آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


به داده‌ها و اطلاعات که از تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شود بلاک می‌گویند. درستی انجام تراکنش‌ها و طبقه‌بندی اطلاعات در این بلاک‌ها نیاز به پردازش سریع دارد. از آنجایی که این شبکه به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند، هیچ شبکه‌ایی برای نظارت  و پردازش این اطلاعات وجود ندارد. کامپیوتر‌ها این پردازش‌ها را انجام می‌دهند و به این کار استخراج می‌گویند. در استخراج ماینر‌ها کامپیوتر‌های خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهندد تا به شبکه کمک کنند که اطلاعات را پردازش کند، در انتها هر بلاک که پردازش می‌شود درصدی از آن بلاک یا کارمزدی را به ماینر به عنوان پاداش می‌دهد که این پاداش می‌تواند، کوین یا درصدی از تراکنش مورد نظر باشد. استخراج  تنها با حل معما‌های ریاضی صورت می‌گیرد وبه صورت میانگین در هر ده دقیقه یک بلاک ساخته می‌شود که به کمک الگوریتم‌هایی که ماینر‌ها برای حل بلاک‌ها به کار می‌برند بلاک را را حل می‌کنند.

رمزارز فایل (FIL) رشد بسیار خیره کننده‌ایی را در 2021تجربه کرد، همین رشد باعث شد که توجه سرمایه گذاران به ماینینگ و استخراج فایل کوین جلب شود. سرمایه گذاران بسیاری وارد این حیطه شدند البته این نکته را نیز باید دانست که کسانی که می‌خواهند وارد بازار استخراج و ماینینک شوند ؛ استخراج بیت کوین کار بسیار راحتی نیست. سرمایه گذاران برای ورود به حیطه ماینینگ واستخراج باید دستگاه‌ها و سیستم‌های قدرتمندی و سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند. ولی سرمایه گذارانی که می‌خواهند کوین FIL را استخراج کنند، نیاز زیادی به تجهیزات پیشرفته و سرمایه اولیه زیادی ندارند، فرایند ماینینگ این رمز ارز در ابتدای ورود خود به دنیای بلاک چین است و سرمایه گذاران  می‌توانند یا سرمایه گذاری و ماین کردن در این رمز ارز  سود قابل توجهی را به دست بی‌آورند. در ادامه این مقاله خواهیم پرداخت که استخراج بیت کوین و فایل کوین چه تفاوتی با یکدیگر دارد و فعالیت کردن در کدام یک می‌تواند سود بیشتری برای کاربران و سرمایه گذاران خود داشته باشد.

استخراج یا ماینینگ چیست؟

استخراج بیت کوین

استخراج توسط ماینر‌ها صورت می‌گیرد. ماینر‌ها نودهایی هستند که هدف اصلی آنها تایید کردن تراکنشات برای  ساختن یک بلاک جدید است، ماینر‌ها برای حل  و تایید تراکنش‌ها از سخت افزار‌هایی مانند سی پی یو، کارت گرافیک، دستگاه اسیک و.... استفاده  می‌کنند. ماینر‌ها برای حل سریع‌تر بلاک‌ها از الگوریتم‌های اجماع خود استفاده می‌کنند، تا در مدت زمان کمتری بلاک‌های بیشتری را حل کنند. ماینر‌ها برای اینکه هر چه سریع‌تر بلاک را حل کنند نیاز به سیستم قدرت‌مندی دارند که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد.
به فرآیندی که در آن کوین جدید تولید شود استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود. تراکنش‌هایی که در هر بلاک انجام می‌شود، پس از پردازش توسط ماینر‌ها در دفاتر کل توزیع ثبت می‌شود، پس از ثبت تراکنش‌ها جوایزی به صورت کوین به ماینر‌ها داده می‌شود که به موجودی رمز ارز‌ها ماینر اضافه می‌شود. در ایران با توجه به هزینه‌های برق و انرژی صنعت مایننیگ و استخراج مورد استقبال بسیار از افراد جامعه قرار گرفته است. البته قوانینی که در ایران برای ماینر‌ها وجود دارد، قدرت استخراج و ماینینگ  حداکثری را از ماینر گرفته است، به طور قانونی فعاالیت در حوزه استخراج رمز ارز در ایران غیر قانونی است.

استخراج فایل کوین و دلیل جلب توجه سرمایه‌گذاران به آن

قیمت فایل کوین در ماه آپریل سال 2021 (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت سال 1400) به صورت ناگهانی و بی سابقه 237 دلار افزایش یافت و یک رشد ده برابری را برای سرمایه گذاران رغم زد. درهمین تحولات بازار و تغییرات قیمت حجم تراکنش‌ها از بیت کوین پیشی گرفت و اسخراج و ماینینگ فایل کوین در فضای مجازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. وقتی که از فایل کوین استقبال بی سابقه‌ایی شد، بیت کوین برخلاف فایل کوین دامیننس بیت کوین با تهدید بی سلبقه‌ایی مواجه شد. کارشناسان بسیاری به دنبال دلیل این حادثه بودند که آیا استخراج بیت کوین منسوخ شده است ؟ و  دلیل استقبال مردم از فایل کوین و جایگزین کردن استخراج آن به جای بیت کوین چیست؟

معرفی کامل شبکه فایل کوین و توکن کاربردی آن FIL !

برخی از متخصصان حوزه ماینینگ و استخراج بر این عقیده دارند که استخراج و ماینینگ یک بازی برای سرمایه داران کلان و بزرگ است، این به این معناست که سرمایه گذاران خرد و کوچک در این بازار شانسی در برابر سرمایه گذاران کلان ندارند. استخراج بیت کوین بدون شک یک فرایند هزینه بر است و این تفاسیر به این معنا نیست که سرمایه گذاران خرد و کوچک از این بازار کنار گذاشته شده‌اند بللکه تمامی افراد با هر سرمایه‌ایی می‌توانند فعالیت سود آوری داشته باشند. در فرایند استخراج بیت کوین قبل از اتمام مراحل استخراج یک سود اولیه برای سرمایه گذاران واریز می‌شود. با این تفاسیر می‌توان گفت برای سرمایه گذاران کوچک سرمایه گذارب بر روی بیت کوین نمی‌تواند یک معامله پر ریسک و همراه با سود زیاد باشد. استخراج بیت کوین می‌تواند برای  کسانی که سرمایه کوچکی دارند و می‌خواهند به یک روش مدیریت ثروت منظم دست پیدا کنند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 فایل کوین را بر پایه واساس یک پروتکب ذخیره سازی توزیع شده بر اصول و مبنای بلاک چین ساختند که استخراج این رمز ارز دیجیتال با سرعت بسیار بالای امروز در حال پیشرفت است. تیم توسعه دهنده فایل کوین در ادامه کار فایل کوین برنامه‌هایی همچون ذخیره سازی ایمن و برنامه ریزس شده داده‌ها، دخیره سازی دائمی و تایید حقوق داده‌ها در مسیر پیاده سازی را در الویت کار خود قرار داده‌اند.

چشم انداز استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

شبکه اصلی فایل کوین تنها دو سال از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد، فایل کوین هم اکنون در مرحله استخراج و سود اولیه به سر می‌برد و تا همگام شدن با بیت کوین به زمان بیشتری احتیاج دارد. سرمایه گذاری بر روی فایل کوین نسبت به بیت کوین از ریسک بیشتری بر‌خوردار است واین ریسک، ریسک ذاتی موجود در بازار ارز دیجیتال است. ریسک بیشتر در ماینینگ فایل کوین نسبت به ماینینگ بیت کوین گاهی می‌تواند در مواقعی بازدهی بیشتری بدهد. از سوی دیگر برای سرمایه گذاران خرد و کوچک فایل کوین زمینه بهتری برای سرمابه گذاری است چون که فایل کوین تازه وارد بازار شده است و سرمایه گذاران بزرگ و کلان هنوز به سمت این بازار نیامده‌اند، به همین خاطر نوسان قیمت کمتری نسبت به قیمت بیت کوین در این بازار رخ می‌دهد. از سوی دیگر استخراج فایل کوین در برابر استخراج بیت کوین از ارزش بیشتری برای سرمایه گذاران برخوردار است. 

همچنین بخوانید:

 شیبا سواپ چیست؟ این سرویس چگونه کار می کند؟

اسیک ماینر چیست؟ دستگاهی برای استخراج ارزهای دیجیتال

اسیک ماینر در واقع یک مدار با کاربرد خاص و ویژه‌ایی هستند، هر یک از دستگاه‌های اسیک قابلیت حل کردن یک نوع معما را دارند، با این سیستم می‌توان یک رمز ارز‌هایی را که الگو‌های یکسان دارند حل نمود. هر پردازنده اسیک ماینر به صورت معمول برای یک رمز ارز تولید شده است. یعنی برای استخراج یک ارز دیجیتال نیاز به یک پردازنده متناسب با آن ارز است. در روز‌های اولی که کاربران و سرمایه گذاران با کامپیوتر‌های شخصی خود فرآیند استخراج را انجام می‌دادند، فرآیند استخراج بسیار راحت بود ولی به مرور زمان فرآیندد استخراج سخت‌تر شد و با دشواری‌هایی مواجه شد، استخراج با کامپیوتر نه تنها کفاف هزینه برق و استهلاک سیستم‌هها را نمی‌داد بلکه هر چه جلو تر می‌رفت از سود حاصله نیز کم می‌شد.
در مرور زمان نیاز به انجام تراکنشات بیشتر می‌شد و منابع محاسباتی کمتری در دسترس بود، توسعه دهندگان با مواجهه با مشکلات سیستم‌های خانگی و نا کارآمدی این سیستم‌ها با بهره‌گیری از مهندسان کامپیوتر دست به تولید سیستمی بردند که هم برق مصرفی کمی‌ داشته باشد و هم سرعت انجام محاسبات را بالا ببرد، آنها سپس دستگاه‌های اسیک ماینر را ساختند. با توجه به اینکه هر ماینر که بتواند بلاک را زود‌ترپردازش کند استخراج را انجام داده و کارمزد استخراج را از آن خود می‌کند،  پس هر چه در استخراج سریع‌تر باشید امکان اینکه در حل مسائل برنده شوید بیشتر می‌شود.

سه تفاوت اصلی فایل کوین و بیت کوین در عرصه ماینینگ

مقایسه استخراج بیت کوین و استخراج فایل کوین

1.برای استخراج  فایل کوین باید فایل کوین‌های خود را در اختیار شبکه فایل کوین قرار دهند. این در اختیار گزاشتن فایل کوین برنامه‌ایی است که تیم توسعه دهنده فایل کوین برای دخیره ‌سازی ایمن و پایدار ماینر‌ها در شبکه خود این کار را انجام دادند. ولی در طرف مقابل فرایند سنتی استخراج بیت کوین بعد از اینکه ریگ ماینینگ آماده و راه‌اندازی شد، هیچ گونه تعهدی نیاز ندارد.
2. استخراج  فایل کوین بسیار متفاوت‌تر است از استخراج بیت کوین، فایل کوین از سه منبع متفاوت‌تر از بیت کوین استخراج می‌شود:
پاداش بلاک و فی تراکنش‌ها: میزان انتشار پاداش این نوع از استخراج بر اساس الگوریتم‌های ثابتی استخراج انجام می‌شود( همانند استخراج بیت کوین).
فی ذخیره سازی: این کارمزدی است که کاربران برای ذخیره سازی فایل‌های خود به ماینر‌ها پرداخت می‌کند.
فی بازیابی:این هزینه کارمزدی است که کاربران برای دسترسی به ارزهای خود به ماینر‌ها پرداخت می‌کنند. این کارمزد معمولا به ماینر‌های بازیابی پرداخت می‌شود.
فی ذخیره سازی و فی بازیابی وجه تمایز استخراج فایل کوین و بیت کوین  است. نکات کلیدی که در پیاده سازی این دو شبکه و پروژه‌ها و نوع کاربرد آنها پیاده شده است. این دو تمایز میان استخراج بیت کوین و استخراج فایل کوین را یکی از اصلی‌ترین اهداف تجاری این شبکه به شمار می‌آید.
3. یکی از معایبی که در استخراج فایل کوین است بسیار در معرض عوامل محیطی بیرونی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل  شبکه ریگ‌های ماینینگ هستند که بر استخراج فایل کوین بسیار تاثیر می‌گذارد. سرعت شبکه در استخراج فایل کوین بسیار مهم و تاثیر گذار است، به نحوی که اگر سرعت شبکه کاهش پیدا کند می‌توان این انتظار را داشت که در میان ماینر‌ها رقابت شدیدی برای تولید بلاک شکل گیرد. اگر در رینگ ماینینگ ولتاژ برق ناپایدار باشد، احتمال اینکه به دیسک، منبع تغدیه و حتی مادر برد ریگ آسیب  وارد شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند نیز امکان دارد. ولی برای ستخراج و ماینینگ بیت کوین تنها نیاز به یک پاور قدرت مند و کافی در طول روند استخراج دارید.

چرا انتخاب و ساخت سودآورترین بلاک مهم است؟

به خاطر دلایلی که گفتیم ، معمولا برای استخراج فایل کوین در اتاق مرکز داده اینترنت (IDC)انجام می‌پذیرد، در صورتی که بخواهید فایل مورد نظر خود را استخراج کنید باید آن را به صورت آنلاین استخراج کنید. بسیار اهمیت دارد که ارائه دهندگان خدمات اتاق IDC مناسبی به کار گرفته شود.

استخراج فایل کوین در idc

اگر بخواهیم استخراج بیت کوین را با استخراج فایل کوین در قالب قدرت هش تعریف کنیم، بدون شک و تردید ریت استخراج فایل کوین از بیت کوین بسیار بیشتر است. هش ریت ماینینگ  فایل کوین به ذخیره سازی داده محدود نمی‌شود بلکه به عرصه تایید، بازیابی و پردازش نیز فعالیت دارد. یکی از عواملی نیز که باعث محبوبیت روز افزون فایل کوین می‌شود ذخیره سازی داده‌های معتبر، بازیابی و توزیع به موقع داده‌ها است که از کلیدی‌ترین عوامل‌اند.
عواملی که تاثیر به سزایی در استخراج  فایل کوین دارند شباهت بسیار به استخراج سنتی بیت کوین دارد ؛ این عوامل شامل:
1.    سخت افزار مقرون به صرفه و کارآمد.
2.    سیستمی که برای استخراج و ماینینگ به صور سفارشی ساخته شده باشد.
3.    فعالیت مداوم و نگهداری پایدار.
ولی با تمامی این تفاصیر فایل کوین در برابر بیت کوین از فناوری و سیستم‌های پیشرفته‌تری در زمینه نرم افزاری ، بهره برداری و نگهدار برخوردار است. یکی از کار‌هایی که می‌تواند در کوتاه کردن زمان جمع آوری و انتقال داده‌ها تاثیر بگذارد بهنیه سازی الگوریتم‌های رسمی است.

سخن پایانی

مدت زمان بسیار زیادی است که دریافت سود اولیه استخراج بیت کوین به پایان رسیده است، اما این استخراج در انحصار «آلیگاریش‌های هش ریت » قرار دارد. این به این معناست که در استخراج شاه رمز ارز‌ها یعنی بیت کوین مانع سرمایه گذاری بالایی وجود دارد، در حالی است که فایل کوین هنوز در دوره سود اولیه است و سود اولیه که به کاربران خود می‌دهد در ابتدای کار خود است و ذخیره سازی داده‌هایی که دارد آینده بسیار روشنی را  برای فایل کوین به رغم خواهد زد. با توجه به نو ظهور بودن فایل کوین سرمایه گذاری برای افرادی که سرمایه بسیار کمی دارند و می‌خواهند از دست سرمایه گذاران کلان بازار ماینینگ دور شوند سرمایه گذاری در فایل کوین انتخاب بسیار مناسبی است.

مرجع: atomicwallet

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی