آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به برخی از راه کارها که به واسطه آن معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قادر خواهند بود از نوسانات شدید این بازار در امان باشند اشاره کنیم و هر یک از این راه کارها را به صورت تمام و کمال برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که مسئله در امان ماندن از نوسانات بازار برایتان به یک چالش تبدیل شده است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
اگر شما از جمله فعالان حوزه ارزهای دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوساناتی شدید همراه است. این بازار به سبب نوپا بودن خود همواره به بسیاری از اخبار و سخنان افراد برجسته و معروف واکنش نشان خواهد داد. یکی از مشکلات متعددی نیز که در این رمز ارز شاهدش هستیم این است که در حال حاضر تمامی رمز ارزهای دیجیتال از رمز ارز بزرگ بیت کوین تبعیت خواهند کرد و این خود یک چالش بزرگ برای در امان ماندن از نوسانات است. برای همین هم برای درامان ماندن از این نوسانات باید چاره‌ای اساسی اندیشید، زیرا این نوسانات ممکن است کل دارایی شما را به یکباره به باد بدهد چون در بازار ارزهای دیجیتال دامنه نوسانی وجود نخواهد داشت و ممکن است دارایی شما یک شبکه به صورت کامل از بین برود. در ادامه این مطلب 5 رو را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که به واسطه آنان قادر خواهید بود از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به خوبی در امان باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


1. روی دارایی‌های امن سرمایه گذاری کنید


اگر شما از جمله افرادی هستید که ریس پذیر نیستید، بهترین کار برای شما عزیزان این است که بر روی دارایی‌های امن سرمایه گذاری کنید. حال شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش اید که دارایی امن کدام دسته از دارایی‌ها هستند؟ در وقع دارایی‌های امن آن دسته از رمز ارزهای دیجیتالی هستند که در گذشته خود تا به امروز با نوسانات نسبتا کمی نسبت به سایر رمز ارزها مواجه بوده‌اند. این قبیل از رمز ارزها بعد از مدتی نسبتا کوتاه قادر خواهند بود ارزش خود را دوباره به دست آورند. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که شما با سرمایه گذاری کردن بر روی دارایی‌های امن تنها قادر خواهید بود تا حدی ریسک سرمایه خود را کاهش دهید و این کار به صورت کاملا شما را از این نوسانات در امان نگه نخواهد داشت. به عنوان نمونه شما قادر خواهید بود برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال از رمز ارزهای پایه و یا به اصطلاح استیبل کوین‌ها استفاده کنید. علاوه بر این مسئله شما تا حدودی می‌توانید برای این کار از بیت کوین استفاده کنید، البته استفاده از بیت کوین کمی ریسک سرمایه شما را بالاتر خواهد برد. بهترین رمز ارز در حال حاضر برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال رمز ارز پایه تتر می‌باشد.  البته این را هم به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری بر روی رمز ارز تتر بری کاربران ایرانی یک نوع معامله نیز به حساب خواهد آمد، دلیل این سخن نیز این است که دلار در کشور ما همواره با نوسانات بسیاری همراه است.
از طرفی دیگر، شما قادر خواهید بود در بازار ارزهای دیجیتال بر روی دیگر استیبل کوین‌ها به مانند رمز ارزهایی که پشتوانه آنان طلا است سرمایه گذاری خود را انجام دهید، دلیل این سخن نیز این است که طلا در حال حاضر از نوسانات بسیار کمی برخورد دار است و به همین دلیل نیز یک رمز ارز مناسب برای در امان ماندن از نوسانات می‌باشد. علاووه بر این مسئله شما قادر خواهید بود بر روی رمز ارز بیت کوین نیز سرمایه گذاری خود را انجام دهید. این مسئله کاملا درست است که بیت کوین به مانند دیگر دارایی‌های پر ریسک در بازار ارزهای دیجیتال است، ولی در مواقع نوسانات شدید این رمز ارز در مقایسه با دیگر رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.


2. به دنبال فرصتی مناسب برای خرید رمز ارزها در کف قیمتی باشید


اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که معتقد هستند که یک رمز ارز بعد از ریزش‌های شدید و به اصطلاح رسیدن به کف قیمتی خود باز هم شروع به حرکت به سمت بالا خواهد کرد، قادر خواهید بود آن رمز ارزها را خریداری کنید و با این کار به نوعی سبد سرمایه گذاری خود را از نو بازسازی خواهید کرد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که وقتی سخن از کف قیمتی می‌شود باید این کف قیمتی به خوبی شناسایی شود، دلیل این سخن این است که شاید در زمانی که شما آن رمز ارز را می‌خرید رمز ارز در کف قیمتی خود قرار نداشته باشد. برای فهمیدن این موضوع شما عزیزان قادر خواهید بود از یکی از ابزارهای تحلیل به مانند پرایس اکشن استفاده کنید. با پرایس اکشن شما عزیزان قادر خواهید بود به خوبی کف قیمتی را در یک رمز ارز شناسایی کنید و آن را مشخص کنید و بعد از رسیدن قیمت به آن سطح اقدام به خرید رمز ارز مورد نظر خود کنید. با این کار شما در حقیقت توانسته‌اید که سبد سرمایه گذاری خود را از رمز ارزهای مطمعن پر کنید و به نوعی از نوسانات به دور باشید و علاوه بر آن سود خوبی را نیز از سرمایه گذاری خود به دست آورید. ولی جا دارد به این مسئله باز هم اشاره کنم که برای خرید یک رمز ارز به این شیوه بهترین کار این است که ابتدا یک دوره آموزش کاملا تحلیل تکنیکال را بگذارنید تا با ضرر و زیان مواجه نشوید.

معامله رمزارز ها
3. از روش میانگین سازی هزینه دلاری استفاده کنید


اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی می‌دانید که وقتی یک رمز ارز به مانند بیت کوین قرار است شروع به رشد کند بهترین راه برای سرمایه گذاری بر روی آن رمز ارز این است که از روش میانگین سازی هزینه دلاری استفاده شود. در این روش، به عنوان مثال مقدار معینی از بیت کوین را در برهه‌های زمانی متفاوت خریداری خواهید کرد. هدف از این روش این است که با انجام خریدهای کم در برهه‌های زمانی کوتاه از نوسانات موجود در ابزار ارزهای دیجیتال در امان بمانیم و در حقیقت قادر باشیم با یک قیمت متوسط بر روی رمز ارز بیت کوین سرمایه گذاری خود را انجام دهید. برای اجرا کردن این روش، شما عزیزان قادر خواهید بود یک برهه زمانی را در یک ماه و یا یک هفته تعیین کنید . بعد از آن با سرمایه‌ای که قبلا برای خرید آن مشخص کرده‌اید، می‌توانید به صورت دستی خرید رمز ارز خود را آغاز کنید.


4. نگاهی به بازار مشتقه داشته باشید


یکی از دلایلی که سبب شده است این بازار نسبت به سایر بازارهای مالی متفاوت باشد این است که در این بازار افراد قادر خواهند بود در دو سمت بازار سود کسب کنند پس با توجه به این مسئله اگر شما از جمله افرادی هستید که به معاملات مشتقه علاقه مند هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در این حوزه نیز شروع به معامله کنید و برای پوشش ضررهای خود در بازار معامله ارزهای دیجیتال از این روش استفاده کنید. البته جا دارد که این مسئله را خدمت شما عزیزان بگوییم که با توجه به فعالیت‌هایی که در این بازار انجام خواهد شد این روش از ریسک بیشتری نسبت به سایر روش‌ها برخورد دار است. بازارهای مشتقه به مانند نوعی از شرکت‌های بیمه عمل خواهند کرد و به همین دلیل نیز معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قادر خواهند بود از این روش برای محافظت از سبد سرمایه گذاری خود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند. برای درک بهتر این مسئله برای شما عزیزان مثالی را در این مورد خواهیم زد. تصور کنید که بازار و همچنین سبد سرمایه گذاری شما در بازار ارزهای دیجیتال به واسطه نوسانات زیادی که این بازار دارد با ضرر و زیان زیادی مواجه شده است. در این حالت شما عزیزان قادر خواهید بود با معاملات شورت در بازار در بازار آتی ضرر و زیان خود را به نوعی پوشش دهید. البته این را هم بگوییم که در این نوع از معاملات اهرم معامله حرف اول را خواهد زد. ولی استفاده از اهرم بالا در این نوع از معاملات به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد زیرا خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.
امکان معامله در این قراردادهای آتی در حال حاضر در تمامی صرافی‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال راهم است و شما قادر خواهید بود در این نوع از معاملات فعالیت خود را انجام دهید. البته توصیه ما به شما این است که با توجه به میزان ضززی که در معاملات خود داشته‌اید به معامله در این بازار بپردازید و اگر ضرر شما اند است از این کار خودداری کنید. در این بین افرادی نیز در بازار سرمایه حضور دارند که ترجیح می‌دهند قرارداد اختیار فروش بیت کوین و یا رمز ارز دیگری به مانند اتریوم را خریداری کنند. این افاد به واسطه خرید این اختیارات قادر خواهند بود در زمان که بازار در حال سقوط است به واسطه این روش در معامله خود سود کسب کنند. البته این را هم همیشه به خاطر داشته باشید که برای خود در این معاملات نیز حد ضرر و حد سود تعیین کنید تا با ضرر و زیان زیادی مواجه نشوید.


5. به عنوان یک هولدر در بازار فعالیت کنید


اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی این را می‌دانید که هولد کردن یکی از راه‌هایی است که افراد قادر خواهند بود به واسطه آن به سودهای خوبی دست پیدا کنند و از نوسانات نیز تا حدودی در امان باشند. به عنوان نمونه افرادی که از سال 2017 بیت کوین را خریداری مرده‌اند و تا به امروز آن را نزد خود نگه داشته‌اند امروز علاوه بر این که از نوسانات بازار در امان مانده‌اند بلکه ارزش دارایی آنان چندین برابر شده است. اگر در حال حاضر ارز دیجیتالی مد نظر شما است که باور دارید قادر خواد بود در اینده رشد خوبی را کسب کند شما می‌توانید با خرید این رمز ارز و هولد کردن آن ریسک سرمایه گذاری سبد معاملاتی خود را تا حدود زیادی پایین آورید. اگر در حال حاضر بخش زیادی از سبد شما را ارز دیجیتال بیت کوین تشکیل داده است باید بگویم که شما بهترین کار را در حال حاضر انجام داده‌اید.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پش آید که هولد کردن به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، هولد کردن در حال حاضر یکی از اصطلاحاتی است که امروزه بسیار آن را در بازار ارزهای دیجیتال می‌شنویم. این عبارت به معنی نگهداری کردن از یک چیز با تمام وجود است. به بیان دیگر این اصطلاح در بازار ارزهای دیجیتال به این معنی است که افراد می‌توانند یک رمز ارز را با توجه به نوسانات و فراز و نشیب‌هایی که دارد نزد خود نگه داری کنند و آن را تحت هیچ شرایطی آن را به فروش نگذارند. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که افراد بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال تا به امروز توانسته‌اند به واسطه این روش سود خوبی را به جیب بزنند.
در این بازار هر تصمیمی که اتخاذ کردید باید این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که نوسان جزیی از بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و نمیتوان از آن فرار کرد. برای همین هم ممکن است سبد سرمایه گذاری شما در این بازار در طول یک روز تا تغییرات بسیاری رو به رو شود، ولی شما باید بدانید که این اتفاقات امری بسیار طبیعی در این بازار به شمار می‌رود.
یکی از راه کارهای دیگری که شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه آنان از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانید این است که سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را با رمز ارزهای مختلف پر کنید. این شیوه سبد چینی به این شکل است که شما در ابتدا قادر خواهید بود رمز ارزهای برجسته‌ای به مانند بیت کوین و اتریوم را خریداری کنید و بعد از آن بخشی از دارایی خد را به رمز ارزهایی اختصاص دهید که از چندان وابسته به رمز ارز بیت کوین نیستند. با استفاده از این روش شما قادر خواهید بود ریسک سرمایه گذاری خود را تا حد زیادی کاهش دهید. البته این روش در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال روش پرکاربردی به شما نمی‌رود و دلیل آن نیز این است که برخی از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که در حال حاضر هیچ یک از رمز ارزهای حوزه ارزهای دیجیتال قادر به تبعیت نکردن از بیت کوین نیست و همه آنان از بیت کوین تاثیر خواهند پذیرفت.


سخن پایانی


در این مقاله سعی کردیم به برخی از روش‌هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید و از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان باشید اشاره کنیم. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم در بازار ارزها دیجیتال شما قبل از هر کاری باید به خوبی این موضوع را درک کنید که این بازار همیشه دارای نوسانات بسیار زیادی است که بیشتر آن به سبب تازه و نوپا بودن این بازار می‌باشد. اگر شما بتوانید این موضوع را به خوبی درک کنید قادر خواهید بود در معاملات خود برخی از نوسانات جزیی را در نظر نگیرید و از آن چشم پوشی کنید و به واسطه همین امر معامله برای شما تا حد زیادی راحت تر خواهد شد.
علاوه بر این مسئله یکی از راه کارهای در امان ماندن از نوسانات که در این مطلب به آن اشاره کردیم استفاده از رمز ارزهای امن بود، اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف خواهید بود که این روش در میان سایر روش‌هایی که نام بردیم امن ترین و بهترین روش برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. دلیل این سخن این است که در بازار ارزهای دیجیتال زمانی که بیت کوین شروع به ریزش کند بسیاری از رمز ارزهای بازار به تبعیت از آن شروع به ریزش خواهند کرد و در این زمان تنها رمز ارزهایی که به واسطه آنان قادر خواهید بود از نوسانات در امان بمانید این است که از رمز ارزهای پایه و یا همان استیبل کوین‌ها استفاده کنید، زیرا این رمز ارزها از بیت کوین تبعیت نخواهند کرد و دارای یک پشتوانه فیزیکی در خارج از دنیای ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان نمونه رمز ارز پایه تتر از دلار به عنوان پشتوانه استفاده خواهد کرد و هر یک از واحدهای این رمز ارز معادل قیمت یک دلار خواهد بود. پس با توجه به این موضوع شما می‌توانید به راحتی از این رمز ارز برای ذخیره ارزش استفاده کنید.
در پایان جا دارد به شما عزیزان بگوییم که اگر چه در این مقاله به چند روش برای در امان ماندن از نوسانات اشاره شد، اما برخی از این روش‌ها به مانند کار در معاملات قراردادهای آتی از جمله روش‌هایی است که برای استفاده از آنان شما باید حتما آموزش لازم را دیده‌ باشید زیرا در غیر این صورت شما در معامله خود در این قراردادها نه تنها قادر نخواهید بود ضرر پیشین خود را جبران کنید، بلکه آسیب‌های بیشتری نیز به دارایی شما وارد خواد شد.
 

مرجع: cryptodaily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی