آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

۱۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


استخراج بیت کوین یکی از مبحث‌های بسیار جذاب برای کاربران و ماینرها می‌باشد که در ایران و به دلیل محدودیت‌های موجود باعث شده است تا سوالات بسیاری در این خصوص ذهن افراد ر به خود درگیر کند. اما مسئله اصلی که قبل از انجام استخراج بیت کوین باید به آن توجه داشته باشید این است که، این کار چه میزان می‌تواند برای شما سودآوری داشته باشد؟
ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد استخراج بیت کوین صحبت نماییم و به عوامل مهم در زمان ماینینگ کردن بیت کوین در ایران نیز خواهیم پرداخت. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

استخراج بیت کوین چیست؟

به طور قطع اگر به میزان کمی هم در بازار های ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید، اصطلاح استخراج بیت کوین و یا ماینینگ کردن بسیار به گوش شما خورده است و یا حتی اطلاعاتی در این زمینه به دست آورده‌اید. در بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه می‌توانید با خرید و فروش ارزهای مختلف به عنوان مثال خرید بیت کوین به سوددهی برسید، روش دیگری که برای سوددهی وجود دارد، ماینینگ کردن و یا همان استخراج ارزهای دیجیتال است.

نحوه استخراج بیت کوین


برای اینکه بتوانید به استخراج بیت کوین بپردازید در ابتدا بایستی تجهیزات مورد نیاز آن را که تجهیزات سخت افزاری است تهیه نماییدتا بتوانید به ازای تراکنش‌های صورت گرفته بر روی ارز دیجیتال بیت کوین میزان پاداش قابل ملاحظه‌ای را از آن دریافت نمایید.
در واقع این استخراج به معنای استفاده از دستگاه‌های سخت افزاری با توان محاسباتی بسیار قوی می‌باشد که می‌تواند محاسبات بسیار پیچیده ریاضی را حل کند و پس از آن پاداش حل مسائل را با پرداخت بیت کوین اهدا می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که به وسیله دستگاه‌های قوی برای حل محاسبات پیچیده اقدام به پردازش تراکنش‌های شبکه بیت کوین می‌کند که این شبکه در ازای انجام این کار به شما پاداش بیت کوین می‌دهد.
باید در نظر داشته باشید که هزینه انجام این فرایند بسیار بالا است و در صورتی که قصد انجام آن را دارید بایستی سرمایه زیادی نیز در اختیار داشته باشید تا انجام فرایند استخراج بیت کوین برای شما به صرفه واقع شود. در واقع مسائل و محاسباتی که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود به اندازه‌ای سخت و پیچیده هستند که به وسیله انسان و یا به صورت دستی قابل حل نمی‌باشند و برای انجام آن‌ها بایستی حتما از دستگاه‌هایی با توان محاسباتی بسیار بالا استفاده کنید و باید بدانید که این کار نیز حتی توسط کامپیوترهای بسیار قدرتمند هم در مدت زمان طولانی انجام می‌پذیرد.

استخراج بیت کوین چه مزیت‌هایی دارد؟

به دلیل مزیت‌های بسیار زیادی که در ماینینگ کردن بیت کوین می‌توان به دست آورد، به همین دلیل استقبال بسیاری از انجام این عملیات شده است و سرمایه گذاران بسیاری هستند که در این بازار مشغول به فعالیت می‌باشند. از جمله مزیت‌های استخراج بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سودآوری بالا

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل استفاده از این عملیات و همچنین محبوبیت بیش از حد آن در بین افراد و به خصوص سرمایه گذاران بزرگ، میزان سوددهی بالای آن می‌باشد. در واقع شما می‌توانید با حل محاسبات پیچیده به مقدار قابل توجهی از بیت کوین به عنوان پاداش حل مسئله دست پیدا کنید.

افزایش امنیت شبکه

یکی دیگر از دلایل مهم که باعث ایجاد محبوبیت فراوان ماینینگ بیت کوین در بین کاربران آن شده است، افزایش سطح امنیت شبکه به واسطه استخراج بیت کوین می‌باشد. در واقع این مسئله را می‌توان این چنین توضیح داد که، از آن جایی که ماینیگ بیت کوین باعث می‌شود تا سختی شبکه بیت کوین افزایش پیدا کند در نتیجه می‌توان گفت که این مسئله باعث افزایش امنیت شبکه نیز خواهد شد. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که، با افزایش سختی استخراج بیت کوین، امنیت شبکه بیت کوین نیز بسیار بالا می‌رود.

دریافت بیت کوین با قیمت کمتر

از مزیت دیگر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین می‌توان به این موضوع اشاره کرد که، بیت کوین‌ها را می‌توانید با قیمت پایین‌تری دریافت کنید. در واقع با کمک استخراج (که البته باید در نظر داشته باشید که این کار خود به اندازه کافی از هزینه بالایی برای راه اندازی و استخراج برخوردار است) می‌توانید قیمت بیت کوین را برای دریافت آن کاهش بدهید. زمانی که از طریق ماینینگ به بیت کوین دست پیدا می‌کنید می‌توانید این رمز ارز را با قیمت پایین‌تری نسبت به زمانی که ان را از طریق صرافی‌ها خریداری می‌کنید به دست آورید.

دلیل محبوبیت ماینینگ بیت کوین

از آنجایی که محبوبیت رمز ارز بیت کوین در بین کاربران بسیار بالا است و باعث شده تا به عنوان اولین و بالاترین ارز دیجیتال در این حوزه قرار بگیرد، خیلی از افراد تمایل به استخراج آن پیدا کرده‌اند. در واقع سرمایه گذاران تلاش دارند تا با کمک استخراج بیت کوین که به عنوان یک ارز بسیار محبوب شناخته می‌شود به سودآوری بسیار بالاتری دست پیدا کنند.
علاوه بر محبوبیتی که این رمز ارز به دست آورده است و به عنوان پرسودترین ارز دیجیتال در حوزه کریپتوکارنسی شناخته می‌شود، می‌توان با انجام فرایند استخراج این ارز به سود قابل توجهی دست پیدا کرد. افراد با هدف رسیدن به سود بیشتر و دریافت بیت کوین با قیمت پایین‌تر به سمت این روش سوق پیدا کرده‌اند.
با وجود مسائل و چالش‌های بسیاری که بر سر راه استخراج ماینینگ به وسیله تجهیزات و دستگاه‌های بسیار پرقدرت وجود دارد، مانند هزینه بسیار بالا برای تهیه و راه اندازی آن و صرف هزینه بیشتر در زمان انجام این فرایند و همچنین مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، یعنی نصف شدن پاداش شبکه ، باز هم افراد بسیاری هستند که به سمت این کار کشیده می‌شوند و با کمک آن می‌توانند به سودآوری بسیار بالایی دست پیدا کنند.

تاریخچه استخراج بیت کوین

در آغاز فرایند ماینینگ، ماینرها این امکان را داشتند تا بتوانند در هر ده دقیقه در حدود 50 واحد ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج نمایند و حتی نیاز به وجود یک دستگاه و یا کامپیوتر بسیار قدرتمند برای حل محاسبات پیچیده وجود نداشت. این مسئله به این صورت است که، اگر یک ماینر در سال 2010 می‌توانست یک بلاک جدید را به تنهایی به شبکه آن اضافه کند، بیت کوین‌هایی که به واسطه پاداش این کار به دست می‌آورد در سال 2021 در حدود 2 میلیون دلار ارزش داشت.
اما امروزه مانند گذشته شرایط انجام ماینینگ به آن راحتی نمی‌باشد و برای انجام این کار به ریگ‌های بسیار بزرگ و استخرهای چندهزار نفره احتیاج است تا با صرف انرژی بسیار بالایی بتوان در حدود 6.25 بیت کوین استخراج کرد.

همچنین بخوانید:

معرفی افراد تاثیرگذار در بازار کریپتو

ماینینگ بیت کوین در ایران

حال سوال بسیار مهمی که در این جا به وجود می‌آید این است که آیا استخراج بیت کوین در کشور ایران می‌تواند به صرفه و سودآور باشد؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا یک مثال بیان می‌کنیم، به عنوان مثال شما می‌توانید امروزه در ابران با کمک یک دستگاه ماینر معمولی مانند M20S فرایند استخراج بیت کوین را انجام بدهید و با استفاده از آن در طول روز در حدود 17 دلار درآمد به دست آورید. البته برای اینکه بتوانید سود خالص به دست آمده از آن را محاسبه کنید بایستی هزینه برق مصرفی برای دستگاه را از آن کم کنید.
اگر این فرایند را با کمک همین دستگاه بخواهیم در آمریکا محاسبه کنیم در حدود 8 دلار سود خالص با کسر مصرف برق برای ماینر باقی خواهد ماند. در واقع این مقدار برای یک فرد در آمریکا اصلا به صرفه نیست ولی در کشور ایران که هزینه برق نسبت به آن جا مبلغ کمتری است می‌تواند مناسب به نظر برسد. در واقع می‌توان گفت که استخراج بیت کوین در ایران می‌تواند به صرفه باشد و یا کمک آن به سود مناسبی از استخراج دست پیدا کنید. از این رو افراد بسیاری هستند که در کشور مشغول به انجام این فعالیت می‌باشند.
البته باید در نظر داشته باشید که دستگاه‌های مختلف می‌توانند سودآوری متفاوتی را برای شما داشته باشند، به عنوان مثال دستگاهی که معرفی شد با قدرت هش ریت 68 و مصرف برق 3360 وات می باشد که می‌تواند مبلغ ذکر شده را به عنوان درآمد برای شما به دست آورد.
هر چه میزان هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، شما می‌توانید به میزان بیشتری از ارز دیجیتال بیت کوین دست پیدا کنید. در واقع هر چه دستگاه شما قدرتمندتر باشد به این معنی که دارای هش ریت قوی‌تر و مصرف برق کمتری باشد می‌تواند سوددهی بیشتری برای برای شما کسب کند.
عواملی که برای استخراج بیت کوین در ایران باید در نظر گرفت
عوامل و فاکتورهایی هستند که در زمان استخراج بیت کوین در ایران بایستی آن‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید به سودآوری مناسبی از انجام ماینینگ دست پیدا کنید. در ادامه به توضیح این عوامل پرداخته شده است:

هزینه دستگاه ماینینگ را در نظر داشته باشید

در ابتدا باید بدانید که می‌خواهید چه مقدار برای خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین خود هزینه کنید. در واقع دانستن این موضوع به خود شما بستگی دارد که بدانید چه میزان سرمایه در اختیار دارید و می‌خواهید با چه مبلغی وارد حوزه ماینینگ شوید. سخت افزارها و دستگاه‌های تولید شده برای انجام این کار در قیمت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان حدود قیمت آن‌ها را از 3 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان در نظر گرفت.
تفاوت قیمتی دستگاه‌های مختلف به دلیل میزان هش قدرت متفاوت آن‌ها می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که هر چه دستگاه مورد نظر شما گران‌تر باشد به طور قطع میزان قدرت بیشتری را بر روی شبکه خواهید داشت. البته باید در نظر داشته باشید که در ایران به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد ممکن است نتوانید دستگاه‌ها را در انواع مختلف آن پیدا کنید، از این رو برای خرید سخت افزار مورد نظر یا بایستی از بین دستگاه‌های موجود در این جا یک سخت افزار مناسب را برای خودتان انتخاب کنید و یا اینکه خودتان دستگاه مورد نظرتان را از خارج از کشور تهیه نمایید.

به قیمت ارزهای دیجیتال توجه داشته باشید

میزان سودآوری شما با کمک استخراج بیت کوین به میزان قیمت ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی نیز بستگی دارد، به این صورت که اگر شما بتوانید به صورت ماهانه در حدود 0.1 اتر استخراج نمایید این مقدار در سال گذشته می‌توانست برابر با 100 دلار باشد ولی امروزه به مبلغی کمتر از 10 دلار رسیده است.
البته اگر در ایران این کار را انجام می‌دهید علاوه بر اینکه بایستی به قیمت ارز دیجیتال در بازار ارزها توجه کنید، باید به قیمت دلار نیز توجه داشته باشید. معمولا به دلیل نوساناتی که بر روی قیمت دلار در ایران وجود دارد شما می‌توانید با استخراج کوین و تبدیل آن به دلار باز هم به سود مناسبی دست پیدا کنید.
نکته قابل توجه این است که، در صورتی که در زمان نزول بازار قرار دارید می‌توانید توکن‌های استخراج شده خود را ذخیره کنید تا در زمان صعودی شدن بازار آن‌ها را با مبلغ بهتر و بالاتری تبدیل نمایید.

سختی شبکه متغیر است

سختی یک شبکه می‌تواند با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند میزان درخواست برای استخراج کردن و یا تعداد ماینرهای یک شبکه متفاوت باشد. به طور قطع می‌توان گفت که در دوران صعودی بودن بازار ارزها میزان درخواست برای ماین کردن بسیار افزایش پیدا می‌کند و از این رو سختی شبکه نیز بالاتر می‌رود.
زمانی که شبکه از سختی پایین‌تری برخوردار است شما راحت‌تر می‌توانید ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج کنید اما باید بدانید که بیت کوین‌های شما با ارزش کمتری هستند و بایستی تا زمان صعودی شدن این بازار صبور باشید.

به میزان برق مصرفی برای دستگاه ماین توجه کنید

معمولا میزان هزینه برق مصرفی در کشورهای مختلف متفات است، از این رو نمی‌توان یک هزینه ثابتی را برای تمامی دستگاه‌ها در همه اماکن در نظر گرفت. قیمت برق مصرفی و هزینه‌ای که برای برق دستگاه خود پرداخت می‌کنید می‌تواند به صورت مستقیم بر روی سودآوری شما تاثیرگذار باشد.
البته باید بدانید که هزینه برق مصرفی در کشور ایران معمولا از هزینه برق در سایر کشورها پایین‌تر است و به همین دلیل بسیاری از ماینرهای ایرانی با توجه به میزان برق مصرفی خود و افت بازار همچنان در سوددهی بسیار مناسبی قرار دارند.

چگونه بفهمیم استخراج بیت کوین سودآور است؟

قطعا خرید بیت کوین و یا تبدیل آن به سایر ارزها برای رسیدن به سوددهی بالا راهی بسیار ساده‌تر از استخراج این ارز دیجیتال می‌باشد. برای ماینینگ بیت کوین در ابتدا بایستی دستگاه مورد نظر برای انجام این کار را تهیه کنید که این خود نیز از هزینه بالایی برخوردار است و سپس در زمان ماین کردن بیت کوین باید میزان هزینه برق مصرفی دستگاه خود را نیز در نظر بگیرید. از این رو می‌توان گفت که استخراج ارز دیجیتال یک روش پر هزینه و با سوددهی بالایی است.

عوامل موثر بر استخراج بیت کوین


فاکتور اصلی و مهم و برای میزان سودآوری استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به قیمت آن بستگی دارد. زمانی که شما هزینه مرتبط با استخراج خود را با استفاده از ارز فیات مانند ریال پرداخت می‌کنید باید ببینید که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در مقابل ریال چقدر افزایش قیمت داشته است. در واقع هر چه این تفاوت قیمت بیشتر باشد شما می‌توانید به سود بیشتری نیز دست پیدا کنید.
علاوه بر این زمانی که قیمت دلار نیز افزایش پیدا می‌کند استخراج کننده‌های ایرانی می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند چرا که، قیمت بیت کوین در ایران بر اساس قیمت دلار محاسبه می‌شود و سپس به ریال تبدیل می‌گردد.

سوالات متداول

1_ ایران چند درصد از کل هش ریت ارز دیجیتال بیت کوین را در اختیار دارد؟
بر اساس گزارش وبسایت تحلیل Cbeci در تاریخ سپتامبر سال 2019 که برابر شهریور سال 1398 می‌باشد، در حدود 1.74 درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین در اختیار کشور ایران قرار دارد و این مقدار با گذشت زمان افزایش پیدا کرده است تا جایی که در آپریل سال 2021 که برابر با فروردین سال 1400 می‌شود این مقدار به حدود 4.64 درصد رسید.
در واقع می‌توان گفت که میزان هش ریت بیت کوین که در اختیار ایران قرار دارد در طی دوسال در حدود 2.5 برابر شده است. این تغییر میزان و روند افزایشی آن نشان دهنده این مسئله است که افراد بسیاری به سمت استخراج  و ماین کردن بیت کوین کشیده شده اند و همچنین نشان دهنده میزان سودآوری مناسب برای این افراد می‌باشد.
2_ از دیگر عوامل موثر بر میزان سودآوری ماین بیت کوین چیست؟
از فاکتورهای دیگری که می‌تواند بر روی میزان سودآوری استخراج ارز دیجیتال بیت کوین تاثیرگذار باشد می‌توان به قوانین و سیاست های موجود در یک کشور که در خصوص ماینینگ کردن اتخاذ شده است اشاره کرد. در واقع این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی میزان سودآوری شما از طریق استخراج بیت کوین ندارد اما می‌تواند سرمایه گذاری و دارایی‌های ذخیره شده شما بر روی این عملیات را مورد تهدید قرار بدهد.
3_ آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟
از آنجایی که ارزهای دیجیتال و استخراج آن‌ها به عنوان یک فرایند نوظهور می‌باشد، از این رو بسیاری از دولت‌ها هنوز در خصوص استفاده از آن‌ها و کسب درآمد از این روش‌ها تصمیم خاصی نگرفته است . در ایران نیز تا زمانی که انجام این کار باعث ایجاد جرم مانند کلاهبرداری، پولشویی و یا سایر جرم‌ها گردد نقض قانون محسوب نمی‌شود.
البته باید در نظر داشته باشید که اگر قصد استخراج بیت کوین در ایران را دارید بایستی برای قانونی بودن کار خود در ابتدا از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را دریافت نمایید، زیرا در غیر این صورت کار شما غیرقانونی محسوب می‌شود.
علاوه بر این مسئله به دلیل اینکه این دستگاه‌ها مصرف برق بسیار بالایی دارند به همین دلیل بایستی برای انجام آن از وزارت نیرو، برق مخصوص ماینینگ و با تعرفه صادراتی دریافت کنید.

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بیت کوین کاستد که برای ضمانت معاملات بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا کنیم. اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال این هستید که با بیت کوین کاستد به صورت کامل آشنا شوید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا که اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.
به بیان ساده بیت کوین کاستدی به معنی موجود کردن بیت کوین برای طرف دیگر به عنوان ضمانت می‌باشد که بیشتر برای قراردادها و نیز تراکنش‌های خاص از این روش معامله استفاده خواهد شد. این نوع از سفارش به کاربر دیگر فرستاده خواهد شد و در خلال قرارداد حفاظت در یک کیف پول آفلاین ذخیره و نگه داری خواهد شد. در این مدت زمان، فرد دارنده بیت کوین قادر نخواهد بود خرید بیت کوین و یا فروش آن بپردازد، زیرا این ارز تنها به عنوان یک ضمانت نگه داری خواهد شد و قابل معامله نخواهد بود.
از طرفی جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که هر زمان که شما بخواهید می‌توانید ارز دیجیتال بیت کوین خود را از ضمانت خارج کنید. در پایان این قرارداد نیز بیت کوین به صاحب آن بازگردانده خواهد شد. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که مبلغ مشخصی به عنوان کارمزد از بیت کوین شما کسر خواهد شد. این نوع از ضمانت را شما عزیزان قادر خواهید بود برای معاملاتی به مانند کرایه کردن کارمندان و کرایه دارایی مورد استفاده قرار دهید.

کاستدی به چه معناست؟

کاستدی همان طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، به معنی حضانت و سرپرستی می‌باشد، که فرد و یا نهاد خاصی مسئولیت امنیت دارایی شخص ثالث است. به عنوان نمونه در یک معامله ممکن است فردی به عنوان ضمانت اجرای معامله، مقداری ارز دیجیتال بیت کوین به طرف مقابل خود پرداخت نماید.
در حال حاضر بسیاری از پلتفرم‌های بیت کوین کاستد به صورت آفلاین به کار خود ادامه می‌دهند و دارای سطح امنیت بسیار بالایی هستند. این مسئله باعث خواهد شد که داده‌ها و اطلاعات شما در یک بستر بسیار امن ذخیره سازی و نگه داری شود. مسئولیت حفاظت از این مقدار بیت کوین بر عهده شخص ثالث و یا یک کیف پول آفلاین است. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که معامله به روش بیت کوین کاستد مزایایی را نیز به همراه دارد که یکی از آنان این است که شما به واسطه این روش قادر خواهید بود دارایی ضمانت شده خود را قرض دهید و در ازای انجام این کار سود دریافت کنید.
این نوع از معامله برای رمز ارزی به مانند بیت کوین، امنیت بسیار بالایی را ایجاد خواهد کرد. دلیل این سخن نیز این است که در این روش، هیچ راهی برای بازیابی بیت کوین‌های از دست رفته نخواهد بود. پس با توجه به این موضوع، اگر فردی در بازار ارز دیجیتال در مدیریت دارایی بیت کوین خود ناتوان باشد، بیت کوین کاستد برای او بهترین راه کار خواهد بود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که بیت کوین کاستدی بی خطر نیست و به مانند هر معامله دیگری ممکن است که شخص ثالث یک شخص کلاهبردار باشد.
به عنوان مثال در صورتی که یک کیف پول آفلاین مورد حمله قرار گیرد و هک شود، ممکن است که بسیاری از کاربران که داریی خود را به ضمانت گذاشته‌اند به صورت کامل از دست برود. این مسئله بسیار حائز اهمیت است و پیش از استفاده از معاملات بیت کوین کاستدی بهتر است که آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشید.

بیت کوین کاستدی چیست؟

بیت کوین کاستدی

ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر بزرگ ترین ارز دیجیتال حوزه ارزهای دیجیتال می‎‌باشد و امنیت بسیار بالایی را دارد. به همین دلیل نیز این ارز دیجیتال نیازی به کاستدی نخواهد داشت. در مقایسه ارز دیجیتال با سایر دارایی‌های موجود می‌توان به این مسئله پی برد که بیت کوین از جمله کالاهایی است که به واسطه هر فردی می‌تواند نگه داری شود. پس با توجه به این مسئله برخی از افراد که در نگه داری دارایی خود نا توان هستند، دارایی خود را به صرافی‌های معتبر خواهند داد.
در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات بیت کوین کاستدی را ارائه می‌دهند. از جمله بهترین صرافی‌ها در رابطه با ارائه خدمات بیت کوین کاستدی می‌توان به صرافی ارز دیجیتال کوین بیس اشاره کرد.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که کاربردهای بسیار زیادی برای بیت کوین کاستدی وجود دارد. همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، بیت کوین کاستدی به مانند یک ضمانت بین طرفیت قرارداد عمل خواهد کرد. این دارایی ضمانت شده به واسطه یک کیف پول آفلاین و یا یک موسسه و سازمان معتبر تا پایان قرارداد نگه داری خواهد شد.
با توجه به این مسئله در حال حاضر می‌توان ارز دیجیتال بیت کوین را یک نوع دارایی رمز نگاری شده در نظر گرفت. بیت کوین به صورت کاملا غیرمتمرکز به فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال ادامه می‌دهد و هیچ نهاد و یا سازمان خاصی بر روی آن نظارت ندارد. در این بین برخی از پلتفرم‌ها نیز هستند که به صورت کاملا آفلاین به کار خود ادامه می‌دهند و امنیت بسیار بالایی دارند. این مسئله به ما نشان می‌دهد که دارایی شما در جایی بسیار امن ذخیره و نگه داری خواهد شد.
همین که پلتفرم به اینترنت وابسته نباشد، نشان دهنده این است که آن پلتفرم از امنیت بالایی برخورد دار است و امکان هک شدن آن به واسطه هکران و کلاهبرداران بسیار اندک خواهد بود. در این بین برخی از پلتفرم‌ها نیز هستند که به واسطه یک فناوری خاص مسیر اطلاعات بیت کوین را پاکسازی خواهند کرد، که این مسئله باعث خواهد شد که امنیت دارایی شما به مراتب بیشتر باشد.

بعد از اتمام قرارداد چه ضمانتی وجود دارد که طرف دیگر با بیت کوین فرار نکند؟

به مانند هر قرار داد دیگری، بیت کوین کاستد نیز دارای یک سری قوانین و قراردادهای خاص است که باید پیش از انجام معامله تنظیم شوند. زمانی که یک قرارداد به واسطه تمامی افراد موجود در یک قرارداد امضا شود، شما قادر خواهید بود که انتخاب کنید که این قرارداد در تراکنش شما حضور داشته باشد یا خیر. در اینجا جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که اگر شما قرارداد انتقال بیت کوین را امضا کنید و تایید و گواهی محضری آن را انتخاب کرده باشید، قرارداد شما معتبر و مورد قبول واقع نخواهد شد. اگر تمامی قرارداد به صورت صحیح اجرا شود، شما وارد یک تجارت خواهید شد قادر خواهید بود به واسطه بیت کوین کاستد دارایی خود را به ضمانت بگذارید.

تفاوت میان انبارش، خرید و فروش، قرض دادن و صرافی‌های حفاظتی چیست؟

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ارز دیجیتال بیت کوین مبادله آن می‌باشد. این مسئله باعث شده است که ارز دیجیتال بیت کوین به مانند هر کالای دیگری قابل معامله باشد. به همین دلیل شما عزیزان قادر خواهید بود این ارز دیجیتال را به واسطه ارز فیات خریداری و نگه داری نمایید. شما به واسطه صرافی‌های ارز دیجیتال قادر خواهید بود بیت کوین را خریداری کنید و بعد از کسب سود اقدام به فروش آن کنید.

صرافی انبارشی

با استفاده از یک سیستم غیرمتمرکز به مانند بلاکچین که به واسطه هیچ نهاد و یا سازمانی کنترل نمی‌شود، اجازه ذخیره سازی تراکنش مالی بدون نیاز به شخص ثالث به شما داده خواهد شد. شما به واسطه این ویژگی قادر خواهید بود با هزینه‌ای بسیار اندک بیت کوین را میان حساب‌ها جا به جا کنید.

صرافی خرید و فروش

با استفاده از صرافی انبارشی غیرمتمرکز ریال شما قادر خواهید بود از خدمات بسیاری به مانند خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنید و به واسطه ارزهای فیاتی به مانند دلار و یورو اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید. البته جا دارد به این مسئله نیز بستگی به کشور دارنده صرافی ارز دیجیتال دارد که از کدام ارز فیات برای خریداری بیت کوین بهره ببرد.

صرافی ترید

این نوع از پلتفرم به مانند صرافی خرید و فروش متمرکز برای تریدها و معامله گران می‌باشد که به ازای انجام معاملات میزان مشخصی از کارمزد را از کاربران دریافت خواهد کرد.

صرافی وام

آیا این امکان در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که کاربران قادر باشند به واسطه پولی که قرض می‌دهد وامی را به صورت بیت کوین دریافت کند؟جواب این سوال بله است، در حقیقت تراکنش بیت کوین کاستد به صورت همتا به همتا است. همان طور که می‌دانید ارز دیجیتال بیت کوین بزرگترین ارز بازار ارز دیجیتال می‌باشد. از این رو افراد خرج کننده بیت کوین و ذخیره کننده در آن همیشه وجود خواهند داشت. در این بین شرکت‌هایی به وجود آمدند که از این قضیه بهره بردند و سیستم وام دهی را به صورت همتا به همتا ایجاد کردند.
روند کار این شرکت‌ها در حقیقت به این صورت است که یک بستر بسیار امن را ایجاد خواهند کرد که فعالان بازار ارز دیجیتال در آن قادر خواهند بود با ارائه و درخواست وام‌ها به صورت بیت کوینی بپردازند و دیگر برای وام گرفتن شما نیازی به مراجعه به بانک نخواهید داشت. برای دریافت این گونه از وام‌ها نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود و شما تنها با ثبت درخواست خود این وام‌ها را دریافت خواهید کرد. بسیاری از افراد فعال بازار ارز دیجیتال در حال حاضر از این راه کار برای کسب سود از این بازار بهره می‌برند.

بیت کوین کاستد محافظتی

نحوه کار بیت کوین کاستدی

بیت کوین کاستد محافظتی نیز به مانند سایر مواردی که به آنان اشاره کردیم از یک سیستم بلاکچین بهره خواهد برد و به واسطه آنان تراکنش‌های شما به واسطه یک شخص سوم مدیریت و انجام خواهد شد. شما در این نوع از صرافی‌ها قادر خواهید بود به ارسال و دریافت بیت کوین خود بپردازید، و قراردادهای حفاضتی را برای تضمین امنیت تراکنش خود به کار بگیرید. به واسطه این کار شما قادر خواهید بود از هر تراکنشی که انجام می‌دهید، مقداری سود را به دست آورید.

حادثه سرریز ارزش

یکی از فعالان ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2010 متوجه یک مورد غیرمعمولی در شبکه بیت کوین شد. این شخص متوجه شده بود که در شبکه دو تراکنش ثبت شده است که هر دوی آنان بیش از 92 میلیارد بیت کوین خرید و فروش شده بود. این شخص بعد از فهمیدن این موضوع سریعا آن را گزارش کرده بود. بعد از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مشخص شد که یک هکر بسیار حرفه‌ای و با تجربه توانسته است ارز دیجیتال بیت کوین را با این کار خود به مرز نابودی بکشاند. این شخث موفق شده بود بیش از 180 میلیارد بیت کوین را از هیچ تولید و عرضه کند.
اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که ارز دیجیتال بیت کوین دارای عرضه محدود است و تنها 21 میلیون کوین از آن در بازار وجود دارد. در حقیقت این هکر موفق شده بود با ایجاد کوین‌های تقلبی در شبکه بیش از 8 هزار برابر توکن تولید کند و توکن‌ها را به چرخه اصلی بازار وارد کند.
بعد از گزارش شدن این مشکل، خالق ارز دیجیتال بیت کوین به صورت به مقابله با آن برخواست و توانست بعد از سه ساعت این مشکل را به صورت کامل حل کندو ساتوشی ناکاموتو با یک بروز رسانی سریع و برنامه ریزی شده توانست زنجیره جدید را ایجاد کند و تمامی کوین‌های ایجاد شده به واسطه هکر نابغه را از بین ببرد و شبکه را به نوعی امن کند. بعد از چند ساعت مشخص شد که بسیاری از ماینرها در حال فعالیت در شبکه تقلبی هستند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که ساتوشی ناکاموتو در این زمینه ادعا کرده است که تنها یک روز بعد از این رخ داد بسیاری از ماینرها به شبکه اصلی بازگشته‌اند.
ساتوشی ناکاموتو یک شخص بسیار خوش شانس است که توانست فرد هکر را زود شناسایی کند. زیرا اگر این اتفاق در حال حاضر برای ارز دیجیتال بیت کوین رخ می‌داد، معلوم نبود که این ارز دیجیتال با چه میزان ریزش رو به رو شود و چه میزان از دارندگان این ارز دیجیتال به آن اعتماد خود را از دست می‌دادند. از آن زمان تا به امروز هیچ حمله‌ای به شبکه ارز دیجیتال بیت کوین صورت نگرفته است و همین مسئله باعث شده است که کاربران نیاز به کاستدی را حس نکنند.

بیت کوین کاستدی روشی امن برای ضمانت قراردادهای شما

بیت کوین کاستدی یک روش بسیار کاربردی و امن برای ذخیره سازی دارایی شما می‌باشد. اگر از جمله افرادی هستید که در مدیریت دارایی خود و تامین امنیت آن ناتوان هستید، بیت کوین کاستدی بهترین راه کار برای شما خواهد بود. علاوه بر این مسئله اگر برای تضمین قرارداد مهمی که دارید به دنبال راه حل هستید می‌توانید از این روش استفاده کنید زیرا به خوبی امنیت قرارداد شما را تضمین خواهد کرد. همچنین جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر برای ارزهای دیگری به مانند تتر و ارز دیجیتال اتریوم نیز بیت کوین کاستدی وجود دارد.
یکی از خوبی‌های کیف پول آفلاین در بازار ارز دیجیتال این است که این کیف پول‌ها به دلیل این که به اینترنت دسترسی ندارند، هکرها به سختی قادر خواهند بود به این کیف پول‌ها دسترسی داشته باشند. همان طور که می‌دانید هک کردن کیف پول‌های نرم افزاری بسیار کار راحتی برای هکران می‌باشد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که اگر شما عزیزان علاقه‌ای به استفاده از بیت کوین کاستدی ندارید می‌توانید دارایی‌های خود را برای امنیت بیشتر بر روی کیف پول سخت افزاری به مانند کیف پول سخت افزاری لجر ذخیره و نگه داری نمایید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با بیت کوین کاستدی آشنا کنیم و انواع آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، بیت کوین کاستدی به مانند یک مبادله سهام می‌باشد و خرید ارز دیجیتال بیت کوین به واسطه ارز فیات و فروش و تبدلی آن به ارز فیات را امکان پذیر کرده است. این مسئله نشان دهنده این است که بیت کوین در حقیقت یک اقتصاد موازی می‌باشد.
شما به واسطه کاستدی قادر خواهید بود قراردادهای مهم خود را انجام دهید. علاوه بر این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که خود را ناتوان در مدیریت دارایی خود نمی‌بینید، استفاده از بیت کوین کاستدی بهترین راه کار برای شما عزیزان خواهد بود.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که بیت کوین کاستدی یک بستر بسیار امن برای انجام معاملات ارز دیجیتال بیت کوین است، اما از طرفی جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این روش نیز معایبی را به دنبال دارد که از جمله آنان می‌توان به این موضوع اشاهر کرد که ممکن است که کیف پول آفلاینی که دارایی شما به عنوان ضمانت در آن نگه داری شده است، به واسطه هکران هک شود. در این زمان ممکن است که شما به یکباره تمام دارایی خود را از دست بدهید. پس با توجه به این مسئله بهتر است که پیش از استفاده از بیت کوین کاستدی به خوبی اطلاعات کافی را در مورد آن به دست آورید تا دچار مشکل نشوید.

منبع: cryptopotato

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به بررسی رویداد هاوینگ بیت کوین بپردازیم و شرایط بیت کوین را بعد از رخ دادن آن مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر از جمله افرادی هستید که در حوزه استخراج ارز دیجیتال مشغول به فعالیت هستید و پاداش این کار برای شما بسیار حائز اهمیت است، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با هاوینگ بیت کوین و تاثی آن بر روی فرایند استخراج بیت کوین آشنا کنیم.
در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین فاصله زیادی با نصف شدن پاداش استخراج کنندگان این رمز ارز ندارد. در این شرایط کلمه هاوینگ بیت کوین بارها توسط فعالان بازار ارز دیجیتال مورد سرچ قرار گرفته است. افراد به دنبال این هستند که بفهمند تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به چه صورت خواهد بود.
هاوینگ بیت کوین کش مدتی قبل رخ داد و منجر شد که ماینرها قدرت هش خود را به شبکه بیت کوین منتقل کنند. بسیاری از کارشناسان و متخصصان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که هاوینگ بیت کوین تاثیر بسزایی بر روی نرخ قیمت بیت کوین خواهد گذاشت. به مانند دو هاوینگ قبلی ارز دیجیتال بیت کوین، این انتظار می‌رود که این رمز ارز بار دیگر با اجرای هاوینگ بتواند یک سقف جدید قیمتی را برای خود به ثبت برساند.
اما هاوینگی که قرار است رخ دهد با هاوینگ‌های قبلی بسیار متفاوت خواهد بود و شاهد این هستیم که ارز دیجیتال بیت کوین در شرایط خوبی قرار ندارد و بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

هاوینگ بیت کوین

هاوینگ در اصطلاج به معنی تقسیم شدن به دو قسمت مساوی است. نحوه عملکرد هاوینگ بیت کوین کاملا از نام آن مشخص است و باعث خواهد شد که میزان پاداش استخراچ کنندگان ارز دیجیتال بیت کوین نصف شود. به صورت کلی به واسطه این اتفاق، ماینرهای شبکه ارز دیجیتال در ازای اضافه کردن بلاک جدید به شبکه، پاداشی را دریافت خواهد کرد که به واسطه هاوینگ بیت کوین این پاداش نصف خواهد شد.

هاوینگ بیت کوین کش و بیت کوین اس وی یک درس عبرت برای بیت کوین

هاوینگ صورت گرفته در این دو ارز دیجیتال باعث نصف شدن پاداش ماینرهای این شبکه شد. هاوینگ این دو کوین منجر به این شد که ماینرها قدرت هش خود را به شبکه ارز دیجیتال بیت کوین منتقل کنند. این مسئله باعث شد که قدرت هش ارز دیجیتال بیت کوین بسیار بالا برود. کاهش قدرت هش در این دو شبکه ارز دیجیتال باعث احتمال بلا رفتن حمله 51 درصدی به این شبکه‌ها شد. در صورتی که یک فرد خرابکار اقدام به حمله 51 درصدی می‌کرد، می‌توانست قدرت را در دست بگیرد و اقدام به خرج دوباره کوین‌ها کند. با تمام این اوصاف برخی از ماینرها که منافع خاصی را در این شبکه‌ها داشتند، در این شبکه‌ها باقی مانند و با فعالیت خود اقدام به تامین امنیت آن نمودند.
برای از محققان و کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که پاداش بلاک انگیزه و تشویق موقتی برای ماینرها خواهد بود که به واسطه ساتوشی ناکاموتو خالق ارز دیجیتال بیت کوین در این شبکه به کار رفته است. این اشخاص بر این باور هستند که هدف اصلی خالق ارز دیجیتال بیت کوین از این کار، این بوده است که بتواند ماینرهای شبکه را برای طولانی مدت در شبکه نگه دارد و امنیت شبکه به خوبی حفظ شود. هاوینگ بیت کوین کش و بیت کوین اس وی باعث افزایش نرخ این دو کوین نشد، بلکه سبب افت قیمت آنان به میزان 10 الی 15 درصد شد.

بعد از هاوینگ بیت کوین چه اتفاقی برای توزیع نرخ هش رخ خواهد داد؟

هاوینگ رخ داده در دو کوین مذکور این سوال را برای کاربران ارز دیجیتال بیت کوین به وجود آورده است که آیا ممکن است که هاوینگ بیت کوین تاثیر بدی را بر روی قیمت بیت کوین بگذارد؟ بعد از هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج بیت کوین نیز  به مانند دو کوین قبلی خواهد شد و باید دید که در آن زمان ماینرهای شبکه ارز دیجیتال بیت کوین برای ادامه فعالیت خود کدام یک از شبکه‌ها را انتخاب خواهند کرد.
البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که برخی از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که هاوینگ بیت کوین با دو کوین دیگر تفاوت خواهد داشت . از نظر این کارشناسان دو کوین نام برده شده با مشکل تمرکززدایی رو به رو هستند و این مسئله باعث شده است که اندازه بلاک در این کوین‌ها به مراتب بزرگ‌تر از بیت کوین باشد.
این تمرکز در زمینه استخراج نیز در دو کوین نام برده شده قابل مشاهده است و شاهد این هستیم که اکثر استخراج‌های صورت گرفته از این دو کوین متعلق به اشخاص خاص و مشهوری است. در حقیقت دلیل این میزان تمرکز در بیت کوین کش و بیت کوین اس وی این است که این دو کوین بلاک‌های بزرگی دارند و همین بلاک‌های بزرگ باعث زیر پا گذاشتن هدف اصلی بیت کوین شده است. زیرا به واسطه بزرگ شدن بلاک‌ها نیازمند پهنای باند و نیز قضای دیسک خواهد بود که باعث خواهد شد بسیاری از افراد عادی نتوانند در این امر مشارکت داشته باشند.
اکنون که هاوینگ این دو کوین رخ داده است، شاهد این هستیم که ماینرهای آنان در حال مهاجرت به شبکه ارز دیجیتال بیت کوی هستند. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که برخی از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این مهاجرت موقتی خواهد بود .
بعد از اجرای هاوینگ بیت کوین شرایط تغییر خواهد کرد. در این شرایط دیگر آن کوینی که پاداش بیشتری را برای استخراج به کاربران خود اهدا کند، ماینرهای بیشتری را جذب خواهد کرد. پس با توجه به این مسئله هاوینگ بیت کوین تاثیر بسیار زیادی را بر روی قیمت بیت کوین خواهد گذاشت. در این بین برخی از کارشناسان بازار ارز دیجیتال نیز بر این باور هستند که بعد از هاوینگ بیت کوین اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و بیش از 93 درصد ماینرها به فعالیت خود در شبکه بیت کوین ادامه خواهند داد.

غول‌های استخراج در حال آماده شدن هستند

هاوینگ بیت کوینی که در راه است یکی از بزرگترین چالش‌های ممکن را برای ارز دیجیتال بیت کوین به دنبال خواهد داشت. از آنجا که میزان برق مصرفی بر روی سود آوری ماینرهای شبکه تاثیر بسزایی دارد، از این رو بسیاری از ماینرهای شبکه به دنبال این هستند تا که بتوانند سخت افزارهایی را خریداری کنند که کمترین مصرف برق را داشته باشد. در نتیجه این امر میزان سود دهی با کاهش پاداش استخراج تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مصرف انرژی برق برای انجام محاسبات ارز دیجیتال بیت کوین هر چقدر کمتر باشد، سود آوری ماینرهای شبکه بیشتر خواهد بود.
در حال حاضر سازندگان سخت افزار بیت کوین به دنبال این هستند تا که بتوانند سخت افزاری طراحی کنند که با انرژی کمتری قادر به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین باشد، و در نتیجه بتواند سود خوبی را برای ماینرها به ارمغان آورد. کنترل و ساخت چنین سخت افزاری کمک بسیار زیادی به نرخ قیمت بیت کوین خواهد کرد و هاوینگ بیت کوین تاثیر منفی را بر روی قیمت آن نخواهد گذاشت. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که ساخت یک سخت افزار جدید همان طور که خوب است، معایبی را نیز دارد و آن هم این است که باعث خواهد شد که ماینرهای خرد از دور خارج شوند.
به صورت کلی هر هاوینگی که رخ دهد، بر روی سخت افزارهای ماینینگ تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و باعث ارتقای آنان می‌شود. البته این مسئله که هاوینگ بیت کوین باعث خارج شدن بسیاری از مایرهای شبکه از روند استخراج خواهد شد کاملا درست است، اما این اتفاق یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و به تدریج شاهد آن خواهیم بود.
قیمت بازار نفت نیز بر روی ارز دیجیتال بیت کوین تاثیر بسیار زیادی دارد، دلیل این سخن نیز این است که، استخراج ارز دیجیتال با مصرف انرژی صورت خواهد گرفت و ماینرها از مشتریان این سوخت هستند. در حال حاضر، تعدادی از شرکت‌های نفتی برای محاظت از محیط زیست اقدام به مهار گاز صادر شده از چاه نفت می‌کنند و بعضی از بعضی از ماینرهای حال حاضر بازار ارز دیجیتال از این گازهای اضافی استفاده خواهند کرد. پس با توجه به این مسئله اگر قیمت نفت پایین بیاید، بسیاری از چاه‌های نفت به زودی تعطیل خواهند شد.
البته با توجه به این مسئله که اکثر استخرهای استخراج ارز دیجیتال هم اکنون در داخل کشور چین هستند، قیمت نفت تاثیر بسیار زیادی را بر روی قیمت استخراج بیت کوین نخواهد گذاشت. این استخرها در حدو د71 درصد انرژی خود را از منابع ذغال سنگ دریافت خواهند کرد. پس همان طور که گفته شد هاوینگ بیت کوین بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی را بر روی آینده ارز دیجیتال بیت کوین خواهد گذاشت.

بهبود نرخ هش و نگه داری کوین‌های رقیب از هاوینگ

نرخ هش ارز دیجیتال بیت کوی بعد از پنجشنبه سیاه بازار ارز دیجیتال در سال 2020 چیزی در حدود 45 درصد کاهش پیدا کرد و از سقف تاریخی خود بسیار دور شده. بعد از این رخ داد سختی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین به مراتب کمتر شد. البته عوامل بنیادی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بعد از مدت کوتاهی بهبود پیدا کرد و نرخ هش در حال حاضر به میزان قابل توجهی بهتر شده است.
در حالی که ماینرهای شبکه ارز دیجیتال در حال تامین امنیت شبکه ارز دیجیتال بیت کوین هستند، بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال و نیز سرمایه گذاران این رمز ارز نیز در حال نگه داری ارز دیجیتال بیت کوین هستند و انتظار دارند که این رمز ارز بعد از هاوینگ بیت کوین رشد قیمت را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار بیت کوین‌های خود را از صرافی خارج کرده‌اند و این خود نشان دهنده این است که آنان قصد نگه داری ارز دیجیتال بیت کوین به صورت بلند مدت دارند.
از طرفی با توجه به مشهور بودن و اعتبار بالایی که ارز دیجیتال بیت کوین دارد، ممکن است که بسیاری از فعالان مبتدی بازار در وهله اول اقدام به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال کنند. این موضوع خود باعث ورود پول بسیار زیاد به این شبکه خواهد شد و رشد قیمت آن کمک بسیاری خواهد کرد. مدیر عامل یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری اخیرا اعلام کرده است که هاوینگ پیش رو به مانند هاوینگ قبلی بیت کوین عمل خواهد کرد و باعث افزایش قیمت در این ارز دیجیتال خواهد شد و به نوعی هاوینگ بیت کوین را یک اتفاق خوب برای این رمز ارز می‌داند.
البته این شخص اعلام کرده است که به دلیل سختی بیش از حد و نیز قانون‌گذاری‌های صورت گرفته برای ارز دیجیتال بیت کوین ممکن است که این افزایش قیمت به مانند دفعات قبلی نباشد. اما در کل هاوینگ بیت کوین یک رویداد مثبت برای ارز دیجیتال بیت کوین است. این شخص همچنین اشاره کرد که بازار ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر در دست سرمایه گذاران خرد بازار است و همه چیز به نحوه برخورد این اشخاص با ترس و طمع بازار بستگی خواهد داشت.
در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین در شراسط خوبی قرار ندارد و هنوز مشخص نیست که این شرایط تا کی ادامه دار خواهد بود، باید منتظر ماند و دید که ارز دیجیتال بیت کوین کی قادر خواهد بود به شرایط خوب خود بازگردد و عکس العمل آن در برابر هاوینگ بیت کوین پیش رو به چه صورت خواهد بود.

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال به چه صورت است؟

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی سرمایه گذاران بیت کوین بسیار پیچیده است. از یک سو، کاهش عرضه بیت کوین، تغییر در عرضه و تقاضا و نیز افزایش و یا کاهش قیمت را سبب خواهند شد. اما از طرفی کمتر شدن میزان کارمزد شبکه ارز دیجیتال بیت کوین نیز می‌تواند رقابت ارز دیجیتال بیت کوین را با سایر شبکه‌ها دچار مشکل کند. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال، ظرفیت استخراج بیت کوین نسبت به قیمت آن متضاد است. پس با توجه به این مسئله، زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا کند، تعداد ماینرهای شبکه شروع به کاهش خواهد کرد.
رویداد هاوینگ قادر خواهد بود احتمال حمله 51 درصدی را افزایش دهد و دلیل آن نیز این خواهد بود ماینرهای شبکه شروع به خارج شدن از شبکه خواهند کرد و در نتیجه امنیت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر ماینرها به صورت ناگهانی از شبکه ارز دیجیتال بیت کوین خارج شوند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، شبکه به صورت کامل از کار خواهد افتاد، زیرا دیگر هیچ ماینری در شبکه وجود ندارد که بتواند بلاکی را استخراج کند و در ازای آن تراکنشی صورت گیرد. در این شرایط امینت شبکه به صورت کامل از بین خواهد رفت و شبکه در معرض حمله 51 درصدی قرار خواهد گرفت.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که امکان این که تمامی ماینرهای شبکه ارز دیجیتال بیت کوین به دلیل هاوینگ بیت کوین از شبکه خارج شوند بسیار اندک است، زیرا ماینرهای بسیار زیادی در این شبکه در حال فعالیت هستند. از طرفی برخی از ماینرها به جای این که از شبکه خارج شوند، اقدام به ارتقای سخت افزار خود خواهند کرد و همچنان به کار خود در شبکه به عنوان ماینر ادامه خواهند داد.

هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن

هاوینگ یک اتفاق حیاتی برای بیت کوین

به لطف خالق بیت کوین ارز دیجیتال بیت کوین قادر خواهد بود در برابر تورم مقاومت کند. دلیل این رخ داد نیز به دلیل هاوینگ بیت کوین خواهد بود که به ما ثابت خواهد کرد که بیت کوین با ارزهای فیاتی که دچار تورم می‌شوند، بسیار متفاوت می‌باشد و سرمایه گذاران قادر خواهند بود بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با هاوینگ بیت کوین آشنا کنیم و تاثیرات آن را بر روی ارز دیجیتال بیت کوین و سرمایه گذاران و نیز  ماینرها مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، هاوینگ بیت کوین به معنی نصف شدن میزان پاداش استخراج در این شبکه می‌باشد. این کاهش پاداش استخراج از طرفی باعث خواهد شد که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به مراتب بالاتر برود و از طرفی نیز باعث خروج برخی از ماینرهای شبکه خواهد شد. اما از آنجایی که ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر بزرگترین شبکه ارز دیجیتال می‌باشد، این احتمال که ماینرهای زیادی از آن خارج شوند بسیار اندک است.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این موضوع کاملا درست است که ارز دیجیتال بیت کوین شبکه بسیار  بزرگی است، اما اگر تعداد زیادی از ماینرهای شبکه شروع به خروج از این شبکه کنند، ممکن است که شبکه ارز دیجیتال بیت کوین با حمله 51 درصدی رو به رو شود و اگر این اتفاق رخ دهد، بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه خود را از دست خواهند داد و بسیاری دیگر نیز اعتماد خود را نسبت به این رمز ارز از دست خواهند داد. از این رو باید منتظر هاوینگ بیت کوین در آینده باشیم و ببینم که تاثیر آن بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به چه صورت است.

منبع: atomicwallet

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


کیف پول آرجنت یک والت نرم افزاری و جدید برای ارزهای دیجیتال است. این والت رمزنگاری شده فقط برای افرادی که در بلاکچین اتریوم فعالیت دارند قابل استفاده است. زیرا مبتنی بر لایه دوم اتریوم طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از زنجیره zkSync را دارد و با استفاده از آن می‌توان توکن‌هایی که بر بستر اتروم ایجاد شده‌اند را ذخیره کرد. کیف پول ارز دیجیتال آرجنت با استفاده از نسخه‌های اندروید و IOS آن، بر روی گوشی‌های هوشمند نیز نصب و استفاده می‌شود. از این طریق می‌توانید در هر زمان و مکانی به دارایی‌های داخل والت دسترسی داشته و آن‌ها را مدیریت کنید.  چنانچه از فعالان حوزه دیفای هستید و می‌خواهید کارمزد کمتری برای تراکنش‌ها بپردازید در این مقاله با ما همراه باشید تا عملکرد، ویژگی‌ها و نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با کیف پول آرجنت

کیف پول آرجنت (Argent) یک کیف پول ارز دیجیتال جدید و هوشمند است که توسط Itamar Lesuisse و Gerald Goldstein در سال 2018 بر بستر اتریوم طراحی و در 2020 راه اندازی شد. سرمایه گذاران و شرکت‌هایی همچون دره سیلیکون، Index، Creandum، Ventures و Paradigm از شرکت انگلیسی آرجنت حمایت کردند. شبکه محبوب اتریوم به سرعت رشد کرده و تعداد زیادی از کاربران را مجذوب خود کرد. اما مشکلات و محدودیت‌های آن، چالش‌هایی را برای این شبکه به وجود آورد. در این میان، شرکت آرجنت کیف پولی در فضای وب 3 را طراحی کرد که لایه اصلی و لایه دوم اتریوم برای کاربران قابل استفاده است. همچنین در طراحی این کیف پول ارز دیجیتال سعی شده محدودیت‌های مربوط به لایه اول اتریوم رفع شود. با استفاده از کیف پول نرم افزاری آرجنت می‌توان با هر دو لایه شبکه اتریوم ارتباط برقرار کرد. در لایه اول آرجنت امکان ذخیره توکن‌های لایه اول اتریوم و استفاده از برنامه‌های این لایه وجود دارد. اما لایه دوم آن به دلیل قرارگیری بر بستر zkSync شرایط بهره‌مندی از امکانات هر دو لایه اتریوم را برای کاربران فراهم می‌کند.

کاربرد کیف پول آرجنت


کیف پول آرجنت یک والت غیرحضانتی است و به صورت یک پروژه منبع باز طراحی شده است. با وجود این قابلیت، هیچکس به جز خودتان امکان دسترسی به دارایی‌هایتان را نخواهد داشت. کلیدهای خصوصی توسط خود کاربران نگهداری شده و کنترل دارایی‌های ذخیره شده از طریق اپلیکیشن آرجنت انجام می‌شود. در کیف پول آرجنت علاوه بر ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال می‌توانید در برنامه‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ، kyber Network، MakerDAO، Pool Together، Set Protocol و ... سرمایه گذاری کرده و سود مناسبی بدست آورید. از آنجایی که آرجنت یک کیف پول هوشمند در فضای web3 است دسترسی آسان به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فراهم می‌کند. چنانچه در حوزه دیفای فعالیت داشته باشید با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت می‌توانید به پلتفرم‌های Aave، Yearn و Compound دسترسی پیدا کرده و از این طریق به درآمد برسید. تیم توسعه دهنده کیف پول دیجیتال آرجنت تمامی اخبار و اطلاعیه‌ها را در فضای وبلاگ قرار داده تا کاربران با آگاهی کامل از این والت استفاده کنند. درصورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل می‌توانید به بخش سوالات پرتکرار مراجعه کرده و یا از طریق ایمیل سوالات خود را مطرح کرده و در کمترین زمان پاسخ آن را دریافت کنید.

کیف پول آرجنت چه ویژگی‌هایی دارد؟

با وجود اینکه کیف پول آرجنت با سایر بلاکچین‌ها سازگاری ندارد و فقط در شبکه اتریوم می‌توان از آن استفاده کرد، رابط کاربری آسان و ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث شده تا کاربران زیادی مشتاق به استفاده از این کیف پول هوشمند باشند. برخی از ویژگی‌های خاص کیف پول ارز دیجیتال آرجنت عبارتند از :

قابلیت امضای چندگانه (Multisig security)

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت کیف پول آرجنت شده امنیت بالا و مالکیت خاص آن است. Argent’s Guardians یک برنامه هوشمند در این کیف پول است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بازیابی اطلاعات مربوط به والت را به اشخاص مورد اعتماد (guardians) بسپارند. درواقع این افراد به عنوان قیم یا سرپرست شناخته می‌شوند و می‌توان از طریق این سیستم بدون نیاز به عبارت بازیابی، کیف پول خود را بازیابی کرده، آدرس‌های نامعتبر را مسدود کرده و سقف انتقال دارایی‌ها را تعیین کرد. البته این افراد به دارایی‌های شما دسترسی ندارند. ویژگی امضای چندگانه شرایطی را فراهم می‌کند که دو کاربر شرایط خاصی را قبول کرده و می‌توانند به عنوان یک گروه فعالیت کنند. با وجود این ویژگی کاربر به سرپرست اجازه می‌دهد تا به یک سری اطلاعات محدود دسترسی داشته و برخی از کارها را انجام دهد. بخاطر اینکه این کار تحت عنوان قرارداد هوشمند انجام می‌شود امنیت و شفافیت بالایی دارد و کنترل و مدیریت کیف پول به طور کامل خود کاربر است. سرپرست‌ها برای اینکه بتوانند اطلاعات کیف پول شما را بازیابی کنند باید توسط اکثریت تایید شده و قابل اعتماد باشند.

تعیین محدودیت در انتقال دارایی‌ها (Transfer limit)

کیف پول آرجنت از قابلیتی همچون سیستم بانکی سنتی برخوردار است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا سقف برداشت‌های روزانه خود را محدود کنند. این ویژگی به نوعی در افزایش امنیت کیف پول تاثیر دارد و درصورت گم یا هک شدن، هیچکس نمی‌تواند تمام دارایی داخل والت را برداشت کند.

قفل از راه دور (Account freezing)

باتوجه به اینکه کیف پول آرجنت روی گوشی‌های هوشمند قابل نصب است درصورت به سرقت رفتن تلفن همراه می‌توان از راه دور نسبت به مسدودسازی حساب کیف پول اقدام کرد.

ادرس‌های راحت برای خواندن (Human – Readable Addresses)

معمولا آدرس‌هایی که در کیف پول‌ها برای کاربران ارائه می‌شود طولانی و رمزنگاری شده هستند و باعث سردرگمی کاربران به خصوص افراد مبتدی می‌شوند. اما در کیف پول ارز دیجیتال آرجنت به دلیل بهره‌مندی از سرویس ENS اتریوم، شناسه‌های رمزنگاری شده که خواندن آن‌ها برای انسان راحت است ارائه می‌شود.

بهره‌مندی از امکانات Kyber Network

کاربرانی که از کیف پول آرجنت استفاده می‌کنند می‌توانند به واسطه معاملات فوری، قسمتی از دارایی خود را به اعطای وام در شبکه اتریوم اختصاص داده و سرمایه خود را افزایش دهند. تضمینی که برای این وام‌ها وجود دارد استیبل کوین DAI است. این استیبل کوین غیرمتمرکز، قیمت را در طول زمان ثابت نگهداشته و مانع از افزایش و کاهش آن می‌شود. وثیقه‌ای که برای اینگونه وام‌ها در نظر گرفته شده مقداری از دارایی‌های اتریوم است. همکاری شرکت آرجنت با صرافی kyber Network باعث ایجاد امکان معامله مستقیم رمزارزها در کیف پول آرجنت شده است.

پیوستن به Compound Finance

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران بازار ارزهای دیجیتال دارند عدم دسترسی راحت به برنامه‌های بلاکچین است. ادغام Argent با پروتکل کامپاند فایننس باعث شده تا کاربران از راحت‌ترین راه‌ها به برنامه‌های غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم دسترسی داشته و با امکان وام دادن بتوانند بیشتر از 20 درصد دارایی خود سود بدست آورند.

همچنین بخوانید:

آشنایی با کیف پول دیجیتال HD

چطور یک کیف پول آرجنت داشته باشیم؟

برای استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت باید نسخه اندروید و یا IOS آن را با توجه به سیستم عامل گوشی خود دانلود کرده و پس از نصب، وارد برنامه شوید. برای ایجاد کیف پول جدید باید در صفحه Own it، گزینه create new wallet را انتخاب کنید. سپس username (نام کاربری) برای خود انتخاب کرده و با کلیک بر روی فلش نارنجی رنگ به صفحه قوانین منتقل می‌شوید. برای پذیرش قوانین گزینه Accept را زده و سپس در قسمت Email Address آدرس ایمیل را نوشته و برای تایید آن روی Verify email کلیک کنید.
تا این قسمت ثبت نام شما انجام شده و برای تایید هویت باید از طریق open Argent وارد کیف پول شوید. در این مرحله برای ارسال هشدار امنیتی و ورود دوعاملی از شما شماره تلفن همراه خواسته می‌شود و باید کد پیامک شده را در بخش verification code وارد کنید. پس از تایید تلفن، از قسمت choose a passcode برای کیف پولتان رمزعبور انتخاب کرده و از گزینه‌های اثرانگشت و تشخیص چهره غافل نشوید.
برای ذخیره کلید بازیابی می‌توانید در صفحه Secure your wallet یکی از گزینه‌های google drive و یا iCloud را انتخاب کرده و Enable now را بزنید. برای دسترسی کیف پول به حساب انتخاب شده روی گزینه Allow کلیک کنید.

نحوه کار با کیف پول آرجنت چگونه است؟

برای کار با کیف پول ارز دیجیتال آرجنت پس از ورود به آن، در سمت چپ و بالای صفحه zkSync را انتخاب کرده و روی + کلیک کنید. در هشدار ظاهر شده continue (ادامه) را انتخاب کرده و با زدن open Vault به Argent Vault منتقل شوید. از بخش Assets گزینه Receive (دریافت) را انتخاب کرده و با کلیک بر روی Deposit کارمزد اولیه را پرداخت کنید. به دلیل اینکه آرجنت یک کیف پول مبتنی بر قرارداد هوشمند است برای فعالسازی و استفاده از آن باید هزینه شبکه اتریوم پرداخت شود. البته برای پرداخت کارمزد اولیه باید مقداری کوین در کیف پول خود داشته باشید. برای ارسال کوین‌های مبتنی بر اتریوم به کیف پول آرجنت می‌توانید از قسمت Add Funds اقدام کنید. چنانچه قصد استفاده از برنامه‌های دیفای را داشته باشید باید به بخش Finance مراجعه کنید.

کیف پول آرجنت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم تمرکز کیف پول ارز دیجیتال آرجنت بر شبکه اصلی اتریوم و لایه دوم آن است. با استفاده از این کیف پول می‌توان به 240 توکن مبتنی بر اتریوم که در شبکه‌های ERC-20، ERC-721 و ERC-1155 وجود دارند دسترسی داشته و آن‌ها را ذخیره کرد. اگر بخواهیم از توکن‌های قابل ذخیره در آرجنت والت نام ببریم می‌توان به اتر، DAI، BAT، Wrapped Bitcoin و USDC اشاره کرد. لیست کامل ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول در وبسایت رسمی آرجنت به آدرس www.argent.xyz موجود است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کیف پول آرجنت از توکن‌هایی که جدیدا به بلاکچین اتریوم اضافه شده‌اند پشتیبانی نمی‌کند. یعنی شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید تنها توکن‌های قدیمی را ذخیره و مدیریت کنید. درنتیجه باید قبل از ارسال توکن‌ها از وضعیت پشتیبانی آن‌ها آگاهی داشته باشید. چنانچه توکن‌های پشتیبانی نشده را ارسال کنید باید با سرمایه خود خداحافظی کنید.

استفاده از کیف پول آرجنت چه مزایا و معایبی دارد؟

نحوه کار با کیف پول آرجنت

کیف پول ارز دیجیتال آرجنت هم مانند سایر والت‌ها دارای جوانب مثبت و منفی است. نکته‌ای که اهمیت دارد غلبه نقاط قوت بر نقاط ضعف است. تعدادی از مهمترین مزایای این کیف پول به شرح زیر است :

  • با اینکه آرجنت یک کیف پول نرم افزاری و آنلاین است اما به دلیل وجود چندین لایه امنیتی و احراز هویت از طریق امضای چندگانه و ورود دوعاملی، نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری مشابه از امنیت بالاتری برخوردار است.
  • کیف پول آرجنت با والت سخت افزاری لجر سازگاری دارد و از قابلیت‌های آن پشتیبانی می‌کند.
  • در مقایسه با سایر کیف پول‌ها کارمزد بسیار کمتری دارد و حتی بعضی مواقع توسط اضافه کردن متاتراکنش می‌توان هیچگونه کارمزدی پرداخت نکرد.
  • از تمام ارزها و توکن‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند و از طریق پروتکل‌های غیرمتمرکز امکان کسب درآمد در این کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد.
  • یکی از ویژگی‌های مثبتی که آرجنت والت را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند عدم نیاز به عبارت بازیابی در هنگام بازگرداندن اطلاعات آن است.

با وجود ویژگی‌های مثبتی که برای این کیف پول شرح دادیم تعدادی نقاط ضعف نیز برای آن وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم :

  1. تنها نسخه موبایلی کیف پول آرجنت ارائه شده و نسخه دسکتاپ برای استفاده کاربران وجود ندارد که می‌تواند یک ویژگی منفی مهم برای این کیف پول تلقی شود.
  2.  این کیف پول فقط از توکن‌های ERC-20 و بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. این یکی از معایب مهم کیف پول آرجنت است. با وجود اینکه اتریوم در حوزه برنامه‌های دیفای و توکن‌های NFT حرف اول را می‌زند اما افرادی که در کنار اتریوم قصد سرمایه گذاری بیت‌کوین و سایر رمزارزها را داشته باشند باید علاوه بر آرجنت از کیف پول دیگری هم استفاده کنند.

چگونه می‌توان کیف پول آرجنت را بازیابی کرد؟

زمانی که بخواهید کیف پول خود را بازیابی کنید دو روش بازیابی با کلید رمزنگاری شده و بازیابی از طریق Guardians پیش روی شما وجود دارد که به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

  • بازیابی با کلید و خارج از زنجیره

این روش زمانی قابل استفاده است که کلید بازیابی را در جایی ذخیره کرده و به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. البته دقت کنید اگر قصد استفاده از موبایل جدید را دارید بازیابی خارج از زنجیره باید قبل از تعویض دستگاه فعلی انجام شود. دلیل نامگذاری این روش، انجام فرآیند آن خارج از زنجیره است و هیچ کارمزدی برای آن پرداخت نمی‌شود. برای انجام این نوع بازیابی باید در اپلیکیشن آرجنت وارد قسمت setting (تنظیمات) شده و روی wallet recovery (بازیابی کیف پول) کلیک کنید. سپس باید برحسب نوع سیستم عامل یکی از گزینه‌های iCloud و google drive را انتخاب کنید.
در این مرحله نوبت به دانلود برنامه کیف پول آرجنت روی موبایل جدید می‌رسد. بعد از نصب باید روی گزینه I have an argent wallet (من یک کیف پول آرجنت دارم) کلیک کنید. بعد از وارد کردن آدرس ایمیل، google drive و یا iCloud را برحسب نوع سیستم عامل انتخاب کنید. حال باید از طریق ایمیل و پیامک به تکمیل احراز هویت دومرحله‌ای بپردازید. پس از گذشت 48 ساعت روند بازیابی کیف پولتان تکمیل خواهد شد و قبل از تمام شدن زمان، امکان لغو بازیابی وجود دارد.

  • بازیابی توسط Guardians

سرپرست‌ها از بین افراد نزدیک مثل دوستان یا خانواده، دستگاه‌هایی مثل والت‌های سخت افزاری و سرویس شخص ثالث انتخاب می‌شوند. چنانچه کیف پول‌های سخت افزاری لجر نانو اس یا لجر نانو ایکس را به عنوان سرپرست انتخاب کرده‌اید برای بازیابی کیف پول باید در قسمت Guardian، لجر مورد استفاده را انتخاب کرده و آن را به کامپیوتر وصل کنید. سپس توسط لجر لایو به برنامه اتریوم وارد شده و در اپلیکیشن آرجنت گزینه connect (اتصال) را انتخاب کنید. حال برای تایید اتصال در لجر باید روی عبارت confirm the connect request کلیک کنید. پس از ظاهر شدن کد QR در صفحه امنیتی، در اپلیکیشن آرجنت به قسمت Add guardian رفته و از طریق گزینه Scan QR Code کد را اسکن کنید. بعد از اینکه آدرس لجر را روی کیف پول مشاهده کردید روی Add a guardian کلیک کنید.
اما اگر قصد دارید شخص ثالثی را به عنوان سرپرست اضافه کنید باید در کیف پول ارز دیجیتال آرجنت از بخش security (امنیت) و سپس Guardians، قسمت Add Guardians را باز کرده و روی Family & Friends (خانواده و دوستان) کلیک کنید. آدرس کیف پول فرد مورد نظر را اسکن کرده و منتظر تایید آن فرد بمانید. شخص ثالث برای تایید باید از طریق account switcher به Argent Vault وارد شده روی Wallet Recovery (بازیابی کیف پول) کلیک کند. در این مرحله گزینه Review guardians را انتخاب کرده و پس از زدن گزینه Add guardian who I protect روی Yes کلیک کند تا به عنوان سرپرست شما اضافه شود.

هزینه تراکنش‌ها در کیف پول آرجنت چقدر است؟

یکی از ویژگی‌هایی که کیف پول آرجنت را از سایر والت‌ها متمایز می‌کند کارمزد پایین تراکنش‌ها در آن است. بیشتر کیف پول‌های نرم افزاری علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها هزینه‌ای را برای خدمات خود دریافت می‌کنند. اما این مورد در کیف پول آرجنت وجود ندارد و هنگام استفاده از آن، تنها هزینه تراکنش انجام شده در شبکه اتریوم را پرداخت خواهید کرد. همچنین با خرید اتریوم و توکن‌های مبتنی بر ERC-20، صرافی ارز دیجیتال هزینه‌ای را به عنوان کارمزد از حسابتان کسر می‌کند. هریک از برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر بلاکچین اتریوم براساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه متفاوتی دارند و هنگام اتصال کیف پول آرجنت برای استفاده از DApps باید در مورد هزینه‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید.

جمع بندی

آرجنت یک کیف پول اتریومی و هوشمند است که برای نگهداری دارایی‌های مبتنی بر هر دو لایه اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت‌های بی‌نظیر این کیف پول باعث شده تا معایب ناچیز آن نادیده گرفته شود. کیف پول آرجنت امنیت بالایی دارد و درمورد کارمزد، مسائل مسدودسازی و بازیابی حساب جلوتر از سایر والت‌های مشابه قرار گرفته است. آرجنت والت حتی برای کاربران ایرانی به راحتی قابل استفاده است و در حال حاضر شرایطی برای تحریم آن وجود ندارد.

منبع: cryptopotato

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

صرافی ارز دیجیتال و بروکر یا همان کارگزاری با یکدیگر کاملا متفاوت هستند، اما بسیاری از افراد و کاربران در خصوص فرق بین آن‌ها آگاهی ندارند و آن‌ها را یکسان تلقی می‌کنند. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال مانند بیت کوین را خریداری کنید می‌توانید از دو روش مختلف استفاده نمایید، یکی از این روش‌ها استفاده از صرافی ارز دیجیتال است و روش دیگری استفاده از کارگزاری‌ها و یا همان بروکرها می‌باشد.
ما در این مقاله قصد داریم تا به توضیح کامل و دقیق در خصوص صرافی و بروکر بپردازیم و تفاوت‌های این دو را نیز به صورت کامل بیان نماییم تا بتوانیید مفهوم آن‌ها را به صورت کامل متوجه شوید. در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال

در صرافی‌ها می‌توانید با توجه به ارز دیجیتال مورد نظر خود تراکنش‌هایی را انجام بدهید. به عنوان مثال با توجه به قیمت بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال می‌توانید به خرید و یا فروش آن بپردازید. در صورتی که این کار را در زمان مناسب و پس از تحلیل‌های نموداری و فاندامنتال رمز ارز مورد نظر خود انجام بدهید به طور قطع می‌توانید باعث شوید تا به سود بیشتری دست یابید.
در واقع صرافی‌ها به عنوان یک شخص ثالث و کاملا مورد اعتماد برای انجام فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما شناخته می‌شود. سفارشات کاربران برای انجام این عملیات معمولا بر روی یک OrderBook لیست می‌شود و سپس بر اساس درخواست سایر کاربران خرید و یا فروش انجام می‌گیرد. صرافی‌ها می‌توانند در دو نوع متمرکز و یا غیر متمرکز باشند که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در عرصه ارزهای دیجیتال آن‌ها نیز توانستند گزینه‌های بیشتری را برای خدمات دهی به کاربران خود اضافه کنند.
اینگونه صرافی‌ها به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت تراکنش‌های کاربران را اعم از خرید رمز ارز و یا فروش آن انجام می‌دهند و نیازی به مراجعه حضوری به یک مکان فیزیکی برای کاربر نیست. همچنین برای اینکه بتوانید از قیمت ارزهای دیجیتال آگاه شوید به عنوان مثال قیمت بیت کوین، تنها کافی است تا به صفحه صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود مراجعه نمایید و رمز ارز درخواستی را در آن جا جست و جو کنید.

بروکر چیست؟

بروکر و یا کارگزار به عنوان یک واسطه در بین معامله گران و سرمایه گذاران بر روی بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. زمانی که بازار ارز دیجیتال به اوج محبوبیت و شلوغی خود رسید، صرافی‌ها اقدام به اضافه کردن یک ویژگی با عنوان بروکر بر روی بستر خود نمودند. در این زمینه می‌توان به استفاده از مارجین ها توسط صرافی‌های مختلف اشاره کرد. این کارگزاری که بر روی صرافی‌ها پیاده سازی شده‌اند را با نام کارگزاران صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده شناخته می‌شوند.
در این بسترها برخلاف شیوه کارکرد صرافی‌ها، به این صورت است که کاربران و یا معاملا گران ارز دیجیتال دارایی و یا رمز ارزهای مورد معامله خود را در اختیار ندارند. بروکر و یا کارگزار مبلغی از حساب کاربر را به عنوان وثیقه برای مدت زمان مشخصی قفل می‌کند و به ازای آن پس از گذشت زمان تعیین شده سود و پاداش می‌دهد. از این رو بروکرها می‌توانند به واسطه وثیقه خود بر روی هر بازار مالی در سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند.
کاگزاری‌ها می‌توانند برای افراد مبتید و کسانی که قصد خرید مقدار کمی از ارز دیجیتال را دارند می‌تواند گزینه بهتری نسبت به انجام معاملات بر روی صرافی ارز دیجیتال باشد.

تفاوت صرافی و کارگزاری چیست؟

همان طور که تا به اینجا در مورد مفهوم صرافی و بروکرها توضیح دادیم، تفاوت بین آن‌ها به این صورت است که در کارگزاری به شما این اجازه داده می‌شود که بر اساس وثیقه‌ای ( که می‌تواند توکن، رمز ارز و ... باشد) که بر روی این بستر برای زمان تعیین شده از قبل گذاشته‌اید، به هر دارایی دسترسی پیدا کنید. اما این مسئله برای صرافی وجود ندارد، در صرافی‌ها به شما این امکان داده می‌شود تا تنهای به یک دارایی امکان دسترسی داشته باشید و آن زمانی است که قصد داشته باشید تا دارایی خود را با یک ارز دیجیتال دیگر (مانند رمز ارزها یا استیبل کوین ها) مبادله نمایید. انجام مبادله بر روی صرافی بر اساس تحلیل نمودار قیمتی آن‌ها مانند قیمت بیت کوین صورت می‌گیرد تا فرد بتواند به سوددهی دست پیدا کند.
در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص فرایند انجام معاملات بر روی بسترهای صرافی ارز دیجیتال و بروکرها پرداخته شده است:

انجام مبادلات بر روی صرافی (Exchange)

به عنوان شما قصد دارید تا ارز خود را که ریپل است به ارز استلار تبدیل کنید، چرا که متوجه شدید استلار در آینده‌ای نزدیک قرار است افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. حال برای انجام اینکار بر روی صرافی، در ابتدا بایستی ارز ریپل خود را به یک ارز دیگر همچون اتریوم، بیت کوین و یا تتر تبدیل نمایید. چرا باید اینکار انجام شود؟ اینکار به این دلیل صورت می‌گیرد چرا که، جفت معاملاتی ریپل و استلار (XRP / XLM) وجود ندارد.
برای انجام این مبادله بایستی هزینه کارمزد تراکنش پرداخت نمایید و سپس برای انجام آن منتظر بمانید، چرا که انجام این معامله بر روی یک صرافی متمرکز صورت گرفته است. میزان کارمزد پرداختی برای انجام تراکنش‌ها در صرافی‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. حال ارز جدیدی را که خریداری نموده‌اید بایستی به ارز استلار تبدیل نمایید و دوباره برای انجام این مبادله میزان کارمزد تعیین شده را پرداخت نمایید.
در اینجا اگر کاربر تمایل داشته باشد که ارز دیجیتال خود را به سهام دیگری به عنوان سهام اپل تبدیل کند، بایستی اقدامات بیشتری را انجام بدهد. در ابتدا باید ارز دیجیتال استلار به ارز فیات تبدیل شود و سپس با باز کردن یک حساب در بورس، سهام مورد نظر خود را از آنجا خریداری نمایید. در واقع تا زمانی که سهام‌های مورد نظر شما به عنوان یک رمز ارز بر روی صرافی‌های ارز دیجیتال قرار نگرفته باشند شما بایستی این فرایند را انجام دهید و خرید آن‌ها را به واسطه ارز فیات نیز انجام بدهید.

انجام مبادلات بر روی بروکر یا کارگزاری

حال با همان مثال برای انجام معاملات بر روی کارگزاری‌ها ادامه می‌دهیم. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال ریپل خود را به رمز ارز استلار تبدیل نمایید، بایستی در ابتدا ریپل‌ها را به عنوان وثیقه بر روی این بستر قفل کنید. از این رو با انجام این کار شما می‌تواند با افزایش دارایی‌های خود در طول مدت زمان مشخص مواجه گردید. در واقع با استفاده از ریپلی که به عنوان وثیقه بر روی بروکر قرار داده اید می توانید وام دریافت کنید و با استفاده از اهرمی که دریافت می‌کنید نیز یک خرید بر روی XLM / USD باز می‌کنید.
از این رو در صورتی که ریپل افزایش قیمت داشته باشد، شما هم می‌توانید به واسطه ریپلی که به عنوان وثیقه قرار داده‌اید به سود بیشتری دست پیدا کنید و هم سود قابل توجهی نیز بر روی XLM / USD دریافت نمایید. پس از انجام این کار و با سودی که بر روی این دو فرایند به دست آورده‌اید می‌توانید پوزیشن خود را بر روی XLM / USD ببندید و تنها به سود خود سهام مورد نظرتان به عنوان مثال سهام اپل را خریداری کنید.
در واقع با کمک وثیقه گذاشتن بر روی کارگزاری می‌توانید به هر نوع بازار مالی دسترسی داشته باشید، که از نظر بسیاری از کاربران بسیار عملکرد بهتری دارد و می‌تواند سطح همکاری را در بین آن‌ها نیز افزایش بدهد.

 

همچنین بخوانید:

چطور از سرمایه گذاری در بیت کوین سود کسب کنیم؟

چگونه بر روی صرافی و بروکر حساب باز کنیم؟

برای باز کردن حساب بر روی صرافی ارز دیجیتال و کارگزاری بایستی به صورت زیر عمل کنید:

افتتاح حساب بر روی صرافی

برای اینکه بتوانید بر روی یک صرافی حساب باز کنید در ابتدا بایستی صرافی مورد نظر خود را انتخاب نمایید، به این دلیل که صرافی‌های بسیاری هستند که در این زمینه مشغول به فعالیت می‌باشند. سپس به صفحه اصلی صرافی وارد شوید و بر روی قسمت عضویت آن کلیک نمایید. عضویت بر روی صرافی به سادگی قابل انجام است و تنها بایستی یک ایمیل معتبر ارائه بدهید و سپس با تایید آدرس ایمیل خود و ایجاد یک گذرواژه باید مرحله بعدی را طی نمایید.
حال حساب کاربری شما افتتاح شده است اما برای اینمه بتوانید با استفاده از آن تراکنش‌های برداشت و تبدیل ارز را انجام دهید نیاز به احراز هویت دارید.
معمولا مراحل انجام احراز هویت در صرافی‌های مختلف یکسان است و بایستی برای انجام این کار از کار شناسایی خود و یا تصویر خود همراه با کارت شناسایی برای آن‌ها ارسال نمایید. معمولا انجام تایید احراز هویت چند ساعت بیشتر زمان نمی‌برد و پس از آن شما می‌توانید تراکنش‌های خود را انجام بدهید.
برخی از صرافی‌ها نیز هستند که هنوز نیاز به احراز هویت ندارند، به عنوان مثال می‌توان به صرافی بایننس اشاره کرد که البته اخیرا اخباری در خصوص نیاز به احراز هویت در این صرافی نیز منتشر شده است. پس از اتمام این مراحل شما می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال مورد نظر خود را با توجه به میزان ارزش آن‌ها به عنوان مثال با توجه به قیمت بیت کوین خریداری نمایید و یا در زمان مناسب بفروشید. همچنین می توانید ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید و به واسطه این کار به سود مناسبی دست پیدا کنرد.

افتتاح حساب بر روی کارگزاری

ایجاد حساب کاربری بر روی بروکرها کار دشواری نیست و همانند یک صرافی ساده بایستی این کار را انجام بدهید. در بروکرها نیز برای اینکه بتوانید معاملات خود را انجام بدهید بایستی حساب کاربری خود را تایید کنید که این کار مستلزم رعایت قوانین و شرایط بروکر مورد نظر شما می‌باشد. معمولا با وجود یک یا دو نسخه از مدرک اسکن شده که معمولا کارت شناسایی و یا مدرکی برای اثبات آدرس شما است انجام می‌پذیرد.
این شرایط می‌تواند در کارگزاری‌های مختلف متفاوت باشد و برخی از آن‌ها از شما مدارک بیشتری را برای احراز هویت درخواست کنند. معمولا فرایند احراز هویت در کارگزاری‌ها بسیار سریع‌تر از صرافی‌ها انجام می‌پذیرد و برخلاف آن‌ها که نیاز به حداقل چند ساعت برای تایید مدارک دارد در اینجا تنها با گذشت 30 دقیقه از ارسال مدارک می‌توانید احراز هویت خود را تایید نهایی کنید. حال با تایید حساب می‌توانید برای انجام معاملات خود و سپرده گذاری و یا خرید و فروش بر روی بروکر مورد نظر اقدام نمایید.
البته باید توجه داشته باشید که برخی از بروکرها نیز همانند صرافی‌ها نیاز به احراز هویت برای انجام معاملات بر روی آن را ندارند.

مزیت صرافی ارز دیجیتال نسبت به بروکر

در صرافی زمانی که شما یک فرصت مناسب (یک فرصت ایده آل برای قیمت بیت کوین) به دست آورید می‌توانید در همان لحظه به خرید و یا فروش و یا مبادله ارز دیجیتال خود بپردازید. اما این مسئله برای کارگزاری‌های به این صورت نیست. در بروکرها شما زمانی می‌توانید معاملات انجام بدهید که در معرض دارایی‌های با نقدینگی بالا قرار داتشته باشید. علاوه بر این از دیگر مزیت صرافی نسبت به بروکر این است که در کارگزاری‌ها، هر نوع وثیقه‌ای را قبول ندارند و باید وثیقه‌ای را برای قفل شدن در نظر بگیرید که از نقدینگی بالایی برخوردار باشد.
یکی از بهترین کارها برای انجام معاملات و مبادلات خود و رسیدن به سود بالا این است که از هر دو بستر یعنی صرافی و بروکر به صورت همزمان استفاده نمایید.

چگونه می‌توانیم کارگزاری یا صرافی مناسب انتخاب کنیم؟

صرافی ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانید بهترین بروکر را برای انجام معاملات و سرمایه گذاری‌های خود انتخاب نمایید می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:
•    در ابتدا برای اینکه بتوانید یک کارگزاری خوب را انتخاب نمایید بایستی نهایت دقت را داشته باشید که این کارگزاری از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
•    علاوه بر این باید دارای امنیت بسیار بالایی برای جلوگیری از هک شدن و ورود حمله به آن داشته باشد در نتیجه به سیستم‌های امنیتی پیشرفته آن نیز توجه لازم را داشته باشید.
•    نکته مهم دیگر در انتخاب یک کارگزاری این است که توجه داشته باشید که بتوانید از طریق موبایل و یا سیستم کامپیوتری به راحتی به کارگزاری مورد نظر خود متصل شوید.
اما برای اینکه بتوانید یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن و خوب را برای انجام مبادلات و معاملات ارز دیجیتال خود انتخاب کنید بایستی به موارد زیر توجه نمایید:
•    در ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که صرافی مورد نظر شما نرخ‌های واقعی ارزهای دیجیتال به عنوان مثال قیمت بیت کوین را در لحظه نشان می‌دهد یا خیر.
•    علاوه بر این بایستی از اعتبار صرافی مطمئن شوید به این صورت که نشانه فیزیکی دفتر بر روی سایت مشخص گردیده باشد و دارای یک تلفن ثابت نیز باشد.
•    همچنین صرافی که انتخاب می‌کنید بایستی از نظر تایید احراز هویت سریع عمل کند و شرایط پییچده و دشواری را برای کاربران در نظر نگیرد.
•    صرافی نباید هیچ گونه محدودیتی را بر روی انجام تراکنش‌های کاربران و خرید و فروش‌های آن‌ها داشته باشد.
•    پشتیبانی صرافی در سریع‌ترین زمان ممکن به کاربران خود پاسخ بدهد و بتواند مشکلات پیش آمده برای آن‌ها را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.
•    تعداد ارزهایی که در یک صرافی ارز دیجیتال ارائه می‌گردد تنوع بالایی داشته باشد و تنها به ارزهای معروف و با ارزش بالا در بازار ارزهای دیجیتال اکتفا نکند.

سوالات متداول

1_ سپرده گذاری و برداشت سرمایه بر روی صرافی ارز دیجیتال چگونه انجام می‌گیرد؟
برای اینکه بتوانید سپرده گذاری و یا برداشت را بر روی صرافی ارز دیجیتال انجام بدهید در ابتدا بایستی ارز فیات را به حساب صرافی وارد نمایید و آن را تبدیل به ارز دیجیتال دیگری نمایید. مشکلی که در صرافی‌ها وجود دارد این است که اجازه نگهداری از ارز فیات مانند دلار و یورو را نمی‌دهد و بایستی حتما به جای آن از ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در صورتی که شما بخواهید تراکنش‌های متعددی را بر روی حساب خود انجام بدهید مستلزم پرداخت کارمزد فراوان می‌شوید و کمیسیون بالایی را نیز برای انجام اینکار بایستی پرداخت نمایید.
علاوه بر این برداشت فیات از حساب نیز کمی دشوار است، زیرا برخی از بانک‌های به دلیل اینکه مبدا واریز پول مشخص نیست از انجام این گونه تراکنش‌ها خودداری می‌کنند.
2_ سپرده گذاری و برداشت بر روی بروکرها چگونه صورت می‌گیرد؟
اما در بروکرها به این صورت است که، شارژ حساب بایستی به صورت دلار و یا یورو انجام گیرد و شما نمی‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال اقدام به واریز و یا برداشت از حساب بروکر خود نمایید. این مسئله دقیقا برخلاف صرافی‌ها می‌باشد. البته ممکن است گاهی اوقات کارگزاری هایی را پیدا کنید که این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا بتوانند با کمک ارز دیجیتال فرایند برداشت و یا واریز از حساب را انجام بدهند.
برای اینکه بتوانید بر روی این بستر سپرده گذاری انجام بدهید روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به استفاده از کارت‌های اعتباری، استفاده از کیف پول های الکترونیکی و .... اشاره کرد. این قابلیت بروکرها باعث شده است تا فرایند انجام این گونه از تراکنش‌ها به راحتی صورت گیرند و هیچ کارمزدی از کاربر به ازای انجام این تراکنش‌ها دریافت نمی‌شود.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید به سود خوبی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید باید بتوانید گزینه مناسبی برای انتخاب بستر انجام این تراکنش‌ها پیدا کنید. برای انجام این کار بایستی تمامی جوانب و همچنین نکات مثبت و یا منفی موجود بر روی هر کدام از آن‌ها را در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها و نیازهای خود به انتخاب روش مناسب بپردازید.
صرافی‌ها معمولا به عنوان یک واسطه گر و یا شخص ثالث برای انجام تراکنش‌های شما به واسطه ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند که به ازای هر فرایند تراکنشی که انجام می‌دهید کارمزد مشخصی را از دارایی‌های شما ردیافت می‌کنند. اما بستر بروکر در واقع واسطه‌ای است برای اینکه دو نفر را به عنوان خریدار و فروشنده به یکدیگر معرفی نماید و ارتباطی را بین آن‌ها ایجاد کند. در واقع شما در کارگزاری‌ها می دانید که چه کسی به عنوان واسطه شما قرار داد اما در صرافی نیازی به این موضوع نیست.

منبع: ledger

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال بیت کوین بپردازیم. علاوه بر این مسئله در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که با توجه به این مسئله که بیت کوین پشتوانه خاصی ندارد، ارزش فعلی آن چگونه به وجود آمده است. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی رمز ارز بیت کوین را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشیدد تا عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بیت کوین را خدمت شما عزیزان شرح دهیم و هر یک را به صورت مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، ممکن است تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا رمز ارز بیت کوین پشتوانه دارد یا خیر؟ چه چیزی باعث شده است که رمز ارز بیت کوین چنین ارزشی پیدا کند؟ آیا خود بیت کوین به صورت ذاتی دارای ارزش است؟ حال در این مقاله ما قصد داریم به بررسی پاسخ این قبیل سوالات بپردازیم و به آنان پاسخ دهیم.
شاید این گونه به نظر برسد که خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش کار چندان خوبی نیست، دلیل این سخن نیز این است که بسیاری از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال بدون پشتوانه هستند. این مسئله در حالی است که دلار کشور آمریکا نیز هیچ ارزش ذاتی ندارد و بدون پشتوانه به کار خود ادامه می‌دهد. حال در این مقاله قصد داریم نگاهی به پول‌های پشتوانه دار بیاندازیم و سپس به معرفی رمز ارز بیت کوین و چگونگی ارزشمند شدن آن اشاره کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پشتوانه ارزها و توافق نامه برتون وودز

تا سال 1971 میلادی، پشتوانه سازی به واسطه کالاهای با ارزشی به مانند طلا صورت می‌گرفت. قبل از این که پول کاغذی اختراع شود، پول رایج در تمامی دنیا به شکل سکه‌هایی از طلا و نقره بود. علاوه بر این مسئله، بعد از جنگ جهانی 1971 میلادی، اکثر کشورهای جهان تحت تواقف بزتون وودز به کار خود ادامه می‌دادند.
بر اساس تواقف نامه وودز، مبادلات ارزی با پشتوانه طلا صورت می‌گرفت و ارزش آن همواره ثابت در نظر گرفته می‌شد. این تواقف نامه در سال 1944 میلادی به منظور ایجاد یک سیستم پولی بین المللی مورد مذاکره قرار گرفت. در این تواقف نامه نمایندگانی از 44 کشور دنیا حضور داشتند، که هدف اصلی آنان ایجاد یک سیستم مالی معتبر و کارآمد و نیز جلوگیری از کاهش ارزش ارز بود.
سیستم وودز علاوه بر ایجاد یک سیستم پولی معتبر، دو سازمان تحت عنوان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را نیز تاسیس کرد. این مسئله کاملا درست است که سیستم برتون وودز در سال 1970 به صورت کامل متوقف شد،اما صندوق پول بین المللی و بانک جهانی هنوز هم ستون مستحکمی برای مبادلات ارزی بین کشورها می‌باشد. به صورت خلاصه می‌توان گفت که در دوره برتون وودز اقتصاد جهانی رشد چشمگیری کرد و از طریق سیاست‌های اقتصادی کینزی، دولت‌ها توانستند نوسانات اقتصادی را تا حدود کاهش دهند و به نابسامانی وضعیت اقتصاد کشورها ثبات ببخشند.

رمز ارز بیت کوین

پایان دوران پول‌های با پشتوانه و انقلابی در سیاست‌های پولی

در سال 1971 میلادی با توجه به این مسئله که عرضه طلای کشور آمریکا برای تامین دلارهای در گردش، کافی نبود، رئیس جمهور کشور آمریکا ریچارد نیکسون تعلیق موقف تبدیل دلار به طلا را متوقف کرد. همین مسئله باعث شد تا که توافق نامه برتون وودز برای همیشه متوقف شود. این رخ داد را شوک نیکسون نامیدند. بعد از حذف سیستم برتون وودز، قیمت طلا آزاد شد و کشورها قادر بودند به صورت آزادانه هر نوع ارزی که می‌خواهند را برای مبادلات کشور خود در نظر بگیرند. دقیقا در همین زمان بود که بسیاری از دولت‌ها تصمیم گرفتند تا که از ارز فیات برای مبادلات خود استفاده کنند و دیگر برای ارزهای خود پشتوانه کالا قرار ندهند.

ارزهای بدون پشتوانه (ارز فیات)

با توجه به این مسئله که سیستم برتون وودز متوقف شده بود، پشتوانه سازی ارزهای فیات به واسطه کالا نیز به صورت کامل از بین رفت و بعد از آن، سیاست‌های دولتی کشورها به این سمت رفت که از ارزهای فیات استفاده کنند. ارزهای فیات به آن دسته از ارزهایی گفته می‌شود که دارای پشتوانه نیستند و ارزش ذاتی از خود ندارند.
این نوع ارزها به دستور یک کشور و یا دولت قانون گذاری خواهند شد و ارزش اعتبار پیدا خواهند کرد. در حال حاضر تمامی پول‌های موجود در جهان از نوع ارز فیات می‌باشد. به بیان ساده تر در حال حاضر ارز فیات به کار رفته در کشورها دارای ارزش ذاتی نیست و ارزش آن با فاکتورهایی به مانند میزان تولید ناخالص مشخص خواهد شد.

بیت کوین چه پشتوانه‌ای دارد؟

رمز ارز بیت کوین یک شبکه پرداخت نو پا و جدید می‌باشد که توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو خلق شده است. این رمز ارز در سال 2009 میلادی کار خود را به عنوان ارز دیجیتال آغاز کرد. به مانند سایر ارزهای فیات موجود در دنیا، کالاها را نمی‌توان به عنوان پشتوانه برای رمز ارز بیت کوین در نظر گرفت. رمز ارز بیت کوین یک ارز غیرتمرکز است.
این مسئله به این معنی است که رمز ارز بیت کوین توسط هیچ نهاد و یا سازمانی کنترل نخواهد شد و افراد بسیار زیادی در اداره این رمز ارز سهیم هستند. همان طور که می‌دانید، متمرکز بودن یک ارز فیات موجب خواهد شد تا که قدرت به دست یک سری افراد خاص بیافتد. رمز ارز بیت کوین این مشکل را به صورت کامل حل کرد و قدرت کنترل را میان دارندگانش تقسیم کرده است.
این مسئله که بیت کوین قدرت خود را در میان کاربران خود تقسیم کرده است، ایده بسیار جذاب و نوینی می‌باشد، اما به واسطه این نوع ارز شما تنها قادر خواهید بود به صورت اینترنتی معاملات خود را انجام دهید. البته با توجه به این مسئله که جهان روز به روز بیشتر به اینترنت وابسته می‌شود، بیت کوین به عنوان یک رمز ارز محبوب در میان فعالان بازار ارز دیجیتال، توانسته است توجه بسیاری از فعالان بازار را به عنوان یک رمز ارز مطمعن برای سرمایه گذاری جذب کند و اعتماد بسیاری از فعالان بازار را به دست آورد.
همان طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، رمز ارز بیت کوین به مانند سایر ارزهای فیات پشتوانه ندارد، اما بر خلاف تمامی ارزهای فیات سنتی، بیت کوین دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی است که باعث شده است این رمز ارز خاص و ویژه شود. به عنوان مثال این رمز ارز باعث شده است تا که نیاز به اعتماد در معاملات به صورت کامل از بین برود.
همان گونه که گفتیم در حال حاضر رمز ارز بیت کوین یک ابزار مناسب برای انجام معاملات در بستر اینترنت می‌باشد که به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهد. غیرمتمرکز بودن رمز ارز بیت کوین به این رمز ارز کمک شایانی را در زمینه جذب کاربران کرده است. همچنین جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، به واسطه قوانین شفاف کنترل خواهد شد و جایگزین بسیار مناسبی برای ارزهای فیات می‌باشد.

چه چیزی به بیت کوین ارزش می‌دهد؟

رشد قیمت بیت کوین در چند سال اخیر و مزایا و خصوصیات منحصر به فردی که این رمز ارز دارد، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. همان طور که می‌دانید در سیستم سنتی، پول‌ها به واسطه بانک مرکز ایجاد خواهند شد و میزان عرضه آنان، متناسب با نیازها و خواسته‌های دولت تنظیم و کنترل خواهد شد. این مسئله در حالی است که بیت کوین از این رویه پیروی نخواهد کرد و دارای عرضه محدودی می‌باشد و از طرفی نیز کنترل ارز دیجیتال بیت کوین بر عهده تمامی دارندگان رمز ارز بیت کوین می‌باشد.
در ادامه این بخش قصد داریم شما عزیزان را با برخی از پشتوانه‌های بیت کوین که به آن ارزش می‌دهند آشنا کنیم.
1. حذف واسطه‌ها: به دلیل حذف واسطه و یا همان شخص ثالث در معاملات، دیگر فعالان بازار ارز دیجیتال نیازی به پرداخت کارمزد زیاد برای انجام معاملات خود نخواهند داشت. برای همین نیز پرداخت‌های بین المللی به واسطه بیت کوین بسیار راحت و آسان است و کارمزد بسیار اندکی نیز دارد.
2. خاصیت ضد تورمی: بیت کوین هیچ یک از مشکلات ارز فیات و یا همان پول رایج را ندارد و مشکلاتی از جمله تورم و چاپ بیش از حد و یا توقف تولید برای این رمز ارز وجود ندارد.
3. زمان و عرضه محدود: همان طور که می‌دانید ارزهای فیات به واسطه دولت ایجاد خواهند شد و بسته به نیاز دولت‌ها تولید و عرضه آنان تنظیم می‌گررد. این در حالی است که بیت کوین به واسطه یک ثابت جهانی تنظیم می‌گردد. پس با توجه به این مسئله که عرضه بیت کوین محدود است، فعالان بازار ارز دیجیتال استقبال بیشتری از رمز ارز بیت کوین برای سرمایه گذاری خواهند کرد.
4. شفافیت: سیاست‌های پولی به کار رفته در شبکه بیت کوین یکی از مهمترین ویژگی‌های رمز ارز بیت کوین است. همه کاربران شبکه بیت کوین به دفترچه تراکنش‌های صورت گرفته در رمز ارز بیت کوین دسترسی خواهند داشت. برای همین نیز می‌توانند تراکنش‌های انجام شده در شبکه را به صورت کامل رصد کنند. همین مسئله سبب شده است تا که انجام عمل کلاهبردارانه و سودجویانه در شبکه رمز ارز بیت کوین کاری بسیار سخت و به نوعی غیرممکن باشد.

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین کیف پول های ارز هلیوم


5. امنیت: پشتوانه ارز دیجیتال بیت کوین، کدهای رمز نگاری شده‌ای می‌باشند که هرگز از بین نخواهند رفت و به هیچ عنوان نیز قابل مشاهده نخواهند بود. انجام معاملات در شبکه رمز ارز بتی کوین بدون نیاز به شخص ثالث انجام خواهد شد و کل سیستم شبکه بیت کوین به واسطه رمزنگاری محافظت خواهد شد. فناوری همتا به همتا یک نوع ارتباط نامتمرکز است که فضای بلاکچین به واسطه آن به کاربران این اجازه را خواهد داد تا که بتوانند ارزهای دیجیتال خود را به واسطه آن بدون نیاز به هیچ گونه واسطه‌ای به حساب شخص دیگری واریز کنند.
6. متن باز بودن: یکی دیگر از خصوصیات رمز ارز بیت کوین این است که این شبکه به صورت کاملا متن باز به کار خود ادامه می‌دهد. این سخن به این معنی است که تمامی فعالان شبکه ارز دیجیتال بیت کوین قادر خواهند بود به کدهای شبکه رمز ارز بیت کوین دسترسی داشته باشند و به صورت کامل روند کار شبکه بیت کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
یکی از خصوصیاتی که باعث شده است رمز ارز بیت کوین  ارزشمند شود، عرضه محدود این ارز دیجیتال می‌باشد. ارز دیجیتال بیت کوین درست به مانند طلا کمیاب است و مقدار جهانی آن ثابت می‌باشد. با استخراج طلا از یک معدن میزان طلای باقی مانده کمتر و کمتر خواهد شدو برای همین نیز استخراج طلای باقی مانده سخت‌تر خواهد شد و به همان میزان ارزش آن طلا نیز بیشتر خواهد شد. رمز ارز بیت کوین نیز دقیقا ب همین شکل است؛ ارز دیجیتال بیت کوین تنها 21 میلیون توکن دارد و با گذشت زمان استخراج رمز ارزهای باقی مانده به مراتب سخت‌تر خواهد شد. همین مسئله باعث شده است که قیمت رمز ارز بیت کوین به مراتب بالاتر برود.
علاوه بر این مورد، یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر روی قیمت بیت کوین، امنیت شبکه بیت کوین می‌باشد. همان طور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال و یا حتی ارزهای فیات امنیت قابل قبولی را ندارند. این مسئله در حالی است که ارز دیجیتال بیت کوین بالاترین میزان امنیت را در میان سایر ارزها دارد و به نوعی می‌توان گفت که نفوذ به شبکه بیت کوین برای عمل‌ سود جویانه کاری تقریبا غیرممکن خواهد بود.

امنیت شبکه بیت کوین چونه تامین می‌شود؟

ارزش رمز ارز بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین بر پایه فناوری بلاکچین پایه ریزی شده است و یک شبکه کاملا غیرمتمرز می‌باشد. اطلاعا در این شبکه بر روی پایگاه‌های داده و اطلاعات ذخیره خواهد نخواهد شد. در این سیستم اطلاعات هر شخص بر روی سیستم شخصی خودش ذخیره خواهد شد. همین امر منجر خواهد شد تا که هک کردن شبکه ارز دیجیتال بیت کوین کاری تقریبا غیرممکن باشد.
هکران برای این که بتوانند به شبکه ارز دیجیتال بیت کوین دستبرد بزنند، باید به سیستم هزاران گره شبکه نفوذ کنند که این کار به واسطه هزینه بسیار زیادی که نیاز دارد، تقریبا غیرممکن و غیرمنطقی خواهد بود. علاوه بر این مسئله اطلاعات ثبت شده بر روی شبکه بیت کوین غیرقابل تغییر می‌باشند.

آیا ارز دیجیتال بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب داده شد، همان طور که در این مطلب نیز گفته شد، ارز دیجیتال بیت کوین خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر ارزهای فیات جدا می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که رمز ارز بیت کوین به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود در بازار ارز دیجیتال ادامه می‌دهد و کنترل آن بر عهده شخص خاص و یا نهاد خاصی نیست و این دارندگان این رمز ارز هستند که بیت کوین را کنترل خواهند کرد. پس با توجه به مزایایی که بیت کوین دارد شما عزیزان قادر خواهید بود با خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری خوب و مطمعن را برای خود انجام دهید.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که از آنجایی که بازار ارز دیجیتال نوسانات بسیار زیادی را دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از خرید بیت کوین، حتما تحلیل بیت کوین را انجام دهید تا در مورد آینده این رمز ارز اطلاعات خوبی را داشته باشید.
به واسطه این کار شما قادر خواهید بود در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید رمز ارز بیت کوین کنید و از معامله خود سود کسب کنید.اما در غیر این صورت اگر بدون تحلیل و برنامه اقدام به خرید بیت کوین کنید، نه تنها سودی عاید شما نخواهد شد، بلکه در معامله خود دچار ضرر و زیان نیز خواهید شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با لایلی که رمز ارز بیت کوین را با ارزش کرده است آشنا کنیم و به بررسی هر یک از آنان بپردازیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال بیت کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد و ارزش این رمز ارز از فاکتورهای دیگری رفته شده است که به برخی از آنان در این مطلب اشاره کردیم. به عنوان مثال یکی از دلایل با ارزش بودن ارز دیجیتال بیت کوین، حذف واسطه‌ها برای معاملات می‌باشد.
به واسطه حذف واسطه‌ها دیگر فعالان بازار ارز دیجیتال قادر خواهند بود معاملات خود را با کمترین میزان کارمزد انجام دهند. همچنین به واسطه این خصوصیت انجام تراکنش‌های بین المللی در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که رمز ارز بیت کوین خصوصیات منحصر به فردی دارد، اما از طرفی این رمز ارز معایبی را نیز دارد که از جمله آنان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مقیاس پذیری شبکه بیت کوین بسیار پایین است. پس با توجه به این مسئله، اگر شما عزیزان قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که اطلاعات جامع و کاملی از این رمز ارز به دست آورید و تنها به این مقاله برای خرید بیت کوین اکتفا نکنید.
 

مرجع: decrypt

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰

خرید تتر در کشور ایران یکی از سوالات پرتکرار در بین کاربران ارزهای دیجیتال است و نحوه خرید آن نیز مورد سوال است. در این مطلب به بررسی و نحوه خرید تتر در بازار تجاری برای ایرانیان می‌پردازیم. در کریپتو بیش از هزاران سکه و ارزرمز با هدف خاص وجود داردولی در بین این توکن‌ها سکه‌هایی به نام استیبل کوین هستند که با نرخ ثابتی در بازار ارز رمز در حال فعالیت هستند.
یکی از مهمترین این استیبل کوین‌ها می توان به توکن تتر در بازار تجاری آنلاین اشاره نمود. خرید و قیمت تتر در این بازار و تراکنش‌های آن بسیار بین کاربران رواج دارد. در حالت کلی میتوان بیان کرد که تتر به مثل دلار در بازار واقعی عمل می‌کند ولی با این تفاوت که در دنیای تجاری آنلاین است. کاربران عزیز قادر خواند بود که توکن تتر را در صرافی‌های معتبر خرید و فروش کنند.
اگر تریدرها علاقه دانرد که دلار را مورد تراکنش قرار بدهند، بدون هیچ زحمتی با خرید تتر این را برای خود ساده کنند. این نکته را باید دانست که قیمت تتر با دلار کمی متفاوت است. کاربران مبتدی و تریدرهای بازار اگر هدفتان خرید توکن تتر در بازار ارز دیجیتال است، این مقاله را از دست ندهید. در این بخش به نحوه خرید تتر در ایران نیز پرداخته می‌شود و اشاره‎ای به قیمت تتر نیز خواهیم داشت.

نگاهی کلی به توکن تتر در بازار کریپتو

یکی از استیبل‌ کوین‌های بازار ارز دیجیتال، تتر است که توسط اپراتور تتر در سال 2014 استارت کار خود را زد. اپراتور لیمیت تتر توسط شرکت بیت فینکس در بازار ارز جهانی راه اندازی شده است. صرافی بیت فینکس یکی از صرافی‎ای معروف هنگ کنگ بوده که در ارزهای دیجیتال مستقر شروع به کار کرده است. قیمت تتر که به عنوان یک استنبل کوین شناخته می‌شود دارای یک نرخ ثابت در بازار ارز رمزنگاری است. این مطلب نشان می‌دهد که دارایی ها با ارتباط بین ارزهای دیجیتال بازار فارکس خود را از نوسان‌های بازار حفظ می‌کنند.

 

نحوه خرید تتر در ایران


توکن تتر را می‌توان به سکه و پولهای واقعی بازار به مانند دلار آمریکا، یورو و فرانک و یا با سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها ارتباط داد. ارزش و قیمت تتر در این بازار وابسته به دلار آمریکا بوده و با آن متصل شده است. این ادعای توکن تتر که در بازار کریپتو با ارزهای دیگر به نسبت یک به یک با دلار بوده و نرخ آن ثابت است. این نسبت یعنی اینکه به ازای هر تتر در لمینیت تتر یک دلار ذخیره شده و قابلیت خرید دارد. هر کاربری با واریز کرد 20 دلار به کیف پول تتر خود معادل 20 سکه تتر در حساب او ایجاد می‌شود.  
این نکته که خاصیت استیبل بودن این ارز سبب شده کاربران و تریدرها به سمت آن بیایند تا از دارایی و سکه‌های خود در برابر نوسانات بازار تجاری در امان نگه دارند. تتر به مانند یک سپر در برابر هجوم این نوسانات از سکه کاربر محافظت می‌کند.
دو سکه مهم و معروف در بازار یعنی اتریوم و بیت کوین به هیچ کالا و یا پولی ارتباط ندارند. به همین خاطر سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، خرید توکن تتر را راهی برای در امان نگه داشتن دارایی خود می‌دانند و در صورت ریزش بازار خسارت کمتری را متحمل شوند.
البته علت دیگری نیز برای خرید تتر در بازار ارز دیجیتال برای کاربران وجود دارد و آن قدرت تراکنش این توکن است. این سکه را میتوان به هر نقطه و کیف پولی در دنیا انتقال داد. این ارز به تمام پول های رایج دنیا از جمله دلار، یورو و حتی ریال ایران می تواند تبدیل شود. کاربران با این ارز به راحتی می‌توانند بیت کوین را در بازار مورد تراکنش قرار دهند.

نحوه خرید تتر در کشور ایران

برای اینکه ایرانیان بازار ارز دیجیتال ارز تتر را بتوانند خریداری کنند، سه روش در این مقاله بررسی می‌گردد. در این بخش به این سه روش اشاره کلیدی با ذکر نکات مهم برای تریدرها خواهیم داشت تا در کنار تراکنش آن از خرید لذت ببرند.
•    به صورت آنلاین
•    به صورت حضوری
•    از طریق شخص

الف) خرید تتر با روش آنلاین

این روش بسیار کاربردی و مهمترین راه برای خرید و فروش تتر در بازار ارز دیجتال محسوب می‌شود. در ابتدا باید گامی به سمت یک صرافی ایرانی و معتبر در بازار ارز بردارید. این را باید دانست که در کشور ما ایران صرافی‌های متفاوتی در حال فعالیت هستند. در صورتی که از صرافی معتبر خبر ندارید از وب سایت ما اطلاعات کامل در مورد آنها بدست آورید. در کنار صرافی‌های معتبر خبری از قیمت و ارزش توکن و استیبل کوین دیگر نیز خبر بگیرید و خود را آشنا به آن بدانید.
بعد از اینکه گام اول را محکم برداشتید و صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کردید در آن صرافی به دنبال ثبت نام و احراز هویت شخصی خود در بازار ارز باشید. گام دوم تایید هویت از طرف صرافی است و به شما برای خرید تتر مد نظر کاربر اجازه ورود می‌دهد.
این نکته طلایی را باید در نظر داشت که استیبل کوین تتر را به علت مشکلات به وجود آمده مانند تحریم اقتصادی از صرافی ایرانی به طور مستقیم به صرافی خارج از کشور واریز نکنید. برای این کار از رابط‌های مطمئن به مانند کیف پولهای سخت افزاری برای کار خود استفاده نمایید. این مطلب نشان از آن دارد که توکن تتر را در کیف پول خود واریز کنید و از طریق این کیف پول دییتالی به سراغ صرافی معتبر در خارج از کشور بروید. با این کار تتر شما در امان خواهد بود و نگرانی بابت از دست دادن توکن خود ندارید.

ب) خرید تتر با از طریق حضوری

در این نوع راه کاربر با حضور خود رد صرافی مورد نظر توکن تتر ار خریداری می‌کند. این نوع روش را کسی به تریدرها در بازار ارز رمز پیشنهاد نمی‌دهد زیرا در این مرحله و روش کاربر با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. یکی از مهم ترین مشکلات در این روش دزدان سایبری در کمین کاربر هستند. اگر تریدر مبتدی به حساب می‌آیید در صورت انجام این روش و واریز غلط توکن به حساب غیر خود دیگر خبری از توکن و سکه در حساب کاربری شما نیست و این صد در صد ضرر به شمار می‌آید.  
به جزء این مشکل یک سری مشکلات به دنبال این روش برای کاربر پیش می‌آید که سرانجام ناخوشایندی برای تریدر است. برای خرید تتر حتما از صرافی معتبر ارز دیجیتال که در این زمینه در حال فعالیت غیر حضوری است مورد استفاده قرار دهید. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که از صرافی معتبر چ ایرانی و چه خارجی برای ترید کردن استفاده کنید.

ج) از شخص تتر خریداری کنید.

روش سوم که در این به آن اشاره خواهیم داشت، خرید تتر به روش فرد به فرد است. این روش به اینگونه است که برای خرید تتر از شخص دیگری استفاده می‌کنید و از آن خریداری می‌کنید، چه به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین. این روش دارای کی سری معایب و مزایایی است که این روش نیز به کاربران بازار ارز دیجیتال توصیه نمی‌شود و به دنبال روش اول باشید.
این روش در صورتی قابل قبول است که شخص مورد معامله برای کاربر قابل اعتماد باشد. ولی در این حالت به عوامل امنیتی آن توجه کنید چه را که ممکن است با یک لغزش تمام دارایی خود را به دست هکرها بسپارید. در صورتی که نسبت به فرد مورد نظر شناختی ندارید به سراغ معامله ارز تتر با آن فرد نروید. در برخی از موارد با روشهایی بسیار ساده از کاربر ساده لوح اخاذی کرده و تمام دارایی آن را در یک چشم به هم زند، بالا می کشند و فرد دستش به جایی بند نیست.
در کل بهترین روش برای خرید تتر در بازار ایران استفاده از صرافی‌های ارز رمز معتبرو آنلاین است. در صورت مشکوک بودن به صرافی ارز دیجیتال، با تغییر این صرافی و انتخاب یک صرفی معتبر در بازار کریپتو و مشاوره دقیق از کاربران با تجربه به سراغ خرید توکن‌های بازار بروید.

آموزش اولیه توکن تتر در صرافی‌های ایران در یک نگاه

در این بخش از مطلب هدف ما آموزش گام به گام خرید ارزهای دیجیتال به مانند تتر در صرافی است. این روش برای ایرانیان داخلکشور توضیح داده شده و این کاربران از آن لذت ببرند. مراحل به ترتیب عبارتند از:
•    نصب یک کیف پول معتبر؛ نرم افزاری و یا سخت افزاری
•    انتخاب بهترین و معتبرترین صرافی ایران برای ارز تتر
•    نحوه خرید تتر در بازار
•    انتقال سکه تتر به کیف پول خود در یک مرحله
قبل از شروع خرید و فروش تتر در بازار ارز دیجیتال چه در ایران و چه در خارج از این کشور باید یک سری نکات کلیدی را بدانید تا درتراکنش‎های خود موفق باشید و بهترین سود را از بازار کریپتو بردارید.
1.    در ابتدای هر کاری در این بازار یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال خود ایجاد کنید، این کیف پول را در جایی مناسب نگهداری و نصب کنید.
2.    تنوع و تعداد این کیف پولها بسیار زیاد است و کاری سختی برای تریدرها در بازار ارز دیجیتال شده است و باید در ادامه به انتخاب درست این کیف پول اشاره‌ای داشت.
برای اینکه در کیف پول انتخاب درستی داشته باشید نکات مهمی را از چشم نندازید و مد نظر بگیرید به عنوان مثال : پشتیبانی این کیف از رمز ارز مورد نظر کاربر، قابلیت آپدیت دارد یا نه، نوع رابط و کلید خصوصی این کیف پول و غیره را مد نظر بگیرید.
این اطمینان را باید داشت که کیف پول مد نظر کاربر آیا از توکنی که می‌خواهد بخرد حمایت می‌کند یا نه. پشتیبانی این سکه از طرف کیف پول بسیار حائز اهمیت است ولی در مورد ارزهای تتر این نگرانی نابجا است. همه کیف پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال از توکن تتر حمایت و پشتیبانی کرده زیرا یکی از بهترین استیبل کوین‎های جهان ارز رمز به شمار می‌آید.
تریدرها و کاربران عزیز بازار ارز دیجیتال این نکته را در نظر داشته باشید که کیف پولهای آنلاین را از سایت‌های معتبر دانلود کنید و این کیف پول را از هر جایی دانلود و نصب نکنید. در صورت خطا در این امر و سهل انگاری سبب پایین آمدن امنیت و ایمنی کیف پول خود و از دست دان دارایی خود می‌شوید. کیف پول نرم افزاری نامعتبر یعنی لقمه چرب برای دزدان سایبری در بازار ارز دیجیتال است.
یکی از ویژگی‌های مهم در بازار ارز دیجیتال و کاربان آن بودن تیم قوی و توسعه دهنده ارز دیجیتال برای کیف پول و شبکه ارز مد نظر است. برای این امر نباید خیلی ساده از کنار ان گذشت البته آپدیت کردن کیف پول نیز مهم است. کاربر با یک سرچ ساده در سایت مورد نظر کیف پول و تاریخ آخری بروز رسانی ان از اهمیت، امنیت و اعتماد کاربران و تیم پشتیبان آن خبردار می‌شود. به عنوان مثال اگر کیف پولی هر چند روز یک بار نسخه آپدیت ان بیاید یعنی دارای اعتبار و کاربران معتبری در بازار ارز دیجیتال هستند و پیشنهاد هر کاربری استفاده از ان کیف پول برای دارایی شما است.

داشتن کلید خصوصی و رابط کاربری خوب در کیف پول

خرید تتر در ایران

در بیشتر موارد کیف پول های ارز رمز در بازار به صورت منبع باز یا متن باز برای کاربران ارائه می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که قبل از انتقال سکه ارز دیجیتال به کیف پول مورد نظر کلید خصوصی بر روی آن ذخیره شود و هیچ فرد و کاربی به این کلید دسترسی نداشته باشد. در غیر این صورت مورد حمله هکرهای فرصت طلب بازار قرار می‌گیرد.
رابط کاربری راحت و مناسب از دیگر ویژگی های یک کیف پول خوب برای تریدرها و خریداران ارز دیجیتال است. کیف پول با رابط خب سبب رغبت بیشتر کاربران به سمت آن می‌شود و کار را برای تریدرها در بازار چه با تجربه و چه مبتدی ساده می‍کند.
هر کاربری بعد از انتخاب یک کیف پول مناسب به دنبال یک صرافی معتبر در بازار ارز دیجیتال باید باشد. فروشنده مورد اعتماد فقط صرافی نیست بلکه یک شخصحقیقی نیز کار فروشنده را برای کاربر بازی می‌کند. این پیشنهاد ما را رد نکنید به علت بالا بودن دزدان سایبری در این بازار استفاده از صرافی معتبر بسیار اصل مهم و کلیدی است. دارایی خود را در جای امن سرمایه کنید.
برای خرید یک صرافی راه های زیادی وجود دارد که عبارتند از:
•    سرچ در گوگل و دنیای شبکه اجتماعی
•    استفاده و بهره وری از باتجربه‌های بازار ارز رمز
•    مشاهده تبلیغات و وبلاگ‎ها
•    میزان هزینه به بلاگر و تبلیغات در آن صرافی
•    اینستاگرام و دنیای فیسبوک و تعدا لایک و چک کردن کامنت‎ها

یک سوال مهم؛ آیا خریدن ارز تتر در ایران قانونی است؟

این را میدانید که بازار کریپتو در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار رونق گرفته ودر حال رشد سریع است. در این میان برخی از دولت‌ها و به ویژه دولت ایران برای این رمز ارزها قانون و قواعد خاصی را تعیین نکرده‌اند. بان ملی مرکزی ایران در سال‌های اخیر (از سال 97) برای تراکنش و معاملات ارزهای دیجیتال در بازار بزرگ آنلاین جهانی یک سری بندها را وضع کرده است. در این بندها خبری از ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیست.
این بندهایی که توسط بان مرکزی برای ارزهای دیجیتال و سکه در سال 97 اعلام شد به شرح زیر است:
•    بانک ملی مرکزی در مورد صدور و انتشار این ارزهای دیجیتل در بازار هیچ گونه مسئولیتی ندارد وتمام این مسئولیت‌ها در این زمینه بر روی تیم توسعه هنده ارز رمز است.
•    برای تراکنش ارزهای دیجیتال در بازار در صرافی‎های دیجیتال با مقررات و شرایط گفته شده باید تریدرها تراکنش و خرید و فروش ارز را داشته باشند.
•    روش پرداخت یک محصول یا کالا به کمک توکن‎های دیجیتالی ممنوع است. به عنوان نمونه اگر فردی دارای یک فروشگاه پوشاک لباس مردانه است برای دریافت پول خود بابت جنس فروخته شده نمی‌تواند رمز ارز از خریدار گرفته و یا بالعکس ارز دیجیتال بابت باقی پول طرف پرداخت کند.
با نگاهی به بندهای تعریف شده و عرض از بانک مرکزی ایران، خرید و فروش ارزهای رمزنگاری در ایران جرم محسوب نمی‌شود و از طرفی در صورت ربوده شدن دارایی دیجیتالی این کاربران در بازار ارز دولت ایران هیچ گونه مسئولیتی را قبول دار نیست. در صورت از دست دان دارایی فرد به خاطر دزدان سایبری دولت اعلام بی طرفی نموده و خود کاربر و مال باخته باید از مراجع قانونی و دولت های مربوطه پیگیر این کلاهبرداری اینترنتی از دارایی خود باشد.

جمع بندی

همان طور که در مطالب فوق مورد بررسی و عرض قرار گرفت که چگونه توکن تتر را در بازار ارز دیجیتال میتوان خرید کرد و یا اینکه برای انتقال و ذخیره از چه کیف پولی کمک گرفت، حرفهایی به میان آمد. این نکته را که از افراد ناشناس برای توکن تتر دست به خرید نزنید و در اقدام حضوری باید بیشتر گوش به زنگ باشید. شاید پای هر لبخندی و تبلیغات غلطی دامی برای دارایی شما گذاشته اند.  
مشکلات به وجود آمده فقط در از دست دادن دارایی از طریق دزدان سایبری در بازار نیست بلکه بسته شدن و عدم معاملات از طرف خود شبکه تتر برای کاربر مشکل بعدی است. در صورتی که توکن تتر شما مشکل دار باشد مشکلات بعدی به دنبال خواهد آورد و سبب بسته شدن کل دارایی کاربر برای یک مدت طولانی گردد.

مرجع: coingecko

 

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با چند نکته مهم در رابطه با معامله رمز ارز بیت کوین آشنا کنیم که به واسطه آن قادر خواهید بود به راحتی تراکنش‌های خود را در شبکه ارز دیجیتال بیت کون انجام دهید. پس با توجه به این مسئله اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی رمز ارز بیت کوین را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در مورد نحوه تراکنش بیت کوین ارائه دهیم.

بیت کوین چیست؟

پیش بینی قیمت بیت کوین

قبل از هر چیزی بهتر است یک توضیح جامع در مورد ماهیت کلی رمز ارز بیت کوین داشته باشیم. در حال حاضر رمز ارز بیت کوین بزرگترین رمز ارز حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. این رمز ارز به صورت کاملا غیرمتمرکز به فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد. از آنجایی که این رمز ارز قدیمی ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، در میان فعالان بازار محبوبیت بسیار بالایی دارد. قیمت بیت کوین در حال حاضر بعد از نزول قیمت شدیدی که تجربه کرده است به 19 هزار دلار رسیده است. رمز ارز بیت کوین در حال حاضر چیزی در حدود 30 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.
علاوه بر این جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که رمز ارز بیت کوین دارای تعداد توکن محدودی است و تمام توکن‌های این شبکه 21 میلیون می‌باشد. محدود بودن توکن در بیت کوین باعث شده است که این ارز دیجیتال ارزش بسیار بالایی را به دست آورد و بسیاری از افراد فعال در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر از این رمز ارز برای ذخیره ارزش از آن بهره می‌برند.

تاریخچه قیمت بیت کوین

رمز ارز بیت کوین در ابتدای کار خود در حوزه ارزهای دیجیتال تا به امروز نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است. اما با تمام این نوسانات این رمز ارز نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر عملکرد بهتری را به ثبت رسانده است. دقیقا به همین خاطر است که در حال حاضر بیت کوین پربازده ترین رمز ارز برای سرمایه گذاری می‌باشد.
قیمت بیت کوین در ابتدای راه خود کمتر از یک دلار بود. این رمز ارز راه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت تا این که توانست در سال 2017 رشد خوبی را تجربه کند و قیمت بیت کوین در این برهه زمانی به بیش از 10 هزار دلار رسید. اما این افزایش قیمت باز هم ادامه دار شد و رمز ارز بیت کوین در سال 2021 موفق شد سقف تاریخی خود را بشکند و قیمت بیت کوین در این برهه زمانی به بیش از 50 هزار دلار رسید.
البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این روند صعودی ادامه دار نشد و این رمز ارز در سال 2022 با نزولی شدید همراه شد و در حال حاضر نیز قیمت بیت کوین چیزی در حدود 19 هزار دلار می‌باشد. حال که یک آشنایی کلی با رمز ارز بیت کوین و قیمت آن پیدا کردید، در ادامه به نحوه انجام تراکنش در بیت کوین و خرید و فروش بیت کوین خواهیم پرداخت.
همه چیز در مورد تراکنش‌های بیت کوین
یک تراکنش در رمز ارز بیت کوین به معنی انتقال ارزش و یا همان بیت کوین از یک کیف پول و یا آدرس به یک کیف پول دیگر می‌باشد. به بیان سده تر در زمان انجام یک تراکنش در رمز ارز بیت کوین، یک میزان مشخص از دارایی از کیف پول الف به کیف پول ب منتقل خواهد شد.
همان طور که می‌دانید در بازار مالی سنتی در زمان انجام یک تراکنش پول از حساب برداشت خواهد شد و به یک حساب دیگر منتقل خواهد شد، اما در مورد رمز ارز بیت کوین قضیه از این قرار نخواهد بود و از مدل خروجی خرج نشده تراکنش استفاده خواهد شد. این مدل انجام تراکنش باعث شده است تا که انجام تراکنش به واسطه رمز ارز بیت کوین به نسبت سایر بازارهای مالی سنتی شفاف‌تر و قابل حسابرسی تر باشد.
در روش خرجی خرج نشده بیت کوین، یک دارایی تا زمانی که در یک تراکنش مورد استفاده قرار نگیرد، به عنوان یک خروجی خرج نشده به کار خود ادامه خواهد داد. نودها و یا گره‌های بیت کوین، برای مشخص کردن این که کدام یک از این کوین‌ها حقیقی هستند و چه افرادی قادر خواهند بود از آنان خرج کنند، به خروجی‌های خرج نشده مراجعه خواهند کرد. این مدل از تراکنش در رمز ارز بیت کوین به این شبکه اجازه خواهد داد تا مشکل دو بار خرج کردن به صورت کلی حل شود. به صورت کلی هر تراکنش بیت کوین از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از: ورودی، خروجی و مقدار بیت کوین.
با توجه به این مسئله شما زمانی که قصد داشته باشید رمز ارز بیت کوین را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید، باید پیامی حاوی اطلاعات خروجی و ورودی و مقدار بیت کوین را با استفاده از کلید خصوصی خود امضا کنید. بعد از این که شما این کار را انجام دادید، نودها و یا همان گره‌های شبکه اعتبار تراکنش را مورد بررسی قرار خواهند داد. نودهای شبکه بررسی خواهند کرد که آیا کلیدهای عمومی شما با کلید خصوصی شما طابقت دارد یا خیر، بعد از تایید شده صحت اطلاعات تراکنش به ماینرها ارسال خواهد شد.
ماینرها تراکنش مورد نظر را دریافت خواهند کرد و سعی خواهند کرد تراکنش مورد نظر را به بلاک اضافه کنند. اگر ماینر بتواند بلاک بعدی را پیدا کند، این تراکنش به زنجیره بلاک اضافه خواهد شد و یک بلاک تغییرناپذیر در بلاکچین بیت کوین شکل خواهد گرفت. در نهایت این تراکنش در میان نودهای شبکه به اشتراک گذاشته خواهد شد و هر یک از نودهای شبکه یک نسخه از آن را نزد خود نگه خواهند داشت.

کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟

کارمزد تراکنش بیت کوین بستگی به میزان بیت کوین ارسال شده دارد. در اصل، کارمزد تراکنش بیت کوین به کاربران شبکه بیت کوین نشان خواهد داد که تراکنش آنان در اولویت قرار خواهد گرفت یا خیر. زمانی که یک ماینر یک بلاک جدید را شناسای کند و آن را تایید کند تمامی تراکنش‌های موجود در آن تایید خواهند شد.
بعد از تایید شدن بلاک جدید نیز ماینرها کارمزد تراکنش را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. پس به صورت کلی هر چقدر میزان کارمزد پرداخت شده برای انجام یک تراکنش بیشتر باشد، امکان تایید شدن سریع‌تر آن به واسطه ماینرها بیشتر خواهد بود. از آنجایی که حل محاسبات رمز ارز بیت کوین برای استخراج رفته رفته سخت‌تر خواهد شد، میزان کارمزد دریافتی آنان نیز به مراتب بیشتر خواهد شد تا ماینرها تشویق شوند که فعالیت خود را در شبکه بیت کوین ادامه دهند.

کارمزد تراکنش‌ها به چه صورت تعیین خواهد شد؟

از انجیی که رمز ارز بیت کوین دارای مقیاس پیری پایینی است و بلاک‌های آن تنها 4 مگابایت ظرفیت دارند، تعداد تراکنش‌های موجود در هر بلاک بسیار محدود خواهد بود. برای همین نیز برای یک تراکش بزرگ به تعداد بلاک بیشتری نیاز خواهد بود. پس با توجه به این مسئله برای تراکنش‌های بزرگ کارمزد به مراتب بیشتری دریافت خواهد شد.
همان طور که می‌دانید در صورتی که از کیف پول بیت کوین برای ارسال تراکنش خود استفاده کنید، کیف پول به شما حق انتخاب میزان کارمزد را برای تراکنش بیت کوین خواهد داد. این کارمزد بر اساس میزان ساتوشی به ازای هر واحد محاسبه خواهد شد. به بیان دیگر کل هزینه‌ای که باید بپردازید با ضرب این نرخ در تراکنش شما محاسبه خواهد شد.

تراکنش‌های بیت کوین چقدر طول می‌کشند؟

زمان تایید هر تراکنش در شبکه بیت کوین بستگی به کل فعالیت هش و نیز نرخ هش و کارمزد پرداخت شده به وسیله کاربر دارد. به صورت کلی به صورت میانگین برای تایید هر تراکنش در شبکه بیت کوین 10 دقیقه زمان نیاز است. در صورتی که حجم داده‌های بیت کوین پر شود، تراکنش‌های عقب افتاده به ممپول منتقل خواهند شد. برای این که تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین سریع تر تایید شوند، کاربران باید کارمزد بیشتری را پرداخت کنند. به طور مثال در زمانی که شبکه بیت کوین شلوغ باشد، ممکن است که کارمزد شبکه به مراتب بیشتر شود.

چگونه سرعت تراکتش در شبکه بیت کوین را افزایش دهیم؟

برای این که بتوانید تراکنش خود را با سرعت بیشتری به ثبت برسانید، توصیه ما به شما عزیزان این است که تراکنش خود را در زمان خلوتی شبکه بیت کوین به شبکه ارسال کنید. در این شرایط علاوه بر این که تراکنش شما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، بلکه برای تراکنش خود نیز کارمزد به مراتب کمتری را پرداخت خواهید کرد.

چگونه تراکنش‌های تایید نشده بیت کوین را بازیابی کنیم؟

یک تراکنش تایید نشده در شبکه بیت کوین را می‌توان به دو صورت بازیابی کرد که عبارتند از: استفاده پروتکل جایگزین و روش دوبار خرج کردن با کارمزد بالا. هنگامی که یک تراکنش در شبکه بیت کوین تایید نشود، شما نمی‌توانید کاری را انجام دهید و اقدام به تغییر آن کنید. اما از طرف دیگر شما قادر خواهید بود تراکنش تایید نشده خود را لغو کنید.

 

قیمت بیت کوین


اگر شما بعد از گذشت مدتی تاییدی را دریافت نکردید، قادر خواهید بود تراکنش خود را لغو کنید. پروتکل جایگزین با کارمزد به مراتب بیشتر این امکان را به شما خواهد داد تا که بتوانید تراکنش بیت کوین خود را برای بار دوم در شبکه پخش کنید. در این صورت تراکنش جدید شما به واسطه ماینرها مورد توجه قرار خواهد گرفت و تایید خواهد شد و به این صورت تراکنش قبلی شما لغو خواهد شد.
اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بخری از کیف پول‌ها از این روش پشتیبانی نخواهند کرد. در صورتی که با همچنی مشکلی رو به رو شدید، به جای استفاده از روش قبلی بهترین کار برای شما این خود بود که از روش دو بار خرج کردن استفاده کنید. در این روش شما باید یک تراکنش مشابه با تراکنش قبلی ایجاد کنید. به بیان دیگر در این روش شما باید یک تراکنش مشابه را بار دیگر به شبکه بیت کوین ارسال کنید، اما این بار با هزینه به مراتب بالاتر.

اگر بیت کوین را به آدرس اشتباه ارسال کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

از نظر فنی شما قادر نخواهید بود رمز ارز بیت کوین را به شبکه‌های دیگری به مانند اتریوم انتقال دهید. اما در صورتی که این اتفاق رخ دهد و شما بیت کوین خود را به یک شبکه دیگر ارسال کنید، بیت کوین شما گم خواهد شد و دیگر قادر به بازیابی آن نخواهید بود. از آنجایی که قیمت بیت کوین بسیار بالا است و ارزش بسیار زیادی دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که در مواقع ارسال رمز ارز بیت کوین بسیار به این نکته توجه داشته باشید که آدرس را به درستی وارد کنید.
حال که با نحوه انجام تراکنش در رمز ارز بیت کوین آشنایی پیدا کردید در ادامه این مطلب به قیمت بیت کوین و نحوه تحلیل قیمت بیت کوین خواهیم پرداخت.

نحوه تحلیل قیمت بیت کوین به واسطه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

اساس تحلیل فاندامنتال در رمز ارز بیت کوین این است که این رمز ارز را از نظر اقتصادی و وضعیت جامعه مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. در این روش از تحلیل ما بسته به شرایط کنونی بازار و قیمت بیت کوین در حال حاضر تحلیل خود را انجام خواهیم داد. اما در روش تحلیل تکنیکال ما به واسطه گذشته بازار ادام به تحلیل قیمت بیت کوین خواهیم کرد.
نکته مهمی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که تحلیل تکنیکال یک روش کاملا احتمالی برای پیش بینی قیمت بیت کوین است و هیچ گاه صد در صد پیش بینی درست از آب در خواهد آمد. اما از جهتی نیز این دو تحلیل به ما کمک خواهد کرد تا که بتوانیم رمز ارز بیت کوین را تحلیل کنیم و رمز ارز بیت کوین را در یک قیمت مناسب خریداری کنیم.

نمودار قیمت بیت کوین

یکی دیگر از روش‌هایی که شما عزیزان قادر خواهید بود برای تحلیل بیت کوین از آن استفاده کنید توجه به قیمت بیت کوین خواهد بود. نمودار قیمت بیت کوین به شما نشان خواهد داد که قیمت بیت کوین در برهه زمانی کنونی در چه شرایطی قرار دارد و آیا زمان مناسبی برای خرید رمز ارز بیت کوین هست یا خیر.

خرید بیت کوین به چه صورتی است؟

آسان‌ترین روش برای خرید بیت کوین، خرید از رمز ارز به واسطه صرافی‌های ارز دیجیتال خواهد بود. شما به واسطه صرافی‌ها قادر خواهید بود به واسطه چند کلیک ساده اقدام به خرید بیت کوین کنید. در حال حاضر صارفی بایننس یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید بیت کوین است. اما با توجه به تحریم‌های موجود بر علیه ایران، کاربران ایرانی قادر به استفاده از خدمات این صرافی نخواهند بود و می‌توانند از صرافی‌های دیگری از جمله کوکوین برای خرید بیت کوین استفاده کنند.

خرید بیت کوین در ایران

شما عزیزان قادر خواهید بود رمز ارز بیت کوین را از سایت‌ها داخلی نیز خریداری کنید. در این سایت‌ها همچنین شما قادر خواهید بود به واسطه ریال رمز ارز بیت کوین را خریداری کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که قیمت بیت کوین در صرافی داخلی با صرافی خارجی اختلاف قیمت قابل توجهی دارد و ممکن است در صرافی داخلی برای خرید بیت کوین وجه بیشتری از شما دریافت شود.

آیا رمز ارز بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال از این رمز ارز برای سرمایه گذاری‌های خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که این رمز ارز قدیمی‌ترین رمز ارز حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد، کاربران با اعتماد بیشتری می‌توانند اقدام به سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز کنند. اما توصیه ما به شما عزیزان این است که هیچ گاه با اعتماد کامل به سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای بازار ارزهای دیجیتال نپردازید، زیرا این بازار به دلیل نو پا بودن بسیار پر نوسان خواهد بود و می‌تواند به یکباره دارایی شما را از بین ببرد. به مانند اتفاقی که در حال حاضر برای رمز ارز بیت کوین افتاده است و قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار به 20 هزار دلار کاهش یافته است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ماهیت کلی رمز ارز بیت کوین آشنا کنیم و نحوه انجام تراکنش‌ها شبکه بیت کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. علاوه بر این مسئله در این مقاله به بررسی قیمت بیت کوین و نحوه تحلیل قیمت بیت کوین نیز پرداختیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، در زمان انجام تراکنش در شبکه بیت کوین باید به خوبی حواس خود را جمع کنیم، زیرا در این شبکه در صورت بروز یک اشتباه ممکن است که به یکباره کل دارایی خود را از دست دهید.
در پایان نیز جا دارد این را بگوییم که این کاملا درست است که رمز ارز بیت کوین قدمی ترین و بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری می‌باشد، اما با توجه به نزول قیمت بیت کوین در چند ماه اخیر، توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز تحلیل‌های خود را از روند قیمت بیت کوین انجام دهید و با خیالی آسوده تر اقدام به سرمایه گذاری بر روی آن کنید تا در سرمایه گذاری خود دچار ضرر و زیان نشوید.

 

مرجع: cryptodaily

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


به داده‌ها و اطلاعات که از تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شود بلاک می‌گویند. درستی انجام تراکنش‌ها و طبقه‌بندی اطلاعات در این بلاک‌ها نیاز به پردازش سریع دارد. از آنجایی که این شبکه به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند، هیچ شبکه‌ایی برای نظارت  و پردازش این اطلاعات وجود ندارد. کامپیوتر‌ها این پردازش‌ها را انجام می‌دهند و به این کار استخراج می‌گویند. در استخراج ماینر‌ها کامپیوتر‌های خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهندد تا به شبکه کمک کنند که اطلاعات را پردازش کند، در انتها هر بلاک که پردازش می‌شود درصدی از آن بلاک یا کارمزدی را به ماینر به عنوان پاداش می‌دهد که این پاداش می‌تواند، کوین یا درصدی از تراکنش مورد نظر باشد. استخراج  تنها با حل معما‌های ریاضی صورت می‌گیرد وبه صورت میانگین در هر ده دقیقه یک بلاک ساخته می‌شود که به کمک الگوریتم‌هایی که ماینر‌ها برای حل بلاک‌ها به کار می‌برند بلاک را را حل می‌کنند.

رمزارز فایل (FIL) رشد بسیار خیره کننده‌ایی را در 2021تجربه کرد، همین رشد باعث شد که توجه سرمایه گذاران به ماینینگ و استخراج فایل کوین جلب شود. سرمایه گذاران بسیاری وارد این حیطه شدند البته این نکته را نیز باید دانست که کسانی که می‌خواهند وارد بازار استخراج و ماینینک شوند ؛ استخراج بیت کوین کار بسیار راحتی نیست. سرمایه گذاران برای ورود به حیطه ماینینگ واستخراج باید دستگاه‌ها و سیستم‌های قدرتمندی و سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند. ولی سرمایه گذارانی که می‌خواهند کوین FIL را استخراج کنند، نیاز زیادی به تجهیزات پیشرفته و سرمایه اولیه زیادی ندارند، فرایند ماینینگ این رمز ارز در ابتدای ورود خود به دنیای بلاک چین است و سرمایه گذاران  می‌توانند یا سرمایه گذاری و ماین کردن در این رمز ارز  سود قابل توجهی را به دست بی‌آورند. در ادامه این مقاله خواهیم پرداخت که استخراج بیت کوین و فایل کوین چه تفاوتی با یکدیگر دارد و فعالیت کردن در کدام یک می‌تواند سود بیشتری برای کاربران و سرمایه گذاران خود داشته باشد.

استخراج یا ماینینگ چیست؟

استخراج بیت کوین

استخراج توسط ماینر‌ها صورت می‌گیرد. ماینر‌ها نودهایی هستند که هدف اصلی آنها تایید کردن تراکنشات برای  ساختن یک بلاک جدید است، ماینر‌ها برای حل  و تایید تراکنش‌ها از سخت افزار‌هایی مانند سی پی یو، کارت گرافیک، دستگاه اسیک و.... استفاده  می‌کنند. ماینر‌ها برای حل سریع‌تر بلاک‌ها از الگوریتم‌های اجماع خود استفاده می‌کنند، تا در مدت زمان کمتری بلاک‌های بیشتری را حل کنند. ماینر‌ها برای اینکه هر چه سریع‌تر بلاک را حل کنند نیاز به سیستم قدرت‌مندی دارند که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد.
به فرآیندی که در آن کوین جدید تولید شود استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود. تراکنش‌هایی که در هر بلاک انجام می‌شود، پس از پردازش توسط ماینر‌ها در دفاتر کل توزیع ثبت می‌شود، پس از ثبت تراکنش‌ها جوایزی به صورت کوین به ماینر‌ها داده می‌شود که به موجودی رمز ارز‌ها ماینر اضافه می‌شود. در ایران با توجه به هزینه‌های برق و انرژی صنعت مایننیگ و استخراج مورد استقبال بسیار از افراد جامعه قرار گرفته است. البته قوانینی که در ایران برای ماینر‌ها وجود دارد، قدرت استخراج و ماینینگ  حداکثری را از ماینر گرفته است، به طور قانونی فعاالیت در حوزه استخراج رمز ارز در ایران غیر قانونی است.

استخراج فایل کوین و دلیل جلب توجه سرمایه‌گذاران به آن

قیمت فایل کوین در ماه آپریل سال 2021 (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت سال 1400) به صورت ناگهانی و بی سابقه 237 دلار افزایش یافت و یک رشد ده برابری را برای سرمایه گذاران رغم زد. درهمین تحولات بازار و تغییرات قیمت حجم تراکنش‌ها از بیت کوین پیشی گرفت و اسخراج و ماینینگ فایل کوین در فضای مجازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. وقتی که از فایل کوین استقبال بی سابقه‌ایی شد، بیت کوین برخلاف فایل کوین دامیننس بیت کوین با تهدید بی سلبقه‌ایی مواجه شد. کارشناسان بسیاری به دنبال دلیل این حادثه بودند که آیا استخراج بیت کوین منسوخ شده است ؟ و  دلیل استقبال مردم از فایل کوین و جایگزین کردن استخراج آن به جای بیت کوین چیست؟

معرفی کامل شبکه فایل کوین و توکن کاربردی آن FIL !

برخی از متخصصان حوزه ماینینگ و استخراج بر این عقیده دارند که استخراج و ماینینگ یک بازی برای سرمایه داران کلان و بزرگ است، این به این معناست که سرمایه گذاران خرد و کوچک در این بازار شانسی در برابر سرمایه گذاران کلان ندارند. استخراج بیت کوین بدون شک یک فرایند هزینه بر است و این تفاسیر به این معنا نیست که سرمایه گذاران خرد و کوچک از این بازار کنار گذاشته شده‌اند بللکه تمامی افراد با هر سرمایه‌ایی می‌توانند فعالیت سود آوری داشته باشند. در فرایند استخراج بیت کوین قبل از اتمام مراحل استخراج یک سود اولیه برای سرمایه گذاران واریز می‌شود. با این تفاسیر می‌توان گفت برای سرمایه گذاران کوچک سرمایه گذارب بر روی بیت کوین نمی‌تواند یک معامله پر ریسک و همراه با سود زیاد باشد. استخراج بیت کوین می‌تواند برای  کسانی که سرمایه کوچکی دارند و می‌خواهند به یک روش مدیریت ثروت منظم دست پیدا کنند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 فایل کوین را بر پایه واساس یک پروتکب ذخیره سازی توزیع شده بر اصول و مبنای بلاک چین ساختند که استخراج این رمز ارز دیجیتال با سرعت بسیار بالای امروز در حال پیشرفت است. تیم توسعه دهنده فایل کوین در ادامه کار فایل کوین برنامه‌هایی همچون ذخیره سازی ایمن و برنامه ریزس شده داده‌ها، دخیره سازی دائمی و تایید حقوق داده‌ها در مسیر پیاده سازی را در الویت کار خود قرار داده‌اند.

چشم انداز استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

شبکه اصلی فایل کوین تنها دو سال از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد، فایل کوین هم اکنون در مرحله استخراج و سود اولیه به سر می‌برد و تا همگام شدن با بیت کوین به زمان بیشتری احتیاج دارد. سرمایه گذاری بر روی فایل کوین نسبت به بیت کوین از ریسک بیشتری بر‌خوردار است واین ریسک، ریسک ذاتی موجود در بازار ارز دیجیتال است. ریسک بیشتر در ماینینگ فایل کوین نسبت به ماینینگ بیت کوین گاهی می‌تواند در مواقعی بازدهی بیشتری بدهد. از سوی دیگر برای سرمایه گذاران خرد و کوچک فایل کوین زمینه بهتری برای سرمابه گذاری است چون که فایل کوین تازه وارد بازار شده است و سرمایه گذاران بزرگ و کلان هنوز به سمت این بازار نیامده‌اند، به همین خاطر نوسان قیمت کمتری نسبت به قیمت بیت کوین در این بازار رخ می‌دهد. از سوی دیگر استخراج فایل کوین در برابر استخراج بیت کوین از ارزش بیشتری برای سرمایه گذاران برخوردار است. 

همچنین بخوانید:

 شیبا سواپ چیست؟ این سرویس چگونه کار می کند؟

اسیک ماینر چیست؟ دستگاهی برای استخراج ارزهای دیجیتال

اسیک ماینر در واقع یک مدار با کاربرد خاص و ویژه‌ایی هستند، هر یک از دستگاه‌های اسیک قابلیت حل کردن یک نوع معما را دارند، با این سیستم می‌توان یک رمز ارز‌هایی را که الگو‌های یکسان دارند حل نمود. هر پردازنده اسیک ماینر به صورت معمول برای یک رمز ارز تولید شده است. یعنی برای استخراج یک ارز دیجیتال نیاز به یک پردازنده متناسب با آن ارز است. در روز‌های اولی که کاربران و سرمایه گذاران با کامپیوتر‌های شخصی خود فرآیند استخراج را انجام می‌دادند، فرآیند استخراج بسیار راحت بود ولی به مرور زمان فرآیندد استخراج سخت‌تر شد و با دشواری‌هایی مواجه شد، استخراج با کامپیوتر نه تنها کفاف هزینه برق و استهلاک سیستم‌هها را نمی‌داد بلکه هر چه جلو تر می‌رفت از سود حاصله نیز کم می‌شد.
در مرور زمان نیاز به انجام تراکنشات بیشتر می‌شد و منابع محاسباتی کمتری در دسترس بود، توسعه دهندگان با مواجهه با مشکلات سیستم‌های خانگی و نا کارآمدی این سیستم‌ها با بهره‌گیری از مهندسان کامپیوتر دست به تولید سیستمی بردند که هم برق مصرفی کمی‌ داشته باشد و هم سرعت انجام محاسبات را بالا ببرد، آنها سپس دستگاه‌های اسیک ماینر را ساختند. با توجه به اینکه هر ماینر که بتواند بلاک را زود‌ترپردازش کند استخراج را انجام داده و کارمزد استخراج را از آن خود می‌کند،  پس هر چه در استخراج سریع‌تر باشید امکان اینکه در حل مسائل برنده شوید بیشتر می‌شود.

سه تفاوت اصلی فایل کوین و بیت کوین در عرصه ماینینگ

مقایسه استخراج بیت کوین و استخراج فایل کوین

1.برای استخراج  فایل کوین باید فایل کوین‌های خود را در اختیار شبکه فایل کوین قرار دهند. این در اختیار گزاشتن فایل کوین برنامه‌ایی است که تیم توسعه دهنده فایل کوین برای دخیره ‌سازی ایمن و پایدار ماینر‌ها در شبکه خود این کار را انجام دادند. ولی در طرف مقابل فرایند سنتی استخراج بیت کوین بعد از اینکه ریگ ماینینگ آماده و راه‌اندازی شد، هیچ گونه تعهدی نیاز ندارد.
2. استخراج  فایل کوین بسیار متفاوت‌تر است از استخراج بیت کوین، فایل کوین از سه منبع متفاوت‌تر از بیت کوین استخراج می‌شود:
پاداش بلاک و فی تراکنش‌ها: میزان انتشار پاداش این نوع از استخراج بر اساس الگوریتم‌های ثابتی استخراج انجام می‌شود( همانند استخراج بیت کوین).
فی ذخیره سازی: این کارمزدی است که کاربران برای ذخیره سازی فایل‌های خود به ماینر‌ها پرداخت می‌کند.
فی بازیابی:این هزینه کارمزدی است که کاربران برای دسترسی به ارزهای خود به ماینر‌ها پرداخت می‌کنند. این کارمزد معمولا به ماینر‌های بازیابی پرداخت می‌شود.
فی ذخیره سازی و فی بازیابی وجه تمایز استخراج فایل کوین و بیت کوین  است. نکات کلیدی که در پیاده سازی این دو شبکه و پروژه‌ها و نوع کاربرد آنها پیاده شده است. این دو تمایز میان استخراج بیت کوین و استخراج فایل کوین را یکی از اصلی‌ترین اهداف تجاری این شبکه به شمار می‌آید.
3. یکی از معایبی که در استخراج فایل کوین است بسیار در معرض عوامل محیطی بیرونی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل  شبکه ریگ‌های ماینینگ هستند که بر استخراج فایل کوین بسیار تاثیر می‌گذارد. سرعت شبکه در استخراج فایل کوین بسیار مهم و تاثیر گذار است، به نحوی که اگر سرعت شبکه کاهش پیدا کند می‌توان این انتظار را داشت که در میان ماینر‌ها رقابت شدیدی برای تولید بلاک شکل گیرد. اگر در رینگ ماینینگ ولتاژ برق ناپایدار باشد، احتمال اینکه به دیسک، منبع تغدیه و حتی مادر برد ریگ آسیب  وارد شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند نیز امکان دارد. ولی برای ستخراج و ماینینگ بیت کوین تنها نیاز به یک پاور قدرت مند و کافی در طول روند استخراج دارید.

چرا انتخاب و ساخت سودآورترین بلاک مهم است؟

به خاطر دلایلی که گفتیم ، معمولا برای استخراج فایل کوین در اتاق مرکز داده اینترنت (IDC)انجام می‌پذیرد، در صورتی که بخواهید فایل مورد نظر خود را استخراج کنید باید آن را به صورت آنلاین استخراج کنید. بسیار اهمیت دارد که ارائه دهندگان خدمات اتاق IDC مناسبی به کار گرفته شود.

استخراج فایل کوین در idc

اگر بخواهیم استخراج بیت کوین را با استخراج فایل کوین در قالب قدرت هش تعریف کنیم، بدون شک و تردید ریت استخراج فایل کوین از بیت کوین بسیار بیشتر است. هش ریت ماینینگ  فایل کوین به ذخیره سازی داده محدود نمی‌شود بلکه به عرصه تایید، بازیابی و پردازش نیز فعالیت دارد. یکی از عواملی نیز که باعث محبوبیت روز افزون فایل کوین می‌شود ذخیره سازی داده‌های معتبر، بازیابی و توزیع به موقع داده‌ها است که از کلیدی‌ترین عوامل‌اند.
عواملی که تاثیر به سزایی در استخراج  فایل کوین دارند شباهت بسیار به استخراج سنتی بیت کوین دارد ؛ این عوامل شامل:
1.    سخت افزار مقرون به صرفه و کارآمد.
2.    سیستمی که برای استخراج و ماینینگ به صور سفارشی ساخته شده باشد.
3.    فعالیت مداوم و نگهداری پایدار.
ولی با تمامی این تفاصیر فایل کوین در برابر بیت کوین از فناوری و سیستم‌های پیشرفته‌تری در زمینه نرم افزاری ، بهره برداری و نگهدار برخوردار است. یکی از کار‌هایی که می‌تواند در کوتاه کردن زمان جمع آوری و انتقال داده‌ها تاثیر بگذارد بهنیه سازی الگوریتم‌های رسمی است.

سخن پایانی

مدت زمان بسیار زیادی است که دریافت سود اولیه استخراج بیت کوین به پایان رسیده است، اما این استخراج در انحصار «آلیگاریش‌های هش ریت » قرار دارد. این به این معناست که در استخراج شاه رمز ارز‌ها یعنی بیت کوین مانع سرمایه گذاری بالایی وجود دارد، در حالی است که فایل کوین هنوز در دوره سود اولیه است و سود اولیه که به کاربران خود می‌دهد در ابتدای کار خود است و ذخیره سازی داده‌هایی که دارد آینده بسیار روشنی را  برای فایل کوین به رغم خواهد زد. با توجه به نو ظهور بودن فایل کوین سرمایه گذاری برای افرادی که سرمایه بسیار کمی دارند و می‌خواهند از دست سرمایه گذاران کلان بازار ماینینگ دور شوند سرمایه گذاری در فایل کوین انتخاب بسیار مناسبی است.

مرجع: atomicwallet

 

  • کریپتوفن 2009
  • ۰
  • ۰


بازار ارز دیجیتال به دلیل نو پا بودن و نداشتن قوانین خاص یکی از بهترین و مناسب‌ترین بازارهای مالی برای کلاهبرداران می‌باشد از این رو در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با برخی اشتباهات رایج و ساده آشنا کنیم که به واسطه آنان ممکن است که دارایی شما به یکباره از دست برود. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افراد تازه وارد در بازار ارز دیجیتال هستید و آشنایی کافی را به این بازار ندارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برخی از این اشتباهات آشنا کنیم تا با سهل انگاری دارایی خود را به خطر نیاندازید.
اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال هستید و بر این عقیده هستید که بازار ارز دیجیتال یک بازار کاملا امن است، توصیه ما به شما عزیزان این است که دوباره به سخن خود بیاندیشید. در بازار ارز دیجیتال تمامی رفتار شما و تراکنش‌های شما به صورت مداوم رصد خواهد شد و بدافزارها و افراد کلاهبردار بازار ارز دیجیتال همواره به دنبال این هستند تا که بتوانند دارایی شما را به دست آورند.  پس با توجه به این مسئله در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به خطرات بالقوه بازار ارز دیجیتال بیشتر بپردازیم.

خطرات بالقوه برای بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

خطرات بازار ارز دیجیتال

خطرات بالقوه برای بازار ارزهای دیجیتال آن دسته از خطراتی هستند که همواره در انتظار شما خواهند بود. خصوصیت شفاف بودن بلاکچین باعث شده است تا که دیتا و اطلاعات و داده‌های شما همواره در دسترس تمامی فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشد. خطرات بالقوه در بازار ارز دیجیتال موارد زیادی هستند که در این مقاله به بررسی سه نوع از آنان خواهیم پرداخت.
1- افشای اطلاعات در برنامه‌های غیرمتمرکز
2- ساندویچ اتک در صرافی‌های غیرمتمرکز
3- طعمه قرار دادن دامنه ENS

امکان افشای اطلاعات در برنامه‌های غیرمتمرکز

آیا شما از این موضوع آگاهی داشتید که آی پی شما در زمان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز کاملا مشخص است؟ در ادامه به چگونگی این اتفاق بیشتر خواهیم پرداخت.
کیف پول ارز دیجیتال به صورت کاملا مستقیم با بلاکچین در ارتباط نخواهد بود و برای ایجاد ارتباط میان این دو نیاز به نودها و یا همان گره‌های شبکه خواهد بود. نودهای شبکه در حقیقت نرم افزارهایی هستند که کار تایید و ذخیره تراکنش‌ها را بر عهده خواهند داشت. هر گاه شما عزیزان به یک برنامه غیرمتمرکز وصل شوید و یا زمانی که یک تراکنش را به ثبت برسانید، یک درخواست برای تایید تراکنش به شبکه بلاکچین رمز ارز مورد نظر ارسال خواهد شد. موضوعی که بسیاری از شما از آن آگاهی ندارید این است که در این درخواست آی پی شما و نیز مرورگری که از آن استفاده می‌کنید نیز مشخص خواهد بود.
این مسئله کاملا مشخص است که این قبیل اطلاعات در داخل شبکه نودها ذخیره و نگه داری خواهند شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که نودها و یا همان گره‌های شبکه کاملا به اصل حریم خصوصی پایبند هستند و اطلاعات را در اختیار برنامه‌های غیرمتمرکز قرار نخواهند داد، اما اگر اطلاعات مورد نظر هک شوند و یا نود به واسطه یک شرکت دیگر خریداری شود چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ دقیقا در این لحظه اطلاعات شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
علاوه بر این مسئله سرویس‌های ارائه کننده نود نیز به واسطه نودهای خود قادر خواهند بود به اطلاعات شما دسترسی کامل داشته باشند و دسترسی شما را به بلاکچین قطع کنند.
برنامه غیرمتمرکز و یا همان Dapp چیست؟ به صورت خلاصه به آن دسته از برنامه‌هایی که زیر نظر هیچ نهاد و یا سازمانی فعالیت نمی‌کنند و به واسطه یک قرارداد هوشمند به کار خود ادامه می‌دهند، برنامه غیرمتمرکز گفته می‌شود.

آیا دیتای برنامه‌های غیرمتمرکز خصوصی است؟

برنامه‌هایی که به صورت غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهند، به واسطه سرویس‌های ارائه دهنده نود و یا همان گره‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد. این سرویس‌ها قادر خوهند بود اطلاعات و داده‌های شما را به مانند آی پی و نسخه مرورگر مورد استفاده شما را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. پس با توجه به این مسئله اطلاعات شما در این برنامه‌ها همیشه در معرض خطر خواهد بود.

راه کار مناسب برای مقابله با این خطر چیست؟

استفاده از فنواری هویت غیرمتمرکز می‌تواند شما را در برابر چنین حملاتی در امان نگه دارد. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که این مسئله کاملا درست است که هویت غیرمتمرکز معایبی را نیز به همراه خواهد داشت، اما به خوبی می‌تواند شما را از خطر افشای اطلاعات به واسطه برنامه‌های غیرمتمرکز در امان نگه دارد.

سادویچ اتک در صرافی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز

آیا تا به حال به این مسئله دقت کرده‌اید که زمانی که شما به واسطه یک صرافی غیرمتمرکز از بازار ارز دیجیتال خرید می‌کنید همیشه با ضرر مواجه خواهید شد؟ حقیقت امر این است که صرافی غیرمتمرکز به مانند یک ربات فعالیت خواهد کرد و شما همیشه در برابر یک ربات بازنده خواهید بود. اما این مسئله به چه صورت رخ خواهد داد؟
زمانی که شما در حال فعالیت و خرید و فروش رمز ارز در بازار ارز دیجیتال به واسطه یک صرافی غیرمتمرکز هستید، یک ربات در صرافی دقیقا قبل از شما اقدام به خرید خواهد کرد. این کار ربات باعث بالاتر رفتن قیمت رمز ارز مورد نظر خواهد رفت و حتی شما نیز با خرید آن باعث افزایش قیمت بیشتر آن رمز ارز خواهید شد، اما این روند صعودی چندان ادامه دار نخواهد بود.
بعد از این که شما خرید خود را انجام دهید، ربات شروع به فروش دارایی خود خواهد کرد و قیمت آن دارایی با نزول همراه خواهد شد. به این نوع حمله در بازار ارز دیجیتال، ساندویچ اتک می‌گویند. دلیل این نام گذاری نیز این است که تراکنش شما در میان سفارش‌های خرید و فروش قرار خواهد گرفت.
در صرافی غیرمتمرکز هر تراکنش به یک ممپول عمومی ارسال خواهد شد که در حقیقت محل گرد همایی تراکنش‌های تایید نشده می‌باشد. هر فردی قادر خواهد بود این تراکنش‌های تایید نشده را ببیند و ربات‌ها برای انجام کار خود بسیار سریع عمل خواهند کرد. با توجه به ماهیت کلی اطلاعات در فضای بلاکچین، نمی‌توان روش و راه کار خاصی را برای حل این مشکل به کار گرفت.

ساندویچ اتک چیست؟

ساندویچ اتک در حقیقت یکی از حملات بسیار خطرناک در بازار ارز دیجیتال است. در این نوع حمله زمانی که شما اقدام به خرید یک رمز ارز خواهید کرد، یک ربات پیش از شما اقدام به خرید آن رمز ارز خواهد کرد و توکن مورد نظر شما را خریداری خواهد کرد.
این کار باعث خواهد شد تا که رمز ارز مورد نظر شما با رشد رو به رو شود. این مسئله باعث خواهد شد تا که شما رمز ارز مورد نظر خود را با قیمتی به مراتب بالاتر از قیمت واقعی خود رمز ارز خریداری کنید. در نهایت نیز ربات توکن‌های خود را با قیمتی به مراتب بالاتر به فروش خواهد رساند و منجر به ضرر و زیان شما در معامله خواهد شد. به این نحوه کارکرد در ربات‌ها، ساندویچ اتک گفته می‌شود.

چگونه از حملات ساندویچ اتک در امان باشیم؟

 

در رابطه با پلتفرم‌های AMM توسعه دادن اقدامات امنیتی یک امر بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. باید در صرافی‌های غیرمتمرکز موارد امنیتی به کار برده شود که از فعالیت ربات‌ها جلوگیری به عمل آورد. در حال حاض بهترین راه کار برای مقابله با این نوع خطر بالقوه همین است و راه کار دیگری برای مقابله با این حمله وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال همواره در حال پیشرفته شدن است و این امکان وجود دارد که این صنعت بتواند راه کارهای بیشتری را برای مقابله با این خطر ارائه کند.

طعمه قرار دادن دامنه‌های ENS

از دست دادن دارایی در بازار ارز دیجیتال

شاید شما بر این معتقد باشید که نمایش دادن آدرس ENS کاری جاب و یکی از ویژگی‌های به خصوص بازار ارز دیجیتال است، اما آیا می‌دانید که زمانی که آدرس ENS را استفاده می‌کنید، اطلاعات کیف پول اتریوم شما قابل بررسی خواهد بود؟
استفاده از آدرس ENS یک قدم خوب برای ایجاد یک ارتباط آسان محسوب می‌شود. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این پیشرفت در حوزه حریم خصوصی اصلا خوب نمی‌باشد. همان طور که پیش از این هم به آن اشاره کردیم، اطلاعات در فضای بلاکچین به صورت کاملا شفاف ارائه خواهند شد، از این رو هر فردی در بازار ارز دیجیتال قادر خواهد بود اطلاعات مالی شما را زیر نظر داشته باشد و آن را بررسی کند. اما این مسئله چگونه رخ خواهد داد؟
برای ثبت یک دامنه ENS شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال خواهید داشت. پس با توجه به این مسئله هر دامنه ENS دارای یک آدرس است که کیف پول به آن متصل خواهد شد. حتی اگر شما برای متصل شدن به کیف پول خود از آدرس اصلی خود استفاده نکنید، یافتن آدرس‌های مرتبط با کیف پول شما چندان کار دشواری نخواهد بود. به بیان دیگر به واسطه آدرس ENS دیگران قادر خواهند بود حجم دارایی شما در کیف پولتان را نیز تشخیص دهند.
جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تنها به واسطه آدرس‌های ENS می‌توان دامنه مالی افراد حقیقی و حقوقی را شناسایی کرد و آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. دلیل این سخن نیز این است که داده‌ها در بلاکچین به صورت کالما عمومی در اختیار تمام فعالان بازار ارز دیجیتال قرار دارند. پس با توجه به این مسئله اگر این اطلاعات به دست یک شخص سودجو و کلاهبردار برسد، می‌تواند از آنان استفاده‌های زیادی کند و به یکباره دارایی شما را از دست شما خارج کند.

سرویس انتخاب نام ENS چیست؟

سرویس نام اتریوم و یا همان ENS یک پروژه مبتنی بر شبکه ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد که در سال 2017 میلادی به واسطه الکس ون د ساند و نیک جانسون راه اندازی شد. این فناوری به کاربران بازار ارز دیجیتال این اجازه را خواهد داد تا که بتوانند آدرس‌های عمومی طولانی شبکه اتریوم را به نامی بسیار ساده تبدیل کنند. این روند باعث خواهد شد تا که به خاطر سپردن آدرس کار نسبتا راحت‌تری باشد. اما همان طور که گفته شد این آدرس‌ها خطراتی را نیز در پی خواهند داشت.

آیا دامنه ENS خصوصی است؟

همان طور که پیش از این نیز در این مطلب به آن اشاره کردیم، یکی از خطرات بالقوه در بازار ارز دیجیتال استفاده از آدرس ENS می‌باشد. دلیل این سخن نیز این است که به واسطه این آدرس امکان ردیابی و رصد اطلاعات برای فعالان بازار ارز دیجیتال وجود دارد.
با توجه به این مسئله که یک آدرس مشخص ENS برای هر کیف پول در بازار ارز دیجیتال وجود دارد، ردیابی و رصد اطلاعات به واسطه این آدرس‌ها کاری بسیار آسان خواهد بوود. از این رو می‌توان به این مسئله پی برد که آدرس‌های ENS خصوصی نیستند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با 3 مورد از خطرات افشای اطلاعات که می‌توان موجب این شود که شما کل دارایی خود را از دست بدهید آشنا کنیم و هر یک را به صورت مفصل خدمت شما عزیزان شرح دهیم.
همان طور که در این مقاله نیز خدمت شما عزیزان بیان کردیم، بازار ارز دیجیتال یک بازار نو پا است و برای همین نیز خطرات بسیاری در این بازار وجود دارد که می‌تواند موجب شود تا شما کل دارایی خود را به یکباره از دست بدهید. در این مقاله به برخی از این خطرات بالقوه اشاره کردیم که اگر چه موضوعات بسیار ساده‌ای هستند خطرات بسیاری را به همراه دارند.
در پایان نیز جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که بازار ارزهای دیجیتال به جهت این که نو پا است و قوانین خاصی برای ان وضع نشده است با مشکلات بسیار زیادی مواجه است و کلاهبرداران این بازار را برای کارهای سودجویانه خود بهترین بازار مالی می‌دانند. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از هر گونه فعالیت در این بازار به خوبی خطرات و ریسک‌های سرمایه گذاری در این بازار را ارزیابی کنید و با آگاهی کامل شروع به معامله و فعالیت در این بازار کنید تا که بتوانید از سرمایه خود در برابر خطرات پیش رو به خوبی حفاظت کنید.
 

مرجع: ledger

 

  • کریپتوفن 2009