آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۹ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


همانطور که می‌دانید در دنیای ارزهای دیجیتال نیاز به یک ارز مرجع، امن و بدون تغییر برای مقایسه قیمت‌ها و انتقال دارایی‌ها است. استیبل کوین‌ها همان ارزهای ثابت و بدون تغییر هستند که ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب‌ترین و آشناترین آن‌ها است. این ارز امروزه در تمام صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود و کیف پول‌های دیجیتال بسیار زیادی برای آن وجود دارد.
دامیننس در لغت به معنای تسلط است. به این ترتیب می‌توان گفت زمانی که از دامیننس تتر صحبت می‌شود به این معنا است که چه میزان از کل نقدینگی موجود در بازار کریپتو تحت تسلط تتر است. در ادامه به بررسی دقیق و کامل دامیننس تتر می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.


استیبل کوین

احتمالاً نام استیبل کوین را به فراوانی شنیده‌اید؛ این کریپتوکارنسی با هدف کاهش نوسانات موجود در بازار طراحی و عرضه می‌شود . البته در حال حاضر برخی افراد استیبل کوین را به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای جهت انجام مبادلات نیز می‌شناسند.
به این نکته دقت داشته باشید که استیبل کوین به تنهایی ارزش ندارد و تمام ارزش آن وابسته به یک دارایی فیزیکی است که این دارایی می‌تواند هرچیزی از طلا تا ارزهای فیزیکی باشد.
استیبل کوین‌ها برخلاف ارزهای دیجیتال توسط یک شخص یا فرد خاص تولید نمی‌شوند. بلکه یک شرکت بزرگ ساخت و پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهد.  از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به بانک‌های بزرگ و نهاد‌های مالی وابسته به دولت‌ها اشاره کرد.


هدف از طراحی استیبل کوین


بطورکلی می‌توان گفت که هدف از طراحی استیبل کوین‌ها مقابله با نوسانات ذاتی کریپتوکارنسی‌ها است. این ارز برخلاف دیگر ارزهای کریپتوکارنسی قیمت ثابت و پایداری دارد و از دارایی سرمایه‌گذاران در برابر. نوسانات شدید بازار محافظت می‌کند.
با تولید و عرضه استیبل کوین‌ها یک پل میان ارزهای فیزیکی و کریپتوکارنسی ایجاد شد که مردم می‌توانستند بدون هیچ نگرانی با توکن‌های خود امور روزانه و پرداخت‌های خود را انجام دهند.


مزایا و معایب استیبل کوین


استیبل کوین نیز همانند دیگر ارزهای دیجیتال مزایا و معایب بسیاری دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.


مزایای استیبل کوین


مهم‌ترین مزایای استیبل کوین عبارت است از؛
•    هزینه بسیار کم تراکنش‌ها
•    انجام معاملات سریع و ایمن
•    قابلیت انتقال دارایی‌ها به شکل دیجیتال
•    داشتن ثبات با پشتوانه یک دارایی
•    سادگی و کاربرد آسان
•    قراردادهای هوشمند و محافظت از طرفین معامله
•    استفاده از فناوری بلاک‌چین و درنهایت وجود امنیت، شفافیت و پیگیری
•    و...


معایب استیبل کوین


مهم‌ترین معایب استیبل کوین عبارت است از؛
•    متمرکز است.
•    برای ایجاد اعتماد نیاز به شخص سوم یا بطورکلی یک نهاد دارد.
•    بازده سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها تقریباً پایین است.
•    با توجه به جدیدبودن تکنولوژی استیبل کوین آموزش و پذیرش آن کمی زمان‌بر است.
•    برای اطمینان از میزان ارزش دارایی‌های استیبل کوین نیاز به حسابرسی بیرونی است.
•    و...


انواع استیبل کوین


امروزه استیبل کوین‌ها بر اساس پشتوانه به انواع مختلف و بسیاری تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.


استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی


استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز فیزیکی از رایج‌ترین و آشناترین انواع استیبل کوین‌های موجود در بازار هستند که مقبولیت بسیار بالایی در میان مردم دارند. استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی نوعی استیبل کوین است که هر یک دلار آن معادل یک دلار ارز فیزیکی است.


استیبل کوین با پشتوانه کالا


استیبل کوین با پشتوانه کالا توسط کالایی که می‌توان آن را به پول تبدیل کرد پشتیبانی می‌شود. از رایج‌ترین کالاهای این نوع استیبل کوین می‌توان به طلا اشاره کرد.
همانطور که می‌دانید طلا با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می‌کند.
لازم به ذکر است که طلای فیزیکی در این نوع معاملات بطور معمول توسط شخص ثالث و مطمئنی نگهداری می‌شود.
معاملات مبتنی بر استیبل کوین با پشتوانه کالا امروزه محبوبیت چندانی دیگر در میان مردم ندارند. اما با این وجود این استیبل کوین‌ها هنوز بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌آیند که به دنبال معامله توکن‌هایی با ارزش واقعی نظیر طلا هستند.


استیبل کوین با پشتوانه کریپتوکارنسی


این نوع استیبل کوین بطور معمول توسط دیگر ارزهای دیجیتال که کریپتوکارنسی نام دارند پشتیبانی می‌شوند. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این ارزها می‌توان به بیت کوین و اتریوم اشاره کرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این نوع استیبل کوین به جای آنکه توسط یک ارز دیجیتال پشتیبانی شود توسط ترکیبی از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود.
لازم به ذکر است که این نوع استیبل کوین ریسک بسیار زیادی دارد، چراکه کریپتوکارنسی‌ها نوسانات بسیار بالایی دارند و یک ذخیره‌کننده باارزش به شمار نمی‌آیند.


استیبل کوین بدون پشتوانه


این نوع استیبل کوین از هیچ دارایی به‌عنوان پشتوانه استفاده می‌کند و عملکردی مشابه با عملکرد بانک مرکزی دارند.
استیبل کوین‌های بدون پشتوانه از مکانیسم توافقی افزایش یا کاهش عرضه توکن‌ها استفاده می‌کند. به این معنا که با افزایش تقاضای کل عرضه استیبل کوین‌ها نیز افزایش می‌یابد و به سطح پایدار قبلی بازمی‌گردد.


کاربرد استیبل کوین‌ها


استیبل کوین‌ها در امور بسیار و مختلفی کاربرد دارند که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.


خریدوفروش‌های روزمره


استیبل کوین شباهت بسیار زیادی به ارز فیات دارد، به همین خاطر با استفاده از انواع آن می‌توان به سادگی خریدوفروش‌های روزمره را انجام داد.

امکان پرداخت‌های هوشمند


از دیگر کاربردهای استیبل کوین می‌توان به امکان پرداخت‌های هوشمند اشاره کرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که شرکت‌ها با استفاده از انواع استیبل کوین می‌توان با تنظیم از قبل سیستم در هر نقطه‌ای از جهان حقوق کارمندان را به شکل هوشمند در دست گرفت.


افزایش سرعت بالای نقل و انتقال مالی


با استفاده از استیبل کوین‌ها می‌توان مقدار قابل توجهی پول را تنها در کسری از ثانیه به سادگی انتقال داد.


سرمایه‌گذاری


از دیگر کاربردهای استیبل کوین می‌توان به دادوستدهای روزانه با هدف سرمایه‌گذاری اشاره کرد.


تتر چیست؟


نخستین استیبل کوین که در بازار ارزهای دیجیتال تولید و عرضه شد تتر نام دارد. هر توکن تتر امروزه با نماد اختصاری USDTبصورت یک به یک با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. درنتیجه می‌توان گفت که تتر یک معیار ثابت تشخیص برای قیمت بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال است.


مزایای ارز دیجیتال تتر


در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم.


لیست‌شدن در بسیاری از صرافی‌ها


همانطور که گفتیم در حال حاضر صرافی‌های بسیار زیادی از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کنند.


شفافیت


شرکت تتر حساب‌های خود را بصورت دوره‌ای منتشر می‌کند، به همین خاطر عملکرد این ارز دیجیتال بسیار شفاف است و هیچ چیز بر کاربران آن پوشیده نیست.


معایب تتر


در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین معایب ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم.


دستکاری بازار توسط بیتفینکس با استفاده از تتر


پس از آنکه افراد متوجه شدند که مدیرعامل شرکت تتر همان مدیرعامل صرافی بیتفینکس است بسیاری از افراد به این فکر افتادند که آیا به این روش دستکاری در بازار ایجاد می‌شود یا خیر.
لازم به ذکر است که اگر حجم معاملات و قیمت‌ها به شکل مصنوعی دستکاری شوند تمام بازار ضرر خواهند کرد.


سقوط در اکتبر سال ۲۰۱۸

در اکتبر سال ۲۰۱۸ گزارشات بسیاری مبنی بر اینکه  ارز دیجیتال تتر هیچ پشتوانه‌ای ندارد منتشر شد که به دنبال آن تریدرها و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی تترهای خود را فروختند و درنهایت ارزش این ارز دیجیتال سقوط کرد.


هک تتر


همانطور که می‌دانید تا به امروز ارزهای دیجیتال و صرافی‌‌های بسیار زیادی هک شده‌اند. اما ارز دیجیتال تتر با هک‌شدن چندباره اعتبار خود را در میان تریدرها تا حد بسیار زیادی از دست داده است.


تتر چگونه تولید می‌شود؟


پیش از هر چیزی به این نکته دقت داشته باشید که تولید ارز دیجیتال تتر نسبت به تولید بیت کوین بسیار آسان‌تر است و عرضه آن با محدودیت مواجه نیست. میزان عرضه این ارز دیجیتال متناسب با میزان تقاضا تغییر می‌کند. به این معنا که هرچه تقاضا برای این ارز دیجیتال بیش‌تر باشد تولید و عرضه آن نیز توسط نهاد تولیدکننده افزایش می‌یابد.
در فرآیند تولید تتر برخلاف تولید دیگر ارزهای دیجیتال ماینینگ یا استخراج وجود ندارد و تمام این فرایند توسط یک نهاد متمرکز انجام می‌شود.
فراموش نکنید که به ازای هر تتر که تولید و درنهایت وارد بازار می‌شود یک دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه در بانک قرار داده می‌شود.


دامیننس چیست؟


دامیننس یکی از شاخص‌های مطرح و معروف در بازار ارز دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توان قدرت یک ارز و همچنین تسلط آن را بر بازار کریپتوکارنسی را در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال مشخص کرد.
معامله‌گران با استفاده از دامیننس می‌توانند به سادگی بر احساسات بازار کریپتو نظارت داشته باشند.
جالب است بدانید که امروزه از شاخص دامیننس بیت کوین علاوه بر بررسی قدرت بیت کوین در بازار برای تشخیص میزان تسلط دیگر آلت کوین‌ها نیز استفاده می‌شود.
به این نکته دقت داشته باشید که تسلط بر بازار بر اساس حجم کل تجارت مشخص می‌شود. ارز دیجیتال تتر در حوزه دامیننس نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال و تمام آلت کوین‌ها پیشتاز است و تا به امروز هیچ یک از آن‌ها نتوانستند از تتر پیشی گیرند.


دامیننس تتر چیست؟

دامیننس تتر


دامیننس تتر نوعی شاخص ثابت است که با استفاده از آن به سادگی می‌توان متوجه شد که چند درصد از پول موجود در کل بازار در ارز دیجیتال تتر سرمایه‌گذاری شده است.
لازم به ذکر است که دامیننس تتر تنها در دو صورت افزایش می‌یابد که این دو صورت عبارتند از؛
۱_ سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط نامساعد بازار پول نقد را از بیرون وارد بازار کریپتوکارنسی می‌کنند.
۲_ سرمایه‌گذاران بلافاصله پس از سقوط بازار دارایی‌های خود را از ارزهای دیجیتال دیگر برداشت و به USDT تبدیل می‌کنند.


دامیننس تتر چقدر است؟


در حال حاضر دامیننس تتر برابر با یک دلار است که در روزهای آینده به احتمال بسیار زیاد با افزایش جزئی مواجه خواهد شد.
همانطور که گفتیم بطور معمول زمانی که بازار شرایط خوبی ندارد بیش‌تر افراد تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال تتر یا تبدیل دارایی‌های خود به این ارز می‌کنند‌.
ارز دیجیتال تتر از لحاظ قیمت اغلب در جایگاه سوم و پس از بیت کوین و اتریوم قرار دارد.


آیا سهم بازار تتر افزایش خواهد یافت؟


همانطور که گفتیم بلافاصله پس از آنکه بازتر ارزهای دیجیتال با سقوط مواجه می‌شود ارز دیجیتال تتر با افزایش ارزش مواجه می‌شود، چراکه در این شرایط سرمایه‌گذاران به دنبال یک دارایی مطمئن برای حفظ سرمایه خود هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شرایط بازار تغییر کند و نرخ کریپتو افزایش یابد تتر می‌تواند بخشی از حجم معاملات خود را از دست دهد. چراکه در این شرایط سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند دارایی‌های خود را از تتر تبدیل به ارزهایی با آینده روشن کنند.
درنهایت فراموش نکنید که تتر یک استیبل کوین است، به همین خاطر ارزش این دارایی ثابت است و موقعیت فعلی خود را تا حد بسیار زیادی حفظ می‌کند.


بهترین کیف پول‌های دیجیتال تتر


همانطور که گفتیم کیف پول‌های بسیاری از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین این کیف پول‌ها می‌پردازیم.

کیف پول اکسودوس


اکسودوس یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتال رمزارز تتر است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این کیف پول رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد، به همین خاطر تمام افراد حتی افراد مبتدی یا تازه‌کار می‌توانند از آن استفاده کنند. البته به این نکته دقت داشته باشید که این کیف پول دیجیتال ای‌پی‌های ایرانی را مسدود کرده است اما خوشبختانه کاربران ایرانی با تغییر ای‌پی می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند.
از مهم‌ترین مزایای کیف پول اکسودوس می‌توان به صرافی داخلی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف، پشتیبانی ۲۴ ساعته از کاربران و... اشاره کرد. البته این کیف پول معایبی نظیر؛ کارمزد بالا برای صرافی داخل، متن‌بازنبودن، فاقد قابلیت چندامضایی و... نیز دارد.

کیف پول کوینومی


کوینومی از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر آیت که از سیستم عامل‌های اندروید، ای‌اواس، ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند.
خوشبختانه استفاده از تمام امکانات این کیف پول دیجیتال کاملاً رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.
کیف پول کوینومی مجهز به یک صرافی داخلی است که با استفاده از آن دیگر نیاز به برداشت دارایی‌ها از کیف پول و انتقال به صرافی نیست، چراکه با استفاده از این صرافی می‌توان هر مقدار ارز دیجیتال تتر را انتقال داد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول کوینومی می‌توان به پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال و توکن  پشتیبانی از زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، روسی، چینی و...، نصب ساده و بسیار آسان و... اشاره کرد.


کیف پول گواردا


گواردا یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر است که از بیش از ۴۰ ارز و ۱۰ هزار توکن پشتیبانی می‌کند.
لازم به ذکر است که کیف پول گواردا نیز مانند اغلب کیف پول‌های تتر در خود یک صرافی داخلی دارد اما متأسفانه این صرافی کارمزد نسبتاً بالایی دارد.


کیف پول لجر نانو ایکس


آجر نانو ایکس از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر است که امنیت بسیار بالایی دارد و از ارزهای مختلف نظیر؛ بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، استالر، کاردانو، مونرو و... پشتیبانی می‌کند.


کیف پول اتمیک


کیف پول دیجیتال اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال ازجمله بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل، لایت کوین، استلار و... پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با صرافی داخلی خود نیز برای کاربران بستری فراهم می‌کند که در آن بدون خارج‌کردن سرمایه خود می‌توانند دارایی‌های خود را انتقال دهد .
لازم به ذکر است که اتمیک یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتال نیز به شمار می‌آید، چراکه این کیف پول کلیدهای خصوصی هر کاربر را تنها بر روی دستگاه آن ذخیره می‌کند.


Omnilayer

این کیف پول یکی از کیف پول‌های متن‌باز و کاملاً غیرمتمرکز ارز دیجیتال تتر است که از ارزهای دیجیتال دیگر علاوه بر تتر نظیر؛ بیت کوین، اتریوم و... پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که رابط کاربری این کیف پول برای تمام افراد ازجمله افراد تازه‌کار و مبتدی مناسب نیست.


Tether Wallet

شرکت تتر نیز یک کیف پول رسمی برای ارز دیجیتال تتر ارائه کرده است که نام آن تتر ولت است. این کیف پول سیستم امنیتی بسیار ضعیفی دارد و در سال ۲۰۱۷ هک شده است، به همین خاطر در حال حاضر در دسترس نیست.


نمودار دامیننس تتر


پیش از هر چیزی به این نکته دقت داشته باشید که نمودار و اطلاعات دقیق از شاخص دامیننس به ندرت وجود دارد، چراکه اغلب افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال به دامیننس بیت کوین توجه و علاقه دارند و دامیننس تتر برای آن‌ها بی‌معنی است. به این نکته نیز دقت داشته باشید که به ندرت می‌توان افزایش شدید نرخ دامیننس تتر را مشاهده کرد، چراکه تمام توجهات معطوف به ارز دیجیتال بیت کوین است‌.
شایان ذکر است که دامیننس بیت کوین ترجیحات سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد و افراد مطابق با آن می‌توانند بیت کوین و هزاران آلت کوین را انتخاب کنند. اما در سمت دیگر با استفاده از دامیننس تتر می‌توان از وضعیت و سلامت بازار ارزهای دیجیتال مطلع شد. به این ترتیب می‌توان گفت دامیننس بیت کوین تنها زمانی افزایش می‌یابد که مردم در حال فروش ارزهای خود هستند. درست در این شرایط با کاهش تقاضا قیمت دارایی‌های دیجیتال مختلف نظیر؛ بیت کوین، آلت کوین‌ها و... کاهش می‌یابد.
حال فرض کنید مردم ارزهای دیجیتال تتر خود را خرج کنند. در این شرایط دامیننس تتر تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد و به دنبال آن تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد. چراکه برای خرید ارزهای مختلف نیاز به تتر است.
بطورکلی می‌توان گفت اگر دامیننس تتر افزایش یابد قیمت ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد. اما اگر این شاخص کاهش یابد قیمت ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی دقیق و کامل ارز دیجیتال تتر پرداختیم و دامیننس تتر را بطور کامل توضیح دادیم.
همانطور که گفتیم ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال امروزی است که در اغلب صرافی‌ها خریدوفروش می‌شود. این ارز دیجیتال توسط کیف پول‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌شود.
همانطور که گفتیم دامیننس تتر نوعی شاخص ثابت است که نشان می‌دهد چند درصد از پول موجود در بازار ارزهای دیجیتال در تتر سرمایه‌گذاری شده‌ است. درنهایت این شاخص تنها در صورتی افزایش می‌یابد که افراد در اثر سقوط بازار دارایی‌های خود را به این ارز تبدیل کنند یا اینکه مقداری پول نقد به این شبکه تزریق کنند.

 

 

مرجع: coingape

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


فناوری بلاک‌چین عمده فعالیت خود را بر اساس اطلاعات و آزادی آن برای به وجود آوردن یک بازار مالی جهانی مستقل گماشته است بااین‌وجود این همیشه یک نقطه قوت محسوب نمی‌شود و بسیاری از پروژه‌های جدید ایجاد شده در شبکه بلاک‌چین هدف خود را برطرف‌کردن این مشکل قرار داده‌اند. اوما یا یوما (UMA) شبکه بلاک‌چین با قدمت کوتاهی است که تاکید زیادی بر ایجاد شبکه متمرکز و امن دارد. یوگا با در راستای ساخت قرارداد‌های مالی متمرکز است. این ارز دیجیتال آزادی دسترسی به بازارهای جهانی را بزرگ‌ترین هدف خود برای ایجاد یک بازار مالی قدرتمند بیان کرده است. باتوجه‌به تاریخچه حرکت قیمتی ارز دیجیتال یوما از زمان تولد تا امروز نشان داده است که توانایی جذب سرمایه‌گذاران را دارد. این مطلب به بررسی ارز دیجیتال شبکه UMA و تحلیل رفتاری نمودار و قیمت این ارز می‌پردازد.

 
او ما (UMA) چیست؟


ارز دیجیتال شبکه بلاک‌چین Universal Market Access که در بازار ارزهای کریپتوکارنسی با نماد UMA معرفی شده است. اوما یا UMA در حقیقت یک پروتکل منبع‌باز است که مبتنی بر شبکه اتریوم ساخته شده است و تحت عنوان پروتکل UMA توکن‌های معادل (Synthetic token) بر بستر قرارداد مالی مستقر در بلاک‌چین اتریوم قرار دارد. تسهیل در ساختار معماری غیرمتمرکز را می‌توان مهم‌ترین هدف در پیاده‌سازی پروژه ارز دیجیتال اوما UMA دانست ازاین‌رو که هر کاربر بتواند با دسترسی آزاد در بازار جهانی به بازارهای DeFi دسترسی فراهم شود. به صورتی که کاربر می‌توانند در این شبکه با ساخت قراردادهای مالی خود در بستری امن و با حفظ حریم شخصی دارایی‌های مجازی خود را ایجاد کند.

ارز دیجیتال اوما به‌منظور افزایش دسترسی کاربران به بازارهای مالی جهانی ایجاد شده است. این شبکه باهدف ایجاد منابع معتبر برای زیرساختی باز ایجاد شده است که تحت عنوان پروتکل UMA توکن‌های معادل (Synthetic token) ایجاد کند
 
پروژه اوما مبنی بر قرارداد های مالی وابسته به شبکه بلاک‌چین اتریوم پیاده سازی شده است. به طور کلی مکانیزم اوما (UMA) با این هدف ایجاد شد که شرایط ساخت و همچنین تأیید قراردادهای مالی برای کاربران و توسعه دهندگان به صورت غیرمتمرکز فراهم شود. این عملکرد شبکه اوما باعث تسهیل تراکنش ها و معاملات در کسب‌ و کارهای مختلف می‌شود. این فرآیند کمک بزرگی به کاربران می‌کند تا با استفاده از پروتکل ارز رمزنگاری شده اوما قادر به ساخت محصول مالی مشخص برای خود خوهد بود. این محصولات می‌توانند در سطح جهان, به صورت گسترده توسعه و مصرف شوند. این ویژگی هایی که ارز دیجیتالی اوما برای کاربران شبکه بلاک چین ایجاد کرده است موجب خوشبینی به آینده ارز دیجیتال اوما (UMA) برای حامیان شبکه بلاک چین می‌شود

 

سازوکار ارز دیجیتال اوما (UMA)چگونه است؟


در توسعه ارز رمزنگاری شده اوما (UMA) براساس چارچوب های استاندارد ERC20 Token تبیین و برنامه ریزی شده است. این ارز دیجیتالی همسوی با سازوکار سیستم اوراکل ایجاد شده است. ازا ین رو در پردازش داده‌ها بر مکانیزم تأیید داده (Data Verification Mechanism) همواره تاکید دارد. به طور کلی با بکارگیری از این تکنولوژی، سیستم اوما هدفی مبنی بر ایجاد شرایطی برای تسهیل امور کاربر در ساخت دارایی‌های معادل شده، سریع‌تر، ایمن و کارا داشته باشد و برای فراهم آوردن آن توجه بر تأیید داده‌ها (DVM) در این سیستم نقش قابل توجهی در اکوسیستم اوما بازی می‌کند.


 با توجه‌ به این که داده‌ها در بستر خدمات غیرمتمرکز اوراکل نگهداری می‌شود و این شامل چارچوبی برای بررسی قراردادهای هوشمند و مدیریت درخواست‌ها است، اوراکل اوما اجازه می‌دهد که بلاک‌چین و قرارداد هوشمند با استفاده از داده‌های خارج از زنجیره و به روشی غیر‌قابل‌اعتماد به یکدیگر متصل شوند. توکن‌های مبنی بر شبکه UMA به منظور اطلاعات مربوط به درخواست قیمتی در فرایندی مربوط به قراردادهای هوشمند اوما نتورک کاربرد دارد. در این پروسه کاری رای مربوط به هر توکن این قابلبت را دارد که به صورت آشکار مورد تایید قرار گیرد.
توکن‌های UMA از مکانیزم گواه اثبات سهام (PoS) برای ایجاد درخواست و پردازش داده استفاده می‌کنند و ازاین‌رو می‌توان آن را توکن‌های حاکمیتی ERC-20 محاسبه کرد.

 

ارز دیجیتال اوما چگونه کار می‌کند؟


همان‌طور که ذکر شد اوما بر اساس قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند این به‌منظور تسهیل کار با قرارداد هوشمند برای کاربر است که دارایی‌های مجازی و طراحی کارپسند و ساده‌ای داشته باشد. ارز دیجیتال اوما UMA از مدل معماری پیچیده مبتنی بر دو جزء اصلی، طرح‌های قراردادهای مالی بی‌ارزش و خدمات غیرمتمرکز اوراکل فعال است .کاربر به‌وسیله قرارداد هوشمند در این شبکه الگوهایی را در اختیار دارد که قادر به طراحی و توسعه قرارداد مالی و دارایی مجازی است. مکانیزم اوراکل از دو جزء اصلی برخوردار است: سرویس اوراکل خوش‌بینانه و مکانیزم تأیید داده‌ها (DVM):  مکانیزم تأیید داده‌ها یا DVM  به‌منظور بررسی و حل اختلافات و انحلال‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، همچنین این مکانیزم توکن‌های مصنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که پس از انقضای قرارداد در صورت نیاز کاربر برای اموری مانند تسویه‌حساب مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه UMA  برای ماندگاری خود به حامیان مالی و انحلال دهندگان به‌ عنوان بازیگران اصلی شبکه متکی است.

 
بنیان‌گذاران UMA چه کسانی هستند؟


 شبکه بلاک‌چین Universal Market Access  با نام اختصاری UMA در سال ۲۰۱۸ به‌ صورت رسمی آغاز فعالیت خود را اعلام کرد. هارت لام بور و آلیسون لو بنیان‌گذاران این ارز دیجیتالی هستند که به‌ صورت مشترک در این پروژه فعالیت می‌کنند:
Lambur  یک دانشمند در حوزه کامپیوتر است که درگذشته فعالیت‌های حرفه‌ای خود را با آغاز در نقش مدیرعامل و بنیان‌گذار Risk Labs شروع کرده و  مسئول توسعه پروژه UMA است.
لو تحصیلات آکادمیک خود را در رشته اقتصاد و مدیریت از MIT به پایان رسانید. وی فعالیت حرفه‌ای خود را با عنوان معاون گلدمن ساکس  آغاز نمود، همچنین به‌ عنوان مشاور در One Daijo که یک پروتکل وام‌دهی مبتنی بر شبکه بلاک‌چین اتریوم است، فعالیت می‌کرد. با تأسیس UMA در کنار Lambur   هدف واحدی را دنبال می‌کنند که ایجاد دسترسی به بازارهای غیرمتمرکز در مقیاس جهانی است و هر کاربر قادر خواهد بود تا دارایی‌های مصنوعی ایجاد کند.

 

ارز دیجیتال UMA

چه چیزی UMA را منحصربه‌فرد می‌کند؟


ارائه یک سیستم دیجیتالی به‌ عنوان واسطه برای دسترسی و ورود به بازار جهانی به عنوان ابزار و منابع لازم برای افراد برای ایجاد قراردادهای مالی و طراحی دارایی‌های مصنوعی در راستای توسعه UMA قرار دارد. این سیستم باهدف، دموکراتیک کردن بازارهای مالی و کمتر شدن موانع ورود از طریق پروتکل UMA است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مشتقات بازارهای مالی سنتی را اصلاح کنند. با استفاده از پروتکل UMA، امکان ایجاد دارایی‌های مصنوعی  برای افراد وجود دارد و از این طریق می‌توان ارزهای دیجیتال، CFD و سایر مشتقات مالی را به توکن تبدیل کرد. در این صورت، کاربران UMA قادر به داشتن دارایی مصنوعی هستند به طور مثال هرکسی می‌تواند بیت‌کوین داشته باشد، بدون داشتن رمزارز واقعی. به‌ این‌ ترتیب با کاهش ورود کاربران به دنیای رمزارز، مسیر رشد مؤسسات و افراد با اقتصاد‌های در حال‌ توسعه باز شده  و امکان بهره‌مندی از  پشتیبانی مالی مبنی بر رمزارز از طریق توکن‌سازی ایجاد می‌شود.


چگونه از UMA استفاده کنیم؟


باتوجه‌به کاربرد مهم پروتکل UMA   برای ایجاد رمزارز مصنوعی هرکسی می‌تواند از UMA برای ساخت دارایی‌های مصنوعی و دموکراتیزه کردن شیوه کار بازارهای مالی سنتی به کار ببرد. این پروتکل یک محیط کاربرپسند را برای کاربر ایجاد می‌کند که در آن امکان ایجاد قراردادهای مالی به‌ سادگی برای هرکسی وجود دارد و از این طریق واقعی دارایی مالی خود را به‌ منظور ایجاد دسترسی به بازار جهانی توکن کنند. در این شبکه شرکت‌کنندگان که شامل رأی‌دهندگان می‌شوند به‌ خاطر حمایت از شبکه از طریق رای دهی، با توجه‌ به ویزان فعالیت فرد و تعداد توکن‌های موجود وی، جوایزی کسب اعطا می‌شود.


معاملات در UMA به چه صورت است؟


در روش‌های انجام معامله به‌ صورت سنتی که ما هرروزه انجام می‌دهیم، دوطرفه معامله با استفاده از تنظیم قرارداد کلیه مسائل و تعهدات و شرایط و هزینه‌ها را در آن ذکر کرده و هر دو طرف معامله شرایط و تعهدات خود را در آن ذکر می‌کنند. میزان و رقم معامله در نوع قراردادها از طریق  واسطه‌های مالی مانند بانک پرداخت می‌کنند. بدین صورت هر دو طرف متعهد به انجام معامله مطابق قرارداد می‌شوند اما در صورتیکه هر یک در انجام معامله کوتاهی نمایند مطابق تعهدات ذکر شده در قرارداد مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد. انجام معاملات  مجازی اما با تفاوت‌هایی همراه است. در معاملات مجازی  UMA طرفین معامله قراردادی را تنظیم و به طور کامل تعهدات و شرایط  خود را در آن می‌آورند؛ سپس، هر یک از شرکای معامله درصد مشخصی از میزان قرارداد را در یک حساب مارجین در پلتفرم UMA  واریز می‌کند. این کار برای تضمین انجام قرارداد است. در مرحله‌ی آخر نیز یک سیستم اوراکل تعریف می‌کنند. این سیستم از دو بخش تشکیل شده است: خوش‌بینانه و مکانیزم تأیید داده‌ها است. از مکانیزم تأیید داده‌ها برای حل اختلافات و انحلال معاملات استفاده می‌شود.

نحوه انتخاب کیف پول UMA

باتوجه‌به ساختار انجام معاملات به‌وسیله ارزهای دیجیتال می‌دانید برای کار با ارزهای دیجیتال نیاز به کیف پول دیجیتالی است که برای انجام تراکنش‌ها لازم است. برای انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره و نگهداری از UMA ذکر این نکته لازم است که این ارز دیجیتالی یک توکن مبتنی بر اتریوم است، ازاین‌رو برای انجام تراکنش‌ها و نگهداری و ذخیره از توکن اوما بهترین گزینه استفاده از کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم که از توکن‌های ERC-20 و ETH پشتیبانی می‌کنند، برای این امر می‌توانید از تراست ولت و سایر کیف پول‌های مبتنی بر شبکه بلاک‌چین اتریوم را انتخاب نمایید. در زمان انتخاب نوع کیف پولی که برای ذخیره و نگهداری UMA انتخاب می‌کنید به مقدار UMA که باید در آن ذخیره کنید و قصد دارید با آن انجام دهید بستگی دارد.

ویژگی‌های کلیدی شبکه‌ی ارز دیجیتال UMA

ساخت دارایی‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi): در شبکه UMA  هرکسی می‌تواند بدون محدودیت و کاملاً منصفانه دارایی مالی غیرمتمرکز ایجاد نماید
امنیت بالا:  الگوریتم قابل پشتیبانی در شبکه‌ی UMA به شکلی طراحی شده است که قابلیت  دست‌کاری قراردادها در آن وجود ندارد.
افزایش سرعت ایجاد دارایی‌های غیرمتمرکز: کلیه  کاربران در این شبکه می‌توانند با هزینه کم و سرعت بیشتری اقدام به ایجاد قراردادها و دارایی‌های غیرمتمرکز را نمایند.
مزایای شبکه‌ی رمزارز UMA
مزایای شبکه‌ی اوما به شرح زیر می‌باشد:
قابل‌دسترس برای هرکسی از سراسر جهان؛
تضمین اجرای کامل قرارداد؛
ایجاد قراردادها با هزینه‌ی کم؛
امنیت بالا؛
عدم امکان دست‌کاری قراردادها و دارایی‌های غیرمتمرکز.


درباره اوما


Universal Market Access یا اوما که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد UMA  معرفی شده است یک رمزارز یا نوعی از دارایی دیجیتالی است که در  سال ۲۰۱۸ به طور رسمی معرفی و وارد بازار کریپتوکارنسی شد. عرضه اولیه یا ICO برای این ارز بیش از ۵۲۰ هزار دلار درآمد ایجاد کرد. این ارز رمزنگاری شده دارای ارزش حدود ۱۷۸.۴۳ میلیون دلار در بازار، جایگاه ۱۳۹ در بازار را تصاحب کرده است. این ارز  سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است. این ارز در این لحظه با قیمت ۲.۶۵ دلار هر واحد، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۷۵۳ تومان معادل ۸۴,۴۲۱ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲۰.۶۸ میلیون دلار است. قیمت اوما در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۶۴% افزایش‌یافته است. بالاترین نرخ قیمتی آن در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹(۰۴ February ۲۰۲۱) معادل ۴۱.۲۴ دلار بوده که اخیراً %۹۳.۵۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اوما ۶۷.۱۱ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۰۱.۱۷ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن اوما معامله می‌شود، صرافی HBTC با سهم %۱۹.۲۷ از حجم معاملات روزانه است. بالاترین قیمت اوما تا سال ۲۰۲۱ به ۴۳ دلار رسیده است.

صرافی‌های ارائه‌دهنده‌ی ارز دیجیتال UMA

اگر قصد خرید و سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز اوما را دارید، در صرافی‌های آنلاین زیر می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.
۱. صرافی بایننس (Binance)؛
۲. صرافی کوکوین (Kucoin)؛
۳. صرافی کوین بیس (Coinbase)؛
۴. صرافی بیت هامب (Bithumb)؛
۵. صرافی جمینی (Gemini)؛
۶. صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)؛
۷. صرافی آبان تتر (صرافی ایرانی).


خرید (ترید) رمز ارز UMA

برای انجام معاملات با استفاده از ارز دیجیتالی اوما نیاز به خرید اوما دارید. برای این منظور می‌بایست از طریق صرافی‌های بین‌‌المللی اقدام به خرید تتر نمایید. برای خرید  تتر نیاز به ایجاد حساب کاربری دارید که برای کاربران ایرانی لازم است ابتدا با انجام  مراحل احراز هویت در صرافی‌های داخلی  حساب کاربری ایجاد نمایید. پس انجام تا هویت می‌توانید از راه درگاه بانکی برای خرید تتر اقدام کنید و برای خرید رمزارز اوما مراحل زیر را طی کنید:
صرافی بین المللی که رمزارز اوما را دارد یک پنل کاربری در اختیار شما قرار میدهد که ابتدا در بخش کیف پول (wallet) آدرس کیف پول خود را بردارید. :
سپس آدرس کیف پول خود را در بخش مربوط به انتقال وجه در صرافی داخلی برای انتقال تتر وارد نمایید.
بعد از اینکه تتر وارد کیف پول صرافی شد، شما باید به بخش خریدوفروش رفته و گزینه UMA را انتخاب کنید.
شما می‌توانید از دو طریق سفارش محدود (Limit) یا بازار (Market) می‌توانید اوما را تهیه نمایید.
همچنین در روش بازار امکان خرید لحظه‌ای تتر وجود دارد. برای این منظور باید بدانید که قیمت خرید، پایین‌ترین قیمتی که توسط فروشندگان ارائه شده است.
در مکانیزم سفارش محدود قابلیتی ایجاد شده است که کاربر قادر به تعیین قیمت داشته و در صورتی که فروشنده‌ای قصد فروش با قیمت مشخصی که در نظر دارد؛ داشته باشد، مطابق برنامه ریزی که در سیستم صورت گرفته کاملا خودکار آن را خریداری کرده و به کیف پول دیجیتال کاربر متقل خواهد کرد.

جمع بندی

رمزارز UMA یکی از اولین پروژه‌هایی است که در حوزه بلاک‌چین توانسته است با موفقیت مسیر روبه‌رشدی را طی نماید. این پلتفرم امکان انجام معاملات هوشمند غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد. با پیشرفت و افزایش محبوبیت این معاملات مبتنی بر اوما، امکان رشد و توسعه رمزارز اوما در آینده بسیار زیاد است؛ زیرا، برای استفاده از خدمات رمزارز اوما نیاز به رمزارز اختصاصی آن است. همچنین، توسعه‌دهندگان این رمزارز  در تلاش برای توسعه و پیشرفت آن هستند تا با ایجاد ابزارها و خدمات جدید، نظر کاربران بیش‌تری را به پلتفرم خود جلب کنند.

مرجع: tradingview

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


با افزایش پلتفرم‌های مالی بر پایه ارزهای دیجیتال, شبکه بلاک‌ چین تبدیل به تکنولوژی گسترده‌ای شده است که بر پایه‌ای، شفافیت مالی تراکنش‌ها و اطلاعات خصوصی افراد فعالیت می‌کند، این ویژگی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت و عاملی مهم در این شبکه احتساب می‌شود. در این میان حفظ حریم خصوصی کاربران عامل مهمی است که در بسیاری از شبکه‌های بلاک‌ چین متمرکز قابلیت ارائه آن را به طور کامل ندارند. بسیاری از داده‌های خصوصی کاربران باید از دسترس افراد و نودها  خارج شوند اما این امر برای کلیه بلاک‌چین‌ها قابل ‌ارائه نیست. در میان کلیه بلاک‌چین‌های موجود سکرت نتورک (secret network) سعی در بازگشایی از این گره دارد. این مطلب نگاهی اجمالی است برای آشنایی و شناخت شبکه سکرت و اهداف آن برای توسعه امنیت مالی و حریم خصوصی کاربران در راستای پیشبرد اهداف بلاک‌ چین.

ارز دیجیتال SCRT چیست؟

ارز رمزنگاری شده Secret  که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد SCRT معرفی و شناخته شده است، ارز دیجیتال اختصاصی و بومی شبکه Secret و توکن اصلی بلاک‌ چین SECRET است که توسط کمپانی انیگما (Enigma) متولد شد. رمز ارز دیجیتال secret network محصولی با بلاک چین کاملا غیرمتمرکز برای بهبود امنیت اطلاعات کاربران فناوری بلاکچین ایجاد شده است. این شبکه با در نظرگرفتن امنیت کاربران سرویسهای متنوعی را ارائه کرده است که با استفاده از توکن SECRET امکان مدیریت، مبادله و پرداخت کارمزد در شبکه فراهم کرده‌ است. برای بهره‌مندی از شبکه سکرت قراردادهای هوشمندی در شبکه سکرت ایجاد می شود و با پردازش آنها در این بلاک چین اجرای انها در محیطی امن و غیرمتمرکز ارائه می شود که این قابلیت را دارد که داده های خصوصی افراد از دسترس دیگران و حتی نودها نیز خارج باشد. به بیان ساده‎تر ارز رمزنگاری شده SECRET تازه‌ترین کوین بلاک چین اتریوم است که از ایمنی بالایی برخوردار بوده و از قراردادهای هوشمند برمبنی اطلاعات خصوصی استفاده می‌کند.
 SECRET یک شبکه رمزنگاری شده است که قراردادهای هوشمند خصوصی

 

شبکه بلاک‌ چین  SECRET چیست؟

شبکه بلاک‌ چین SECRET یک بلاک‌ چین رمزنگاری شده است که باهدف افزایش امنیت مالی و اطلاعات کاربران و محافظت از حریم خصوصی کاربر بر پایه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کنند. این شبکه از قراردادهای هوشمند به‌ منظور افزایش امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند که این مسئله را می‌توان تکامل شبکه اتریوم دانست. همانند مونرو و زیکش، که برای تکامل حریم خصوصی شبکه بلاک ‌چین بیت کوین است. این شیوه نوین قابلیت ایمن سازی مسیر انتقال داده را میسر می کند. توسعه دهندگان شبکه سکرت باوردارند تعادل بین شفافیت و حریم خصوصی ارزها در این شبکه پیاده سازی شده است. از این رو شبکه سکرت محیطی کاملاً خصوصی برای کاربران است. بزرگترین ویژگی شبکه SECRET , غیرمتمرکز بودن آن است. غیرمتمرکز بودن ویژگی مهمی است که منجر به ایمن‌سازی و مقیاس‌پذیر بودن فضای کاری مشتریان می‌شود و با اینترنت غیرمتمرکز هماهنگ است. بنابراین شبکه سکرت اولین بلاک چین از ورودی، خروجی و قراردادهای هوشمند رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند.

SCRT

ارز دیجیتال سکرت (SCRT)  سکه اصلی شبکه Secret است. این ارز بسیار شبیه به (XMR)، دش و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است که موجودی و گیرنده وتمامی اجزای آن را می‌توان رمزنگاری کرد. حریم خصوصی که توسط Secret Network تنظیم شده است کاملا شما را ناشنان می‌کند و هیچ ردی از عملیات‌های شما باقی نمی‌گذارد. دارندگان SCRT اگر می‌خواهند موجودی خود را به اشخاص ثالث نشان دهند، باید یک کلید مشاهده ایجاد کنند.
SCRT علاوه بر عملکرد به عنوان یک ارز، برای پرداخت هزینه های مورد نیاز برای استفاده از برنامه ها در شبکه این ارز و مدیریت بلاکچین نیز استفاده می شود. کاربران باید توکن‌های SCRT را به اشتراک بگذارند تا به گره‌های مخفی تبدیل شوند و به امنیت شبکه کمک کنند. این توکن ها همچنین برای مشارکت در اداره شبکه و رای دادن به پیشنهادهایی که آینده آن را تعیین می کنند، مورد نیاز هستند.


SIENNA
 

Sienna (SIENNA) توکن دیگری است که در Secret Network وجود دارد. این سکه بسیاری از عملیات های یک سیستم بلاکچین از جمله استقراض، دریافت وام و ... را امگان پذیر می‌کند. توکن‌های SIENNA را می‌توان به‌عنوان به عنوان سرمایه گذاری برای استفاده آینده در پلتفرم Sienna استفاده کرد.
مجموع عرضه توکن های SIENNA به 10 میلیون محدود شده است. این یک سکه نسبتا جدید است که در سپتامبر 2021 عرضه شد. ارزش بازار آن تا نوامبر 2021 به 42 میلیون دلار رسید.


شبکه ارز دیجیتال SECRET چگونه کار می‌کند؟


این ارز دیجیتال یک بلاک‌ چین لایه اول است که بر اساس قوانین Cosmos/Tendermin توسعه داده شده است. این بلاک‌ چین که حاکمیت شبکه خود را بر عهده دارد، بر اساس شبکه‌ای از نودهای توزیع ‌شده کار می‌کند که قراردادهای هوشمند این شبکه را پردازش می‌کنند. این نودها در محیطی امنیتی به نام TEE به کار خود ادامه می‌دهند و از داده‌های درون آن‌ها هیچ اطلاعی ندارند؛ همین دلیل باعث می‌شود این ارز دیجیتال از امنیت پروتوکل‌های بالایی بخوردار باشد.
همانطور که گفتیم این ارز دیجیتال به عنوان یک توکن اصلی برای SECRET شناخته می‌شود. افراد حاضر در این شبکه بلاک‌ چین می‌توانند از توکن SECRET برای انواع کارهای بلاکچینی به خصوص انتقال و مدیریت استفاده کنند. برای درک بهتر عملکرد این ارز دیجیتال در دنیای امروز، کافیست بدانید همان‌طور که ارزهای مونرو و زی‌کش نسخه‌های ایمن شده برای بلاک‌ چین بیت‌کوین به شمار می‌آیند، ارز دیجیتال SECRET نیز نسخه کاملا جدید شده و به روز شده ارز دیجیتال اتریوم است که از قراردادهای هوشمند و امنیت داده‌های کاربران استفاده می‌کند.

 

 Secret Network از کجا آمده است؟


شبکه Secret شبکه بلاک‌ چین نوینی است که از دل کمپانی انیگما (Enigma) به وجود آمده است. انیگما استارت‌آپی است که فعالیت‌های خود را بر اساس مفهوم پروتکل غیرمتمرکز و توسعه قراردادهای هوشمند مخفی و خصوصی را انجام داده است. انیگما با افزایش عملکرد خود در حوزه پروتکل‌های غیرمتمرکز در ICO سال ۲۰۱۷ موفق شد ۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند، بااین‌حال در سال ۲۰۲۰ قوانین جدیدی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار وضع شد و در نتیجه این کمپانی نیز مجبور شد تا با کمیسیون SEC به توافق برسد. اما اعضای کامیونیتی انیگما تصمیم جدیدی مبنی بر اعلام استقلال آن گرفتند که این پروژه کاملاً مستقل و غیرمتمرکز به فعالیت‌های خویش ادامه دهد و در نتیجه حاصل آن شبکه سکرت کنونی به وجود آمد؛ بنابراین صاحبان توکن انیگما (ENG) موفق شدند، توکن‌های خود را با توکن سکرت (SCRT) تبادل کنند. از این رو انیگما به نقش اصلی در توسعه شبکه سکرت نقش داشته است.


بنیان‌گذاران  Secret Network؟

 

گای زیسکیند (Guy Zyskind) یکی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال است. وی تحصیلات آکادمیک خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تل آویو به پایان رسانید. همچنین، همچنین دوره کارشناسی ارشد خود را از موسسه فناوری ماساچوست در سال ۲۰۱۶ را کسب کرد. درجه فعالیت جناب گای زیسکیند به‌عنوان مدیر ارشد فناوری تامکیکس، مدیر توسعه کسب‌وکار بوده است. بعد از سال ۲۰۱۶ تصمیم به راه‌اندازی آزمایشگاه این ارز دیجیتال محبوب گرفت و امروزه مدیر عامل بخش آزمایشات این سیستم و یکی از مهم ترین نقش‌ها در این ارز دیجیتال دارد.
نیر زیسکیند (Nir Zyskind) برادر گای با وی همکاری می‌کند و مدیر توسعه و عملیات تجاری در شبکه SCRT را برعهده دارد. تیر، نیز یکی از مؤسسان این شبکه است. سابقه فعالیت‌های نیز حدود پنج سال کار به‌عنوان مدیر فروش و حسابداری در مرکز تحقیقات  IVC  در تل‌آویو بود. نیز تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ارتباطات جمعی و مدیریت بازرگانی در اسرائیل به پایان رسانید.
شبکه غیرمتمرکز نودهایی که مدیر شبکه ارز دیجیتال Secret هستند، نیازی به دسترسی به داده‌ها ندارند و پردازش را بدون داده‌ انجام می‌دهند، به اجماع می‌رسند. افراد می‌توانند با استفاده از کلید های مشاهده خاص هود داده‌های موردنظر خود را مشاهده کنند.


ماهیت این شبکه به دلیل وجود Dapp ها و محافظت در برابر حملات MEV است و این ارز از بلاک‌های زنجیر به زنجیر استفاده می‌کند که باعث می‌شود کاربران تراکنش‌های خود را در محیطی ایمن تر انجام دهند.
برخلاف شبکه‌های متمرکز در شبکه غیرمتمرکز نودهایی که نقش میزبانی در شبکه ارز دیجیتال Secret را اجرا می‌کنند، دسترسی به اطلاعات در حال پردازش ندارند، اما به شیوه غیرمتمرکز به اجماع می‌رسند. (اثبات سهام، تحمل خطای بیزانسی.) برای دسترسی کاربران به داده‌های شخصی خویش امکان استفاده از کلیدهایی با عنوان "کلیدهای مشاهده" که قابلیت دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس آنها وجود دارد. همچنین فرد سومی که لازم است له داده‌ها دسترسی داشته باشند از این طریق امکان دریافت اطلاعات و انجام فعالیت‌های مربوطه خواهند داشت.

 

قراردادهای سکرت چگونه است؟

 

در شبکه سکرت انجام قراردادها دارای چارچوب‌های خاصی هستند. "قراردادهای secret"، مبتنی بر Rust هستند، در این راستا انجام محاسبات با استفاده از ابر داده‌های شخصی و محرمانه امکان‌پذیر می‌کند. قوانین این شبکه قابلیت منحصربه‌فردی را برای کاربران شبکه ایجاد می‌کند. این قوانین مختص شبکه secret است و در دیگر شبکه‌های بلاک‌ چین وجود ندارد.  انجام قراردادهای secret از برخی اپلیکیشن‌های کاربردی به‌منظور ذخیره اطلاعات و ارتباط میان داده‌های رمزنگاری شده برای استفاده در قسمت کاربر، NFT با محتوای مختص به کاربران و مالکیت آنها برای کاربر، پروتکل‌هایی برای ارائه وام با دریافت دادهایی خصوصی به‌منظور وثیقه و کلیه برنامه کاربردی برای تصادفی واقعی در زنجیره موردنیاز است، تشکیل شده است.

 
چه چیزی سکرت نتورک را منحصربه‌فرد کرده است؟


بزرگ‌ترین ویژگی شبکه‌های بلاک‌ چین غیرقابل‌تغییر بودن و شفافیت داده‌ها است، اگرچه این امر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است اما این امر موجب ایجاد محدودیت برای برخی کاربران خواهد شد. درصورتی‌که کاربران بخواهند انتقال اطلاعات آنها خارج از دسترس دیگران باشد در این صورت بلاک‌ چین با پردازش آن دچار محدودیت می‌شود. این اتفاق اگرچه ناخوشایند است و برای شبکه‌های بلاک‌ چین یک مشکل محسوب می‌شود اما شبکه‌های بلاک‌ چین جدید از جمله ارز دیجیتال secret network سعی دارند این باگ را برطرف کنند. سکرت نتورک برای حل این مسئله لایه حفاظتی جدیدی ارائه می‌کند که قابلیت ایجاد حریم خصوصی برای کاربر و حفظ خصوصیات قابل‌توجه بلاک‌ چین. اگرچه شبکه سکرت تنها پروژه برای بهبود این مسئله نیست اما توانایی ایجاد آینده‌ای روشن برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، به‌ویژه در حوزه اقتصاد غیرمتمرکز (دیفای) رقم بزند.
بلاک‌ چین سکرت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که می‌تواند در محیطی قابل‌اعتماد اجرا شود و  داده‌های کاربران را از دسترس اپراتورها و یارانه‌ها مخفی کرده و پردازش آن به طور کامل اجرا شود. به‌طورکلی شبکه بلاک‌ چین سکرت برای برنامه‌های غیرمتمرکزی که با در فعالیت خود از داده‌های حساس استفاده می‌کنند، کاربردی است. شبکه سکرت طیف گسترده‌ای از خدمات را برای کاربران خو ارائه می‌کند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ارائه برنامه‌هایی با حفظ حریم شخصی بالا از جمله رتبه‌بندی اعتبار و وام‌دهی.
حفظ حریم خصوصی کاربران در سیستم‌های مجهز به یادگیری ماشینی
افزایش قابلیت اشتراک‌گذاری و کسب درآمد در محیطی امن برای انتقال اطلاعات

 

توکن SCRT در سکرت نتورک

ارز دیجیتال scrt و بلاک چین
توکن این ارز SCRT نام دارد که در بسیاری از صرافی‌ها می‌توانید این توکن را بسیازید و خرید و فروش کنید. این توکن کاربردهای بسیار زیادی از جمله محافظت از حریم خصوصی مکاربران در فضای ارز دیجیتال دارد. این توکن اولین‌بار در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ در و بسایت CoinMarketCap  به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال لیست شد. باتوجه‌به میزان گسترش  این ارز در بازار کریپتو مقدار کل توکن‌های شبکه سکرت به میزان  190,165,060 واحد است. امکان خرید توکن SCRT از صرافی‌های بایننس، کوینکس یا Gate.io  وجود دارد. گفتنی است باتوجه‌به مسدود شدن صرافی بایننس برای کاربران ایرانی، می‌توانید از  راه‌های جایگزینی استفاده نمایید. صرافی کوینکس برای فعالیت کاربران ایرانی در حال حاضر هیچ‌گونه مخالفتی نشان نداده البته بهتر است همیشه بااحتیاط اقدام به فعالیت نمایید

تحلیل تاریخچه قیمتی توکن SCRT

بعد از ثبت شدن توکن SCRT در و بسایت CoinMarketCap، قیمت آن با افزایش زیادی مواجه نشد و تا اوایل ماه  فوریه ۲۰۲۱، بدون تغییر قیمت دادوستد شد. در این زمان کمترین قیمت ثبت‌شده برای این توکن هم در (۳ نوامبر ۲۰۲۰) و در حدود قیمت ۰٫۲۵۵ دلار اتفاق افتاد. بااین‌وجود در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۱، موفق به تجربه اولین  موج صعودی خود بود. به صورتی که درزمان رخداد این موج در کمتر از دوهفته قیمت توکن SCRT را از حدود قیمتی ۱ دلار به ۴٫۶ دلار رساند.
اما این موج شکننده بود و روز دچار نوسان کاهش قیمت آغاز شد و حتی کف ۲٫۴ دلار را نیز تجربه کرد. البته بعدازاین مدت موفق به ایجاد موج صعودی بعدی در ابتدای آوریل آغاز شد. بااین‌وجود قیمت SCRT نتوانست از ۴٫۷ دلار پا فراتر بگذارد. با تلاش زیادی که برای در قله ماندن داشت اما در مدت کوتاهی روند نزولی را شروع کرد و در جولای ۲۰۲۱ به سطوح زیر ۱ دلار هم رسید و کف قیمتی را به ثبت رساند. سپس با نفس تازه‌ای، روند صعودی ملایمی را آغاز کرد تا اوایل اکتبر ۲۰۲۱  که صعود شدت گرفت و در ۱۱ اکتبر، به سطح ۶٫۹ دلار رسید. خوشبختانه این صعود لذت‌بخش بود و موج مثبت  بعدی قیمت SCRT بعد از اصلاح، از ۲۰ اکتبر آغاز شد و بزرگ‌ترین قله  صعودی را در تاریخچه خود با قیمت ۱۰٫۷ دلار در ۲۸ اکتبر ثبت کرد. بعدازاین تاریخ و بعد از یک نزول کوتاه‌مدت مجدداً شروع به حرکت به‌سوی بالا کرده و در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ موفق شد تا محدوده ۹٫۵ دلار رشد داشته باشد. ازاین‌پس از نوسان‌های بازار تأثیر گرفته و روند کلی بازار رمزارزها مجدد اصلاح و ریزش قیمتی جدیدی را تجربه کرد و تا محدوده ۴٫۸ دلار نزول کرد.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتال SCRT :


سکرت با نماد اختصاری SCRT  دارای ارزش حدود ۱۵۲.۸۲ میلیون دلار در بازار کریپتوکارنسی در رتبه ۱۴۸ قرار داشته و سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از سکرت در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱  با قیمت ۰.۹۳۵۸۴۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۹۹۹ تومان معادل ۲۹,۹۴۶ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۶.۰۶ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۲.۵۴% کاهش‌یافته است. این ارز دیجیتالی بالاترین قیمت خود را در تاریخ ۰۶ آبان ۱۴۰۰(۲۸ October ۲۰۲۱) معادل ۱۰.۶۵ دلار داشته که همین %۹۱.۲۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش ارز دیجیتال سکرت ۱۶۳.۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۷۶.۳۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن سکرت معامله می‌شود، صرافی بایننس با سهم %۴۵.۲۲ از حجم معاملات روزانه است.


آینده روشن توکن SCRT :


استارت‌آپ Enigma  پس از ادغام پروژه‌های Enigma و secret network و سواپ دو توکن ENG و SCRT در ژانویه ۲۰۲۱، Enigma  تغییرات کلی در تاریخچه زندگی خود ایجاد کرد. ازاین‌پس ارز دیجیتال Secret Network  به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد پروژه جدیدی را با عنوان Secret DeFi شروع کرد  که شاهد تغییرات قابل‌توجهی در این  در  بزرگی در حوزه دیفای ایجاد کند. راه اندازی صرافی غیر متمرکز SecretSwap به ارزش این توکن بسیار افزوده است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خرید و فروش این توکن داشته باشد. این صرافی غیر متمرکز بوده و بدون هیچ دخالت کاربران شخص ثالث معاملات را انجام می‌دهد و یکی از اهداف این پروژه همان افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران بوده که به راحتی پیاده سازی شده است.

مرجع: coin360

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


اتریوم یک بستر برای قراردادهای هوشمند و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز است. به دلیل پیشرفت این بلاکچین و افزوده شدن ویژگی‌های بیشتر به آن، صدای رقابت سایر بلاکچین‌ها با اتریوم به گوش می‌رسد. یکی از رقبایی که توجه فعالان بازار ارز دیجیتال را به خود جلب کرده است شبکه‌ی سوانا است. این شبکه ادعا دارد که تراکنش‌ها در آن با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. ارز دیجیتال سوانا به یک باره با جهش قیمت مواجه شد و همین جهش باعث شد تا به جایگاه بالاتری دست پیدا کند. چهارمین رویداد هکاتون و سرمایه‌گذاری موسسه‌ی پولی‌چین (Polychain) و افرادی مثل اندرسون هورویتز (Andreessen Horowitz) در افزایش قیمت این ارز دیجیتال تاثیر زیادی داشتند. همین پیشرفت‌ها و دادن وعده‌ی انجام تراکنش‌ها با سرعت بالاتر در شبکه سوانا باعث شد تا تعدادی از فعالان بازار سرمایه این ارز دیجیتال را به عنوان رقیب جدی اتریوم در نظر بگیرند و حتی بعضی از افراد معتقدند که سوانا در آینده می‌تواند جای اتریوم را بگیرد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال اتریوم و سوانا بپردازیم و آن دو را به طور کامل مقایسه کنیم.


مروری بر ارز دیجیتال اتریوم


ارز دیجیتال اتریوم پلتفرمی است که بر بستر بلاکچین طراحی شده و امکان پیاده سازی برنامه‌های غیرمتمرکز را برای کاربران فراهم می‌کند. در حقیقت شبکه‌ی اتریوم برای حل مشکلات و محدودیت‌های بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد اما کاربردهای متفاوت‌تر و بیشتری از آن دارد. ارز دیجیتال شبکه‌ی اتریوم، اتر (ETH) نام دارد. در واقع اتر یک توکن است که بلاکچین خصوصی ندارد و برای پرداخت هزینه‌های شبکه اتریوم از آن استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، اتر رمزارزی است که در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. یعنی اتریوم علاوه بر اینکه یک شبکه ارز دیجیتال است و امکان انتقال پول در بلاکچین آن وجود دارد، بستری فراهم کرده که بتوان فعالیت‌های متنوعی روی آن انجام داد. قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (Decentralized Apps) از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین فعالیت‌های قابل انجام در شبکه اتریوم هستند. اگر بخواهیم اتریوم را به چیزی قابل درک تشبیه کنیم، سیستم عامل بهترین تشبیه خواهد بود. زیرا کاربرد این شبکه به قدری گسترده است که عنوان نسل دوم ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. هدف اصلی از ایجاد شبکه‌ی اتریوم انجام تمام فعالیت‌های مالی به صورت غیرمتمرکز و بدون حضور واسطه‌ها بود. به دنبال حذف واسطه‌ها هزینه‌های اضافی کاهش یافت و این به نفع کاربران است. با همه‌ی این‌ها باز هم اتریوم به طورکامل به اهداف خود دست نیافته و توسعه دهندگان آن در تلاش هستند تا لایه دوم اتریوم را ایجاد کنند و این همان چیزی است که شبکه‌های رقیب می‌خواهند زودتر از تکامل اتریوم 2 به آن برسند.


بررسی ویژگی‌های اتریوم


گسترش اتریوم در طول سال‌ها رابطه‌ی مستقیمی با خصوصیات آن دارد. به عبارتی ویژگی‌های شبکه‌ی اتریوم آن را از سایر بلاکچین‌ها متمایز کرده است. البته پس از اتریوم شبکه‌های دیگری به وجود آمدند که ممکن است ویژگی‌های یکسانی با اتریوم داشته باشند اما همین ویژگی‌ها برای اولین بار مختص اتریوم بودند و باعث محبوبیت آن شدند.


•    غیرمتمرکز بودن


بلاکچین اتریوم اولین شبکه‌ای است که به صورت منبع باز طراحی شده و بدون نیاز به واسطه‌ها فعالیت می‌کند. هیچکدوم از نهادهای مالی و سایر سازمان‌ها نقشی در کنترل و مدیریت تراکنش‌ها و سایر فعالیت‌ها ندارند. به همین دلیل هزینه‌ی انجام کارها در این شبکه کاهش یافته و به دنبال عدم تمرکز قدرت در دست نهاد یا افراد خاصی، کاربران می‌توانند آزادانه در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. همچنین هیچ شخصی نمی‌تواند در فعالیت کاربران اخلال ایجاد کرده و یا اطلاعات آن‌ها را دستکاری کند. درواقع این اصلی‌ترین ویژگی شبکه اتریوم و سایر بلاکچین‌های مانند آن است.


•    بهره‌مندی از تکنولوژی


یکی از ویژگی‌های برتر اتریوم این است که به زبان تورنیگ نوشته شده و به همین دلیل قابلیت پشتیبانی از مجموعه برنامه نویسی را دارد. زبان برنامه نویسی استفاده شده برای پلتفرم اتریوم، سالیدیتی است که امکان کدنویسی قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند.


•    قابل توسعه بودن


ویژگی توسعه دائمی در پلتفرم اتریوم این امکان را به برنامه‌های ساخته شده در این شبکه می‌دهد که درصورت نیاز بروزرسانی شده و نسخه‌ی پیشرفته و بهتری از آن‌ها در اختیار کاربران قرار بگیرد. با وجود اینکه پروژه‌ها بر بستر اتریوم کاربرد یکسانی دارند اما هرکدام از آن‌ها می‌توانند به صورت جداگانه توسعه پیدا کرده و شرایط فعالیت را بهبود ببخشند. حتی خود شبکه‌ی اتریوم نیز قابل توسعه است و لایه‌ی دوم آن در راستای رفع مشکلات موجود ایجاد شده است.


•    ارائه‌ی انواع خدمات مالی


بیشتر ارزهای دیجیتال با هدف تسهیل پرداخت‌ها و رفع نیازهای مالی کاربران ایجاد شده‌اند. اما شبکه‌ی غیرتمرکزی همچون اتریوم نه تنها برای پرداخت مالی همتا به همتا قابل استفاده است بلکه خدمات مالی دیگری از جمله قرض دادن، قرض گرفتن، ایجاد صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز و پلتفرم‌های کشت سود را ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از قراردادهای هوشمند بر بستر اتریوم یکی از ویژگی‌های خاص آن است. در این قراردادها تمام شرایط کامل واضح است و به دلیل عدم امکان تغییر آن احتمال کلاهبرداری و تخلف هم به صفر می‌رسد. نکته‌ی قابل توجه این است که کاربران فقط با استفاده از کیف پول دیجیتال و بدون نیاز به دریافت تاییدیه از سازمان خاصی امکان استفاده از خدمات شبکه اتریوم را دارند.


•    نامحدود بودن تعداد اتر


اتر بر اساس الگوریتم اثبات کار (Pow) طراحی شده و ارز دیجیتال قابل استخراج است. اما تعداد مشخصی برای آن وجود ندارد و به صورت نامحدود عرضه می‌شود. البته نامحدود بودن تعداد اتر باعث تورم بیش از حد آن نمی‌شود و هر ماینر پاداش مشخصی دریافت می‌کند.


•    عرضه توکن‌های NFT

اتریوم یکی از پلتفرم‌های اصلی برای عرضه توکن‌های غیرقابل معاوضه است. قابلیت استفاده از این تکنولوژی امکان عملی شدن اهداف گوناگون را فراهم می‌کند. این توکن‌های رمز نگاری شده ویژگی‌های منحصر به فرد را دارند و در بخش‌های هنر، برنامه‌های دیجیتال، گیمینگ و ارائه‌ی برخی مجوزها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


نیم نگاهی به ارز دیجیتال سوانا


سوانا هم مانند اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که امکان اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) را فراهم می‌سازد. همه‌ی ما می‌دانیم که اتریوم در بحث مقیاس پذیری دارای مشکلات و محدودیت‌هایی است. درحالیکه سوانا سرعت بیشتری نسبت به آن دارد و به همین دلیل یک خطر جدی برای اتریوم محسوب می‌شود. البته سرعت تایید تراکنش‌ها در اکثر بلاکچین‌ها نسبتا پایین است و این موضوع یکی از نقطه ضعف‌های اصلی این شبکه‌ها است. با روی کارآمدن سوانا خدمات به صورت بهینه‌تر ارائه می‌شود. اتریوم قابلیت پردازش 13 الی 15 تراکنش در هر ثانیه را دارد. درحالی که در پلتفرم سوانا در هر ثانیه بیشتر از 50 هزار تراکنش پردازش می‌شود. با یک حساب ساده هم متوجه می‌شویم که سوانا سرعت بسیار بالاتری دارد و مقیاس پذیری آن بهتر است. از این رو شبکه‌ی سوانا علاوه بر بلاکچین‌هایی همچون اتریوم، برای مسترکارت و پی‌پال هم یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود. درحالت کلی اگر بخواهیم سوانا را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم بسیار شبیه به اتریوم است و از صرافی‌های غیرمتمرکز، توکن‌های NFT و انواع برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند اما کارایی بیشتری دارد. به طوری که تعداد پروژه‌های فعال اتریوم ERC است و مشابه آن با نام SPL در سوانا وجود دارد. هدف اصلی سوانا تسریع تمرکز زدایی، افزایش سرعت پردازش و ارائه‌ی خدمات بهتر به کاربران است.

ارز دیجیتال اتریوم و سوانا
بررسی ویژگی‌های سوانا


به طورکلی سوانا با هشت نوآوری اصلی شناخته می‌شود که عبارتند از:


•    الگوریتم اثبات تاریخ (Proof of History)


یک چالش بزرگ که تقریبا تمام شبکه‌های توزیع شده با آن مواجه هستند عدم اعتماد به برچسب‌های زمانی دریافتی است. چون امکان اضافه شدن این برچسب‌ها توسط خود نودها وجود دارد. اما در پلتفرم سوانا این مشکل رفع شده و با ویژگی اثبات تاریخچه توانایی تغییر برچسب‌های زمانی از نودها سلب شده و یک مرجع سراسری ایجاد می‌شود که تایید اعتبار خروجی را انجام می‌دهد. درنتیجه نیازی به هماهنگی نودها نیست و این باعث افزایش سرعت تایید تراکنش‌ها می‌شود.


•    توربین‌ها


بین اعتبارسنج‌ها یک پل ارتباطی وجود دارد و توربین در شبکه‌ی سوانا کار این پل را انجام می‌دهد. وجود این ویژگی باعث می‌شود تا سوانا با سایر بلاکچین‌ها در ارتباط باشد و کاربران می‌توانند از طریق آن، توکن‌های خود را از شبکه‌ای به شبکه‌ی دیگر انتقال دهند. توربین به صورت مستقل از اجماع سوانا عمل می‌کند و می‌توان آن را شبیه به بیت تورنت (Bit Torrent) دانست. البته نباید فراموش کرد که توربین سوانا عملکرد بهتری دارد. توربین با تقسیم یک بلاک به بخش‌های کوچکتر مشکلات مربوط به پهنای باند را رفع کرد است.


•    تحمل خظای بیزانس تاور (Byzantium Failure Tolerance Tower)


این ویژگی یک الگوریتم خاص در بلاکچین سوانا و شبکه‌های ارزهای دیجیتال است. با توجه به اینکه بیشتر بلاکچین‌ها به صورت غیرمتمرکز طراحی شده‌اند و نودهای کامپیوتری وظیفه‌ی کنترل آن را برعهده دارند ممکن است بعضی از گره‌ها عملکرد درستی نداشته باشند و یا دچار خرابی شوند. در این شرایط به توافق رسیدن برای تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌شود. اما با وجود الگوریتم تحمل خطای بیزانس که عملکرد آن براساس اثبات تاریخچه است اعتبارسنج‌ها پس از رای‌گیری در مورد اعتبار یکی از دفترهای کل به یک نتیجه قطعی می‌رسند و دیگر نیازی به تبادل حجم بالایی از اطلاعات نیست. وجود این ویژگی باعث می‌شود سرعت تایید تراکنش‌ها بیشتر شود.


•    سی لول (Sealevel)


در تمامی شبکه‌های بلاکچینی برای پردازش تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند از روش تک محوری استفاده می‌شد. یعنی در یک زمان مشخص یکی از قراردادها اجرا می‌شد. اما با وجود قابلیت سی لول در شبکه‌ی سوانا امکان اجرا و پشتیبانی بیش از یک قرارداد و تراکنش وجود دارد و تمامی فعالیت‌ها را به صورت موازی انجام می‌دهد. سی لول یک نوع ماشین مجازی یا موتور پردازش است که با استفاده از GPU و SSD کار می‌کند و وظیفه زمانبندی تراکنش‌ها را بر عهده دارد.


•    گلف استریم (Gulf Stream)


استخر تراکنش‌های در انتظار تایید که با نام ممپول (Mempool) نیز شناخته می‌شود جایی برای نگهداری تراکنش‌های تایید نشده است. فناوری گلف استریم در شبکه سوانا شباهت زیادی به ممپول دارد اما نوع پیشرفته آن است. علت اینکه پلتفرم سوانا توانایی پردازش و تایید 50 هزار تراکنش در ثانیه را دارد این است که اعتبارسنج‌ها با آگاهی از ترتیب لیدرها (سردسته‌ی نودها که تراکنش‌ها را تایید می‌کند) تراکنش‌ها را قبل از زمان تعیین شده به لیدرها ارسال می‌کنند. درنتیجه کاربران مدت زمان کمتری را برای تایید تراکنش‌ها صرف می‌کنند.


•    پایپ لاینینگ (Pipelining)


واحد پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌ی سوانا پایپ لاین است و روند تایید و پردازش تراکنش‌ها به عملکرد این واحد بستگی دارد. این واحد با استفاده از قسمت‌های مختلف سخت افزاری به بهینه‌سازی اعتبارسنجی کمک می‌کند. با وجود پایپ لاین اطلاعات و داده‌هایی که روی یک بلاک قرار دارند به بلاک بعدی منتقل می‌شوند.


•    کلاد بریک (Cloud break)


مقیاس پذیری بالای شبکه‌ی سوانا تا حد زیادی به این ویژگی وابسته است. پیگیری حساب‌ها در شبکه‌های توزیع شده با استفاده از حافظه ذخیره‌سازی انجام می‌شود و اگر فضای این حافظه کافی نباشد عملکرد شبکه دچار اختلال می‌شود. با طراحی مکانیسم کلادبریک در سوانا این امکان فراهم شده که هر دیسک ظرفیت ذخیره‌ی مجزا داشته باشند. در این شرایط بلاک‌ها در کمترین زمان ساخته شده و داده‌ها با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند.


•    آرشیو کننده‌ها (Archivers)


در شبکه‌ی سوانا اعتبارسنج‌ها وظیفه‌ی ذخیره سازی داده‌ها را بر عهده ندارند و این کار به نودهایی به نام بایگانی کنندگان واگذار شده است. نودها عمل ذخیره سازی داده‌ها را بر اساس فضای موجود در سخت افزار‌های خود و یا روی نودهای دیگر انجام می‌دهند. در شبکه‌ی سوانا امکان دسترسی به این اطلاعات وجود دارد و هرچند وقت یکبار، شبکه داده‌های ذخیره شده را کنترل می‌کند تا مطمئن شود نودها کار خود را به درستی انجام می‌دهند.


شباهت‌های اتریوم و سوانا


یکی از شباهت‌های اصلی این دو شبکه ساختار غیرمتمرکز آن‌ها است و بستری فراهم کرده‌اند تا بتوان قراردادهای هوشمند و انواع برنامه‌های غیرمتمرکز را روی آن‌ها اجرا کرد. اهداف اتریوم و سوانا بسیار شبیه به هم است و تلاش می‌کنند تا از طریق بلاکچین‌های خودشان بر ابزارهای Web3 تسلط پیدا کنند. حتی حوادث امنیتی و آسیب‌پذیری این دو پلتفرم نیز شباهت‌های زیادی دارند. برای مثال در سوانا پروتکل Wormhole هک شده بود و در اتریوم نیز به دنبال آسیب‌پذیری یکی از کدها یک مورد سرقتی اتفاق افتاد. شباهت دیگر این دو پلتفرم تلاش برای افزایش مقیاس‌پذیری و تمرکز زدایی است و سعی دارند خدمات ارزان و بهتری ارائه دهند.


مقایسه اتریوم و سوانا و بررسی تفاوت آن‌ها


با وجود تمام شباهت‌ها و ویژگی‌های مشابه، بلاکچین‌های دو ارز دیجیتال اتریوم و سوانا تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند و این به تکنولوژی زیرساختی آن‌ها مربوط می‌شود. در این بخش تفاوت‌های اساسی این دو پلتفرم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


1-    تفاوت از نظر مکانیسم اجماع


یکی از مهم‌ترین موارد در مقایسه سوانا و اتریوم تفاوت زیرساختی این دو شبکه‌ی ارز دیجیتال است. همانطور که می‌دانیم اتریوم مبتنی بر مکانیسم اثبات کار (Proof of Work) طراحی شده و کنترل و محافظت از آن بر عهده‌ی صدها هزار ماینر است و فرآیند اجماع ان با به اشتراک گذاشتن قدرت سخت افزاری و محاسباتی ماینرها تکمیل می‌شود. این کار غیرمتمرکز ماندن اتریوم را تضمین می‌کند اما به دلیل عدم توان پردازش تعداد زیادی از تراکنش‌ها در یک ثانیه ممکن است عملکرد این شبکه با کاهش شدیدی روبه‌رو شود. از این رو خبرهایی به گوش می‌رسد که مبنی بر تغییر الگوریتم اتریوم از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) است. و دلیل اینکار بهینه‌سازی اتریوم معرفی شده است. با اینکه الگوریتم اتریوم اثبات کار از ایمنی بیشتری برخوردار است اما در عوض باعث صرف انرژی زیادی می‌شود. از طرفی در الگوریتم اثبات سهام علاوه بر کاهش هزینه‌های اضافی و بهره‌وری انرژی، تایید اعتبار تراکنش‌ها توسط اعتبارسنج‌هایی انجام می‌شود که حداقل یک سهم (ETH32) داشته باشند. درحالیکه سوانا از مکانیسم کاملا متفاوتی استفاده می‌کند و بر پایه اثبات تاریخ (Proof of History) طراحی شده است. این الگوریتم برای تعیین گذر زمان بین دو رویداد استفاده می‌شود و با وجود آن وضعیت داده‌ها به صورت رمزنگاری شده قابل مشاهده هستند. در شبکه سوانا تراکنش‌ها ردیابی شده و به تاید زمانی می‌رسند. در واقع سفارشات در یک صف زمانی قرار گرفته و به صورت موازی ترتیب بندی می‌شوند. به همین دلیل سوانا به یکی از بلاکچین‌های سریع و ایمن تبدیل شده است.


2-    تفاوت از نظر معماری


شبکه اتریوم دارای ساختار و معماری دولتی است. به همین دلیل در این شبکه تمام تراکنش‌ها در حال ثبت هستند و این کار در یک حالت خاص انجام می‌شود. به دنبال این ویژگی در صورت تشکیل تراکنش جدید باید تمام اطلاعات موجود در ماینرها بروزرسانی شوند تا تراکنش‌های جدید قابل مشاهده باشند. یکی از دلایل اصلی کند بودن ارز دیجیتال اتریوم همین موضوع است. درحالیکه سوانا قابلیت پشتیبانی از معماری دولتی را ندارد و معماری آن «بدون وضعیت» است. یعنی در سوانا لازم نیست تراکنش‌ها به طور مجزا بروزرسانی شوند و پردازش تراکنش‌ها پشت سرهم انجام می‌شود. این نوع ساختار باعث افزایش مقیاس پذیری سوانا نسبت به اتریوم شده است.

جمع بندی

باتوجه به توضیحات ارائه شده در مورد دو شبکه اتریوم و سوانا می‌توانید نسبت به نیازها و خواسته‌های خود یکی از آن‌ها را برای انجام فعالیت‌های دیجیتالی انتخاب کنید. با اینکه ارز دیجیتال اتریوم محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد و بیشتر برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بر بستر آن اجرا می‌شوند اما طولانی بودن زمان انتظار برای تایید تراکنش‌ها و پایین بودن سرعت شبکه، کاربران را به سمت پلتفرم‌هایی سوق می‌دهد که فاقد این محدودیت‌ها باشند. در حال حاضر سوانا به عنوان اصلی‌ترین رقیب اتریوم شناخته می‌شود و ویژگی‌های مثبتی نسبت به آن دارد. ارتقای سرعت پردازش تراکنش‌ها و بهبود ارائه خدمات دیجیتالی به کاربران ازجمله این ویژگی‌ها هستند. به طور کلی دو شبکه ارز دیجیتال سوانا و اتریوم از لحاظ مکانیسم اجماع و طراحی زیرساختی با یکدیگر تفاوت دارند. حال این کاربران هستند که انتخاب می‌کنند کدام شبکه بهتر می‌تواند پاسخگوی نیازشان باشد.


مرجع: cryptodaily

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی فروشگاه‌های بین المللی بپردازیم که امکان پرداخت با بیتکوین را به خریداران و مشتریان خود خواهند داد. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از این مراکز که امکان پرداخت با بیتکوین را فراهم کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم.
بیت کوین در سال 2009 میلادی با هدف ایجاد یک تغییر بزرگ در سیستم پرداختی پای به عرصه دنیای دیجیتال گذاشت، به بیان دیگر هدف بیت کوین این بود تا که بتواند امکان انتقال پول،بدون نیاز به شخص ثالث را امکان پذیر کند. این مسئله به این معنی است که اکثر افرادی که قادر نیستند به واسطه بانک کارهای خود را انجام دهند، می‌توانند به واسطه این نوع از دارایی پرداخت‌های مالی خود را به ثبت برسانند و همچنین مدیریت دارایی خود را در اختیار داشته باشند. در حال حاضر بیش از 11 هزار رمزارز ارز حوزه ارزهای دیجیتال وجد دارد و همچنین 400 صرافی نیز برای معاملات رمز ارز ایجاد شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که بیش از 14 درصد از مردم آمریکا دارای رمز ارز می‌باشند و از طرفی نیز کسور السالوادور رمز ارز بیتکوین را به عنوان پول رایج مملکت خود به کار برد.
با وجود تمامی این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها، شاید این سوال برای برخی از شما عزیزان پیش آید که در کدام یک از فروشگاه‌ها می‌توان به واسطه رمز ارز بیت کوین و یا سایر رمز ارزها می‌توان اقدام به خرید کرد؟در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله به صورت مفصل بپردازیم.

تاریخچه پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت

شاید این گونه به نظر برسد که پرداخت با بیت کوین، به تازگی در میان فروشگاه‌ها و سرویس‌های مختلف رایج شده است، اما قضیه از این قرار نیست. بیت کوین ازسال 2010 میلادی یعنی یک سال بعد از عرضه شدن، توسط برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌ها پزیرفته شد. حال در ادامه این بخش به معرفی این سرویس‌ها خواهیم پرداخت،در ادامه این بخش با ما همراه باشید.
به عنوان نمونه اولین صرافی کریپتوکارنسی در فوریه سال 2010 راه اندازی شد و اولین معامله بیت کوین در چند ماه بعد از راه اندازی آن شکل گرفت. از طرفی نیز اولین تراکنش بیت کوین نیز در می سال 2010 انجام شد. در این تراکنش 10000 بیت کوین برای خرید دو عدد پیتزا از یک پیتزا فروشی مورد استفاده قرار گرفت. اگر آن تعداد بیت کوین را با قیمت امروز مورد محاسبه قرار دهیم رقمی در حدود 300 میلیون دلار خواهد شد که رقمی بسیار چشمگیر می‌باشد. این روز را در تاریخ به عنوان روز پیتزا می‌شناسند، و طرفداران بیت کوین و سایر رمز ارزها این روز را هر سال جشن می‌گیرند.
علاوه بر این مسئله در ژوئن سال 2011 برای اولین بار قیمت بیتکوین به رقمی معادل 1 دلار رسید و توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کرد. در فوریه سال 2013 میلادی نیز ردیت، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال شروع به پذیرش بیت کوین کرد و به عنوان حق عضویت در سیستم خود این رمز ارز را به عنوان پرداخت قبول کرد.

امروزه کدام‌ یک از فروشگاه‌ها امکان پرداخت با بیتکوین و سایر رمز ارزها را ارائه می‌دهند؟

در سال 2021 میلادی، بسیاری از شرکت‌ها به دلایل مختلفی به مانند مارکتینگ یا به روز ماندن و عقب نماندن از رقبای خود امکان پرداخت با بیت کوین را برای خرید فراهم کردند. برخی از این شرکت‌ها روش پرداخت کریپتویی را در کنار روش دیگر یعنی پرداخت با کارت اعتباری مورد پذیرش قرار دادند. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که برخی از فروشگاه‌ها نیز به صورت کامل خرید با بیت کوین را مورد پذیر قرار داده‌اند و به طور کلی بیت کوین را جایگزین پول فیات کرده‌اند.
در سال 2022 میلادی، شرکت‌های بسیاری به دنبال این بودند تا که بتوانند از بیت کوین و سایر رمز ارزهای حوزه  ارزهای دیجیتال در شرکت خود بهره بگیرند تا که بتوانند خود ازقبای خود متمایز نمایند. برای نمونه شرکت BTCS اعلام کرده بود که اولین شرکتی خواهد بود که سود قابل پرداخت به بیت کوین را به مشتریان خود پرداخت خواهد کرد. به همین دلیل نیز سهام این شرکت در بازار بورس نزدک لیست شده و در حال حاضر ارزشی معادل 0.05 دلار بیت کوین را در اختیار دارد. سهامداران برای دریافت این سود باید یک کیف پول بیت کوین را در اختیار داشته باشند و سهام‌های بیت کوینی خودشان را به دلار تبدیل کنند و آنان را از کیف پول بیت کوین خود خارج و تبدیل به پول فیات نمایند.
در این بین حتی آژانس‌های دولتی آمریکا نیز به دنبال این هستند تا که بتوانند پذیرش بیتکوین را آغاز کنند. در ماه کارچ سال 2022 میلادی در چند ایالت آریزونا، شرکت phoenix سعی کرد برای شهروندان خود پرداخت قبض‌های آب و برق را به واسطه بیت کوین امکان پذیر کند. شهرداری منطقه، برای تبدیل این رمز ارزها به پول فیات از یک پلتفرم استفاده کرده و پول‌ها را به ارز فیات تبدیل خواهد کرد.
در طول تمامی سال‌هایی که حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، بیت کوین رمز ارزی بوده است که توانسته به عنوان پیشتاز در این حوزه به فعالیت خود ادامه دهد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها رمز ارز بیت کوین را قانونی به حساب آورده و آن را مورد پذیرش قرار داده اند. به عنوان نمونه شما عزیزان قادر خواهید بود با پرداخت مقدار معینی از بیتکوین، از خدمات شرکت‌هایی به مانند مایکروسافت استفاده نمایید. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان اعلام کنیم که مایکروسافت تنها شرکتی نیست که از پرداخت به واسطه رمز ارزها پشتیبانی می‌کند، طبق تحقیقات صورت گرفته توسطه یک شرکت خارجی به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از 30 درصد از شرکت‌های کسب و کاری کوچک و متوسط در آمریکا بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی مورد قبول می‌دانند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با برخی از این فروشگاه‌ها و برخی دیگر از سرویس‌های خدماتی که از بیت کوین برای پرداخت استفاده می‌کنند آشنا کنیم.
شرکتت‌ها و برندهای بزرگی که بیتکوین و سایر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند

ویکیپدیا

ویکیپدیا، یکی از شرکت‌هایی است که رمز ارز بیت کوین و سایر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مورد قبول می‌داند. ویکیپدیا یک شرکت با سیستمی متن باز می‌باشد. این شرکت کمک‌های مالی خود را نیز به واسطه بیت کوین ارائه خواهد داد. البته جا دادر به این مسئله نیز اشاره کنیم که این شرکت در می سال 2022 اعلام کرده است که دیگر کمک‌های مالی را به صورت بیت کوین مورد پذیرش قرار نخواهد  داد. ویکیپدیا این امکان را از سال 2014 میلادی برای کاربران خود قرار داده بود.

مایکروسافت

مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی است که در سال 2014 میلادی شروع به پذیرش رمز ارز بیت کوین کرد. اما این شرکت نیز در سال 2018 برای مدت کوتاهی پذیرش رمز ارز بیتکوین به دلیل نوسانات بالای آن متوقف کرد و در همان سال دوباره پذیرش رمز ارز بیت کوین را امکان پذیرش کرد. کاربران مایکروسافت قادرند با استفاده از پرداخت بیتکوین از خدمات مایکروسافت استفاده کنند و برای خرید محصولات این شرکت از بیت کوین استفاده کرده و آنان را خریداری کنند.

پی پال

در این پلتفرم، مشتریان آمریکایی قادر خواهند بود در کنار خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها، با استفاده از ارزهای دیجیتال خود از تاجرانی که خدمات پی پال را پذیرفته‌اند خرید کنند. این رمز ارزها شامل بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم می‌باشند. در ضمن جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که پی پال یکی از بهترین و بزرگترین پلتفرم‌ها برای انتقال پول می‌باشد.

استارباکس

با این که در شرایط حال حاضر قادر نخواهید بود برای قهوه صبحانه خود بیتکوین پرداخت کنید، اما قادر خواهید بود آنها را در آپ کیف پول Starbucks واریز کنید. این کیف پول با استفاده از سیستمی که دارد، این امکان را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد تا که بتوانید بیتکوین خود را در هر زمانی که می‌خواهید به پول فیات تبدیل کنید و با استفاده از آن قادر خواهید بود هر آنچه که نیاز دارید را خریداری کنید.

برگرکینگ

برگرکینگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فست فودی در دنیا می‌باشد. شعبه ونزوئلا این شرکت به امکان پذیر کردن امکان پرداخت به واسطه رمز رزها این امکان را به مشتریان خود داده است تا که بتوانند مبلغ غذای خود را با استفاده از بیت ک.وین بپرداخت کنند و علاوه بر این مسئله مشتریان این شرکت قادر خواهند بود با استفاده از سایر رمز ارزهای دیجیتال به مانند اتریوم و بیت کوین کش این پرداخت‌ها را انجام دهند.

آمازون(به صورت غیرمستقیم)

شرکت آمازون یکی از بزرگترین شرکت‌های خرید و فروش آنلاین می‌باشد که بیتکوین را به عنوان یک روش پرداخت به صورت مستقیم قبول نخواهد کرد، ولی از طرفی به کاربران خود این امکان را داده است تا که بتوانند با استفاده از یک پلتفرم دیگر هزینه‌های خرید خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند و خریدهای خود را به ثبت برسانند و پرداخت این شرکت نیز به واسطه بیت کوین کش می‌باشد.

 

AMC


AMC یکی از سینماهای زنجیره‌ای مشهور در ایالات متحده آمریکا است که در اواخر سال 2021 اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی مورد قبول قرار می‌دهد. در آینده شاهد این مسئله خواهیم بود که پرداخت با بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال در تمامی برندهای سینمایی امکان پذیر خواهد شد و کاربران خواهند توانست بلیط‌های خود را به واسطه پرداخت بیت کوین تهیه نمایند.

نمایندگی‌های خوارز دیجیتال بیتکویندرویی که بیتکوین را می‌پذیرند

 

با توجه به این مسئله که شرکت‌های خودرو سازی روز به روز در حال توسعه و گسترش هستند و فروش آنان رو به افزایش است. این صنعت به سرعت به دنبال این است تا که بتواند رمز ارز بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار دهد. در این بخش از مقاله قصد داریم برخی از شرکت‌های معروف در زمینه خودروسازی را برای شما عزیزان معرفی کنیم که امکان پرداخت با بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

Post Oak Motor Cars

در سال 2021 این شرکت برای اولین بار موفق شد ه اتومبیل‌های رولزرویس و بنتلی را وارد آمریکا کند. این شرکت طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که به صورت رسمی پذیرش بیتکوین را مورد قبول قرار داده است . مشتریان از این پس قادر خواهند بود خریدهای خود را از این شرکت به وسیله بیت کوین انجام دهند. با توجه به این مسئله مشتریان این شرکت قادر خواهند بود از هر نقطه‌‌ای از دنیا خریدهای خود را از این شرکت انجام دهند.


Classic Recreations

این شرکت خودروسازی مشهور آمریکایی ماشین‌های کلاسیکی از جمله موستانگ را بازسازی می‌کند و به ارتقای آنان خواهد پرداخت. این شرکت طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که امکان خرید ماشین‌های این شرکت به واسطه بیت کوین امکان پذیر می‌باشد و از این پس مشتریان قادر خواهند بود محصولات این شرکت را به واسطه رمز ارز بیتکوین خریداری کنند و این به این معنی است که مشتریان از سرتاسر دنیا می‌توانند محصولات این شرکت را خریداری کنند.


خودروسازانی که بیت کوین را قبول دارند


برخی از شرکت‌های اتومبیل سازی در دنیا پذیرش بیتکوین را مورد قبول می‌دانند و با استفاده از آن امکان تراکنش‌های سریع را برای خود فراهم کرده‌اند. در ادامه به برخی از این شرکت‌های خودرو سازی اشاره خواهیم کرد.


تسلا


شرکت تسلا از جمله شرکت‌های خودروسازی می‌باشد که امکان خرید با بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در سال 2013 یک مشتری موفق شد لامبورگینی این شرکت را به واسطه پرداخت بیتکوین خریداری کند. این اولین باری بود که یک فرد توانست یک کالای با ارزش را به واسطه بیت کوین خریداری کند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این اتفاق فقط یک بار رخ داد، زیرا تسلا خودروهای خود را به واسطه نمایندگی به فروش نمی‌رساند و این خودروها اکثرا از طریق فروش مستقیم کارخانه به مشتریان تحویل داده می‌شوند.


BMV

در حال حاضر این شرکت بزرگ و بسیاری دیگر از نمایندگی‌های این اتومبیل امکان خرید محصولات این شرکت به واسطه پرداخت بیت کوین امکان پذیر کرده‌اند. از این رو مشتریان قادر خواهند بود با پرداخت بیتکوین اقدام به خرید محصولات این شرکت کنند و این کار یک اقدام جالب برای جذب مشتری برای این شرکت‌های خودروسازی می‌باشد.


بانک‌هایی که بیتکوین را می‌پذیرند


با پیشرفت هر چه بیشتر در فناوری مالی، بانک‌ها نیز شروع به ایجاد سرویس‌هایی کردند که با آنان مشتریان قادر باشند رمز ارزهای خود را خرید و فروش کنند. این یک عمل جذاب برای جذب مشتری توسط بانک‌های می‌باشد که در ادامه به برخی از این بانک‌ها اشاره خواهیم کرد.


بانک Fidor

این بانک آلمانی امکان پرداخت دیجیتال را برای کاربران و مشتریان خود امکان پذیر کرده است. این بانک گزینه‌های بانکی متنوع و گوناگونی را برای مشتریان خود ارائه کرده است تا که سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری اقدام به ذخیره پول خود در این بانک کنند.

رویال بانک کانادا


این بانک یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کانادا می‌باشد که به کاربران خود این امکان را خواهد داد تا با استفاده از کردیت کارت‌های خود رمز ارزهای دیجیتال را به حساب شخص دیگری واریز نمایند. با وجود ریسک‌های قانونی که در این حوزه وجود دارد، این بانک به صورت مداوم در تلاش است تا که بتواند رمز ارزها را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار دهد تا که بتواند کمک شایانی را در این زمینه به مشتریان خود کند.

کدام دانشگاه‌ها بیت کوین را می‌پذیرند؟

دانشگاه‌های بسیاری در سرتاسز جهان وجود دارند که بیت کوین را برای پرداخت شهریه می‌پذیرند و علاوه بر این مسئله برخی از این دانشگاه‌ها اقدام به آموزش رشته بلاکچینی و رمز ارزها به دانشجویان خود می‌کنند. که برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه cumbria، کالج king و موسسه مدیریت تکنولوژی برلین که امکان پرداخت شهریه را برای دانشجویان خود فراهم کرده اند و دانشجویان را با حوزه ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از فروشگاه‌ها و سرویس‌های خدماتی آشنا کنیم که امکان خرید با بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال را فراهم کرده بودند. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط در آمریکا رمز ارز بیت کوین و سایر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداختی قبول دارند و این نشان می‌دهد که بیت کوین جایگاه خود را در حوزه پرداخت به خوبی پیدا کرده است و مورد قوبل بسیاری از شرکت‌های خدماتی و فروشگاه‌ها می‌باشد.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که استفاده از بیتکوین به عنوان یک روش پرداخت علاوه بر این که کمک شایانی را به رمز ارز بیت کوین برای ارزشمند شدن آن خواهد کرد، از طرفی کمک شایانی را به صنعت‌های مختلف خواهد کرد تا که به واسطه این روش قادر باشند مشتریان جدیدی را برای خود جذب کنند و به نوعی صنعت خود را توسعه دهند. البته این سود همیشه دو طرفه نخواهد بود چون رمز ارز بیت کوین گاهی دچار نوسانات بسیار زیادی می‌گردد.
 

مرجع: coingape

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از ویژگی‌های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال یعنی NFTها بپردازیم و چند روش درآمد زایی از این راه را برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که قصد دارید از این راه به درآمد برسید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا که شما را با این راه‌‌های کسب درآمد اشنا کنیم.
بسیاری از افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و یا کسانی که با این حوزه آشنایی ندارند هنوز نمی‌دانند که با استفاده از NFTها قادر خواهند بود برای خود یک منبع درآمد ایجاد کنندو نکته جالب این نوع کسب درآمد این است که شما برای کسب درآمد خود هیچ انرژی را صرف نخواهید کرد. همان گونه که بستر امور مالی غیرمتمرکز بستری را برای کسب درآمد و درآمد زایی منفل از ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم پایه ریزی کرده است، علاوه بر این پلتفرم‌های دیگری نیز وجود دارد که دارندگان NFT قادر خواهند بوداز طریق ان و جدای از رشد قیمت بازار ارزهای دیجیتال برای خود درآمد کسب کنند.
حال در این مطلب قصد داریم، 4 روش کمتر شناخته شده برای کسب درآمد از توکن‌های غیرمثلثی خواهیم پرداخت و آنان را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. شما با فراگیری این راه کارها دیگر نیازی به معاملات دیگر نخواهید داشت. البته جا دارد در همین ابتدا خدمت شما عزیزان بگوییم که این مطالب توصیه‌ای برای سرمایه گذاری در این زمینه نمی‌باشد و در هیچ کدام از پلتفرم‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد قصد تشویق شما عزیزان به سرمایه گذاری از این راه کارها را نداریم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

NFT
NFT چیست؟


NFT در حقیقت همان توکن‌های غیرقابل تعویض می‌باشد. این دارایی‌ها به عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای تمامی دارایی‌ها صادر خواهند شد. در حقیقت NFT قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس( که هر فردی قادر خواهد بود آن را از سایت‌های رسمی دریافت کند) تنظیم نماید و برای ایمن سازی آن به صورت دیجیتالی از آن بهره ببرد. بعد از این که یک NFT ایجاد شد می‌توان آن را ذخیره کرد و به صورت دائم آن را نگه داشت و یا این که آن را ذخیره کرد. ذخیره این دارایی نیز بر بستر اتریوم امکان پذیر می‌باشد.


1..سهام گذاری NFTها


ارتباط بسیاری نزدیکی که بین فناوری مربوط به NFTها و بخش دیفای، شرایط خوبی را برای سهام گذاری توکن‌های غیرمثلثی ایجاد کرده است. از سهام گذاری معمولا در پروتکل‌های مبتنی بر مدل اجماع اثبات سهام استفاده می‌شود که در آن کاربران توکن‌های خود را ایمن کردن شبکه و اعتبار سنجی تراکنش‌ها اختصاص می‌دهند. با تمام این اوصاف، سهام گذاری اشکال دیگری نیز دارد. به عنوان نمونه می‌توان به قفل کردن NFTها در قرارداد هوشمند مربوط به یک پروتکل دیفای برای دریافت میزان سود بیشتر اشاره کرد. که این خود یکی از راه‌های درآمد زایی به واسطه NFTها می‌باشد.
دقیقا به مانند سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال، سهام گذاری NFTها نیز به شما این فرصت را خواهد داد که با دریافت پاداش سهام گذاری، برای خود میزان مشخصی از درآمد را کسب کنید و در عین حال مالک توکن‌هایی که دارید باقی بمانید، این یعنی این که شما بدون از دست دادن و یا درگیر کردن دارایی خود در یک معامله توانسته‌اید میزان مشخص و معینی از سود را برای خود کسب کنید.
اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد دارید NFTهای خود را برای بلند مدت نگه داری کنید و قصد فروش دارایی خود را به این زودی‌ها ندارید، سهام گذاری می‌تواند یک استراتژی بسیار خوب و عالی برای شما باشد. پلتفرم سهام گذاری NFT در بیشتر اوقات بر اساس کمیاب بودن یک توکن غیرمثلثی، بازده سالانه محاسبه خواهد شد. این به این معنی است که در سهام گذاری آن دست از NFTها دارای ارزش بیشتری هستند که کمیاب‌تر باشند، دلیل این سخن نیز این است که این نوع دارایی‌ها نرخ سود سالانه و پاداش سهام گذاری بیشتری را به دارندگان خود اعطا خواهند کرد.
هم اکنون و در حال حاضر، پلتفرم‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند که امکان درآمد زایی از این راه را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند که از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به، NFTX و اکسی اینفینیتی اشاره کرد. شما عزیزان قادر خواهید بود در این پلتفرم‌ها دارایی مورد نظر خود را خریداری نمایید و با قفل کردن دارایی خود به صورت بلند مدت سود خوبی را به صورت سالانه و همچنین پاداش قابل قبولی را دریافت نمایید.
اکسی اینفینیتی: این پلتفرم میزبان شخصیت‌ها و کراکترهای کارتونی اکسی اینفینیتی است. در این بازی، کاربران حیوان خانگی به نام اکسی اینفینیتی دارند که آن را پرورش خواهند داد و اقدام به خرید و فروش آن خواهند کرد. نکته جالب در مورد این پلتفرم این است که برخی افراد به صورت کاملا حرفه‌ای و دائمی به این کار می‌پردازند و توانسته‌اند از این راه درآمد خوبی را برای خود کسب نمایند.


2. اجاره دادن NFTها


هم اکنون و در حال حاضر، چند پلتفرم در این زمینه در صنعت گیمینگ وجود دارد که به شما عزیزان این امکان را خواهند داد تا که بتوانید مجموعه‌های دیجیتالی خودتان را به گیمرهای بازی‌های بلاکچینی دارای NFT اجاره دهید و یا این که از آنان اجاره کنید. این در حقیقت یک روش نو در محیط بازی‌های مبتنی بر بلاکچین می‌باشد و سودی که از طریق اجاره NFTها برای این افراد به دست خواهد آمد، در حدی است که می‌تواند برای دارندگان توکن غیرمثلثی به نوعی جذاب باشد. شما قادر خواهید بود در این بازی به عنوان یک بازیکن، NFTهای مختص به خودتان را اجاره دهید تا به واسطه این کار برای خود درآمد کسب کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود به واسطه این کار تجربه خود را در یک بازی بلاک چینی تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.
علاوه بر این مسئله شما در این بازی‌ها قادر خواهید بود مواردی از جمله، شخصیت‌ها، سلاح‌ها و ابزارهای مخصوص مربوط به بازی‌های مختلف را نیز به مانند راه کاری که پیش از این گفتیم اجاره کنید و به واسطه آنان به بخش‌های جدید و مراحل جدید موجود در یک بازی راه پیدا کنید. به عنوان نمونه، بعضی از این بازی‌ها که به صورت شخصیت‌های کارتی انجام می‌شوند به شما عزیزان این امکان را خواهند داد تا که بتوانید کارت‌های NFT خود را در این بازی‌ها اجاره دهید و شانس خود را برای پیروزی در آن بازی به مراتب بالاتر ببرید.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که پلتفرم‌هایی که از این امکان و ویژگی پشتیبانی می‌کنند، برای کنترل شرایط چنین معامله‌هایی، به مانند مدت قرارداد و یا نرخ اجاره، از قراردادهای هوشمند بهره می‌گیرند. در این حوزه نیز پلتفرم‌های به نسبت زیادی هستند که اقدام به فعالیت می‌کنند، ولی در میان آنان می‌توان به پروتکل reNFT اشاره کرد که امکان اجاره و قرض دادن NFTها را برای کاربران خود فعال کرده است. در این پلتفرم، افراد قادر خواهند بود ابتدا مدت اجرا را برای خودشان تعیین نمایند و برای آن وثیقه قرار دهند و بعد از این کار قادر خواهند بود NFTهای مورد نظر خودشان را از این پلتفرم دریافت کنند و به واسطه آن در بازی شرکت کنند.


3. استفاده از حق امتیاز NFTها


ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد NFTها نشان می‌دهد که درآمد حاصل از این بازار در سال 2021 میلادی مبلغی بسیار هنگفت بوده است. سازندگان NFT همواره به دنبال این هستند که با آثار هنری و دیجیتالی خود به بازار، یک میزان سهم از این میلیاردها سود به دست آورند. یکی از راه‌های سهیم شدن در این میزان سود هنگفت، دریافت حق امتیاز NFTها می‌باشد.
سازنده یک اثر هنری که در بازار به صورت NFT عرضه شده است، قادر خواهد بود تعیین نماید که هر بار NFT آن در پلتفرمی مثل اوپن سی معامله شد، یک قسمتی از قروش در قالب حق امتیاز NFT، به حساب خودش واریز گردد. به بیان ساده تر می‌توان گفت که بعد از هر بار فروش درصد مشخصی از میزان فروش NFTها دوباره به حساب سازنده و یا دارنده آن NFT باز خواهد گشت.
اوپن سی چیست؟ اوپن سی یکی از مشهورترین و پرطرفدار ترین بزارهای موجود در حوزه ارز دیجیتال می‌باشد. شما با جست و جو در این یازار قادر خواهید بود توکن‌های غیرمثلثی را که نمایند طیف وسیعی از اقلام و اشکال هنری هستند را پیدا کنید و اقدام به خرید این اقلام نمایید.
نکته و مسئله بسیار حائز اهمیت در مورد NFTها این است که کل فرآیند و اجرای شرایط حق امتیاز، ردیابی پرداخت‌ها و هزینه قراردادهای هوشمند کاملا اتوماتیک و به صورت خودکار انجام خواهد شد. بازارهایی به مانند ریبل از این ویژگی بهره می‌برند و به کاربران خود که دارای NFT هستند این امکان را می‌دهند که حق امتیاز هنری‌شان را تا سقف 50 درصد مشخص و معین کنند و بعد از فروش دوباره دریافت نمایند.


4. تامین نقدینگی با NFTها


با نزدیک‌تر شدن ارتباط میان NFTها و اکوسیستم دیفای، این امکان برای افراد و کاربران حوزه NFTها فراهم شده است که بتوانند در ازای تامین نقدینگی استخر دیفای، NFT دریافت نمایند. به عنوان نمونه وقتی تامین نقدینگی نسخه سوم صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ شرکت می‌کنید، مقدار معینی از توکن‌های غیرمثلثی برای شما عزیزان صادر خواهد شد. تمامی توکن‌های صادر شده بر اساس استاندار ERC-721 ساخته شده‌اند و نقدینگی غیرقابل دسترس و یا همان نقدینگی قفل شده شما عزیزان را تشکیل خواهند داد. بعد از این که این NFTها برای شما عزیزان صادر شما، قادر خواهید بود این NFTها را در بازارهای مختلف حوزه ارزهای دیجیتال و یا بازار آزاد به فروش برسانید و با فروش آن برای خود درآمد کسب کنید. با انجام این کار و فروش دارایی خود شما به نوعی دارایی قفل شده خودتان را دوباره به سرمایه نقد تبدیل کرده‌اید.
شاید برای برخی از شما عزیزان نام یونی سواپ تازگی داشته باشد و تا به حال به گوشتان نخورده باشد. حال در این قسمت می‌خواهیم کمی در مورد یونی سواپ خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. یونی سواپ در حقیقت یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله و یا همان خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد که به مانند دیگر صرافی‌های بزرگ به مانند بایننس، تحت نظارت هیچ سازمان و یا نهادی نمی‌باشد. این پلتفرم بر روی شبکه بلاکچین اتریوم نیز بنا شده است. در این صرافی میزان امنیت بسیار بالا می‌باشد و ریسک دارایی شما تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که، جدا از این که شما قادر خواهید بود با حق امتیاز برای خود کسب درآمد کنید،بقیه راه کارهایی که به واسطه آن قادر خواهید بود برای خودتان درآمد کسب کنید جز راه‌های سرمایه گذاری پر ریسک می‌باشند. دلیل این سخن نیز در واقع این است که سرمایه گذاران برای استفاده از این استراتژی به صورت معمول باید NFTهای خود را در قراردادهای هوشمند مربوط به پروتکل‌های دیفای سرمایه گذاری نمایند. به مانند بقیه فعالیت‌های موجود در حوزه دیفای و هر نوع سرمایه گذاری دیگری، ای ریسک وجود دارد و به همین منظور نیز کاربران و دارندگان NFT باید دارایی خود را قبل از به کار گیری در معاملات حتما بررسی کنند.
حال که تا به اینجا با ویژگی‌های منحصر به فرد NFTها آشنا شدید و راه‌های درآمد زایی به واسطه آن را متوجه شدید، در ادامه این بخش قصد داریم به نحوه خرید و فروش این دارایی بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرید یک NFT


NFTها معمولا از آن دست دارایی‌ها هستند که دارای ارزشی به نسبت ثابت می‌باشند و از طریق حراج‌ها خریداری می‌شوند. در برخی از پلتفرم‌ها، خریداران فعال قادر خواهند بود پیشنهاد‌های خود را به مالک یک NFT رارئه کنند و بر سر یک قیمت با دارنده NFT به توافق برسند و آن را خریداری کنند. NFT را می‌توان در پلتفرم اوپن سی نیز با پرداخت کارمزدی بسیار اندک خریداری کرد.
البته به این مسئله نیز توجه داشته باشید که اگر در یک حراج NFT شرکت نمایید، قیمتی که در مزایده پیشنهاد می‌دهید، نباید بیشتر از میزان داراییتان باشد. برای نمونه وقتی میزان دارایی کیف پول شما 0.2 اتریوم است شما قادر نخواهید بود در مزایده یک NFT با ارزشی برابر با 0.5 اتریوم شرکت کنید. همچنین در یک مزایده زمانی شما قادر خواهید بود یک NFT را خریداری کنید که تا لحظه آخر آن مزایده بالاترین رقم را پیشنهاد داده باشید و اگر بدین صورت باشد پلتفرم به صورت خودکار NFT را برای شما خواهد خرید.

فروش یک NFT

فروش یک دارایی NFT کاری به نسبت سخت و پیچیده می‌باشد و از نظر فنی فرآیند فروش به مراتب سخت‌تر از فرآند خرید است. به خصوص اگر کاربری قصد داشته باشد که یک توکن غیرمثلثی را به فروش برساند که خالقش خودش می‌باشد می‌تواند از دو راه این کار را انجام دهد. NFT خود را می‌توانید با کارمزدی بسیار اندک در پلتفرم اوپن سی به فروش برسانید.
1.. کاربرا قادر خواهد بود دارایی دیجیتالی خود را در پلتفرم بارگذاری نماید، و بعد از آن برای آن یک میزان قیمت مشخص کند و یا این که تصمیم بگیرد که دارایی خودش را در یک حراج به فروش برساند. بعد از این که فرد درخواست خود را در پلتفرم ثبت نمود و درخواست با موفقیت تایید شد، این دارایی برای فروش در فهرست پلتفرم قرار خواهد گرفت. در مرحله آخر نیز فروشنده باید قیمت مالک را برای فروش داراییش بپذیرد و با پرداخت آن میزان از مبلغ صاحب جدید آن NFT خواهد شد و شما با موفقیت دارایی خود را به فروش رسانده‌اید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم یک توضیح اجمالی در مورد NFT برای شما عزیزان ارائه دهیم و بعد از آن نیز 4 راه کار کمتر شناخته شده برای کسب درآمد از راه خرید و فروش NFT را برای شما عزیزان بیان کردیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم درآمد زایی به واسطه NFTها یکی از راه‌های بسیار ساده و لذت بخش است که بسیاری از افراد همواره از این راه در حال کسب درآمد می‌باشند. شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه فعالیت در این زمینه میزان مشخص و معینی از درآمد را برای خود کسب کنید، حتی در این زمینه برخی از افراد به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند درآمد بسیار چشمگیری را برای خود به دست آورند.
در زمینه خرید و فروش NFT نیز همان گونه که در این مطلب به آن اشاره کردیم شما برای خرید این نوع از دارایی باید در حراج‌ها شرکت کنید و نیز برای فروش دارایی خود باید NFT خود را به حراج بگذارید. به صورت کلی فرایند فروش NFT کمی پیچیده است و برای همین توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما در این باره اطلاعات کافی کسب کنید تا که برای فروش دارایی خود به مشکل بر نخورید.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که NFTها یک راه کار خوب برای درآمد زایی می‌باشند، اما از جهتی نیز از ریسک به نسبت بالایی برخورد دار هستند. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از هر گونه فعالیت در این حوزه بهترین کار این است که آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینید تا که در آینده کاری خود در این حوزه با مشکلات اساسی رو به رو نشوید.

مرجع: coinquora

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعی درباره هاوینگ بیت کوین بپردازیم و این مسئله را بررسی کنیم که چرا به مانند گذشته بعد از رخ دادن هاوینگ دیگر ماینرها از از کار نمی‎‌کشند و همچنان به فعالیت خود برای درآمد زایی ادامه می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازیم.
ماینرهای حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص ارز دیجیتال بیت کوین به چند دلیل هیچگاه شاهد تسلیم شدن و همچنین مارپیچ مرگ بیتکوین نخواهند بود. یکی از مسائل و سخنانی که درباره هاوینگ ارز دیجیتالی بیتکوین است این است که احتمال می‌رود که این روند در نهایت سبب گردد که بیت کوین تسلیم گردد و ماینرها از آن خروج کنند و  دیگر انگیزه‌ای برای تایید کردن تراکنش‌های بیتکوین نداشته باشند، ولی این سخنان هیچ یک پایه و اساس نداشته و هیچ کدام حقیقت نخواهند داشت و این تصور کاملا اشتباه است که بگویم در سال پیش رو اکثر ماینرها دستگاه‌های خود را خاموش خواهند کرد و به همین دلیل هم قیمت بیت کوین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.
برخی از مدیران و کارشناسان اجرایی این صنعت معتقد هستند که قیمت ارز دیجیتالی بیتکوین بعد از هاوینگی که در 11 می رخ داد ممکن است که روند نزولی خود را آغاز نماید. بعد از این که بخاطر این رخ داد پاداش ماینرها نصف شد، درآمد آنان نیز رو به کاهش گذاشت و در کسب درآمد ماینرها تاثیر بسزایی را سبب شد. همانطور که می‌دانید این چنین اتفاقتی بیشتر تاثیر خودش را بر روی ماینرهای کوچک خواهد گذاشت و آنان را مجبور به این خواهد کرد که بخاطر نداشتن درآمد مناسب اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود کنند.
چارلز ادواردز در این مورد گفته است که: این هاوینگ که شاهد آن بودیم می‌تواند شدیدترین و بزرگ‌ترین هاوینگ در تاریخ بیتکوین باشد. هزینه ایجاد توکن بیت کوین حدودا دو برابر شد و تقریبا قیمت آن به 14000 دلار رسید که در آن برهه زمانی چیزی حدود 70 درصد بیشتر از قیمت آن زمان بیت کوین به حساب می‌آمد. در زمان هاونگی که رخ داد ارزش بیتکوین 10 درصد کمتر از هزینه ایجاد توکن آن بود. در همان زمان بود که بسیاری از ماینرها در حدود 30 درصد از آنان در برابر این فشار تسلیم شدند و اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های ماینر خود نمودند.
یکی از اعتقادات و نظریه‌های موجود که بسیار مورد توجه است این می‌باشد که با عقب کشیدن ماینرها و خاموش کردن دستگاه‌های خود، این ماینرها اقدام به فروختن بیت کوین‌های خود در بازار بیتکوین خواهند کرد و با این کار خود سبب خواهند شد که فشار فروش بسیار زیادی بر بازار اعمال گردد. این فشار فروش سبب خواهد شد که ماینرهای بیشتری اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود کنند و این روند تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که در اصطلاح مارپیچ مرگ ماینینگ رخ دهد.
در حال حاضر، متغیرها و نیز عوامل بسیاری هستند که از رخ دادن این رویداد پیشگیری خواهند کرد. چند دلیل اصلی برای مخالفت با تسلیم شدن ماینرها وجود دارد که عبارتند از: منبع برق ارزان در کشورهایی به مانند چین، کم بودن هزینه عملیاتی به دلیل بودن ارزهای خرد که تازه پای به عرصه گذاشته‌اند، کاهش انرژی مصرفی به علت قرنطینه‌های جهانی و نیز مشخص کردن میزان سختی برای صنعت ماینینگ از جمله این دلایل می‌باشند که سبب خواهند شد که بیت کوین هیچگاه از گردونه خارج نگردد.

هاوینگ بیت کوین
 برق ارزان‌تر در کشورهایی به مانند چین و درخواست کم جهانی برای مصرف انرژی

طبق آخرین گزارشات صورت گرفته، کشور چین چیزی در حدود 70 درصد توان محاسباتی شبکه بیت کوین را به خودش اختصاص داده است. علاوه بر این مسئله، استان سیچوان در این کشور به زودی وارد فصل‌های پر بارش خواهد شد. اکثر ارائه دهندگان خدمات تامین برق در این استان وابسته به نیروی آبی برای تولید برق می‌باشند و زمانی که آب به میران کافی وجود داشته باشد، نیروی کافی برای تولید برق نیز در دسترس خواهد بود و به همین واسطه بیتکوین بیشتری استخراج خواهد شد.
زیاد شدن منبع برق در این استان به صنایع بزرگ ماینینگ این اجازه را خواهد داد که با برق ارزان‌تری اقدام به استخراج بیت کوین کنند. در چند ماه پیش رو به احتما زیاد بسیاری از ماینرهای این استان از تخفیفات خوبی برای منابع انرژی برخورد دار شوند و این سری مسائل سبب خواهد شد که هزینه‌های عملیاتی آنان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مورد قرنطینه خانگی نیز که در سرتاسر جهان اعمال گردیده است سبب خواهد شد که استفاده از منبع انرژی برق بیش از پیش کاهش یابد. دلیل این امر نیز این است که به دلیل این قرنطینه خانگی به علت کرونا بسیاری از کارخانه‌ها و یا صنایع بزرگ و کسب و ارهای کوچک تقریبا چند ماهی می‌شود که تعطیل می‌باشند و مصرف برق به همین دلیل کاهش چشمگیری داشته است.
هر چه نرخ قیمت برق پایین‌تر باشد و از آن سو نیز میزان بهای نفت کاهش یابد سبب خواهد شد که شرکت‌های بزرگ ماینینگ که دارای رتبه‌های بالا در بین ماینرهای دیگر هستند بیشتر به فکر حفظ پول نقد باشند و همین مسئله سبب خواهد شد که احتمال تسلیم شدن ماینرها روز به روز کاهش یابد.

کاهش هزینه‌های عملیاتی به دلیل ارزهای ضعیف‌تر

طبق گزارشات صورت گرفته و نظریه کارشناسی به نام ویت گییز مدیرعامل Hashr8 کاهش ارزش و قیمت روبل روسیه سبب خواهد شد که تاثیر بسیار زیادی را بر روی صنعت ماینینگ بگذارد. کل درآمد شرکت‌ها و صنایع مانینیگ از استخراج بیتکوین به دست می‌آید. ولی هزینه‌ها و پرداختی‌های عملیاتی بیشتر به شکل ارزهای ملی و یا همان پول با پشتوانه پرداخت خواهند شد . وقتی که قیمت بیت کوین روی به روند صعودی می‌گذارد و از سویی دیگر قیمت و ارزش ارز ملی روند نزولی را در پیش بگیرد، میزان هزینه شرکت‌ها و صنایع ماینینگ به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و دلیل آن هم این است که ارزش ارز ملی روز به روز کمتر از بیتکوین خواهد شد و این کاملا به نفع ماینرها خواهد بود زیرا ارزش سرمایه آنان به نوعی چند برابر خواهد شد.
خطرات و ریسک‌های ژیوپولیتیک در اقتصاد جهانی و هچنین تاثیرگذاری احتمالی آن بر صنعت بزرگ ماینینگ بیت کوین در این بین مورد توجه قرار گرفته نشده است . پس با توجه به این موضوع، بیان این سخن که ماینرها در آینده‌ای نزدیک اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود نمایند بسیار دور از انتظار می‌باشد و دلیل آن هم این است که قیمت بیتکوین روز به روز بر ارزشش افزوده می‌گردد و همین یک مسئله برای این کافی است که ماینرها همچنان با اشتیاق به کار خود ادامه دهند.

تنظیم سختی صنعت ماینینگ

وقتی که تعدادی از ماینرهای ارز دیجیتالی بیت کوین به سبب کاهش قیمت آن و همچنین به دلیل کم شدن میزان پاداش و یا همان انعام استخراج پس از اتفاق افتادن هاوینگ اقدام به خاموش نمودن دستگاه‌های خود کنند، سختی شبکه ماینینگ به صورت کاملا پیش فرض به گونه‌ای برنامه ریزی خواهد شد که فاصله میان دو استخراج ثابت باقی بماند. در حالت کلی ماینینگ به تشکیل توکن‌های بیتکوین جدید به عنوان نوعی انعام برای ارائه منابع محاسبای به شبکه را می‌گویند. این شبکه به صورت کاملا پیش فرض در هر 2016 بلاک ایجاد شده و با عوض کردن هش اقدام به تنظیم کردن میزان سختی در شبکه گسترده ارز دیجیتال بیت کوین خواهند کرد.
مکانیزم کلی سختی ماینینگ از اتفاق افتادن رویدادهایی به مانند عقب نشینی ماینرها و خارج شدن ماینرها یا همان اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های ماینرشان جلوگیری خواهد کرد و دلیل آن هم این است که با کاهش میزان هش، هزینه‌ های استخراج کردن ارز دیجیتال بیتکوین نیز رفته رفته رو به کاهش خواهد گذاشت و این برای ماینرها یک اتفاق خش آیند به شمار می‌رود.

جمع بندی

همان گونه که در اینمطلب نیز به آن اشاره کردیم هاوینگ اتفاقی است که سبب خواهد شد که درآمد ماینرها و یا همان پاداش آنان نصف گردد و سبب خواهد شد که بسیاری از ماینرها به همین دلیل انگیزه خود را برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین از دست بدهند، ولی چند دلیل مهم وجود داشت که باعث می‌شد هیچگاه ماینرهای بیتکوین از کار خود دست نکشند که به چند نمونه از این دلایل در این مطلب اشاره کردیم. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب خواهد شد که ماینرها عقب نشینی نکنند این می‌باشد که هزینه‌های عملیاتی آنان اغلب با ارز ملی و یا همان پول با پشتوانه پرداخت خواهد شد و اگر کمی بر این مسئله تفکر کنیم خواهیم فهمید که همانطور که قیمت ارز دیجیتال بیتکوین روز به روز افزایش پیدا می‌کند ارزش پول ملی در برابر آن ارزشش کمتر خواهد شد و همین مسئله سبب خواهد شد که میزان هزینه‌های ماینرها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. البته این مورد فقط یکی از مواردی بود که در این مقاله به آن به صورت مفصل اشاره کرده‌ایم. در پایان امیداورم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و اطلاعات مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه داده باشیم.

مرجع : cryptobriefing

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به برخی از راه کارها که به واسطه آن معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قادر خواهند بود از نوسانات شدید این بازار در امان باشند اشاره کنیم و هر یک از این راه کارها را به صورت تمام و کمال برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که مسئله در امان ماندن از نوسانات بازار برایتان به یک چالش تبدیل شده است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
اگر شما از جمله فعالان حوزه ارزهای دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوساناتی شدید همراه است. این بازار به سبب نوپا بودن خود همواره به بسیاری از اخبار و سخنان افراد برجسته و معروف واکنش نشان خواهد داد. یکی از مشکلات متعددی نیز که در این رمز ارز شاهدش هستیم این است که در حال حاضر تمامی رمز ارزهای دیجیتال از رمز ارز بزرگ بیت کوین تبعیت خواهند کرد و این خود یک چالش بزرگ برای در امان ماندن از نوسانات است. برای همین هم برای درامان ماندن از این نوسانات باید چاره‌ای اساسی اندیشید، زیرا این نوسانات ممکن است کل دارایی شما را به یکباره به باد بدهد چون در بازار ارزهای دیجیتال دامنه نوسانی وجود نخواهد داشت و ممکن است دارایی شما یک شبکه به صورت کامل از بین برود. در ادامه این مطلب 5 رو را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که به واسطه آنان قادر خواهید بود از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به خوبی در امان باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


1. روی دارایی‌های امن سرمایه گذاری کنید


اگر شما از جمله افرادی هستید که ریس پذیر نیستید، بهترین کار برای شما عزیزان این است که بر روی دارایی‌های امن سرمایه گذاری کنید. حال شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش اید که دارایی امن کدام دسته از دارایی‌ها هستند؟ در وقع دارایی‌های امن آن دسته از رمز ارزهای دیجیتالی هستند که در گذشته خود تا به امروز با نوسانات نسبتا کمی نسبت به سایر رمز ارزها مواجه بوده‌اند. این قبیل از رمز ارزها بعد از مدتی نسبتا کوتاه قادر خواهند بود ارزش خود را دوباره به دست آورند. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که شما با سرمایه گذاری کردن بر روی دارایی‌های امن تنها قادر خواهید بود تا حدی ریسک سرمایه خود را کاهش دهید و این کار به صورت کاملا شما را از این نوسانات در امان نگه نخواهد داشت. به عنوان نمونه شما قادر خواهید بود برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال از رمز ارزهای پایه و یا به اصطلاح استیبل کوین‌ها استفاده کنید. علاوه بر این مسئله شما تا حدودی می‌توانید برای این کار از بیت کوین استفاده کنید، البته استفاده از بیت کوین کمی ریسک سرمایه شما را بالاتر خواهد برد. بهترین رمز ارز در حال حاضر برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال رمز ارز پایه تتر می‌باشد.  البته این را هم به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری بر روی رمز ارز تتر بری کاربران ایرانی یک نوع معامله نیز به حساب خواهد آمد، دلیل این سخن نیز این است که دلار در کشور ما همواره با نوسانات بسیاری همراه است.
از طرفی دیگر، شما قادر خواهید بود در بازار ارزهای دیجیتال بر روی دیگر استیبل کوین‌ها به مانند رمز ارزهایی که پشتوانه آنان طلا است سرمایه گذاری خود را انجام دهید، دلیل این سخن نیز این است که طلا در حال حاضر از نوسانات بسیار کمی برخورد دار است و به همین دلیل نیز یک رمز ارز مناسب برای در امان ماندن از نوسانات می‌باشد. علاووه بر این مسئله شما قادر خواهید بود بر روی رمز ارز بیت کوین نیز سرمایه گذاری خود را انجام دهید. این مسئله کاملا درست است که بیت کوین به مانند دیگر دارایی‌های پر ریسک در بازار ارزهای دیجیتال است، ولی در مواقع نوسانات شدید این رمز ارز در مقایسه با دیگر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.


2. به دنبال فرصتی مناسب برای خرید رمز ارزها در کف قیمتی باشید


اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که معتقد هستند که یک رمز ارز بعد از ریزش‌های شدید و به اصطلاح رسیدن به کف قیمتی خود باز هم شروع به حرکت به سمت بالا خواهد کرد، قادر خواهید بود آن رمز ارزها را خریداری کنید و با این کار به نوعی سبد سرمایه گذاری خود را از نو بازسازی خواهید کرد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که وقتی سخن از کف قیمتی می‌شود باید این کف قیمتی به خوبی شناسایی شود، دلیل این سخن این است که شاید در زمانی که شما آن رمز ارز را می‌خرید رمز ارز در کف قیمتی خود قرار نداشته باشد. برای فهمیدن این موضوع شما عزیزان قادر خواهید بود از یکی از ابزارهای تحلیل به مانند پرایس اکشن استفاده کنید. با پرایس اکشن شما عزیزان قادر خواهید بود به خوبی کف قیمتی را در یک رمز ارز شناسایی کنید و آن را مشخص کنید و بعد از رسیدن قیمت به آن سطح اقدام به خرید رمز ارز مورد نظر خود کنید. با این کار شما در حقیقت توانسته‌اید که سبد سرمایه گذاری خود را از رمز ارزهای مطمعن پر کنید و به نوعی از نوسانات به دور باشید و علاوه بر آن سود خوبی را نیز از سرمایه گذاری خود به دست آورید. ولی جا دارد به این مسئله باز هم اشاره کنم که برای خرید یک رمز ارز به این شیوه بهترین کار این است که ابتدا یک دوره آموزش کاملا تحلیل تکنیکال را بگذارنید تا با ضرر و زیان مواجه نشوید.

معامله رمزارز ها
3. از روش میانگین سازی هزینه دلاری استفاده کنید


اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی می‌دانید که وقتی یک رمز ارز به مانند بیت کوین قرار است شروع به رشد کند بهترین راه برای سرمایه گذاری بر روی آن رمز ارز این است که از روش میانگین سازی هزینه دلاری استفاده شود. در این روش، به عنوان مثال مقدار معینی از بیت کوین را در برهه‌های زمانی متفاوت خریداری خواهید کرد. هدف از این روش این است که با انجام خریدهای کم در برهه‌های زمانی کوتاه از نوسانات موجود در ابزار ارزهای دیجیتال در امان بمانیم و در حقیقت قادر باشیم با یک قیمت متوسط بر روی رمز ارز بیت کوین سرمایه گذاری خود را انجام دهید. برای اجرا کردن این روش، شما عزیزان قادر خواهید بود یک برهه زمانی را در یک ماه و یا یک هفته تعیین کنید . بعد از آن با سرمایه‌ای که قبلا برای خرید آن مشخص کرده‌اید، می‌توانید به صورت دستی خرید رمز ارز خود را آغاز کنید.


4. نگاهی به بازار مشتقه داشته باشید


یکی از دلایلی که سبب شده است این بازار نسبت به سایر بازارهای مالی متفاوت باشد این است که در این بازار افراد قادر خواهند بود در دو سمت بازار سود کسب کنند پس با توجه به این مسئله اگر شما از جمله افرادی هستید که به معاملات مشتقه علاقه مند هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در این حوزه نیز شروع به معامله کنید و برای پوشش ضررهای خود در بازار معامله ارزهای دیجیتال از این روش استفاده کنید. البته جا دارد که این مسئله را خدمت شما عزیزان بگوییم که با توجه به فعالیت‌هایی که در این بازار انجام خواهد شد این روش از ریسک بیشتری نسبت به سایر روش‌ها برخورد دار است. بازارهای مشتقه به مانند نوعی از شرکت‌های بیمه عمل خواهند کرد و به همین دلیل نیز معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قادر خواهند بود از این روش برای محافظت از سبد سرمایه گذاری خود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند. برای درک بهتر این مسئله برای شما عزیزان مثالی را در این مورد خواهیم زد. تصور کنید که بازار و همچنین سبد سرمایه گذاری شما در بازار ارزهای دیجیتال به واسطه نوسانات زیادی که این بازار دارد با ضرر و زیان زیادی مواجه شده است. در این حالت شما عزیزان قادر خواهید بود با معاملات شورت در بازار در بازار آتی ضرر و زیان خود را به نوعی پوشش دهید. البته این را هم بگوییم که در این نوع از معاملات اهرم معامله حرف اول را خواهد زد. ولی استفاده از اهرم بالا در این نوع از معاملات به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد زیرا خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.
امکان معامله در این قراردادهای آتی در حال حاضر در تمامی صرافی‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال راهم است و شما قادر خواهید بود در این نوع از معاملات فعالیت خود را انجام دهید. البته توصیه ما به شما این است که با توجه به میزان ضززی که در معاملات خود داشته‌اید به معامله در این بازار بپردازید و اگر ضرر شما اند است از این کار خودداری کنید. در این بین افرادی نیز در بازار سرمایه حضور دارند که ترجیح می‌دهند قرارداد اختیار فروش بیت کوین و یا رمز ارز دیگری به مانند اتریوم را خریداری کنند. این افاد به واسطه خرید این اختیارات قادر خواهند بود در زمان که بازار در حال سقوط است به واسطه این روش در معامله خود سود کسب کنند. البته این را هم همیشه به خاطر داشته باشید که برای خود در این معاملات نیز حد ضرر و حد سود تعیین کنید تا با ضرر و زیان زیادی مواجه نشوید.


5. به عنوان یک هولدر در بازار فعالیت کنید


اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی این را می‌دانید که هولد کردن یکی از راه‌هایی است که افراد قادر خواهند بود به واسطه آن به سودهای خوبی دست پیدا کنند و از نوسانات نیز تا حدودی در امان باشند. به عنوان نمونه افرادی که از سال 2017 بیت کوین را خریداری مرده‌اند و تا به امروز آن را نزد خود نگه داشته‌اند امروز علاوه بر این که از نوسانات بازار در امان مانده‌اند بلکه ارزش دارایی آنان چندین برابر شده است. اگر در حال حاضر ارز دیجیتالی مد نظر شما است که باور دارید قادر خواد بود در اینده رشد خوبی را کسب کند شما می‌توانید با خرید این رمز ارز و هولد کردن آن ریسک سرمایه گذاری سبد معاملاتی خود را تا حدود زیادی پایین آورید. اگر در حال حاضر بخش زیادی از سبد شما را ارز دیجیتال بیت کوین تشکیل داده است باید بگویم که شما بهترین کار را در حال حاضر انجام داده‌اید.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پش آید که هولد کردن به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، هولد کردن در حال حاضر یکی از اصطلاحاتی است که امروزه بسیار آن را در بازار ارزهای دیجیتال می‌شنویم. این عبارت به معنی نگهداری کردن از یک چیز با تمام وجود است. به بیان دیگر این اصطلاح در بازار ارزهای دیجیتال به این معنی است که افراد می‌توانند یک رمز ارز را با توجه به نوسانات و فراز و نشیب‌هایی که دارد نزد خود نگه داری کنند و آن را تحت هیچ شرایطی آن را به فروش نگذارند. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که افراد بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال تا به امروز توانسته‌اند به واسطه این روش سود خوبی را به جیب بزنند.
در این بازار هر تصمیمی که اتخاذ کردید باید این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که نوسان جزیی از بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و نمیتوان از آن فرار کرد. برای همین هم ممکن است سبد سرمایه گذاری شما در این بازار در طول یک روز تا تغییرات بسیاری رو به رو شود، ولی شما باید بدانید که این اتفاقات امری بسیار طبیعی در این بازار به شمار می‌رود.
یکی از راه کارهای دیگری که شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه آنان از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانید این است که سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را با رمز ارزهای مختلف پر کنید. این شیوه سبد چینی به این شکل است که شما در ابتدا قادر خواهید بود رمز ارزهای برجسته‌ای به مانند بیت کوین و اتریوم را خریداری کنید و بعد از آن بخشی از دارایی خد را به رمز ارزهایی اختصاص دهید که از چندان وابسته به رمز ارز بیت کوین نیستند. با استفاده از این روش شما قادر خواهید بود ریسک سرمایه گذاری خود را تا حد زیادی کاهش دهید. البته این روش در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال روش پرکاربردی به شما نمی‌رود و دلیل آن نیز این است که برخی از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که در حال حاضر هیچ یک از رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال قادر به تبعیت نکردن از بیت کوین نیست و همه آنان از بیت کوین تاثیر خواهند پذیرفت.


سخن پایانی


در این مقاله سعی کردیم به برخی از روش‌هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید و از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان باشید اشاره کنیم. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم در بازار ارزها دیجیتال شما قبل از هر کاری باید به خوبی این موضوع را درک کنید که این بازار همیشه دارای نوسانات بسیار زیادی است که بیشتر آن به سبب تازه و نوپا بودن این بازار می‌باشد. اگر شما بتوانید این موضوع را به خوبی درک کنید قادر خواهید بود در معاملات خود برخی از نوسانات جزیی را در نظر نگیرید و از آن چشم پوشی کنید و به واسطه همین امر معامله برای شما تا حد زیادی راحت تر خواهد شد.
علاوه بر این مسئله یکی از راه کارهای در امان ماندن از نوسانات که در این مطلب به آن اشاره کردیم استفاده از رمز ارزهای امن بود، اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف خواهید بود که این روش در میان سایر روش‌هایی که نام بردیم امن ترین و بهترین روش برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. دلیل این سخن این است که در بازار ارزهای دیجیتال زمانی که بیت کوین شروع به ریزش کند بسیاری از رمز ارزهای بازار به تبعیت از آن شروع به ریزش خواهند کرد و در این زمان تنها رمز ارزهایی که به واسطه آنان قادر خواهید بود از نوسانات در امان بمانید این است که از رمز ارزهای پایه و یا همان استیبل کوین‌ها استفاده کنید، زیرا این رمز ارزها از بیت کوین تبعیت نخواهند کرد و دارای یک پشتوانه فیزیکی در خارج از دنیای ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان نمونه رمز ارز پایه تتر از دلار به عنوان پشتوانه استفاده خواهد کرد و هر یک از واحدهای این رمز ارز معادل قیمت یک دلار خواهد بود. پس با توجه به این موضوع شما می‌توانید به راحتی از این رمز ارز برای ذخیره ارزش استفاده کنید.
در پایان جا دارد به شما عزیزان بگوییم که اگر چه در این مقاله به چند روش برای در امان ماندن از نوسانات اشاره شد، اما برخی از این روش‌ها به مانند کار در معاملات قراردادهای آتی از جمله روش‌هایی است که برای استفاده از آنان شما باید حتما آموزش لازم را دیده‌ باشید زیرا در غیر این صورت شما در معامله خود در این قراردادها نه تنها قادر نخواهید بود ضرر پیشین خود را جبران کنید، بلکه آسیب‌های بیشتری نیز به دارایی شما وارد خواد شد.
 

مرجع: cryptodaily

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از اصطلاحات حوزه ارزهای دیجیتال به نام دیفای گروپس بپردازیم و نحوه اثر آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
آیا به این مسئله واقف هستید که 95 درصد مردم کره زمین برای کسب درآمد و پول کار می‌کنند و در این میان تنها 5 درصد از مردم می‌باشند که از زندگی خود لذت کافی را خواهند برد.رسیدن به این مسئله که باید کاری کرد که پول برای ما کار کند کاری بسیار مشکل می‌باشد که آموزش آن بسیار زمانبر خواهد بود. بسیاری از این افراد که به دنبال این روش بودند و بدون آموزش در آن گام نهادند در آخر تمامی دارایی خود را از دست دادند. همیشه اگر در هر بازاری با تحلیل درست به پیش برویم قادر خواهید بود در آن بازار برای خود سود کسب کنید. البته جا دارد که این را هم بگویم که شما به واسطه تحلیل غل در این بازار نیز ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. حال اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد دارید در این بازار با مدیریت سرمایه به معامله بپردازید باید به خوبی به این مسئله واقف باشید که در این میان بسیاری از ثروتمندان و افراد برجسته و معروف قادر خواهند بود به راحتی شما را در تله خود گرفتار کنند و شما را به اشتباه بیاندازند. از جمله مثال‌هایی که می‌توان برای این حالت نام برد، می‌توان به تاثیر آیلان ماسک بر روی رمز ارز دوج کوین اشاره کرد.

بازار ارزهای دیجیتال

قطع به یقین شما نیز از جمله افرادی هستید که تا به امروز نام بازار رمز ارزها و یا بیت کوین به گوشتان خورده است. این بازار دقیقا همان بازاری است که در طی سالیان گذشته موفق شده است افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. بازار ارزهای دیجیتال تا به امروز توانسته است در دنیای امروزی تحولات بسیاری را ایجاد کند. برخی از کارشناسان بر این باورند که این بازار قادر خواهد بود در آینده‌ای نه چندان دور چیزی در حدود 30 درصد از کل پرداخت‌های دنیا را به خودش اختصاص دهد. به عنوان نمونه می‌توان از رمز ارز بیت کوین نام برد که در گذشته بسیار بی ارزش بود و امروز ارزش آن بسیار زیاد شده است. البته جا ارد در این جا اشاره کنم که در این بازار نیز افرادی هستند که به سبب نداشتن اطلاعات کافی و یا استفاده از روش تحلیل نا مناسب دارایی خود را از دست داده‌اند. پس با توجه به این مسئله بهترین کار برای حضور در این بازار این است که قبل از هر کاری سعی کنید که آموزش لازم را در این زمینه ببینید تا دارایی خود را از دست ندهید. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای این که آسیب جدی به دارایی شما وارد نشود بهترین کار این است که در ابتدا مبلغ کمی را برای معامله به کار بگیرید.

دیفای گروپس چیست؟

با مراجعه به سایت دیفای گروپس اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد این خواهد بود که این سایت در صفحه نخست خود اعلام کرده است که سود 10 الی 17 درصد را نشان داده است. در ادامه این مطلب نیز اشاره کرده است که توزیع این قبیل سودها هیچگاه پایان نخواهد یافت. در حال حاضر می‌توان گفت که این سایت اولین جایی است که این مقدار سود را بدون استفاده از روش‌های پانزی به کاربران خود پرداخت خواهد کرد. پس با توجه به این مسئله دیفای مهم‌ترین و برترین ویژگی و خصوصیت خود را پرداخت سود اعلام کرده است.

دیفای گروپس

تاریخچه شرکت دیفای گروپس

شرکت دیفای گروپس فایننس کار خود را در زمینه ارزهای دیجیتال از سال 2013 میلادی شروع کرده است. این شبکه فعالیت خودش را در کشور سوئیس اغاز کرده است و از سال 2018 میلادی پای به عرصه حوزه ارزهای دیجیتال گذاشته است. نحوه عملکرد این شرکت به این صورت است که به واسطه کمک گرفتن از هوش مصنوعی قادر خواهد بود شما را در خرید و فروش رمز ارزها کمک کند و به مانند سایر صندوق‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال قادر خواهد بود به کاربران خود سود بدهد. در اینجا جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که در این شرکت افراد با توجه به میزان سرمایه گذاری خود سود را دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال وقتی فردی در این صندوق‌ها 500 دلار سرمایه گذاری کند، سود 10 درصد به آن فرد اهدا خواهد شد.

مقایسه سود دیفای گروپس با سود بانکی

در حال حاضر همه ما به خوبی به این مسئله واقف هستیم که سود بانکی چیزی در حدود 15 درصد می‌باشد و این یعنی این که سود بانک‌ها در ماه چیزی در حدود 1.5 درصد می‌باشد که مبلغی بسیار ناچیز خواهد شد. این در حالی می‌باشد که سود این پروژه در ماه چیزی در حدود 10 درصد در ماه می‌باشد. البته جا دارد که این را هم خدمت شما بگوییم که اگر شما در بانک‌های ایرانی اقدام به سرمایه گذاری کنید، بعد از پایان دوره سرمایه گذاری تورم باعث خواهد شد که ارزش پول شما به شدت ناچیز شود و این به معنی این است که شما عملا در سرمایه گذاری خود ضرر کرده‌اید و سودی عاید شما نشده است. برای نمونه فرض کنید که شما ذه میلیون تومان را در یک بانک سرمایه گذاری کرده‌اید و بعد از پایان دوره سپرده گذاری پول شما 15 میلیون شده است. اگر کمی اقتصادی‌تر به این مسئله نگاه کنید پی خواهید برد که ارزش حقیقی پول شما به همراه پولتان باید 70 میلیون می‌شد و این یعنی شما در سرمایه گذاری خود در بانک ضرر بسیاری را متحمل شده‌اید. اما قضیه در مورد دیفای گروپس به این صورت نیست و سود دهی این شرکت به حدی چشمگیر و قابل توجه است که سبب خواهد شد که شما هیچ ضرری را تجربه نکنید و حتی از سرمایه گذاری خودتان سود نیز کسب کنید. برای درک این مسئله به این مثال توجه کنید. تصور کنید که شما 200 میلیون پول را در این بانک سرمایه گذاری کرده باشید در این حالت بانک سود ماهانه‌ای در حدود 3 میلیون تومان را به شما پرداخت خواهد کرد ولی اگر این سرمایه گذاری را در دیفای انجام دهید مبلغ سود شما چیزی در حدود 10 میلیون تومان خواهد بود.
نکته دیگری که در خصوص سرمایه گذاری در این دیفای‌ها می‌توان به آنان اشاره کرد این است که شما در این شرکت هر گاه بخواهید قادر خواهید بود پول خود را زودتر از موعد بدون هیچ کسری از موجودی به شما پرداخت خواهد شد. در دیفای گروپس سود برای شما به صورت روزشمار خواهد بود و این یعنی هر زمان که شما پولتان را خارج کنید سود آن مدت زمان را دریافت خواهید کرد. در خصوص دریافت سود نیز شما عزیزان قادر خواهید بود زمانی که سودتان به 100 دلار رسید آن را برداشت کنید. علاه بر این مسئله در صورت تمایل قادر خواهند بود سرمایه گذاری کنند و سود مرکب دریافت کنند.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که سود مرکب به چه معناست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به زبان ساده سود مرکب سودی می‌باشد که ترکیب شده و مضاعف خواهد بود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که در این نوع از سود علاوه بر این که سود اصل سرمایه به شما داده خواهد شد سود خود سودهای کسب شده نیز به شما پرداخت خواهد شد.

واریز و برداشت

همان گونه که پول کاغذی و الکرونیکی برای پرداخت وجود دارد، یک رمز ارز دیگر نیز برای این کار وجود دارد که تتر نام دارد که به آن استیبل کوین نیز در اصطلاح گفته خواهد شد. این رمز ارز دارای ارزشی به اندازه یک دلار دارد و قیمت آن با قیمت دلار بالا و پایین خواهد شد. فرایند وایز و برداشت بر روی این شبکه خیلی اسان می‌باشد. برای این کار کافیست که شما در یکی از صرافی‌های حوزه ارزهای دیجیتال ثبت نام کنید و احراز هویت خود را انجام دهید و بعد از این کار شما قادر خواهید بود به راحتی در این صرافی‌ها واریز و برداشت خود را انجام دهید. علاوه بر این مسئله شرکت دیفای یک قابلیت بسیار جالب دارد و آن هم این است که در این شبکه شما به ازای هر بار فعالیتی که در این شبکه انجام خواهید داد امتیاز کسب خواهید کرد. سرمایه گذاران بعد از این که امتیازها را جمع کردند قادر خواهند بود به واسطه آن محصولات این شبکه را خریداری کنند. البته با توجه به این که کشور ما تحریم می‌باشد، ما قادر به استفاده از این امتیازها نخواهیم بود.

نحوه کسب درآمد

شرکت دیفای در حال حاضر چیزی در حدود 10 درصد از درآمد خود را صرف گسترش تبلیغات خود کرده استو به مانند کارگزاری‌ها و سایر شرکت‌های بزرگ برای تشویق و دادن انگیزه به فعالان حوزه خود به آنان پاداش اهدا خواهد کرد. نحوه کار به این شکل است که بعد از این که شما در این شرکت ثبت نام کردید، به شما یک کد و یا همان کلید داده خواهد شد که تنها مختص به شما خواهد بود. شما به واسطه این که قادر خواهید بود 5 نفر از اطرافیان و دوستان خود را به این شرکت دعوت کنید و در ازای این کار مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنید. علاوه بر این موضوع افراد قادر خواهند بود به واسطه افزایش دارایی خود در این شبکه قادر خواهند بود از این شبکه میزان مشخصی از پاداش را دریافت کنند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنم که پاداش این شرکت به مانند دیگر پروژه‌ها نخواهد بود و پاداش در این شرکت به صورت پورسانت خواهد بود. این شرکت در صدد این است که برای این که افراد همواره به یکدیگر کمک کنند و همه چیز را بلد باشند به آنان آموزش‌های لازم را بدهند. برای این آموزش این شرکت پلن ریفرال چند لایه گذاشته است.

کلاهبرداری در دیفای گروپس

شما اگر یک کسب و کار را برای خود راه اندازی کنید به خوبی به این مسئله واقف خواهید بود که حداقل چند سال زمان خواهد برد تا که شرکت و یا همان کسب و کار شما به سوددهی برسد. پس با توجه به این مسئله وقتی یک شرکت به سوددهی برسد یعنی این که توانسته است جایگاه خود را در بازار به دست آورد. به ویژه اگر کسب و کار شما تحت نظارت قوانین اروپا کار کرده باشد. برای این که به معتبر بودن این شرکت برسید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به سایت رسمی لیجت چکر مراجعه کنید. در این سایت شما قادر خواهید بود سوابق این دیفای و پرداخت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. پس با توجه به این مسائل می‌توان به این موضوع پی برد که این شرکت یک جای معتبر برای سرمایه گذاری افراد خواهد بود و در آن خبری از کلاهبرداری نخواهد بود.

دیفای گروپس سایتی هرمی و پانزی

با وجود این مسئله که پیش از این هم به آن اشاره کردیم که این شرکت کاملا معتبر است و کلاهبرداری در آن گذارش نشده است. در ادامه این مبحث نیز به برخی از دلایل خواهیم پرداخت که تایید خواهد کرد که این پروژه با طرح‌های پانزی و هرمی کاملا متفاوت می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.
1.سایت‌هایی که به صورت هرمی و پانزی به کار خود ادامه می‌دهند هیچ گاه قادر نخواهند بود وایت پیپری را از خود منتشر کنند و اعضای آنان هیچگاه معرفی نخواهند شد، این در حالی است که در دیفای گروپس اهداف این برنامه به صورت کلی مشخص شده است و اعضای این سایت به صورت کامل برای فعالان قابل شناسایی هستند.
2. در یک طرح پانزی و هرمی شما برای این که قادر باشید به سود دست پیدا کنید باید قادر باشید برای خودتان زیر مجموعه به دست آورید. این در حالی می‌باشد که در دیفای گروپس شما نیازی به جذب زیر مجموعه نخواهید بود و بدون داشتن زیر مجموعه نیز قادر به دریافت سود خود می‎باشید.
3. سود شرکت‌های پانزی و هرمی بسیار نامعقول می‌باشد، این در حالی است که سود دیفای گروپس کاملا منطقی و با برنامه خواهد بود.

کسر کارمزد برداشت پول

دیفای گروپس به مانند بانک‌ها سود به کاربران خود پرداخت خواهند کرد و بعد از 2 سال به صورت خودکار دارایی شما را آزاد خواهند کرد. بعد از این که دارایی شما آزاد شد، شما قادر خواهید بود سرمایه اصلی خودتان را برداشت کنید و یا این که سپرده خود را برای دو سال تمدید نمایید. علاوه بر این مسئله در این دیفای شما قادر خواهید بود به مانند سپرده بانکی اصل پول خود را هر زمان که خواستید برداشت نمایید. برای این کار تنها کافی است که شما یک پیام مبتنی بر برداشت اصل پول به پشتیبانی این سایت ارسال نمایید و بعد از آن، بعد از این که کارمزد از حساب شما کسر شد مبلغ به حساب بانکی معرفی شده شما واریز خواهد شد. به عنوان نمونه اگر شما برای 6 ماه در این شرکت سرمایه گذاری کنید، 60 درصد سود به شما عزیزان تعلق خواهد گرفت و در صورت برداشت 15 درصد از دارایی شما کسر خواهد شد.
علیرغم تمامی خوبی‌هایی که این سایت دارد برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که این پروژه یک طرح پانزی می‌باشد و در نهایت عمر زیادی را نخواهد داشت. برخی از این کارشناسان بر این باورند که این پروژه هیچ ارزشی را برای خود تا به امروز ایجاد نکرده است و در حقیقت بر این باورند که نحوه کار این پروژه از یک جیب به جیب دیگر می‌باشد. علاوه بر این مسئله در خصوص سودهای توزیع شده نیز ادعا دارند که این سودها به واسطه مبالغ جذب شده جدید پرداخت خواهد شد. این کارشناسان بر این معتقد هستند که بالاخره یک روز جذب سرمایه در این شبکه به پایان خواهد رسید و در آن زمان است که دیگر عمر این شبکه به پایان خواهد رسید. اگر این نظریه درست باشد بعد از این که جذب سرمایه در این شبکه به پایان برسد باید شاهد این باشیم که توسعه دهندگان این سایت دیفای سرمایه‌های باقی مانده را به جیب بزنند. برای رسیدن به این مسئله تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که صبر کنیم و منتظر آینده این دیفای گروپس باشیم.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری بازار ارزهای دیجیتال به نام دیفای گروپس آشنا کنیم و نحوه کار این شرکت را برای شما عزیزان شرح دهیم. همان گونه که در این مطلب اشاره کردیم هدف اصلی این سایت این می‌باشد که بتواند سود را به موقع در میان کاربران خود توزیع کند و همان گونه که اشاره کردیم سود توزیع شده در این سایت به مراتب بیشتر از بانک می‌باشد.
به عنوان نکته پایانی در مورد این سایت باید بگوییم که علیرغم تمامی خصوصیاتی که در مورد این سایت گفتیم، این امکان وجود خواهد داشت که پیش بینی کارشناسان درست از آب درآید و این پروژه به یک طرح پانزی مبدل گردد. تشخصی این مسئله در مورد این سایت کاری بسیار مشکل می‌باشد و برای فهمیدن آن باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده این سایت چگونه با چالش‌های پیش روی خود مقابله خواهد کرد.
 

مرجع: cryptobriefing

  • کریپتوفن 2009