آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال بیت کوین بپردازیم. علاوه بر این مسئله در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که با توجه به این مسئله که بیت کوین پشتوانه خاصی ندارد، ارزش فعلی آن چگونه به وجود آمده است. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی رمز ارز بیت کوین را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشیدد تا عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بیت کوین را خدمت شما عزیزان شرح دهیم و هر یک را به صورت مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
اگر شما از جمله فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، ممکن است تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا رمز ارز بیت کوین پشتوانه دارد یا خیر؟ چه چیزی باعث شده است که رمز ارز بیت کوین چنین ارزشی پیدا کند؟ آیا خود بیت کوین به صورت ذاتی دارای ارزش است؟ حال در این مقاله ما قصد داریم به بررسی پاسخ این قبیل سوالات بپردازیم و به آنان پاسخ دهیم.
شاید این گونه به نظر برسد که خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش کار چندان خوبی نیست، دلیل این سخن نیز این است که بسیاری از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال بدون پشتوانه هستند. این مسئله در حالی است که دلار کشور آمریکا نیز هیچ ارزش ذاتی ندارد و بدون پشتوانه به کار خود ادامه می‌دهد. حال در این مقاله قصد داریم نگاهی به پول‌های پشتوانه دار بیاندازیم و سپس به معرفی رمز ارز بیت کوین و چگونگی ارزشمند شدن آن اشاره کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پشتوانه ارزها و توافق نامه برتون وودز

تا سال 1971 میلادی، پشتوانه سازی به واسطه کالاهای با ارزشی به مانند طلا صورت می‌گرفت. قبل از این که پول کاغذی اختراع شود، پول رایج در تمامی دنیا به شکل سکه‌هایی از طلا و نقره بود. علاوه بر این مسئله، بعد از جنگ جهانی 1971 میلادی، اکثر کشورهای جهان تحت تواقف بزتون وودز به کار خود ادامه می‌دادند.
بر اساس تواقف نامه وودز، مبادلات ارزی با پشتوانه طلا صورت می‌گرفت و ارزش آن همواره ثابت در نظر گرفته می‌شد. این تواقف نامه در سال 1944 میلادی به منظور ایجاد یک سیستم پولی بین المللی مورد مذاکره قرار گرفت. در این تواقف نامه نمایندگانی از 44 کشور دنیا حضور داشتند، که هدف اصلی آنان ایجاد یک سیستم مالی معتبر و کارآمد و نیز جلوگیری از کاهش ارزش ارز بود.
سیستم وودز علاوه بر ایجاد یک سیستم پولی معتبر، دو سازمان تحت عنوان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را نیز تاسیس کرد. این مسئله کاملا درست است که سیستم برتون وودز در سال 1970 به صورت کامل متوقف شد،اما صندوق پول بین المللی و بانک جهانی هنوز هم ستون مستحکمی برای مبادلات ارزی بین کشورها می‌باشد. به صورت خلاصه می‌توان گفت که در دوره برتون وودز اقتصاد جهانی رشد چشمگیری کرد و از طریق سیاست‌های اقتصادی کینزی، دولت‌ها توانستند نوسانات اقتصادی را تا حدود کاهش دهند و به نابسامانی وضعیت اقتصاد کشورها ثبات ببخشند.

رمز ارز بیت کوین

پایان دوران پول‌های با پشتوانه و انقلابی در سیاست‌های پولی

در سال 1971 میلادی با توجه به این مسئله که عرضه طلای کشور آمریکا برای تامین دلارهای در گردش، کافی نبود، رئیس جمهور کشور آمریکا ریچارد نیکسون تعلیق موقف تبدیل دلار به طلا را متوقف کرد. همین مسئله باعث شد تا که توافق نامه برتون وودز برای همیشه متوقف شود. این رخ داد را شوک نیکسون نامیدند. بعد از حذف سیستم برتون وودز، قیمت طلا آزاد شد و کشورها قادر بودند به صورت آزادانه هر نوع ارزی که می‌خواهند را برای مبادلات کشور خود در نظر بگیرند. دقیقا در همین زمان بود که بسیاری از دولت‌ها تصمیم گرفتند تا که از ارز فیات برای مبادلات خود استفاده کنند و دیگر برای ارزهای خود پشتوانه کالا قرار ندهند.

ارزهای بدون پشتوانه (ارز فیات)

با توجه به این مسئله که سیستم برتون وودز متوقف شده بود، پشتوانه سازی ارزهای فیات به واسطه کالا نیز به صورت کامل از بین رفت و بعد از آن، سیاست‌های دولتی کشورها به این سمت رفت که از ارزهای فیات استفاده کنند. ارزهای فیات به آن دسته از ارزهایی گفته می‌شود که دارای پشتوانه نیستند و ارزش ذاتی از خود ندارند.
این نوع ارزها به دستور یک کشور و یا دولت قانون گذاری خواهند شد و ارزش اعتبار پیدا خواهند کرد. در حال حاضر تمامی پول‌های موجود در جهان از نوع ارز فیات می‌باشد. به بیان ساده تر در حال حاضر ارز فیات به کار رفته در کشورها دارای ارزش ذاتی نیست و ارزش آن با فاکتورهایی به مانند میزان تولید ناخالص مشخص خواهد شد.

بیت کوین چه پشتوانه‌ای دارد؟

رمز ارز بیت کوین یک شبکه پرداخت نو پا و جدید می‌باشد که توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو خلق شده است. این رمز ارز در سال 2009 میلادی کار خود را به عنوان ارز دیجیتال آغاز کرد. به مانند سایر ارزهای فیات موجود در دنیا، کالاها را نمی‌توان به عنوان پشتوانه برای رمز ارز بیت کوین در نظر گرفت. رمز ارز بیت کوین یک ارز غیرتمرکز است.
این مسئله به این معنی است که رمز ارز بیت کوین توسط هیچ نهاد و یا سازمانی کنترل نخواهد شد و افراد بسیار زیادی در اداره این رمز ارز سهیم هستند. همان طور که می‌دانید، متمرکز بودن یک ارز فیات موجب خواهد شد تا که قدرت به دست یک سری افراد خاص بیافتد. رمز ارز بیت کوین این مشکل را به صورت کامل حل کرد و قدرت کنترل را میان دارندگانش تقسیم کرده است.
این مسئله که بیت کوین قدرت خود را در میان کاربران خود تقسیم کرده است، ایده بسیار جذاب و نوینی می‌باشد، اما به واسطه این نوع ارز شما تنها قادر خواهید بود به صورت اینترنتی معاملات خود را انجام دهید. البته با توجه به این مسئله که جهان روز به روز بیشتر به اینترنت وابسته می‌شود، بیت کوین به عنوان یک رمز ارز محبوب در میان فعالان بازار ارز دیجیتال، توانسته است توجه بسیاری از فعالان بازار را به عنوان یک رمز ارز مطمعن برای سرمایه گذاری جذب کند و اعتماد بسیاری از فعالان بازار را به دست آورد.
همان طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، رمز ارز بیت کوین به مانند سایر ارزهای فیات پشتوانه ندارد، اما بر خلاف تمامی ارزهای فیات سنتی، بیت کوین دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی است که باعث شده است این رمز ارز خاص و ویژه شود. به عنوان مثال این رمز ارز باعث شده است تا که نیاز به اعتماد در معاملات به صورت کامل از بین برود.
همان گونه که گفتیم در حال حاضر رمز ارز بیت کوین یک ابزار مناسب برای انجام معاملات در بستر اینترنت می‌باشد که به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهد. غیرمتمرکز بودن رمز ارز بیت کوین به این رمز ارز کمک شایانی را در زمینه جذب کاربران کرده است. همچنین جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، به واسطه قوانین شفاف کنترل خواهد شد و جایگزین بسیار مناسبی برای ارزهای فیات می‌باشد.

چه چیزی به بیت کوین ارزش می‌دهد؟

رشد قیمت بیت کوین در چند سال اخیر و مزایا و خصوصیات منحصر به فردی که این رمز ارز دارد، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. همان طور که می‌دانید در سیستم سنتی، پول‌ها به واسطه بانک مرکز ایجاد خواهند شد و میزان عرضه آنان، متناسب با نیازها و خواسته‌های دولت تنظیم و کنترل خواهد شد. این مسئله در حالی است که بیت کوین از این رویه پیروی نخواهد کرد و دارای عرضه محدودی می‌باشد و از طرفی نیز کنترل ارز دیجیتال بیت کوین بر عهده تمامی دارندگان رمز ارز بیت کوین می‌باشد.
در ادامه این بخش قصد داریم شما عزیزان را با برخی از پشتوانه‌های بیت کوین که به آن ارزش می‌دهند آشنا کنیم.
1. حذف واسطه‌ها: به دلیل حذف واسطه و یا همان شخص ثالث در معاملات، دیگر فعالان بازار ارز دیجیتال نیازی به پرداخت کارمزد زیاد برای انجام معاملات خود نخواهند داشت. برای همین نیز پرداخت‌های بین المللی به واسطه بیت کوین بسیار راحت و آسان است و کارمزد بسیار اندکی نیز دارد.
2. خاصیت ضد تورمی: بیت کوین هیچ یک از مشکلات ارز فیات و یا همان پول رایج را ندارد و مشکلاتی از جمله تورم و چاپ بیش از حد و یا توقف تولید برای این رمز ارز وجود ندارد.
3. زمان و عرضه محدود: همان طور که می‌دانید ارزهای فیات به واسطه دولت ایجاد خواهند شد و بسته به نیاز دولت‌ها تولید و عرضه آنان تنظیم می‌گررد. این در حالی است که بیت کوین به واسطه یک ثابت جهانی تنظیم می‌گردد. پس با توجه به این مسئله که عرضه بیت کوین محدود است، فعالان بازار ارز دیجیتال استقبال بیشتری از رمز ارز بیت کوین برای سرمایه گذاری خواهند کرد.
4. شفافیت: سیاست‌های پولی به کار رفته در شبکه بیت کوین یکی از مهمترین ویژگی‌های رمز ارز بیت کوین است. همه کاربران شبکه بیت کوین به دفترچه تراکنش‌های صورت گرفته در رمز ارز بیت کوین دسترسی خواهند داشت. برای همین نیز می‌توانند تراکنش‌های انجام شده در شبکه را به صورت کامل رصد کنند. همین مسئله سبب شده است تا که انجام عمل کلاهبردارانه و سودجویانه در شبکه رمز ارز بیت کوین کاری بسیار سخت و به نوعی غیرممکن باشد.

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین کیف پول های ارز هلیوم


5. امنیت: پشتوانه ارز دیجیتال بیت کوین، کدهای رمز نگاری شده‌ای می‌باشند که هرگز از بین نخواهند رفت و به هیچ عنوان نیز قابل مشاهده نخواهند بود. انجام معاملات در شبکه رمز ارز بتی کوین بدون نیاز به شخص ثالث انجام خواهد شد و کل سیستم شبکه بیت کوین به واسطه رمزنگاری محافظت خواهد شد. فناوری همتا به همتا یک نوع ارتباط نامتمرکز است که فضای بلاکچین به واسطه آن به کاربران این اجازه را خواهد داد تا که بتوانند ارزهای دیجیتال خود را به واسطه آن بدون نیاز به هیچ گونه واسطه‌ای به حساب شخص دیگری واریز کنند.
6. متن باز بودن: یکی دیگر از خصوصیات رمز ارز بیت کوین این است که این شبکه به صورت کاملا متن باز به کار خود ادامه می‌دهد. این سخن به این معنی است که تمامی فعالان شبکه ارز دیجیتال بیت کوین قادر خواهند بود به کدهای شبکه رمز ارز بیت کوین دسترسی داشته باشند و به صورت کامل روند کار شبکه بیت کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
یکی از خصوصیاتی که باعث شده است رمز ارز بیت کوین  ارزشمند شود، عرضه محدود این ارز دیجیتال می‌باشد. ارز دیجیتال بیت کوین درست به مانند طلا کمیاب است و مقدار جهانی آن ثابت می‌باشد. با استخراج طلا از یک معدن میزان طلای باقی مانده کمتر و کمتر خواهد شدو برای همین نیز استخراج طلای باقی مانده سخت‌تر خواهد شد و به همان میزان ارزش آن طلا نیز بیشتر خواهد شد. رمز ارز بیت کوین نیز دقیقا ب همین شکل است؛ ارز دیجیتال بیت کوین تنها 21 میلیون توکن دارد و با گذشت زمان استخراج رمز ارزهای باقی مانده به مراتب سخت‌تر خواهد شد. همین مسئله باعث شده است که قیمت رمز ارز بیت کوین به مراتب بالاتر برود.
علاوه بر این مورد، یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر روی قیمت بیت کوین، امنیت شبکه بیت کوین می‌باشد. همان طور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال و یا حتی ارزهای فیات امنیت قابل قبولی را ندارند. این مسئله در حالی است که ارز دیجیتال بیت کوین بالاترین میزان امنیت را در میان سایر ارزها دارد و به نوعی می‌توان گفت که نفوذ به شبکه بیت کوین برای عمل‌ سود جویانه کاری تقریبا غیرممکن خواهد بود.

امنیت شبکه بیت کوین چونه تامین می‌شود؟

ارزش رمز ارز بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین بر پایه فناوری بلاکچین پایه ریزی شده است و یک شبکه کاملا غیرمتمرز می‌باشد. اطلاعا در این شبکه بر روی پایگاه‌های داده و اطلاعات ذخیره خواهد نخواهد شد. در این سیستم اطلاعات هر شخص بر روی سیستم شخصی خودش ذخیره خواهد شد. همین امر منجر خواهد شد تا که هک کردن شبکه ارز دیجیتال بیت کوین کاری تقریبا غیرممکن باشد.
هکران برای این که بتوانند به شبکه ارز دیجیتال بیت کوین دستبرد بزنند، باید به سیستم هزاران گره شبکه نفوذ کنند که این کار به واسطه هزینه بسیار زیادی که نیاز دارد، تقریبا غیرممکن و غیرمنطقی خواهد بود. علاوه بر این مسئله اطلاعات ثبت شده بر روی شبکه بیت کوین غیرقابل تغییر می‌باشند.

آیا ارز دیجیتال بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب داده شد، همان طور که در این مطلب نیز گفته شد، ارز دیجیتال بیت کوین خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر ارزهای فیات جدا می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که رمز ارز بیت کوین به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود در بازار ارز دیجیتال ادامه می‌دهد و کنترل آن بر عهده شخص خاص و یا نهاد خاصی نیست و این دارندگان این رمز ارز هستند که بیت کوین را کنترل خواهند کرد. پس با توجه به مزایایی که بیت کوین دارد شما عزیزان قادر خواهید بود با خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری خوب و مطمعن را برای خود انجام دهید.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که از آنجایی که بازار ارز دیجیتال نوسانات بسیار زیادی را دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از خرید بیت کوین، حتما تحلیل بیت کوین را انجام دهید تا در مورد آینده این رمز ارز اطلاعات خوبی را داشته باشید.
به واسطه این کار شما قادر خواهید بود در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید رمز ارز بیت کوین کنید و از معامله خود سود کسب کنید.اما در غیر این صورت اگر بدون تحلیل و برنامه اقدام به خرید بیت کوین کنید، نه تنها سودی عاید شما نخواهد شد، بلکه در معامله خود دچار ضرر و زیان نیز خواهید شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با لایلی که رمز ارز بیت کوین را با ارزش کرده است آشنا کنیم و به بررسی هر یک از آنان بپردازیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال بیت کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد و ارزش این رمز ارز از فاکتورهای دیگری رفته شده است که به برخی از آنان در این مطلب اشاره کردیم. به عنوان مثال یکی از دلایل با ارزش بودن ارز دیجیتال بیت کوین، حذف واسطه‌ها برای معاملات می‌باشد.
به واسطه حذف واسطه‌ها دیگر فعالان بازار ارز دیجیتال قادر خواهند بود معاملات خود را با کمترین میزان کارمزد انجام دهند. همچنین به واسطه این خصوصیت انجام تراکنش‌های بین المللی در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که رمز ارز بیت کوین خصوصیات منحصر به فردی دارد، اما از طرفی این رمز ارز معایبی را نیز دارد که از جمله آنان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مقیاس پذیری شبکه بیت کوین بسیار پایین است. پس با توجه به این مسئله، اگر شما عزیزان قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که اطلاعات جامع و کاملی از این رمز ارز به دست آورید و تنها به این مقاله برای خرید بیت کوین اکتفا نکنید.
 

مرجع: decrypt

 

  • ۰۱/۰۶/۱۶
  • کریپتوفن 2009

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی