آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی یکی از اصطلاحات بازار ارز دیجیتال یعنی پیوت بپردازیم. علاوه بر این مسئله در این مطلب قصد داریم این ابزار را بر روی نمودار بیت کوین و نیز نمودار قیمت لحظه‌ای اتریوم نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که به دنبال استفاده از این ابزار هستید تا که بتوانید به واسطه آن به سود در این بازار برسید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در اداکه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.
در بازار ارز دیجیتال یکی از مهمترین مهارت‌هایی که کاربران بازار باید داشته باشند این است که بتوانند نقطه بازگشت بازار را شناسایی نمایند. در حقیقت اگر معامله گری بتواندبه این سطح از مهارت برسد که نقطه بازگشت بازار را شناسایی کند، یکی از موفق ترین افراد بازار ارز دیجیتال خواهد بود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تا به امروز هیچ راه کاری ارائه نشده است که بتواند نقطه دقیق بازگشت قیمت را شناسایی کند. اما با تمام این اوصاف تحلیل تکنیکال به ما کمک خواهد  کرد تا دید بهتری را نسبت به آینده یک رمز ارز داشته باشیم. پیوت در تحلیل تکنیکال در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین ابزارهای تحلیل می‌باشد. به بیان ساده شما عزیزان به واسطه پیوت در تحلیل تکنیکال قادر خواهید بود نقطه بازگشت قیمت را شناسایی کنید. این ابزار از نظر بازگشت قیمت به دو دسته مینور و ماژور تقسیم بندی خواهد شد.

پیوت در تحلیل تکنیکال

انوع پیوت‌ها

پیوت در نقطه بازشگت در حقیقت زمانی شکل خواهد گرفت که نیروی عرضه و یا تقاضا در بازار ارز دیجیتال بر دیگری غلبه کند. در حقیقت زمانی که شما عزیزان به نمودار بازار ارز دیجیتال نگاه کنید، تعداد بی شماری از پیوت را شاهد خواهید بود که هر یک از این پیوت‌ها در یکی از دسته بندی‌های نام برده شده قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع پیوت بیشتر آشنا شویم.

1. پیوت قیمت

مفهوم اصلی و به صورت کلی اساس نقاط بازگشت قیمت در ذات پیوت نهفته است و کاربران قادر خواهند بود به واسطه آن نقطه بازگشت قیمت را شناسایی نمایند. در تعرف کلاسیک پیوت به این مسئله اشاره شده است که زمانی که نمودار یک رمز ارز به میزان مشخصی در یک جهت حرکت کرده باشد، پس از تشکیل یک کف قیمتی و یا یک سقف قیمتی، با روندی نسبتا قوی در خلاف جهت حال حاضر به حرکت در خواهد آمد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر این تعریف تکامل پیدا کرده است و به این نوع از تحلیل پرایس اکشنی نیز گفته می‌شود. در این تعریف گفته شده است که بعد از طی شدن یک مسیر در روند، بعد از ایجاد یک کندل بازگشتی، به همان میزان بازگشت قیمت را شاهد خواهیم بود. روش تشخیص پیوت‌ها در بازار ارز دیجیتال کاری بسیار سخت و دشوار است و از این رو تنها افرادی قادر به شناسایی آنان خواهند بود که تجربه کافی را در این بازار به دست آورده باشند.

 

همچنین بخوانید:

بهترین ارزهای حوزه سلامت (HEALTH)کدام ارز‌ها هستند؟

 

2. پیوت محاسباتی

این نوع از پیوت به واسطه تجربه در بازار ارز دیجیتال اکتفا نخواهد کرد و بر اساس داده‌ها و احتمالات و فرمول‌های ریاضی محاسبات آن صورت خواهد گرفت. در حقیقت ارقام به دست آمده به واسطه فرمول‌های ریاضی به ما کف و سقف قیمتی را نشان خواهد داد. این پیوت‌ها بر اساس دوره زمانی و داده‌های قیمتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که بسته به نیاز شما باید دوره زمانی مناسب انتخاب شود. به عنوان مثال در صورتی که قصد شما از معامله در بازار ارز دیجیتال معامله بلند مدت می‌باشد، نمودار یک ساعته به کار شما نخواهد آمد و برای این کار شما عزیزان باید از نمودار بلند مدت استفاده کنید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که محاسبه گر پیوت در تحلیل تکنیکال در حال حاضر در تمامی ابزارهای تحلیل بازار وجود دارد و شما عزیزان به راحتی قادر به استفاده رایگان از آن خواهید بود.


امروز پیوت در تحلیل تکنیکال یکی از عناصر اصلی می‌باشد و بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال از این ابزار برای تحلیل بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. توصیه ما به شما عزیزان این است که از این ابزار در کنار سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده کنید، دلیل این سخن نیز این است که هر چقدر تایید بیشتری را از ابزارهای مختلف به دست آورید، اطمینان شما از معامله‌ای که قرار است انجام دهید، بیشتر خواهد شد. علاوه بر این مسئله اطلاعات دقیق‌تری را در مورد روند بازار به شما خواهد داد.
بر اساس قواعد، اگر قیمت بالاتر از معیار پیوت باشد، به این معنی است که ما باید به دنبال فرصت مناسب برای خرید باشیم. اما از سویی نیز در حالتی که مقدار قیمت از سطح معیار پیوت پایین‌تر باشد، ما باید به دنبال یک فرصت مناسب برای فروش دارایی خود باشیم تا که متحمل ضرر و زیان نشویم. به بیان ساده سطوح پیوت به مانند خطوط حمایت و مقاومت عمل خواهند کرد و روند کلی بازار و سطوح مناسب برای خرید و فروش را برای ما به نمایش خواهند گذاشت.

2. پیوت ماژور

اگر از جمله افرادی باشید که نسبت به تحلیلی تکنیکال آشنا ندارید، با مشاهده نمودار بازار به راحتی قادر خواهید بود تحرکات قیمتی را مشاهده کنید. در اصطلاج به این نقاط بازگشتی که شما عزیزان قادر خواهید بود به راحتی آنان را شناسایی کنید، پیوت ماژور گفته می‌شود. این نقاط بازگشتی از اعتبار بسیار زیادی برخورد دار هستند و بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال همواره به دنبال این هستند که بتوانند از این پیوت برای کسب سود استفاده نمایند. دلیل این سخن نیز این است که این پیوت‌ها نشان دهنده یک صعود بزرگ و یا یک نزول بزرگ در بازار ارز دیجیتال هستند و از آنجایی که بازار ارز دیجیتال یک بازار دو طرفه است، کاربران قادر خواهند بود به راحتی اقدام به کسب سود نمایند.

4. پیوت مینور

در نقطه مقابل پیوت ماژور، پیوت مینور قرار دارد. پیوت مینور در حقیقت به تحرکات قیمتی کوچک گفته می‌شود و به نوعی روند خنثی را برای ما به نمایش خواهد گذاشت. دلیل این سخن نیز این است که در این نوع از پیوت بسیاری از پیوت‌های شکل گرفته کاذب خواهند بود و تنها باعث گمراهی شما خواهند شد. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این نوع از پیوت، از اعتبار بالایی برخورد دار نیست. پس با توجه به این مسئله تعداد بسیار محدودی از سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال از این پیوت برای انجام معاملات خود استفاده خواهند کرد. از این پیوت بیشتر برای معاملات کوتاه مدت استفاده خواهد شد.

نحوه تشخیص پیوت مینور از پیوت ماژور

پیوت ماژور در تحلیل تکنیکال

همان طور که در تعریف به این دو نوع پیوت اشاره کردیم، این دو پیوت از نظر شکل ظاهری نیز بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و در صورتی که شما عزیزان تازه کار نیز باشید، به راحتی قادر به شناسایی آنان خواهید بود. اما سوال اصلی این است که نقطه شروع پیوت را چگونه شناسایی کنیم؟ شاید کمی غیرمنطقی باشد، اما شناسایی این پیوت‌ها به واسطه چشم نیز به راحتی ممکن خواهد بود. اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برای شناسایی به واسطه چشم، شما عزیزان باید تجربه کافی را در بازار ارز دیجیتال داشته باشید. اما به صورت کلی در حالتی که شما آشنایی کافی را نسبت به تحلیل تکنیکال داشته باشید، به راحتی قادر خواهید بود پیوت در تحلیل تکنیکال را شناسایی کنید و اندیکاتورهای دیگر در این امر کمک بسیاری را به شما خواهند رساند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با یکی از ابزارهای تحلیل در بازار ارز دیجیتال یعنی پیوت آشنا کنیم و کاربرد پیوت در تحلیل تکنیکال را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه این ابزار تحلیل نمودار بیت کوین و یا تحلیل قیمت لحظه‌ای اتریوم را مورد بررسی قرار دهید. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم پیوت انواعی دارد که از عبارتند از ماژور و مینور. ماژور در اصطلاح به آن دسته از نوساناتی گفته می‌شود که با تماشای نمودار به خوبی می‌توان آنان را شناسایی کرد. از طرفی پیوت مینور آن دسته از نوساناتی است که بسیار کوچک هستند و به نوعی حالت رنج را به بازار خواهند داد.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که پیوت یک ابزار بسیار خوب برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال است. اما این را نیز به خاطر بسپارید که بازار ارز دیجیتال پر از نوسان است و ممکن است که هر ابزاری در این بازار دچار اشتباه شود. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که همواره سعی کنید از تحلیل ترکیبی در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید و ابزارهای دیگر را نیز در این بازار به کار بگیرید. به واسطه این کار قادر خواهید بود درصد برد خود را در معاملات به میزان بسیار زیادی بالا ببرید.

مرجع: coingecko

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی