آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال دوج کوین و انواع صرافی ارز دیجیتال برای خرید آن بپردازیم و نحوه استخراج این رمز ارز را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد درآمد زایی به واسطه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد استخراج این رمز ارز خدمت ارائه کنیم.
اگر علاقه مند به مبحث بازار ارزهای دیجیتال هستید، به احتمال زیاد به خوبی به این مسئله واقف هستید که پروژه دوج کوین در ابتدا کار خود را به عنوان یک میم کوین و شوخی آغاز کرد. پس با توجه به این مسئله هیچ کس تصور نمی‌کرد که روزی برسد که این رمز ارز بتواند تا به الان در این بازار به کار خود ادامه دهد و به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار تبدیل شود. در حال حاضر از طریق استخراج ارز دیجیتال دوج کوین می‌توان درآمد خوبی را به دست آورد. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که استخراج ارز دیجیتال دوج کوین در ابتدا یک شوخی بود و کسی آن را جدی نمی‌گرفت. برای همین نیز در ابتدا استقبال کم از استخراج این رمز ارز نگرانی‌های بسیاری را برای توسعه دهندگان این رمز ارز پدید آورده بود؛ اما بعد از رشد قیمتی این رمز ارز در سال 2021 میلادی، در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار به استخراج این رمز ارز روی آورده‌اند.
نکته جالب توجه در مورد دوج کوین این است که این رمز ارز در حال حاضر با ارزش بازاری در حدود 20 میلیارد دلار، در میان 10 رمز ارز برتر بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است و بسیاری از فعالان بازار به دنبال این هستند که به کار استخراج این رمز ارز روی آورند. پس با توجه به این مسئله ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استخراج این رمز ارز بیشتر آشنا کنیم و تجهیزات مورد نیاز برای استخراج آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. پس با انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه خدمت شما ارائه کنیم.

استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین

واژه استخراج در مفهوم به معنی خارج کردن سنگ و مواد معدنی می‌باشد و به واسطه یکسری ماشین آلات و تجهیزات خاص افراد قادر به انجام این کار خواهند بود. اما در بازار ارز دیجیتال معنی استخراج این نیست. به صورت خلاصه معنی استخراج در بازار ارز دیجیتال به این معنی است که کاربران قادر باشند به واسطه تجهیزات خاصی که در این مقاله به آنان اشاره خواهیم کرد به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند. جا دارد به این مورد نیز اشاره کنیم که تنها رمز ارزهایی که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند، قابلیت استخراج را خواهند داشت. در این شبکه‌ها، افراد به عنوان یک ماینر در شبکه فعالیت خواهند کرد و تراکنش‌های کاربران را تایید خواهند کرد. این افراد در ازای کاری که در شبکه انجام خواهند داد، میزان مشخصی از توکن بومی آن شبکه را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. به صورت کلی به این فرآیند استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود. برای این که بتوانید به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید، به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی نیاز خواهید داشت.
دوج کوین یکی از رمز ارزهایی است که به دلیل الگوریتم اثبات کاری که دارد، افراد قادر به استخراج آن خواهند بود. مزیت اصلی که استخراج دوج کوین در مقابله بزرگترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین دارد این است که، با وجود محبوبیت بسیار بالایی که این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال دارد، استخراج آن در مقایسه با استخراج سایر رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال راحت‌تر می‌باشد. شبکه ارز دیجیتال دوج کوین شباهت بسیار زیادی را به شبکه ارز دیجیتال لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که الگوریتم اثبات کار دارد. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این رمز ارزها تنها از نظر الگوریتم به مانند یکدیگر هستند و از نظر ارزش با یکدیگر متفاوت هستند، به عنوان مثال قسمت خرید لایت کوین به مراتب بیشتر از دوج کوین است. برای این که بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید، توضیح مختصری را در مورد الگوریتم اثبات کار خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.
الگوریتم هشتینگ نوعی تابع ریاضی است که ورودی‌هایی با مقادیر مختلف را دریافت خواهد کرد و آنان را به خروجی تبدیل خواهد کرد که به این خروجی در اصطلاح هش گفته می‌شود. هش هر بلاک به صورت کلی شامل اطلاعات بلاک قبلی و بلاک جدید است. برای این که میانگین زمان ایجاد بلاک ثابت باقی بماند نیاز به یک عامل کنترل کننده خواهد بود که در اینجا به اصطلاح به آن سختی شبکه گفته می‌شود. به عنوان مثال زمانی که ایجاد یک بلاک در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین 10 دقیقه طول بکشد، سختی شبکه به مراتب کمتر خواهد شد تا که زمان ایجاد یک بلاک در شبکه کمتر از ده دقیقه شود. از سویی نیز در صورتی که زمان ایجاد یک بلاک بسیار سریع باشد، سختی شبکه بالا خواهد رفت.
در شبکه‌هایی که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند، فعالان بازار قادر خواهند بود به واسطه تجهیزات و دستگاه‌های ماینر معادلات ایجاد شده را حل نمایند و اقدام به تایید تراکنش‌ها کنند. در صورتی که مقدار هش تولید شده کمتر یا مساوی سختی هدف باشد، بلاک با موفقیت به بلاکچین اضافه خواهد شد. در غیر این صورت ماینر باید عدد تصادفی را تغییر دهد تا که بتواند هش جدید را ایجاد نماید. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که ممکن است که این روند میلیون‌ها بار تکرار شود تا هش درست به دست آید. هر ماینری که سریع‌تر از سایر ماینرهای شبکه ارز دیجیتال بتواند هش درست را به دست آورد در ازای این کار میزان مشخصی از توکن بومی آن شبکه را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

مقایسه استخراج لایت کوین و استخراج دوج کوین و بیت کوین

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که هر سه این رمز ارزها از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند. اما تفاوت اصلی این سه شبکه در سختی استخراج آنان می‌باشد. در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین از الگوریتم هشی به نام SHA-256 استفاده می‌کند و این مسئله در حالی است که دوج کوین و لایت کوین از الگوریتم دیگری به نام اسکریپت استفاده می‌کنند. الگوریتم اسکریپت سختی بسیار کمتری را نسبت به الگوریتم هش بیت کوین دارند. برای همین نیز شاهد این هستیم که استخراج ارزهای دوج کوین و لایت کوین به مراتب راحت‌تر از بیت کوین می‌باشد. به عنوان مثال در شبکه دوج کوین در هر دقیقه تغییر با یک بلاک به شبکه اضافه خواهد شد و این مسئله در حالی است که زمان لازم برای تولید هر بلاک در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین چیزی در حدود 10 دقیقه می‌باشد. البته تنها تفاوت این رمز ارزها در سختی شبکه نمی‌باشد و این رمز ارزها از نظر عرضه کل نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشند.

همچنین بخوانید:

فومو در ارز دیجیتال چیست و چگونه آن را مدیریت کنیم؟


نکته مهمی که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که ارز دیجیتال دوج کوین به صورت ادغام شده با دیگر رمز ارزهای دیجیتال مبتنی بر هشینگ اسکریپت استخراج می‌شود. دوج کوین بر اساس لاکی کوین طراحی شده است که خودش فورکی از لایت کوین است. دلیل این ادغام نیز کاهش قیمت ارز دیجیتال لایت کوین در سال 2014 میلادی می‌باشد. برای جلوگیری از کاهش سختی بیش از حد در این شبکه، یکی از توسعه دهندگان پیشنهاد داد که بهترین راه کار این است که این رمز ارز با دیگر ارزهای دیجیتال مبتنی بر هشینگ اسکریپت ادغام شود. جامعه ارز دیجیتال دوج کوین این پیشنهاد را قبول کرد و در سال 2015 میلادی این تغییر بر روی شبکه ارز دیجیتال دوج کوین اعمال شد. این مسئله کاملا درست است که استخراج دوج کوین به صورت مستقل امکان پذیر است، اما وقتی می‌توان دو رمز ارز را به صورت همزمان استخراج کرد، چه کسی از این اتفاق ناراحت خواهد شد؟
در حال حاضر بهترین ارز دیجیتالی که شما عزیزان قادر خواهید بود به همراه دوج کوین استخراج کنید، لایت کوین می‌باشد. هم اکنون دستگاه‌هایی که قادر به استخراج ارز دیجیتال لایت کوین هستند، به واسطه اعمال یکسری تغییرات به راحتی قادر به استخراج دوج کوین نیز خواهند بود. البته لازم به ذکر است که استخراج این دو رمز ارز هیچ تاثیری را بر بازدهی عملکرد دستگاه اعمال نخواهد کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی انواع روش‌های استخراج دوج کوین و تجهیزات مورد نیاز برای استخراج آن بپردازیم.

انواع روش‌های استخراج دوج کوین

1. استخراج دوج کوین به روش انفرادی

در سال‌های ابتدایی راه اندازی این شبکه، استخراج این رمز ارز بسیار آسان بود و دلیل آن نیز این بود که در آن زمان شبکه بسیار کوچک بود و افراد کمی نیز در آن حضور داشتند. به مرور زمان و به واسطه رشد شبکه و افزایش محبوبیت دوج کوین، استخراج دوج کوین به مراتب سخت‌تر شد. پس با توجه به این مسئله در حال حاضر استخراج دوج کوین به صورت انفرادی اصلا کار عقلانی نیست و تنها جنبه سرگرمی را خواهد داشت. جا دارد به این مسئله نیز اشاره‌ای داشته باشیم که استخراج این رمز ارز به صورت انفرادی هیچ سودی را در پیش نخواهد داشت.

2. استخراج دوج کوین با استخر

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، استخراج ارز دیجیتال دوج کوین به صورت تکی اصلا مقرون به صرفه نیست. یکی از بهترین راه کارهایی که شما به واسطه آن قادر به استخراج ارز دیجیتال دوج کوین و کسب سود به واسطه آن خواهید بود، پیوستن به یک استخر استخراج می‌باشد. استخر استخراج در حقیقت فضایی است که در آن ماینرها قدرت سیستم خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت و در نتیجه توان هشینگ آن بسیار بالا است. بعد از پایان استخراج نیز، به نسبت میزان مشارکت در استخر، هر فرد میزان پاداش خود را دریافت خواهد کرد. این روش برای استخراج دوج کوین یکی از بهترین روش‌های ممکن می‌باشد و سود خوبی را به همراه خواهد داشت. از جمله استخرهایی که برای استخراج دوج کوین می‌توانید از آنان استفاده کنید، می‌توان به آیکا پول و لایت کوین پول اشاره کرد.

3. استخراج ابری

استخراج ابری نیز یکی دیگر از راه کارهایی است که به واسطه آن قادر خواهید بود به استخراج دوج کوین بپردازید. در این روش شما به صورت کامل در فرایند استخراج نقش نخواهید داشت و تنها به واسطه انعقاد یک قرارداد و پرداخت یک میزان مشخص از دارایی اقدام به استخراج خواهید کرد. در این روش نیز بعد از استخراج، پاداش هر شخص با توجه به میزان سرمایه‌ای که در استخراج ابری شرکت داده است، دریافت خواهد کرد. یکی از مزیت‌های اصلی در روش استخراج ابری این است که در این روش دیگر نیازی به خرید تجهیزات نخواهد بود و شما عزیزان تنها به واسطه یک کیف پول دوج کوین قادر به دریافت سود خود بعد از استخراج خواهید بود.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج دوج کوین

1. دستگاه استخراج یا ای سیک

برای این که بتوانید از استخراج دوج کوین درآمد کسب کنید، شما باید یک دستگاه ای سیک خریداری کنید. ای سیک در حقیقت به معنی مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص می‌باشد و در حقیقت، دستگاه محاسباتی است که به طور خاص برای تولید هش ساخته شده است. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که ای سیک‌ها بسیار قدرتمند هستند و انرژی بسیار زیادی صرف می‌کنند، اما در عوض سود دهی بسیار خوبی دارند. البته این را حتما به خاطر داشته باشید که برای استخراج دوج کوین شما باید حتما ای سیک مبتنی بر اسکریپت را خریداری کنید.

2. کیف پول دوج کوین

برای این که بتوانید دوج کوین مورد نظر خود را که به واسطه استخراج به دست می‌آورید نگه داری کنید، شما باید یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای ذخیره دوج کوین تهیه کنید. برای این کار شما قادر خواهید بود از کیف پول‌های نرم افزاری و یا سخت افزاری استفاده کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که در زمان استخراج ارز دیجیتال بهترین گزینه برای نگه داری دارایی این است که شما از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید؛ دلیل این سخن نیز این است که کیف پول‌های سخت افزاری به صورت کلی امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری دارند.

3. اینترنت ثابت

برای این که بتوانید به استخراج ارز دیجیتال دوج کوین بپردازید، شما نیاز به اینترنت با کیفیت خواهید داشت. حجم و سرعت اینترنت چندان اهمیتی نخواهد داشت، اما پایداری آن باید همیشه حفظ شود.

4. تجهیزات تهویه و کاهش دهنده صدا

اگر آشنایی با دستگاه‌های ماینر داشته باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که این دستگاه‌ها گرما و صدای بسیاری را تولید خواهند کرد. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما در زمان استفاده از این دستگاه‌ها اقدام به خرید تهویه و کاهش دهنده صدا کنید تا که در روند استخراج خود با مشکل رو به رو نشوید.

5. برق و کابل و تجهیزات برقی مناسب

یکی از معیارهای مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، برق است. این دستگاه‌ها برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند، از این رو باید تجهیزات مناسب و ایمن را برای استخراج این رمز ارز به کار بگیرید.

آیا استخراج دوج کوین به صرفه است؟

آیا استخراج دوج کوین به صرفه است؟

همان طور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، سه روش برای استخراج دوج کوین وجود دارد که از میان آنان استخراج انفرادی بدترین گزینه ممکن می‌باشد. دلیل این سخن نیز این است که این روش استخراج سودی را برای شما به همراه نخواهد داشت. اما در صورتی که شما عزیزان قصد استخراج این رمز ارز به واسطه استخرهای استخراج و یا استخراج ابری آن را دارید، باید بگوییم که در حال حاضر با توجه به محبوبیت بسیاری که این شبکه در طول سالیان اخیر به دست آورده است، می‌توان گفت که استخراج دوج کوین صرفه اقتصادی دارد و سود خوبی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با نحوه استخراج دوج کوین آشنا کنیم و روش‌های مختلفی که به واسطه آن قادر به استخراج این رمز ارز هستید را خدمت شما معرفی کنیم، همان طور که در این مطلب نیز خدمت شما عزیزان اشاره کردیم، با توجه به رشد قیمتی این رمز ارز در سال 2021 میلادی در حال حاضر افراد بسیاری به دنبال این هستند که بتوانند به استخراج این رمز ارز بپردازند. البته برای استخراج آن شما نیاز به تجهیزاتی خواهید داشت که در این مطلب به آنان اشاره کردیم.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این موضوع کاملا درست است که استخراج این رمز ارز در حال حاضر بسیار سود آور است، اما این را به خاطر داشته باشید که این مسئله در مورد استخراج انفرادی صدق نخواهد کرد؛ دلیل این سخن نیز این است که در استخراج انفرادی شما برق و انرژی بسیاری را به کار خواهید گرفت و از سویی در ازای انرژی که صرف خواهید کرد، درآمد قابل توجهی را به دست نخواهید آورد. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که برای استخراج این رمز ارز از استخر استخراج استفاده کنید.

مرجع: coin360

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی