آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


کیف پول آرجنت یک والت نرم افزاری و جدید برای ارزهای دیجیتال است. این والت رمزنگاری شده فقط برای افرادی که در بلاکچین اتریوم فعالیت دارند قابل استفاده است. زیرا مبتنی بر لایه دوم اتریوم طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از زنجیره zkSync را دارد و با استفاده از آن می‌توان توکن‌هایی که بر بستر اتروم ایجاد شده‌اند را ذخیره کرد. کیف پول ارز دیجیتال آرجنت با استفاده از نسخه‌های اندروید و IOS آن، بر روی گوشی‌های هوشمند نیز نصب و استفاده می‌شود. از این طریق می‌توانید در هر زمان و مکانی به دارایی‌های داخل والت دسترسی داشته و آن‌ها را مدیریت کنید.  چنانچه از فعالان حوزه دیفای هستید و می‌خواهید کارمزد کمتری برای تراکنش‌ها بپردازید در این مقاله با ما همراه باشید تا عملکرد، ویژگی‌ها و نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با کیف پول آرجنت

کیف پول آرجنت (Argent) یک کیف پول ارز دیجیتال جدید و هوشمند است که توسط Itamar Lesuisse و Gerald Goldstein در سال 2018 بر بستر اتریوم طراحی و در 2020 راه اندازی شد. سرمایه گذاران و شرکت‌هایی همچون دره سیلیکون، Index، Creandum، Ventures و Paradigm از شرکت انگلیسی آرجنت حمایت کردند. شبکه محبوب اتریوم به سرعت رشد کرده و تعداد زیادی از کاربران را مجذوب خود کرد. اما مشکلات و محدودیت‌های آن، چالش‌هایی را برای این شبکه به وجود آورد. در این میان، شرکت آرجنت کیف پولی در فضای وب 3 را طراحی کرد که لایه اصلی و لایه دوم اتریوم برای کاربران قابل استفاده است. همچنین در طراحی این کیف پول ارز دیجیتال سعی شده محدودیت‌های مربوط به لایه اول اتریوم رفع شود. با استفاده از کیف پول نرم افزاری آرجنت می‌توان با هر دو لایه شبکه اتریوم ارتباط برقرار کرد. در لایه اول آرجنت امکان ذخیره توکن‌های لایه اول اتریوم و استفاده از برنامه‌های این لایه وجود دارد. اما لایه دوم آن به دلیل قرارگیری بر بستر zkSync شرایط بهره‌مندی از امکانات هر دو لایه اتریوم را برای کاربران فراهم می‌کند.

کاربرد کیف پول آرجنت


کیف پول آرجنت یک والت غیرحضانتی است و به صورت یک پروژه منبع باز طراحی شده است. با وجود این قابلیت، هیچکس به جز خودتان امکان دسترسی به دارایی‌هایتان را نخواهد داشت. کلیدهای خصوصی توسط خود کاربران نگهداری شده و کنترل دارایی‌های ذخیره شده از طریق اپلیکیشن آرجنت انجام می‌شود. در کیف پول آرجنت علاوه بر ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال می‌توانید در برنامه‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ، kyber Network، MakerDAO، Pool Together، Set Protocol و ... سرمایه گذاری کرده و سود مناسبی بدست آورید. از آنجایی که آرجنت یک کیف پول هوشمند در فضای web3 است دسترسی آسان به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فراهم می‌کند. چنانچه در حوزه دیفای فعالیت داشته باشید با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت می‌توانید به پلتفرم‌های Aave، Yearn و Compound دسترسی پیدا کرده و از این طریق به درآمد برسید. تیم توسعه دهنده کیف پول دیجیتال آرجنت تمامی اخبار و اطلاعیه‌ها را در فضای وبلاگ قرار داده تا کاربران با آگاهی کامل از این والت استفاده کنند. درصورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل می‌توانید به بخش سوالات پرتکرار مراجعه کرده و یا از طریق ایمیل سوالات خود را مطرح کرده و در کمترین زمان پاسخ آن را دریافت کنید.

کیف پول آرجنت چه ویژگی‌هایی دارد؟

با وجود اینکه کیف پول آرجنت با سایر بلاکچین‌ها سازگاری ندارد و فقط در شبکه اتریوم می‌توان از آن استفاده کرد، رابط کاربری آسان و ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث شده تا کاربران زیادی مشتاق به استفاده از این کیف پول هوشمند باشند. برخی از ویژگی‌های خاص کیف پول ارز دیجیتال آرجنت عبارتند از :

قابلیت امضای چندگانه (Multisig security)

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت کیف پول آرجنت شده امنیت بالا و مالکیت خاص آن است. Argent’s Guardians یک برنامه هوشمند در این کیف پول است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بازیابی اطلاعات مربوط به والت را به اشخاص مورد اعتماد (guardians) بسپارند. درواقع این افراد به عنوان قیم یا سرپرست شناخته می‌شوند و می‌توان از طریق این سیستم بدون نیاز به عبارت بازیابی، کیف پول خود را بازیابی کرده، آدرس‌های نامعتبر را مسدود کرده و سقف انتقال دارایی‌ها را تعیین کرد. البته این افراد به دارایی‌های شما دسترسی ندارند. ویژگی امضای چندگانه شرایطی را فراهم می‌کند که دو کاربر شرایط خاصی را قبول کرده و می‌توانند به عنوان یک گروه فعالیت کنند. با وجود این ویژگی کاربر به سرپرست اجازه می‌دهد تا به یک سری اطلاعات محدود دسترسی داشته و برخی از کارها را انجام دهد. بخاطر اینکه این کار تحت عنوان قرارداد هوشمند انجام می‌شود امنیت و شفافیت بالایی دارد و کنترل و مدیریت کیف پول به طور کامل خود کاربر است. سرپرست‌ها برای اینکه بتوانند اطلاعات کیف پول شما را بازیابی کنند باید توسط اکثریت تایید شده و قابل اعتماد باشند.

تعیین محدودیت در انتقال دارایی‌ها (Transfer limit)

کیف پول آرجنت از قابلیتی همچون سیستم بانکی سنتی برخوردار است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا سقف برداشت‌های روزانه خود را محدود کنند. این ویژگی به نوعی در افزایش امنیت کیف پول تاثیر دارد و درصورت گم یا هک شدن، هیچکس نمی‌تواند تمام دارایی داخل والت را برداشت کند.

قفل از راه دور (Account freezing)

باتوجه به اینکه کیف پول آرجنت روی گوشی‌های هوشمند قابل نصب است درصورت به سرقت رفتن تلفن همراه می‌توان از راه دور نسبت به مسدودسازی حساب کیف پول اقدام کرد.

ادرس‌های راحت برای خواندن (Human – Readable Addresses)

معمولا آدرس‌هایی که در کیف پول‌ها برای کاربران ارائه می‌شود طولانی و رمزنگاری شده هستند و باعث سردرگمی کاربران به خصوص افراد مبتدی می‌شوند. اما در کیف پول ارز دیجیتال آرجنت به دلیل بهره‌مندی از سرویس ENS اتریوم، شناسه‌های رمزنگاری شده که خواندن آن‌ها برای انسان راحت است ارائه می‌شود.

بهره‌مندی از امکانات Kyber Network

کاربرانی که از کیف پول آرجنت استفاده می‌کنند می‌توانند به واسطه معاملات فوری، قسمتی از دارایی خود را به اعطای وام در شبکه اتریوم اختصاص داده و سرمایه خود را افزایش دهند. تضمینی که برای این وام‌ها وجود دارد استیبل کوین DAI است. این استیبل کوین غیرمتمرکز، قیمت را در طول زمان ثابت نگهداشته و مانع از افزایش و کاهش آن می‌شود. وثیقه‌ای که برای اینگونه وام‌ها در نظر گرفته شده مقداری از دارایی‌های اتریوم است. همکاری شرکت آرجنت با صرافی kyber Network باعث ایجاد امکان معامله مستقیم رمزارزها در کیف پول آرجنت شده است.

پیوستن به Compound Finance

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران بازار ارزهای دیجیتال دارند عدم دسترسی راحت به برنامه‌های بلاکچین است. ادغام Argent با پروتکل کامپاند فایننس باعث شده تا کاربران از راحت‌ترین راه‌ها به برنامه‌های غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم دسترسی داشته و با امکان وام دادن بتوانند بیشتر از 20 درصد دارایی خود سود بدست آورند.

همچنین بخوانید:

آشنایی با کیف پول دیجیتال HD

چطور یک کیف پول آرجنت داشته باشیم؟

برای استفاده از کیف پول ارز دیجیتال آرجنت باید نسخه اندروید و یا IOS آن را با توجه به سیستم عامل گوشی خود دانلود کرده و پس از نصب، وارد برنامه شوید. برای ایجاد کیف پول جدید باید در صفحه Own it، گزینه create new wallet را انتخاب کنید. سپس username (نام کاربری) برای خود انتخاب کرده و با کلیک بر روی فلش نارنجی رنگ به صفحه قوانین منتقل می‌شوید. برای پذیرش قوانین گزینه Accept را زده و سپس در قسمت Email Address آدرس ایمیل را نوشته و برای تایید آن روی Verify email کلیک کنید.
تا این قسمت ثبت نام شما انجام شده و برای تایید هویت باید از طریق open Argent وارد کیف پول شوید. در این مرحله برای ارسال هشدار امنیتی و ورود دوعاملی از شما شماره تلفن همراه خواسته می‌شود و باید کد پیامک شده را در بخش verification code وارد کنید. پس از تایید تلفن، از قسمت choose a passcode برای کیف پولتان رمزعبور انتخاب کرده و از گزینه‌های اثرانگشت و تشخیص چهره غافل نشوید.
برای ذخیره کلید بازیابی می‌توانید در صفحه Secure your wallet یکی از گزینه‌های google drive و یا iCloud را انتخاب کرده و Enable now را بزنید. برای دسترسی کیف پول به حساب انتخاب شده روی گزینه Allow کلیک کنید.

نحوه کار با کیف پول آرجنت چگونه است؟

برای کار با کیف پول ارز دیجیتال آرجنت پس از ورود به آن، در سمت چپ و بالای صفحه zkSync را انتخاب کرده و روی + کلیک کنید. در هشدار ظاهر شده continue (ادامه) را انتخاب کرده و با زدن open Vault به Argent Vault منتقل شوید. از بخش Assets گزینه Receive (دریافت) را انتخاب کرده و با کلیک بر روی Deposit کارمزد اولیه را پرداخت کنید. به دلیل اینکه آرجنت یک کیف پول مبتنی بر قرارداد هوشمند است برای فعالسازی و استفاده از آن باید هزینه شبکه اتریوم پرداخت شود. البته برای پرداخت کارمزد اولیه باید مقداری کوین در کیف پول خود داشته باشید. برای ارسال کوین‌های مبتنی بر اتریوم به کیف پول آرجنت می‌توانید از قسمت Add Funds اقدام کنید. چنانچه قصد استفاده از برنامه‌های دیفای را داشته باشید باید به بخش Finance مراجعه کنید.

کیف پول آرجنت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم تمرکز کیف پول ارز دیجیتال آرجنت بر شبکه اصلی اتریوم و لایه دوم آن است. با استفاده از این کیف پول می‌توان به 240 توکن مبتنی بر اتریوم که در شبکه‌های ERC-20، ERC-721 و ERC-1155 وجود دارند دسترسی داشته و آن‌ها را ذخیره کرد. اگر بخواهیم از توکن‌های قابل ذخیره در آرجنت والت نام ببریم می‌توان به اتر، DAI، BAT، Wrapped Bitcoin و USDC اشاره کرد. لیست کامل ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول در وبسایت رسمی آرجنت به آدرس www.argent.xyz موجود است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کیف پول آرجنت از توکن‌هایی که جدیدا به بلاکچین اتریوم اضافه شده‌اند پشتیبانی نمی‌کند. یعنی شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید تنها توکن‌های قدیمی را ذخیره و مدیریت کنید. درنتیجه باید قبل از ارسال توکن‌ها از وضعیت پشتیبانی آن‌ها آگاهی داشته باشید. چنانچه توکن‌های پشتیبانی نشده را ارسال کنید باید با سرمایه خود خداحافظی کنید.

استفاده از کیف پول آرجنت چه مزایا و معایبی دارد؟

نحوه کار با کیف پول آرجنت

کیف پول ارز دیجیتال آرجنت هم مانند سایر والت‌ها دارای جوانب مثبت و منفی است. نکته‌ای که اهمیت دارد غلبه نقاط قوت بر نقاط ضعف است. تعدادی از مهمترین مزایای این کیف پول به شرح زیر است :

  • با اینکه آرجنت یک کیف پول نرم افزاری و آنلاین است اما به دلیل وجود چندین لایه امنیتی و احراز هویت از طریق امضای چندگانه و ورود دوعاملی، نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری مشابه از امنیت بالاتری برخوردار است.
  • کیف پول آرجنت با والت سخت افزاری لجر سازگاری دارد و از قابلیت‌های آن پشتیبانی می‌کند.
  • در مقایسه با سایر کیف پول‌ها کارمزد بسیار کمتری دارد و حتی بعضی مواقع توسط اضافه کردن متاتراکنش می‌توان هیچگونه کارمزدی پرداخت نکرد.
  • از تمام ارزها و توکن‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند و از طریق پروتکل‌های غیرمتمرکز امکان کسب درآمد در این کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد.
  • یکی از ویژگی‌های مثبتی که آرجنت والت را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند عدم نیاز به عبارت بازیابی در هنگام بازگرداندن اطلاعات آن است.

با وجود ویژگی‌های مثبتی که برای این کیف پول شرح دادیم تعدادی نقاط ضعف نیز برای آن وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم :

  1. تنها نسخه موبایلی کیف پول آرجنت ارائه شده و نسخه دسکتاپ برای استفاده کاربران وجود ندارد که می‌تواند یک ویژگی منفی مهم برای این کیف پول تلقی شود.
  2.  این کیف پول فقط از توکن‌های ERC-20 و بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. این یکی از معایب مهم کیف پول آرجنت است. با وجود اینکه اتریوم در حوزه برنامه‌های دیفای و توکن‌های NFT حرف اول را می‌زند اما افرادی که در کنار اتریوم قصد سرمایه گذاری بیت‌کوین و سایر رمزارزها را داشته باشند باید علاوه بر آرجنت از کیف پول دیگری هم استفاده کنند.

چگونه می‌توان کیف پول آرجنت را بازیابی کرد؟

زمانی که بخواهید کیف پول خود را بازیابی کنید دو روش بازیابی با کلید رمزنگاری شده و بازیابی از طریق Guardians پیش روی شما وجود دارد که به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

  • بازیابی با کلید و خارج از زنجیره

این روش زمانی قابل استفاده است که کلید بازیابی را در جایی ذخیره کرده و به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. البته دقت کنید اگر قصد استفاده از موبایل جدید را دارید بازیابی خارج از زنجیره باید قبل از تعویض دستگاه فعلی انجام شود. دلیل نامگذاری این روش، انجام فرآیند آن خارج از زنجیره است و هیچ کارمزدی برای آن پرداخت نمی‌شود. برای انجام این نوع بازیابی باید در اپلیکیشن آرجنت وارد قسمت setting (تنظیمات) شده و روی wallet recovery (بازیابی کیف پول) کلیک کنید. سپس باید برحسب نوع سیستم عامل یکی از گزینه‌های iCloud و google drive را انتخاب کنید.
در این مرحله نوبت به دانلود برنامه کیف پول آرجنت روی موبایل جدید می‌رسد. بعد از نصب باید روی گزینه I have an argent wallet (من یک کیف پول آرجنت دارم) کلیک کنید. بعد از وارد کردن آدرس ایمیل، google drive و یا iCloud را برحسب نوع سیستم عامل انتخاب کنید. حال باید از طریق ایمیل و پیامک به تکمیل احراز هویت دومرحله‌ای بپردازید. پس از گذشت 48 ساعت روند بازیابی کیف پولتان تکمیل خواهد شد و قبل از تمام شدن زمان، امکان لغو بازیابی وجود دارد.

  • بازیابی توسط Guardians

سرپرست‌ها از بین افراد نزدیک مثل دوستان یا خانواده، دستگاه‌هایی مثل والت‌های سخت افزاری و سرویس شخص ثالث انتخاب می‌شوند. چنانچه کیف پول‌های سخت افزاری لجر نانو اس یا لجر نانو ایکس را به عنوان سرپرست انتخاب کرده‌اید برای بازیابی کیف پول باید در قسمت Guardian، لجر مورد استفاده را انتخاب کرده و آن را به کامپیوتر وصل کنید. سپس توسط لجر لایو به برنامه اتریوم وارد شده و در اپلیکیشن آرجنت گزینه connect (اتصال) را انتخاب کنید. حال برای تایید اتصال در لجر باید روی عبارت confirm the connect request کلیک کنید. پس از ظاهر شدن کد QR در صفحه امنیتی، در اپلیکیشن آرجنت به قسمت Add guardian رفته و از طریق گزینه Scan QR Code کد را اسکن کنید. بعد از اینکه آدرس لجر را روی کیف پول مشاهده کردید روی Add a guardian کلیک کنید.
اما اگر قصد دارید شخص ثالثی را به عنوان سرپرست اضافه کنید باید در کیف پول ارز دیجیتال آرجنت از بخش security (امنیت) و سپس Guardians، قسمت Add Guardians را باز کرده و روی Family & Friends (خانواده و دوستان) کلیک کنید. آدرس کیف پول فرد مورد نظر را اسکن کرده و منتظر تایید آن فرد بمانید. شخص ثالث برای تایید باید از طریق account switcher به Argent Vault وارد شده روی Wallet Recovery (بازیابی کیف پول) کلیک کند. در این مرحله گزینه Review guardians را انتخاب کرده و پس از زدن گزینه Add guardian who I protect روی Yes کلیک کند تا به عنوان سرپرست شما اضافه شود.

هزینه تراکنش‌ها در کیف پول آرجنت چقدر است؟

یکی از ویژگی‌هایی که کیف پول آرجنت را از سایر والت‌ها متمایز می‌کند کارمزد پایین تراکنش‌ها در آن است. بیشتر کیف پول‌های نرم افزاری علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها هزینه‌ای را برای خدمات خود دریافت می‌کنند. اما این مورد در کیف پول آرجنت وجود ندارد و هنگام استفاده از آن، تنها هزینه تراکنش انجام شده در شبکه اتریوم را پرداخت خواهید کرد. همچنین با خرید اتریوم و توکن‌های مبتنی بر ERC-20، صرافی ارز دیجیتال هزینه‌ای را به عنوان کارمزد از حسابتان کسر می‌کند. هریک از برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر بلاکچین اتریوم براساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه متفاوتی دارند و هنگام اتصال کیف پول آرجنت برای استفاده از DApps باید در مورد هزینه‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید.

جمع بندی

آرجنت یک کیف پول اتریومی و هوشمند است که برای نگهداری دارایی‌های مبتنی بر هر دو لایه اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت‌های بی‌نظیر این کیف پول باعث شده تا معایب ناچیز آن نادیده گرفته شود. کیف پول آرجنت امنیت بالایی دارد و درمورد کارمزد، مسائل مسدودسازی و بازیابی حساب جلوتر از سایر والت‌های مشابه قرار گرفته است. آرجنت والت حتی برای کاربران ایرانی به راحتی قابل استفاده است و در حال حاضر شرایطی برای تحریم آن وجود ندارد.

منبع: cryptopotato

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی