آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


یکی از مهم‌ترین واژه‌هایی که این روزها در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی‌ها می‌شنویم، اصطلاح بازار خرسی می‌باشد. به طور کلی زمانی که روند بازار ارز دیجیتال کاهشی و نزولی باشد و اوضاع اقتصادی در این بازار به خوبی پیش نرود، کارشناسان از اصطلاح بازار خرسی استفاده می‌کنند. عوامل زیادی باعث می‌شوند که چنین بازاری به وجود بیاید. ما در اینم مقاله بررسی می‌کنیم که چه عواملی باعث می‌شوند که بازار ارزهای دیجیتال به این سمت پیش برود و راهکارهایی برای خروج از این بازار برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید در هنگام مواجه شدن با چنین بازاری، از این روش‌ها استفاده کنید تا دچار ضرر زیادی نشوید. پس در ادامه مطلب با این آموزش ارز دیجیتال، با ما همراه باشید.

علت پیدایش بازار خرسی چیست؟

علت پیدایش بازار خرسی

عوامل زیادی در روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال و پیدایش بازار خرسی نقش دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید:

فعالیت نهنگ‌ها در بازار

یکی از عمده‌ترین دلایلی که ممکن است در بازار ارزهای دیجیتال باعث شود تا روند نزولی به خود بگیرند فعالیت نهنگ‌ها می‌باشد. نهنگ‌ها افرادی هستند که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند و سرمایه‌های بسیار زیادی در دستان خود دارند. آن‌ها می‌توانند به راحتی و با استفاده از سرمایه کلانی که در دست دارند اقدام به تغییر روند بازار کنند. به همین دلیل به آن‌ها نهنگ گفته می‌شود.
زمانی که نهنگ‌ها ارزهای دیجیتال را از کیف پول‌ دیجیتال به صرافی‌ تبدیل دیجیتال منتقل می‌کنند تا آن‌ها را به فروش برسانند بخش زیادی از سرمایه بازار ارزهای دیجیتال خارج خواهد شد و این موضوع می‌تواند تأثیر منفی بر بازار بگذارد و به اصطلاح کارشناسان باعث رخداد بازار خرسی خواهد شد.
به طور کلی می‌توان گفت که هر چه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر باشد قطعاً این بازار رشد خواهد کرد و بالعکس هر چه سرمایه گذاری پایین‌تر بیاید این بازار روند نزولی به خود خواهد گرفت. نقش نهنگ‌ها هم همین است که می‌توانند به یکباره سرمایه‌های زیادی را خارج و یا وارد کنند و این می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

اشتغال جامعه و تأثیر آن در بازار

یکی از دلایل به وجود آمدن این بازار و کاهش ارزش ارزهای دیجیتال وضعیت اشتغال در جوامع گوناگون می‌باشد. به طور کلی هر چه نرخ اشتغال در جوامع مختلف پایین بیاید می‌تواند به رشد بازار خرسی بیانجامد. برعکس این عمل هم صادق است. هر چه اشتغال بیشتر شود روند افزایشی در ارزهای دیجیتال ممکن است بیشتر شود.

تولید ناخالص و تاثیر آن در بازار

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، تولید ناخالص جامعه می‌باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که هرچه تولید ناخالص جوامع مختلف بیشتر باشد، نشان دهنده این است که مردم به صورت آزاد اقدام به هزینه می‌کنند و این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رشد بازار داشته باشد. بر عکس آن هم صدق می کندو هرچه تولید ناخالص کاهش پیدا کند بازار با افت روبه‌رو می‌شود و روند نزولی به خود خواهد گرفت.

احساسات مشتریان و تأثیر آن در بازار

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در بازار ارزهای دیجیتال، احساسات و رفتار مشتریان می‌باشد. اگر رفتار مردم و مشتریان به گونه‌ای نباشد که به بازار ارزهای دیجیتال ورود کنند، می‌تواند بازار خرسی را به وجود بیاورد و روند بازار ارز دیجیتال را کاهشی کند. این موارد تنها تعدادی از علل ایجاد یک بازار نزولی می‌باشند. عوامل بسیار زیادی در ایجاد یک روند نزولی نقش دارند که در هنگام خرید و نگهداری از ارزهای دیجیتال باید به خوبی آن‌ها را تحلیل کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

روش‌ های قابل استفاده در بازار خرسی کدام‌ اند؟

روش های قابل استفاده در بازار خرسی

همان گونه که خودتان هم می‌دانید بازار می‌تواند در مواقعی گاوی یا همان صعودی باشد و می‌تواند در مواقعی هم نزولی و خرسی شود. اگر بازار نزولی شد باید بتوانیم با استفاده از راه کارهایی ضرر و زیان خود را به حداقل برسانیم تا حجم زیادی از سرمایه خود را از دست ندهیم. به همین دلیل ما راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید این بازار را مدیریت کنید.

در بازار خرسی تجربه کسب کنید

اگر می‌خواهید در این حوزه موفق باشید باید بتوانید از پلتفرم‌ها و امکانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید از آن‌ها کسب تجربه کنید و از این تجربیات در بازارهای آینده استفاده کنید و به سود برسید. زمانی که به بازار خرسی برخورد می‌کنید، نباید از آن فرار کنید. بازار خرسی جایی برای کسب تجربه برای افراد تازه کار می‌باشد. زمانی که بازار روند نزولی به خود می‌گیرد هزینه تراکنش‌ها هم پایین می‌آید و شما می‌توانید از این بازار نهایت استفاده را ببرید و به دلیل افت قیمتی برخی از بلاکچین ها و ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید و آزمایش‌های خود را بر روی آن‌ها انجام دهید تا بتوانید به خوبی تجربه کسب کنید.
در واقع شما می‌توانید در این زمان واکنش بازار به رکود را ببینید که بعد از یک پذیرش اتفاق افتاده است. این مشاهدات و آزمایش‌ها می‌تواند برای شما تجربه‌های بسیار خوبی را به دست بیاورد.

استفاده از روش اسکالپینگ در بازار خرسی

اسکالپینگ یکی از روش‌هایی است که در بازارهای خرسی از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. در واقع هدف معامله َگر در این روش این است که بتواند از هر معامله‌ای یک سود به دست بیاورد حتی اگر مقدار آن سود جزئی و بسیار کم هم باشد. در واقع هدف از ایجاد این روش، کسب سودهای کم از بازار است البته باید در این روش نسبت سود به زیان را هم در نظر گرفت تا بتوان در مجموع از آن سود کرد. این روش برای زمان‌هایی کاربرد خواهد داشت که روند بازار منظم نیست و از یک قاعده منظم پیروی نمی‌کند و ممکن است ما را دچار ضررهای زیادی کند.

همچنین بخوانید:

اتریوم کلاسیک چیست؟ همه‌چیز درباره ETC، هاردفورک هیجان‌انگیز شبکه اتریوم


در بازار خرسی معمولاً تغییرات بسیار زیادی در زمان‌های کم در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق خواهد افتاد و این موضوع می‌تواند برای افراد و سرمایه گذاران فرصت‌هایی را به دست بدهد تا بتوان به وسیله روش اسکالپینگ اقدام به کسب سود کرد. با استفاده از این روش باید تعداد معاملات خود را بسیار بیشتر کنید. همچنین باید این معاملات در مدت زمان کمتری انجام بگیرند تا شما در دام تغییرات منفی که با سرعت اتفاق می‌افتند قرار نگیرید. شما باید بر عکس معاملات خود را بیشتر کنید تا بتوانید از جهش‌های هر چند کوچک و مقطعی نهایت استفاده را ببرید و از این راه و با انجام تعداد بالای معاملات به سودهای خوبی دست پیدا کنید.
اگر چه استفاده از این روش می‌تواند برای شما سودآور باشد اما واقعیت ماجرا اینجا است که استفاده از این روش بسیار ریسکی است و اگر شما نتوانید در اعمال این روش موفق شوید، قطعاً ضررهای زیادی را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل باید در استفاده از این روش‌ها کسب تجربه کنید و با منطق این کارها را انجام دهید.

استفاده از سنگ‌ های قیمتی در بازار خرسی

زمانی که بازار نزولی می‌شود و افت زیادی را تجربه می‌کند و نامنظم می‌شود، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران فکر می‌کنند که باید به طور صد در صد از این بازار خارج شوند تا در دام ضرر و زیان نیفتند. اما باید گفت که بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان وجود دارند که با استفاده از همین روند بازارها در حوزه ارزهای دیجیتال توانسته‌اند سودهای بسیار زیادی هم به دست بیاوردند.
اگر چه در بازار خرسی و نزولی همه چیز ارزان می‌شود اما در این بین سنگ‌های قیمتی یا همان ارزهایی وجود دارند که اگر چه کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند اما ممکن است که دوباره رشد کنند. در بازارهای نزولی حتماً سنگ‌های قیمتی وجود دارند که کمتر از قیمت واقعی آن‌ها، ارزش گذاری شده‌اند و برخی اتفاقات مقطعی باعث شده است که با کاهش قیمت روبه‌رو شوند.
شما باید برای شناسایی این سنگ‌های قیمتی و ارزهای دیجیتال، در مورد آن‌ها تحقیق کنید و پس از تحقیقات کافی می‌توانید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید تا در زمان جهش‌های قیمتی آن‌ها بتوانید سود زیادی را به دست بیاورد.

به دست آوردن شغل در بازار ارزهای دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اید و بازار ناگهان به رکود رفته است، ناامید نشوید. اگر در این زمینه تجربه‌هایی را به دست آورده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در مراکزی که در این حوزه کار می‌کنند مشغول به کار شوید و برای خودتان یک شغل در این مراکز دست و پا کنید.
اگر چه شما ممکن است بگویید که بازار خرسی به وجود آمده است و کسی دیگر در این بازار فعالیت نمی‌کند اما باید به شما بگوییم که اگر به این شکل فکر می‌کنید، سخت در اشتباه هستید! اکثر مراکزی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند مطمئن هستند که یک روزی بازار نزولی پایان می‌یابد و به جای آن بازار گاوی شکل می‌گیرد.
زمانی که بازار گاوی شکل گرفت بازهم شما می‌توانید از سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اید به سود برسید و معاملات خود را در این بازار به مانند گذشته انجام دهید. منظور ما از بیان این مطلب، این است که در زمان بازارهای خرسی به هیچ وجه ناامید نشوید و از فعالیت‌های خود دست نکشید.
البته باید بدانید که بسیاری از تریدرهای موفق در زمانی که بازار گاوی حاکم است سودهای خود را به دست می‌آورند و با تشخیص به موقع از بروز بازارهای نزولی، از این بازار خارج می‌شوند. این تریدرها بسیار موفق هستند زیرا در دام بازار نزولی گرفتار نشده‌اند.
پیشنهاد این است که اگر توانستید به موقع خارج شوید اما اگر در دام بازار نزولی گرفتار شدید، باید بتوانید مدت زیادی صبر کنید تا خرس‌ها از بازار کنار بروند و بازار دوباره به روند صعودی خود باز گردد.

سرمایه گذاری بر روی ارزهای تدافعی

یکی از راهکارهایی که بسیاری از سرمایه گذاران از آن در تمامی بازارها به خصوص بازارهای ارز دیجیتال و بازار سهام استفاده می‌کنند، سرمایه گذاری بر روی ارزهای و سهم‌های تدافعی می‌باشد. برخی از سهم‌ها و ارزهای دیجیتال در تمامی حالات، چه در بازارهای خرسی و چه در بازارهای گاوی تغییر زیادی ندارند و تقریباً با یک قیمت ثابت به پیش می‌روند.
به عبارت دیگر می‌توان این موضوع را به این صورت بیان کرد که سرمایه گذاران از ارزها و سهم‌هایی استفاده می‌کنند که چه در تاریکی‌های اقتصاد و چه در روشنایی‌های آن به صورت پایدار باقی می‌مانند. سرمایه گذاری بر روی این ارزها اگر چه نمی‌تواند در روشنی‌های اقتصاد برای سرمایه گذاران بسیار سودآور باشد اما در تاریکی‌ها هم ضرر زیادی را به آن‌ها تحمیل نخواهد کرد. استفاده از این ارزها و سهم‌ها برای افراد و سرمایه گذارهایی مناسب‌تر است که دوست ندارند در بازار ریسک انجام دهند. زیرا ارزها و سهم‌های تدافعی ریسک بسیار کمتری دارند.
حال که با روش‌های مدیریت بازار خرسی آشنا شده‌اید بهتر است تا شما را با نشانه‌های شروع بازارهای نزولی آشنا کنیم.

نشانه‌ های آغاز بازار خرسی

به طور کلی نشانه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آن‌ها تشخیص دهید که بازار ارز دیجیتال ممکن است در یک تله خرسی گیر بیفتد. شناسایی به موقع و خروج از این بازار می‌تواند شما را از ضررهای بسیار بزرگ نجات دهد. خروج به موقع از بازار خرسی می‌تواند شما را نجات دهد و همچنین شناسایی به موقع بازار گاوی می‌تواند شما را وارد بازار کند تا سودهای زیادی را به دست بیاورید. البته باید بدانید که شناسایی این بازارها کار بسیار راحتی نیست اما ما در زیر برخی از نشانه‌های آن را برای شما بیان خواهیم کرد:
·       یکی از نشانه‌های ورود به بازار خرسی این است که قیمت‌ها برای مدت طولانی کاهشی می‌شوند. این یکی از نشانه‌های ورود به بازار خرسی می‌باشد. بر عکس این ماجرا هم صادق است. یعنی زمانی که بازار با افزایش قیمت طولانی روبه‌رو می‌شود نشان از ورود به بازار گاوی می‌باشد.
·       یکی از نشانه‌های ورود به بازار نزولی احساسات مردم و مشتری‌ها می‌باشد. زمانی که مشتری‌ها به بازار اعتماد ندارند و اطمینان خاطر زیادی وجود ندارد به احتمال زیاد بازار در دام تله خرسی گرفتار خواهد شد و روندها نزولی می‌شود. بر عکس آن می‌تواند بازار صعودی در پی داشته باشد. یعنی زمانی که مردم و مشتریان به بازار اعتماد دارند می‌تواند بازار گاوی را برای مدت طولانی به وجود بیاورد.
·       زمانی که برخی از پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال کمتر از ارزشی که دارند، ارزش گذاری شوند به احتمال زیادی بازار در تله خرسی گرفتار شده است. اگر برخی از ارزهای دیجیتال بیش‌تر از ارزشی که دارند قیمت گذاری شده باشند به احتمال زیاد با یک بازار گاوی رو به برو شده‌اید و سرمایه گذاران می‌توانند از آن نهایت استفاده را داشته باشند و به سودهای بسیار خوبی هم برسند.
·       اگر به دنبال درز خبرهای خوب قیمت‌ها افزایش پیدا نکند باز هم در دام تله خرسی گرفتار شده‌ایم و با زار روند نزولی را ادامه خواهد داد. اما اگر یک خبر خوب به بازار تزریق شود و در پی آن ارزش بازار بیشتر شود با بازار گاوی روبه‌رو هستیم.
·       حال اگر یک خبر بد به بازار تزریق شود اما قیمت بازار کاهش پیدا نکند باز هم ممکن است که به بازار خرسی ورود کنیم. معمولاً در بازارهای صعودی و گاوی در پی انتشار یک خبر بد، به صورت مقطعی ارزش بازار کاهش پیدا می‌کند و بعد از آن دوباره صعودی خواهد شد.
·       زمانی که رسانه‌های جریان اصلی از بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی‌ها صحبت نمی‌کنند بدانید که به احتمال زیادی بازار خرسی در پیش خواهیم داشت. اما اگر این رسانه‌ها درباره این بازار صحبت‌های زیادی را انجام دهند به احتمال زیاد با یک بازار صعودی و گاوی روبه‌رو خواهیم بود.
·       در بازارهای نزولی معمولاً افرادی که پیش‌تر هم به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌ای نداشته‌اند به آن ورود نمی‌کنند. اما برعکس، در بازارهای گاوی معمولاً افرادی که پیش از این هم به بازار ارز دیجیتال علاقه نداشته‌اند در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند و به آن ورود می‌کنند.

جمع بندی

در بازارهای اقتصادی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال با اصطلاحات زیادی روبه‌رو می‌شویم که یکی از این اصطلاحات بازار خرسی می‌باشد. زمانی به بازار، خرسی گفته می‌شود که روند نزولی به خود بگیرد. عوامل بسیار زیادی بر روی بازار اثر می‌گذارند که باعث می‌شوند این اتفاق بیفتند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از: نهنگ‌ها، وضعیت تولید ناخالص و اشتغال در جامعه، احساسات مشتریان و ... .

اما زمانی که در بازار نزولی می‌شود باید از راهکارهایی استفاده کنیم تا در دام تله‌های خرسی گیر نکنیم. برای این کار باید از روشی به نام اسکالپینگ استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بالا معاملات زیادی را انجام دهید تا بتوانید به سود برسید. همچنین در هنگام رخداد بازار خرسی باید بتوانید ارزهای دیجیتال قیمتی که از آن‌ها به‌عنوان سنگ‌های قیمتی یاد می‌شود، استفاده کنید و با شناسایی آن‌ها، بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید زیرا به روند رو به روش خود باز خواهند گشت.
البته که باید در این بازار کسب تجربه کنید و بتوانید برای خود در زمان بازارهای نزولی هم شغلی دست و پا کنید تا بازار بتواند به روند صعودی خودش برگردد. همچنین سرمایه گذاری بر روی ارزهای تدافعی می‌تواند ما را از ضررهای زیاد در زمان رخداد بازارهای نزولی نجات دهد.
روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به وسیله آن‌ها روند ورود بازار در تله خرسی را بفهمید که باید از رفتار سرمایه گذاران و موارد مختلفی که بر بازار اثر گذارند، این مورد را بفهمیم و با سرعت از آن خارج شویم.

 

مرجع:

cryptonews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی