آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی اثر شبکه بر روی حوزه ارزهای دیجیتال بپردازیم و تمامی جوانب آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به یک جمع بندی کامل در مورد اثر شبکه برسیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
در واقع اثر شبکه در زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک کالا و یا محصول با استفاده و بهره گرفتن افراد، ارزش ذاتی خود را چند برابر کند. شاید برخی از شما با اورکات آشنایی داشته باشید، همان گونه که می‌دانید اورکات به این دلیل متوقف شد که از محصولات آن به میزان بسیار کمی استفاده می‌شد. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که عوامل خیلی زیادی بر این اتفاق دخیل هستند، ولی از آن نظر که این مسئله بسیار حائز اهمیت است سبب خواهد شد که ارزش ذاتی یک محصول به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و یکی از عوامل بسیار مهم در این زمینه می‌باشد.
در مورد ارزهای دیجیتال هم اثر شبکه یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار خواهد رفت. همان گونه که اکثر شما عزیزان می‌دانید این سرمایه و بلاک چین‌ها هستند که به نظم دادن به افراد حاضر در حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازند، پس با توجه به این مسئله هر چه افراد بیشتری از یک شبه استفاده کنند و یا به بیان دیگر در یک شبکه فعالیت نمایند، آن شبکه به مراتب ارزشمندتر خواهد شد و قابلیت و آپشن‌های بیشتری را به کاربران خود ارائه خواهد کرد.
چه عوامل و دلایلی سبب خواهد شد که یک پروژه ارزهای دیجیتال به پروژه معروف و اول در یک حوزه تبدیل شود؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانیم این گونه بگوییم که معمولا و در بیشتر مواقع سرمایه گذاری بلند مدت یک بازده بسیار خوب را به کاربران خواهد داد. این کاملا درست است که این اتفاق به همین راحتی‌ها هم اتفاق نخواهد افتاد و عوامل و دلایل بسیاری است که در این مسئله دخیل خواهد بود. توسعه دهندگان و یا همان گسترش دهندگان ممکن است که ه عرضه نوآوری و به وجود آوردن یک فناوری جدید بپردازند، ولی اگر در زمان عرضه کردن محصول خود بازار خوبی را نداشته باشند، قادر نخواهد بود افراد را به سمت پروژه خود جذب نمایند و پذیرش خوبی را برای پروژه خود ایجاد نمایند.
در برخی از موارد، پروژه‌ها و فناوری‌هایی که از نظر فناوری و قابلیت در سطح و لول پایین‌تری قرار دارند، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار خواهند داشت، و دیلی این مسئله هم این است که در زمان مناسب و در موقعیت مناسبی در دسترس افراد قرار خواهند گرفت و دقیقا اینجاست که اثر شبکه تاثیر بسیاری را خواهد داشت.


اثر شبکه چیست؟

اثر شبکه
در حقیقت اثر شبکه یک نوع اثر اقتصادی به شمار می‌رود که محصول و یا سرویس را تعریف خواهد کرد که سبب خواهد شد که با زیاد شدن تعداد کاربران، به ارزش ذاتی یک شبکه به میزان قابل توجهی افزوده شود. وقتی که اثر شبکه وجود داشته باشد، با هر ورودی که به شبکه اتفاق خواهد افتاد به ارز شبکه هم افزوده خواهد شد. پس با توجه به این مسئله، تشویق کردن افراد جدید به وارد شدن به یک شبکه، سبب خواهد شد که ارزش یک شبکه بیش از پیش افزایش یابد.
به عنوان یک مثال کامل و بی نقص از اثر شبکه می‌توان از تلفن نام برد. در روزهای ابتدایی پیدایش این فناوری، افراد بسیار کمی در منزل خود از تلفن استفاده می‌کردند. علاوه بر این مسئله، برای برقراری ارتباط باید به صورت فیزیکی خانه‌های افراد به یکدیگر متصل می‌بود تا که افراد بتوانند به واسطه تلفن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با تکامل یافتن این فناوری و بلوغ آن، افراد بیشتری قادر بودند از پس هزینه‌های تلفن بر آیند، پس با توجه به این مسئله ارزش کلی شبکه رو به افزایش گذاشت. رفته رفته با افزایش استفاده کاربران جدید، چرخه استفاده از این شبکه بازخورد مثبتی را به ثبت رساند که سبب شد که شبکه افراد بیشتری به شبکه اضافه شوند و از آن استفاده کنند، و همین مسئله سب شد که بر ارزش کلی این شبکه افزوده شود. در ادامه با استفاده بیشتر مردم از تلفن رشد این شبکه حالت تصاعدی را به خود گرفت.


انواع مختلف اثر شبکه


در واقع به صورت کلی دو نوع اثر شبکه وجود دارد که یکی از آنان اثر مستقیم و دیگری اثر غیرمستقیم نام دارد.  اثر مستقیم در واقع همان چیزی است که در مورد تلفن پیش از این در این مقاله به آن اشاره کردیم. به این صورت که با استفاده بیشتر افراد از تلفن ارزش این شبکه برای افراد دیگر بیشتر خواهد شد.
توضیح اثر غیرمستقیم کمی پیچیده‌تر و سخت‌تر از اثر مستقیم می‌باشد. این اصطلاح در مواقع به مزایای دیگر و به نوعی مکمل برای افزایش ارزش اشاره دارد. این را هم بگویم که این مزایا در واقع همان مواردی هستند که از قبل در شبکه وجود داشته‌اند. برای مثال می‌توان از موضوع متن باز بودن بسیاری از ارزهای دیجیتال اشاره کرد.
در حقیقت پروژه‌ای که دارای اثر شبکه‌ی بیشتری باشد به مراتب قوی‌تر و پیشرفته‌تر از دیگر پروژه‌ها خواهد بود و ممکن است که توسعه دهندگان و یا گسترش دهندگان زیادی را به سمت پروژه‌ی خود جذب نماید، که این مسئله سبب خواهد شد که این افراد قادر باشند به حسابرسی کدهای پروژه مورد نظر بپردازند، دلیل این کار هم این است که در اینجا صحبت از یک ارزش بسیار زیاد در میان است. این ارزش اضافه بر سازمان در گام ابتدایی از ارزش خود شبکه نشان خواهد گرفت. در ادامه این مطلب قصد داریم که به پروژه‌های برتر و چیره بر دیگر پروژه‎‌ها بپردازیم که ار شبکه به مراتب بیشتری نسبت به رقبای خود به نمایش گذاشته‌اند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

همچنین بخوانید:

توکنیزه کردن (Tokenization) چیست و چگونه انجام می‌شود؟


نمونه‌های ارزش شبکه


نمونه‌های جدید و پیشرفته اثر شبکه در کالاها و نیز محصولات بسیار گوناگونی یافت خواهد شد. مشهورترین و معروف‌ترین این محصولات که بیشتر افراد جامعه از آن بهره می‌گیرند، شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. دلیل این جذب روز افزون نیز این است که افراد جامعه علاقه دارند که با یکدیگر به تعامل بپردازند. این مسئله سبب واهد شد که افراد مختلف و گوناگون به برنامه‌های مشابه بپیوندند و سرویس‌های به مراتب کمتری به پیشتازی در این حوزه ادامه دهند.
اگر یک شرکت‌ و یا سازمان جدید قصد داشته باشد که یک شبکه اجتماعی جدید را به وجود آورد، همان گونه که انتظار می‌رود یک پروسه سخت و نفس گیر را برای پذیرش عمومی در پیش خواهد داشت. دلیل این سخن نیز این است که اثر شبکه‌ای که پیشتازان این حوزه از خود به جای گذاشته‌اند به آنان در این رقابت کمک خواهد کرد و در گردونه رقابت باقی ماندن برای یک پروژه جدید امری بسیار مشکل و سخت خواهد بود.
یک نمونه دیگر از اثرات شبکه که در آن نیز کاربران بسیاری عضو هستند و از آن استفاده می‌کنند، تاکسی‌های اینترنتی می‌باشد. رقابت کردن با شبکه‌های بزرگ و قدیمی به مانند اوبر و یا لیفت که طی سالیان گذشته توانسته‌اند اثر شبکه خوبی را به دست آورند برای شبکه‌های کوچک کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود و اکثر این پروژه‌ها در راه خود از گردونه رقابت خارج خواهند شد.
این مسئله در مورد فروشگاه‌های اینترنتی نیز به مانند آمازون صدق می‌کند. برای نمونه‌های داخلی نیز در این حوزه می‌توان دیجی کالا را مثال زد. حال با این توضیحات ممکن است برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که آیا فقط شرکت‌های سودآور با مدل‌های تجاری چشمگیر و معروف قادر خواهند بود به یک اثر شبکه ایده آل دست پیدا کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر. ویکی پدیا یک نمونه خوب و کامل از مال نقض این مسئله است که به واسطه متن باز بودن خود توانسته است که اثر شبکه بسیار خوبی را برای خود به وجود آورد.


اثر شبکه و ارزهای دیجیتال


 اثر شبکه در حقیقت یکی از نکات بسیار مهم است که در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال به حساب می‌رود. شما بیت کوین را در نظر بگیرید. ارز دیجیتالی بیت کوین دارای یک خصوصیات منحصر به فردی است که اثر شبکه قوی‌ای را برای آن به وجود آورده است و در واقع همین اثر شبکه قوی است که به این ارز دیجیتال کمک کرده است که طی سالیان گذشته تا به امروز بتواند به راه خود به عنوان پیشتاز حوزه ارزهای دیجیتال گام بردارد.
ماینرها در شبکه ارز دیجیتالی بیت کوین امنیت شبکه را فراهم خواهند کرد و نقدینگی خوبی را با فعالیت خود در شبکه به وجود خواهند آورد که این نقدینگی در اختیار افراد معامله‌گر در شبکه بیت کوین قرار خواهد گرفت. حال بیایید و این گونه متصور شوید که یک شبکه جدید بخواهد به وجود آید که کارهایی مشابه با بیت کوین را بخواهد انجام دهد.ماینرها ممکن است که در این شبکه جدید درآمد بیشتری را کسب کنند ولی نقدینگی خوبی به مانند بیت کوین را هرگز نخواهند داشت. البته این را هم بگویم که ماینرها می‌توانند در این شبکه کار خود را ادامه دهند و امیدوار باشند که شبکه در آینده به یک نقدینگی خوب و قابل توجه برسد. یا این که کار در شبکه بیت کوین را بهتر و قابل اعتمادتر بدانند و به فعالیت خود در شبکه ادامه دهند. اثر شبکه دقیقا به این صورت کار می‌کند. پس با توجه به این توضیحات حتی اگر یک شبکه جدید به وجود آید که از نظر فناوری هم بهتر باشد دلیلی بر این نیست که تمامی افراد جامعه به آن پروژه ورود کنند.
پس با توجه به این مسئله، این مسئله فقط به سبب اثر شبکه رخ نخواهد داد. به لطف یک عرضه کاملا عادلانه، ارز دیجیتالی بیت کوین دارای یک ویژگی به خصوص و منحصر به فرد است که جایگزین کردن آن یا موفق شدن یک پروژه مشابه آن کاری به شدت دشوار و سخت خواهد بود.
اثرات شبکه در عرصه امور مالی غیرمتمرکز و یا به اصطلاح همان دیفای هم نکته‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. اگر یک محصول، به برتری و یک موفقیت قابل توجه دست پیدا کند، رقابت با آن و غلبه کردن بر آن پروژه برای دیگر رقبا کاری بسیار سخت خواهد بود. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که پروژه دیفای هنوز هم در ابتدای راه خود قرار دارد. بسیاری از افراد فعال در بازار بر این باورند که هیچ محصولی تا به کنون قادر نبوده است که به یک اثر شبکه چشمگیر دست پیدا کند و برای همین هم معرفی یک پروژه به عنوان برتر در خصوص داشتن اثر شبکه کاری بسیار سخت است.


اثر منفی شبکه


عملکرد اثرات منفی شبکه دقیقا برعکس کاری است که اثر شبکه انجام می‌دهد. این مسئله به این معنی است که با ورود هر کاربر جدید به یک شبکه به جای این که بر ارزش آن شبکه افزوده شود از ارزش ذاتی آن شبکه کاسته خواهد شد. در طراحی و پایه ریزی بلاکچین، این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است. پایه ریزی و طراحی خوب یک شبکه در بلاکچین باید به گونه‌‌ای باشد که با ورود هر کاربر به شبکه به ارزش آن شبکه اضافه شود. اگر به واسطه ورود هر کاربر جدید به یک شبکه بلاکچینی از ارزش ذاتی آن شبکه کاسته شود، رفته رفته در آن شبکه ازدحام ایجاد خواهد شد.
به عنوان نمونه، کارمزد گس و یا همان کارمزد پایه در اتریوم با سیستمی به سبک مزایده عمل خواهد کرد. عملکرد سیستم اتریوم به این صورت است که هر کاربر در شبکه اتریوم برای میزان کارمزد گس خود یک پیشنهاد را به ماینرها خواهد داد و ماینر بسته به خواسته خود هر یک از تراکنش‌ها را که بخواهد پذیرش خواهد کرد. با ورود کاربران بیشتر به این شبکه و بهره بردن بیشتر از این شبکه میزان گس پیشنهادی از سوی کاربران برای انجام تراکنش خود به مراتب بالاتر خواهد رفت. دلیل این اتفاق نیز این است که هر یک از کاربران موجود در شبکه اتریوم به دنبال این است تا که بتواند پیشنهاد بهتری را به ماینرها ارائه دهد تا تراکنشش زودتر از دیگر افراد صورت گیرد. درست است که این موضوع نمی‌تواند بدون توقف و به صورت دائم اتفاق افتد و در یک جا بالاخره روند افزایشی میزان گس پایان خواهد یافت. شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که چگونه این روند پایان خواهد یافت وقتی شبکه اتریوم میزان بسیار زیادی از افراد را در شبکه خود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که در ادامه افزایش قیمت گس بعضی از کاربران دیگر دست از استفاده از شبکه اتریوم خواهند کشید و دلیل این کار هم این است که از یک حدی به بعد هزینه فعالیت آنان در شبکه به شدت بالا خواهد رفت و دیگر برای معامله‌گران صرفه اقتصادی را نخواهد داشت، به عنوان مثال وقتی که فردی بخواد 100 دلار را از دارایی خود به فروش برساند باید به میزان 20 دلار کارمزد تراکنش پرداخت کند که این اصلا منطقی نخواهد بود. این مسئله، مثالی از اثر شبکه منفی می‌باشد که به آن به صورت مفصل اشاره کردیم.
پس با توجه به این مسئله راهکارهایی برای کاهش کارمزد شبکه اتریوم وجود خواهد داشت.  EIP-1559 یکی از پروپوزال‌های اتریوم می‌باشد که سبب طراحی مجدد سیستم کارمزد گس را با خود به همراه خواهد داشت. علاوه بر این مسئله، برخی از آپدیت‌های موجود در اتریوم 2.0 قادر خواهد بود راندمان شبکه ارز دیجیتالی اتریوم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این پروپوزال قادر خواهد بود مشکلاتی به مانند بالا بودن کارمزد گس شبکه اتریوم را حل کند و به فعالیت شبکه کمک شایانی کند.


جمع بندی


در این مقاله سعی کردیم که شما را با اثر شبکه آشنا کنیم و انواعی از آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همان گونه که می‌دانید اثرشبکه در حوزه‌های مختلف اقتصادی به مانند ارزهای دیجیتال وجود دارد. عملکرد کلی ثر شبکه در یک بیان ساده این است که، با ورود کاربران جدید به یک شبکه، ارزش آن شبکه رو به افزایش خواهد گذاشت و این نشان از این دارد که اثر شبکه در مطرح شدن یک پروژه بسیار نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
افرادی که حوزه ارزهای دیجیتال و نیز افرادی که بلاک چین را طراحی و پایه زیری کرده‌اند قادر خواهند بود با مطالعه این مطلب که چه مسائل و مواردی قادر خواهد بود سبب تولید و افزایش اثر شبکه گردد اطلاعات بیشتر را کسب نمایند. با بهره گرفتن از اثر شبکه فرآیند مشهور شدن و پیشتاز شدن یک توکن در حوزه ارزهای دیجیتال به مراتب سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.
همان گونه که در این مطلب نیز اشاره کردیم بیت کوین یکی از مواردی است که به واسطه اثر شبکه توانسته است که همواره به عنوان پیشتاز در حوزه ارزهای دیجیتال به فعالیت خود ادامه دهد. این مثال به ما نشان خواهد داد که اثر شبکه تاثیر بسزایی را در رونق یک شبکه خواهد داشت، پس با توجه به این مسئله اگر یک شبکه بخواهد که جای btc را به عنوان اولین ارز دیجیتال و پیشگام در حوزه ارزهای دیجیتال پر کند باید بتواند اثر شبکه خود را به میزان بسیار زیادی بهبود ببخشد، البته این را هم بگویم که فقط اثر شبکه برای رونق یک پروژه کافی نخواهد بود.
 

مرجع:

coin360

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

معرفی پنکیک سواپ


حتماً تا کنون با ارزهای دیجیتال و این بازار پر سود آشنا شده‌اید. در این بازار با اصطلاح‌ها و موارد بسیار زیادی سروکار دارید که یکی از آن‌ها صرافی‌ها هستند. در واقع صرافی‌ها این اجازه را به شما میدهند تا بتوانید تبدیلات ارزی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. صرافی‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها صرافی پنکیک سواپ می‌باشد. این صرافی می‌تواند تبدیلات ارزی را در شبکه هوشمند و غیر متمرکز انجام دهد. در واقع می‌توان گفت که این صرافی به عنوان یک بازار ساز عمل می‌کند که می‌تواند از این لحاظ به مشتریان کمک کند تا به درآمد برسند. PancakeSwap دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می‌باشد و اهدافی را دارد که آن را در بین کاربران محبوب کرده است. البته به مانند بسیاری دیگر از صرافی‌ها معایبی هم دارد. این پلتفرم زیر نظر صرافی بایننس قرار دارد و در زنجیره آن ایجاد شده است. اگر می‌خواهید در مورد آن اطلاعات بسیار بیشتری را به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ایجاد صرافی پنکیک سواپ


قبل از این که بخواهیم در مورد این صرافی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم، به نحوه ایجاد و به طور کلی تاریخچه آن اشاره می‌کنیم.
این صرافی در ماه سپتامبر سال 2020 ایجاد شد. در سال 2020 پیشرفت بسیار خوبی در بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز ایجاد شد. درست در همین زمان، صرافی پنکیک سواپ در بستر بایننس ایجاد شد و توانست رشد و پیشرفت بسیار خوبی هم داشته باشد.
در ابتدای راه اندازی رقیب‌های سرسختی را پیش رو داشت. یکی از این رقبا یونی سواپ بود که تا به امروز به عنوان یکی از رقیبان سرسخت آن شناخته می‌شود. اگرچه یونی سواپ به عنوان یک صرافی قدیمی طرف‌داران زیادی دارد اما پنکیک سواپ توانسته است تا حدودی خود را به این رقیب سرسخت نزدیک کند اگرچه هنوز راه زیادی در پیش دارد تا بتواند به یونی سواپ برسد.
این پروتکل به عنوان بستری عمل می‌کند که می‌توان معاملات و تبدیلات بازار غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را بر آن انجام داد. ضمن این که استفاده از زنجیره‌های صرافی بایننس باعث شده است تا بتواند جای خود را به خوبی در این بازار باز کند.
در واقع می‌توان گفت که این پروتکل از توکن‌های غذا استفاده می‌کند به همین دلیل درگذشته نام‌های مختلفی به نام سوشی سواپ و دیگر نام‌ها را داشته است. این پروتکل از یک توکن با نام کیک یا cake بهره می‌برد.
این توکن در بستر بلاک‌چین بایننس چین راه اندازی شده است و از پروتکل و قوانین این بلاک‌چین استفاده می‌کند. در واقع می‌توان گفت که توکن کیک از پروتکل و قانون BEP-20 استفاده می‌کند که دارای ویژگی‌های زیادی می‌باشد.
این صرافی و پلتفرم از استخرهایی استفاده می‌کند که آن‌ها را با نام نوشیدنی‌های خوشمزه می‌شناسند و به همین دلیل که از توکن‌های غذا استفاده می‌کند نام آن را PancakeSwap قرار داده‌اند. حال که با این صرافی و پلتفرم آشنایی پیدا کرده‌ایم بهتر است تا به معرفی اهداف این پروتکل بپردازیم تا بدانیم که اصلاً چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد.

اهداف صرافی پنکیک سواپ

این پلتفرم و صرافی برای انجام دادن کارهای مختلف و ارائه خدمات مختلفی به وجود آمده است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، به عنوان یک بازار ساز خودکار عمل می‌کند. در واقع این صرافی به کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی غیر متمرکز این اجازه را می‌دهد تا بتوانند به خوبی معاملات خود را با استخرهایی انجام دهند که می‌توانند نقدینگی را ایجاد کنند. با استفاده از معاملات ارزهای دیجیتال به این روش، کاربران می‌توانند سودهای قابل توجهی را به دست بیاورند. به عبارت دیگر سود پنکیک سواپ بسیار خوب می‌باشد.
در واقع می‌توان به این صورت بیان کرد که با استفاده از این پلتفرم، کاربر می‌تواند دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خود را به این استخرها وام بدهد و توکن‌های نقدینگی را دریافت کند.
·        همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم این پلتفرم در بستر بایننس به وجود آمده است و از پروتکل آن استفاده می‌کند. در واقع صرافی پشتیبانی پنکیک سواپ به شما این اجازه را خواهد داد تا بتوانید به راحتی توکن‌هایی که در بستر BEP-20 ایجاد شده‌اند را به هم تبدیل کنید.
·        از دیگر اهداف این صرافی، دادن پاداش به کاربران برای رسیدن به سودهای بیشتر می‌باشد. در واقع کاربران با قرض دادن توکن‌های خود به استخرهای نقدینگی در این صرافی، می‌توانند توکن‌هایی را پاداش بگیرند و از این طریق به سود برسند.
·        یکی از مهم‌ترین اهدافی که این پلتفرم دنبال می‌کند استفاده از استیکینگ به جای ماینینگ است. همان طور که می‌دانید برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال عمل ماینینگ را با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ انجام می‌دهند. اما می‌توان با استفاده از روش استیکینگ ارزهای دیجیتالی را به دست آورد البته این کار با استفاده از دستگاه‌های ماینر انجام نمی‌شود.
 در واقع با استفاده از این روشی که این صرافی ایجاد کرده است شما می‌توانید بلاک‌های جدید را پیدا کنید و آن‌ها را به زنجیره بلاک‌ها اضافه کنید تا بتوانید توکت cake بیشتری را به دست بیاورید. البته همان طور که گفتیم این روش بدون استفاده از دستگاه‌های استخراج انجام می‌پذیرد.
·        البته استفاده از روش استیکینگ تنها برای به دست آوردن توکن‌های cake نمی‌باشد بلکه شما می‌توانید با استفاده از آن، سایر توکن‌ها را هم به دست بیاورید تا به سودهای خوبی دست پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:

 کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال چقدر است؟

ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ

پنکیک سواپ

در این قسمت از معرفی پلتفرم PancakeSwap به بررسی ویژگی‌های این پروتکل و پلتفرم می‌پردازیم تا شما بتوانید با ویژگی‌های آن آشنا شوید. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:
·        مهم‌ترین ویژگی که دارد، این است که کارمزد پایینی را از کاربران اخذ می‌کند و در عین حال تراکنش‌های صورت گرفته در آن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌پذیرند. این پلتفرم که بر بایننس چین ایجاد شده است می‌تواند یک رقابت با پروژه‌هایی که بر بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند، داشته باشد.
پلتفرم‌هایی که در بستر اتریوم و بلاک‌چین آن ایجاد شده‌اند معمولاً دارای کارمزدهای بالایی هستند که این مشکل باعث شده است بسیاری از کاربران نسبت به اخذ این مقدار از کارمزدها ناراضی باشند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در بستر اتریوم با آن مواجه شوید دیر انجام گرفتن تراکنش‌ها می‌باشد.
برآوردها نشان می‌دهد که استفاده از پنکیک سواپ می‌تواند صرفه اقتصادی بسیار بیشتری داشته باشد زیرا در بستر بایننس چین و بلاک‌چین آن ایجاد شده است و از پروتکل BEP – 20 استفاده می‌کند و همین عامل باعث شده است تا سرعت تراکنش‌ها بسیار کمتر باشد. به طور میانگین در یک دقیقه 12 تراکنش در این بستر می‌تواند انجام بگیرد اما در بستر اتریوم تنها یک یا دو تراکنش می‌توانند انجام بپذیرند. همچنین کارمزد آن‌ها با هم قابل‌مقایسه نیست. شواهد نشان می‌دهد که اتریوم تا 20 دلار نیز کارمزد دریافت می‌کند که این رقم بسیار بالا است. البته باید بدانید که استفاده از بلاک‌چین بایننس چین می‌تواند به کارمزد کمتری بیانجامد. کارمزد آن بسیار ناچیز است.
·        در این صرافی می‌توانید تعداد بیشتری توکن را به دست بیاورید و از این طریق به سودهای خوبی برسید. در PancakeSwap می‌توانید توکن‌های کیک را به دست بیاورید و یا از دیگر توکن‌های موجود استفاده کنید. از جمله توکن‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را به دست بیاورید می‌توان به دودو، UST، لینا و ... اشاره کرد.
·        یکی از بهترین ویژگی‌های این صرافی این است که هیچ کسی بر کاربران و اطلاعات آن‌ها نظارت نمی‌کند و حریم خصوصی آن‌ها به طور کامل حفظ خواهد شد. کاربران می‌توانند در هر جای دنیا که قرار دارند مبالغ بسیار بالا را در این صرافی تبدیل کنند و از آن استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت که کار این صرافی با صرافی‌های متمرکز که در بازار فعالیت می‌کنند تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.
·        این پلتفرم دارای اوراکل با امنیت بسیار بالا می‌باشد. به دست آوردن این امنیت و استفاده از این اوراکل را به علت ادغام با certik به دست آورده است. همچنین به دلیل ادغام با certik از ماشین‌های مجازی و امکانات بسیار بیشتری استفاده می‌کند که قادر است معامله در pancakeswap را به خوبی انجام دهد.
·        از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی که پلتفرم پنکیک سواپ دارد این است که می‌توان توکن‌های آن را در بسیار از صرافی‌های دیگر که دارای اعتبار بالایی هستند معامله کرد. به طور مثال می‌توان این توکن‌ها را در صرافی‌های بایننس، وی سی‌سی، بی کا ای ایکس، کو کوین، ام ایکس سی، بایت جت و بسیاری دیگر از صرافی‌ها خرید و فروش کرد. البته قبل از استفاده حتماً دقت داشته باشید تا از پشتیبانی صرافی مورد نظر آگاهی پیدا کنید و بعد از آن اقدام به ارسال توکن‌ها و خرید و فروش آن‌ها نمایید.
·        این صرافی به صورت کاملاً زیبا طراحی شده است و تمامی کاربرانی که به صورت حرفه‌ای در بازار فعال هستند و کاربرانی که مبتدی هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.
·        در طول ثبت نام و استفاده از آن نیاز به هیچ‌گونه احراز هویتی ندارید و می‌توانید با حفظ حریم خصوص معامله‌های خود را در پنکیک سواپ انجام دهید.
 

برخی از معایب صرافی پنکیک سواپ


حال که به ویژگی‌ها و مزایای صرافی پنکیک سواپ اشاره کردیم بهتر است تا به معایب آن هم اشاره کنیم. در واقع هر صرافی ارز دیجیتال که در این حوزه کار می‌کند علاوه بر ویژگی‌هایی که دارد دارای معایبی هم است. در زیر به برخی از این معایب و کاستی‌ها اشاره می‌کنیم:
·        همان گونه که بیان کردیم، شاید یکی از ویژگی‌های این شبکه و صرافی این باشد که دارای محبوبیت بالایی است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما به همین خاطر هم دارای شلوغی و ترافیک زیادی است که این موضوع به یکی از معایب آن تبدیل شده است.
·        از دیگر معایب این صرافی، می‌توان به پشتیبانی نکردن از موبایل اشاره کرد. در واقع برای این صرافی اپلیکیشن‌های مبتنی بر موبایل ایجاد نشده است و این موضوع به یکی از مهم‌ترین معایب آن تبدیل شده است. البته ممکن است در آینده این مشکل حل شود و بتوان با استفاده از موبایل هم از آن استفاده کرد.
·        یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند و شاید به عنوان مهم‌ترین عیب این شبکه و پلتفرم شناخته می‌شود این است که استخرهای نقدینگی در آن ناپایدار هستند و این موضوع به عنوان یک ریسک شناخته می‌شود. این خطر و ریسک ممکن است به از دست رفتن دارایی یک شخص منجر شود و به وی ضررهای زیادی را وارد کند.
·        استفاده از روش استیکینگ برای به دست آوردن توکن‌های بیشتر از نظر کاربران این صرافی کمی مشکل و پیچیده به نظر می‌رسد. در واقع کاربران بر این باور هستند که برای به دست آوردن توکن‌های بیشتر با استفاده از این روش، باید یک پروسه پیچیده را انجام داد و این کاربران، این موضوع را به عنوان عیبی برای پنکیک سواپ در نظر گرفته‌اند.
·        همان طور که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، با استفاده از کیف پول‌های مختلفی می‌توان به این صرافی وصل شد و معامله‌های خود را انجام داد. اما یکی از معایب آن این است که دارای کیف پول اختصاصی نمی‌باشد. امروزه بسیاری از صرافی‌های موفق، کیف پول‌های اختصاصی خود را هم ایجاد کرده‌اند تا کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کیف پول‌های صرافی پنکیک سواپ

همان گونه که بیان کردیم، این پلتفرم و صرافی در بستر بایننس چین ایجاد شده است و تمامی کیف پول‌هایی که از زنجیره بایننس و این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند را می‌توان در این صرافی هم استفاده کرد. در واقع می‌توانید این کف پول‌ها را به این صرافی متصل کنید و عملیات‌های تبدیلی خود را انجام دهید و از آن‌ها به عنوان کیف پول پنکیک سواپ استفاده کرد. در زیر به برخی از این کیف پول‌ها اشاره می کینم:
·        اولین کیف پولی که قصد معرفی آن را برای شما داریم، کیف Ledger می‌باشد. این کیف پول از کیف‌های دیجیتالی است که به صورت سخت افزاری به وجود آمده است و به همین دلیل دارای امنیت بلایی می‌باشد. این کیف را می‌توانید، انتقال دهید و هر جا که لازم باشد از آن استفاده کنید. این محصول از توکن‌های صرافی پنکیک سواپ پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از ارزهای دیجیتال و توکن‌های دیگری هم پشتیبانی می‌کند.
·        دیگر کیف دیجیتالی که از این توکن‌ها و بلاک‌چین بایننس چین پشتیبانی می‌کند کیف TrustWallet است. این کیف دارای ویژگی‌های زیادی می‌باشد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به رابط کاربری بسیار راحت آن اشاره کرد که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. علاوه بر این به علت این که نرم افزاری است به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر بلاک‌چین بایننس چین و توکن‌ها پنکیک، از پلتفرم‌ها و بلاک‌چین‌های دیگر به مانند بیت کوین و اتریوم هم پشتیبانی می‌کند به همین دلیل کاربرد زیادی دارد.
·        سومین کیف دیجیتالی که قصد داریم آن را برای شما معرفی کنیم، کیف معروف متامسک است که نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد و حتی می‌توانید آن را به صورت افزونه در مرورگر خود هم استفاده کنید. این کار باعث راحت‌تر شدن کار اتصال کیف به صرافی‌ها می‌شود.
·        این محصول هم دارای یک رابط کاربری بسیار خوب و راحت می‌باشد و علاوه بر توکن‌های pancakeawap از توکن‌های شبکه اتریوم هم پشتیبانی می‌کند. البته باید گفت که از لحاظ امنیت تا زمانی که اطلاعات شما فاش نشوند، قابل تکیه است اما در مجموع دارای امنیت پایین‌تری به نسبت سایر کیف پول‌هایی که ذکر کردیم است. این کف دیجیتال به صورت رایگان و نرم افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
·        آخرین کیفی که قصد معرفی آن راداریم، کیف دیجیتال و نرم افزاری سیف پال می‌باشد. این محصول هم دارای یک رابط کاربری ساده استکه هر کسی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. علاوه بر این به صورت سخت افزاری و با امنیت بالاتر هم ارائه شده است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول دیجیتال می‌توان به پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال و توکن دیگر هم اشاره کرد.

جمع بندی

اگر در بازارهای اقتصادی فعالیت دارید حتماً با صرافی‌ها آشنایی دارید. این صرافی‌ها در بسیاری از بازارها و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند تا بتوان با استفاده از آن‌ها ارزهای خود را به یک دیگر تبدیل کرد و یا آن‌ها را خرید و فروش کرد. یکی از مهم‌ترین صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت دارد صرافی پنکیک سواپ است. این صرافی به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کند که بر بستر بلاک‌چین بایننس چین ایجاد شده است. این پلتفرم دارای توکن اختصاصی خود با نام cake می‌باشد که در سال 2020 ایجاد شده است و نام آن به دلیل این که از توکن‌های غذا بهره می‌برد، به نام پنکیک سواپ قرار داده شده است.
این صرافی برای اهداف مختلفی ایجاد شده است. از جمله اهدافی که برای تحقق آن‌ها ایجاد شده است می‌توان به دادن سود بیشتر به کاربران، تبدیل توکن‌های BEP-20 و استفاده از روش استیکینگ برای به دست آوردن توکن‌ها می‌باشد.
این پروتکل دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که باعث شده‌اند کاربران زیادی از آن استفاده کنند و طرف‌داران زیادی داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کارمزد بسیار پایین و سرعت انجام تراکنش‌های بالا، حفاظت از حریم خصوصی، نیاز نداشتن به احراز هویت کاربران، امکان انجام معاملات هنگفت، خرید و فروش توکن‌های آن در صرافی‌های دیگر و رابط کاربری ساده و زیبای آن اشاره کرد.
البته دارای معایبی هم می‌باشد. از جمله معایب آن می‌توان به شلوغی زیاد، پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن موبایل، داشتن استخرهای نقدینگی ناپایدار و نداشتن کیف پول اختصاصی اشاره کرد. البته باید بدانید که این صرافی از کیف پول‌های زیادی به مانند کیف‌های دیجیتال لجر، تراست والت، متامسک و سیف پال پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن‌ها را به این صرافی متصل کرد و تراکنش‌های خود را انجام داد.

 

مرجع:

u.today

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

کریپتوتب (Crypto Tab) چیست؟


بدون شک می‌دانید که امروزه استخراج ارزهای دیجیتال تا چه حد سخت و دشوار است و به سادگی نمی‌توان به ارزهای استخراجی دست یافت. همانطور که می‌دانید برای استخراج ارزهای دیجیتال در مرحله اول به یک رایانه مطلوب یا در برخی ارزها به یک دستگاه استخراج قدرتمند و مرغوب نیاز است. اما دستیابی به این ابزارها به سرمایه و پول بسیار زیادی نیاز دارد به همین خاطر هر فرد نمی‌تواند به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
دقت داشته باشید که امروزه استخراج با سخت‌افزارها تنها راه ممکن جهت استخراج ارزهای دیجیتال نیست و راه‌های گوناگون و بسیاری جهت کسب ارزهای دیجیتال مختلف نظیر بیت کوین وجود دارد. کریپتوتب یکی از روش‌های محبوب و رایج جهت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین است. در این روش شما با استفاده از سرمایه‌ی بسیار اندکی به سادگی به ارز دیجیتال بیت کوین دست می‌یابید. فراموش نکنید کریپتوتب تنها راه ممکن جهت استخراج بیت کوین نیست اما یکی از روش‌های محبوب و بسیار سودآور است. لازم به ذکر است که کاربران Crypto Tabاز طریق مرورگرهای رایانه‌ای به سادگی ارز دیجیتال بیت کوین دریافت می‌کنند. در ادامه به بررسی مفهوم کریپتوتب می‌پردازیم و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کریپتوتب چیست؟

 Crypto Tabنوعی افزونه است که بر روی مرورگرهای رایانه‌ای قابل نصب و اجرا است. همانطور که می‌دانید هدف از استفاده از Crypto Tabاستخراج ارز دیجیتال بیت کوین است.
با استفاده از پلتفرم کریپتوتب کاربران زمانی که در حال استفاده از مرورگر کروم هستند به سادگی به ارز دیجیتال بیت کوین دست می یابند و این همان نقطه تمایز و برتری Crypto Tab با دیگر برنامه‌های مشابه است.
احتمالا با خود می‌گویید اگر استخراج بیت کوین با کریپتوتب به همین سادگی است پس چرا تعداد کاربران آن محدود و اندک است؟  برای آنکه بتوانید از مرورگر Crypto Tabاستفاده کنید باید در ابتدا آن را برای مرورگر کروم خود دانلود کنید. حال به سادگی با جست‌وجو در اینترنت به ارز دیجیتال بیت کوین دست می‌یابید.
لازم به ذکر است که الگوریتم منحصربه‌فرد کریپتوتب موجب می‌شود که شما به سادگی بتوانید بیت کوین را استخراج کنید.
برای آنکه نحوه عملکرد Crypto Tabرا بهتر درک کنید آن را یک استخر استخراج در نظر بگیرید؛ شما به‌عنوان یک کاربر این استخر با اتصال افراد بیش‌تر توان بیش‌تری جهت استخراج بیت کوین به دست می‌آورید.
پس می‌توان گفت شما به سادگی می‌توانید دوستان خود را به پلتفرم کریپتوتب دعوت کنید و با زیرمجموعه‌گیری به بیت کوین بیش‌تری دست یابید. فراموش نکنید که این تیم هنوز اعلام نکرده است که با دعوت از چند دوست می‌توانید به یک بیت کوین دست یابید.
جالب است بدانید که تیم توسعه‌دهنده پلتفرم Crypto Tabاعلام کرده است که اگر شما به زیرمجموعه‌گیری بپردازید تنها پس از گذشت یک ماه به یک بیت کوین دست می‌یابید. بدون شک با خواندن این گزاره با خود گفتید غیرممکن است. خوب است بدانید که در عمل کاربرانی که در یک ماه به زیرمجموعه‌گیری پرداخته‌اند هنوز نتوانستند یک بیت کوین به دست آورند.
دقت داشته باشید که شما پس از نصب کریپتوتب تا زمانی که مرورگر کروم خود را نبسته‌اید استخراج بیت کوین و کسب درآمد به سادگی امکان‌پذیر است.
خوب است بدانید که فرایند دانلود و نصب مرورگر Crypto Tabکاملا رایگان است و برای این امر شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. همچنین فراموش نکنید که در این مرورگر سودی که از استخراج هر ارز دیجیتال بیت کوین به دست می‌آید میان تمام کاربران بطور مساوی تقسیم می‌شود و هیچ فردی سهم بیش‌تری نخواهد داشت.
درنهایت فراموش نکنید که افزونه Crypto Tabبر روی کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های همراه و انواع سیستم عامل‌ها نظیر؛ ویندوز، مک، آی او اس و... قابل نصب و استفاده است و هیچ محدودیت دسترسی برای کاربران سراسر دنیا ایجاد نمی‌کند.

تاریخچه تیم ایحادکننده کریپتوتب

همانطور که می‌دانید امروزه شناخت تیم توسعه‌دهنده هر پلتفرم یکی از آیتم‌های اصلی اعتماد به آن پلتفرم است. خوب است بدانید که تیم Crypto Tabدر وب‌سایت رسمی خود اطلاعات بسیار کم و اندکی از خود منتشر کرده است و آنچه از این تیم در دسترس است تنها یک ایمیل است و هیچ شماره تماس و آدرسی از این تیم در هیچ‌جا ذکر نشده است.

نحوه کارکرد کریپتوتب

همانطور که گفتیم پلتفرم Crypto Tabیک استخر استخراج بسیار بزرگ است و در آن از توان محاسباتی مجموعه رایانه‌های مختلفی استفاده می‌شود. تا به این ترتیب یک بیت کوین به دست آید و سود حاصل از آن میان صاحبان رایانه‌ها تقسیم شود.
برای استفاده از افزونه کریپتوتب هر فرد می‌تواند با خیال کاربری خود در پلتفرم‌های مختلف نظیر؛ فیسبوک یا ایمیل یک حساب کاربری بسازید. دقت داشته باشید که با استفاده از این روش موجودی بیت کوین شما کاملا امن می‌ماند. فراموش نکنید که اگر حساب کاربری برای افزونه کریپتوتب نسازید و بصورت تصادفی آن را پاک کنید تمام بیت کوین های کسب‌شده را از دست خواهید داد.
 تیم توسعه‌دهنده Crypto Tabاعلام کرده است که موجودی هر کاربر به حداقل میزان تعیین شده رسید به سادگی و بدون هیچ دردسری می‌تواند دارایی و سرمایه خود را برداشت نماید. اما دقت داشته باشید که حداقل میزان تعیین‌شده مبلغ کمی نیست و کاربر برای دستیابی به آن باید ماه‌ها در Crypto Tabفعالیت کند و زیرمجموعه‌های بسیاری تشکیل دهد.
جالب است بدانید که فرایند زیرمجموعه‌گیری کریپتوتب یک فرایند ده مرحله‌ای است و کاربران کریپتوتب با توجه به میزان کاربرانی که به این پلتفرم دعوت می‌کنند در جایگاه مختلفی جای می‌گیرند. در وب‌سایت Crypto Tabهر کاربر به همان میزانی که کاربر جدید به این افزونه دعوت می‌کنند مقداری ساتوشی دریافت خواهند کرد.
درنهایت فراموش نکنید شما با یک، دو یا حتی ده زیرمجموعه در Crypto Tabبه هیچ‌وجه نمی‌توانید به یک میزان مطلوب و مناسب بیت کوین دست یابید.

بررسی مفهوم زیرمجموعه‌گیری یا تشکیل زیرمجموعه در کریپتوتب

خوب است بدانید که زیرمجموعه‌گیری یا تشکیل زیرمجموعه در Crypto Tabبه معنای همان عضوگیری یا جمع‌کردن زیرمجموعه است.
بدون شک با معنا و مفهوم زیرمجموعه‌گیری در شرکت‌های مختلف تا حدود بسیاری آشنا باشید؛ در این سازوکارها افرادی که زیرمجموعه دارند در سود کسب‌شده توسط زیرمجموعه‌های خود تا حدود بسیار زیادی سهیم هستند. دقت داشته باشید که این سوددهی برای تمام افراد مناسب و مطلوب نیست. برای نمونه تشکیل یک زیرمجموعه با تعداد بسیار پایین بی‌فایده است و هیچ سودی ندارد اما زیرمجموعه‌گیری با تعداد بسیار بالا سوددهی بسیار بالایی برای فرد دارد.
خوب است بدانید که در افزونه Crypto Tabبخشی به نام Referrals وجوددارد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند عضوگیری را انجام دهند. دقت داشته باشید که این قسمت به کاربران کمک می‌کند توسط لینک Crypto Tabبه دعوت آشنایان و دوستان خود بپردازند و درنهایت با جست‌وجو در اینترنت به درآمد دست یابند. حال پس از دریافت بیت کوین در Crypto Tabدارایی به دست آمده میان افراد زیرمجموعه تقسیم خواهد شد.

نحوه استفاده و سرمایه‌گذاری مطلوب در کریپتوتب

همانطور که گفتیم استفاده از افزونه کریپتوتب هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و بسیار ساده و آسان است. شما برای استفاده از این افزونه باید در گام اول آن را در مرورگر کروم خود نصب کنید. فراموش نکنید که Crypto Tabدر دسته نرم افزارهای رسمی و تأییدشده توسط گوگل جای نمی‌گیرد به همین جهت سرمایه‌گذاری در این افزونه ریسک بسیار بالایی دارد.
سرمایه افراد در این نوع سرمایه‌گذاری تبدیل به زمان و توانی می‌شود که در اختیار نرم‌افزار کریپتوتب قرار دارد. درنتیجه می‌توان گفت بیش از استفاده از Crypto Tabباید اطلاعات زیادی در رابطه با آن به دست آورد و از افرادی که در گذشته از این افزونه استفاده کرده‌اند در رابطه با سوددهی آن سوال کرد. فراموش نکنید که در برخی شرایط استفاده از Crypto Tabسودآوری چندانی نخواهد داشت.
دقت داشته باشید که امروزه هر کاربر می‌تواند با استفاده از تنظیمات موجود در افزونه Crypto Tabسرعت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را افزایش دهد. اما فراموش نکنید این اتفاق در تمام رایانه‌ها امکان‌پذیر نیست، چراکه به این ترتیب توان پردازشی مصرفی رایانه شما افزایش می‌یابد و اگر رایانه شما سرعت پردازش بالایی نداشته باشد پس از مدتی توان پردازشی خود را از دست خواهد داد.
خوب است بدانید که پرداخت‌های افزونه Crypto Tabدر روز دوبار انجام می‌شود و شرکت Crypto Tab به کاربران خود اطمینان زیادی مبنی بر پرداخت سود و هزینه‌های آن‌ها داده است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

کریپتوتب؛ واقعیت یا کلاهبرداری؟

اگر با طرح پانزی آشنایی دارید، Crypto Tabدقیقاً یک طرح پانزی است. شما در این پلتفرم با دعوت از دوستان و آشنایان خود به درآمد دست می‌یابید. اما فراموش نکنید که این دعوت باید بسیار زیاد باشد تا بتوانید به پول بیش‌تری دست یابید. دقت داشته باشید که تمام زیرمجموعه‌های شما نیز باید به تشکیل زیرمجموعه بپردازند تا درنهایت درآمد و سوددهی شما افزایش چشمگیری یابد.
بطورکلی می‌توان گفت طرح پانزی روش مناسب و مطلوبی برای یک کسب‌وکار نیست، چراکه شرکت شما پس از چند سال با شکست مواجه خواهد شد.
لازم به ذکر است که دلیل شکست و ورشکستگی شرکت شما در طرح پانزی این است که افراد پس از گذشت مدت زمانی از دعوت دیگران کلافه می‌شوند یا اینکه به اندازه تلاش خود به درآمد دست نمی‌یابند. فراموش نکنید که درآمد شما در طرح پانزی در گرو کلاه گذاشتن بر سر دیگران است.
دقت داشته باشید که Crypto Tabیک راه مناسب و ایده‌آل جهت کسب بیت کوین و درآمد بدون انجام هیچ کاری است. تنها ریسک این پلتفرم این است که گوگل کروم شما احتمالا با کندی مواجه خواهد شد که از طریق وب‌گردی کمتر می‌توانید به سادگی این کندی را جبران کنید.

نحوه ماینینگ با کریپتوتب

کریپتوتب

 

لازم به ذکر است که استخراج بیت کوین در سایت‌های مختلف با استفاده از توان پردازشی و باتری انجام می‌گیرد. پس می‌توان گفت با وجود سختی شبکه بیت کوین امروزه استفاده از CPU جهت استخراج منطقی نیست و سوددهی چندانی نخواهد داشت. اما در Crypto Tabبا افزودن مجموعه‌های جدید و بیش‌تر توان محاسباتی آن افزایش می‌یابد و فرایند استخراج ساده‌تر خواهد شد، اما فراموش نکنید اگر فرایند اضافه‌کردن مجموعه‌های جدید متوقف شود Crypto Tabدیگر سوددهی برای کاربران خود نخواهد داشت.
فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از باتری و توان پردازشی یک باتری موجب می‌شود که این قطعات دچار خرابی و کندی شوند و شما هزینه بسیار زیادی متحمل شوید. احتمالاً با خود فکر کنید که هزینه تعمیر و خرید قطعات از طریق افزونه کریپتوتب به دست می‌آید اما فراموش نکنید شما با صرف زمان بسیار زیادی تنها صاحب چند ساتوشی خواهید شد، به همین جهت استفاده از Crypto Tabصرفه اقتصادی چندانی نخواهد داشت.
اما این نکته را در نظر داشته باشید که تنها چند برنامه هستند که شما بدون انجام کار خاصی می‌توانید از طریق آن‌ها به بیت کوین و درآمد دست یابید. استخراج با استفاده از Crypto Tabبرای کاربران بی‌تجربه یک روش ایده‌آل و مطلوب است اما درکل استخراج بیت کوین با این پلتفرم صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

همچنین بخوانید:

آموزش تبدیل بیت کوین به تتر در تراست والت

استفاده از طرح پانزی

همانطور که گفتیم پلتفرم Crypto Tabدرست شبیه یک طرح پانزی است. جالب است بدانید که این طرح یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین معایب این پلتفرم است. طرح‌های پانزی در ابتدا سودآوری بسیار زیادی برای کاربران و شرکت خود دارند اما پس از گذشت چند ماه دیگر سودآوری اولیه را ندارند و درنهایت با کلاهبرداری کار خود را به اتمام می‌رسانند. شایان ذکر است که اگر Crypto Tabیک طرح پانزی باشد شما زمان، سرمایه به‌دست آمده، توان پردازشی دستگاه خود، عمر و باتری دستگاه خود و حتی اعتبار و آبروی خود را از دست خواهید داد.
پیشنهاد ما به شما این است که پیش از استفاده از روش Crypto Tabجهت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اطلاعات لازم را به دست آورید و جوانب ممکن را بسنجید.

ویژگی‌های مرورگر کریپتوتب

مرورگر Crypto Tabدارای ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
 از مهم‌ترین ویژگی‌های کریپتوتب این است که این افزونه در خود امکانات مختلف و بسیاری ازجمله استفاده از افزونه‌ها را دارد، به همین خاطر به راحتی در افزونه کریپتوتب می‌توان به بلاک‌کردن تبلیغات پرداخت و با استفاده از ابزارهای مختلف امنیت و عملکرد آن را بهبود بخشید. همچنین دقت داشته باشید که دانلود پلتفرم Crypto Tabکاملا رایگان است و شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.
 امروزه در افزونه Crypto Tabبه سادگی می‌توان داده‌های دیگر مرورگرها نظیر کروم را به رابط کاربری کریپتوتب انتقال داد. مهم‌ترین داده‌هایی که امروزه در این بستر منتقل می‌شوند شامل موارد نشان‌دار شده، تاریخچه، افزونه‌ها و... هستند.
از دیگر ویژگی‌های Crypto Tabاین است که این پلتفرم مدعی است که بصورت خودکار هر زمان که از این پلتفرم استفاده می‌کنید به ارز دیجیتال بیت کوین دست می‌یابید. پس می‌توان گفت با بازکردن هر تب در مرورگر Crypto Tabاستخراج ارز دیجیتال بیت کوین شروع می‌شود. همچنین در کریپتوتب بخشی برای دعوت دیگر افراد وجوددارد که شما به ازای این کار پاداش دریافت خواهید کرد.
لازم به ذکر است که امروزه با ورود به سیستم به سادگی می‌توان Crypto Tabرا در چند دستگاه همگام‌سازی کرد.

میزان درآمد به دست آمده در کریپتوتب

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که Crypto Tabاطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با میزان درآمد کاربران نداده است. اما آنچه روشن است این است که پلتفرم کریپتوتب مدعی است که هر کاربر در روز اول می‌تواند درآمد بالایی به مقدار ۰.۰۶۵ دلار کسب نماید. فراموش نکنید که هیچ تضمینی جهت کسب چنین درآمدی وجود ندارد. مطابق با ادعا پلتفرم Crypto Tabمی‌توان گفت بطور منطقی هر کاربر در یک سال به حدود ۲۵ دلار دست خواهد یافت. البته فراموش نکنید که شما باید از این مقدار هزینه برق رایانه خود را کسر نمایید. درنتیجه می‌توان گفت دستیابی به درآمد کافی با  رایانه شخصی بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است.
خوب است بدانید که شما با استفاده از ماشین حساب درآمد Crypto Tabنمی‌توانید بصورت دلخواه سطح زیرمجموعه کاربران خود را تغییر دهید اما این پلتفرم بصورت کاملاً خودکار سطح کاربران جدید زیرمجموعه شما را بررسی می‌کند و درنهایت درآمد شما را افزایش می‌دهد.
همانطور که می‌دانید تعداد افرادی که در سطح اول قرار می‌گیرند تحت هر شرایطی کمتر است. با افزایش تعداد افراد زیرمجموعه در سطوح بعدی شما به سادگی متوجه خواهید شد که هر سطح تا چه حد در میزان درآمد نهایی شما اثرگذار است.

مزایا و معایب کریپتوتب

پلتفرم کریپتوتب دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کریپتوتب

مهم‌ترین مزایای پلتفرم Crypto Tabعبارت است از؛
·        نصب و استفاده کاملاً رایگان
·        بر روی هر رایانه‌ای از سخت‌افزار قدرتمند تا ضعیف به سادگی قابل نصب است.
·        رابط کاربری بسیار ساده و جذاب
·        مرورگر بسیار سریع و کاربردی
·        قابل دسترس با تلفن همراه
 
 

معایب کریپتوتب

مهم‌ترین معایب کریپتوتب عبارت است از؛
·        بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین عیب کریپتوتب این است که تنها بر روی مرورگر گوگل کروم قابل نصب و استفاده است.
·        شما در کریپتوتب تنها از طریق زیرمجموعه‌های بیش‌تر به درآمد خوبی دست خواهید یافت.
·        درآمد کریپتوتب بطورکلی صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی Crypto Tabپرداختیم و مزایا و معایب آن را بطور کامل بیان کردیم.
همانطور که گفتیم تمرکز اصلی‌ پلتفرم کریپتوتب کسب درآمد از طریق اینترنت است. کریپتوتب یکی از روش‌های رایج استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و کسب درآمد از طریق رمزارزها است. دقت داشته باشید که بلافاصله پس از نصب Crypto Tabاستخراج ارز دیجیتال بیت کوین آغاز می‌شود. یکبار روش‌های رایج کسب درآمد در Crypto Tabزیرمجموعه‌گیری و استفاده از کد معرف است‌.  درنهایت فراموش نکنید که استفاده از Crypto Tabمزایا و معایب بسیاری دارد که شما باید پیش از استفاده از آن تمام جوانب ممکن را در نظر بگیرید و بسنجید تا به این ترتیب ضرری متحمل نشوید.

مرجع: u.today

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بدون شک نام کیف پول متامسک را شنیده‌اید؛ کیف پول متامسک یکی از بهترین کیف پول‌های توکن NFT است. الکساندرو لوپاسکو که متخصص امنیت شبکه و بنیان‌گذار شرکت امنیتی امنیا است در رابطه با آسیب‌پذیری امنیتی کیف پول متامسک هشدار بسیاری داده است. او معتقد است که این آسیب‌پذیری می‌تواند منجر به حملات DDOS گسترده‌ای شود که ده‌ها میلیون دستگاه را دربر می‌گیرد. در ادامه قصد داریم ابتدا با کیف پول دیجیتال متامسک آشنا شویم و سپس آسیب‌پذیری امنیتی آن را هنگام نمایش توکن‌های NFTبررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
به خطر افتادن حریم خصوصی با ایردراپ‌ توکن NFT شاید با خود فکر کنید این خطر چندان جدی نیست اما خطر نشت IP را به هیچ وجه دست کم نگیرید. چراکه اگر عوامل مخرب بتواند علاوه بر آدرس IP اطلاعات دیگری به دست آورند خطر فیزیکی بزرگی نظیر آدم‌ربایی وجود دارد. پس تأثیر این آسیب‌پذیری از به خطر افتادن حریم خصوصی بسیار بیش‌تر است. برای آنکه با این حمله بهتر آشنا شوید دقت داشته باشید که اگر عامل مخرب انگیزه کافی داشته باشد به سادگی تعداد زیادی توکن NFT ایجاد می‌کند و تمام آن‌ها را به یک آدرس URL متصل می‌کند و درنهایت توکن‌های NFT را به میلیون‌ها کاربر ایردراپ‌ متصل می‌کند که به این ترتیب حملات DDOS متعدد و بی سابقه‌ای به آدرس URL انجام می‌گیرد. فراموش نکنید این حمله می‌تواند بصورت همزمان چندین وب سایت معروف و شناخته‌شده نظیر؛ گیت‌هاب، ردیت، نتفلیکس و... را از دسترس خارج کند.

معرفی کیف پول متامسک

متامسک یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری مبتنی بر ارز رمزنگاری است که کاربران با آن می‌توانند با اکوسیستم بلاکچین اتریوم در تعامل باشند.
دقت داشته باشید که کیف پول متامسک در ابتدا تنها نسخه‌ی دسکتاپ خود را معرفی و عرضه کرد و تنها بر روی کامپیوترهای شخصی از طریق گوگل، کروم و فایرفاکس قابل نصب و استفاده است. اما درنهایت در سال ۲۰۱۹ کیف پول متامسک نسخه‌ی موبایلی خود را معرفی و راه‌اندازی کرد و بر روی تلفن‌های همراه قابل نصب و استفاده است.
جالب است بدانید که کیف پول متامسک توسط شرکت نرم‌افزاری بلاکچین در سال ۲۰۱۶ با استفاده از تمرکز بر ابزارها و زیرساخت‌های مبتنی بر اتریوم طراحی و راه‌اندازی شد.
 سایت این کیف پول بنیان‌گذار اصلی خود را Aaron Davis معرفی می‌کند. اما دقت داشته باشید که تیم توسعه‌دهنده متامسک از انجمن جهانی طراحان تشکیل شده است و این تیم در تلاش است که دنیا را با فناوری بلاک‌چین دگرگون کند و آن را به مکانی بهتر تبدیل کند.

ویژگی‌های کیف پول متامسک

کیف پول متامسک

 بدون شک می‌دانید که مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ کیف پول متامسک رمزگذاری برجسته آن است. با استفاده از این رمزگذاری کلیدهای خصوصی و رمزعبور هر کاربر تنها در تلفن‌های همراه و کامپیوترهای شخصی فرد ذخیره می‌شوند و هیچ فرد ثالثی به آن‌ها دسترسی ندارد. در کیف پول متامسک به راحتی اتریوم و تمام توکن‌ها و رمزارزهای مبتنی بر اتریوم به سادگی منتقل می‌شوند.
 یک مرورگر وب سازگار با مرورگر داخلی در این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده است که بصورت کاملا امن با نرم‌افزارهای غیرمتمرکز ارتباط برقرار می‌کند.
خوب است بدانید که کیف پول متامسک امنیت بسیار بالایی دارد و نزد کاربران محبوب است. به همین خاطر این کیف پول بیش از ۵ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد. همچنین متامسک بستری فراهم می‌کند که کاربران می‌توانند بطور همزمان به چندین کیف پول متصل شوند و در میان شبکه اصلی اتریوم، شبکه‌های آزمایشی اصلی و حتی شبکه اصلی بایننس اسمارت چین جابه‌جا شوند.
از دیگر ویژگی‌های کیف پول متامسک این است که کاربران می‌توانند از طریق کارت اعتباری یا نقدی تا سقف ۵۰۰ دلار اتریوم را به سادگی و با نرم‌افزار موبایلی این کیف پول خریداری نمایند.

مزایا و معایب کیف پول متامسک

کیف پول متامسک دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کیف پول متامسک

مهم‌ترین مزایای کیف پول متامسک عبارت است از؛
·       کیف پول متامسک رابط کاربری ساده و بسیار آسانی دارد، به همین خاطر هر کاربر از تازه‌کار تا پیشرفته به سادگی می‌تواند از آن استفاده کند.
·       کیف پول متامسک بر روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌اواس، ویندوز، مک و... قابل نصب و استفاده است.
·       کیف پول متامسک با کیف پول سخت‌افزاری ادغام شده است.
·       در صورت فراموشی رمزعبور و گم‌کردن آن به سادگی می‌توانید از طریق عبارت بازیابی از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید و تمام اطلاعات را بازگردانید.
·       در کیف پول متامسک کلیدهای عمومی و خصوصی به جای سرورهای متامسک بطور مستقیم بر روی مرورگر وب کاربران ذخیره می‌شود.
·       دقت داشته باشید که متامسک هیچ اطلاعات شخصی از کاربران دریافت نمی‌کند.

معایب کیف پول متامسک

مهم‌ترین معایب کیف پول متامسک عبارت است از؛
·       امروزه در برخی از کشورها گزینه‌های خرید ارز دیجیتال بسیار محدود شده است.
·       کیف پول متامسک در گذشته حملات فیشینگ بسیاری در تاریخ خود ثبت کرده است.
·       کیف پول متامسک یک نود کامل اتریوم نیست.
·       دقت داشته باشید که در کیف پول متامسک بصورت بومی از بیت کوین پشتیبانی نمی‌شود.
·       از دیگر معایب کیف پول متامسک این است که این کیف پول یک کیف پول گرم است و بصورت دائم به اینترنت متصل است، به همین خاطر احتمال هک‌شدن و ازبین‌رفتن دارایی‌ها در آن بسیار بالا است.

نحوه عملکرد توکن‌های NFT

برای آنکه با حملات متعدد DDOS آشنا شوید و دلیل آسیب‌پذیری امنیتی متامسک هنگام نمایش توکن‌های NFT را بدانید، بهتر است که پیش از هر چیزی با اصول اولیه نحوه عملکرد توکن‌های غیرمثلی آشنا شوید.
همانطور که می‌دانید آیتم NFT در بلاک‌چین ذخیره شده است. اما به این خاطر که ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات در زنجیره‌های عمومی بسیار گران است، ذخیره‌سازی تصویر در سرور ریموت و حفظ آدرس URL آن تصویر در زنجیره جایگزین این امر می‌شود.
بطورکلی چرخه عمر و تعامل با توکن NFT بصورت زیر است؛
۱_در ابتدا باید تصویر آیتم کلکسیونی موردنظر را در سرور آپلود کنید.
2_حال در این مرحله یک توکن NFT در بلاک‌چین صادر می‌شود و آدرس دارنده توکن و آدرس URL و تصویر موردنظر در سرور ذخیره می‌شود.
3_پس از ذخیره‌سازی شما می‌توانید توکن NFT خود را به آدرس بلاکچین دیگری انتقال دهید یا اینکه انتقال ندهید. دقت داشته باشید که این گزینه کاملا اختیاری است.
4_در این مرحله کیف پول دارنده توکن به اسکن بلاکچین می‌پردازد تا به این ترتیب مشخص شود که چه آیتم کلکسیونی در اختیار او است و توکن NFT موردنظر خود را به راحتی پیدا کند.
5_در مرحله آخر کیف پول، عکس آپلود شده را از آدرس URL موجود در توکن NFT دریافت می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

آموزش ساخت NFT؛ چگونه توکن غیرمثلی خود را بفروشیم؟

اگر سرور تحت کنترل عامل مخرب باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

احتمالاً از خود پرسیده‌اید که اگر سرور توسط عامل مخرب کنترل شود چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه پیامدهایی اتفاق خواهد افتاد؟ در ادامه به بررسی پاسخ این پرسش می‌پردازیم.
 زمانی که سرور میزبان توسط عامل مخرب تحت کنترل قرار گیرد؛ کیف پول در هنگام دریافت تصویر ریموت آیتم کلکسیونی تصویر IP دارنده NFT توسط تلفن همراه افشا می‌شود.   البته لازم به ذکر است که این اتفاق برای کیف پول‌هایی که بر بستر موبایل نیستند نیز اتفاق می‌افتد و تنها مختص به کیف پول‌های موبایلی نیست. اما برای کیف پول‌های موبایلی احتمال این اتفاق بیش‌تر است، چراکه احتمال استفاده از اینترنت موبایل و همچنین لورفتن مکان جغرافیایی، اپراتور تلفن همراه و دیگر اطلاعات مبتنی بر آدرس IP بیش‌تر است.
فراموش نکنید بلافاصله پس از آنکه عامل مخرب به آدرس بلاکچین شما دست یابد به راحتی توکن NFT با آدرس URL ارتباط برقرار می‌کند و مالکیتNFT به آدرس شما منتقل می‌شود. درنتیجه زمانی که تصویر ریموت توکن NFT را از سرور دریافت می‌کند حریم خصوصی شما را بطور کامل در معرض خطر قرار می‌گیرد.
احتمالاً با خود می‌گویید یعنی این حمله اینقدر ساده است و بلافاصله پس از بازکردن کیف پول بطور خودکار رخ می‌دهد؟ نیاز به اجازه صریح کاربر نیست؟ چگونه و چه زمانی دریافت تصویر از سرور فعال می‌شود؟
با بررسی کیف پول متامسک مشخص شد که تصویر ریموت بطور خودکار و بدون درخواست اجازه صریح کاربر دریافت می‌شود. لازم به ذکر است که این موضوع در بخش پشتیبانی متامسک نیز تأیید و بیان شده است.

راهکارهای بالقوه کاهش خطر

یکی از راهکارهای رایج و متداول برای کیف پول‌های کریپتو این است که برای دسترسی به دامنه مشخص هنگام دریافت تصویر ریموت توکن NFT نیاز به کسب تایید و اجازه از کاربران باشد و به آن‌ها اطلاع داده شود. دقت داشته باشید که این موضوع ممکن است منجر به نشت آدرس IP شود. از دیگر راهکارهای ممکن می‌توان به دریافت تصویر ریموت در بک‌اند اشاره کرد. البته فراموش نکنید که این مسئله هیچ نقشی در حملات DDOS ندارد.

حمله DDOS چیست؟

حمله ddos و کیف پول متامسک

 حمله Distributed denial of Service که آن را به نام DDoSمی‌شناسید نوعی تلاش خرابکارانه است که هدف آن اختلال در ترافیک عادی سرور، سرویس یا شبکه مقصد است. با استفاده از این حمله زیرساخت‌های پیرامون با ترافیک مواجه می‌شود.  دقت داشته باشید که حملات DDOS با استفاده از تعداد زیادی سیستم کامپیوتری انجام می‌گیرد.
بطورکلی می‌توان گفت حمله DDOS را می‌توان یک ترافیک سنگین در نظر گرفت که بزرگراه را مسدود می‌کند و مانع از رسیدن ترافیک عادی به مقصد مطلوب می‌شود.

یک حمله DDOS چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفتیم حمله DDOS نیاز به یک مهاجم دارد که کنترل شبکه ماشین‌های آنلاین را در دست بگیرد و حمله را انجام دهد. کامپیوترها و دیگر ماشین‌ها با بدافزار آلوده می‌شوند و هرکدام تبدیل به یک بات می‌شوند. حال مهاجم از راه دور بر روی گروهی از بات‌ها کنترل دارد.
لازم به ذکر است که زمانی که گروهی بات‌ها ایجاد می‌شوند مهاجم به سادگی قادر است که با آموزش‌های به‌روز به هر بات از راه دور به کنترل ماشین‌ها بپردازد. دقت داشته باشید که زمانی که آدرس آی پی یک قربانی توسط گروهی از بات‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد، هر بات با فرستادن تقاضاهایی به هدف مورنظر واکنش نشان می‌دهد، به همین جهت سرور یا شبکه هدف دچار به سر ریزی ظرفیت می‌شود و هیچ تمایلی به ایجاد ترافیک عادی برای شبکه ندارد.
فراموش نکنید که هر بات یک ابزار اینترنتی قانونی است به همین خاطر به سختی می‌توان ترافیک حمله را از ترافیک عادی شبکه تمایز داد.

انواع رایج حمله DdoS

  متغیرهای مختلف حمله DDoS به اجزای مختلف یک کانکشن حمله می‌کنند. به همین خاطر بهتر است که جهت شناخت و درک حملات DDoS با ساخت کانکشن شبکه‌ای آشنا شوید.
دقت داشته باشید یک کانکشن شبکه‌ای در اینترنت از مولفه‌ها و لایه‌های مختلف بسیاری تشکیل شده‌اند.
همانطور که می‌دانید تقریبا تمام حملات DDoS از احاطه یک ابزار یا شبکه مقصد با ترافیک تشکیل شده است اما بطورکلی این حملات را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها بپردازیم.

۱_حملات لایه کاربردی

بطورکلی هدف از انجام این حمله به اتمام رساندن منابع مقصد است.
 لازم به ذکر است که حملات لایه کاربردی لایه‌های یک پلتفرم مورد هدف قرار می‌دهند. در این حمله صفحات وب بر روی سرور ایجاد می‌شوند و در جواب به تقاضاهایHTTP تحویل داده می‌شوند.
لازم به ذکر است که یک تقاضای خاص HTTP برای اجرا از جانب مشتری بسیار ارزان است ‌اما جواب دادن به آن برای سرور مقصد می‌تواند هزینه‌بر باشد. چراکه سرور اغلب باید فایل‌های زیادی را بارگذاری کند و پرس‌وجوهای پایگاه داده را برای ایجاد یک صفحه وب مدیریت کند.
دفاع در برابر این نوع حملات بسیار دشوار است؛ چراکه تشخیص ترافیک بدکار بسیار مشکل است.

سیل HTTP

این نوع حمله بسیار مشابه با تکرار یک رفرش در یک مرورگر شبکه بر روی کامپیوترهای مختلف است که به سرعت انجام می‌گیرد.
لازم به ذکر است که اگر تعداد تقاضاهای HTTP زیاد شود در سرور طغیان ایجاد می‌شود و مانع از انجام سرویس می‌شود. فراموش نکنید که این حمله انواع مختلفی از ساده تا پیچیده دارد. در نوع ساده‌تر این حمله دسترسی به URL یا همان گستره آدرس‌های آی پی در حال حمله و مراجع و عامل‌های کاربری انجام می‌گیرد.
اما در سمت دیگر در نسخه‌های پیچیده از تعداد بسیار زیادی از آدرس‌های آی پی درحال حمله استفاده می‌شود و آنچه مورد هدف قرار می‌گیرد همان URL ها بصورت تصادفی هستند.

حملات پروتکل

احتمالا حملات پروتکل را به عنوان حملات مرحله اتمام بشناسید. این حمله با مصرف تمام ظرفیت موجود سرورهای کاربردی وب یا دیگر منابع واسطه نظیر؛ فایروال و... سرویس را قطع می‌کنند. جالب است بدانید که حملات پروتکل از ضعفی که در لایه‌های ۳ و۴ بسته پروتکل وجوددارد، استفاده می‌کنند تا به این ترتیب مقصد را غیرقابل دسترس نمایش دهند.

سیل SYN

سیل SYN شبیه به یک کارگر در یک اتاق عرضه است و درخواست‌هایی که از سمت جلو دریافت می‌کند را پاسخ می‌دهد. دقت داشته باشید که این تقاضاها گاهی بسیار زیاد می‌شوند و کارکرد با تقاضاهای پاسخ داده نشده بسیاری احاطه می‌شود.
این حمله با ارسال تعداد زیادی بسته‌های SYN درخواست اتصال اولیه TCP با آدرس‌های آی پی جعلی از TCP handshake بهره‌برداری می‌شود.

حملات حجمی

دقت داشته باشید که هدف از حمله حجمی مصرف تمام پهنای باند است. این نوع حمله با این روش میان هدف و اینترنت ازدحام ایجاد می‌کند.
در این نوع حمله تعداد بسیار زیادی داده با استفاده از شکلی از تقویت یا ابزارهای ایجاد ترافیک عظیم ایجاد می‌شود.

DNS Amplification

برای آنکه بهتر با مفهوم DNS Amplification بهتر آشنا شوید دقت داشته باشید که این پلتفرم درست شبیه آن است که یک نفر با یک رستوران تماس بگیرد و بگوید که از هر چیزی یکی می‌خورد و در نهایت اعلام کند که شما با من تماس بگیرید و سفارش من را اعلام کنید. دقت داشته باشید که در این شرایط شماره مقصد با شماره تماس داده‌شده یکسان است. پس می‌توان گفت در DNS Amplification با تلاش کم یک عکس‌العمل طولانی ایجاد می‌شود.

فرایند خنثی‌کردن حملهDDoS

همانطور که می‌دانید نگرانی اصلی در تسکین حمله DDOS متمایز کردن این حمله از ترافیک عادی است. پس تلاش‌هایی که جهت خنثی‌کردن این حملات انجام می‌گیرد گاهی کاملا بیهوده است چراکه در گام اول به خوبی نتوانسته‌ایم ترافیک عادی شبکه و ترافیک حمله را از هم جدا سازیم.
در اینترنت مدرن ترافیک DDOS به شکل‌های بسیاری درمی‌آید و از لحاظ طراحی می‌تواند بسیار متنوع باشد. از معروف‌ترین حملات DDOS می‌توان به حملات پیچیده، حملات چند متغیری تطبیقی و... اشاره کرد.
خوب است بدانید که حمله DDOS چند متغیری از مسیرهای حمله متعددی جهت احاطه هدف استفاده می‌کند و تلاش‌های تسکینی در هر مسیر را می‌تواند از بین ببرد.
دقت داشته باشید که تسکین یک حمله DDOS چند متغیری به استراتژی‌های گسترده‌ای نیاز دارد فراموش نکنید هرچه که یک حمله DDOS پیچیده‌تر شود؛ احتمال تشخیص ترافیک عادی و ترافیک حمله‌کننده شبکه بسیار دشوارتر و کنار خواهد شد. فراموش نکنید مهاجم در تلاش است که دو ترافیک را باهم ترکیب کنید تا به این ترتیب بتواند به سادگی به هدف خود برسد. امروزه راه‌حل لایه‌ای یکی از روش‌های رایج و محبوب است که حملات DDOS را کاهش می‌دهد.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی آسیب‌پذیری کیف پول متامسک در هنگام نمایش توکن‌های NFT پرداختیم. همانطور که گفتیم این آسیب‌پذیری موجب می‌شود که حریم خصوصی هر کاربر به خطر افتد و تمام اطلاعات وی افشا شود. در این نوع آسیب‌پذیری متامسک زمانی که عامل مخرب با انگیزه‌ باشد تعداد زیادی توکن NFT ایجاد می‌شود و درنهایت آن‌ها به یک آدرسURL مرتبط می‌سازد. حال این توکن‌ها به میلیون‌ها کاربر ایردراپ‌ متصل می‌شوند و حملات DDoS متعددی رخ می‌دهد.  البته دقت داشته باشید که این حمله به عوامل و آیتم‌های بسیاری بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعداد کاربران و فاصله زمانی که کاربران جهت استفاده از کیف پول خود، اشاره کرد.

 

مرجع: cryptobriefing

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


امروزه بحث ارزهای دیجیتال و بازار کریپتوکارنسی‌ها بسیار داغ شده است به همین دلیل فعالان این حوزه تصمیم گرفته‌اند تا با راه اندازی دنیای مجازی، اقدام به ایجاد زمین‌های مجازی در دنیای Metaverse کرده‌اند. متاورس دنیایی مجازی است که با استفاده از اینترنت راه اندازی می‌شود و در این دنیا می‌توان محیط‌های سه بعدی را به صورت غیرمتمرکز ایجاد کرد تا افراد مختلف بتوانند در این محیط فعالیت‌های مختلف به مانند فعالیت‌های روزمره را این بار در دنیا مجازی انجام دهند. تفاوت‌هایی بین خرید زمین در دنیای مجازی و دنیای واقعی وجود دارد که ما به آن‌ها خواهیم پرداخت. ما در این مقاله به بررسی خرید زمین مجازی در دنیای متاورس و استفاده از ارز دیجیتال متاورس می‌پردازیم و سعی داریم که این مسئله را بهتر برای شما باز کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مفهوم زمین مجازی در متاورس

ارز دیجیتال متاورس

حتماً می‌دانید دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دارای یک نقشه و قسمت‌های مختلف است. دنیای Metaverse و دنیای مجازی هم به این شکل می‌باشد. در دنیای مجازی هم یک نقشه وجود دارد که می‌توان آن را تقسیم بندی نمود.
زمین‌ها در شهرهای مجازی وجود دارند که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته باید بدانید که این زمین‌ها و شهرها تنها در دنیای مجازی و متاورس وجود دارند و نمی‌توانید آن‌ها را در دنیای واقعی ببینید. کاربران می‌توانند این زمین‌ها را به مانند دنیای واقعی معامله کنند و از آن‌ها کسب درآمد کنند.
قبل از این که بخواهیم به مقایسه خرید زمین‌های مجازی با استفاده از ارز دیجیتال متاورس و زمین‌ها واقعی بپردازیم باید این موضوع را برای شما باز کنیم که اصلاً چرا مردم روی به خرید زمین‌های مجازی در متاورس می‌آورند و این کار چه معنایی دارد؟

دلایل خرید زمین مجازی در متاورس

دلایل گوناگونی دارد که مردم روی به خرید این نوع زمین‌ها و دارایی‌ها می‌آورند. ما در زیر به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد:
·       خرید این نوع زمین‌ها بسیار راحت است و تمامی افراد می‌توانند بدون این که از خانه خود خارج شوند اقدام به خرید انواع زمین‌های مجازی کنند. این زمین‌ها کاملاً دیجیتالی هستند و در دنیای واقعی وجود ندارند به همین دلیل افراد بسیار زیادی به دنبال خرید این زمین‌ها هستند.
·       کاربران می‌توانند با خرید زمین‌های دیجیتالی جدید سرمایه‌های خوبی را به دست بیاورند. زمین‌های مجازی در واقع می‌توانند دارایی‌های جدیدی هم برای کاربران ایجاد کنند. این دارایی‌ها به صورت دیجیتالی و تثبیت شده وجود دارند و به هیچ وجه غیر قانونی نیستند و با خیال راحت می‌توان در آن‌ها سرمایه گذاری نمود.
·       ارزش زمین‌ها با سرعت بالایی در حال افزایش است و این موضوع یکی از دلایلی است که مردم به سمت خرید رفته‌اند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های متاورس و با استفاده از ارز دیجیتال متاورس این زمین‌ها را خریداری کنند و از آن‌ها برای معاملات خود در دنیای متاورس استفاده کنند.
·       مردم می‌توانند بر روی این زمین‌ها سرمایه گذاری انجام دهند. به‌عنوان‌مثال این گونه نیست که شنا زمینی که خریده‌اید را باید در یک زمان معین به فروش برسانید بلکه شما می‌توانید بعد از خرید، این زمین را نزد خود نگه دارید و در موقع نیاز آن را معامله نمایید.
·       افراد می‌توانند با خرید این زمین‌ها به درآمدهای هنگفت و اضافه‌ای در کوتاه مدت دست پیدا کنند. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مرم به سمت خرید این نوع زمین‌ها می‌روند.
·       در این زمین‌ها می‌توانید آن‌ها را به مانند دنیای واقعی اجاره دهید تا مردم به ساخت و ساز در آن‌ها بپردازند و کارهای مختلفی را انجام دهند. حتی امکان ایجاد محیط‌های کازینویی وجود دارد تا بتوانید از این راه‌ها کسب درآمد کنید.
·       و ... .
حال که با تعدادی از ویژگی‌های این زمین‌ها آشنا شده‌ایم بهتر است تا برای شما یک مقایسه در رابطه با خرید زمین در دنیای واقعی و دنیای متاورس انجام دهیم تا شما درک کنید که سرمایه گذاری و خرید زمین در کدام مورد ارزش بیشتری خواهد داشت.
خرید و فروش در دنیای Metaverse می‌تواند بسیار سودآورتر از دنیای واقعی باشد. به همین دلیل است که افراد زیادی به قصد رسیدن به سود، به معامله می‌پردازند. البته باید دقت کرد تا از راه‌های درست و به صورت منطقی اقدام به معامله در دنیای مجازی کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

همچنین بخوانید:

چگونه در متاورس از خود محافظت کنیم؟ قربانی دیوانگان مجازی نشوید!

مقایسه خرید زمین در متاورس و دنیای واقعی

خرید زمین در متاورس با دنیای واقعی دارای تفاوت‌هایی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد و آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.
·       خرید زمین در دنیای واقعی مشکل‌تر از خرید زمین در دنیای مجازی است زیرا در دنیای واقعی برای خرید زمین باید از خانه خود خارج شوید و معامله‌های خود را با کاغذ بازی انجام دهید. اما در دنیای متاورس شما می‌توانید در خانه خود زمین مورد نظر را خریداری کنید. تمامی معاملات با استفاده از ارز دیجیتال متاورس و در بستر بلاک‌چین انجام خواهد شد و به مانند معاملات ارزهای دیجیتال شما به هیچ کاغذ بازی نیاز ندارید.
·       امکان خریداری زمین‌های واقعی برای بسیاری از افراد وجود ندارد زیرا زمین‌های واقعی معمولاً دارای قیمت‌های بالایی هستند و افراد برای خرید آن‌ها باید هزینه‌های زیادی را صرف نمایند. اما در دنیای مجازی معمولاً می‌توان با هزینه‌های بسیار کم هم خرید زمین را در دستور کار خود قرار دهید.
·       یکی از ویژگی‌های زمین‌ها در دنیای واقعی این است که صاحبان آن‌ها می‌توانند انواع مغازه‌های تجاری، ملک و هر چیز دیگری را در زمین‌های خود بنا کنند. باید بگوییم که این کار در دنیا مجازی و در دنیای Metaverse هم قابل انجام است. به لطف وجود گرافیک و تکنولوژی‌های دیگر مانند بازار ارز دیجیتال و ارز دیجیتال متاورس، می‌توانید به مانند دنیای واقعی از این زمین‌ها نهایت بهره برداری را داشته باشید.
·       و ... .
همان طور که گفتیم در دنیای مجازی می‌توان به مانند دنیای واقعی اقدام به کسب و کار و کسب در آمد کرد. اما کسب درآمد در دنیای واقعی و مجازی چگونه است. در ادامه مطلب با ما همراه باشد تا بتوانید یک مقایسه داشته باشید.

مقایسه کسب درآمد در متاورس و دنیای واقعی

کسب درآمد هم در دنیای مجازی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد که تا حد. زیادی به دنیای واقعی شباهت دارد. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها و شباهت‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد:
·       یکی از راه‌های کسب در آمد در دنیای Metaverse اجاره دادن زمین‌های دیجیتالی می‌باشد. توسعه دهندگان و افرادی که در دنیای متاورس فعالیت دارند اکثر زمین‌های دیجیتالی خود را به کاربران دیگر می‌فروشند. این کاربران می‌توانند با احداث سازه‌ها به مانند انواع هتل‌ها، گالری‌ها، کازینو و ... اقدام به کسب سود کنند.
به عبارت دیگر به ازای خدماتی که در این دنیا ارائه می‌دهند با استفاده از توکن‌های غیر مثلی اقدام به کسب سود می‌کنند. این افرا با خرید این زمین‌ها از توسعه دهندگان قصد دارند تا زمین‌های خود را شخصی سازی کنند تا آن‌ها را به دیگران واگذار کنند و از آن‌ها کسب سود و درآمد داشته باشند.
·       یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد در این دنیا، راه اندازی فروشگاه‌های دیجیتالی می‌باشد. این فروشگاه‌ها به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. توسعه دهندگان ارز دیجیتال متاورس و دنیای مجازی در تلاش هستند تا از طریق فروشگاه‌های آنلاین دیجیتالی خدمات بسیار بیشتری به کاربران ارائه دهند. آن‌ها قصد دارند تا این فروشگاه‌ها را به‌گونه‌ای راه اندازی کنند تا کاربران بتوانند به صورت مجازی خرید انجام دهند.
حتی آن‌ها خواهند توانست قبل از این که خریدهای خود را در این دنیا انجام دهند آن لباس را در تن خود مشاهده کنند. اما چنین چیزی در دنیای واقعی بسیار سخت‌تر خواهد بود.
·       یکی دیگر از راه‌های کسب در آمد در Metaverse ، استفاده از تبلیغات می‌باشد. این مورد کاملاً نزدیک به دنیای واقعی می‌باشد. همان طور که در دنیای واقعی شما می‌توانید کارها و کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید در متاورس هم می‌توانید این کار را انجام دهید و کسب و کار خودتان را گسترده‌تر نمایید و از این راه سودهای قابل توجهی را کسب کنید.
·       و ... .

ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس

ارزهای دیجیتال در متاورس نقش زیادی را ایفا می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که بدون ارز دیجیتال متاورس فعالیت در این دنیا معنایی نخواهد داشت. همان گونه که بیان کردیم هدف از فعالیت در Metaverse کسب سود بیشتر در دنیای مجازی است.
در این دنیا می‌توان خدمات گسترده‌ای را انجام داد و در قبال این خدمات می‌توان پول زیادی را به دست آورد. کاربران برای این که بتوانند از خدماتی که شما برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید، استفاده کنند باید هزینه‌ها را با استفاده از ارز دیجیتال متاورس پرداخت کنند.
ارزهای دیجیتال مختلفی هستند که در متاورس کاربرد دارند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ارزهای Axs، Mana ، sand، Enj و ... در این دنیا قابل استفاده خواهند بود و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
حال بهتر است بدنید که این ارزهای دیجیتال کاربردهای مختلفی دارند. به‌عنوان‌مثال این گونه نیست که بتوان با یک نمونه از ارز دیجیتال کارهای مختلف را انجام داد، بلکه هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند. برای نمونه شما می‌توانید از ارز دیجیتال مانا در خرید و فروش زمین‌های مجازی استفاده کنید. این رمزارز یکی از تخصصی‌ترین و اصلی‌ترین ارزهای موجود در دنیای Metaverse است.
یکی دیگر از ارزهای دیجیتال در متاورس، ارز دیجیتال بلوک توپیا است. از این ارز برای خرید و فروش املاک دیجیتالی بلوک توپیا استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از این رمزارز کارهای مختلفی به مانند پیش فروش و بسیاری دیگر از رویدادها دسترسی داشته باشند.
با استفاده از برخی از ارزهای دیجیتال به مانند Tke sandbox کاربران می‌توانند به عنوان گیمر در این دنیا فعالیت داشته باشند. البته آن‌ها می‌تواند به عنوان سازنده ارزهای دیجیتال هم فعالیت کنند. البته این تنها سه مورد از ارزهای مختلف بود که در متاورس کاربرد داشتند. ارزهای زیادی وجود دارند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

نحوه خرید زمین‌های از متاورس

نحوه خرید زمین در دنیای متاورس

حال که با تمامی این ویژگی‌ها آشنا شده‌اید در ادامه مطلب به نحوه خرید این زمین‌ها اشاره می‌کنیم. خرید زمین در این دنیا و با استفاده از ارز دیجیتال متاورس بسیار منطقی و به صرفه است به همین دلیل شما را با نحوه خرید این زمین‌ها آشنا می‌کنیم.
دنیای مجازی از ترکیب دو گزینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تشکیل شده است به همین دلیل می‌توان در آن، زمین‌ها و املاک زیادی را خرید و فروش کرد. در این راه شرکت‌های بزرگی اقدام به معامله در این دنیا می‌کنند تا بتوانند به سودهای بزرگی دست پیدا کنند.
یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن خرید و فروش زمین‌های مجازی را در دستور کار خود قرار دهید، برنامه Axi Infinity است. در واقع Axi Infinity یک نوع بازی است که در آن تعداد بسیار زیادی حیوان خانگی وجود دارند. کاربران می‌توانند این حیوانات را پرورش دهند و از آن‌ها استفاده کنند. این حیوان‌ها باید خود را آماده کنند تا به نبرد با سایر موجودات بپردازند.
در این بازی تعداد بسیار زیادی از کاربران وجود دارند که توانسته‌اند زمین‌های خود را با دیگران معامله کنند. قیمت زمین در این بازی در حال تغییر است که در زمان به‌روز رسانی این مقاله قیمت‌های متفاوتی برای هر زمین بازی ارائه شده است که ارزان‌ترین آن‌ها بیشتر از چهارده هزار دلار قیمت دارد. اگر قصد دارید تا به خرید و فروش در Metaverse بپردازید، می‌توانید از املاک و زمین‌های موجود در این بازی استفاده کنید.
یکی دیگر از برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی که شما می‌توانید از آن برای خرید و فروش زمین استفاده کنید، پلتفرم Decentraland است. پلتفرم Decentraland به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در این عرصه وجود دارد. در این بازی یک بازار واقعی به صورت مجازی ایجاد شده است. این پلتفرم بر روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است به همین دلیل ویژگی‌های زیادی دارد. برای انجام معامله در این بازی باید به آن ورود کنید. برای این کار می‌توانید از کیف پول دیجیتال متامسک استفاده کنید. در این بازی تعداد زیادی زمین برای فروش قرار داده شده‌اند که می‌توانید با استفاده از ارز دیجیتال متاورس مانا اقدام به خرید این زمین‌ها کنید. قیمت زمین در این بازی بالا است و به طور مداوم هم روند افزایشی به خود گرفته است.
یکی دیگر از بازی‌هایی که با استفاده از آن می‌توان خرید و فروش زمین را در دستور کار خود قرار داد، بازی و پلتفرم سند باکس می‌باشد. برای خرید و فروش زمین در این بازی باید از ارز دیجیتال سند استفاده کنید. در زمانی که این مقاله را به‌روزرسانی می‌کنیم کمترین قیمت موجود در این بازی چیزی در حدود سه هزار دلار قیمت دارد که ممکن است با تغییر زمین، این قیمت‌ها هم افزایش پیدا کنند.
هدف اصلی در استفاده از سند باکس است که می‌توان به وسیله ارز دیجیتال متاورس سندباکس، بلاک‌چین و بازی‌های مجازی را با هم ترکیب کرد. این روش به کسب درآمد به صورت یک روش کاملاً خلاقانه اشاره دارد زیرا همان گونه که برای شما بیان کردیم کاربر می‌تواند با استفاده از این ارز دیجیتال هم به عنوان یک گیمر و بازی کننده فعالیت داشته باشد و هم می‌تواند به عنوان یک فعال و سازنده ارز دیجیتال فعالیت کند.
البته این موارد تنها بخشی از راه‌های خرید و فروش زمین در Metaverse هستند و می‌توان از راه‌های گوناگون دیگری که توسعه دهندگان برای شما ایجاد کرده‌اند استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام خرید زمین در متاورس

در هنگام خرید زمین از متاورس باید به یکسری از نکات دقت کنید تا بتوانید در یک محیط امن خریدهای خود را صورت دهید تا دچار ضرر و زیان احتمالی نشوید. در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:
·       در هنگام خرید زمین‌های مجازی با استفاده از ارز دیجیتال متاورس حتماً سعی کنید که از لینک خود پروژه که به صورت رسمی ایجاد شده است اقدام به خرید کنید. همچنین می‌توانید از بازارهایی که به صورت شخص ثالث عمل می‌کنند، خریدهای خود را انجام دهید.
·       همان گونه که گفتیم پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید خریدهای خود را از آن‌ها انجام دهید. حتماً قبل از اقدام به خرید، تحقیق‌های زیادی در مورد آن‌ها صورت دهید.
·       شما می‌توانید زمین را بخرید و آن را اجاره کنید. اگر به خرید زمین نیازی ندارید سعی کنید که یک زمین را اجاره کنید.
·       در هنگام بستن قراردادهای خصوصی دقت کنید زیرا می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در هنگام اجاره مالکیت زمین خود را به مستأجر ندهید. اگر کمی خواهید از سندباکس استفاده کنید، صبر کنید تا این پلتفرم چارچوب‌های خود را به شکل قانونی انجام دهد.
·       و ... .

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی و مقایسه بین خرید زمین از دنیای واقعی و دنیای Metaverse پرداختیم. همان گونه که بیان کردیم، متاورس یک دنیای مجازی است که به مانند دنیای واقعی می‌توان در آن و با استفاده از نقشه، زمین خرید و زمین‌ها خود را اجاره داد. همچنین کاربران می‌توانند در این زمین‌ها کسب و کارهای مختلف را راه اندازی کنند و از این کسب و کارها درآمدهای زیادی را به دست بیاورند.
با هر ارز دیجیتالی نمی‌توان این زمین‌ها را خرید و فروش کرد. با استفاده از ارز دیجیتال متاورس می‌توانید این کار را انجام دهید. هر ارز دیجیتال در این دنیای مجازی کاربرد مخصوص به خود را دارد که باید در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنید.
در حالت کلی می‌توان کفت و نتیجه گیری کرد که خرید و فروش در دنیای مجازی می‌تواند سود زیادی داشته باشد و ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به دنیای واقعی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران به سمت دنیای متاورس روی آورده‌اند.

 

مرجع:

coin360

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بازار اوراق بهادار واژه‌ای است که آن را هر روزه توسط فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و حتی تلویزیون و رادیو به گوشمان می‌خورد. بعضی از مردم در سال‌های اخیر سودهای جالب توجهی از این بازار کسب کرده‌اند. افراد بالا مرتبه دولت بر این باورند که بازار اوراق بهادار از پرسودترین و فعال‌ترین بازارهای ایران است. هر کدام از کاربران، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار مالی بخشی از سرمایه‌ی خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 طبق تحقیقات و آمارهایی که تاکنون به دست آمده کارشناسان و محققان بازارهای اقتصادی به این نتیجه دست یافتند که بازار اوراق بهادار از سودده ترین بازار های ایران در دو دهه اخیر بوده است. باتوجه به رکورد شکنی هر روزه این بازار شناخت نداشتن نسبت به آن برای افراد یک امتیاز منفی محسوب می‌گردد. بازار اوراق بهادار برای همگان این امکان را فراهم نموده که با هر اندازه سرمایه‌ای بتوانند به آن ورود کنند. در نتیجه افراد با آموزش دیدن در این حیطه می‌توانند گامی بزرگ برای پیشرفت اقتصادی خود بردارند. بدیهی‌ست که این به آن معنا نیست که شما یک شبه ثروت هنگفتی به دست خواهید آورد اما این بازار حداقل نقطه امنی خواهد بود تا ارزش پول شما نسبت به تورم کاسته نشود و از تورم سالانه ایران جا نمانید.

اوراق بهادار

بازار اوراق بهادار

در ابتدا آنچه که برای ما سوال است تعریف اوراق بهادار می‌باشد. در اصل این تعریف نشات گرفته از اسم همین اوراق است: اوراق بهادار به معنای برگه‌ای است که ارزش مادی دارد و می‌توان آن را خرید و یا فروخت. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که سند یک زمین و یا ملک نیز ارزش زیادی دارد اما آیا می‌توان به آن نیز اوراق بهادار گفت؟ برای راحت تر فهمیدن مفهوم این اوراق باید گفت این اوراق به خودی خود ارزنده هستند و خودشان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرند نه وسیله ای مانند آپارتمان یا زمین و ماشین. حال اگر بخواهیم از این تعریف ساده بگذریم و تعریفی تخصصی‌تر ارائه دهیم باید بگوییم: هر شرکت، موسسه، نهاد  و ارگان که در ایران است ارزشی دارد. بدیهی است که ارزش هر یک از این سازمان‌ها و یا شرکت‌ها متفاوت است. گاها در اخبار تلویزیون، رادیو و یا حتی کانال‌های تلگرامی به گوشمان می‌خورد که سهامدار فلان کارخانه فلان شخص است. در ابتدا بهتر است به تعریف مختصری از سهام بپردازیم.

سهم قسمتی از سرمایه یک شرکت است که مشخص کننده میزان تعهدات و شراکت و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می‌باشد. تمامی شرکت‌ها نمی‌توانند سهام داشته باشند تنها شرکت‌های سهامی می‌توانند سرمایه خود را تقسیم کرده و به شکل سهام درآورند و از این بین فقط شرکت‌های سهامی عام در بورس اوراق بهادار پذیرفته می‌شوند. این به آن معنی است که برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار و در اختیار عموم قراردادن سهام یک شرکت باید حتما شرکت سهامی عام باشد. در صورتی که ما به عنوان فعالان و یا کارشناسان اقتصادی قصد داشته باشیم دو شرکت در یک سطح را با هم مقایسه نماییم و برتری یکی از این دو شرکت را انتخاب کنیم باید سرمایه و یا ارزش آن‌ها را به واحدها و یا سهام‌های یک اندازه تقسیم و در آخر با یکدیگر مقایسه نماییم. اگر بخواهیم به تعریف تخصصی اوراق بهادار بپردازیم باید بگوییم هر واحد از ارزش یک سازمان و یا شرکت را سهم می‌نامند. هر سهمی بر روی یک برگه سهم درج می‌گردد. به این برگه‌های سهم اوراق بهادار می‌گویند.

بازار اوراق بهادار

با توجه به تعاریف بیان شده می‌توان گفت به بازاری که به معامله و خرید و فروش اوراق بهادار می‌پردازد بازار اوراق بهادار می‌گوییم. تا به حال اگر برای خرید و فروش مس به بازار مسگرها می‌رفتید و یا برای خرید لباس به بازار لباس و برای خرید شکلات به شکلات فروشی سر میزدید، حالا برای معامله و خرید و فروش اوراق بهادار باید کد بورسی دریافت کرده و به بازار اوراق بهادار بروید.


نام دیگر بازار اوراق بهادار بورس است. بورس یا همان بازار اوراق بهادار از سال‌های پیشین محلی برای خرید و فروش سهام شرکت‌های سهامی عام بوده است. بورس بازاریست که در تمامی کشورهای جهان رواج دارد و خیلی سال است که در آن به معامله سهام می‌پردازند. بازار اوراق بهادار در ایران زیر نظر سازمان بورس ایران و نهادی دولتی است. این بازار با قوانین مشخصی که توسط تیمی از اقتصاددانان و کارشناسان در جهت برنامه‌ها و اهداف این بازار است اداره و مدیریت می‌گردد.


بازار بورس اوراق بهادار، بازاری حرفه‌ای، هوشمند و نوین است. این بازار با مدیریتی دقیق و با حساب و کتاب اداره می‌گردد شخصی با لقب ناظر بازار بر آن نظارت می‌کند و جلوی بی‌نظمی‌ و تخلفات را می‌گیرد. بازار بورس اوراق بهادار نیز همانند سایر بازارهای دیگر که در صورت تخلف و یا گران‌فروشی شخصی برای سر و سامان دادن به اوضاع وجود دارد و مرجعی هست تا به تخلفات رسیدگی نماید و یا حتی مغازه‌دار متخلف را جریمه کند. حال در بازار اوراق بهادار ناظر بازار نقش همین مرجع را دارد تا در صورت دیدن تخلف از شرکت‌ها و سهامداران بزرگ به سرعت ورود کند و خواستار توضیح از آنان شود. در صورت دیدن تخلف ناظر بازار برای مدتی آن سهم را متوقف می‌نماید.


بازار بورس را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای سرمایه دانست که استفاده از آن برای هر فردی در جامعه آزاد خواهد بود، ولی برای ورود به این بازار نیاز است که پیش از هر کاری میزانی آموزش دید. دلیل این سخن نیز این است که به واسطه این امر شما دیگر سرمایه خود را دچار یک ریسک بسیار بزرگ نخواهید کرد و توانایی این را خواهید داشت که از سرمایه خودتان حفاظت نمایید. همچنین جا دارد که به این مسئله نیز اشاره کنم که اصلی ترین قانون این بازار این است که در حالی که یک نفر در حال سود بردن از معامله خود می‌باشد فرد دیگر در حال ضرر کردن در معامله خود خواهد بود. پس با توجه به این مسئله بهتر است که بدون آموزش هرگز پای به این بازار نگذارید زیرا با انجام این کار بدون داشتن تجربه و دانش کافی، بازار سرمایه قادر خواهد بود تمامی سرمایه شما را یک شبه از شما بگیرد و به افراد با تجربه و کار کشته بازار پرداخت کند.

چگونه می‌توان از اوراق بهادار استفاده کرد؟

اوراق بهادار یک اصطلاح ساده در بازار سرمایه به شمار می‌رود. هم اکنون شما قادر خواهید بود در یک سازمان و یا شرکت و حتی بانک سرمایه گذاری کنید و دارایی خود را در اختیار آن شرکت و یا بانک و یا هر نچه که قصد سرمایه گذاری در آن دارید قرار دهید، برای این کار شما باید قبل از هر کاری اقدام به خرید سهام آن شرکت مدنظر خود نمایید. بازار اوراق بهادار نیز دقیقا برای این مسئله ایجاد شده است و وظیفه آن این است که برخی از سهام‌های شرکت‌ها را ارائه دهد و به نوعی از کمک اقتصادی افراد جامعه استفاده نماید و به شرکت‌ها کمک کند و از سویی نیز سبب گردد که به واسطه این کار افراد سود خوبی را کسب نمایند. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که راه و روش کسب سود در این بازارها به دو شکل خواهد بود. در حالت و روش اول شما با خرید هر برگ سهام از یک شرکت و یا سازمان، به نوعی می‌توان گفت که دیگر سرمایه گذار آن شرکت و یا سازمان به حساب خواهید آمد. هر شرکت موظف خواهد بود که در پایان سال مالی خود مقداری سود را به سهام داران خود پرداخت نماید. برای همین هم شما بسته به این که چه میزان سهام از آن شرکت در اختیار خواهید داشت در این سود سهیم خواهید بود. البته این را هم بگویم که اوراق بهادار این روش، دومین روش برای کسب کردن سود می‌باشد.

 

همچنین بخوانید:

کریپتوپانکس چیست و چه تاثیری در بازار ارز دیجیتال دارد؟"


اصلی ترین و مهم‌ترین روشی که می‌توان به واسطه آن به سود رسید روش نوسانات قیمتی برگه‌های سهام خواهد بود. لازم است که این نکته راخدمت شما همراهان گرامی بگویم که در بازار بورس ایران هر برگه از سهم دارای ارزشی در حدود 100 هزار تومان خواهد بود.این تعریف برای دیگر بازارهای بورس دنیا ممکن است کمی متفاوت باشد و دلیل آن هم این است که ارزهای رایج هر کشور دارای یک میزان ارز متفاوت خواهند بود.
ملاک اصلی در معاملات در بازار اوراق بهادار قانون عرضه و تقاضا می‌باشد.

این روش دقیقا به مانند بازار فیزیکی است وقتی عرضه یک محصول رو به نزول رود رفته رفته تقاضا برای آن افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب شاهد افزایش قیمت برای آن دارایی خواهیم بود. البته عکس این مسئله هم ممکن است رخ دهد و آن هم به این صورت است که با زیاد شدن عرضه رفته رفته میزان تقاضا برای یک دارایی و یا سهام کاهش خواهد یافت و به این ترتیب قیمت آن رو به کاهش خواهد گذاشت. این روال در بازار بورس نیز به همین ترتیب است. حال به واسطه همین امر سرمایه گذار و یا همان معامله گر ما قادر خواهد بود روند حرکتی سهم را بسته به عرضه و تقاضای آن خریداری نماید و در بالاترین قیمت سهام خود را به فروش برساند و از این کار خود به سود خوبی دست پیدا کند.

چگونه می‌توان از اوراق بهادار استفاده کرد؟

اوراق بهادار یک اصطلاح ساده در بازار سرمایه به شمار می‌رود. هم اکنون شما قادر خواهید بود در یک سازمان و یا شرکت و حتی بانک سرمایه گذاری کنید و دارایی خود را در اختیار آن شرکت و یا بانک و یا هر نچه که قصد سرمایه گذاری در آن دارید قرار دهید، برای این کار شما باید قبل از هر کاری اقدام به خرید سهام آن شرکت مدنظر خود نمایید. بازار اوراق بهادار نیز دقیقا برای این مسئله ایجاد شده است و وظیفه آن این است که برخی از سهام‌های شرکت‌ها را ارائه دهد و به نوعی از کمک اقتصادی افراد جامعه استفاده نماید و به شرکت‌ها کمک کند و از سویی نیز سبب گردد که به واسطه این کار افراد سود خوبی را کسب نمایند.

تنوع اوراق بهادار

اوراق بهادار در بازار سرمایه انواع گوناگونی را دارند. برخی از انواع اوراق بهادار از تفاوت‌های بسیار اندکی نسبت به یکدیگر برخورد دار هستند که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.

اوراق سهام

عمومی ترین و رایج‌ترین نوع اوراق از نوع اوراق سهام خواهد بود که در مباحث قبلی نیز به آن به طور مفصل پرداختیم. بیشتر فعالان بازار سرمایه روی این اوراق سرمایه گذاری می‌کنند و کمتر دیده می‌شود که افراد بر روی دیگر انواع اوراق بهادار سرمایه گذاری نمایند.

اوراق بدهی یا قرضه

اوراق بدهی و یا قرضه نوعی از اوراق را شامل می‌شود که دارای سودهای دوره‌ای و ثابت می‌باشد. این نوع از سرمایه گذاری بسیار مشابه با سرمایه گذاری در بانک به صورت بلند مدت خواهد بود. تفاوت این نوع از اوراق با بانک در این است که میزان پرداخت این صندوق کمی بیشتر از بانک‌ها خواهد بود.

اوراق بهادار مشتقه

سومین نوع و آخرین نوع از اوراق که در بازار اوراق بهادار عرضه خواهد شد اوراق مشتقه نام دارد. این نوع از دارایی یا همان اوراق از هیچ شرکتی ارزش دریافت نخواهند کرد. این نوع از اوراق بر اساس و بر طبق یک کالای قیمتی و با ارزش، ارزش گذاری خواهند شد. به عنوان نمونه اوراق مشتقه طلا با پشتوانه از طلا به بازار اوراق عرضه خواهد شد.

تفاوت‌ها و شباهت‌های بازار سرمایه حوزه ارز دیجیتال

تفاوت ها و شباهت های بازار اوراق بهادر و بازار ارز دیجیتال

همان گونه که می‌دانید بازار  ارز دیجیتال به سبب نوسانات بالایی که دارد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با شباهت‌ها و تفاوت‌های حوزه ارزهای دیجیتال با بازار سرمایه داخلی آشنا کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
شباهت‌های بازار ارزهای دیجیتال و بازار سرمایه
بسیاری از افراد به اشتباه بازار ارز دیجیتال و بازار بورس را دو بازار کاملا جدا از یکدیگر می‌دانند و این دو بازار کاملا با یکدیگر متفاوت هستند، اما اگر شما از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف خواهید بود که بازار ارزهای دیجیتال و بازار بورس در برخی از جهات با یکدیگر مشابه هستند.
1- عرضه و تقاضا: یکی از شباهت‌های بازار ارز دیجیتال و بازار بورس این است که در هر دو بازار قیمت براساس عرضه و تقاضا مشخص و معین خواهد شد.
2- خرید و فروش: معامله در بازار ارز دیجیتال و نیز بازار بورس هر دو به وسیله ارز فیات و یا همان پول رایج انجام خواهد شد.
3- برای حضور و معامله در هر دو بازار افراد باید از اطلاعات کافی و تجربه کافی برخورد دار باشند، زیرا در غیر این صورت با ضرر و زیان در این حوزه‌ها رو به رو خواهند شد. پس با توجه به این مسئله هر گونه فعالیت در این بازارها بدون داشتن تجربه تنها ضرر را به همراه خواهد داشت.

تفاوت‌های بازار ارز دیجیتال و بازار بورس

1- نوسانات قیمت: یکی از تفاوت‌های مهم این دو بازار در حال حاضر این است که همان گونه که می‌دانید دامنه نوسان در بازار بورس هیچ گاه از پنج الی ده درصد فراتر نخواهد رفت. این در حالی است که دامنه نوسان در بازار ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی ندارند و انواع ارز دیجیتال موجود در این حوزه قادر خواهند بود روزانه تا صد درصد نوسان را تجربه کنند. این مسئله سبب شده است که میزان ریسک در حوزه ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر از بازار بورس باشد.
2- کارمزد معاملات: کارمزد معاملات در بورس به مراتب نسبت به بازار ارز دیجیتال بیشتر است. هر گاه شما در بازار بورس به معامله بپردازید به ازای هر معامله‌ای که انجام دهید رقمی در حدود یک و نیم درصد از معامله خود را باید به عنوان کارمزد پرداخت کنید که این رقم در معاملان کلان بسیار قابل توجه خواهد بود. این در حالی است که هزینه معامله در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار ناچیز است. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنم که هزینه معامله هر یک از انواع ارز دیجیتال یکسان نیست و به واسطه صرافی ارز دیجیتال مورد نظر تعیین خواهد شد.
3- ساعت معامله: اگر شما از جمله فعالان حوزه بازار بورس باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که ساعات معاملات در این بازار محدود است و روزهای تعطیل نیز بازار بورس تعطیل می‌باشد. ساعات معاملات در بازار بورس از ساعت 9 صبح الی 12:30 دقیقه ظهر می‌باشد. این مسئه در حالی می‌باشد که بازار ارز دیجیتال محدودیتی در زمینه ساعات معاملات ندارد و افراد قادر خواهند بود در هر ساعتی که می‌خواهند به معامله در این بازار بپردازند.
4- سود سهام: به میزان سودی که به واسطه هیئت مدیره شرکت به سهامداران پرداخت خواهد شد سود سهام گفته می‌شود که این سود در بازار بورس به افراد پرداخت خواهد شد. این در حالی است که سود سهام در بازار ارزهای دیجیتال معنایی ندارد و افراد در این بازار تنها قادر خواهند بود به واسطه خرید و فروش رمز ارزها به سود برسند.

جمع بندی

در این مقاله همان گونه که دیدید اوراق بهادار را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم و نیز انواع آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. فقط به عنوان نکته پایانی باید خدمت شما عزیزان بگویم که این نوع از دارایی یعنی اوراق بهادر بهترین نوع سرمایه گذاری برای افرادی است که نسبت به سرمایه خود کمترین ریسک پذیر نیستند و به دنبال یک روش سرمایه گذاری هستند که بتوانند به واسطه آن فقط سود کسب نمایند و بهترین نوع اوراق نیز برای این افراد اوراق بدهی و یا قرضه می‌باشد.
در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت شباهت و تفاوت‌های بازار بورس و بازار ارز دیجیتال پرداختیم. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم این دو بازار شباهت‌ها و تفاوت‌های متعددی با یکدیگر دارند و کاملا متفاوت از هم دیگر نیستند. البته این را فراموش نکنید که میزان ریسک پذیری در بازار ارز دیجیتال به مراتب بیشتر از بازار بورس می‌باشد و مناسب افراد ریسک پذیر نیست.

 

مرجع:

binance

 

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


یکی از مهم‌ترین واژه‌هایی که این روزها در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی‌ها می‌شنویم، اصطلاح بازار خرسی می‌باشد. به طور کلی زمانی که روند بازار ارز دیجیتال کاهشی و نزولی باشد و اوضاع اقتصادی در این بازار به خوبی پیش نرود، کارشناسان از اصطلاح بازار خرسی استفاده می‌کنند. عوامل زیادی باعث می‌شوند که چنین بازاری به وجود بیاید. ما در اینم مقاله بررسی می‌کنیم که چه عواملی باعث می‌شوند که بازار ارزهای دیجیتال به این سمت پیش برود و راهکارهایی برای خروج از این بازار برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید در هنگام مواجه شدن با چنین بازاری، از این روش‌ها استفاده کنید تا دچار ضرر زیادی نشوید. پس در ادامه مطلب با این آموزش ارز دیجیتال، با ما همراه باشید.

علت پیدایش بازار خرسی چیست؟

علت پیدایش بازار خرسی

عوامل زیادی در روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال و پیدایش بازار خرسی نقش دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید:

فعالیت نهنگ‌ها در بازار

یکی از عمده‌ترین دلایلی که ممکن است در بازار ارزهای دیجیتال باعث شود تا روند نزولی به خود بگیرند فعالیت نهنگ‌ها می‌باشد. نهنگ‌ها افرادی هستند که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند و سرمایه‌های بسیار زیادی در دستان خود دارند. آن‌ها می‌توانند به راحتی و با استفاده از سرمایه کلانی که در دست دارند اقدام به تغییر روند بازار کنند. به همین دلیل به آن‌ها نهنگ گفته می‌شود.
زمانی که نهنگ‌ها ارزهای دیجیتال را از کیف پول‌ دیجیتال به صرافی‌ تبدیل دیجیتال منتقل می‌کنند تا آن‌ها را به فروش برسانند بخش زیادی از سرمایه بازار ارزهای دیجیتال خارج خواهد شد و این موضوع می‌تواند تأثیر منفی بر بازار بگذارد و به اصطلاح کارشناسان باعث رخداد بازار خرسی خواهد شد.
به طور کلی می‌توان گفت که هر چه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر باشد قطعاً این بازار رشد خواهد کرد و بالعکس هر چه سرمایه گذاری پایین‌تر بیاید این بازار روند نزولی به خود خواهد گرفت. نقش نهنگ‌ها هم همین است که می‌توانند به یکباره سرمایه‌های زیادی را خارج و یا وارد کنند و این می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

اشتغال جامعه و تأثیر آن در بازار

یکی از دلایل به وجود آمدن این بازار و کاهش ارزش ارزهای دیجیتال وضعیت اشتغال در جوامع گوناگون می‌باشد. به طور کلی هر چه نرخ اشتغال در جوامع مختلف پایین بیاید می‌تواند به رشد بازار خرسی بیانجامد. برعکس این عمل هم صادق است. هر چه اشتغال بیشتر شود روند افزایشی در ارزهای دیجیتال ممکن است بیشتر شود.

تولید ناخالص و تاثیر آن در بازار

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، تولید ناخالص جامعه می‌باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که هرچه تولید ناخالص جوامع مختلف بیشتر باشد، نشان دهنده این است که مردم به صورت آزاد اقدام به هزینه می‌کنند و این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رشد بازار داشته باشد. بر عکس آن هم صدق می کندو هرچه تولید ناخالص کاهش پیدا کند بازار با افت روبه‌رو می‌شود و روند نزولی به خود خواهد گرفت.

احساسات مشتریان و تأثیر آن در بازار

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در بازار ارزهای دیجیتال، احساسات و رفتار مشتریان می‌باشد. اگر رفتار مردم و مشتریان به گونه‌ای نباشد که به بازار ارزهای دیجیتال ورود کنند، می‌تواند بازار خرسی را به وجود بیاورد و روند بازار ارز دیجیتال را کاهشی کند. این موارد تنها تعدادی از علل ایجاد یک بازار نزولی می‌باشند. عوامل بسیار زیادی در ایجاد یک روند نزولی نقش دارند که در هنگام خرید و نگهداری از ارزهای دیجیتال باید به خوبی آن‌ها را تحلیل کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

روش‌ های قابل استفاده در بازار خرسی کدام‌ اند؟

روش های قابل استفاده در بازار خرسی

همان گونه که خودتان هم می‌دانید بازار می‌تواند در مواقعی گاوی یا همان صعودی باشد و می‌تواند در مواقعی هم نزولی و خرسی شود. اگر بازار نزولی شد باید بتوانیم با استفاده از راه کارهایی ضرر و زیان خود را به حداقل برسانیم تا حجم زیادی از سرمایه خود را از دست ندهیم. به همین دلیل ما راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید این بازار را مدیریت کنید.

در بازار خرسی تجربه کسب کنید

اگر می‌خواهید در این حوزه موفق باشید باید بتوانید از پلتفرم‌ها و امکانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید از آن‌ها کسب تجربه کنید و از این تجربیات در بازارهای آینده استفاده کنید و به سود برسید. زمانی که به بازار خرسی برخورد می‌کنید، نباید از آن فرار کنید. بازار خرسی جایی برای کسب تجربه برای افراد تازه کار می‌باشد. زمانی که بازار روند نزولی به خود می‌گیرد هزینه تراکنش‌ها هم پایین می‌آید و شما می‌توانید از این بازار نهایت استفاده را ببرید و به دلیل افت قیمتی برخی از بلاکچین ها و ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید و آزمایش‌های خود را بر روی آن‌ها انجام دهید تا بتوانید به خوبی تجربه کسب کنید.
در واقع شما می‌توانید در این زمان واکنش بازار به رکود را ببینید که بعد از یک پذیرش اتفاق افتاده است. این مشاهدات و آزمایش‌ها می‌تواند برای شما تجربه‌های بسیار خوبی را به دست بیاورد.

استفاده از روش اسکالپینگ در بازار خرسی

اسکالپینگ یکی از روش‌هایی است که در بازارهای خرسی از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. در واقع هدف معامله َگر در این روش این است که بتواند از هر معامله‌ای یک سود به دست بیاورد حتی اگر مقدار آن سود جزئی و بسیار کم هم باشد. در واقع هدف از ایجاد این روش، کسب سودهای کم از بازار است البته باید در این روش نسبت سود به زیان را هم در نظر گرفت تا بتوان در مجموع از آن سود کرد. این روش برای زمان‌هایی کاربرد خواهد داشت که روند بازار منظم نیست و از یک قاعده منظم پیروی نمی‌کند و ممکن است ما را دچار ضررهای زیادی کند.

همچنین بخوانید:

اتریوم کلاسیک چیست؟ همه‌چیز درباره ETC، هاردفورک هیجان‌انگیز شبکه اتریوم


در بازار خرسی معمولاً تغییرات بسیار زیادی در زمان‌های کم در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق خواهد افتاد و این موضوع می‌تواند برای افراد و سرمایه گذاران فرصت‌هایی را به دست بدهد تا بتوان به وسیله روش اسکالپینگ اقدام به کسب سود کرد. با استفاده از این روش باید تعداد معاملات خود را بسیار بیشتر کنید. همچنین باید این معاملات در مدت زمان کمتری انجام بگیرند تا شما در دام تغییرات منفی که با سرعت اتفاق می‌افتند قرار نگیرید. شما باید بر عکس معاملات خود را بیشتر کنید تا بتوانید از جهش‌های هر چند کوچک و مقطعی نهایت استفاده را ببرید و از این راه و با انجام تعداد بالای معاملات به سودهای خوبی دست پیدا کنید.
اگر چه استفاده از این روش می‌تواند برای شما سودآور باشد اما واقعیت ماجرا اینجا است که استفاده از این روش بسیار ریسکی است و اگر شما نتوانید در اعمال این روش موفق شوید، قطعاً ضررهای زیادی را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل باید در استفاده از این روش‌ها کسب تجربه کنید و با منطق این کارها را انجام دهید.

استفاده از سنگ‌ های قیمتی در بازار خرسی

زمانی که بازار نزولی می‌شود و افت زیادی را تجربه می‌کند و نامنظم می‌شود، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران فکر می‌کنند که باید به طور صد در صد از این بازار خارج شوند تا در دام ضرر و زیان نیفتند. اما باید گفت که بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان وجود دارند که با استفاده از همین روند بازارها در حوزه ارزهای دیجیتال توانسته‌اند سودهای بسیار زیادی هم به دست بیاوردند.
اگر چه در بازار خرسی و نزولی همه چیز ارزان می‌شود اما در این بین سنگ‌های قیمتی یا همان ارزهایی وجود دارند که اگر چه کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند اما ممکن است که دوباره رشد کنند. در بازارهای نزولی حتماً سنگ‌های قیمتی وجود دارند که کمتر از قیمت واقعی آن‌ها، ارزش گذاری شده‌اند و برخی اتفاقات مقطعی باعث شده است که با کاهش قیمت روبه‌رو شوند.
شما باید برای شناسایی این سنگ‌های قیمتی و ارزهای دیجیتال، در مورد آن‌ها تحقیق کنید و پس از تحقیقات کافی می‌توانید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید تا در زمان جهش‌های قیمتی آن‌ها بتوانید سود زیادی را به دست بیاورد.

به دست آوردن شغل در بازار ارزهای دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اید و بازار ناگهان به رکود رفته است، ناامید نشوید. اگر در این زمینه تجربه‌هایی را به دست آورده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در مراکزی که در این حوزه کار می‌کنند مشغول به کار شوید و برای خودتان یک شغل در این مراکز دست و پا کنید.
اگر چه شما ممکن است بگویید که بازار خرسی به وجود آمده است و کسی دیگر در این بازار فعالیت نمی‌کند اما باید به شما بگوییم که اگر به این شکل فکر می‌کنید، سخت در اشتباه هستید! اکثر مراکزی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند مطمئن هستند که یک روزی بازار نزولی پایان می‌یابد و به جای آن بازار گاوی شکل می‌گیرد.
زمانی که بازار گاوی شکل گرفت بازهم شما می‌توانید از سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اید به سود برسید و معاملات خود را در این بازار به مانند گذشته انجام دهید. منظور ما از بیان این مطلب، این است که در زمان بازارهای خرسی به هیچ وجه ناامید نشوید و از فعالیت‌های خود دست نکشید.
البته باید بدانید که بسیاری از تریدرهای موفق در زمانی که بازار گاوی حاکم است سودهای خود را به دست می‌آورند و با تشخیص به موقع از بروز بازارهای نزولی، از این بازار خارج می‌شوند. این تریدرها بسیار موفق هستند زیرا در دام بازار نزولی گرفتار نشده‌اند.
پیشنهاد این است که اگر توانستید به موقع خارج شوید اما اگر در دام بازار نزولی گرفتار شدید، باید بتوانید مدت زیادی صبر کنید تا خرس‌ها از بازار کنار بروند و بازار دوباره به روند صعودی خود باز گردد.

سرمایه گذاری بر روی ارزهای تدافعی

یکی از راهکارهایی که بسیاری از سرمایه گذاران از آن در تمامی بازارها به خصوص بازارهای ارز دیجیتال و بازار سهام استفاده می‌کنند، سرمایه گذاری بر روی ارزهای و سهم‌های تدافعی می‌باشد. برخی از سهم‌ها و ارزهای دیجیتال در تمامی حالات، چه در بازارهای خرسی و چه در بازارهای گاوی تغییر زیادی ندارند و تقریباً با یک قیمت ثابت به پیش می‌روند.
به عبارت دیگر می‌توان این موضوع را به این صورت بیان کرد که سرمایه گذاران از ارزها و سهم‌هایی استفاده می‌کنند که چه در تاریکی‌های اقتصاد و چه در روشنایی‌های آن به صورت پایدار باقی می‌مانند. سرمایه گذاری بر روی این ارزها اگر چه نمی‌تواند در روشنی‌های اقتصاد برای سرمایه گذاران بسیار سودآور باشد اما در تاریکی‌ها هم ضرر زیادی را به آن‌ها تحمیل نخواهد کرد. استفاده از این ارزها و سهم‌ها برای افراد و سرمایه گذارهایی مناسب‌تر است که دوست ندارند در بازار ریسک انجام دهند. زیرا ارزها و سهم‌های تدافعی ریسک بسیار کمتری دارند.
حال که با روش‌های مدیریت بازار خرسی آشنا شده‌اید بهتر است تا شما را با نشانه‌های شروع بازارهای نزولی آشنا کنیم.

نشانه‌ های آغاز بازار خرسی

به طور کلی نشانه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آن‌ها تشخیص دهید که بازار ارز دیجیتال ممکن است در یک تله خرسی گیر بیفتد. شناسایی به موقع و خروج از این بازار می‌تواند شما را از ضررهای بسیار بزرگ نجات دهد. خروج به موقع از بازار خرسی می‌تواند شما را نجات دهد و همچنین شناسایی به موقع بازار گاوی می‌تواند شما را وارد بازار کند تا سودهای زیادی را به دست بیاورید. البته باید بدانید که شناسایی این بازارها کار بسیار راحتی نیست اما ما در زیر برخی از نشانه‌های آن را برای شما بیان خواهیم کرد:
·       یکی از نشانه‌های ورود به بازار خرسی این است که قیمت‌ها برای مدت طولانی کاهشی می‌شوند. این یکی از نشانه‌های ورود به بازار خرسی می‌باشد. بر عکس این ماجرا هم صادق است. یعنی زمانی که بازار با افزایش قیمت طولانی روبه‌رو می‌شود نشان از ورود به بازار گاوی می‌باشد.
·       یکی از نشانه‌های ورود به بازار نزولی احساسات مردم و مشتری‌ها می‌باشد. زمانی که مشتری‌ها به بازار اعتماد ندارند و اطمینان خاطر زیادی وجود ندارد به احتمال زیاد بازار در دام تله خرسی گرفتار خواهد شد و روندها نزولی می‌شود. بر عکس آن می‌تواند بازار صعودی در پی داشته باشد. یعنی زمانی که مردم و مشتریان به بازار اعتماد دارند می‌تواند بازار گاوی را برای مدت طولانی به وجود بیاورد.
·       زمانی که برخی از پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال کمتر از ارزشی که دارند، ارزش گذاری شوند به احتمال زیادی بازار در تله خرسی گرفتار شده است. اگر برخی از ارزهای دیجیتال بیش‌تر از ارزشی که دارند قیمت گذاری شده باشند به احتمال زیاد با یک بازار گاوی رو به برو شده‌اید و سرمایه گذاران می‌توانند از آن نهایت استفاده را داشته باشند و به سودهای بسیار خوبی هم برسند.
·       اگر به دنبال درز خبرهای خوب قیمت‌ها افزایش پیدا نکند باز هم در دام تله خرسی گرفتار شده‌ایم و با زار روند نزولی را ادامه خواهد داد. اما اگر یک خبر خوب به بازار تزریق شود و در پی آن ارزش بازار بیشتر شود با بازار گاوی روبه‌رو هستیم.
·       حال اگر یک خبر بد به بازار تزریق شود اما قیمت بازار کاهش پیدا نکند باز هم ممکن است که به بازار خرسی ورود کنیم. معمولاً در بازارهای صعودی و گاوی در پی انتشار یک خبر بد، به صورت مقطعی ارزش بازار کاهش پیدا می‌کند و بعد از آن دوباره صعودی خواهد شد.
·       زمانی که رسانه‌های جریان اصلی از بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی‌ها صحبت نمی‌کنند بدانید که به احتمال زیادی بازار خرسی در پیش خواهیم داشت. اما اگر این رسانه‌ها درباره این بازار صحبت‌های زیادی را انجام دهند به احتمال زیاد با یک بازار صعودی و گاوی روبه‌رو خواهیم بود.
·       در بازارهای نزولی معمولاً افرادی که پیش‌تر هم به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌ای نداشته‌اند به آن ورود نمی‌کنند. اما برعکس، در بازارهای گاوی معمولاً افرادی که پیش از این هم به بازار ارز دیجیتال علاقه نداشته‌اند در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند و به آن ورود می‌کنند.

جمع بندی

در بازارهای اقتصادی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال با اصطلاحات زیادی روبه‌رو می‌شویم که یکی از این اصطلاحات بازار خرسی می‌باشد. زمانی به بازار، خرسی گفته می‌شود که روند نزولی به خود بگیرد. عوامل بسیار زیادی بر روی بازار اثر می‌گذارند که باعث می‌شوند این اتفاق بیفتند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از: نهنگ‌ها، وضعیت تولید ناخالص و اشتغال در جامعه، احساسات مشتریان و ... .

اما زمانی که در بازار نزولی می‌شود باید از راهکارهایی استفاده کنیم تا در دام تله‌های خرسی گیر نکنیم. برای این کار باید از روشی به نام اسکالپینگ استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بالا معاملات زیادی را انجام دهید تا بتوانید به سود برسید. همچنین در هنگام رخداد بازار خرسی باید بتوانید ارزهای دیجیتال قیمتی که از آن‌ها به‌عنوان سنگ‌های قیمتی یاد می‌شود، استفاده کنید و با شناسایی آن‌ها، بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید زیرا به روند رو به روش خود باز خواهند گشت.
البته که باید در این بازار کسب تجربه کنید و بتوانید برای خود در زمان بازارهای نزولی هم شغلی دست و پا کنید تا بازار بتواند به روند صعودی خودش برگردد. همچنین سرمایه گذاری بر روی ارزهای تدافعی می‌تواند ما را از ضررهای زیاد در زمان رخداد بازارهای نزولی نجات دهد.
روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به وسیله آن‌ها روند ورود بازار در تله خرسی را بفهمید که باید از رفتار سرمایه گذاران و موارد مختلفی که بر بازار اثر گذارند، این مورد را بفهمیم و با سرعت از آن خارج شویم.

 

مرجع:

cryptonews

  • کریپتوفن 2009