آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

معرفی پنکیک سواپ


حتماً تا کنون با ارزهای دیجیتال و این بازار پر سود آشنا شده‌اید. در این بازار با اصطلاح‌ها و موارد بسیار زیادی سروکار دارید که یکی از آن‌ها صرافی‌ها هستند. در واقع صرافی‌ها این اجازه را به شما میدهند تا بتوانید تبدیلات ارزی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. صرافی‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها صرافی پنکیک سواپ می‌باشد. این صرافی می‌تواند تبدیلات ارزی را در شبکه هوشمند و غیر متمرکز انجام دهد. در واقع می‌توان گفت که این صرافی به عنوان یک بازار ساز عمل می‌کند که می‌تواند از این لحاظ به مشتریان کمک کند تا به درآمد برسند. PancakeSwap دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می‌باشد و اهدافی را دارد که آن را در بین کاربران محبوب کرده است. البته به مانند بسیاری دیگر از صرافی‌ها معایبی هم دارد. این پلتفرم زیر نظر صرافی بایننس قرار دارد و در زنجیره آن ایجاد شده است. اگر می‌خواهید در مورد آن اطلاعات بسیار بیشتری را به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ایجاد صرافی پنکیک سواپ


قبل از این که بخواهیم در مورد این صرافی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم، به نحوه ایجاد و به طور کلی تاریخچه آن اشاره می‌کنیم.
این صرافی در ماه سپتامبر سال 2020 ایجاد شد. در سال 2020 پیشرفت بسیار خوبی در بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز ایجاد شد. درست در همین زمان، صرافی پنکیک سواپ در بستر بایننس ایجاد شد و توانست رشد و پیشرفت بسیار خوبی هم داشته باشد.
در ابتدای راه اندازی رقیب‌های سرسختی را پیش رو داشت. یکی از این رقبا یونی سواپ بود که تا به امروز به عنوان یکی از رقیبان سرسخت آن شناخته می‌شود. اگرچه یونی سواپ به عنوان یک صرافی قدیمی طرف‌داران زیادی دارد اما پنکیک سواپ توانسته است تا حدودی خود را به این رقیب سرسخت نزدیک کند اگرچه هنوز راه زیادی در پیش دارد تا بتواند به یونی سواپ برسد.
این پروتکل به عنوان بستری عمل می‌کند که می‌توان معاملات و تبدیلات بازار غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را بر آن انجام داد. ضمن این که استفاده از زنجیره‌های صرافی بایننس باعث شده است تا بتواند جای خود را به خوبی در این بازار باز کند.
در واقع می‌توان گفت که این پروتکل از توکن‌های غذا استفاده می‌کند به همین دلیل درگذشته نام‌های مختلفی به نام سوشی سواپ و دیگر نام‌ها را داشته است. این پروتکل از یک توکن با نام کیک یا cake بهره می‌برد.
این توکن در بستر بلاک‌چین بایننس چین راه اندازی شده است و از پروتکل و قوانین این بلاک‌چین استفاده می‌کند. در واقع می‌توان گفت که توکن کیک از پروتکل و قانون BEP-20 استفاده می‌کند که دارای ویژگی‌های زیادی می‌باشد.
این صرافی و پلتفرم از استخرهایی استفاده می‌کند که آن‌ها را با نام نوشیدنی‌های خوشمزه می‌شناسند و به همین دلیل که از توکن‌های غذا استفاده می‌کند نام آن را PancakeSwap قرار داده‌اند. حال که با این صرافی و پلتفرم آشنایی پیدا کرده‌ایم بهتر است تا به معرفی اهداف این پروتکل بپردازیم تا بدانیم که اصلاً چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد.

اهداف صرافی پنکیک سواپ

این پلتفرم و صرافی برای انجام دادن کارهای مختلف و ارائه خدمات مختلفی به وجود آمده است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، به عنوان یک بازار ساز خودکار عمل می‌کند. در واقع این صرافی به کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی غیر متمرکز این اجازه را می‌دهد تا بتوانند به خوبی معاملات خود را با استخرهایی انجام دهند که می‌توانند نقدینگی را ایجاد کنند. با استفاده از معاملات ارزهای دیجیتال به این روش، کاربران می‌توانند سودهای قابل توجهی را به دست بیاورند. به عبارت دیگر سود پنکیک سواپ بسیار خوب می‌باشد.
در واقع می‌توان به این صورت بیان کرد که با استفاده از این پلتفرم، کاربر می‌تواند دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خود را به این استخرها وام بدهد و توکن‌های نقدینگی را دریافت کند.
·        همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم این پلتفرم در بستر بایننس به وجود آمده است و از پروتکل آن استفاده می‌کند. در واقع صرافی پشتیبانی پنکیک سواپ به شما این اجازه را خواهد داد تا بتوانید به راحتی توکن‌هایی که در بستر BEP-20 ایجاد شده‌اند را به هم تبدیل کنید.
·        از دیگر اهداف این صرافی، دادن پاداش به کاربران برای رسیدن به سودهای بیشتر می‌باشد. در واقع کاربران با قرض دادن توکن‌های خود به استخرهای نقدینگی در این صرافی، می‌توانند توکن‌هایی را پاداش بگیرند و از این طریق به سود برسند.
·        یکی از مهم‌ترین اهدافی که این پلتفرم دنبال می‌کند استفاده از استیکینگ به جای ماینینگ است. همان طور که می‌دانید برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال عمل ماینینگ را با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ انجام می‌دهند. اما می‌توان با استفاده از روش استیکینگ ارزهای دیجیتالی را به دست آورد البته این کار با استفاده از دستگاه‌های ماینر انجام نمی‌شود.
 در واقع با استفاده از این روشی که این صرافی ایجاد کرده است شما می‌توانید بلاک‌های جدید را پیدا کنید و آن‌ها را به زنجیره بلاک‌ها اضافه کنید تا بتوانید توکت cake بیشتری را به دست بیاورید. البته همان طور که گفتیم این روش بدون استفاده از دستگاه‌های استخراج انجام می‌پذیرد.
·        البته استفاده از روش استیکینگ تنها برای به دست آوردن توکن‌های cake نمی‌باشد بلکه شما می‌توانید با استفاده از آن، سایر توکن‌ها را هم به دست بیاورید تا به سودهای خوبی دست پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:

 کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال چقدر است؟

ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ

پنکیک سواپ

در این قسمت از معرفی پلتفرم PancakeSwap به بررسی ویژگی‌های این پروتکل و پلتفرم می‌پردازیم تا شما بتوانید با ویژگی‌های آن آشنا شوید. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:
·        مهم‌ترین ویژگی که دارد، این است که کارمزد پایینی را از کاربران اخذ می‌کند و در عین حال تراکنش‌های صورت گرفته در آن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌پذیرند. این پلتفرم که بر بایننس چین ایجاد شده است می‌تواند یک رقابت با پروژه‌هایی که بر بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند، داشته باشد.
پلتفرم‌هایی که در بستر اتریوم و بلاک‌چین آن ایجاد شده‌اند معمولاً دارای کارمزدهای بالایی هستند که این مشکل باعث شده است بسیاری از کاربران نسبت به اخذ این مقدار از کارمزدها ناراضی باشند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در بستر اتریوم با آن مواجه شوید دیر انجام گرفتن تراکنش‌ها می‌باشد.
برآوردها نشان می‌دهد که استفاده از پنکیک سواپ می‌تواند صرفه اقتصادی بسیار بیشتری داشته باشد زیرا در بستر بایننس چین و بلاک‌چین آن ایجاد شده است و از پروتکل BEP – 20 استفاده می‌کند و همین عامل باعث شده است تا سرعت تراکنش‌ها بسیار کمتر باشد. به طور میانگین در یک دقیقه 12 تراکنش در این بستر می‌تواند انجام بگیرد اما در بستر اتریوم تنها یک یا دو تراکنش می‌توانند انجام بپذیرند. همچنین کارمزد آن‌ها با هم قابل‌مقایسه نیست. شواهد نشان می‌دهد که اتریوم تا 20 دلار نیز کارمزد دریافت می‌کند که این رقم بسیار بالا است. البته باید بدانید که استفاده از بلاک‌چین بایننس چین می‌تواند به کارمزد کمتری بیانجامد. کارمزد آن بسیار ناچیز است.
·        در این صرافی می‌توانید تعداد بیشتری توکن را به دست بیاورید و از این طریق به سودهای خوبی برسید. در PancakeSwap می‌توانید توکن‌های کیک را به دست بیاورید و یا از دیگر توکن‌های موجود استفاده کنید. از جمله توکن‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را به دست بیاورید می‌توان به دودو، UST، لینا و ... اشاره کرد.
·        یکی از بهترین ویژگی‌های این صرافی این است که هیچ کسی بر کاربران و اطلاعات آن‌ها نظارت نمی‌کند و حریم خصوصی آن‌ها به طور کامل حفظ خواهد شد. کاربران می‌توانند در هر جای دنیا که قرار دارند مبالغ بسیار بالا را در این صرافی تبدیل کنند و از آن استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت که کار این صرافی با صرافی‌های متمرکز که در بازار فعالیت می‌کنند تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.
·        این پلتفرم دارای اوراکل با امنیت بسیار بالا می‌باشد. به دست آوردن این امنیت و استفاده از این اوراکل را به علت ادغام با certik به دست آورده است. همچنین به دلیل ادغام با certik از ماشین‌های مجازی و امکانات بسیار بیشتری استفاده می‌کند که قادر است معامله در pancakeswap را به خوبی انجام دهد.
·        از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی که پلتفرم پنکیک سواپ دارد این است که می‌توان توکن‌های آن را در بسیار از صرافی‌های دیگر که دارای اعتبار بالایی هستند معامله کرد. به طور مثال می‌توان این توکن‌ها را در صرافی‌های بایننس، وی سی‌سی، بی کا ای ایکس، کو کوین، ام ایکس سی، بایت جت و بسیاری دیگر از صرافی‌ها خرید و فروش کرد. البته قبل از استفاده حتماً دقت داشته باشید تا از پشتیبانی صرافی مورد نظر آگاهی پیدا کنید و بعد از آن اقدام به ارسال توکن‌ها و خرید و فروش آن‌ها نمایید.
·        این صرافی به صورت کاملاً زیبا طراحی شده است و تمامی کاربرانی که به صورت حرفه‌ای در بازار فعال هستند و کاربرانی که مبتدی هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.
·        در طول ثبت نام و استفاده از آن نیاز به هیچ‌گونه احراز هویتی ندارید و می‌توانید با حفظ حریم خصوص معامله‌های خود را در پنکیک سواپ انجام دهید.
 

برخی از معایب صرافی پنکیک سواپ


حال که به ویژگی‌ها و مزایای صرافی پنکیک سواپ اشاره کردیم بهتر است تا به معایب آن هم اشاره کنیم. در واقع هر صرافی ارز دیجیتال که در این حوزه کار می‌کند علاوه بر ویژگی‌هایی که دارد دارای معایبی هم است. در زیر به برخی از این معایب و کاستی‌ها اشاره می‌کنیم:
·        همان گونه که بیان کردیم، شاید یکی از ویژگی‌های این شبکه و صرافی این باشد که دارای محبوبیت بالایی است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما به همین خاطر هم دارای شلوغی و ترافیک زیادی است که این موضوع به یکی از معایب آن تبدیل شده است.
·        از دیگر معایب این صرافی، می‌توان به پشتیبانی نکردن از موبایل اشاره کرد. در واقع برای این صرافی اپلیکیشن‌های مبتنی بر موبایل ایجاد نشده است و این موضوع به یکی از مهم‌ترین معایب آن تبدیل شده است. البته ممکن است در آینده این مشکل حل شود و بتوان با استفاده از موبایل هم از آن استفاده کرد.
·        یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند و شاید به عنوان مهم‌ترین عیب این شبکه و پلتفرم شناخته می‌شود این است که استخرهای نقدینگی در آن ناپایدار هستند و این موضوع به عنوان یک ریسک شناخته می‌شود. این خطر و ریسک ممکن است به از دست رفتن دارایی یک شخص منجر شود و به وی ضررهای زیادی را وارد کند.
·        استفاده از روش استیکینگ برای به دست آوردن توکن‌های بیشتر از نظر کاربران این صرافی کمی مشکل و پیچیده به نظر می‌رسد. در واقع کاربران بر این باور هستند که برای به دست آوردن توکن‌های بیشتر با استفاده از این روش، باید یک پروسه پیچیده را انجام داد و این کاربران، این موضوع را به عنوان عیبی برای پنکیک سواپ در نظر گرفته‌اند.
·        همان طور که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، با استفاده از کیف پول‌های مختلفی می‌توان به این صرافی وصل شد و معامله‌های خود را انجام داد. اما یکی از معایب آن این است که دارای کیف پول اختصاصی نمی‌باشد. امروزه بسیاری از صرافی‌های موفق، کیف پول‌های اختصاصی خود را هم ایجاد کرده‌اند تا کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کیف پول‌های صرافی پنکیک سواپ

همان گونه که بیان کردیم، این پلتفرم و صرافی در بستر بایننس چین ایجاد شده است و تمامی کیف پول‌هایی که از زنجیره بایننس و این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند را می‌توان در این صرافی هم استفاده کرد. در واقع می‌توانید این کف پول‌ها را به این صرافی متصل کنید و عملیات‌های تبدیلی خود را انجام دهید و از آن‌ها به عنوان کیف پول پنکیک سواپ استفاده کرد. در زیر به برخی از این کیف پول‌ها اشاره می کینم:
·        اولین کیف پولی که قصد معرفی آن را برای شما داریم، کیف Ledger می‌باشد. این کیف پول از کیف‌های دیجیتالی است که به صورت سخت افزاری به وجود آمده است و به همین دلیل دارای امنیت بلایی می‌باشد. این کیف را می‌توانید، انتقال دهید و هر جا که لازم باشد از آن استفاده کنید. این محصول از توکن‌های صرافی پنکیک سواپ پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از ارزهای دیجیتال و توکن‌های دیگری هم پشتیبانی می‌کند.
·        دیگر کیف دیجیتالی که از این توکن‌ها و بلاک‌چین بایننس چین پشتیبانی می‌کند کیف TrustWallet است. این کیف دارای ویژگی‌های زیادی می‌باشد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به رابط کاربری بسیار راحت آن اشاره کرد که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. علاوه بر این به علت این که نرم افزاری است به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر بلاک‌چین بایننس چین و توکن‌ها پنکیک، از پلتفرم‌ها و بلاک‌چین‌های دیگر به مانند بیت کوین و اتریوم هم پشتیبانی می‌کند به همین دلیل کاربرد زیادی دارد.
·        سومین کیف دیجیتالی که قصد داریم آن را برای شما معرفی کنیم، کیف معروف متامسک است که نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد و حتی می‌توانید آن را به صورت افزونه در مرورگر خود هم استفاده کنید. این کار باعث راحت‌تر شدن کار اتصال کیف به صرافی‌ها می‌شود.
·        این محصول هم دارای یک رابط کاربری بسیار خوب و راحت می‌باشد و علاوه بر توکن‌های pancakeawap از توکن‌های شبکه اتریوم هم پشتیبانی می‌کند. البته باید گفت که از لحاظ امنیت تا زمانی که اطلاعات شما فاش نشوند، قابل تکیه است اما در مجموع دارای امنیت پایین‌تری به نسبت سایر کیف پول‌هایی که ذکر کردیم است. این کف دیجیتال به صورت رایگان و نرم افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
·        آخرین کیفی که قصد معرفی آن راداریم، کیف دیجیتال و نرم افزاری سیف پال می‌باشد. این محصول هم دارای یک رابط کاربری ساده استکه هر کسی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. علاوه بر این به صورت سخت افزاری و با امنیت بالاتر هم ارائه شده است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول دیجیتال می‌توان به پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال و توکن دیگر هم اشاره کرد.

جمع بندی

اگر در بازارهای اقتصادی فعالیت دارید حتماً با صرافی‌ها آشنایی دارید. این صرافی‌ها در بسیاری از بازارها و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند تا بتوان با استفاده از آن‌ها ارزهای خود را به یک دیگر تبدیل کرد و یا آن‌ها را خرید و فروش کرد. یکی از مهم‌ترین صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت دارد صرافی پنکیک سواپ است. این صرافی به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کند که بر بستر بلاک‌چین بایننس چین ایجاد شده است. این پلتفرم دارای توکن اختصاصی خود با نام cake می‌باشد که در سال 2020 ایجاد شده است و نام آن به دلیل این که از توکن‌های غذا بهره می‌برد، به نام پنکیک سواپ قرار داده شده است.
این صرافی برای اهداف مختلفی ایجاد شده است. از جمله اهدافی که برای تحقق آن‌ها ایجاد شده است می‌توان به دادن سود بیشتر به کاربران، تبدیل توکن‌های BEP-20 و استفاده از روش استیکینگ برای به دست آوردن توکن‌ها می‌باشد.
این پروتکل دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که باعث شده‌اند کاربران زیادی از آن استفاده کنند و طرف‌داران زیادی داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کارمزد بسیار پایین و سرعت انجام تراکنش‌های بالا، حفاظت از حریم خصوصی، نیاز نداشتن به احراز هویت کاربران، امکان انجام معاملات هنگفت، خرید و فروش توکن‌های آن در صرافی‌های دیگر و رابط کاربری ساده و زیبای آن اشاره کرد.
البته دارای معایبی هم می‌باشد. از جمله معایب آن می‌توان به شلوغی زیاد، پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن موبایل، داشتن استخرهای نقدینگی ناپایدار و نداشتن کیف پول اختصاصی اشاره کرد. البته باید بدانید که این صرافی از کیف پول‌های زیادی به مانند کیف‌های دیجیتال لجر، تراست والت، متامسک و سیف پال پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن‌ها را به این صرافی متصل کرد و تراکنش‌های خود را انجام داد.

 

مرجع:

u.today

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی