آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی راه کارهایی بپردازیم که به واسطه آن هکران قادر خواهند بود بین کوین خود را به صورت ناشناس انتقال دهند. علاوه بر این مسئله قصد داریم به تاثیر حریم خصوصی بر روی قیمت بیت کوین نیز بپردازیم.پس با توجه به این مسئله  اگر از جمله افرادی هستید که نحوه ناشناس ماندن هکران در بازار ارز دیجیتال برایتان سوال است، و از طرفی می‌خواهید تاثیر آن را بر روی قیمت بیت کوین بدانید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در این مورد خدمتتان ارائه کنیم.
شاید این جمله برای شما عزیزان کمی عجیب به نظر برسد، اما از زمانی که بیت کوین خلق شده است تا به امروز کاملا محرمانه نبوده است. این مسئله کاملا درست است که خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو اعلام کرده بود که حریم خصوصی یکی از اهداف اصلی این پروژه است، اما سازمان‌ها و نهادهای مختلف همیشه راهی را برای تحلیل بلاکچین بیت کوین خواهند یافت تا که به واسطه آنان قادر باشند آدرس‌های بیت کوین را شناسایی کنند و هویت افراد را شناسایی نمایند. پس با توجه به این موضوع نبود حریم شخصی مشکل بسیار بزرگی است که ارز دیجیتال بیت کوین را تهدید می‌کنند. دلیل این سخن نیز این است که بسیاری از دارندگان بیت کوین علاقه‌ای به این ندارند که کسی از دارایی آنان با خبر باشد.

 

هکرها و قیمت بیت کوین


علاوه بر این مسئله برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز ممکن است که مایل نباشند که کسی از اطلاعات تراکنش آنان با خبر باشد. همچنین نبود امنیت کافی مشکلات بیشتری را نیز در پی خواهد داشت که از جمله آنان می‌توان به از دست رفتن تعویض پذیر بودن بیت کوین اشاره کرد. این قابلیت بسیار مهم است و یکی از ملزومات اساسی یک ارز فیات محسوب می‌شود. به عنوان نمونه اگر کسی از ارز دیجیتال بیت کوین برای پیش بردن کارهای شوم و سود جویانه خود استفاده کند، شاید برخی از افراد از استفاده از آن بیت کوین خود داری کنند و آن را دست خورده بنامند. این مسئله موجب خواهد شد که تعویض پذیری ارز دیجیتال بیت کوین با مشکلات جدی رو به رو شود.
نظرات بر روی فعالیت کاربران ارز دیجیتال بیت کوین هر روز سخت تر از دیروز می‌شود. اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال بیت کوین باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که در سالیان گذشته فناوری‌های بسیاری برای حریم خصوصی بیت کوین مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از این پس نیز ممکن است که راه کارهای بسیاری برای حریم خصوصی بیت کوین ارائه گردد. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با برخی از فناوری‌های به کار رفته در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین به منطور بهبود حریم خصوصی آن آشنا کنیم.

تامبل بیت

تامبل بیت در حال حاضر حدود دو سال است که بر روی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین اعمال شده است. این فناوری کمک بسیاری به حفظ حریم خصوصی در ارز دیجیتال بیت کوین کرده است. تامبل بیت یک پروتکل ترکیب سکه است که از برهم زننده مرکزی استفاده می‌کند. بسیاری از شرکتت کنندگان این پروتکل برای انتقال بیت کوین خود از این کانال استفاده می‌کنند و در همین حین مقدار مشخصی از بیت کوین را برای شخص دیگری واریز خواهند کرد. این روند را در اصطلاح ردپای مالکیتی می‌نامند. به واسطه این کار نه ناظر و نه معامله گر قادر نخواهد بود از اطلاعات شخص ارسال کننده اطلاعاتی را به دست آورد و معامله کاملا ناشناس صورت خواهد گرفت. علاوه بر این مسئله تامبل بیت یکی از راه کارهایی است که در آن حتی برهم زننده نیز قادر به برقراری ارتصال با کاربر نخواهد بود. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که درست است که این راه کار بسیار مطمعن است، اما از طرفی به پرداخت کارمزد بسیار بالایی نیاز خواهد داشت.
علاوه بر این مسئله اعمال این فناوری بر بستر بلاکچین شبکه ارز دیجیتال بیت کوین بر روی قیمت بیت کوین نیز تاثیرات خوبی را اعمال کرد.

چاوینگ کوین جوین و زیرو لینک

کوین جوین یکی از ایده‌های قدیمی و استاندارد برای شبکه ارز دیجیتال بیت کوین بود که اولین بار به واسطه گرگوری مکسول در سال 2013 به بازار ارائه شد. روند کار در این فناوی به این صورت بود که در آن تراکنش‌های کوچک با یکدیگر ترکیب می‌شدند و سپس یک تراکنش بزرگ را ایجاد می‌کردند. به واسطه این راه کار کسی قادر نبود ارسال کننده و دریافت کننده را شناسایی کند و معامله کاملا ناشناس انجام می‌شد. به عنوان نمونه تصور کنید که چند نفر به صورت همزمان قصد دارند که معاملات خود را به صورت ناشناس انجام دهند. این افراد قادر خواهند بود با استفاده از کوین جوین تراکنشی را ایجاد کنند که با هویت اصلی آنان ارتباطی را نداشته باشد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در صورتی که مقادیر مختلفی از بیت کوین به واسطه این روش ارسال گردد، ارتباط میان ارسال کننده و دریافت کننده کاملا مشخص خواهد شد.
این ایده در حال حاضر سال‌هاست که در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.اما این روش هنوز هم یک مشکل اساسی و بزرگ دارد که آن هم این است که یک نفر باید تراکنش را ایجاد کند. این فرد باید آدرس جدید و آدرس‌های قدیمی را در دست داشته باشد و از آنان به خوبی مطلع باشد. در صورتی که این فرآیند صورت نگیرد، تراکنش صورت نخواهد گرفت. پس با توجه به این مسئله اگر شخص مورد نظر یک ناظر باشد، که البته فهمیدن این موضوع امری محال خواهد بود، ناظر قادر خواهد بود به خوبی معامله را رصد کند و هویت افراد را نیز شناسایی نماید. البته در حال حاضر هیچ گونه نگرانی بابت این مسئله وجود ندارد و دلیل آن نیز این است که در حال حاضر از امضای پنهان برای انجام این قبیل تراکنش‌ها استفاده خواهد شد.
نکته جالب در مورد این طرح این است که این طرح بیش از 4 سال مورد توجه قرار نگرفته بود تا این که فیسکور سال پیش تصمیم گرفت که آن را بر روی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین اعمال کند. در حال حاضر کیف پول ارز دیجیتال سامورایی نیز اعلام کرده است که به زودی پیاده سازی زیرو لینک را بر روی نسخه موبایل عرضه خواهد کرد. در حال حاضر کیف پول دیگری نیز به نام باب ولت بر روی این پروتکل مشغول به فعالیت می‌باشد. این فناوری کمک بسیاری را به بهبود قیمت بیت کوین نیز خواهد کرد.

