آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی یکی از پدیده‌های خطرناک بازار ارز دیجیتال به نام پامپ و دامپ بپردازیم و آنان را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. علاوه بر این مسئله در این مطلب می‌خواهیم راه های مقابله و دوری از پامپ و دامپ را نیز خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همان طور که می‌دانید در حال حاضر بازارهای بسیار زیادی درگیر این پدیده هستند که از جمله آنان می‌توان پامپ و دامپ بر روی قیمت لایت کوین را نام برد. پس با توجه به این مسئله اگر از جمله فعالان تازه کار بورس و بازار ارز دیجیتال هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را در مورد این پدیده خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

پروژه های پامپ و دامپ

به صورت کلی پامپ و دامپ یک روش غیرقانونی است که در حال حاضر به واسطه آن افراد سود جو سود خوبی را به دست می‌آورند. این پدیده در حال حاضر تنها به یکی از بازارهای مالی محدود نمی‌شود و در بازارهای متعددی از آن استفاده می‌شود. اما با استفاده هر چه بیشتر افراد از فضای مجازی و رونق گرفتن بازار ارز دیجیتال امروزه این روش بسیار رایج شده است. با توجه به این مسئله که در بازار ارز دیجیتال هیچ قائده و قانون خاصی وجود ندارد، بسیاری از کلاهبرداران به واسطه این روش دارایی‌های بسیاری را از راه غیر قانونی به دست خواهند آورد. همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار جذاب است و افراد بسیاری در این بازار مشغول سرمایه گذاری می‌باشند، از این رو این بازار به یکی از گزینه‌های مناسب برای کلاهبردداران تبدیل شده است. پس با توجه به این مسئله می‌توان گفت که بازار ارز دیجیتال در حال حاضر مستعد ترین بازار برای الگوری پامپ و دامپ می‌باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به این مسئله بپردازیم.

روش پامپ و دامپ چیست؟

پامپ و دامپ در بازار ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی به واسطه یک گروه سرمایه گذاردانه درست صورت خواهد گرفت. به بیان ساده یک گروه از افراد که سرمایه بسیار زیادی در اختیار دارند به صورت فیک و مصنوعی تصمیم به خرید و یا فروش یک کالا خواهند گرفت. به واسطه این کار، این افراد قادر خواهند بود قیمت یک دارایی را کاهش و یا افزایش دهند. این افراد به واسطه این کار قادر خواهند بود سود بسیار خوبی را به دست آورند. این الگو در نمودار یک رمز ارز تغییراتی را ایجاد خواهد کرد و یک نوسان سریع را در آن شکل خواهد داد. برای همین نیز شناسایی آنان به واسطه تماشای چارت، چندان کار سختی نخواهد بود.
جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که افراد سودجو از ابزارهای مختلفی استفاده خواهند کرد تا بتوانند به واسطه آنان افراد تازه کار و هیجانی بازار را گول بزنند. زمانی که این افراد اقدام به فروش دارایی خود بگیرند، بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد از روی ترس، اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. اما فروش خود را به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت بازار خواهند زد. این اتفاق منجر به ایجاد یک فشار فروش وسیع در آن رمز ارز ایجاد خواهد کرد. این رخ داد نتیجه‌ای جز پامپ و دامپ را در پی نخواهد داشت. بعد از ترس و فروش بیش از حد، فشار فروش این رمز ارز رو به کاهش خواهد گذاشت و روند دوباره به حالت عادی خود باز خواهد گشت.  پس با توجه به این مسئله این الگو روش کار بسیاری از کلاهبرداران است که در آن به بالا رفتن قیمت پامپ و به پایین آمدن قیمت دامپ گفته می‌شود.

کدام بازارها مستعد پامپ و دامپ هستند؟

همیشه این را به خاطر داشته باشید که این رخ داد بیشتر در بازارهای کم عمق صورت خواهد گرفت. به بیان دیگر برای رخ دادن این الگو باید ارزش کل مارکت آن رمز ارز بسیار کم باشد. دلیل این سخن نیز این است که باید ارزش کل آن رمز ارز به قدری کم باشد که افراد قادر باشند به واسطه خرید و فروش خود قیمت آن را دچار نوسان کنند. برای همین نیز در حال حاضر امکان اجرای این الگو بر روی ارزهای دیجیتالی به مانند بیت کوین و اتریوم وجود ندارد. این رخ داد در حال حاضر در این بازار بسیار مرسوم است و شما عزیزان به واسطه تجربه در این بازار به خوبی آنان را شناسایی خواهید کرد. البته بسیاری از نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال به است روش پامپ و دامپ نمی‌گویند و معتقد هستند که به این کار خرید در کف و فروش در سقف گفته می‌شود.
به صورت خلاصه باید بگوییم که در نهایت رمز ارزی دچار این الگو خواهد شد که در معرض خطر پامپ و دامپ قرار گیرد. برای همین نیز بسیاری از کلاهبرداران در حال حاضر به سراغ رمز ارزهای کوچک این بازار می‌روند. یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت هر واحد از آن رمز ارز می‌باشد. هر چقدر قیمت یک واحد ارز دیجیتال کمتر باشد، امکان رخ دادن این الگو در آن رمز ارز بالاتر خواهد بود. البته راه کار دیگری نیز وجود دارد که در آن کلاهبرداران به جای توجه به واحد قیمت یک ارز دیجیتال اقدام به ساخت توکن مشابه خواهند کرد و به واسطه این کار به راحتی قادر به ایجاد این الگو در بازار خواهند بود.

همچنین بخوانید:

مقایسه اتریوم و اتریوم2.0

کلاهبرداران چگونه پامپ و دامپ را ایجاد می‌کنند؟

کلاهبرداران بازار ارز دیجیتال بعد از این که رمز ارز مورد نظر خود را شناسایی کردند، اقدام به تبلیغ آن خواهند کرد تا که بتوانند توجه فعالان بازار را به آن جذب کنند. همان طور که اشاره کردیم ممکن است که رمز ارز مورد نظر واقعی باشد و یا این که یک توکن فیک و ساخته دست کلاهبرداران باشد. تبلیغاتی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، بسیار غیر قابل باور و رویایی خواهد بود. به عنوان مثال رمز ارز مورد نظر را با ارزهای دیجیتال بزرگی به مانند بیت کوین و اتریوم مقایسه خواهند کرد و ادعا خواهند کرد که به زودی رقیب اصلی این پروژه‌ها خواهد شد.
این روش از کلاهبرداری بسیار رایج است و به واسطه تبلیغ این افراد قادر خواهند بود سودهای نجومی بسیار زیادی را از این بازار به دست آورند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با چند نمونه از روش‌های کلاهبرداران آشنا کنیم.

1. درگیر اینفلوئنسر مارکتینگ نشوید!

اگر از جمله فعالان بازارهای مالی باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که در گذشته تبلیغات این بازارها به صورت تلفنی و ایمیل صورت می‌گرفت. اما در حال حاضر این کار به واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی بسیار ساده و راحت شده است. یکی از راه کارهای ساده تبلیغ در حال حاضر استفاده از اینفلوئنسرها می‌باشد.

به صورت کلی دو حالت وجود دارد، یکی این که کلاهبردار خود را به عنوان یک اینفلوئنسر جا زده باشد و دوم این که این که افراد سودجو به واسطه پیشنهادات نجومی خود به این افراد از آنان برای تبلیغ پروژه خود استفاده خواهند کرد. در حالت دوم ممکن است که اینفلوئنسر هیچ اطلاعی از پامپ و دامپ نداشته باشد. اما به صورت کلی شما باید در هر دو حالت به خوبی حواس خود را جمع کنید و گول این افراد را نخورید.

متاسفانه به واسطه محبوبیت بازار ارز دیجیتال امروزه شاهد این هستیم که تعداد این افراد در این بازار به شدت افزایش پیدا کرده است و هر یک از آنان به فکر اهداف شومی هستند. این را نیز به خاطر داشته باشید که این مسئله که فرد مورد نظر در گذشته شناخته شده بوده است نیز ملاک نیست و ممکن است که افراد در طول زندگی خود تغییر کنند. پس با توجه به این مسئله هر چیزی که اینفلوئنسر تبلیغ می‌کند، لزوما معتبر نیست. پس هر کسی که دوره آموزش خرید ارز دیجیتال و یا تحلیل تکنیکال مشخص می‌کند، لزوما یک متخصص در بازار ارز دیجیتال نیست و ممکن است چیزی جز یک کلاهبردار نباشد و به قصد پامپ و دامپ یک رمز ارز را ایجاد کرده باشد.

2. تبلیغات، تبلیغات و تبلیغات

بعد از تبلیغات گسترده، مردم زیادی به پروژه مورد نظر جذب خواهند شد و اقدام به خرید این رمز ارز فیک خواهند کرد. خرید گسترده یک رمز ارز میزان تقاضا برای آن رمز ارز را به مراتب بالاتر خواهد برد و از طرفی پامپ و دامپ را برای فرد سودجو راحت‌تر خواهد کرد. علاوه بر این مسئله فرد ایجاد کننده قادر خواهد بود قیمت‌های دورغین را برای رمز ارز خود تعیین کند و سبب افزایش قیمت در رمز ارز خود شود.

البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که وضعیت در مرحله پامپ بسیار خوب پیش خواهد رفت. دلیل این سخن نیز این است که در این حالت قیمت رمز ارز مورد نظر به مراتب بالاتر خواهد رفت و فعالان بازار سود خوبی را از این راه به دست خواهند آورد. زمانی که یک فعال سود خوبی را از یک رمز ارز به دست آورد، آن رمز ارز را به فعالان دیگر پیشنهاد خواهد کرد و قیمت آن رمز ارز به مراتب بالاتر نیز خواهد رفت.

زمانی که ارزش یک ارز دیجیتال به صورت تصاعدی بالا برود، در نهایت به جایی خواهد رسید که ارزش غیر واقعی را در آن رمز ارز شاهد خواهیم شد و سپس حباب رمز ارز منفجر خواهد شد و شاهد دامپ در آن رمز ارز خواهیم بود. بعد از رشد قیمتی سرسام آور، شاهد کاهش قیمت در آن رمز ارز خواهیم بود و فشار فروش زیادی بر آن رمز ارز تحمیل خواهد شد. البته تفاوت این نزول قیمت با نزول‌هایی که در بازار ارز دیجیتال روی رمز ارزهای بزرگی به مانند بیت کوین و اتریوم شاهد آنان هستیم این است که، در این نزول قیمت، رمز ارز بیش از 80 درصد ارزش خود را به یکباره از دست خواهد داد. در این شرایط شاهد پنیک سل در آن رمز ارز خواهیم بود. تجمع فشار فروش در یک رمز ارز شرایطی را ایجاد خواهد کرد که ما بر روی نمودار به آن پامپ و دامپ خواهیم گفت.

چگونه پامپ و دامپ را در بازار ارز دیجیتال تشخیص دهیم؟

کلید اصلی در شناسایی پامپ و دامپ در بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی این است که در مواجه با تبلیغات وسوسه کننده با وسواس بیشتری برخورد کنید و همیشه به آنان مشکوک باشید. برای ورود به یک رمز ارز سعی کنید همیشه به واسطه تحلیل خود این کار را انجام دهید و از نظر کارشناسان این بازار استفاده کنید. پیش از خرید یک رمز ارز توصیه ما به شما عزیزان این است که زرومه آن رمز ارز را به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و در صورت مواجه شدن با یک مورد مشکوک جدا از خرید آن رمز ارز خودداری کنید. اگر توسعه دهنده آن رمز ارز گذشته خوبی نداشت، توصیه ما به شما عزیزان این است که از خرید آن رمز ارز خود داری کنید.
سعی کنید به حساب توییتر توسعه دهنده ارز دیجیتال مورد نظر خود مراجعه کنید و مراجعه کنندگان و کامنت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر در کامنت‌های آن شخص به گزینه پامپ و دامپ برخورد کردید، از آن رمز ارز دوری کنید. یکی دیگر از راه کارهایی که می‌توانید برای شناسایی پامپ و دامپ از آن استفاده کنید این است که آن پروژه را از نظر فنی مورد بررسی قرار دهید. برای این کار شما عزیزان باید آموزش کافی را در زمینه تحلیل فاندامنتال دیده باشید.

به واسطه این نوع از تحلیل می‌توانید ارزش واقعی یک رمز ارز و ارزشی که در حال حاضر دارد را محاسبه کنید. به واسطه این کار قادر خواهید بود با خیالی آسوده اقدام به خرید آن رمز ارز کنید.

این را نیز به خاطر داشته باشید که ما قصد نداریم به خیال پامپ و دامپ بودن تمامی پروژه‌های بازار ارز دیجیتال تمامی فرصت‌های خرید را در این بازار از دست بدهیم، پس با توجه به این مسئله اگر همه چیز در یک رمز ارز نرمال به نظر رسید، توصیه ما به شما عزیزان این است که نقطه ورود مناسبی را بیابید و معامله خود را آغاز کنید. اما اگر به مورد مشکوکی برخورد کردید، بی خیال آن رمز ارز شوید و به سراغ یک پروژه دیگر بروید. این را نیز به خاطر داشته باشید که درست است که می‌گوییم که شناسایی این الگو کاری نسبتا آسان است، اما در صورتی که هیچ دانش قبلی را در مورد تحلیل و بازار ارز دیجیتال نداشته باشید، به هیچ وجه قادر به شناسایی آنان نخواهید بود.

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال

نکته آخری که باید در مورد الگوی مورد نظر به آن توجه داشته باشید، این است که به حجم معاملات آن رمز ارز توجه کافی داشته باشید. البته مشکل اصلی در این مورد این است که کلاهبرداران حرفه‌ای به راحتی قادر به دستکاری آن خواهند بود. اما به صورت کلی حجم معاملات یکی از مواردی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال در این قبیل از رمز ارز اگر گذشته آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید به این موضوع پی خواهید برد که در روز تنها 4 الی 5 خرید و فروش در این رمز ارزها صورت گرفته است.

چطور از پامپ و دامپ خلاص شویم؟

در صورتی که در یک پروژه پامپ و دامپ گرفتار شدید، دو حالت وجود دارد که یکی از آنان این است که شما در ابتدای آن متوجه شوید که در این حالت سود بسیار خوبی را از آن به دست خواهید آورد و به راحتی می‌توانید از معامله خارج شوید. اما از سویی دیگر در صورتی که دیر متوجه شدید، طبق تارگت‌های خود عمل کنید و با گذاشتن حد ضرر سریعا از معامله خارج شوید.
این را نیز به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این نوع رمز ارزها یک اشتباه مرگ بار خواهد بود. دلیل این سخن نیز این است که بسیاری از این رمز ارزها در آخر ارزش خود را به صورت کامل از دست خواهند داد و بعد از این اتفاق به صورت کامل از بین می‌روند. در این صورت شما تمام دارایی خود را به یکباره از دست خواهید داد.  پس با توجه به این مسئله همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با پامپ و دامپ در بازار ارز دیجیتال آشنا کنیم که امروزه بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال از آن برای کلاهبرداری خود استفاده می‌کنند. همانطور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم بازار ارز دیجیتال یک بازار بدون قانون است و همین مسئله سبب شده است که موارد زیادی را از این الگو در این بازار شاهد باشیم. برای شناسایی این الگوها شما عزیزان قادر خواهید بود به کمک روش‌هایی که در این مقاله به آنان اشاره کردیم، این کار را انجام دهید و دارایی خود را از خطر دور کنید.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که این الگو بسیار خطرناک است، اما در شرایطی که خیلی زود آن را شناسایی کنید، قادر خواهید بود در ابتدا وارد آن طرح شوید و سود بسیار خوبی را از آن به دست آورید. اما توصیه ما به شما عزیزان این است که در مورد این الگو ریسک نکنید، زیرا ممکن است به یکباره تمام دارایی شما را از بین ببرد.
 

مرجع: ledger

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی یکی از اصطلاحات بازار ارز دیجیتال یعنی پیوت بپردازیم. علاوه بر این مسئله در این مطلب قصد داریم این ابزار را بر روی نمودار بیت کوین و نیز نمودار قیمت لحظه‌ای اتریوم نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که به دنبال استفاده از این ابزار هستید تا که بتوانید به واسطه آن به سود در این بازار برسید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در اداکه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.
در بازار ارز دیجیتال یکی از مهمترین مهارت‌هایی که کاربران بازار باید داشته باشند این است که بتوانند نقطه بازگشت بازار را شناسایی نمایند. در حقیقت اگر معامله گری بتواندبه این سطح از مهارت برسد که نقطه بازگشت بازار را شناسایی کند، یکی از موفق ترین افراد بازار ارز دیجیتال خواهد بود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تا به امروز هیچ راه کاری ارائه نشده است که بتواند نقطه دقیق بازگشت قیمت را شناسایی کند. اما با تمام این اوصاف تحلیل تکنیکال به ما کمک خواهد  کرد تا دید بهتری را نسبت به آینده یک رمز ارز داشته باشیم. پیوت در تحلیل تکنیکال در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین ابزارهای تحلیل می‌باشد. به بیان ساده شما عزیزان به واسطه پیوت در تحلیل تکنیکال قادر خواهید بود نقطه بازگشت قیمت را شناسایی کنید. این ابزار از نظر بازگشت قیمت به دو دسته مینور و ماژور تقسیم بندی خواهد شد.

پیوت در تحلیل تکنیکال

انوع پیوت‌ها

پیوت در نقطه بازشگت در حقیقت زمانی شکل خواهد گرفت که نیروی عرضه و یا تقاضا در بازار ارز دیجیتال بر دیگری غلبه کند. در حقیقت زمانی که شما عزیزان به نمودار بازار ارز دیجیتال نگاه کنید، تعداد بی شماری از پیوت را شاهد خواهید بود که هر یک از این پیوت‌ها در یکی از دسته بندی‌های نام برده شده قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع پیوت بیشتر آشنا شویم.

1. پیوت قیمت

مفهوم اصلی و به صورت کلی اساس نقاط بازگشت قیمت در ذات پیوت نهفته است و کاربران قادر خواهند بود به واسطه آن نقطه بازگشت قیمت را شناسایی نمایند. در تعرف کلاسیک پیوت به این مسئله اشاره شده است که زمانی که نمودار یک رمز ارز به میزان مشخصی در یک جهت حرکت کرده باشد، پس از تشکیل یک کف قیمتی و یا یک سقف قیمتی، با روندی نسبتا قوی در خلاف جهت حال حاضر به حرکت در خواهد آمد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر این تعریف تکامل پیدا کرده است و به این نوع از تحلیل پرایس اکشنی نیز گفته می‌شود. در این تعریف گفته شده است که بعد از طی شدن یک مسیر در روند، بعد از ایجاد یک کندل بازگشتی، به همان میزان بازگشت قیمت را شاهد خواهیم بود. روش تشخیص پیوت‌ها در بازار ارز دیجیتال کاری بسیار سخت و دشوار است و از این رو تنها افرادی قادر به شناسایی آنان خواهند بود که تجربه کافی را در این بازار به دست آورده باشند.

 

همچنین بخوانید:

بهترین ارزهای حوزه سلامت (HEALTH)کدام ارز‌ها هستند؟

 

2. پیوت محاسباتی

این نوع از پیوت به واسطه تجربه در بازار ارز دیجیتال اکتفا نخواهد کرد و بر اساس داده‌ها و احتمالات و فرمول‌های ریاضی محاسبات آن صورت خواهد گرفت. در حقیقت ارقام به دست آمده به واسطه فرمول‌های ریاضی به ما کف و سقف قیمتی را نشان خواهد داد. این پیوت‌ها بر اساس دوره زمانی و داده‌های قیمتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که بسته به نیاز شما باید دوره زمانی مناسب انتخاب شود. به عنوان مثال در صورتی که قصد شما از معامله در بازار ارز دیجیتال معامله بلند مدت می‌باشد، نمودار یک ساعته به کار شما نخواهد آمد و برای این کار شما عزیزان باید از نمودار بلند مدت استفاده کنید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که محاسبه گر پیوت در تحلیل تکنیکال در حال حاضر در تمامی ابزارهای تحلیل بازار وجود دارد و شما عزیزان به راحتی قادر به استفاده رایگان از آن خواهید بود.


امروز پیوت در تحلیل تکنیکال یکی از عناصر اصلی می‌باشد و بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال از این ابزار برای تحلیل بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. توصیه ما به شما عزیزان این است که از این ابزار در کنار سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده کنید، دلیل این سخن نیز این است که هر چقدر تایید بیشتری را از ابزارهای مختلف به دست آورید، اطمینان شما از معامله‌ای که قرار است انجام دهید، بیشتر خواهد شد. علاوه بر این مسئله اطلاعات دقیق‌تری را در مورد روند بازار به شما خواهد داد.
بر اساس قواعد، اگر قیمت بالاتر از معیار پیوت باشد، به این معنی است که ما باید به دنبال فرصت مناسب برای خرید باشیم. اما از سویی نیز در حالتی که مقدار قیمت از سطح معیار پیوت پایین‌تر باشد، ما باید به دنبال یک فرصت مناسب برای فروش دارایی خود باشیم تا که متحمل ضرر و زیان نشویم. به بیان ساده سطوح پیوت به مانند خطوط حمایت و مقاومت عمل خواهند کرد و روند کلی بازار و سطوح مناسب برای خرید و فروش را برای ما به نمایش خواهند گذاشت.

2. پیوت ماژور

اگر از جمله افرادی باشید که نسبت به تحلیلی تکنیکال آشنا ندارید، با مشاهده نمودار بازار به راحتی قادر خواهید بود تحرکات قیمتی را مشاهده کنید. در اصطلاج به این نقاط بازگشتی که شما عزیزان قادر خواهید بود به راحتی آنان را شناسایی کنید، پیوت ماژور گفته می‌شود. این نقاط بازگشتی از اعتبار بسیار زیادی برخورد دار هستند و بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال همواره به دنبال این هستند که بتوانند از این پیوت برای کسب سود استفاده نمایند. دلیل این سخن نیز این است که این پیوت‌ها نشان دهنده یک صعود بزرگ و یا یک نزول بزرگ در بازار ارز دیجیتال هستند و از آنجایی که بازار ارز دیجیتال یک بازار دو طرفه است، کاربران قادر خواهند بود به راحتی اقدام به کسب سود نمایند.

4. پیوت مینور

در نقطه مقابل پیوت ماژور، پیوت مینور قرار دارد. پیوت مینور در حقیقت به تحرکات قیمتی کوچک گفته می‌شود و به نوعی روند خنثی را برای ما به نمایش خواهد گذاشت. دلیل این سخن نیز این است که در این نوع از پیوت بسیاری از پیوت‌های شکل گرفته کاذب خواهند بود و تنها باعث گمراهی شما خواهند شد. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این نوع از پیوت، از اعتبار بالایی برخورد دار نیست. پس با توجه به این مسئله تعداد بسیار محدودی از سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال از این پیوت برای انجام معاملات خود استفاده خواهند کرد. از این پیوت بیشتر برای معاملات کوتاه مدت استفاده خواهد شد.

نحوه تشخیص پیوت مینور از پیوت ماژور

پیوت ماژور در تحلیل تکنیکال

همان طور که در تعریف به این دو نوع پیوت اشاره کردیم، این دو پیوت از نظر شکل ظاهری نیز بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و در صورتی که شما عزیزان تازه کار نیز باشید، به راحتی قادر به شناسایی آنان خواهید بود. اما سوال اصلی این است که نقطه شروع پیوت را چگونه شناسایی کنیم؟ شاید کمی غیرمنطقی باشد، اما شناسایی این پیوت‌ها به واسطه چشم نیز به راحتی ممکن خواهد بود. اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برای شناسایی به واسطه چشم، شما عزیزان باید تجربه کافی را در بازار ارز دیجیتال داشته باشید. اما به صورت کلی در حالتی که شما آشنایی کافی را نسبت به تحلیل تکنیکال داشته باشید، به راحتی قادر خواهید بود پیوت در تحلیل تکنیکال را شناسایی کنید و اندیکاتورهای دیگر در این امر کمک بسیاری را به شما خواهند رساند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با یکی از ابزارهای تحلیل در بازار ارز دیجیتال یعنی پیوت آشنا کنیم و کاربرد پیوت در تحلیل تکنیکال را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه این ابزار تحلیل نمودار بیت کوین و یا تحلیل قیمت لحظه‌ای اتریوم را مورد بررسی قرار دهید. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم پیوت انواعی دارد که از عبارتند از ماژور و مینور. ماژور در اصطلاح به آن دسته از نوساناتی گفته می‌شود که با تماشای نمودار به خوبی می‌توان آنان را شناسایی کرد. از طرفی پیوت مینور آن دسته از نوساناتی است که بسیار کوچک هستند و به نوعی حالت رنج را به بازار خواهند داد.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که پیوت یک ابزار بسیار خوب برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال است. اما این را نیز به خاطر بسپارید که بازار ارز دیجیتال پر از نوسان است و ممکن است که هر ابزاری در این بازار دچار اشتباه شود. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که همواره سعی کنید از تحلیل ترکیبی در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید و ابزارهای دیگر را نیز در این بازار به کار بگیرید. به واسطه این کار قادر خواهید بود درصد برد خود را در معاملات به میزان بسیار زیادی بالا ببرید.

مرجع: coingecko

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی دیگر از حملات مختص به بازار ارز دیجیتال اشاره کنیم که نام آن پانیک سل می‌باشد. همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار نوپا می‌باشد و برای همین نیز همواره نوسانات بسیار زیادی در این بازار وجود دارد. اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که در زمان نوسانات بازار ارز دیجیتال قادر به پیش بینی ارز دیجیتال نیستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به پانیک سل بپردازیم و راه‌های مقابله با آن را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که روانشناسی تاثیر بسزایی را بر روی معاملات شما در این بازار خواهد داشت. دلیل این سخن نیز این است که روانشناسی به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار از این تکنیک برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید نمودار یک ارز دیجیتال به مانند ارز دیجیتال بیت کوین و یا اتریوم اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که اطاعات بسیار زیادی از این راه به دست خواهد آمد، اما شما عزیزان تنها به واسطه درک مناسبی از روانشناختی در بازار ارز دیجیتال می‌توانید فرصت‌های مناسب را برای انجام معاملات خود بیابید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با پانیک سل آشنا کنیم و راه‌های جلوگیری از آن را خدمت شما آموزش دهیم.

پانیک سل چیست؟

پانیک سل

زمانی فروش وحشت زده و یا به اصطلاح پانیک سل رخ خواهد داد که سرمایه گذاران به محض این که سقوط بازار را مشاهده کردند، اقدام به فروش دارایی خود کنند. بسیاری از آن دسته افرادی که پانیک سل را تجربه می‌کنند، از جمله افراد تازه کار و مبتدی بازار می‌باشند. این افراد به دنبال سود کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال هستند و به دید بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری نمی‌کنند. به بیان ساده‌تر این افراد ریسک پذیری بسیار پایینی دارند. برای همین نیز اصولا آن دسته از افرادی که به دید بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند، به مراتب کمتر با این چالش رو به رو خواهند شد، دلیل این سخن نیز این است که به نوسانات بازار ارز دیجیتال توجهی نخواهند داشت.
به صورت کلی این دسته از افراد جز اولین کسانی خواهند بود که با کوچکترین نوسان بازار، اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. زمانی که تعداد این دسته از افراد بالا باشد، ما شاهد نزول شدید قیمت در یک رمز ارز خواهیم بود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این روند نزولی ادامه دار نخواهد بود و بعد از مدتی با کاهش قیمت رمز ارز مورد نظر، سرمایه گذارانی که به دنبال خرید این رمز ارز با قیمت پایین‌ بودند، شروع به خرید این رمز ارز خواهند کرد و قیمت آن دوباره بالا خواهد رفت. پس با توجه به این مسئله در صورتی که میزان پانیک سل‌ها در یک شبکه ارز دیجیتال بالا باشد، موجب کاهش روز افزون قیمت آن رمز ارز خواهد شد.

مفهوم پانیک سل چیست؟

فروش وحشت زده یک رمز ارز، همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، نزول قیمت آن دارایی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این مسئله کاهش شدید قیمت در یک رمز ارز سبب کاهش کیفیت ذاتی آن پروژه نیز خواهد شد و بسیاری از سرمایه گذاران آن، اعتماد خود را به آن پروژه از دست خواهند داد. البته این افراد خطری را برای آن شبکه ارز دیجیتال نخواهند داشت. دلیل این سخن نیز این است که بعد از گذشت مدتی و با کاهش قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگی هستند که آن دارایی را در پایین‌ترین قیمت خریداری خواهند کرد و روند بازار را تغییر خواهند داد. اما به صورت کلی این رویداد می‌تواند دارایی بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال را از بین ببرد و بازیابی آن میزان از دارایی برای برخی از فعالان بازار امکان پذیر نباشد.

عواقب مالی جبران ناپذیر پانیک سل

این رویداد ضرر و زیان بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت. سرمایه گذارانی که اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت می‌کنند و نوسانات حال حاضر ارز دیجیتال مورد نظر خود را دنبال نمی‌کنند، کمتر در معرض این رویداد قرار خواهند گرفت. اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در صورتی که شما سرمایه حیاتی و مورد نیاز خود را برای سرمایه گذاری قرار دهید و آن دارایی با پانیک سل رو به رو شود، مشکلات بسیار زیادی برای شما پیش خواهد آمد. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که همواره دارایی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید که نیاز مبرم به آن نداشته باشید تا در صورت از دست دادن آن، آسیب جدی به شما وارد نشود.
همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار بسیار پر نوسان است که نزول‌ها و صعودهای بسیاری را در آن شاهد هستیم. پس با توجه به این مسئله اصلا توصیه نمی‌شود که دارایی مورد نیاز خود را در این بازار قرار دهید. برای همین نیز بهتر است که با دارایی کم و رمز ارزهای با ثبات تر کار خود را در این بازار آغاز کنید. به دلیل ترس موجود از پانیک سل بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که بهترین راه کار این است که شما دارایی خود را به صورت نقد نگه داری کنید. دلیل این سخن نیز این است که زمانی که تقاضا برای فروش زیاد باشد، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که به هر قیمتی که شده دارایی خود را به فروش برسانند. این را نیز به یاد داشته باشید که این مسئله تنها مختص به بازار ارز دیجیتال نخواهد بود و برای سایر بازارها از جمله بازار مسکن و خودرو نیز صدق می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

آیا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را می‌شناسید؟

دلایل بروز پانیک سل

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث رخ دادن یک فروش وحشت زده در بازارهای مالی خواهد شد. از جمله این عوامل می‌توان به دست‌های ضعیف، تقاضا برای فروش بیش از حد و عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته اشاره کرد. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا شما را با برای از این دلایل بیشتر آشنا کنیم.

1. دست‌های ضعیف

دست‌های ضعیف یکی از اصطلاحات مهم در بازار ارز دیجیتال می‌باشدکه بیشتر برای آن دسته از افرادی که مهارت خاصی ندارند و بدون برنامه ریزی کار خود را در این بازار ادامه می‌دهند به کار می‌رود. برای همین نیز این افراد همواره به دلیل سهل انگاری‌های خود و نیز تصمیمات اشتباهی که اتخاذ خواهند کرد با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد. نکته جالب توجه این است که این افراد به واسطه اشتباهاتی که انجام خواهند داد، زمینه ساز موفقیت بسیاری از افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال خواهند شد. دلیل این سخن نیز این است که در هر بازار مالی برای برنده شدن، نیاز است که فردی بازنده شود. دست‌های ضعیف بازار نیز، این وظیفه را عهده دار خواهند شد.
به صورت کلی در بازار ارز دیجیتال پول از جیب افراد عجول به جیب افراد صبور حرکت خواهد کرد. دلیل این سخن نیز این است که زمانی که دست‌های ضعیف اقدام به فروش دارایی خود با قیمت بسیار اندک خواهند کرد، افراد صبور بازار ارز دیجیتال به واسطه تحلیل‌های خود اقدام به خرید این دارایی‌ها خواهند کرد و با یک برنامه ریزی درست، سود بسیار خوبی را از معامله خود به دست خواهند آورد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برای بازار ارز دیجیتال برنامه ریزی کابری غیرممکن خواهند بود، اما به صورت کلی شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه اندیکاتورها و تحلیل تکنیکال احتمال برد خود را در معامله بالاتر ببرید. به عنوان مثال تحلیل تکنیکال به شما نرخ ارز دیجیتال و نیز پیش بینی ارز دیجیتال مورد نظر را برای شما عزیزان به ارمغان خواهند آورد.

2. سفارش‌های حد ضرر

در حال حاضر برخی از برنامه‌های معاملات ارز دیجیتال هستند که باعث افزایش میزان پانیک سل در بازار ارز دیجیتال خواهند شد. شاید در نگاه اول این ابزار تنها یک راه برای جلوگیری از ضرر باشد؛ اما این نوع سفارش یک نوع سفارش جاری برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال خواهد بود. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال یک بازار دو طرفه است شما عزیزان به واسطه این ابازر قادر خواهید بود هم سود به دست آورید و هم از ضرر خود در بازار ارز دیجیتال جلوگیری کنید. در صورتی که شما استاپ لاس خود یا همان حد ضرر خود را تعیین کنید و بازار با یک افت ناگهانی رو به رو شود، برنامه مورد استفاده، به صورت خودکار دارایی شما را به فروش خواهد رساند و همین مسئله منجر به ایجاد پانیک سل شدیدی در بازار ارز دیجیتال خواهد شد.

3. عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته

برای این که بتوان جلوی پانیک سل را گرفت در گذشته بسیاری از کارشناسان به فعالان بازار ارز دیجیتال توصیه می‌کردند که از وحشت خود دار کنند. این مسئله کاملا درست است که اثر پانیک سل از بین خواهد رفت و قیمت دارایی دوباره به حالت اولیه خود بازخواهد گشت. اما نمی‌توان اثر این رویداد را بر روی فعالان بازار ارز دیجیتال کتمان کرد. البته میزان تاثیر این رویداد به حجم سرمایه گذاری شخص مورد نظر و نیز میزان ریسک پذیر بودن آن نیز بستگی خواهد داشت.
در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که بازار ارز دیجیتال در آینده نزدیک با نوسان بسیار زیادی رو به رو خواهد شد، از این رو توصیه آنان به فعالان وحشت زده بازار این است که تنها به دلیل ترس اقدام به فروش دارایی خود نکنند. علاوه بر این مسئله در صورتی که شما عزیزان سبد سرمایه گذاری خود را به خوبی چیده باشید، هیچ گاه به واسطه نزول قیمت در یک دارایی، آنقدر تحت تاثیر قرار نخواهید گرفت که آن دارایی را به فروش برسانید.

4. الگوریتم‌ها

در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال به واسطه تحلیل تکنیکال در این بازار سرمایه گذاری خود را انجام خواهند داد. برای همین نیز به محض دیدن یک سیگنال فروش، سریعا اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. توصیه ما به شما عزیزان این است که تحلیل خود را به درستی مدیریت کنید و از تصمیم عجولانه خود دار کنید. به عنوان مثال یکی از تریدرهای بازار ارز دیجیتال در سال 2010 میلادی به واسطه از دست دادن کنترل نرم افزار معاملاتی خود، بیش از 1 تریلیون دلار را در کمتر از یک ساعت از دست داد. پس با توجه به این مسئله در زمان ترید همیشه تمامی جوانب را در نظر داشته باشید تا که در سرمایه گذاری خود دچار مشکل نشوید و تمامی دارایی خود را به یکباره از دست ندهید.

روش مقابله با پانیک سل

روش مقابله با پانیک سل

این مسئله کاملا درست است که پانیک سل یکی از رویدادهای بسیار خطرناک در بازار ارز دیجیتال می‌باشد، اما از سویی نیز فعالان بازار ارز دیجیتال قادر خواهند بود به واسطه رعایت برخی نکات در مقابل این رویداد خود را بیمه کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این موارد بپردازیم.

1. کشف فرصت‌ها

همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، در حال حاضر افراد بسیاری در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که از ریسک خود داری خواهند کرد و برای همین نیز با کوچکترین نوسانی اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد. این رویداد فرصت بسیار خوبی را به افراد با تجربه خواهد داد تا که بتوانند از این راه سود خوبی را به دست آورند. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که می‌توان در زمان پانیک سل خرید خود را انجام داد، اما زمان اتمام آن را نمی‌توان شناسایی کرد و این مسئله یکی از مشکلات اساسی آن می‌باشد. پس با توجه به این مسئله فعالان بازار ارز دیجیتال به واسطه دو راه کار قادر خواهند بود از پانیک سل دوری کنند. این دو راه کار عبارتند از این که در زمان معامله دچار وحشت نشوند و دوم این که در زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار کم است، اقدام به خرید آنان کنند.

2. میانگین گیری از هزینه دلاری

میانگین گیری از هزینه دلاری یکی دیگر از راه کارهایی است که شما قادر خواهید بود به واسطه آن از پانیک سل جلوگیری کنید. در این روش فرد معامله گر در فواصل معین میزان مشخصی از دارایی را خریداری خواهد کرد. این کار به سرمایه گذار این امکان را خواهد داد تا که بتواند رمز ارز مورد نظر خود را با قیمتی بسیار پایین خریداری کند. پس با توجه به این مسئله این روش از سرمایه گذاری علاوه بر این که بسیار کاربردی است، برای مقابله با پانیک سل نیز بسیار مناسب خواهد بود.

3. تحلیل تکنیکال

در صورتی که شما عزیزان تجربه کافی را در زمینه بازار ارز دیجیتال داشته باشید و ابزارهای تحلیل را به خوبی بشناسید، قادر خواهید بود بهترین زمان و بهترین قیمت را برای خرید یک رمز ارز به مانند بیت کوین و اتریوم را شناسایی کنید. به واسطه این کار شما احتمال موفقیت خود را در معامله به میزان بسیاری افزایش خواهید داد. در صورتی که شما از یک روش تحلیل تکنیکال مناسب استفاده کنید، به ابزار تحلیل خود اعتماد کامل خواهید داشت و همین مسئله موجب خواهد شد که نوسانات بازار ارز دیجیتال را نادیده بگیرید. پس با توجه به این مسئله در دست داشتن یک ابزار تحلیلی مناسب، علاوه بر این که به موفقیت شما در بازار ارز دیجیتال کمک بسیاری خواهد کرد، برای مقابله با پانیک سل نیز بسیار خوب و کاربردی خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی ازرویدادهای مهم بازار ارز دیجیتال به نام پانیک سل آشنا کنیم و روش مقابله با آن را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز خدمت شما عزیزان اشاره کردیم، پانیک سل بیشتر گریبان گیر تازه واردان بازار ارز دیجیتال خواهد شد و موجب می‌شود که این افراد دارایی خود را با قیمتی بسیار پایین به فروش برسانند. این افراد بدون این که اطلاعی داشته باشند، کمک بسیاری را به موفقیت با تجربه‌های بازار ارز دیجیتال خواهند کرد، دلیل این سخن نیز این است که این افراد معمولا در بالاترین قیمت خریدار هستند و در پایین‌ترین قیمت فروشنده می‌باشند.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که سرمایه گذاران بلند مدت کمتر با این رویداد مواجه خواهند شد، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که در صورتی که پانیک سل‌های رمز ارز مورد نظر زیاد باشد، منجر به نزول شدید قیمت در آن دارایی خواهد شد. پس با توجه به این مسئله این رویداد در شرایط حاد قادر خواهد بود دارایی آن دسته از افرادی که سرمایه گذاری بلند مدت نیز انجام داده‌اند را نیز به خطر بیاندازد. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که به واسطه راه کارهایی که نام بردیم، خود را از این رویداد دور نگه دارید تا به دارایی شما آسیب جدی وارد نشود.
 

مرجع: cryptobriefing

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی فناوری بلاکچین بپردازیم و نحوه استفاده از آن برای شارژ خودرو را بررسی کنیم. همان طور که می‌دانید فناروی بلاکچین ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه‌ای دارد که از جمله آنان می‌توان به شفافیت و عدم شناسایی آن اشاره کرد. در حال حاضر یکی دیگر از ویژگی‌های آن که شارژ خودرو نیز می‌باشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پس با توجه به این مسئله در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این مطلب را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
همان طور که ‌می‌دانید در حال حاضر به منظور کاهش مصرف نفت و سایر انرژی‌های تجدید ناپذیر کشور چین و برخی دیگر از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال این هستند تا که بتوانند انرژی را تولید کنند که علاوه بر تجدید پذیر بودن، کمترین میزان آسیب را نیز به محیط زیست وارد کند. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که با تمامی تلاش‌های ضورت گرفته هنوز هم زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این انرژی فراهم نشده است. در حال حاضر استفاده از وسایل نقلیه و شمع‌های شارژی خودرو جواب گو نخواهد بود و مشکلاتی را در پی خواهد داشت. برای همین نیز د حال حاضر دشواری شارژ وسایل نقلیه یکی از عواملی است که سد راه این ایده شده است.
به صورت کلی فناوری بلاکچین ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد؛ اما از طرفی نیز این فناوری همواره معایبی را نیز در پی داشته است. از جمله مزایای این فناوری می‌توان به عدم ردیابی و غیرمتمرکز بودن آن اشاره کرد. استفاده از سیستم نگهداری شمع‌های شارژ مبتنی بر بلاکچین قادر خواهد بود یک راه کار شفاف و عالی برای مدیریت آن باشد. استفاده از فناوری بلاکچین در چندین پروسه امکان پذیر خواهد بود که از جمله آنان می‌توان به شمع شارژ، ایستگاه توزیع نیرو تعمیر و نگه داری اشاره کرد.

شبکه شارژ خودرو مبتنی بر بلاکچین

فناوری بلاکچین چیست؟

در این فناوری ما هیچ هزینه تراکنشی را نخواهیم داشت. در حقیقت مبلغی که شما پرداخت خواهید کرد، مربوط به بخش زیر ساخت خواهد بود و هیچ هزینه تراکنشی در این شبکه وجود نخواهد داشت. این سیستم روش کار بسیار ساده‌ای دارد و به صورت کاملا خودکار به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به صورت کلی روند شروع کار به واسطه ایجاد یک بلاک آغاز خواهد شد. بلاک ایجاد شده باید به واسطه هزاران نود در شبکه ارز دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از دریافت تایید‌های لازم تراکنش مورد نظر به زنجیره بلاکچین متصل خواهد شد.
این مسئله به این معنی است که به واسطه این فناوری جعل یک سند و یا دستکاری در آن کاری بسیار غیرممکن خواهد بود و دلیل این سخن نیز این است که برای این کار فرد و یا گروه مورد نظر باید قادر باشد، کنترل بیش از 50 درصد نودهای شبکه را به دست آورد. شبکه بیت کوین و بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار ارز دیجیتال همچون اتریوم در حال حاضر از این سیستم برای امنیت شبکه خود استفاده می‌کند. اما از این فناوری می‌توان استفاده‌های خیلی بیشتری کرد که از جمله آن می‌توان به استفاده از این فناوری برای شارژ خودرو اشاره کرد.

شبکه شارژ خودرو مبتنی بر بلاکچین

در حال حاضر صاحبان خودرو قادر خواهند بود شانس خود را برای استفاده از اولین شبکه شارژ خودرو به واسطه این فناوری را استفاده نمایند. به این پروژه در اصطلاح MOBI گفته می‌شود. MOBI در حقیقت به انجمنی گفته می‌شود که غول‌های خودرو سازی از آن حمایت خواهند کرد. در حال حاضر ریاست این انجمن در دست هوندا و جنرال موتورز می‌باشد. جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در حال حاضر گروه یکپارچه سازی وسایل نقلیه الکتریکی نیز در این انجمن در حال فعالیت می‌باشد.
این شبکه استانداردهای جهانی را طراحی خواهد کرد و در شبکه شارژ خودروها مورد استفاده قرار خواهد داد. به بیان ساده فناروی نوین بلاکچین بر این شبکه به عنوان یک ریجستر عمل خواهد کرد و تراکنش‌های کاربران را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این راه حل امان فرآیندی شفاف‌تر و سریع‌تر را ارائه خواهد داد و امکان خودکار شدن فرایند شارژ خودرو را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این مسئله این سیستم به کاربران این امکان را خواهد داد تا که شما بتوانید به صورت ایمن و هماهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و به محیط زیست نیز آسیبی وارد نکنید. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورت استفاده بیش از حد از این ماشین‎‌ها میزان مصرف برق نیز به شدت بالا خواهد رفت. این فناوری برای این موضوع نیز راه حلی دارد و قادر خواهد بود میزان مصرف برق را نیز به خوبی مدیریت کند.

همچنین بخوانید:

بلاک چین لایه ۱ چیست؟ آشنایی با مفهوم لایه یک و ویژگی‌های آن


درخواست شارژ کاربران به واسطه فناوری بلاکچین اطمینان برآورده شدن نیاز آنان را به همراه خواهد داشت. این مسئله در حالی است که این میزان از ظرفیت توزیع شبکه فراتر نخواهد رفت. اگر این عمل به خوبی مدیریت نشود، شکی نخواهد بود که تا چند سال آینده دارندگان خودرو برقی با مشکلات بسیاری ر به رو خواهند شد که از جمله آنان می‌توان به محدود بودن میزان برق اشاره کرد. اما به واسطه استفاده از فناوری EV در بلاکچین تمامی این موارد به خوبی مدیریت خواهد شد و شما یک شبکه انرژی پایدار را در اختیار خواهید داشت.
به بیان ساده انعطاف پذیری EV در بستر فناوری بلاکچین صورت خواهد گرفت. علاوه بر ویژگی‌ها و خصوصیاتی که این نوع از شارژ برای کاربران به همراه خواهد داشت. از طرفی تعداد بسیار زیادی از افراد نیز به کسب و کار ایستگاه شارژ EV جذب خواهند شد. در حال حاضر طبق گزارشات به دست آمده مشخص شده است که نرخ پذیرش EV به واسطه کاربران بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است و این مسئله بسیار امید بخش خواهد بود.

غول‌های خودرو سازی که به بلاکچین دست پیدا کردند

غول های خودرو سازی که به بلاکچین دست پیدا کردند

در حال حاضر شاهد این موضوع هستید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودرو سازی توجه ویژه‌ای را به این فناوری دارند. ابتکار MOBI که در سال 2018 میلادی آغاز شده است، شامل بیش از 30 شرکت ماشین سازی بزرگ می‌باشد که از جمله آنان می‌توان به فورد، بی ام و، رنو و بوش اشاره کرد. علاوه بر این مسئله ابتکارات بسیار دیگری نیز درباره فناوری گسترده بلاکچین وجود دارد که به احتمال زیاد رهبری آن بر عهده جنرال موتورز باشد. در سال 2019 میلادی خبری منتشر شد که طی آن اعلام شد که این غول خودرو سازی به دنبال یک سیستم حفاظت از تقلب به واسطه این فناوری می‌باشد.این ایده برای حفاظت از کاربران و نیز مشتریان در برابر محصولات تقلبی به کار گرفته شد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین ایده‌های مطرح شده بوده است.


برای همین نیز در حال حاضر شرکت‌های بزرگی به مانند لامبورگینی برای دریافت اصالت، در حال بررسی و استفاده از فناوری بلاکچین می‌باشد. این شرکت بزرگ در سال 2019 میلادی از این فناوری برای تایید خودروهای میزاثی خود استفاده کرد. بعد از مدتی این شرکت برنامه دیگری با نام یونیکا را برای تایید مدل‌های قدیمی و منحصر به فرد خود ارائه کرد. هچنین جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در این فناوری ابزارهای بسیاری به کار برده شده است که از جمله آنان می‌توان به ردیابی خودرو و اطمینان استفاده از ابزار با کیفیت در ساخت قطعات خودرو اشاره کرد.
پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که موارد استفاده از بلاکچین در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است، اما از طرفی این فناوری تنها برای ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد و در صنعت خودرو سازی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این مسئله از این فناوری می‌توان در صنایع دیگری از جمله بهداشت مواد غذایی و نساجی نیز استفاده کرد. این مسئله کاملا درست است که هر چقدر استفاده از این فناوری بیشتر می‌شود مشکلات آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد، اما به دلیل راه کارهای معقول و خوبی که این فناوری همیشه به کار برده است، این فناوری در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های موجود در دنیا می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با شارز خودرو به واسطه این فناوری آشنا کنیم و به صورت کلی به تاثیر این فناوری بر روی این صنعت اشاره‌ای داشته باشیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم فناوری بلاکچین مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارد که از جمله آنان می‌توان به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نام برد. بسیاری بر این باورند که بلاکچین تنه محدود به خرید بیت کوین و رمز ارزهایی به مانند آن خواهد بود. اما این فناوری در صنایع بسیار بزرگی به مانند خودرو سازی و نیز نساجی کاربرد دارد.
به عنوان مثال شرکت بزرگ لامبورگینی از این فناوری برای اثبات اصالت محصولات و خودروهای خود استفاده خواهد کرد. از طرفی نیز شرکت جنرال موتورز از این فناوری برای دستیابی به یک سیستم برای جلوگیری از تقلب استفاده کرده است. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که این فناوری استفاده‌های بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل محبوبیت روز افزون این فناوری کاربردهای بی شمار آن در زندگی روزمره و ارائه حل مشکلات جوامع امروزی می‌باشد.
 

مرجع: coin360

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با دلایل اختلاف قیمت‌ ارز دیجیتال آشنا کنیم و هر یک از دلایل آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در این مورد خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.
همان طور که می‌دانید در شرایط حال حاضر بازار ارز دیجیتال به یکی از بزرگترین بازارهای مالی تبدیل شده است و به نوعی می‌توان گفت که همه دنیا با این بازار و رمز ارزهایی به مانند بیت کوین آشنایی کامل را دارید. اما در این بازار شاهد این هستیم که قیمت برای از رمز ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف با همدیگر متفاوت می‌باشد. در حقیقت صرافی ارز دیجیتال جایی است که فروشندگان ارزهای دیجیتالی به مانند بیت کوین و اتریوم در آن قادر خواهند بود به معامله آنان بپردازند. همان طور که می‌دانید در حال حاضر با توسعه هر چه بیشتر بازار ارز دیجیتال شاهد این مسئله هستیم که تعداد صرافی‌های دنیای ارز دیجیتال نیز بسیار زیاد شده است. حال سوال اصلی این است که دلیل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها به چه دلیل است.

صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

قیمت ارز دیجیتال در صرافی

به بیان ساده صرافی ارز دیجیتال جایی است که رمز ارزها در آن خرید و فروش خواهند شد. برای این که بتوانید ارزهای دیجیتالی به مانند بیت کوین را خرید و فروش کنید، شما نیاز به صرافی‌های ارز دیجیتال خواهید داشت. دلیل این سخن نیز این است که هم اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری بسیار کوچکی هستند که قادر به ارائه خدمات ارز دیجیتال می‌باشند. البته لازم به ذکر است که استفاده از نرم افزارهایی به مانند پلتفرم همتا به همتا نیز می‌توان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام داد. برای همین نیز می‌توان گفت که صرافی ارز دیجیتال بهترین مکان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به مانند بیت کوین و اتریوم خواهد بود.
به صورت کلی سه نوع صرافی ارز بازار ارز دیجیتال وجود دارد که عبارتند از: صرافی ارز دیجیتال متمرکز، صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز و صرافی ارز دیجیتال ترکیبی. صرافی متمرکز ارز دیجیتال به دلیل نقد شوندگی بسیار بالایی که دارد بیشترین میزان دارایی را در خود جای داده است. اما به صورت کلی اساس کار تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال یکی می‌باشد و تمامی آنان یک روند کاری را دنبال خواهند کرد. به صورت کلی در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله گران بازار سفارش خود را مبنی بر خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال ثبت خواهند کرد و هر وقت سفارشی مناسب با آن در سیستم ثبت شود، معامله صورت خواهد گرفت. یکی از تفاوت‌های اصلی که صرافی ارز دیجیتال متمرکز با صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز دارد، این است که در صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز یک طرف معامله استخر نقدینگی قرار خواهد گرفت.

قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین خواهد شد؟

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که ارزهای دیجیتال نیز به مانند ارزهای فیات ابزاری برای خرید و فروش می‌باشند. به عنوان مثال در حال حاضر از رمز ارزهایی به مانند بیت کوین و بیت کوین کش برای مبادلات روزانه نیز استفاده خواهد شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این دو نوع ارز با یکدیگر تفاوت‌هایی را دارند که از جمله آنان می‌توان به غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال اشاره کرد. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال به این معنی است که این رمز ارزها توسط هیچ نهاد و یا سازمانی مدیریت نخواهند شد و مدیریت آن به واسطه دارندگان رمز ارز صورت خواهد گرفت.
اما در آن سوی ماجرا ارزهای فیات دارای پشتوانه‌ای به نام دولت هستند. حکومت‌ها به صورت کلی با تزریق ارز فیات به بازار به دنبال این هستند که بتوانند تورم را کنترل نمایند. البته یک نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که ارزهای فیات سقف عرضه ندارند و این موضوع را تنها می‌توان در برخی از ارزهای دیجیتال مشاهده کرد. به عنوان مثال ارز دیجیتال بزرگی به مانند بیت کوین نیز دارای سقف عرضه می‌باشد. یکی از معیارهای مهم در بازار ارز دیجیتال نیز عرضه و تقاضا می‌باشد. به عنوان مثال در صورتی که تقاضا برای یک رمز ارز بالا باشد، قیمت آن رمز ارز به مراتب بیشتر از قبل خواهد شد. علاوه بر این مسئله جایگاه یک رمز ارز در جهان و کاربردهای آن هم بر روی قیمت گذاری رمز ارزها موثر خواهد بود.

چرا فیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

در حال حاضر اگر شما یک رمز ارز را در چند صرافی جست و جو کنید به این موضوع پی خواهید برد قیمت آن رمز ارز در صرافی‌های متعدد با یکدیگر متفاووت خواهد بود. سوال اصلی این است که چرا باید یک رمز ارز در صرافی‌های مختلف دارای قیمت متفاوتی باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به برخی از دلایل این موضوع اشاره کنیم.

1. نبود قیمت گذاری استاندارد

یکی از اساسی ترین توضیحاتی که در مودر تفاوت قیمت ارز دیجیتال وجود دارد این است که هیچ قیمت گذاری استانداردی برای قیمت گذاری ارزهای دیجیتال وجود نخواهد داشت. همان طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه هستند به صورت غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهند. البته در این بین ارزهایی به مانند تتر وجود دارند که دارای پشتوانه می‎باشند. علاوه بر این مسئله در برخی از کشورها نیز امکان خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد و در برخی بسیار محدود است که همین عرضه و تقاضا خود باعث نوسان قیمت ارز دیجیتال خواهد شد.

2. نقدینگی و حجم معاملات

در حال حاضر صرافی‌های بسیاری در دنیای ارز دیجیتال وجود دارند، اما اختلاف قیمت بسیار زیادی میان آنان وجود دارد. یکی از این دلایل اختلاف حجم معاملات در صرافی‌ها می‌باشد. به عنوان مثال در شرایط کنونی صرافی ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس از جمله صرافی‌هایی هستند که از حجم معاملات بالایی برخورد دار هستند. همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، قیمت ارزهای دیجیتال نیز به مانند سایر کالاها و خدمات، به عرضه  و تقاضا وابسته می‌باشد. این مسئله به ما نشان خواهد داد که قیمت یک کالا با افزایش تقاضا بالا و با کاهش تقاضا به مراتب پایین خواهد آمد.
این را نیز به خاطر داشته باشید که می‌زان عرضه و تقاضا در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به مراتب با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هر چقدر یک صرافی مشتری بیشتری داشته باشد، عرضه و تقاضای بیشتری را نیز خواهد داشت. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که در صرافی‌های ختلف نقدینگی متفاوت خواهد بود. و این موضوع خود باعث ایجاد شکاف قیمت ارز دیجیتال خواهد شد.

همچنین بخوانید:

خرید پله ای در ارز دیجیتال یا روش مارتینگل به چه صورتی است؟

3. ثبت قیمت ارز دیجیتال با استفاده از برآورد میانگین

با توجه به نبود قانون مشخص برای قیمت گذاری ارزهای دیجیتال، چگونه می‌توان برای این رمز ارزها قیمت تعیین کرد؟ پاسخ ساده و صریح به این سوال این است که هیچ تضمینی برای دقیق بودن قیمت ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت. دلیل این سخن نیز به میانگین تخمین قیمت باز خواهد گشت. به عنوان مثال قیمت‌های ثبت شده در گوگل از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس جمع آوری شده است. علاوه بر این مسئله معامله گران باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که قیمت‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر دقیق نبودن، از قیمت واقعی نیز دور می‌باشد. البته لازم به ذکر است که یکی دیگر از مواردی که روی قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های مخختلف تاثیرگذار می‌باشد کارمزد تراکنش خواهد بود.

4. نبود مکانیسم معاملات بین صرافی‌ها

تفاوت قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از فرصت‌های مناسب برای درآمدزایی خواهد بود. به عنوان مثال کاربران قادر خواهند بود یک رمز ارز را در یک صرافی خریداری کنند و همان رمز ارز را در یک صرافی دیگر با قیمتی به مراتب بالاتر به فروش برسانند. البته لازم به ذکر است که انجام معاملات در میان صرافی‌های ارز دیجیتال کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود. معامله گران برای این که بتوانند از این راه برای خود سود به دست آورند، باید وثیقه قرار دهند.
هجوم کاربران به یک صرافی ارز دیجیتال نیز می‌تواند باعث افزایش تقاضا در یک صرافی شود و قیمت ارز دیجیتال را به مراتب بالا تر ببرد. ولی بعد از خرید خود و با خروج این افراد از صرافی مورد نظر قمیت آن با افت شروع خواهد شد. همان طور که می‌ئدانید در شرایط کنونی امکنا انجام معمامله بین صرافی‌ها با سرعت بالا جود ندارد. همین مسئله منجر به شکاف قیمتی طولانی مدت‌تر خواهد شد. یکی دیگر از عوامل مهم و تایرگذار همان طور که گفته شد، کارمزد معاملات خواهد بود

5.بازه به روز رسانی قیمت‌ها

اگر الان به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که قیمت‌های اعلام شده در آن صرافی بر اساس آخرین معامله صورت گرفته به ثبت رسیده است. این محدودیت قیمت ارز دیجیتال باعث می‌شود که معامله گران قادر نباشند دقیقا آخرین معامله صورت گرفته را با یکدیگر مقایسه نمایند. بخشی از تفاوت‌های قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های متعدد نیز از همین محدودیت‌ها سرچشمه خواهد گرفت. همین مسئله در مورد سایت‌های جمع آوری اطلاعاتی به مانند کوین مارکت کپ نیز وجود دارد. این سایت‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی را برای رمز ارزها به ثبت خواهند رساند.

6. غیرمتمرکز بودن

مهمترین خصوصیتی که یک ارز دیجیتال دارد، غیرمتمرکز بودن آن می‌باشد. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، غیرمتمرکز بودن به این معنی است که هیچ نهاد و یا سازمانی بر روی آن رمز ارز نظارت نخواهد داشت و این دارندگان رمز ارز خواهند بود که بر روی آن نظارت خواهند کرد. یکی از پیامدهای غیرمتمرکز بودن این است که هیچ نهادی قادر نخواهد بود ارزش و یا نرخ خاصی را برای ارزهای دیجیتال تعیین کند. اما در مورد ارزهای فیات شاهد این موضوع نخواهیم بود و تحت نظارت کامل حکومت می‌باشد.
البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که درست است که در شرایط حال حاضر بسیاری از رمز ارزها غیرمتمرکز هستند، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان شاهد این مسئله هستیم که رمز ارزها در حال متمرکز شدن می‌باشند. به عنوان مثال در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به واسطه چند شرکت استخراج بزرگ انجام می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز

همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، صرافی غیرمتمرکز معامله را در میان خریدار و فروشنده و یک استخر نقدینگی امکان پذیر خواهد کرد. هر استخر نقدینگی نیز دارای یک جفت ارز می‌باشد که تعادل را میان آنان برقرار خواهد کرد. به عنوان مثال افزایش قیمت یک ارز دیجیتال باعث کاهش نرخ آن خواهد شد. البته لازم به ذکر است که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز برای جلوگیری از شکاف قیمتی عمیق، قیمت بازاری ارزهای دیجیتال در معادله کشف قیمت دخالت می‌دهند.
با این اوصاف، اگر نحوه تعیین قیمت در صرافی‌های غیرمتمرکز عمیق‌تر باشد خواهیم دید که قانون عرضه و تقاضا برای آن برقرار خواهد بود. علاوه بر این مسئله در صورتی که عرضه یک ارز دیجیتال در استخر نقدینگی کاهش پیدا کند، نرخ برابر آن  به مراتب بالاتر خواهد رفت. در آن سوی ماجرا هر چقدر عرضه آن افزایش یابد، نرخ آن کاهش خواهد یافت.

چگونه از تفاوت قیمت ارز دیجیتال در صرافی سود ببریم؟

تفاوت قیمت ارز دیجیتال در صرافی ها

اگر از پیش از فعالان بازار ارز دیجیتال بوده باشید، خیلی طول نخواهد کشید که بتوانید از این راه برای خود سود کسب کنید. به این کار در اصطلاح آربیتراژ گفته می‌شود. این را نیز به خاطر داشته باشید که اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در این بازار بستگی به نوع رمز ارز خواهد داشت. به صورت کلی آربیتراژ کنندگان رمز ارز خود را با قیمت کمتر از صرافی مورد نظر خود خریداری خواهند کرد و سپس آن رمز ارز را در صرافی دیگری با قیمت بالاتر به فروش خواهند رساند.
شما عزیزان قادر خواهید بود از هر رمز ارزی برای این کار استفاده کنید. پس با توجه به این مسئله هر ارز دیجیتالی طرفداران خود را خواهد داشت. به عنوان مثال برخی از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال دارای حجم معاملات بسیار زیادی هستند و همین امر موجب این خواهد شد که تفاوت قیمت کمتری را در این رمز ارزها شاهد باشیم. از جمله این رمز ارزها می‌توان به ارز دیجیتال بیت کوین اشاره کرد. ارز دیجیتال بیت کوین به دلیل حجم معاملات بالایی که دارد، قیمت آن نوسانات کمتری را در صرافی دارد.
اما به صورت کلی در شرایط حال حاضر رمز ارزهای بسیاری در این بازار جود دارند که کاربران قادر خواهند بود به واسطه آنان اقدام به  آربیتراژ کنند و از این راه برای خود سود کسب نمایند.

ریسک‌های آربیتراژ

سودی که شما عزیزان از معامله آربیتراژ کسب خواهید کرد، بسیار اندک خواهد بود و در مواردی بیش از چند سنت نخواهد شد. برای همین نیز اگر شما عزیزان به دنبال این هستید که بتوانید از این را به یک سود خوب دست پیدا کنید، باید در طول شبانه روز معاملات بسیار زیادی را انجام دهید. برای این کار شما نیاز به صرف زمان بسیار زیادی خواهید داشت. این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که علاوه بر شما افراد بسیار زیادی در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که به دنبال این می‌باشند که بتوانند از این راه برای خود سود کسب کنند. و این مسئله باعث خواهد شد که شما زمان بسیار کمی را برای آربیتراژ داشته باشید.
علاوه بر این مسئله در برخی از موارد زمان انتقال یک دارایی از یک صرافی به صرافی دیگر ممکن است که زمان بسیاری را بخواهد، در نتیجه ممکن است که دارایی شما زمانی به صرافی دیگر منتقل شود که قیمت آن رمز ارز با کاهش رو به رو شده باشد. در این صورت شما در معامله خود دچار ضرر و زیان خواهید شد و سود معامله را کسان دیگری خواهند برد. پس با توجه به این مسئله در زمان استفاده از این روش برای سود آوری، بهتر است که تمامی نکات ذکر شده ار به خاطر داشته باشید تا با ظضرر و زیان مواجه نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با برخی از دلایل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی ارزهای دیجیتال آشنا کنیم و هر یک از آنان را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها به دلایل مختلفی است که هر یک از آنان را در این مقاله خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. یکی از مهمترین این دلایل غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال می‌باشد. از طرفی نیز اختلاف قیمت در صرافی‌ها فوایدی را نیز به همراه خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به آربیتراژ اشاره کرد. به واسطه این کار کاربران قادر خواهدن بود سود خوبی را به دست آورند.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که کاربران قادر خواهند بود به واسطه آربیتراژ سود خوبی  را به دست آورند، اما برای این کار کاربران باید در طول شبانه روز معاملات بسیار زیادی را انجام دهند که وقت بسیار زیادی را نیاز خواهد داشت. علاوه بر این مسئله انجام آربیتراژ ریسک‌هایی را به همراه خواهد داشت، پس با توجه به این مسئله در صورتی که در این بازار تازه کار هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که از انجام این کار خود داری کنید.
 

مرجع: coinquora

  • کریپتوفن 2009