارند و می‌توانند به این ترتیب درصد بالایی از شرکت را در اختیار بگیرند و به سود بالایی دست یابند. همانطور که گفتیم سرمایه‌گذاران خطرپذیر ریسک بسیار بالایی قبول می‌کنند اما اگر این ریسک جواب دهد و شرکت به موفقیت دست یابد، سرمایه بسیار عظیمی به آن‌ها باز خواهد گشت.
امروزه افراد ثروتمند، شرکت‌های بیمه و سازمان‌ها در بسیاری از موارد سرمایه‌های خود را با یکدیگر ادغام می‌کنند و درنهایت کنترل و مدیریت آن‌ها را به یک شرکت سرمایه‌ گذاری خطر پذیر می‌سپارند. این شرکت با استفاده از این سرمایه‌ها در حوزه‌های بسیار ریسکی و خطرناک سرمایه‌گذاری می‌کند. دقت داشته باشید که شرکت سرمایه‌ گذاری خطر پذیر علاوه بر حق کمیسیونی که از ابتدا مشخص شده است درصدی از سود سرمایه‌گذاری را به‌ عنوان کارمزد برداشت می‌نماید. در نهایت دقت داشته باشید که شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرخطر پیش از آنکه شرکتی که بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از حد بزرگ شود سود خود را دریافت می‌نمایند و پروژه را بطور کامل ترک می‌کنند و به سراغ یک شرکت دیگر برای سرمایه‌ گذاری خطر پذیر می‌روند.

۴ حوزه مورد توجه سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ با شیوع کرونا ‌تغییرات بسیار زیادی در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه کریپتوکارنسی و انواع سرمایه‌گذاری رخ داد. در ادامه به معرفی و بررسی ۴ مورد از حوزه‌های آینده‌دار و محبوب سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر می‌پردازیم.

داده‌های جایگزین

سرمایه‌گذاران مختلف در گذشته برای تصمیم‌گیری‌های خود از منابع داده‌های سنتی مختلف نظیر؛ ‌اعلامیه‌های مطبوعاتی، صورت‌حساب‌های مالی و... بهره می‌گرفتند. اما در حال حاضر این روند بطور کامل تغییر پیدا کرده است و از منابع مختلف و گسترده‌ای نظیر؛ کارت‌های اعتباری، شبکه‌های اجتماعی، تصاویر ماهواره‌ای، سایت‌های کاریابی آنلاین و هر منبع اطلاعاتی دیگر استفاده می‌شود.
دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاران خطرپذیر با استفاده از داده‌های جایگزین به سادگی شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که نیاز به دریافت بودجه دارند را به راحتی شناسایی می‌کنند. لازم به ذکر است که آن‌ها در این امر از منابعی استفاده می‌کنند که می‌توانند پتانسیل یک محصول خاص یا شرکت تازه تأسیس را پیش‌بینی کنند. جالب است بدانید که با استفاده از داده‌های جایگزین می‌توان به بینش خوبی در رابطه با مراحل مختلف توسعه یک شرکت رسید.

سرمایه‌گذاری پایدار

سرمایه‌گذاری پایدار یکی از محبوب‌ترین انواع سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر است. امروزه با توجه به اهمیت آگاهی‌های سیاسی اجتماعی بسیاری از شرکت‌های پرخطر به سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌هایی که تاثیر مثبت بر روابط جهانی و دغدغه‌های زیست‌محیطی دارند روی آورده‌اند. بدون شک در آینده تعداد این شرکت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

اتوماسیون و به‌کارگیری فناوری‌های نوین

همانطور که می‌دانید مصرف‌کنندگان علاقه بسیار زیادی به فناوری‌های جدید دارند و در تلاش هستند که با استفاده از این فناوری‌ها زندگی خود را بهبود بخشند. همچنین کسب‌وکارها با خودکارسازی فرآیندهای خود از کارآمدی و حفظ رقابت با دیگر شرکت‌ها اطمینان به دست می‌آورند. صنعت فین‌تک به همین جهت رونق بسیاری یافت.

فین‌تک چیست؟

فین تک و سرمایه گذاری خطر پذیر

فین‌تک یا فناوری مالی مجموعه‌ای شرکت است که با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف سرویس‌های مالی متنوعی فراهم می‌کند. فین‌تک سعی دارد که مدل‌های مالی موجود که با فناوری و نرم‌افزار ترکیب نشده‌اند را متحول کند. بطورکلی می‌توان گفت فین‌تک در تلاش است که سرویس‌های مالی را توسعه و بهبود بخشد. دقت داشته باشید که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری جهانی در فناوری مالی در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی یافته است.  فین‌تک یکی از صنعت‌های چند میلیون دلاری در جهان امروز است.

فین‌تک چه مزیت‌هایی دارد؟

بطورکلی می‌توان گفت فین‌تک راهی برای ورود افراد عادی به حیطه سرویس‌هایی که متعلق به طبقه اقتصادی خاصی است باز می‌کند.  امروزه در حوزه فین‌تک سرویس‌ها و بازیگران بسیاری نقش‌آفرینی می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امور بانکداری، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و دریافت وام اشاره کرد.

ارزهای رمزنگاری‌شده

می‌توان گفت رمزارزهای رمزنگاری‌شده شاخه‌ای از فین‌تک هستند. اما با پیشرفت و گسترش این حوزه ارزهای رمزنگاری به یک روند جدید تبدیل شد. دقت داشته باشید که شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرخطر متوجه شده‌اند که ارزهای رمزنگاری یک رویکرد تجاری نوین ارائه می‌دهد. رویکردی که شباهت چندانی به تجارت و مبادلات سنتی ندارد.

سرمایه‌ گذاری خطر پذیر در فضای رمزارزها

دقت داشته باشید که سرمایه‌ گذاری خطر پذیر در فضای کریپتو با نوع سنتی آن تفاوت چندانی ندارد. اما دقت داشته باشید استارتاپ‌هایی که بودجه دریافت می‌کنند در حوزه فناوری بلاک‌چین نیز فعالیت دارند.
صنعت سرمایه‌ گذاری خطر پذیر بیش از یک دهه قدمت دارد و یک فناوری جدید نیست. همچنین امروزه این صنعت روز به روز در حال توسعه و رشد است و با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و در کسب‌وکارهای مرتبط با رمزنگاری یا بلاکچین به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درنتیجه سرمایه‌گذاران خطرپذیر با ریسک بسیار زیادی مواجه هستند. همچنین احتمال شکست بسیار بالا است و پروژه‌های کلاهبرداری بسیاری در این حوزه وجود دارد.
دقت داشته باشید که امروزه انقلاب بلاکچین معمولاً با دوران ابتدایی و ظهور اینترنت مقایسه می‌شود. در این دوره شرکت‌های اینترنتی بسیار زیادی به شکل قارچ‌گونه ایجاد شدند و وعده‌ها و شعارهای بسیاری دادند. اما از میان آن‌ها تنها چند شرکت دوام آوردند که از میان آن‌ها در حال حاضر ‌برخی بر جهان حکمرانی می‌کنند.
لازم به ذکر است که امروزه از همان شعارهای قدیمی اما با رنگ و بوی جدید در فضای کریپتوکارنسی استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر می‌دانند که برخی از شرکت‌های نوپا در بلاک‌چین در آینده‌ای نزدیک حکمرانی را از غول‌هایی نظیر؛ گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک می‌گیرند. درنتیجه این امر سرمایه‌گذاری در مشاغل مرتبط با رمزنگاری بسیار جذاب شده است.

مزایای استفاده از شرکت‌های خطرپذیر برای شرکت‌های کوچک

سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های کوچک مزایای بسیاری دارد که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تجربه و تخصص کسب‌وکار

 شرکت‌های نوپا و تازه‌کار پس از آنکه نظر شرکت‌های خطرپذیر را به خود جلب می‌کنند پشتیبانی خوب و کاملی از سمت آن‌ها دریافت می‌کنند. درنتیجه این شرکت‌ها می‌توانند از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت‌های خطرپذیر استفاده کنند و در کسب‌وکار خود انقلاب رقم زنند.
دقت داشته باشید با وجود راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها تصمیمات تجاری نظیر؛ مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی ساده‌تر انجام می‌گیرند. فراموش نکنید که تصمیم‌گیری بهتر در این حوزه اهمیت بسیاری دارد و موجب رشد کسب‌وکار مربوطه می‌شود.

پشتیبانی بیش‌تر

امروزه یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در امور مختلفی نظیر؛ امور حقوقی، مالیاتی، پرسنلی و... پشتیبانی فعالی ارائه می‌دهد.
بدون شک می‌دانید که پشتیبانی فعال و مناسب یک مرحله مهم از رشد یک شرکت نوپا و تازه‌کار است.

ارتباطات و شبکه گسترده‌تر

سرمایه‌گذاران خطرپذیر نسبت به دیگر سرمایه‌گذاران با جامعه تجاری یک رابطه بسیار خوبی دارند، به همین خاطر این سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه به استارتاپ‌ها کمک شایانی کنند.

عدم تعهد بازپرداخت بودجه

همانطور که گفتیم اگر یک کسب‌وکار با شکست مواجه شود شرکت‌های نوپا هیچ تعهدی جهت بازپرداخت به سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر ندارند. اما اگر همین کسب‌وکار وام بگیرد در صورت شکست یا موفقیت باید بازپرداخت آن‌ها را پرداخت کند. درنتیجه می‌توان گفت دریافت سرمایه از شرکت‌های خطرپذیر امری ضروری و حیاتی است.

اعتماد بیش‌تر

دقت داشته باشید که فعالیت شرکت‌های خطرپذیر تحت نظارت نهادهای قانونی است. برای مثال شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور آمریکا تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور هستند. همچنین مقررات مربوط به تایید هویت مشتری و مبارزه با پولشویی نیز در این شرکت‌ها اعمال می‌شوند.

معایب استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر

استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر علاوه بر مزایای بسیار معایبی نیز دارد. در ادامه به معرفی و بررسی این معایب می‌پردازیم.

کاهش مالکیت و کنترل کمتر

همانطور که گفتیم سرمایه‌گذار خطرپذیر در ازای دریافت سهام کسب‌وکار نوپا و تازه‌کار باید سرمایه بزرگی در اختیار قرار دهند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر با استفاده از این امر در تصمیم‌گیری کسب‌وکارها مشارکت دارند. درنتیجه هر تصمیم باید با رضایت سرمایه‌گذاران انجام گیرد.

انصراف پیش از موعد سرمایه‌گذار خطرپذیر

دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای بازگشت سرمایه خود زمان مشخص می‌کنند. به طور معمول آن‌ها انتظار دارند که پس از گذشت ۳ الی ۵ سال سرمایه خود را به دست آورند، به همین خاطر اگر زمان بازگشت سرمایه بیش از زمان مشخص‌شده طول کشید دچار مشکل خواهند شد.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی سرمایه‌گذار خطرپذیر پرداختیم و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم سرمایه‌گذاری خطرناک در دنیای رمزارزها اهمیت بسیاری دارد. این سرمایه‌گذاران بطور معمول از شرکت‌های بزرگ و یا افراد ثروتمند تشکیل شده‌اند.
همانطور که از نام سرمایه‌گذاری پرخطر مشخص است این نوع سرمایه‌گذاری ریسک بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید که شرکت‌ها یا افراد در ازای تأمین سرمایه برای استارتاپ‌ها بخش زیادی از سهام شرکت را دریافت می‌کنند. همچنین سرمایه‌گذاران با این امر حق رأی و مشارکت به دست می‌آورند و در تصمیم‌های مهم نقش دارند. فراموش نکنید شرکت‌های خطرپذیر پیش از آنکه در یک پروژه سرمایه‌گذاری کنند در رابطه با آن به خوبی تحقیق می‌کنند.

مرجع: cointelegraph

 

  • کریپتوفن 2009