امضای شنور برای کوین جوین و بقیه پروتکل‌ها

این مسئله کاملا درست است که پیاده سازی جوین کوین همیشه امکان پذیر بوده است و برای اولین بار سال‌ها پیش مطرح شده است، اما در آن زمان اصلا به اندازه امروز مطرح نشده بود. برای یک مدت زمان بسیار طولانی هیچ کیف پول ارز دیجیتال محبوبی از این طرح استفاده نمی‌کرد و دلیل آن هم به نظر ساختار بسیار پیچیده آن بود. اما سال پیش پیتر وایل توسعه دهنده بلاک استریم و ارز دیجیتال بیت کوین، امضای منشور را به عنوان یک طرح مناسب برای بهبود حریم خصوصی ارز دیجیتال بیت کوین بر روی این شبکه اعمال کرد. این روش در حال حاضر یکی از بهترین روش‌ها به منظور حفظ حریم خصوصی شناخته می‌شود. در حال حاضر یکی از خصوصیات بارز ارز دیجیتال بیت کوین چند امضایی بودن آن می‌باشد.
تراکنش‌های کوین جوین شامل حداقل یک آدرس ارسال کننده به ازای هر شرکت کننده و یا چند شرکت کننده به صورت همزمان می‌باشند. امضای منشور این امکان را به کاربران خواهد داد تا که بتوانند علاوه بر این که تراکنش خود را در یک تراکنش بزرگ جای دهند، امضای خود را نیز به عنوان یک امضای واحد در تراکنش بزرگ قرار دهند. این مسئله موجب خواهد شد تا که کاربران قادر باشند تراکنش‌های خود را با کارمزد به مراتب کمتری به ثبت برسانند. این فناوری کمک بسیاری را به بهبود قیمت بیت کوین خواهد کرد.
استون وال
استون وال، یکی دیگر از ابزارهایی است که با کوین جوین مرتبط می‌باشد. این راه حل به عنوان یک جایگزین برای کوین جوین معرفی شده است. حقیقت این است که راه کار به کار رفته در این ابزار با کوین جوین متفاوت بود؛ اما برخی بر این باور هستند که هر دوی این فناوری‌ها به مانند یکدیگر عمل خواهند کرد. تراکنش‌های استون وال در حقیقت تراکنش‌های عادی هستند که با توجه به قیمت بیت کوین، و مقداری که کاربران قصد انتقال آن را دارند، بیت کوین را میان کاربران منتقل خواهند کرد. این فناوری دارای چندین آدرس ارسال کننده غیر ضروری می‌باشد. این موضوع موجب خواهد شد که تراکنش‌ها شباهت بسیار زیادی را با تراکنش‌های کوین جوین پیدا کنند و به نوعی به نظر می‌رسد که تراکنش‌ها قرار است که با یکدیگر ترکیب شوند و یک تراکنش واحد را ایجاد کنند که در حقیقت قرار نیست که این اتفاق رخ دهد.
روند استفاده از استون وال در حقیقت به شکل دور زدن پیش فرض‌هایی خواهد بود که ناظران در هنگام تحلیل قیمت بیت کوین و بلاکچین آن از آن استفاده خواهند کرد. در صورتی که یک ناظر قادر نباشد تشخیص دهد که تراکنش در استون وال انجام شده است یا خیر، نتایج به دست آمده ناظر بی ارزش خواهد بود. در حال حاضر کیف پول ارز دیجیتال سامورایی به دنبال این است که بتواند از این فناوری نیز در کیف پول خود استفاده کند. این فناوری کمک بسیاری را به بهبود قیمت بیت کوین خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

مزرعه بیت کوین چیست؟

دندلیون

دندلیون در حقیقت روشی است که به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود تراکنش‌های همتا به همتای بیت کوین را به صورت ناشناس انجام دهند. به بیان ساده تر می‌توان گفت که به واسطه این روش می‌توان نودهای شبکه بیت کوین را گمراه کرد و از شناسایی هویت جلوگیری کرد. دندلیون روشی است که به واسطه محققان دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه ایلینوی پیشنهاد شده است. در این روش تراکنش مورد نظر به جای این که به تمامی نودهای شبکه ارسال شود، در ابتدا فقط به یک نود ارسال خواهد شد. گره دوم و یا همان نود دوم نیز به صورت تصادفی تصمیم خواهد گرفت که آیا تراکنش ا به یک یا بیش از یک نود ارسال نماید. در صورتی که گره اول تراکنش را به یک نود ارسال کند، نود دوم دوباره به صورت تصادفی تراکنش را به یک نود یا چند نود ارسال خواهد کرد.
اما در شرایطی که یک نود تصمیم بگیرد که تراکنش موجود را به بیش از یک نود ارسال نماید، بقیه نودهای شبکه نیز از این رووش پیروی خواهند کرد و همین مسئله منجر به این خواهد شد که ناظر قادر نباشد تراکنش مورد نظر را به خوبی رصد کند و در شناسایی آن به مشکل خواهد خورد. طرح پیشنهادی از این طرح در حال حاضر بازتاب خوبی را در جامعه ارز دیجیتال بیت کوین داشت. از این رو انتظار می‌رود که در به روز رسانی بعدی بیت کوین کور شاهد این فناوری نیز باشیم. و طبیعتا تاثیر خوبی را بر روی قیمت بیت کوین خواهد داشت.

رمز نگاری BIP 151

یکی دیگر از طرح‌هایی برای محدود کردن نظارت بر روی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین به کار رفته است، BIP 151 می‌باشد. این طرح توسط جوناس شنلی، توصیه دهنده ارز دیجیتال بیت کوین پیشنهاد شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این راه کار یک راه کار به مراتب ساده تر برای نودهای ارز دیجیتال بیت کوین خواهد بود که اجازه می‌دهد ترافیک بین نودها مانند تراکنش‌ها  داده‌های بلاک را رمزنگاری نمایند. البته در اینجا جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این فناوری کمکی به حریم خصوصی ارز دیجیتال بیت کوین نخواهد کرد؛ دلیل این سخن نیز این است که بلاکچین شبکه ارز دیجیتال بیت کوین یک بلاکچین عمومی می‌باشد.
این طرح در ساده ترین حال خود نیز بسیار موثر خواهد بود. یکی از ویژگی‌های به خصوص این طرح این است که کاربران به واسطه آن قادر خواهند بود از ترافیک نظارت شبکه ارز دیجیتال بیت کوین نیز در امان باقی بمانند. این طرح برای تنها دو سال مورد استفاده قرار گرفت؛ اما در حال حاضر شنلی دوباره این پروژه را راه اندازی کرده است و اعلام کرده است که در بیت کوین کور شاهد این طرح نیز خواهیم بود. این فناوری کمک بسیاری را به بهبود قیمت بیت کوین خواهد کرد.

بلاک فیلترینگ متراکم سمت کلاینت

اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید از بیت کوین استفاده کنید، ولی در حال که آن را دانلود نکنید و تایید بلاکچین آن را داشته باشید، این گزینه بهترین راه کار برای شما عزیزان خواهد بود. سبک این فناوری به مانند یک کیف پول ارز دیجیتال خواهد بود که بر روی گوشی شما نصب شده است البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که متاسفانه حریم خصوصی در کلاینت سبک به خوبی تامین نخواهد شد. در این روش به صورت کلی آدرس کاربران در شبکه مرکزی قرار خواهد گرفت و ناظران قادر خواهند بود به خوبی بر انجام تراکنش نظارت داشته باشند.
در حال حاضر بسیاری از کلاینت‌های سبک که آدرس خود را با یک نود تصادفی به دفتر مرکزی ارسال می‌کنند از SPV بهره خواهند برد. کلاینت SPV به صورت کلی از فیلتر بلوم برای ارائه درخواست‌های مرتبط استفاده خواهد کرد. این مسئله در حالی است که اعمال فیلتر بر روی آن باعث خواهد شد که نتایج مثبت کاذب معکوس شوند. این مسئله به این معنی خواهد بود که SPVها بیش از حد معمول درخواست تراکنش به شبکه ارسال خواهند کرد.
متاسفانه یکی از مشکلات اساسی که در این فناوری وجود دارد این است که، کیف پول‌های SPV تمامی اطلاعات خود را در اختیار نودهای شبکه قرار خواهند داد. از آنجایی که کیف پول‌های SPV از فیلتر استفاده می‌کند، دیگر هیچ اطلاعاتی را از نودها درخواست نخواهد کرد. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از کاربران از این روش برای ناشناس ماندن تراکنش‌های خود استفاده کنند. این ابزار کمک بسیاری به بهبود قیمت بیت کوین خواهد کرد.

لیکوئید و تراکنش‌های محرمانه

 

شاید برای برخی از شما عزیزان سوال باشد که لیکوئید به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لیکوئید در حقیقت زنجیره جانبی توسعه یافته‌ای است به واسطه بلاک چین بلاک استریم ایجاد شده است. این فناوری این اجازه را به کاربران خواهد داد تا که بتوانند تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتری نسبت به بلاکچین شبکه بیت کوین به ثبت برسانند. در آینده‌ای نه چندان دور، کاربران عادی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین نیزبا داشتن این کیف پول باید به این زنجیره جانبی دسترسی داشته باشند.
یکی از خصوصیات منحصر به فرد به کار رفته در لیکوئید، تراکنش‌های محرمانه می‌باشد. تراکنش محرمانه و یا پنهانی راه کاری است که در آن کاربران قادر خواهند بود تراکنش‌های خود را به صورت مخفی و یا به اصطلاح کور انجام دهند. پس با توجه به این مسئله این امر یک کار نشدنی نخواهد بود. به واسطه لیکوئید صرافی کاربران قادر خواهند بود جا به جایی بیت کوین به صورت مخفی را برای خود ممکن سازند. این مسئله نشان دهنده این است که لیکوئید قادر خواهد بود کمک بسیاری را به حفظ حریم خصوصی شبکه کند.
جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که راه اندازی راه حل‌های مختلفی به مانند کوین جوین بر روی این کیف پول نیز وجود خواهد داشت. این مسئله سبب خواهد شد که کاربران قادر باشند به واسطه چندین راه کار و ترکیب آنان حریم خصوصی خود را به مراتب بالاتر ببرند. علاوه بر این مسئله می‌توان تراکنش محرمانه را به خود شبکه بیت کوین نیز اضافه کرد. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر این که قرار است که نسخه سافت فورک آن نیز ایجاد شود به گوش می‌رسد، که با توجه به زیان‌های مقیاس پذیری که بعد از به روز رسانی ممکن است که به این راه کار وارد شود؛ امکان رخ دادن آن بسیار اندک خواهد بود. این فناوری کمک بسیاری را به بهبود قیمت بیت کوین خواهد کرد.

آیا حفظ حریم خصوصی بر روی قیمت بیت کوین تاثیر گذار خواهد بود؟

تاثیر حفظ حریم خصوصی بر قیمت بیت کوین

همان طور که می‌دانید قیمت بیت کوین در حال حاضر از تمامی رمز ارزهای بازار بیشتر می‌باشد. از این رو تیم توسعه دهنده این رمز ارز برای این که بتوانند قیمت بیت کوین را با ثبات نگه دارند، باید بتوانند مشکلات این شبکه را برطرف نمایند. همان طور که می‌دانید شبکه ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر مشکلات بسیاری را دارد که از جمله آن می‌توان به نبود حریم خصوصی اشاره کرد؛ همین مسئله منجر به کاهش قیمت بیت کوین خواهد شد. در حال حاضر به واسطه راه کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی این شبکه مطرح شده است، بسیاری از افرادی که مایل هستند تراکنش‌های خود را به صورت ناشناس انجام دهند به استفاده از این رمز ارز ترغیب خواهند شد و همین مسئله منجر به این خواهد شد که قیمت بیت کوین نیز به مراتب بالاتر برود.
پس با توجه به این مسئله هر راه کاری که برای حل مشکلات شبکه بیت کوین به کار برود، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم اثر خود را بر روی قیمت بیت کوین اعمال خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راه کارهایی بپردازیم که هکران و یا سایر کاربران بازار ارز دیجیتال بیت کوین به واسطه آن قادر خواهند بود تراکنش‌های خود را به صورت کاملا ناشناس به ثبت برسانند. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، در حال حاضر در بازار ارز دیجیتال افرادی حضور دارند که مایل نیستند که کسی از هویت آنان با خبر باشد و یا این که میزان دارایی آنان را بداند. از این رو این افراد همواره به دنبال راه کاری هستند که بتوانند معاملات خود را به صورت ناشناس به ثبت برسانند. به واسطه راه کارهایی که در این مطلب به آنان اشاره کردیم، کاربران قادر خواهند بود تراکنش‌های خود را به صورت کاملا ناشناس به ثبت برسانند و هویت خود را مخفی نگه دارند.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که حفظ حریم خصوصی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین علاوه بر این که برای فعالان این شبکه مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت، از طرفی کمک خواهد کرد که به واسطه ترغیب شدن آن دسته از افرادی که قصد دارند تراکنش‌های خود را به صورت ناشناس انجام دهند، منجر به افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.
 

مرجع: ledger

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک در بازار ارز دیجیتال آشنا کنیم و به بررسی برخی از خصوصیات و مزایای این روش سرمایه گذاری بپردازیم. از آنجایی که این روش سرمایه گذاری یک روش بسیار پر سود می‌باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد، برای همین نیزمی‌خواهیم به ماهیت کلی سرمایه ‌گذاری سیستماتیک بپردازیم. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری به واسطه روش سرمایه ‌گذاری سیستماتیک را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
سرمایه گذاری در بازارهای مالی یکی از روش‌های بسیار خوب و کاربردی برای کسب سود و درآمد می‌باشد و بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند تا که بتوانند به واسطه این سرمایه گذاری درآمد خوبی را برای خود به دست آورند. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که سرمایه گذاری در بازارهای مالی علاوه بر این که ظاهر بسیار شکیل و زیبایی دارد، ماهیتی بسیار پیچیده و سخت دارد و هر فردی قادر به کسب درآمد به واسطه سرمایه گذاری نخواهد بود. در واقع این که شما برای حضور در بازارهای مالی بخواهید از چه روشی برای مدیریت سرمایه خود استفاده کنید، باعث شده است که سرمایه گذاری کاری سخت و دشوار باشد.
در حال حاضر یکی از روش‌های سرمایه گذاری که بسیاری از فعالان بازارهای مالی از آن استفاده می‌کنند، روش سرمایه ‌گذاری سیستماتیک می‌باشد. در این روش، سرمایه گذار به صورت منظم مبالغ مشخصی را به یک صندوق سرمایه گذاری و یا حساب بازنشستگی واریز خواهد کرد. این روش سرمایه گذاری به دلیل این که ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد، در حال حاضر در میان سرمایه گذاران بسیار مشهور شده است. در حقیقت به واسطه روش سرمایه ‌گذاری سیستماتیک فرد سرمایه گذار با واریز مبالغ دوره‌ای و با ریسک کم، قادر خواهد بود به تدریج سبد بزرگی از سهام را برای خود ایجاد کند. برای این که بیشتر با نحوه کار این روش آشنایی پیدا کنید و ببینید که این روش چه خصوصیات و کاربردهایی را دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی هر یک از این موارد بپردازیم.

برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک چیست؟

سرمایه گذاری سیستماتیک

برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک در حقیقت به سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک گفته می‌شود که افراد در آن مبالغی را در طول دوره‌های زمانی مشخص به آن واریز خواهند کرد. نکته حائز اهمیت در این روش از سرمایه گذاری این است که، در این روش فرد به یکباره تمامی دارایی خواد را وارد یک صندوق تجاری نخواهد کرد و این کار را به صورت تدریجی انجام خواهد داد. این مسئله کاملا درست است که بیشتر سرمایه ‌گذاری‌های سیستماتیک مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک هستند، اما در حال حاضر از این روش سرمایه گذاری در حساب‌های تجاری و بازنشستگی نیز استفاده می‌شود. این روش در حقیقت از راهبرد سرمایه گذاری با روش میانگین هزینه دلاری استفاده خواهد کرد. در این روش، در این روش فرد سرمایه گذار با سرمایه گذاری‌های کوچک خود، از نوسانات و تلاطم‌های بازار در امان باقی خواهد ماند و سرمایه گذاری خود را به دید بلند مدت انجام خواهد داد.
جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در سرمایه ‌گذاری سیستماتیک نیازی نیست که شما در هر دوره زمانی مشخص تعداد مشخصی و ثابتی از سهام را خریداری کنید و شما می‌توانید هر چقدر که مایل هستید خریداری نمایید. به عنوان مثال ممکن است که با کاهش قیمت یک سهام میزان خرید شما در یک دوره بیشتر باشد، و یا این که با افزایش قیمت یک سهام، میزان خرید شما در یک دوره کاهش یابد. پس با توجه به این مسئله، در پایان شما صاحب تعداد بسیاری از یک سهام خواهید شد که آنان را با قیمت‌های متفاوت خریداری کرده‌اید.

علاوه بر این شما عزیزان قادر خواهید بود از این روش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز استفاده کنید و اقدام به خرید رمز ارزهایی به مانند بیت کوین کنید و در طی چند مرحله این رمز ارز را خریداری و بر روی کیف پول دیجیتال ذخیره کنید.

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک چگونه کار خواهد کرد؟

وقتی که شما برای انجام سرمایه گذاری خود، از طریق کارگزاری در برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک ثبت نام می‌کنید، صندوق سرمایه گذاری یا همان کارگزار مقدار مبلغی که قصد دارید سرمایه گذاری کنید را با فاصله زمانی هر واریز برای شما مشخص خواهد کرد. بعد از این که شما بعد از هر واریز که انجام دهید، میزان مشخصی از سهام آن دارایی را به دست خواهید آورد و بخشی از واحد‌ها و امتیازهای صندوق را به خود اختصاص خواهید داد. پس با توجه به این مسئله در این روش سرمایه گذاری، این کارگزار است که میزان سرمایه گذاری در هر دوره را برای ما عزیزان تعیین خواهد کرد و شما طبق آن اقدام به سرمایه گذاری خواهید کرد.
اگر از جمله افرادی باشید که از صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک برای ذخیره دارایی‌های خود استفاده کرده‌اند، به خوبی به این مسئله واقف هستید که این صندوق‌های راه کارهای بسیاری را برای سرمایه گذاری به مشتریان خود ارائه خواهند کرد. این نوع سرمایه گذاری را در اصطلاح سرمایه گذاری غیرفعال می‌نامند. دلیل این نام گذاری نیز این است که شما بعد از این که سرمایه گذاری خود را انجام دهید، بدون توجه به این مسئله که عملکرد آن صندوق به چه صورت می‌باشد، سرمایه گذاری خود را ادامه خواهید داد. پس با توجه به این مسئله در زمان استفاده از روش سرمایه ‌گذاری سیستماتیک باید گوشه چشمی به مقدار سرمایه خود داشته باشید. دلیل این سخن نیز این است که در صورت ضرر و زیان در سرمایه گذاری، بتوانید در بهترین زمان ممکن و کمترین خسارت وارد شده به دارایی، سرمایه خود را خارج کنید.
اوصیه ما به شما عزیزان این است که از سرمایه گذاری غیرفعال در کنار سرمایه گذاری فعال استفاده کنید. دلیل این سخن نیز این است که به واسطه این کار می‌توانید سود به مراتب بیشتری را برای خود به دست آورید. البته برای این کار، توصیه ما به شما عزیزان این است که آموزش لازم را در زمینه سرمایه گذاری فعال ببینید، زیرا در غیر این صورت استفاده از این روش چیزی جز ضرر و زیان را برای شما به همراه نخواهد داشت.

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک و دانش مالی رفتاری

به صورت کلی، احساس قادر خواهد بود بر روی عقل حاکمیت داشته باشد . حقایق و شرایط را به صورت دیگری رقم زند و بر روی تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد. پس با توجه به این مسئله احساسات قادر خواهد بود با از بین بردن شواهد عینی و مهم، چشم فرد را به روی حقایق ببندد و مسیر اشتباهی  را به او نشان دهد. برای همین نیز، سرمایه گذاری به صورت خودکار و دائمی ابزاری بسیار کاربردی است که می‌تواند درگیر شدن احساسات در سرمایه گذاری شما را به صورت کامل از بین ببرد. پس با توجه به این موضوع اگر به دنبال این هستید که بتوانید در سرمایه گذاری خود سود کسب کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که احساسات خود را در سرمایه گذاری خود دخیل نکنید و تنها به واسطه شواهد عینی اقدام به تصمیم گیری کنید.
موضوع امور مالی افراد در حوزه روان شناختی و دانش مالی رفتاری به ما نشان می‌دهد که اقدامات انسان و احساس ترس و طمع او بیشتر به روشی بستگی دارد که از آن برای انجام سرمایه گذاری خود استفاده می‌کند. پس با توجه به این مسئله می‌توان نتیجه گیری کرد که انسان در صورتی که از یک روش نامناسب برای سرمایه گذاری خود استفاده کند و دید مثبتی را به آن روش نداشته باشد، بدترین تصمیمات را برای سرمایه گذاری خود اتخاذ خواهد کرد. به عنوان مثال، در زمانی که قیمت یک سهام  ویا یک رمز ارز در حال رشد می‌باشد و بسیاری از تیترهای اخبار به بررسی آن می‌پردازند، مردم به یکباره جذب این خواهند شد که اقدام به سرمایه گذاری بر روی آن دارایی کنند.
البته برعکس این حالت نیز وجود دارد. به عنوان نمونه در صورتی که اخبار منفی در مورد یک دارایی به گوش برسد، بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند که از آن دارایی دوری کنند و یا این که اقدام به فروش آن می‌کنند. اگر کمی فکر کنید، به این موضوع پی خواهید برد که برخی از افرد در گرانی می‌خرند و در ارزانی می‌فروشند. این کار با سرمایه گذاری عاقلانه کاملا در تضاد می‌باشد. پس با توجه به این مسئله اگر به دنبال این هستید که بتوانید احساسات را در سرمایه گذاری خود حذف کنید، روش سرمایه ‌گذاری سیستماتیک یکی از راه کارهایی است که در تحقق این کار به شما کمک بسیاری خواهد کرد. به واسطه این روش دیگر نیازی نیست که نگران نوسانات کوچک بازار و اخبار باشید.

 

همچنین بخوانید:

سرمایه‌ گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال؛ چگونه راحت‌ تر هودل کنید؟

برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک و میانگین هزینه دلاری

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک یکی از برجسته‌ترین و مهم ترین ابعاد میانگین هزینه دلاری می‌باشد. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، سرمایه ‌گذاری سیستماتیک روشی است که در آن فرد به صورت منظم و در طول دوره‌های مشخص سرمایه گذاری خود را به صورت تدریجی انجام خواهد داد. ارزش و برتری راهبردی میانگین هزینه دلاری، به ما در کاهش هزینه کلی در هر سرمایه گذاری کمک خواهد کرد. علاوه بر این مسئله، روش‌های میانگین هزینه دلاری، در ابتدای کار خود با برنامه خرید خودکار همراه هستند. این روند و برنامه مشخص باعث خواهد شد که سرمایه گذاران دیگر از احساسات خود در سرمایه گذاری خود استفاده نکنند و به نوسانات کوچک بازار توجهی نداشته باشند. این موضوع علاوه بر این که به سرمایه گذار کمک خواهد کرد که احساسات خود را در معامله دخیل نکند، کمک خواهد کرد که سهام نیز نوسانات کمتری را داشته باشد.

تفاوت برنامه سرمایه گذاری مجدد سود سهام با سرمایه ‌گذاری سیستماتیک

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بازارهای مالی در کنار سرمایه ‌گذاری سیستماتیک از طریق برنامه سرمایه گذاری مجدد سود سهام در تلاش هستند که بتوانند درآمد کسب شده خود را دوباره به سهام تبدیل کنند. به بیان ساده‌تر می‌توان این گونه گفت که سرمایه گذاری مجدد سود سهام به این معنی است که سهامداران قادر خواهند بود سهام شرکت‌هایی که قبلا خریداری کرده‌اند را دوباره خریداری کنند. در این مدل صندوق و یا شرکت کارگزار به جای این که سود حاصل از سرمایه گذاری را برای فرد ارسال کند، آن سود را برای خرید سهام بیشتر مورد استفاده قرار خواهد داد. به بیان ساده‌تر از طرف سرمایه گذار و با پول او اقدام به خرید سهام بیشتر می‌کنند.
این نوع سرمایه گذاری نیز به صورت خودکار انجام خواهد شد، در حقیقت در ابتدای سرمایه گذاری، خود سرمایه گذار مشخص خواهد کرد که آیا مایل است که از سود او برای خرید سهام استفاده شود یا خیر. در صورتی که جواب بله باشد، کارگزار و یا صندوق به صورت دوره‌های مشخص به صورت خودکار اقدام به خرید سهام به واسطه سود کسب شده خواهد کرد. در این نوع سرمایه گذاری از سرمایه گذار کمیسیونی دریافت نخواهد شد.
در حال حاضر برخی از شرکت‌هایی که امکان سرمایه گذاری مجدد با سود سهام را فراهم کرده‌اند، این امکان را به فعالان خود می‌دهند که سهام مورد نظر خود را با تخفیف و بدون کارمزد خریداری نمایند. علاوه بر این مسئله در این نوع سرمایه گذاری فرد قادر خواهد بود بسته به توان مالی خود اقدام به سرمایه گذاری کند. در این بین، برخی افراد سرمایه ‌گذاری سیستماتیک و سرمایه گذاری مجدد با سود سهام را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که این دو روش سرمایه گذاری با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشند.
در سرمایه گذاری مجدد سود سهام، سرمایه گذاری از محل سود تامین خواهد شد. علاوه بر این تفاوت، یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روش سرمایه گذاری این است که در سرمایه ‌گذاری سیستماتیک ما در هر دوره زمانی مشخص باید مبلغ مشخصی را سرمایه گذاری کنیم. این در حالی است که در سرمایه گذاری مجدد سود سهام کاربران قادر خواهند بود هر چقدر که می‌خواهند سهام خریداری کنند.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که شما عزیزان برای این که بتوانید از سرمایه گذاری مجدد سود سهام استفاده کنید، باید از قبل میزانی از دارایی خود را در صندوق قرار دهید تا که به واسطه سود کسب شده توسط آن برای شما سهام خریداری شود. پس با توجه به این مسئله سرمایه گذاری مجدد سود سهام و سرمایه ‌گذاری سیستماتیک را می‌توان مکمل‌های خوبی برای یکدیگر دانست. دلیل این سخن نیز این است که اگر شما یک برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک خوب داشته باشید و بعد از آن از سرمایه گذاری مجدد سود سهام استفاده کنید، به مرور زمان قادر خواهید بود دارایی بیشتری را به دست آورید و به واسطه این کار زودتر به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد.

مزایا و معایب سرمایه ‌گذاری سیستماتیک

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک نیز به مانند سایر چیزهای دیگر، مزایا و معیبی را به همراه دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

مزایای سرمایه گذاری سیستماتیک

مزایای سرمایه ‌گذاری سیستماتیک

یکی از مزیت‌ها و خصوصیات خوبی که سرمایه ‌گذاری سیستماتیک به همراه دارد این است که، با توجه به این مسئله که این نوع سرمایه گذاری بدون توجه به عملکرد کوتاه مدت سهام انجام خواهد شد، شما از نوسانات کوتاه مدت بازار در امن خواهید بود. یکی دیگر از مزیت‌های این روش نیز این است که در میان سایر روش‌های سرمایه گذاری در بازارهای مالی، این روش یکی از روش‌های بسیار ساده و آسان می‌باشد و سرمایه گذاری در آن به صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد. علاوه بر این مسئله از آنجایی که این روش در حال حاضر بسیار محبوب می‌باشد، نیازی به تحقیق و پرس و جوی زیادی برای استفاده از آن نخواهد بود.

معایب سرمایه ‌گذاری سیستماتیک

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد معایبی را دارد که از جمله آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که برای انجام این نوع سرمایه گذار نیاز به سرمایه نسبتا زیادی خواهد بود. علاوه بر این مسئله در این روش از سرمایه گذاری نقد کردن دارایی کاری نسبتا سخت خواهد بود. همچنین با توجه به این که در این روش از سرمایه گذاری خرید به صورت دوره‌ای و در یک برهه زمانی مشخص انجام خواهد شد، ممکن است که سرمایه گذاران بازار فرصت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی را از دست بدهند.

مشارکت در برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک

حال که یک آشنایی کلی با سرمایه ‌گذاری سیستماتیک پیدا کردید، در ادامه این مطلب قصد داریم به نحوه مشارکت در این روش سرمایه گذاری بپردازیم. این مشارکت در چند مرحله صورت خواهد کگرفت که در ادامه به بررسی آنان خواهیم پرداخت.

مرحله اول: شناسایی اهداف

شما برای این که بتوانید در سرمایه گذاری خود موفق باشید، باید برای سرمایه گذاری خود هدف تعیین کنید. اگر برای خود هدفی مشخص کنید، احتمال موفقیت شما به مراتب بالاتر خواهد رفت. این را نیز به خاطر داشته باشید که هر سرمایه ‌گذاری سیستماتیک با سرمایه گذاری دیگر متفاوت خواهد بود. پس برای رسیدن به موفقیت در وهله اول شما باید برای سرمایه گذاری خود یک هدف تعیین کنید.

مرحله دوم: انتخاب برنامه

اگر از جمله فعالان بازارهای مالی باشید، به خوبی به این مسئله واقف هستید که برای هر سرمایه گذاری باید یک برنامه متفاوت در نظر گرفت. پس با توجه به این مسئله پیش از این که به سرمایه گذاری بر روی یک صندوق و یا سهام بپردازید، بهتر است که گزینه‌های پیش روی خود برای سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهید و بهترین برنامه ممکن را برای سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید. در هنگام استفاده از برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک موارد زیر را به دقت رعایت کنید.
1. کارمزدها: در حال حاضر برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری برای انجام سرمایه گذاری کارمزدهای بسیاری دریافت می‌کنند و برخی نیز کارمزدهای معقولی دارند. بی شک هیچ کس دوست ندارد که کارمزد هنگفتی را برای شرمایه گذاری خود پرداخت کند. از این رو پیش از انجام سرمایه گذاری خود در یک صندوق و یا کارگزاری به این کورد توجه کافی داشته باشید.
2. سابقه سوددهی: همیشه سابقه سوددهی صندوق‌های سرمایه گذاری را چک کنید و به دنبال آن صندوقی باشید که بیشترین سوددهی را داشته باشد.
3. تخصیص دارایی: در زمان سرمایه گذاری شما باید آگاه باشید که قرار است که دارایی شما در چه زمینه‌ای سرمایه گذای شود. برای همین نیز پیش از سرمایه گذاری در یک صندوق بهتر است که برنامه‌های موجود برای سرمایه گذاری یک صندوق را به خوبی بررسی کنید و از برنامه آنان برای سرمایه گذاری آگاهی کامل داشته باشید.

مرحله سوم: تنظیم و پر کردن فرم‌ها

هر یک از ارائه دهندگان برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک فرم‌های خاصی را برای افتتاح حساب دارند. با این حال، شما برای سرمایه گذاری سیستماتیک خود باید اقدام به پر کردن فرم شناخت مشتری کنید. این کار به این منظور انجام خواهد شد که صندوق سرمایه گذاری اطمینان حاصل کند که شما یک سرمایه گذار می‌باشید و قصد پولشویی را ندارید.

مرحله چهارم: اتصال حساب بانکی

سرمایه ‌گذاری سیستماتیک از طریق حواله بانکی به صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد. پس برای این که شما بتوانید سرمایه گذاری خود را به صورت خودکار انجام دهید، نیاز است که حساب بانکی خود را به صندوق متصل کنید. پس با توجه به این مسئله تنها در صورتی امکان سرمایه ‌گذاری سیستماتیک به صورت خودکار خواهد بود که شما حساب بانکی خود را به صندوق وصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم، سرمایه ‌گذاری سیستماتیک را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم و به بررسی برخی از مزایا و معایب آن بپردازیم. همان ظور که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، سرمایه ‌گذاری سیستماتیک روشی از سرمایه گذاری است که در آن فرد قادر خواهد بود بدون دخالت دادن احساسات، سرمایه گذاری خود را انجام دهد. علاوه بر این مسئله شما به واسطه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک قادر خواهید بود دارایی خود را به تدریج و با گذشت زمان بیشتر و بیشتر کنید.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که سرمایه ‌گذاری سیستماتیک علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، معایبی نیز دارد که از جمله آنان می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما به واسطه استفاده از این روش سرمایه گذاری فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری را از دست خواهید داد. دلیل این سخن نیز این است که سرمایه گذاری سیستماتیک امکان خرید دارایی را تنها در یک برهه زمانی مشخص به شما خواهد داد. پس با توجه به این مسئله پیش از این که از این روش برای سرمایه گذاری خود استفاده کنید، اطلاعات کافی را در مورد آن به دست آورید تا که بعدها در سرمایه گذاری خود دچار مشکل نشوید.

 

مرجع: tradingview

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی و تجزیه و تحلیل شبکه ارز دیجیتال اتریوم و شبکه بایننس اسمارت چین بپردازیم و این دو شبکه را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که کدام یک از این دو شبکه بر دیگری برتری دارد. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز خود را دارید و به دنبال یک شبکه مناسب و کاربردی برای این ساخت آن می‌باشید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد شبکه ارز دیجیتال اتریوم و شبکه بایننس اسمارت چین خدمت شما شرح دهیم.
شبکه بایننس اسمارت چین چه تفاوتی با شبکه ارز دیجیتال اتریوم دارد؟ این همان سوالی است که با مقایسه بایننس اسمارت چین و اتریوم به پاسخ آن دست خواهیم یافت. شبکه بایننس اسمارت چین در حقیقت هارد فورکی است که شباهت بسیار زیادی به بلاکچین شبکه ارز دیجیتال اتریوم دارد، اما جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که به دلیل توسعه و گسترش این هارد فورک در حال حاضر تفاوت‌هایی میان این دو شبکه وجود دارد. همان طور که می‌دانید زنجیره هوشمند بایننس به صورت کلی دارای خصوصیات پایه‌ی متفاوت از اتریوم می‌باشد.
به عنوان نمونه مکانیسم جامع به کار رفته در شبکه بایننس اسمارت چین با مکانیسم به کار رفته در شبکه اتریوم متفاوت می‌باشد. همین موضوع باعث شده است که کاربران قادر باشند معاملات خود را با کارمزدی کمتر و با کمترین زمان ممکن به ثبت برسانند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشبد تا بیشتر به بررسی اتریوم و بایننس اسمارت چین بپردازیم.

شبکه ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

شبکه ارز دیجیتال اتریوم

به صورت خلاصه و در یک تعریف ساده می‌توان این گونه بیان کرد که شبکه ارز دیجیتال اتریوم یک زیرساخت آزاد وابسته به فناوری بلاکچین می‌باشد. در حال حاضر توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز قادر خواهند بود بر روی این شبکه برنامه‌های غیرمتمرکز خود را گسترش دهند. غیرمتمرکز بودن شبکه ارز دیجیتال اتریوم به این معنی است که این شبکه توسط هیچ نهاد و یا سازمانی کنترل نخواهد شد و کنترل و مدیرت آن بر عهده جامعه فعال این شبکه خواهد بود. با توجه به غیرمتمرکز بودن شبکه اتریوم امکان دستکاری و توقف این شبکه نیز وجود ندارد و حتی سازنده آن نیز قادر به توقف آن نخواهد بود.
شبکه ارز دیجیتال اتریوم اهداف بسیاری را دنبال می‌کند که از جمله مهم ترین این اهداف این است که بتواند کاری کند که ما دیر به بانک و یا سایر نهادها برای انجام امور روزمره خود نیاز نداشته باشیم و تمامی کارهای خود را خودمان انجام دهیم. در حال حاضر ارز دیجیتال اتریوم از بیت کوین گامی فراتر گذاشته است و امکان اجرای قراردادهای هوشمند را نیز فراهم کرده است. این کار به این منظور است که ما قادر باشیم علاوه بر پول، بقیه فرآیند‌های روزمره خود را نیز غیرمتمرکز کنیم.
یکی دیگر از اهدافی که شبکه ارز دیجیتال اتریوم به دنبال آن است، این می‎باشد که بتواند شبکه‌هایی به مانند شبکه اجتماعی بزرگی به مانند اینستاگرام و توییتر را بسازد. البته با توجه به این مسئله که این دو شبکه اجتماعی از غول‌های رسانه‌ای هستند، و ارز دیجیتال اتریوم همچنان در ابتدای کار خود می‌باشد، کاری نسبتا سخت و دشوار خواهد بود و برای تحقق آن زمان زیادی زیادی خواهد بود.

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین با ارائه خدمات ویژه و نوین خود توانسته است جایگاه خود را در بازار ارز دیجیتال مستحکم کند. بنیان گذار شبکه بایننس بارها در برنامه‌های خود اعلام کرده است که دیفای یک ایده بسیار نوآورانه و قوی است و برای همین نیز شبکه بایننس به دنبال این است که بتواند پروژه بزرگی را در این زمینه رقم بزند. در سال 2020 میلادی این شرکت توانست از بایننس اسمارت چین رونمایی کند و در حال حاضر مهم ترین هدفی که این شبکه به دنبال دارد این است که بتواند سرعت انجام معاملات را گسترش دهد. علاوه بر این مسئله یکی دیگر از اهدافی که این شبکه به دنبال دارد این است که بتواند هزینه معاملات را کاهش دهد.

تفاوت اسمارت چین با بایننس چین چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس بعد از زنجیره بایننس به عنوان یک بلاکچین ایجاد شد. در حال حاضر برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به صورت کلی بایننس چین یک نرم افزار است که هدف آن تشکیل یک بازار غیرمتمرکز می‌باشد اما دارای برخی محدودیت‌ها نیز می‌باشد. از مهم ترین ویژگی‌های این شبکه می‌توان به راه اندازی توکن با کمترین میزان دردسر اشاره کرد. در حال حاضر بسیاری از کاربران به دلیل سرعت بالا و کارمزد پایین به جای شبکه ارز دیجیتال اتریوم برای ساخت برنامه غیرمتمرکز از این شبکه استفاده می‌کنند.

تفاوت بایننس اسمارت چین با شبکه ارز دیجیتال اتریوم

ممکن است که در نگاه اول بایننس اسمارت چین و اتریوم دو شبکه کاملا مشابه به نظر برسند، دلیل این سخن نیز این است که این دو شبکه دارای ویژگی‌ها و خصوصیات یکسانی هستند. به عنوان مثال آدرس کیف پول بایننس اسمارت چین و اتریوم یکی می‌باشد. اما به صورت کلی این شباهت‌ها نباید باعث شود که شما این دو شبکه را یکی بدانید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از تفاوت‌های این دو شبکه اشاره‌ای داشته باشیم.

میزبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز

در مقایسه این دو شبکه با یکدیگر، می‌توان به پشتیبانی آنان از برنامه‌های غیرمتمرکز اشاره کرد. این مسئله کاملا درست است که شبکه بایننس اسمارت چین یک بلاکچین جدید و نو ظهور است، اما در این مدت کوتاه توانسته است میزبان بیش از 800 برنامه غیرمتمرکز باشد. این مسئله در حالی است که در حال حاضر شبکه ارز دیجیتال اتریوم از بیش از 2800 برنامه غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. پس با توجه به این مسئله می‌توان گفت که یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دو شبکه در میزان برنامه‌های غیرمتمرکز آنان خواهد بود علاوه بر این موضوع جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که ساخت توکن بر بستر اتریوم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت و کاربردی در این شبکه می‌باشد.
همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر میزبان بیش از 2800 برنامه غیرمتمرکز می‌باشد که این عدد در مقایسه با بایننس اسمارت چین بسیار بزرگ می‌باشد. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که با توجه به این مسئله که بایننس اسمارت چین در ابتدای کار خود قرار دارد، بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این شبکه در آینده رشد بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد. علاوه بر این مسئله این دو شبکه در میزان آدرس‌های فعال نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان نمونه شبکه بایننس اسمارت چین در سال 2021 میلادی موفق به ثبت بیش از 2 میلیون آدرس شد و این مسئله در حالی بود که شبکه اتریوم در همان سال تنها توانست 800 هزار آدرس را به ثبت برساند.
در حال حاضر اگر به تراکنش‌های روزانه این دو شبکه نگاهی بیاندازید به این مسئله پی خواهید برد که شبکه بایننس اسمارت چین یک شبکه بسیار سریع است که انتقال وجوه را با سرعتی بسیار بالا به ثبت خواهد رساند. به عنوان مثال این شبکه توانست در یک شبانه روز بیش از 12 میلیون تراکنش را به ثبت برساند و این موضوع در حالی است که شبکه اتریوم به دلیل بالا بودن کارمزد و نیز مقیاس پذیری پایین، قادر به ثبت این میزان تراکنش نخواهد بود. بیشترین میزان تراکنش صورت گرفته در یک شبانه روز در شبکه اتریوم 2 میلیون تراکنش بوده است. پس با توجه به این مسئله می‌توان این گونه بیان کرد که اگر از جمله افرادی هستید که در طول شبانه روز بارها اقدام به جا به جایی وجوه خود می‌کنید، استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین برای شما عزیزان به صرفه‌تر خواهد بود.

تعداد آدرس‌های فعال

همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، بایننس اسمارت چین یک شبکه بسیار جدید و نو ظهور است، اما در همین مدت زمان کم توانسته است میزبان بیش از 800 برنامه غیرمتمرکز باشد و آدرس‌های فعال خوبی را به ثبت برساند. همان گونه که می‌دانید در حال حاض میزان آدرس‌های فعال در این شبکه بیش از دو برابر شبکه ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. شما عزیزان قادر خواهید بود با یک تحقیق کوچک در این زمینه به این موضوع پی ببرید.

تعداد تراکنش‌های روزانه

برای این که بتوانید به تفاوت این دو شبکه پی ببرید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که سری به حجم معاملات روزانه این دو شبکه بزنید. تعداد تراکنش‌های روزانه در شبکه بایننس اسمارت چین در حال حاضر به صورت روزانه چیزی در حدود 4 میلیون تراکنش می‌باشد و این مسئله در حالی است که این میزان در طول یک شبانه روز برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم به بیش از 2 میلیون نخواهد رسید. برای همین نیز بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که بایننس اسمارت چین در آینده رشد بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

بازی‌های بلاکچین

تا به اینجای این مقاله به این موضوع پی بردید که کدام یک از این دو شبکه بر دیگری برتری دارد؛ اما حال وقت این رسیده است که به حقایق دیگری بپردازیم. وقتی که حرف بازی به میان می‌آید، زنجیره هوشمند بایننس اسمارت چین سخنی برای گفتن در مقابل شبکه ارز دیجیتال اتریوم نخواهد داشت. بازی‌های هیجان انگیز شبکه ارز دیجیتال اتریوم باعث شده است که کاربران بسیار زیادی به این شبکه جذب شوند. برای این که به این موضوع پی ببرید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که نگاهی به محبوب‌ترین بازی‌های حوزه بلاکچین بیاندازید.
البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که بایننس اسمارت چین برای این که از این رقابت جا نماند، بازی‌های مختلف و گوناگونی را طراحی کرده است؛ اما با این اوصاف شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر برجسته‌ترین شبکه ارز دیجیتال در زمینه بازی‌ می‌باشد. همین مسئله باعث شده است که شبکه ارز دیجیتال اتریوم به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال تبدیل شود و رتبه دوم را در میان سایر ارزهای دیجیتال به دست آورد.

 

همچنین بخوانید:

انت ماینر چیست؟ همه چیز درباره Antminer

هزینه گس

میزان کارمزد شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین با یکدیگر متفاوت است. به صورت کلی میزان کارمزد شبکه ارز دیجیتال اتریوم به مراتب بیشتر از شبکه بایننس اسمارت چین می‌باشد. این دو بلاکچین برای انجام معاملات خود از یک گس مشابه بهره خواهند برد. البته با این تفاوت که کاربران بایننس اسمارت چین قادر خواهند بود با توجه به میزان تقاضا در این شبکه میزان گس را مشخص نمایند. این مسئله در حالی است که در شبکه ارز دیجیتال اتریوم با به وجود آمدن هر بلاک جدید یک کارمزد جدید نیز ایجاد خواهد شد. اینجاست که تفاوت میان این دو شبکه مشخص خواهد شد.

زمان انجام تراکنش‌ها در بلاکچین

یکی دیگر از جوانبی که می‌توان شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین را با یکدیگر مقایسه کرد، از نظر زمان تراکنش می‌باشد. در این مورد بایننس اسمارت چین است که بر اتریوم غلبه خواهد کرد. اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که شبکه ارز دیجیتال اتریوم به دلیل مقیاس پذیری پایینی که دارد در هر 30 ثانیه تنها قادر خواهد بود 1 تراکنش را به ثبت برساند و این مسئله در حالی است که بایننس اسمارت چین برای تایید هر بلاک تنها به 3 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. پس با توجه به این مسئله در این زمینه پاسخ به این سوال که کدام شبکه بهتر است؟ می‌توان گفت که بایننس اسمارت چین به مراتب بهتر از شبکه ارز دیجیتال اتریوم خواهد بود.

ساز و کار اجماع

شبکه ارز دیجیتال اتریوم و بایننس اسمارت چین از نظر ساز و کار نیز با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. همان طور که می‌دانید شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند و روند تایید تراکنش‌ها در این شبکه به واسطه ماینرهای شبکه صورت خواهد گرفت. این موضوع در حالی است که در بایننس اسمارت چین از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌شود. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورتی که شبکه ارز دیجیتال اتریوم به روز شود و شاهد پروژه اتریوم 2.0 باشیم، این دو شبکه از این نظر مشابه یکدیگر خواهند شد.

اعتبار سنج‌های بلاکچین

این دو شبکه از نظر اعتبارسنجی نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. اما این تفاوت به زودی و با اجرای کامل پروژه اتریوم 2.0 از بین خواهد رفت. اما در حال حاضر اعتبارسنج‌های موجود در بایننس اسمارت چین به واسطه جامعه آن مشخص خواهد شد و این موضوع در حال است که اعتبارسنج‌های شبکه ارز دیجیتال اتریوم به واسطه برگزاری یک مسابقه مشخص خواهند شد. در طول این مسابقه یک معما مطرح خواهد شد و کسانی که تجهیزات پیشرفته‌تری را برای تایید تراکنش در اختیار داشته باشند قادر خواهند بود در این مسابقه شرکت کنند. در این مسابقه در صورتی که شما قادر باشید معما را حل کنید، میزان مشخصی از دارایی را به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. همین مسئله باعث شده است که امنیت شبکه اتریوم بسیار بالا باشد.

استانداردهای مختلف

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید که خوبی به این مسئله واقف هستید که شبکه اتریوم از استانداردی به نام ERC استفاده می‌کند. اما در مورد بایننس اسمارت چین قضیه از این قرار نخواهد بود و این شبکه از استاندارد BEP استفاده خواهد کرد. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این مسئله درست است که این دو شبکه از نظر استاندارد با یکدیگر متفاوت هستند، اما از نظر سازگاری این دو استاندارد با یکدیگر کاملا سازگار خواهند بود.
به عنوان مثال اگر شما واریز خود را با استاندارد به عنوان مثال اگر شما واریز خود را با استاندارد ERC-20 یا BEP-20 انجام دهید، به این موضوع پی خواهید برد که آدرس‌ کیف پول اتریوم و بایننس اسمارت چین یکی می‌باشد. علاوه بر این مسئله در صورتی که شما دارایی خود را به اشتباه به یکی از این استانداردها ارسال کنید، قادر به بازگشت دارایی خود خواهید بود.

دیفای در اتریوم و بایننس اسمارت چین

وقتی صحبت از امور مالی غیرمتمرکز به میان می‌آید، به دلیل سازگاری این بلاکچین‌ها مقدار زیادی تقاطع میان این دو وجود خواهد داشت. توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز قادر خواهند بود  برنامه‌های خود را از شبکه ارز دیجیتال اتریوم به شبکه بایننس اسمارت چین منتقل کنند و از کدهای این دو شبکه برای توسعه برنامه خود استفاده نمایند. به عنوان مثال یونی سواپ یکی از پروژه‌هایی است که توسط این دو شبکه ایجاد شده است.

آینده بایننس اسمارت چین به چه صورت است؟

شبکه ارز دیجیتال اتریوم یا بایننس اسمارت چین

همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، با توجه به این که بایننس اسمارت چین یک شبکه نوظهور است و مدت زیادی از ایجاد آن نگذشته است، اما به خوبی توانسته است در میان توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز جایگاه خود را بیابد. در حال حاضر تعداد آدرس‌های فعال این شبکه دو برابر شبکه ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. هم اکنون بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که شبکه بایننس اسمارت چین دارد، این شبکه در آینده قادر خواهد بود رشد بسیار خوبی را تجربه کند و به یکی از رقبای اصلی شبکه ارز دیجیتال اتریوم تبدیل شود.

اتریوم بهتر است یا بایننس اسمارت چین؟

همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، شبکه ارز دیجیتال اتریوم و بایننس اسمارت چین شباهت‌های بسیار زیادی را به هم دارند. این که بخواهیم بگوییم که کدام یک از این دو شبکه بهتر است کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود و به تصمیم شما بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال از آنجایی که میزان کارمزد در شبکه بایننس اسمارت چین بسیار کم است، در صورتی که شما در طول روز معاملات زیادی را انجام می‌دهید، توصیه ما به شما عزیزان این است ک از شبکه بایننس اسمارت چین برای انجام معاملات خود استفاده کنید.
از سویی نیز با توجه به این که شبکه ارز دیجیتال اتریوم یک شبکه محبوب و قدیمی در بازار ارز دیجیتال است و کاربران بسیاری در حال حاضر از این شبکه برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز خود استفاده می‌کنند، بسیاری از توسعه دهندگان این شبکه را ترجیح می‌دهند.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که پیش بینی این که در آینده چه اتفاقی برای شبکه بایننس اسمارت چین رخ خواهد داد کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود. دلیل این سخن نیز این می‌باشد که بازار ارز دیجیتال یک بازار بی رحم است که قادر خواهد بود تمامی پیش بینی‌های موجود به یکباره از بین ببرد. از این رو نمی‌توان پیش بینی کرد که چه آینده‌ای در انتظار این شبکه خواهد بود. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از استفاده از این شبکه تحقیقات لازم را در مورد آن انجام دهید و تنها به این مطلب اکتفا نکنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با تفاوت‌های میان شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین آشنا کنیم و ببینیم که کدام یک از این دو شبکه بر دیگری برتری دارد. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم بایننس اسمارت چین علیرغم این که مدت زمان زیادی از حضورش در بازار ارز دیجیتال نگذشته است، توانسته است آدرس‌های فعال خود را بیشتر از شبکه ارز دیجیتال اتریوم بالا ببرد. اما از طرفی نیز با توجه به این موضوع که شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حوزه‌ی بازی حرف اول را می‌زند، توانسته است محبوبیت بسیار زیادی را در میان کاربران بازار ارز دیجیتال به دست آورد. پس با توجه به این مسئله پاسخ به این سوال که کدام یک بهتر است، کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
در پایان جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که این مسئله که استفاده از کدام یک از این شبکه‌ها بهتر است، کاملا به تصمیم شما بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال در صورتی که میزان هزینه کارمزد برای شما در اولویت می‌باشد، توصیه ما به شما عزیزان این است که از شبکه بایننس اسمارت چین استفاده کنید و در صورتی که امنیت شبکه برای شما در اولویت می‌باشد، با توجه به این موضوع که امنیت شبکه اتریوم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که از شبکه ارز دیجیتال اتریوم برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنید.

مرجع: coin360

 

  • کریپتوفن 2009