آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از شاخص‌های مهم برای پیش بینی قیمت بیت کوین آشنا کنیم. علاوه بر این مسئله در این مقاله می‌خواهیم به بررسی نحوه استفاده از این اندیکاتور را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان نیز از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال هستید و به دنبال یک شاخص برای پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه خدمت شما ارائه کنیم.

شاخص ماینر ریسرو چیست؟

شاخص ماینر ریسرو

شاخص ماینر ریسرو به صورت خلاصه مقدار بیت کوین موجود در کیف پول ماینرهای بازار ارز دیجیتال را به ما نشان خواهد داد. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که ماینرها یکی از فاکتورهای مهمی هستند که به واسطه آنان می‌توان آینده ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد. این شاخص به صورت عادی همیشه همگام با قیمت حرکت خواهد کرد، اما در برخی شرایط که شرایط بازار ارز دیجیتال نامساعد می‌شود، این شاخص دچار تغییر و تحول خواهد شد. پس با توجه به این مسئله؛ این شاخص یکی از شاخص‌های مهم در بازار ارز می‌باشد. اهمیت این شاخص به قدری زیاد است که قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همواره به آن بستگی دارد و قیمت این رمز ارزها همراه با این شاخص حرکت خواهد کرد. این مسئله به ما نشان خواهد داد که ماینرها چه نقش مهمی را در بازار دارند و زیر نظر داشتن آنان برای پیش بینی بازار به ما کمک بسیاری خواهد کرد.
از زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین معرفی شده است تا به امروز، تعداد بسیاری بیت کوین استخراج شد؛ از آن زمان به بعد توسعه دهندگان این رمز ارز مکانیسمی را برای آن طراحی کردند که به واسطه آن هر ماینر قادر نباشد بیتشر از یک حد مشخص به استخراج این رمز ارز بپردازد. این موضوع منجر به این شد که در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین یک توکن کمیاب باشد و نتوان آن را به میزان زیاد استخراج کرد.

مقایسه شاخص ماینر ریسرو و سایر شاخص‌های بازار ارز دیجیتال

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف خواهید بود که این بازار شاخص‌های بسیار زیادی دارد که به واسطه آنان می‌توان آینده ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد. هر یک از شاخص‌هایی که از آنان برای پیش بینی بازار استفاده می‌شود دارای معایب و مزایایی هستند؛ پس با توجه به این مسئله از هر یک از این شاخص‌ها تحت شرایط خاصی می‌توان استفاده کرد. به صورت کلی دو نوع تحلیل در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که عبارتند از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال که هر یک از آنان خصوصیات خود را دارند. فعالان بازار ارز دیجیتال به واسطه به واسطه تحلیل فاندامنتال قادر خواهند بود ارزش واقعی یک رمز ارز را شناسایی کنند و نقشه راه آن را می‌بینند.

دلیل اهمیت شاخص ماینر ریسرو در بازار ارز دیجیتال

این شاخص به دلیل این که میزان ارز دیجیتال را در بازار اندازه گیری می‌کند، در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. نمودارهای این شاخص را می‌توانید از سایت‌های معتبر و نیز صرافی‌های ارز دیجیتال مشاهده کنید. هر چقدر ماینر یک رمز ارز تولید رمز ارز مورد نظر خود را بیشتر کند، احتمال نزولی شدن بازار به مراتب بیشتر خواهد شد؛ و از سویی هر چقدر تعداد تولید یک رمز ارز به واسطه ماینرها کمتر شود، احتمال صعودی شدن بازار به مراتب بیشتر خواهد شد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین آشنا کنیم.

1. میزان تقاضا برای بیت کوین

همان طور که می‌دانید ارز دیجیتال بیت کوین بزرگترین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد، از این رو در برخی از شاریط تقاضای بسیار زیاد برای این رمز ارز ماینرهای شبکه را مجبور خواهد کرد که اقدام به استخراج میزان بیشتری از این رمز ارز کنند که این مسئله خود بر روی قیمت بیت کوین تاثیر گذار خواهد بود.

2. میزان بیت کوین موجود در بازار

اگر بیت کوین در بازار به وفور یافت شود، به احتمال بسیار زیاد شاهد کاهش قیمت بیت کوین در طول زمان خواهیم بود، اما از آنجایی که بیت کوین دارای عرضه محدود است و تعداد کل رمز ارزها بیت کوین در بازار ارز دیجیتال از مرز 21 میلیون تجاوز نخواهد کرد، می‌توان پی برد که قیمت این رمز ارز به دلیل کمیاب بودن آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

3. سقف مجاز برای تولید بیت کوین به وسیله ماینرها

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بیت کوین سقف مجاز قابل استخراج آن می‌باشد. به واسطه این کار می‌توان ا حدودی جلوی نوسانات شدید در رمز ارز بیت کوین را گرفت و قیمت با ثباتی را برای آن به ارمغان آورد.

4. تعداد ماینرهای تولید کننده ارز دیجیتال بیت کوین

هر چقدر تعداد ماینرهایی که ارز دیجیتال بیت کوین را تولید می‌کنند، بیشتر باشد میزان بیت کوین نیز از قبل بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت آن به مراتب بیشتر خواهد شد. نقطه عطف در مورد ارزهای دیجیتال این است که در یک بازه زمانی یک رشد شارپی را تجربه خواهند کرد و در یک زمان دیگر نزول قیمتی را تجربه خواهند کرد.

همچنین بخوانید: چارت رنکو (Renko Chart) چیست و چگونه کار می‌کند؟


اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بسیار سخت شده است. یکی از دلایل مهمی که سبب سختی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین شده است، رقابت بسیار سنگین میان ماینرهای ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد. از آنجایی که رقابت برای استخراج این رمز ارز بالاتر می‌رود، توسعه دهندگان این رمز ارز سختی استخراج آن را بالاتر خواهند برد و بعد از مدتی ماینرهای کوچک دیگر قادر به استخراج نخواهند بود و رفته رفته برای استخراج این رمز ارز باید دستگاه‌های به روز تری استفاده شوند. از همین رو در آینده‌ای نزدیک شاهد این موضوع خواهیم بود که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین انحصاری خواهد شد.
استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به مانند حل کردن یک پازل می‌باشد و این کار نیاز به تجهیزات خواهد داشت. در ابتدا ماینرهای ارز دیجیتال بیت کوین به واسطه کامپیوتر خود این رمز ارز را استخراج می‌کردند، اما به دلیل سرعت بسیار پایینی که این روش از استخراج داشت، در حال حاضر هیچ کس از این روش برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین استفاده نخواهد کرد. در حال حاضر با توجه به سود بسیار خوبی که استخراج این رمز ارز به همراه دارد، بسیاری از فعالان بازار به دنبال این هستند که به نحوی در فرآیند استخراج آن شرکت داشته باشند تا که بتوانند درآمد خوبی را از این راه برای خود به دست آورند.
در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به دنبال این هستند که استخراج ارزهای دیجیتال را به خود انحصار دهند که از جمله این کشورها می‌توان به کشور آمریکا و چین اشاره کرد که رقابت بسیار تنگاتنگی را در استخراج ارزهای دیجیتال با یکدیگر دارند. دلیل این اتفاق نیز این است که انحصاری کردن استخراج این رمز ارز رونق بسیار زیادی را به اقتصاد آن کشور خواهد داد.

تشخیص روند بازار با استفاده از شاخص ماینر ریسرو

شاخص ماینر ریسرو قادر خواهد بود پیش بینی ارز دیجیتال را در یک برهه زمانی مشخص انجام دهد یکی از دلایلی که از شاخص ماینر ریسرو برای پیش بینی بازار ارز دیجیتال استفاده می‌شود این است که این شاخص نسبت به سایر شاخص‌ها دقیق تر عمل خواهد کرد. زمانی که تولید یک رمز ارز به واسطه ماینرهای آن افزایش یابد، نشان دهنده این است که قیمت آن رمز ارز به مرور رو به کاهش خواهد گذاشت. از طرفی در شرایطی که استخراج یک رمز ارز به واسطه ماینرها کاهش یابد، به این معنی است که قرار است در آینده‌ای نزدیک قیمت آن رمز ارز به مراتب بیشتر شود. دلیل این افزایش قیمت نیز این است که آن رمز ارز به مرور در بازار کمیاب خواهد شد.
هنگامی که یک رمز ارز روند صعودی دارد با دو دسته از سرمایه گذاران مواجه خواهد شد. دسته اول آن دسته از افرادی هستند که به واسطه ترس از دست دادن سود کسب شده اقدام به فروش آن رمز ارز خواهند کرد و دسته دوم نیز آن سرمایه گذارانی هستند که به امید کسب سود بیشتر دارایی را ذخیره و نگه داری خواهند کرد. در زمان نزولی شدن قیمت یک رمز ارز نیز بسیاری از فعالان بازار به دلیل ترس ایجاد شده اقدام به فروش دارایی خود خواهند کرد که این مسئله قیمت آن رمز ارز را با نوسان رو به رو خواهد کرد. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که علاوه بر ماینرها، نهنگ‌های بازار نیز بر روی قیمت ارزهای دیجیتال موثر خواهند بود. دلیل این سخن نیز این است که نهنگ‌های بازار به واسطه فعالیت خود در بازار می‌توانند روند بازار را به نفع خود تغییر دهند.
عرضه و تقاضا نیز اصلی ترین عامل در تعیین قیمت ارز دیجیتال بیت کوین خواهد بود. همان طور که می‌دانید ارز دیجیتال بیت کوین بدون پشتوانه است و تا پیش از این تنها طلا بود که بدون پشتوانه به فروش می‌رسید. اما در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین نیز بدین صورت به فروش می‌رسد. به دلیل این که ارز دیجیتال بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال وجود خارجی ندارند و در فضای مجازی خرید و فروش می‌شوند، پس برای با ثبات بودن به حمایت فعالان بازار نیاز خواهند داشت. در صورتی که میزان محبوبیت یک رمز ارز در بازار ارز دیجیتال کم شود، به سرعت شاهد تاثیر آن بر روی قیمت آن رمز ارز خواهیم بود.

تاثیر شاخص ماینر ریسرو بر قیمت گذاری بیت کوین

تاثیر شاخص ماینر ریسرو بر قیمت بیت کوین

همان طور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال بیت کوین به صورت مجازی ارائه شده است و وجود خارجی ندارد. این رمز ارز به صورت کاملا غیرمتمرکز ارائه شده است و تحت نظارت هیچ نهاد و یا سازمانی نمی‌باشد؛ برای همین نیز عوامل سیاسی و اقتصادی تاثیر چندانی را بر روی آن اعمال نخواهد کرد. اما یک عامل بسیار مهم در قیمت گذاری این رمز ارز، میزان تولید شده این رمز ارز به واسطه ماینرهای بازار ارز دیجیتال می‌باشد. هر چقدر میزان تقاضا برای این رمز ارز زیاد شود و عرضه آن کمتر شود، قیمت آن به مراتب بالاتر خواهد رفت.

معیار تاثیرگذار در شاخص ماینر ریسرو

تعداد ماینرهای ارز دیجیتال بیت کوین در یک بازه زمانی، بر روی قیمت بیت کوین و شاخص شاخص ماینر ریسرو تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. هر چقدر میزان بیت کوین تولید شده بیشتر باشد، در مقابل تقاضای آن در بازار کمتر شود، در نتیجه قیمت بیت کوین نیز کمتر خواهد شد و شاید یک بازار خرسی خواهیم بود. علاوه بر این مسئله نوع ماینرهای تولید کننده بیت کوین نیز بر میزان تولید آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هر چقدر ماینر از قدرت بیشتری برخورد دار باشد، قادر خواهد بود تعداد بیشتری از رمز ارز بیت کوین را استخراج کند و این مسئله در آینده تاثیر بسزایی را بر روی آینده قیمت این رمز ارز خواهد گذاشت.
هزینه استخراج بیت کوین به واسطه ماینرها نیز از جمله موارد مهمی است که به صورت غیرمستقیم بر روی شاخص ماینر ریسرو تاثیرگذار خواهد بود. به بیان ساده هر چقدر قیمت یک دستگاه ماینر بیشتر باشد و افراد کمتری قادر به خرید آن باشند، در این صورت میزان استخراج ارز دیجیتال بیت کوین کمتر خواهد شد و تاثیر غیر مستقیم این عامل بر روی شاخص ماینر ریسرو نشان دهنده این است که به دلیل کمیاب شدن بیت کوین شاهد افزایش قیمت در بیت کوین خواهیم بود. علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، میزان ارز مورد در صرافی نیز یکی از مواردی است که بر روی شاخص ماینر ریسرو تاثیر گذار خواهد بود. به صورت کلی وجود رمز ارز در صرافی و کیف پول ارز دیجیتال تاثیر مستقیمی را بر روی قیمت این رمز ارز خواهد داشت.

چگونگی دستیابی به شاخص ماینر ریسرو

برای دسترسی به شاخص ماینر ریسرو و استفاده از آن شما عزیزان قادر خواهید بود آن را در سایت‌های معتبر و نیز صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی رویت کنید. از جمله سایت‌های معتبری که می‌توانید به واسطه آنان به شاخص ماینر ریسرو دسترسی داشته باشید، می‌توان به سایت کوین مارکت کپ اشاره کرد. توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورت استفاده از شاخص ماینر ریسرو از سایر شاخص‌های بازار ارز دیجیتال نیز استفاده کنید تا پیش بینی دقیق تری را داشته باشید.
آیا می‌توان از شاخص ماینر ریسرو به تنهایی برای پیش بینی ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟
شاید برای شما عزیزان نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا می‌توان از این شاخص به صورت انفرادی برای پیش بینی بازار ارز دیجیتال استفاده کرد یا خیر؛ در پاسخ به این سوال جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که بازار ارز دیجیتال یک بازار پر از نوسان است که می‌تواند هر پیش بینی را باطل کند. از این رو ممکن است که این شاخص نیز در برخی از موارد دچار اشتباه شود و به واسطه این اشتباه ممکن است که شما کل دارایی خود را به یکباره از دست بدهید. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که از شاخص ماینر ریسرو در کنار سایر ابزارهای پیش بینی استفاده کنید تا که به واسطه این کار بتوانید پیش بینی بهتر و مطمئن‌تری را انجام دهید.
علاوه بر این مسئله زمانی که شما از چند ابزار مختلف برای تحلیل یک رمز ارز استفاده کنید، احتمال موفقیت شما در معامله بالاتر خواهد بود. اما با این اوصاف برای جلوگیری از ریسک، توصیه ما به شما عزیزان این است که در سرمایه گذاری خود از حد ضرر استفاده کنید، تا در صورت باطل شدن یک پیش بینی از ضرر و زیان بیش از حد در معامله جلوگیری شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با شاخص ماینر ریسرو و نحوه استفاده از آن در بازار ارز دیجیتال برای پیش بینی ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، شاخص ماینر ریسرو یکی از بهترین شاخص‌ها برای پیش بینی این بازار می‌باشد. به واسطه این شاخص می‌توان عملکرد ماینرهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داد و به واسطه فعالیت آنان می‌توان پیش بینی خوبی را از آینده آن رمز ارز انجام داد. در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال از شاخص ماینر ریسرو برای پیش بینی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، زیرا پیش بینی به مراتب دقیق تری را ارائه خواهد کرد.
در پایان جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که شاخص ماینر ریسرو یک ابزار بسیار خوب برای تشخیص روند بازار است، اما جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که بازار ارز دیجیتال یک بازار پر از نوسان است و ممکن است که هر ابزاری در این بازار دچار اشتباه شود و یک اشتباه می‌تواند کل دارایی شما را از بین ببرد. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که از سایر ابزارهای تحلیل نیز در کنار شاخص ماینر ریسرو استفاده کنید تا احتمال موفقیت شما بالاتر برود.

 

مرجع: cryptobriefing

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی