آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

خرید تتر در کشور ایران یکی از سوالات پرتکرار در بین کاربران ارزهای دیجیتال است و نحوه خرید آن نیز مورد سوال است. در این مطلب به بررسی و نحوه خرید تتر در بازار تجاری برای ایرانیان می‌پردازیم. در کریپتو بیش از هزاران سکه و ارزرمز با هدف خاص وجود داردولی در بین این توکن‌ها سکه‌هایی به نام استیبل کوین هستند که با نرخ ثابتی در بازار ارز رمز در حال فعالیت هستند.
یکی از مهمترین این استیبل کوین‌ها می توان به توکن تتر در بازار تجاری آنلاین اشاره نمود. خرید و قیمت تتر در این بازار و تراکنش‌های آن بسیار بین کاربران رواج دارد. در حالت کلی میتوان بیان کرد که تتر به مثل دلار در بازار واقعی عمل می‌کند ولی با این تفاوت که در دنیای تجاری آنلاین است. کاربران عزیز قادر خواند بود که توکن تتر را در صرافی‌های معتبر خرید و فروش کنند.
اگر تریدرها علاقه دانرد که دلار را مورد تراکنش قرار بدهند، بدون هیچ زحمتی با خرید تتر این را برای خود ساده کنند. این نکته را باید دانست که قیمت تتر با دلار کمی متفاوت است. کاربران مبتدی و تریدرهای بازار اگر هدفتان خرید توکن تتر در بازار ارز دیجیتال است، این مقاله را از دست ندهید. در این بخش به نحوه خرید تتر در ایران نیز پرداخته می‌شود و اشاره‎ای به قیمت تتر نیز خواهیم داشت.

نگاهی کلی به توکن تتر در بازار کریپتو

یکی از استیبل‌ کوین‌های بازار ارز دیجیتال، تتر است که توسط اپراتور تتر در سال 2014 استارت کار خود را زد. اپراتور لیمیت تتر توسط شرکت بیت فینکس در بازار ارز جهانی راه اندازی شده است. صرافی بیت فینکس یکی از صرافی‎ای معروف هنگ کنگ بوده که در ارزهای دیجیتال مستقر شروع به کار کرده است. قیمت تتر که به عنوان یک استنبل کوین شناخته می‌شود دارای یک نرخ ثابت در بازار ارز رمزنگاری است. این مطلب نشان می‌دهد که دارایی ها با ارتباط بین ارزهای دیجیتال بازار فارکس خود را از نوسان‌های بازار حفظ می‌کنند.

 

نحوه خرید تتر در ایران


توکن تتر را می‌توان به سکه و پولهای واقعی بازار به مانند دلار آمریکا، یورو و فرانک و یا با سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها ارتباط داد. ارزش و قیمت تتر در این بازار وابسته به دلار آمریکا بوده و با آن متصل شده است. این ادعای توکن تتر که در بازار کریپتو با ارزهای دیگر به نسبت یک به یک با دلار بوده و نرخ آن ثابت است. این نسبت یعنی اینکه به ازای هر تتر در لمینیت تتر یک دلار ذخیره شده و قابلیت خرید دارد. هر کاربری با واریز کرد 20 دلار به کیف پول تتر خود معادل 20 سکه تتر در حساب او ایجاد می‌شود.  
این نکته که خاصیت استیبل بودن این ارز سبب شده کاربران و تریدرها به سمت آن بیایند تا از دارایی و سکه‌های خود در برابر نوسانات بازار تجاری در امان نگه دارند. تتر به مانند یک سپر در برابر هجوم این نوسانات از سکه کاربر محافظت می‌کند.
دو سکه مهم و معروف در بازار یعنی اتریوم و بیت کوین به هیچ کالا و یا پولی ارتباط ندارند. به همین خاطر سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، خرید توکن تتر را راهی برای در امان نگه داشتن دارایی خود می‌دانند و در صورت ریزش بازار خسارت کمتری را متحمل شوند.
البته علت دیگری نیز برای خرید تتر در بازار ارز دیجیتال برای کاربران وجود دارد و آن قدرت تراکنش این توکن است. این سکه را میتوان به هر نقطه و کیف پولی در دنیا انتقال داد. این ارز به تمام پول های رایج دنیا از جمله دلار، یورو و حتی ریال ایران می تواند تبدیل شود. کاربران با این ارز به راحتی می‌توانند بیت کوین را در بازار مورد تراکنش قرار دهند.

نحوه خرید تتر در کشور ایران

برای اینکه ایرانیان بازار ارز دیجیتال ارز تتر را بتوانند خریداری کنند، سه روش در این مقاله بررسی می‌گردد. در این بخش به این سه روش اشاره کلیدی با ذکر نکات مهم برای تریدرها خواهیم داشت تا در کنار تراکنش آن از خرید لذت ببرند.
•    به صورت آنلاین
•    به صورت حضوری
•    از طریق شخص

الف) خرید تتر با روش آنلاین

این روش بسیار کاربردی و مهمترین راه برای خرید و فروش تتر در بازار ارز دیجتال محسوب می‌شود. در ابتدا باید گامی به سمت یک صرافی ایرانی و معتبر در بازار ارز بردارید. این را باید دانست که در کشور ما ایران صرافی‌های متفاوتی در حال فعالیت هستند. در صورتی که از صرافی معتبر خبر ندارید از وب سایت ما اطلاعات کامل در مورد آنها بدست آورید. در کنار صرافی‌های معتبر خبری از قیمت و ارزش توکن و استیبل کوین دیگر نیز خبر بگیرید و خود را آشنا به آن بدانید.
بعد از اینکه گام اول را محکم برداشتید و صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کردید در آن صرافی به دنبال ثبت نام و احراز هویت شخصی خود در بازار ارز باشید. گام دوم تایید هویت از طرف صرافی است و به شما برای خرید تتر مد نظر کاربر اجازه ورود می‌دهد.
این نکته طلایی را باید در نظر داشت که استیبل کوین تتر را به علت مشکلات به وجود آمده مانند تحریم اقتصادی از صرافی ایرانی به طور مستقیم به صرافی خارج از کشور واریز نکنید. برای این کار از رابط‌های مطمئن به مانند کیف پولهای سخت افزاری برای کار خود استفاده نمایید. این مطلب نشان از آن دارد که توکن تتر را در کیف پول خود واریز کنید و از طریق این کیف پول دییتالی به سراغ صرافی معتبر در خارج از کشور بروید. با این کار تتر شما در امان خواهد بود و نگرانی بابت از دست دادن توکن خود ندارید.

ب) خرید تتر با از طریق حضوری

در این نوع راه کاربر با حضور خود رد صرافی مورد نظر توکن تتر ار خریداری می‌کند. این نوع روش را کسی به تریدرها در بازار ارز رمز پیشنهاد نمی‌دهد زیرا در این مرحله و روش کاربر با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. یکی از مهم ترین مشکلات در این روش دزدان سایبری در کمین کاربر هستند. اگر تریدر مبتدی به حساب می‌آیید در صورت انجام این روش و واریز غلط توکن به حساب غیر خود دیگر خبری از توکن و سکه در حساب کاربری شما نیست و این صد در صد ضرر به شمار می‌آید.  
به جزء این مشکل یک سری مشکلات به دنبال این روش برای کاربر پیش می‌آید که سرانجام ناخوشایندی برای تریدر است. برای خرید تتر حتما از صرافی معتبر ارز دیجیتال که در این زمینه در حال فعالیت غیر حضوری است مورد استفاده قرار دهید. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که از صرافی معتبر چ ایرانی و چه خارجی برای ترید کردن استفاده کنید.

ج) از شخص تتر خریداری کنید.

روش سوم که در این به آن اشاره خواهیم داشت، خرید تتر به روش فرد به فرد است. این روش به اینگونه است که برای خرید تتر از شخص دیگری استفاده می‌کنید و از آن خریداری می‌کنید، چه به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین. این روش دارای کی سری معایب و مزایایی است که این روش نیز به کاربران بازار ارز دیجیتال توصیه نمی‌شود و به دنبال روش اول باشید.
این روش در صورتی قابل قبول است که شخص مورد معامله برای کاربر قابل اعتماد باشد. ولی در این حالت به عوامل امنیتی آن توجه کنید چه را که ممکن است با یک لغزش تمام دارایی خود را به دست هکرها بسپارید. در صورتی که نسبت به فرد مورد نظر شناختی ندارید به سراغ معامله ارز تتر با آن فرد نروید. در برخی از موارد با روشهایی بسیار ساده از کاربر ساده لوح اخاذی کرده و تمام دارایی آن را در یک چشم به هم زند، بالا می کشند و فرد دستش به جایی بند نیست.
در کل بهترین روش برای خرید تتر در بازار ایران استفاده از صرافی‌های ارز رمز معتبرو آنلاین است. در صورت مشکوک بودن به صرافی ارز دیجیتال، با تغییر این صرافی و انتخاب یک صرفی معتبر در بازار کریپتو و مشاوره دقیق از کاربران با تجربه به سراغ خرید توکن‌های بازار بروید.

آموزش اولیه توکن تتر در صرافی‌های ایران در یک نگاه

در این بخش از مطلب هدف ما آموزش گام به گام خرید ارزهای دیجیتال به مانند تتر در صرافی است. این روش برای ایرانیان داخلکشور توضیح داده شده و این کاربران از آن لذت ببرند. مراحل به ترتیب عبارتند از:
•    نصب یک کیف پول معتبر؛ نرم افزاری و یا سخت افزاری
•    انتخاب بهترین و معتبرترین صرافی ایران برای ارز تتر
•    نحوه خرید تتر در بازار
•    انتقال سکه تتر به کیف پول خود در یک مرحله
قبل از شروع خرید و فروش تتر در بازار ارز دیجیتال چه در ایران و چه در خارج از این کشور باید یک سری نکات کلیدی را بدانید تا درتراکنش‎های خود موفق باشید و بهترین سود را از بازار کریپتو بردارید.
1.    در ابتدای هر کاری در این بازار یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال خود ایجاد کنید، این کیف پول را در جایی مناسب نگهداری و نصب کنید.
2.    تنوع و تعداد این کیف پولها بسیار زیاد است و کاری سختی برای تریدرها در بازار ارز دیجیتال شده است و باید در ادامه به انتخاب درست این کیف پول اشاره‌ای داشت.
برای اینکه در کیف پول انتخاب درستی داشته باشید نکات مهمی را از چشم نندازید و مد نظر بگیرید به عنوان مثال : پشتیبانی این کیف از رمز ارز مورد نظر کاربر، قابلیت آپدیت دارد یا نه، نوع رابط و کلید خصوصی این کیف پول و غیره را مد نظر بگیرید.
این اطمینان را باید داشت که کیف پول مد نظر کاربر آیا از توکنی که می‌خواهد بخرد حمایت می‌کند یا نه. پشتیبانی این سکه از طرف کیف پول بسیار حائز اهمیت است ولی در مورد ارزهای تتر این نگرانی نابجا است. همه کیف پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال از توکن تتر حمایت و پشتیبانی کرده زیرا یکی از بهترین استیبل کوین‎های جهان ارز رمز به شمار می‌آید.
تریدرها و کاربران عزیز بازار ارز دیجیتال این نکته را در نظر داشته باشید که کیف پولهای آنلاین را از سایت‌های معتبر دانلود کنید و این کیف پول را از هر جایی دانلود و نصب نکنید. در صورت خطا در این امر و سهل انگاری سبب پایین آمدن امنیت و ایمنی کیف پول خود و از دست دان دارایی خود می‌شوید. کیف پول نرم افزاری نامعتبر یعنی لقمه چرب برای دزدان سایبری در بازار ارز دیجیتال است.
یکی از ویژگی‌های مهم در بازار ارز دیجیتال و کاربان آن بودن تیم قوی و توسعه دهنده ارز دیجیتال برای کیف پول و شبکه ارز مد نظر است. برای این امر نباید خیلی ساده از کنار ان گذشت البته آپدیت کردن کیف پول نیز مهم است. کاربر با یک سرچ ساده در سایت مورد نظر کیف پول و تاریخ آخری بروز رسانی ان از اهمیت، امنیت و اعتماد کاربران و تیم پشتیبان آن خبردار می‌شود. به عنوان مثال اگر کیف پولی هر چند روز یک بار نسخه آپدیت ان بیاید یعنی دارای اعتبار و کاربران معتبری در بازار ارز دیجیتال هستند و پیشنهاد هر کاربری استفاده از ان کیف پول برای دارایی شما است.

داشتن کلید خصوصی و رابط کاربری خوب در کیف پول

خرید تتر در ایران

در بیشتر موارد کیف پول های ارز رمز در بازار به صورت منبع باز یا متن باز برای کاربران ارائه می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که قبل از انتقال سکه ارز دیجیتال به کیف پول مورد نظر کلید خصوصی بر روی آن ذخیره شود و هیچ فرد و کاربی به این کلید دسترسی نداشته باشد. در غیر این صورت مورد حمله هکرهای فرصت طلب بازار قرار می‌گیرد.
رابط کاربری راحت و مناسب از دیگر ویژگی های یک کیف پول خوب برای تریدرها و خریداران ارز دیجیتال است. کیف پول با رابط خب سبب رغبت بیشتر کاربران به سمت آن می‌شود و کار را برای تریدرها در بازار چه با تجربه و چه مبتدی ساده می‍کند.
هر کاربری بعد از انتخاب یک کیف پول مناسب به دنبال یک صرافی معتبر در بازار ارز دیجیتال باید باشد. فروشنده مورد اعتماد فقط صرافی نیست بلکه یک شخصحقیقی نیز کار فروشنده را برای کاربر بازی می‌کند. این پیشنهاد ما را رد نکنید به علت بالا بودن دزدان سایبری در این بازار استفاده از صرافی معتبر بسیار اصل مهم و کلیدی است. دارایی خود را در جای امن سرمایه کنید.
برای خرید یک صرافی راه های زیادی وجود دارد که عبارتند از:
•    سرچ در گوگل و دنیای شبکه اجتماعی
•    استفاده و بهره وری از باتجربه‌های بازار ارز رمز
•    مشاهده تبلیغات و وبلاگ‎ها
•    میزان هزینه به بلاگر و تبلیغات در آن صرافی
•    اینستاگرام و دنیای فیسبوک و تعدا لایک و چک کردن کامنت‎ها

یک سوال مهم؛ آیا خریدن ارز تتر در ایران قانونی است؟

این را میدانید که بازار کریپتو در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار رونق گرفته ودر حال رشد سریع است. در این میان برخی از دولت‌ها و به ویژه دولت ایران برای این رمز ارزها قانون و قواعد خاصی را تعیین نکرده‌اند. بان ملی مرکزی ایران در سال‌های اخیر (از سال 97) برای تراکنش و معاملات ارزهای دیجیتال در بازار بزرگ آنلاین جهانی یک سری بندها را وضع کرده است. در این بندها خبری از ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیست.
این بندهایی که توسط بان مرکزی برای ارزهای دیجیتال و سکه در سال 97 اعلام شد به شرح زیر است:
•    بانک ملی مرکزی در مورد صدور و انتشار این ارزهای دیجیتل در بازار هیچ گونه مسئولیتی ندارد وتمام این مسئولیت‌ها در این زمینه بر روی تیم توسعه هنده ارز رمز است.
•    برای تراکنش ارزهای دیجیتال در بازار در صرافی‎های دیجیتال با مقررات و شرایط گفته شده باید تریدرها تراکنش و خرید و فروش ارز را داشته باشند.
•    روش پرداخت یک محصول یا کالا به کمک توکن‎های دیجیتالی ممنوع است. به عنوان نمونه اگر فردی دارای یک فروشگاه پوشاک لباس مردانه است برای دریافت پول خود بابت جنس فروخته شده نمی‌تواند رمز ارز از خریدار گرفته و یا بالعکس ارز دیجیتال بابت باقی پول طرف پرداخت کند.
با نگاهی به بندهای تعریف شده و عرض از بانک مرکزی ایران، خرید و فروش ارزهای رمزنگاری در ایران جرم محسوب نمی‌شود و از طرفی در صورت ربوده شدن دارایی دیجیتالی این کاربران در بازار ارز دولت ایران هیچ گونه مسئولیتی را قبول دار نیست. در صورت از دست دان دارایی فرد به خاطر دزدان سایبری دولت اعلام بی طرفی نموده و خود کاربر و مال باخته باید از مراجع قانونی و دولت های مربوطه پیگیر این کلاهبرداری اینترنتی از دارایی خود باشد.

جمع بندی

همان طور که در مطالب فوق مورد بررسی و عرض قرار گرفت که چگونه توکن تتر را در بازار ارز دیجیتال میتوان خرید کرد و یا اینکه برای انتقال و ذخیره از چه کیف پولی کمک گرفت، حرفهایی به میان آمد. این نکته را که از افراد ناشناس برای توکن تتر دست به خرید نزنید و در اقدام حضوری باید بیشتر گوش به زنگ باشید. شاید پای هر لبخندی و تبلیغات غلطی دامی برای دارایی شما گذاشته اند.  
مشکلات به وجود آمده فقط در از دست دادن دارایی از طریق دزدان سایبری در بازار نیست بلکه بسته شدن و عدم معاملات از طرف خود شبکه تتر برای کاربر مشکل بعدی است. در صورتی که توکن تتر شما مشکل دار باشد مشکلات بعدی به دنبال خواهد آورد و سبب بسته شدن کل دارایی کاربر برای یک مدت طولانی گردد.

مرجع: coingecko

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی