آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال؛ چگونه راحت‌تر هودل کنید؟


امروزه هودل ارزهای دیجیتال و رمزارزها یکی از کم ریسک‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از رمزارزهای مختلف است. جالب است بدانید که هودل ارزهای دیجیتال با یک اشتباه تایپ به وجود آمدند. در ادامه قصد داریم به بررسی چگونگی انجام هودل بپردازیم، پس اگر از نوسان‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال خسته شده‌اید و به دنبال یک روش آسان و کم دردسر جهت سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال جهت کسب درآمد هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
هودل؛ غلط املایی که تبدیل به اصطلاحی رایج شد! همانطور که گفتیم هودل نخستین‌بار از یک اشتباه تایپی به وجود آمد. هودل یکی از مفاهیم پرکاربرد در دنیای ارزهای دیجیتال است که بدون شک هر سرمایه‌گذار و کاربری نام آن را شنیده است.
جالب است بدانید که هودل همان کلمه‌ی هولد است که یک سرمایه‌گذار مست در هنگام تایپ جای حروف L و D را اشتباه تایپ کرده بود. احتمالا با خود می‌گویید چگونه؟ در ادامه به بررسی چگونگی این اشتباه می‌پردازیم.
صبح یکی از روزهای دسامبر ۲۰۱۳ یکی از کاربران بازار ارزهای دیجیتال یک متن جنجالی اما بسیار مبهم را در تالار گفتمان بیت کوین تاک منتشر کرد، وی تنها قصد داشت در این مقاله اشتباهات معاملاتی خود که در سال ۲۰۱۳ کرده بود را بیان کند اما زمانی که قصد داشت بیان کند از امروز دیگر به ترید بیت کوین نمی‌پردازد و آن‌ها را نگه می‌دارد به جای جمله‌ی I AM HOLDING نوشت I AM HODLING و این اشتباه تایپی تنها پس از چند ساعت در تمام شبکه‌های اجتماعی پخش شد. البته دقت داشته باشید که این فرد خود بیان کرد که در هنگام نوشتن این مقاله کاملا مست بوده و تسلط بر نوشتن جملات و کلمات نداشته است.
در نتیجه این امر اصطلاح هودل یا هودلینگ به یکی از اصطلاحات متداول و محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شد. جالب است بدانید که اصطلاح هودل نماد اتحاد میان کاربران دنیای ارزهای دیجیتال است. کاربران با هودل ارزهای دیجیتال به جهانیان نشان می‌دهند که در شرایط ناپایدار بازار رمزارزها نیز می‌توان قدرتمند ماند.

هودل امتحانش را پس داده است!

هودل جیست

روند قیمت ارزهای دیجیتال از ابتدا تاکنون و شواهد و اتفاقات پیش آمده، تکنیک هودل ارزهای دیجیتال را یک تکنیک مناسب و سودآور معرفی می‌کنند. البته دقت داشته باشید که هودل ارزهای دیجیتال به اندازه ترید ارزهای دیجیتال هیجان ندارد و سرمایه‌گذار را درگیر خود نمی‌کند. اما این استراتژی‌ کم ریسک‌ترین استراتژی است که هر سرمایه‌گذار می‌تواند از آن بهره گیرد.
البته دقت داشته باشید که این موضوع تنها در بازار ارزهای دیجیتال نیست، بلکه در دیگر بازارهای مالی نیز همین روند حاکم است. برای آنکه درک این موضوع ملموس‌تر شود، اخیرا تحقیقی صورت گرفته است که در آن فردی بررسی می‌شود که در سال ۲۰۰۶ به میزان ۱۰ هزار دلار سهام شرکت‌هایی که در لیست اس‌اندپی قرار دارند را خریداری کرده است و در آن سرمایه‌گذاری انجام داده است. حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه بر سر سرمایه این فرد آمده است؟ وی چه میزان سود به دست آورده است؟
برای آنکه به پاسخ پرسش‌های مطرح‌شده دست یابیم، در ادامه به سناریوهای مختلف نگاهی می‌اندازیم؛
اگر فرد به سرمایه‌گذاری خود اهمیت بسیاری بدهد و بخش زیادی از وقت خود را به آن اختصاص دهد، همچنین هیچ فرصت طلایی و روز برتر بازار را از دست ندهد، با افزایش سرمایه مواجه می‌شود و سرمایه خود را به ۶۰ هزار دلار افزایش می‌دهد. اما اگر فرض را بر این بگیریم که فرد موردنظر ۱۰ روز طلایی و برتر بازار را بطور کامل از دست داده است، با کاهش سرمایه و دارایی مواجه می‌شود و دارایی وی به حدود ۲۱ هزار دلار سقوط می‌کند.
همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال بصورت روزانه و حتی گاهی اوقات لحظه‌ای در حال نوسان است، به همین جهت تلاش برای زمان‌بندی این بازار امری بیهوده و حتی غیرممکن است. همچنین ورود و خروج پی در پی از بازار ارزهای دیجیتال ریسک بسیاری به دنبال دارد؛ این ریسک همان ریسک ناشی از دست دادن روزهای خوب و فرصت‌های طلایی است. در سمت دیگر فروش هیجانی که عموما از روی ترس و عدم اطمینان است، ریسک بسیاری برای سرمایه‌گذار به همراه دارد و ممکن است که تمام دارایی و سرمایه سرمایه‌گذار را از بین ببرد.
در این شرایط تکنیک یافتن بهترین راه ممکن و اعتماد به آن و مقاومت در برابر ترس از دست دادن بسیار کمک‌کننده و حتی نجات‌دهنده است. اما هودل ارزهای دیجیتال یا نگهداری رمزارزهای مختلف در هر شرایط و هر زمانی یک سود بی‌دردسر و مناسب برای سرمایه‌گذار به همراه می‌آورد و او را با نوسانات موجود بر بازار درگیر نمی‌کند.
با هودل ارزهای دیجیتال هر تغییر و نوسانی که در قیمت بازار رخ می‌دهد، بر دارایی نگهداری شده تاثیری نمی‌گذارد و سرمایه‌گذار هیچ ترس و استرسی از جهت از بین رفتن سرمایه خود ندارد.
احتمالا با خود می‌گویید در این شرایط  که دارایی‌های هودل شده با هیچ نوسانی درگیر نیستند چگونه برای سرمایه‌گذار سود به همراه دارند؟ اگر روند کوتاه مدت بازار این دارایی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، بدون شک متوجه سودآوری آن‌ها نخواهیم شد. اما این دارایی‌ها در طولانی مدت یک روند صعودی در پیش می‌گیرند و سود خوبی برای سرمایه‌گذار به همراه دارند. این سود هر زمان که سرمایه‌گذار قصد برداشت دارایی خود را داشته باشد به او تعلق می‌گیرد.
همه‌ی ما می‌دانیم که نگهداری ارزهای دیجیتال و دست نزدن به آن‌ها کار بسیار دشوار و سختی است. دقت داشته باشید که این نگهداری بذار سرمایه‌گذارانی که نظم و انضباط کافی ندارند و با ریزش قیمت‌ها ترس آن‌ها را فرا می‌گیرد، بسیار سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تر است، چراکه این افراد درگیر احساسات خود می‌شوند و با اتخاذ تصمیمات اشتباه تمام دارایی و سرمایه خود را از بین می‌برند.
بطورکلی می‌توان گفت کنترل احساسات در هودل ارزهای دیجیتال امری بسیار دشوار و سخت است، چراکه این بازار در کوتاه مدت با ریزش‌های بسیاری مواجه می‌شود و سرمایه‌گذار را می‌ترساند اما این بازار در طولانی مدت سودآوری بسیار خوبی دارد.

در کیف پول هودل کنیم یا صرافی؟

حال که با هودل ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اید احتمالا از خود می‌پرسید ارزهای دیجیتال را در کجا هودل کنیم؟ کیف پول ارز دیچیتال یا صرافی ارز دیجیتال؟ در ادامه به بررسی پاسخ این پرسش مهم و اساسی می‌پردازیم.
امروزه خطراتی که کیف پول‌های هر صرافی را تهدید می‌کند یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که مانع از انتخاب آن‌ها جهت هودل ارزهای دیجیتال می‌شوند. تعداد بسیاری از سرمایه‌گذاران را می‌توان مشاهده کرد که تمام دارایی و سرمایه خود را در صرافی‌ها ذخیره کرده‌اند اما به دلیل حمله هکرها آن‌ها را از دست داده‌اند و حال هیچ سرمایه‌ای ندارند.
حمله به صرافی مت گاکس یکی از آشنا ترین و بدترین حمله به یک صرافی ارز دیجیتال است. این صرافی از سمت هکرها مورد حمله و نفوذ قرار گرفت و تمام سرمایه کاربران را از دست داد. جالب است بدانید که این حمله حدود ۸ سال پیش اتفاق افتاد اما تا به امروزه تعداد بسیاری از سرمایه‌گذاران هیچ غرامت و خسارتی از سمت صرافی‌ دریافت نکرده‌اند. همچنین سایت هکرنون نشان می‌دهد که تا به امروز حدود ۱.۶ میلیارد دارایی که ناشی از ارزهای دیجیتال کاربران و سرمایه‌گذاران مختلف است، به سرقت رفته است. درنتیجه می‌توان گفت امروزه نگهداری ارزهای دیجیتال هر کاربر در نزد او از نگهداری دارایی‌های در صرافی امن‌تر و مطمئن‌تر است.
در رابطه با نگهداری ارزهای دیجیتال هر فرد نزد خود، آندریاس آنتونوپولوس که یک کارآفرین و متخصص بلاک‌چین یونانی بریتانیایی است، اینگونه می‌گوید؛ کلیدهای تو، بیت کوین‌های تو. به این معنا که اگر تحت هر شرایطی دسترسی خود به کلیدهای خصوصی خود. را از دست دادید، دیگر بیت کوینی نخواهید داشت.
البته لازم به ذکراست که کیف پول‌های ارز دیجیتال نیز گزینه‌ی چندان مناسبی جهت هودل ارزهای دیجیتال نیستند. همانطور که می‌دانید هریک از کیف پول‌های سرد و گرم با مشکلاتی درگیر هستند. همچنین برخی افراد معتقد هستند که کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه‌ی چندان مناسبی جهت نگهداری ارزهای دیجیتال نیستند.
لازم به ذکر است که صرافی‌های ارز دیجیتال نسبت به کیف پول‌های سرد و گرم ارزهای دیجیتال دارای مزیت‌هایی هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛ بیمه بودن دارایی‌ها، دسترسی‌ آی‌پی تأییدشده به سیستم و...
پس می‌توان گفت تعداد بسیاری از افراد نیز امروزه معتقد هستند که نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی‌ ها نسبت به کیف پول‌ها امن‌تر است.
جالب است بدانید که نگهداری ارزهای دیجیتال در حساب یک صرافی موجب می‌شود که سرمایه‌گذار حس کند که دارایی او ثابت است و هیچ رشدی نمی‌کند یه همین جهت به سراغ خریدوفروش آن می‌رود. این نکته را از یاد نبرید که هودل ارزهای دیجیتال در هر شرایط و در هر پلتفرمی با سود همراه است.

هودل و دیفای

هودل و دیفای چیست

امروزه سهام‌گذاری یک روش محبوب و رایج جهت کاهش‌دادن و از بین‌بردن جنبه‌های منفی هودل‌کردن است.همچنین سهام‌گذاری امروزه طیف وسیعی از امکانات را در خود دارد که یکی از حوزه‌های معروف و محبوب آن، حوزه‌ی دیفای یا امورمالی غیرمتمرکز است.
می‌توان گفت سهام‌گذاری یا سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال در حوزه‌ی امورمالی غیرمتمرکز یا همان دیفای موجب می‌شود که علاوه بر هودل، افزایش قیمت دارایی‌ها نیز به کاربر سود برساند. جالب است بدانید که دارایی‌های سهام‌گذاری در طولانی مدت می‌توانند بازدهی و سودآوری بسیار بالایی داشته باشند. پس همانطور که گفتیم بدون آنکه سرمایه‌گذار کاری انجام دهد به سودآوری و پیشرفت دست می‌یابد.
امروزه برای سهام‌گذاری روش‌های بسیاری برای هر سرمایه‌گذار وجوددارد که یکی از آن‌ها استفاده از کیف پول نرم‌افزاری است. کاربر با این تکنیک تمام یا بخشی از سرمایه خود را قفل می‌کند و به سود دست می‌یابد.
از دیگر روش‌ها می‌توان به ورود و مشارکت در کشت سود در پروژه‌های دیفای و سپرده‌گذاری در صرافی‌های غیرمتمرکز اشاره کرد. فراموش نکنید بازار سهام‌گذاری یک بازار آشفته و پراکنده است، اما با انجام تحقیقات لازم و تهیه یک لیست می‌توان به سادگی تمام پلتفرم‌های آن را ارزیابی کرد.
برای آنکه این لیست را تهیه کنید باید حتما به نکاتی توجه کنید، برای نمونه بررسی کنید که آیا پلتفرم از ارز دیجیتال موردنظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.  دقت داشته باشید که امروزه پلتفرم‌ها معمولا از ارزهای دیجیتال بسیار کمی پشتیبانی می‌کنند اما برخی از پلتفرم‌ها نیز هستند که از ارزهای دیجیتال بسیار و مختلفی پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است که سرمایه‌گذار با استفاده از این پلتفرم می‌تواند رمزارزهای مختلف را به سادگی در یک مکان نگهداری کند.
از دیگر آیتم‌هایی که باید در نظر داشته باشید، بررسی غیرمتمرکز بودن یک پلتفرم سهام‌گذاری است. حتما در رابطه با بازدهی سالیانه شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و فراموش نکنید که پروژه‌ها و شرکت‌هایی که درگیر تبلیغات اغراق‌آمیز هستند برای سهام‌گذاری انتخاب مناسبی به شمار نمی‌آیند.
در آخر بررسی کنید که آیا پلتفرم موردنظر شما دارای مزایای اضافه است یا خیر. برای مثال برخی پلتفرم‌ها امروزه ایردراپ‌های مختلف ارائه می‌دهند و برخی دیگر در خود مجموعه‌ای از گزینه‌های متنوع‌سازی را دارند. دقت داشته باشید که هریک از این امکانات و قابلیت‌ها موجب می‌شود که شما بهره‌برداری بیش‌تری از ارزهای دیجیتال خود داشته باشید. البته شما تنها در صورتی یک ارز دیجیتال دارای مزایای مختلف است که بازدهی و کارآمدی خوبی در طولانی مدت داشته باشد.
بطورکلی می‌توان گفت زمانی که سهام‌گذاری در یک توکن به شکلی انجام گیرد که دسترسی به آن بسیار سخت است، احتمال فروش عجولانه که ناشی از ترس است کاهش بسیاری می‌یابد. همچنین در این شرایط تمام توکن‌ها در یک صرافی ذخیره نمی‌شوند به همین خاطر احتمال از بین رفتن آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد.
لازم به ذکر است که در این شرایط بهترین کار این است که پیش از سهام‌گذاری اعتبار یک برنامه سهام‌گذاری را بررسی کنید و از ویژگی‌های امنیتی آن اطمینان حاصل نمایید. البته بدون شک می‌دانید که پلتفرم‌های غیرمتمرکز نسبت به پلتفرم‌های متمرکز امنیت بسیار بیش‌تری دارند.
امروزه قفل‌کردن توکن‌ها بخشی از فشارهای ذهنی که ممکن است با هودل ارزهای دیجیتال به وجود آید را از بین می‌برد، همچنین این روش سرمایه‌ی سرمایه‌گذار را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد. پس بطورکلی می‌توان گفت سهام‌گذاری آرامش روانی خوبی برای هودلرها به ارمغان می‌آورد. اما امروزه هودل ارزهای دیجیتال در برخی شرایط یک انتخاب نامناسب است که می‌تواند ضرر بسیاری به سرمایه‌گذار متحمل کند، در ادامه به بررسی دلایل اشتباه‌بودن هودل ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

هودل به بلاک‌چین آسیب می‌رساند!

همانطور که می‌دانید امروزه تمام معاملات ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک‌چین انجام می‌گیرند و نیاز به هیچ بانک و موسسه مالی نیست.
بلاک‌چین یک دفترکل توزیع شده، غیرمتمرکز، عمومی، غیرقابل سنسور و تغییرناپذیر بوده و فقط افزودنی است. احتمالا با شنیدن کلمه فقط افزودنی کمی نگران شدید، افزودنی برخلاف ظاهر سختش مفهوم بسیار ساده‌ای دارد.
منظور از فقط افزودنی بودن بلاکچین این است که این شبکه تنها در صورتی به‌روزرسانی می‌شود که یک بلاک جدید به آن افزوده شود. دقت داشته باشید که هر بلاک حاوی اطلاعات تراکنش است.
در سیستم‌های فقط افزودنی هیچ فردی نمی‌تواند اطلاعات قبلی را حذف یا ویرایش کند.
همانطور که گفتیم هودل به معنای نگهداری ارزهای دیجیتال در یک بلاکچین به مدت طولانی است. امروزه متوسط دوره هودل ۵ سال است اما برخی افراد این دوره زمانی را به ۱۰ سال افزایش می‌دهند.
لازم به ذکر است که هودل ارزهای دیجیتال موجب می‌شود که تراکنش‌های شبکه بلاک‌چین از بین برود، حال اگر همه کاربران به هودل ارزهای دیجیتال بپردازند و تبدیل به یک هودلر شوند دیگر هیچ تراکنشی در شبکه باقی نمی‌ماند. در این شرایط ماینرها باید بلاک‌های خالی را ماین کنند.
می‌توان گفت هودل ارزهای دیجیتال موجب می‌شود که بلاکچین از یک شبکه همتا به همتا به یک صندوق ذخیره ارزی تبدیل شود، که در نتیجه این امر آسیب‌های بسیاری به بلاک‌چین وارد می‌شود.

هودل به ارزهای دیجیتال آسیب می‌رساند

امروزه برخی از ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر ارزها بسیار باارزش‌تر هستند و محبوبیت بیش‌تری در میان کاربران و سرمایه‌گذاران دارند. مبادله مداوم ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که ارزهای دیجیتال به ارزش برسند اما هودل ارزهای دیجیتال معاملات را متوقف می‌کند و ارزش ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد. دقت داشته باشید که اگر هودل ارزهای دیجیتال بصورت مداوم میان تعداد بسیاری از سرمایه‌گذاران انجام گیرد، ارزهای دیجیتال ارزش خود را از دست می‌دهند و تبدیل به یک دارایی سوداگرانه می‌شوند که بازیچه سفته‌بازان است.

هودل به پورتفوی شما آسیب می‌رساند

همانطور که می‌دانید دنیای ارزهای دیجیتال پر از نوسان است، به همین خاطر در این بازار تنها سرمایه‌گذاران موفق پیروز می‌شوند و سرمایه‌گذاران طمع‌کار سقوط می‌کنند. امروزه بیش‌تر افراد هودل ارزهای دیجیتال را راهی برای یک شبه پولدار شدن به حساب می‌آورند و توقع دارند که با افزایش قیمت بیت کوین سود بسیار زیادی به دست آورند. دقت داشته باشید که هودل ارزهای دیجیتال یک قمار است و می‌تواند در طولانی مدت سود خوبی برای سرمایه‌گذاران به همراه آورد. اما فراموش نکنید ممکن است بازی برعکس شود و سرمایه‌گذار با ضرر مواجه شود.

جمع بندی
در مطالب فوق به بررسی سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزهای دیجیتال یا همان هودل رمزارزها پرداختیم.  همانطور که گفتیم هودل ارزهای دیجیتال امروزه یکی از کم ریسک‌ترین و بهترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. این روش برای سرمایه‌گذارانی که از نوسانات لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در حال فرار هستند، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب است. هودل ارزهای دیجیتال نسبت به ترید بسیار کم هیجان‌تر است و ممکن است که سرمایه‌گذار ا خسته کند، اما فراموش نکنید به هودل رمزارزها می‌توانید از بازار ارزهای دیجیتال سود به دست آورید و به دیگر جنبه‌های زندگی خود نیز رسیدگی کنید. اگر قصد دارید به یکی از هودلرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شوید حتما پیش از اینکار یک مکان مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال انتخاب کنید و از امنیت آن نیز اطمینان حاصل نمایید.
 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

مروری بر روش‌های ایجاد انگیزه در ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بلاکچین

بلاکچین

 

در این مقاله قصد داریم یک مرور و بررسی کلی را نسبت به ایجاد انگیزه برای ارزهای دیجیتال و نیز شبکه گسترده بلاکچین داشته باشیم و آنان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
همان طور که اکثر شما عزیزان می‌دانید در شبکه گسترده بلاک چین‌ها برای این که بتوانند به خوبی امنیت خود را تامین نمایند و عملکرد آنان تضعیف نگردد، نیاز به یک انگیزه  خواهند داشت تا بتوانند به واسطه آن کاربران را تشویق نمایند که در شبکه گسترده بلاک چین به فعالیت بپردازند. دلیل این امر هم این است که همان طور که می‌دانید کمتر کسی در این شرایط پیدا می‌شود که داوطلبانه و رایگان برای کسی کاری را انجام دهد. به عنوان نمونه در شبکه ارز دیجیتال محبوب بیت کوین، کسب نمودن درآمد از راه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین یک عامل انگیزشی تلقی می‌گردد که سبب خواهد شد که به واسطه آن امنیت شبکه نیز به خوبی حفظ گردد. این مسئله این را به ما اثبات می‌کند که برای حفظ عملکرد و نیز حفظ امنیت یک شبکه لازم است که برای کاربران خود یک عامل انگیزشی ایجاد کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ابزار بازاریابی بلاکچینی، چگونه به کاربران انگیزه خواهد داد؟

به واسطه ترویج یک حس کلی میان کاربران و نیز تعلق خاطر به یک پلتفرم خاص این کار امکان پذیر خواهد بود. حذف نمودن واسطه‌ها یا همان شخص ثالث، سبب خواهد شد که هزینه‌ها و نیز کارمزد به میزان قابل توجهی کاهش یابد و نیز بسیاری از استارت آپ‌ها، از این اتفاق به گونه‌ای به نفع خودشان استفاده خواهند کرد. این استات آپ‌ها علاوه بر این که خدمات خود را به صورت ارزان‌تری به مشتریان خود ارائه خواهند داد، کاربران و مشتریان خود را نیز از طیق برنامه‌هایی که قسمتی از سود را در اختیار آنان قرار خواهد داد، تلاش خواهند کرد که مشتریان بیشتری را به سمت پلتفرم خود جذب نمایند. این مسئله سبب خواهد شد که کاربران بیشتری به این پلتفرم جلب گردند و نیز کاربران قبلی بیش از پیش به پلتفرم خود وفادار بمانند. علاوه بر این موارد اعتبارسنج‌ها و ماینرها(این افراد در حقیقت کسانی هستند که سبب خواهند شد که تراکنش‌ها به صورت کاملا و روان بر روی شبکه گسترده بلاکچین صورت گیرد.) نیز به خاطر شرکت کردن در امور شبکه، مبلغی را به عنوان انعام دریافت خواهند کرد و از سویی دیگر نیز کارشناسان و نیز متخصصان شبکه هم تشویق می‌شوند که در ازای دریافت پاداش عیب‌های شبکه را بیابند و آنان را برطرف نمایند.
همچنین پلتفرم‌های بلاکچین‌، به برندهای مختلف و گوناگون کمک خواهد کرد، و کمک آنان به این شکل خواهد بود که با از بین بردن واسطه‌ها که به عنوان کانال ارتباطی مابین آنان و مصرف کنندگان عمل کرده است، سبب خواهند شد که قادر باشند به صورت کاملا مستقیم با مشتریان خود ارتباط داشته باشند. از نظر تبلیغات هم، در حال حاضر می‌توان گفت که قدرت اصلی در دست مشتریان خواهد بود. با توجه به این موارد این فرصت به تمامی مردم داده شده است که زمانی که در معرض تبلیغات قرار می‌گیرند، برای نگاه کردن تبلیغات مقداری توکن را به عنوان پاداش دریافت کنند و علاوه بر این خودشان نیز مشخص خواهند کرد که کدام یک از داده‌هایشان مجاز می‌باشد که در اختیار تبلیغات کنندگان قرار گیرد. سر انجام، این مسئله به برندها کمک خواهد نمود که بتوانند به خوبی اهداف تبلیغاتی خودشان را انجام دهند و از تبلیغات خود بتوانند بیشترین بازده را کسب نمایند و حجم فروش خود را چند برابر کنند. و به بیان ساده این کار یک عمل دو سر برد خواهد بود که هر دو طرف از آن سود خواهند برد.

پروتکل اثبات کار چگونه به کاربران خود انگیزه خواهد داد؟

اثبات کار

ماینرها در این صورت پاداش دریافت خواهند کرد، اما از این به بعد هزینه استخراج آنان به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت. پروتکل اثبات کار یک رقابت را در میان ماینرها ایجاد خواهد کرد و سعی خواهد کرد که به واسطه قدرت محاسباتی بالایی که در اختیار دارد، نخستین فردی باشد که معادلات ریاضی را حل می‌نمایند و در ازای آن صاحب میزانی از انعام می‌گردد. با توجه به این شیوه کار، ماینرهایی که قبل از دیگر ماینرها موفق شوند که معادله ریاضی را حل نمایند، بر طبق الگوریتم اجماع شبکه‌های گسترده‌ای به مانند بیت کوین و نیز ارزهای دیگری به مانند اتریوم و کاردانو، پاداش‌های خود را به شکل ارز دیجیتال در شبکه دریافت خواهند کرد.
طرفداران پروتکل اثبات کار بر این معتقد هستند که این نوع از پروتکل، بسیاری از مزایا را در خود جای داده است. در گام اول این که این پروتکل، این پلتفرم سبب خواهد شد که شبکه در مقابل حملات محروم سازی به خوبی در امان باشند. علاوه بر این مسئله، ماینرها در شرایط برابر و تراز با یکدیگر قرار خواهند داد و درباره آنان تصمیم گیری خواهند کرد، و این به این معنی است که دیگر ماینرها را بر اساس موجودی کیف پولشان طبقه بندی نخواهند کرد. به جای آن، ماینرها باید میزانی هزینه کنند تا بتوانند دستگاه‌های خود را همواره به روز نگه دارند که این کار ممکن است هزینه‌های زیادی را بطلبد. البته این را هم بگویم که درست است که هزینه‌های گزافی را در پی خواهد داشت ولی در صورتی که ماینرها دست به به روز رسانی دستگاه‌های خود نزنند به زودی از چرخه کسب درآمد خارج خواهند شد و دیگر قادر به درآمدزایی نخواهند بود.

آیا اثبات سهام مزایایی را نسبت به اثبات کار دارد؟

می‌توان اینگونه بیان کرد که اثبات سهام سبب خواهد شد که انگیزه افراد برای کار بیش از پیش گردد. در این پروتکل، تعهد شرکت کنندگان در شبکه به واسطه سرمایه گذاری آنان مشخص خواهد شد و نیز ماینرها بر اساس میزان موجودی که در اختیار خودشان دارند شانس انتخاب شدن برای افزودن بلاک جدید و در ازای آن دریافت پاداش را خواهند داشت. همان گونه که سرمایه گذاری در یک پلتفرم و حمایت از یک ارز برای کسب سود انجام می‌گیرد.
این درست است که مکانیسم اثبات سهام، یکسری از مشکلات ذاتی در پروتکل را حل کرده است. ولی این پروتکل نیز بی نقص نخواهند بود و معایب خاص خود را نیز در پی خواهد داشت. به عنوان مثال اثبات سهام نسبت به انحصاری شدن در خطر می‌باشد. این به این معنی خواهد بود که دیگر در شبکه اعتبارسنج‌هایی که بیشترین میزان سکه را در اختیار داشته باشند بیشترین میزان پاداش را از آن خود خواهند کرد و این سبب خواهد شد که ماینرهای کوچک از گردونه خارج گردند و تمامی سود به ماینرهای بزرگ شبکه برسد که این خود شرایط ایجاد متمرکز سازی را به وجود خواهد آورد که به قانون اصلی شبکه در تضاد می‌باشد.
علاوه بر این مسئله گفته می‌شود که اثبات سهام سبب خواهد شد که پلتفرم در برابر حملاتی به مانند حمله 51درصدی در امان باشد و دلیل این سخن نیز این است که اگر یک اعتبار سنج اقدام به این حمله کند در واقع ارزش پولی خودش را از دست خواهد داد و فقط خودش آسیب خواهد دید. در روش اثبات کار، ماینرها قادر خواهد بود که بدون این که سرمایه‌ای از خود داشته باشند پاداش شبکه را دریافت کنند. پس همانگونه که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم. انگیزه برای کار در پلتفرم‌های مختف ممکن است که به اشکال گوناگون صورت بگیرد که هر یک جامعه هدف خاصی را مورد حمله قرار می‌دهد.
حال شاید برای شما عزیزان این سوال مطرح گردد که فرق اثبات سهام و اثبات کار با یکدیگر چیست؟ با ما همراه باشید تا این دو اثبات را با یکدیگر مقایسه کنیم و با نحوه کار هر یک آشنا شوید.
1. اثبات کار: اثبات کار در حقیقت روشی است که برای تایید کردن تراکنش‌ها در یک شبکه غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد که به این کار در اصطلاح استخراج کردن یا ماینینگ گفته خواهد شد. در این روش از کار کاربران می‌توانند قدرت پردازش کامپیوتر و یا رایانه خود را به یک شبکه ارز دیجیتال به مانند اتریوم اختصاص دهند و به وسیله این کار سعی در این داشته باشند که تراکنش‌های شبکه را تایید نمایند و همچنین در ازای انجام این کار مقداری توکن شبکه را به عنوان پاداش دریافت کنند.
2. اثبات سهام: اثبات سهام در واقع یک روش جایگزین برای روش قبلی است که به این وسیله می‌توان تراکتش‌ها را تایید کرد و به مانند شبکه قبلی این کار نیز در شبکه‌های غیرمتمرکز صورت خواهد گرفت. این کار بر خلاف اثبات کار دیگر نیازی به مصرف برق زیادی نخواهد داشت. در یک شبکه وابسته به اثبات سهام کاربرانی که بخواهند در کار تایید نمودن تراکنش شرکت کنند، باید مقداری از ارز دیجیتال آن را در کیف پول خودشان داشته باشند و یا به اصطلاح در توکن اختصاص آن شبکه سرمایه گذاری نمایند. به همین ترتیب و پس از رعایت کردن موارد قبلی در ازای سهامی که در اختیار شبکه قرار خواهند داد به صورت منظم بر مقدار سرمایه گذاری آنان افزوده خواهد شد. ولی نقص این مورد از اثبات در حقیقت این است که در این روش بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است شبکه غیرمتمرکز بودن خودش را از دست بدهد و دیگر سود و کسب درآمد فقط به یک عده خاص تعلق بگید و ماینرهای کوچک از دور خارج شوند.

 دلیل اصلی ایجاد اثبات سهام چه بود؟

اثبات سهام

سرعت پایین و مقیاس پذیری ضعیف: این ویژگی در پروسه استخراج، تاخیر بسیاری را برای تایید کردن تراکنش‌ها و تولید بلاک‌های جدید به وجود خواهد آورد. اما اثبات سهام متضاد این روش عمل خواهد کرد. در شبکه‌های بلاکچینی که از این روش استفاده خواهند کرد، تایید شدن تراکنش به واسطه گره‌های دارای مقادیر بالایی از رمز ارز انجام خواهد پذیرفت. در این شرایط، تاییدها با یک سرعت قابل قبولی انجام خواهد شد و تاثیر بسیار زیادی را بر روی مقیاس پذیری شبکه خواهد گذاشت.

آیا ارائه کردن توکن برای خدمات می‌تواند محرکی برای سرمایه گذاری باشد؟

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مسائل موجود که برای استارت آپ‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، و به همین دلیل است که فروش عمومی را برای توکن‌های پرکاربرد نگه می‌دارند ولی این مسئله مشخص نیست که آیا قادر خواهند بود که نیازهای عمومی برای استفاده کردن از این قبیل توکن‌ها در ازای کالا و خدمات را محاسبه نمایند و یا خیر. برای ایجاد انگیزه در اکثریت مرد برای قبول کردن توکن‌ها، در گام اول باید مزایای شخصی برای استفاده از گونه جدیدی از روش‌های پرداخت وجود داشته باشد و یک قابلیت به خصوص را ارائه دهد که مانند آن را نتوان در جایی دیگر یافت.
خرید، این همان کاری می‌باشد که ما روزانه بارها انجام خواهیم داد و ترک این عادت کاری بسیار سخت خواهد بود. زمانی که ما از انگیزه حرف می‌زنیم، استارت آپ‌های فعال در این حوزه باید به فکر این باشند تا یک شیوه بخصوص را ایجاد کنند تا بتوانند به واسطه آن مردم را تشویق کنند تا از پلتفرم آنان استفاده کنند. سیستم‌های پرداخت مبتنی بر ارزهای دیجیتال به مانند سیستم پرداخت الی پی که به وسیله موبایل در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله را به واسطه ارائه بازپرداخت کردن نقدی به خریداران پشت سر می‌گذارند. این بازپرداخت در چهارچوب ارزهای دیجیتال و یا با هر بار خرید کردن مشتری به آنان توسط فروشگاه ارائه خواهد شد. راه حل برای این مسئله این بود که شبکه ‌ای از خرده فروشان ایجاد گردد و افراد قادر باشند که دارایی‌های دیجیتالی خودشان را بدون تبدیل کردن به ارزهای سنتی، خرج نمانید و قادر باشند به واسطه ارزهای دیجیتالی خود اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود کنند.

برنامه‌های مرتبط با وفاداری مشتریان در کجا کاربرد دارند؟

خارج از حوزه دنیای ارزهای دیجیتال، مصرف کنندگان به وسیله تعدادی از طرح‌های ارائه شده به واسطه خرده فروشان تحت تاثیر قرار گرفته و در پایان، بعد از مواجه شدن با انعام‌های ارائه شده، کم کم نا امید خواهند شد و این سبب خواهد شد که دیگر به فعالیت در شبکه نپردازند. پروژه‌های مبنتی و وابسته به بلاک چین بر این امیدوار هستند که ارائه طرح‌هایی که برای مشتریان مهم و ارزشمند می‌باشد، سعی خواهند کرد که برخی از نوآوری‌ها را به این بازار وارد کنند.
الیگما استارت آپی که الی پی را اجرا و پایه ریزی کرده است، طبق بیانیه‌ای اعلام کرده است که رویکرد اتخاذ کرده، شامل طرح جهانی مشتریان و کاربران وفادار باشند. مشتریان قادر خواهند بود که به جای نگهداری از یک کیف پول فیزیکی و واقعی که در آن کارت بانکی و پول نقد قرار دارد، قادر به خرید و نیز دریافت انعام از تعداد زیادی از بازرگانان و تاجران در یک مکان مشخص خواهد بود. کاربران و مشتریان قادر خواهند بود از توکن‌هایی که کسب کرده‌اند، برای خریدهای بعدی یا استفاده کردن از تخفیفات ارائه شده بر کالاها و محصولات استفاده نمایند. علاوه بر این موضوع این برنامه پتانسیل ارتقای تاجرانی را دارد که سعی دارند برای رقابت با بزرگ ترین سامانه‌های آنلاین به مانند فروشگاه آنلاین آمازون هستند دلیل این سخن نیز این است که تاجرها و بازرگانان قادر خواهد ساخت که توصیه‌ها و پیشنهاداتی را ارائه دهند که بتواند مشتریان را تشویق کند تا خریدهای بیشتری را انجام دهند.

جمع بندی

همان گونه که در این مقاله نیز اشاره کردیم برای این که بتوان یک شبکه را مدیریت کرد و آن را از حملات در امان نگه داشت لازم است که کاربران را تشویق به فعالیت کردن در شبکه خود کنیم و در غیر این صورت هیچ گاه قادر نخواهیم بود که امنیت شبکه را تضمین نماییم. دلیل این سخن هم این است که با بیشتر شدن کاربران و نیز اشتیاق بالای ماینرها به کار و فعالیت در شبکه، شبکه عملکرد مناسب خود را انجام خواهد داد و دیگر قادر خواهد بود که در برابر حملات سایبری و هکران از خود مقاومت نشان دهد. همچنین در این مقاله سعی کردیم که شما را با چندی از مواردی که باعث تشویق افراد برای فعالیت در شبکه می‌شوند آشنا کنیم که از جمله این موارد و ساده‌ترین و پر کاربرد ترین آنان می‌توان پرداخت پاداش را نام برد. دلیل این سخن هم این است که به واسطه این کار ماینرها بیش از پیش تشویق خواهند شد که به تایید کردن تراکنش‌ها بپردازند و شبکه استحکام خود را از این طریق حفظ خواهد کرد.
همان گونه که در این مطلب نیز اشاره کردیم برخی از روش‌های تشویق هستند که قادر خواهند بود جامعه هدف خاصی را مورد هدف خود قرار دهند از جمله این موارد می‌توان به بازرگانان اشاره کرد که با تحت تاثیر قرار دادن آنان یک پروژه قادر خواهد بود راه خود را هموارتر کند. البته این را هم بگویم که این روش‌هایی که بیان شد ممکن است اثر خوبی را بر شبکه نگذارد و برای برخی از شبکه‌ها جواب ندهد به عنوان مثال ممکن است پروژه اتریوم بعد از ایجاد پروژه دوم خود و ایجاد اثبات سهام به جای اثبات کار یک عملکرد خوب را از خود به نمایش بگذارد و شاید هم که قضیه کاملا برعکس باشد و به صورت غیر منتظره‌ای این ارز دیجیتال بزرگ به صورت کاملا از رده خارج شود. برای فهمیدن این موضوع باید منتظر اتفاقات آینده و چالش‌های پیش رو بود.
 

  • کریپتوفن 2009