آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به داربم به بررسی رویکرد بالا به پایین بپردازیم و نحوه استفاده از این روش را در بازار ارز دیجیتال مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که می‌دانید پیش بینی قیمت اتریوم و سایر رمز ارزها در بازار ارز دیجیتال کاری بسیار سخت و دشوار است. از این رو این روش یکی از بهترین راه کارها برای یافتن پر.وژه‌های مناسب در این حوزه می‌باشد. پس با توجه به این مسئله در صورتی که به دنبال یک راه کار برای یافتن بهترین پروژه‌ها برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی یکی از بهترین روش‌های این حوزه بپردازیم.

بازار ارز دیجیتال در حال حاضر پر از پروژه‌های مختلف می‌باشد و هر یک از این پروژه‌ها هدف خاص و ویژه‌ای را دنبال خواهند کرد. پس با توجه به این مسئله انتخاب بهترین پروژه‌ها در این بازار کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود. راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که به واسطه آنان می‌توان بهترین پروژه‌ها را شناسایی کرد. یکی از بهترین راه کارهای مورد استفاده، رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو می‌باشد. اما سوال اصلی این است که رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو چیست و چه تفاوتی با سایر رویکردها دارد. برای پاسخ به این سوالات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو چیست؟

رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو

رویکرد بالا به پایین در این بازار به این معنی است که شما یک قدم به عقب بروید و تصویر بزرگتری از صنعت ارز دیجیتال را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در صورتی که از این رویکرد استفاده کنید، باید به سوالاتی نظیر این که صنعت ارز دیجیتال به کجا می‌رود و یا این که بزرگترین موانع پیش روی این صنعت چیست، باید پاسخ داده شود. در اصطلاح به این نوع نگاه به بازار ارز دیجیتال نگاه کلان گفته می‌شود. البته لازم به ذکر است که نباید این دید را با دید ماکرو و یا کلان در اقتصاد اشتباه گرفت. حقیقت این است که در رویکرد بالا به پایین شما سعی خواهید کرد که به جای بررسی آینده بازار، آینده کل صنعت ارز دیجیتال را در ماه‌ها، سال‌ها و یا حتی دهه‌های آتی مورد ارزیابی قرار دهید. در حال حاضر مردم اغلب پیش بینی‌های خود را محدود به دو سال گذشته آن رمز ارز می‌کنند و کمتر کسی به 10 سال گذشته یک رمز ارز خواهد پرداخت.

در رویکرد بالا به پایین برای تحقیق در رابطه با پروژه‌های ارز دیجیتال، ابتدا یک اصل بزرگ را باید در نظر گرفت و سپس آن را به چندین اصل کوچک دسته بندی کرد. به واسطه این کار می‌توان پروژه‌های مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی کرد. البته جا دارد به این مسئله نیز توجه داشته باشید که این رویکرد در ابتدای این اصول دارای اهمیت می‌باشد و بعد از آن ادعاهای یک پروژه است که باید مورد بررسی قرار گیرد. به صورت کلی فرض بر این است که زمانی که یک اصل درست از آب در آمد، ادعاهای مرتبط با آن نیز درست خواهند بود. رویکرد بالا به پایین در زمان استفاده برای ارزهای دیجیتال، بسیار دشوارتر از رویکرد پیین به بالا می‌باشد و نیاز به زمان و تلاش بیشتری خواهد داشت. برای درک بهتر رویکرد بالا به پایین در ارزهای دیجیتال بد نیست که مفهوم پایین به بالا و نحوه استفاده از آن را نیز به خوبی بلد باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این رویکرد آشنا کنیم.

رویکرد پایین به بالا در بازار کریپتو چیست؟

هنگام تحقیق برای یک ارز دیجیتال، بسیاری از مردم و فعالان بازار ارز دیجیتال از روش پایین به بالا برای یافتن یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری استفاده خواهند کرد. این رویکرد شامل پارامترهای مختلفی مانند ارزش قفل شده و یا نرخ ارز دیجیتال مورد نظر و یا فعالیت کیف پول نهنگ‌های آن رمز ارز می‌باشد. در صورتی که شما عزیزان نیز پیش از سرمایه گذاری بر روی یک پروژه از این موارد استفاده می‌کنید، بدون این که بدانید، رویکرد پایین به بالا را مورد استفاده قرار داده‌اید. این نوع از رویکرد در شرایط خاصی به خوبی جوابگو خواهد بود، اما در دراز مدت نمی‌توانید از این رویکرد برای انجام معاملات خود استفاده کنید. به صورت کلی این روش به مانند حملات بروت فورس عمل خواهد کرد. حمله بروت فورس یک روش برای آزمون و خطا می‌باشد که استراتژی فکری خاصی در آن به کار گرفته نخواهد شد و به صورت ترکیبی از ابزارهای خاصی استفاده می‌شود.

به زبان ساده می‌توان این گونه بیان کرد که رویکرد پایین به بالاکارایی مشخصی را نخواهد داشت و دقیقا به مانند پیدا کردن مقدار کمی از طلا در حجم بسیار زیادی از خاک می‌باشد. بدون هیچ جهت یا چارچوب خاصی، در حقیقت می‌توان گفت که این رویکرد به مقدار زیادی دخیل است. روش معمول در این رویکرد بسیار سطحی است و بیشتر برای کوتاه مدت می‌توان از آن استفاده کرد. این روش را می‌توان برای معاملات 1 الی 6 ماهه مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر تعداد بیشتری از افراد از این رویکرد در معاملات خود استفاده می‌کنند، اما رویکرد بالا به پایین خصوصیاتی دارد که در ادامه این مطلب به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد.

به آینده و موفقیت ارزهای دیجیتال امید زیادی داشته باشید

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو یک پروسه بسیار طولانی دارد و از آن سو یک پیش بینی نسبتا دقیق از آینده بلند مدت یک پروژه به ما خواهد داد. البته لازم به ذکر است که این روش در کوتاه مدت هیچ گاه جوابگو نخواهد بود. در حقیقت در این رویکرد زمان در اولویت قرار خواهد داشت. فرض را بر این می‌گیریم که دنیای مجازی در نهایت قادر خواهد بود بر دنیای واقعی تسلط پیدا کند و این فناوری در آینده‌ای نزدیک ساختار جامعه را تغییر خواهد داد. شما برای تحقق این آینده شور و امید بسیاری داشته باشید و قرار نخواهد بود که مانند یک سرمایه گذاری مقطعی و کوتاه مدت تنها به دنبال کسب سود از این بازار باشید.

باید مطالعه بسیار زیادی داشته باشید

لازمه اینکه بتوانید به خوبی از رویکرد بالا به پایین استفاده کنید، این است که به صورت دائم در حال مطالعه در این باره باشید و اطلاعات کاملی را از صنعت ارز دیجیتال و اخبارهای مربوط به آن پروژه را به صورت دائم دنبال کنید. در حقیقت به واسطه این رویکرد به جای این که دید خود را تنها روی این مسئله بگذارید که بر روی یک توکن سرمایه گذاری کرده‌اید، باید به گونه‌ای فعالیت کنید که همه جوانب را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر مطالب بسیار زیادی در مورد بازار ارز دیجیتال در بازار کریپتو و اینترنت وجود دارد. به عنوان مثال زمانی که به دنبال ارزیابی لایه دوم اتریوم هستید، باید حتما از چگونگی کار کردن شبکه اصلی اطلاع داشته باشید و بعد از این کار آن را با سایر رقبا مورد بررسی و مقایسه قرار دهید. در این روش شما باید رویکرد متمایز رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در نهایت شما به این نتیجه پی خواهید برد که میزان زمانی که صرف تحقیق برای یک رمز ارز کرده‌اید بسیار کمتر از پروژه‌هایی است که آنان را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اید. بر اساس تجربیات مشخص شده است که هر چقدر علم بیشتری را در یک حوزه به دست آورید، پروژه‌های کمتری را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید. این را نیز به خاطر داشته باشید که همیشه پروژه‌های آینده دار بسیار کمیاب هستند و هر چقدر میزان اطلاعات خود را در این حوزه بیشتر کنید، استانداردهای شما برای سرمایه گذاری بالاتر خواهد رفت. افراد تازه وارد در این بازار بدون دانش کافی روی پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری خواهند کرد، این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که این افراد دانش کافی را در صنعت مورد نظر ندارند. افراد با تجربه در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری‌های بسیار کمی را انجام خواهند داد، اما از همان پروژه‌ای کم نیز سود بسیار خوبی را به دست خواهند آورد.

بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که فعالیت در این بازار یک شغل تمام وقت محسوب می‌شود، اما حقیقت این است که بسیاری از مردم دنیای گسترده فناوری و نرم افزار را نادیده خواهند گرفت. فعالیت در یک بازار به مانند این است که شما برای کسب دوباره دانش به دانشگاه برگشته باشید. به بیان ساده منظور این است که در صورتی که شما یک بار و به درستی نحوه تحلیل را یاد بگیرید، برای دفعات بعدی دیگر نیازی به گذاشتن زمان بسیار زیاد نخواهید داشت و می‌توانید همان تحقیق را در مدت زمان بسیار کمتری انجام دهید.

همچنین بخوانید: معرفی ارز دیجیتال Dogelon Mars

این رویکرد نیاز به درک فنی اولیه دارد

اگر شما در حوزه نرم افزار تجربه کافی را نداشته باشید، هیچ گاه قادر نخواهید بود در علوم کامپیوتر فارق التحصیل شوید. همین مسئله دقیقا در مورد بازار ارز دیجیتال و یا همان بازار کریپتو نیز وجود دارد. بازار کریپتو یک بازار بسیار گسترده است که هر چقدر از آن بیاموزید، باز هم کم خواهد بود و دانستن بیشتر به درک شما بیشتر کمک خواهد کرد. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برنامه نویسی و ریاضیات از جمله علوم پایه هستند که دانستن آنان برای موفقیت در این بازار ضروری خواهد بود. شاید با خود فکر کنید که دانستن این علوم کاری بسیار سخت و دشوار است و شما بدون نیاز به این علوم نیز قادر به فعالیت در بازار خواهید بود، اما این را به خاطر داشته باشید که دانستن این اصول اولیه کمک بسیاری را جهت موفقیت در معاملات به شما عزیزان خواهد کرد.

مشارکت داشته باشید

عملکرد رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو

در صورتی که شما عزیزان از جمله افرادی هستید که به دنبال درک بهتر روند بازار کریپتو هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در این فضا همواره حضور داشته باشید و سعی کنید که با این صنعت همواره در تعامل باشید. دلیل این سخن نیز این است که در صورتی که شما با این صنعت در تعامل باشید، چیزهای بیشتری را خواهید آموخت که در ادامه راه به شما کمک بسیاری را خواهد رساند. در فضای بازار ارزهای دیجیتال، فاکتورهای بسیاری وجود دارد که باید برای موفقیت در این بازار به تمامی آنان توجه کافی داشته باشیم.

احتمال شگفت زده شدن توسط بازار وجود دارد

بازار ارز دیجیتال یک بازار پر از نوسان است و ذهن انسان به گونه‌ای طراحی نشده است که بتواند پیش بینی بسیار دقیقی از روند بازار بدهد. به بیان ساده هر چقدر نیز که شما تمامی موارد را در نظر داشته باشید، باز هم ممکن است که نتوانید تمامی موارد را چک کنید و به واسطه این کار ممکن است که پیش بینی شما با اشتباه رو به رو شود. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که اجازه ندهید که تحرکات بازار ارز دیجیتال شما را شگفت زده کند. به عنوان مثال اتفاقاتی که در کوتاه مدت روی خواهند داد، موارد مهمی نیستند که نیاز به بررسی دقیق آنان باشد. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این سخن تنها برای رویکرد بالا به پایین دارای اهمیت نیست ولی در مورد رویکرد پایین به بالا باید تمامی اتفاقات به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

علاوه بر این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که از میانه گرایی دوری کنید. اطلاعات اضافه ممکن است که شما را در تحلیل و تصمیم گیری ناتوان جلوه دهد. در حقیقت یک مرز مشخص میان فرد علاقه مند به فناوری ار دیجیتال و یک سرمایه گذار وجود دارد. پس با توجه به این مسئله همیشه سعی کنید، تعادل را در میان این دو در بازار کریپتو رعایت کنید. علاوه بر این مسئله بهتر است که ایده‌های مختلف را که صرفا با منطق شما جور در نمی‌آید را همینطور رها نکنید و آنان را نیز به صورت کامل مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. این را نیز از خاطر نبرید که سرمایه گذاری بیشتر از این که یک علم باشد به مانند یک هنر می‌باشد.

نکته مهمی که جا دارد در اینجا خدمت شما عزیزان بیان کنیم این است که، بهتر است که در بازار ارز دیجیتال مدریت سرمایه را به خوبی رعایت کنید، دلیل این سخن نیز این است که در صورتی که شما مدیریت سرمایه را به خوبی رعایت کنید به احتمال بسیار زیاد به زودی تمامی دارایی خود را در این بازار از دست خواهید داد. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که در زمان انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال همیشه از حد سود و حد ضرر استفاده کنید. به واسطه استفاده از این ابزار شما عزیزان قادر خواهید بود به خوبی مدریت سرمایه خود را انجا دهید و در صورت اشتباه شدن پیش بینی بتوانید با کترین میزان ضرر معامله خود را ببندید.

از علم دیگران استفاده کنید

اگر از جمله افراد شاغل هستید، ممکن است که نتوانید بیشتر زمان خود را در بازار ارز دیجیتال سپری کنید و زمان بسیار کمی را برای یاد گیری در این بازار داشته باشید. علاوه بر این مسئله ممکن است که مطالب گفته شده در سایت‌ها و مقالات گمراه کننده باشد و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار ندهد. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که همواره سعی کنید از افراد با تجربه که در بازار ارز دیجیتال مشغول به فعالیت هستند اطلاعات به دست آورید و به هیچ وجه از یاد گیری در این بازار دست نکشید. این را نیز به خاطر بسپارید که شما همواره قادر خواهید بود یافته‌ها و تحقیقات دیگران را مطالعه و با سبک و سنگین کردن آنان به یک نتیجه جامع دست یابید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با رویکرد بالا به پایین بازار کریپتو آشنا کنیم و روش استفاده از آن را نیز به صورت کامل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم در رویکرد بالا به پایین، معامله گر بازار ارز دیجیتال باید از نمای کلی به بازار ارز دیجیتال نگاه داشته باشد. علاوه بر این مسئله جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این روش برای سرمایه گذاری کواته مدت اصلا مناسب نیست؛ پس تنها در صورتی از این روش استفاده کنید که قصد سرمایه گذای بلند مدت را در بازار ارز دیجیتال یا همان بازار کریپتو داشته باشید.

در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که رویکرد بالا به پایین در بازار کریپتو کاربردهای بسیار زیادی دارد و پروژه‌های بسیار خوبی را به ما نشان خواهد داد، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که بازار ارز دیجیتال یک بازار پر نوسان است و به همین دلیل ممکن است که برخی پیش بینی‌های صورت گرفته در این بازار با اشتباه رو به رو شود. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که از این روش تحلیل در کنار سایر روش‌های تحلیل به مانندروش تحلیل تکنیکال استفاده کنید تا که بتوانید پیش بینی به مراتب دقیق تری را از آینده رمز ارزهای بازار کریپتو داشته باشید و احتمال موفقیت خود را در معامله بالا ببرید.

 

مرجع: decrypt

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی