آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعی درباره هاوینگ بیت کوین بپردازیم و این مسئله را بررسی کنیم که چرا به مانند گذشته بعد از رخ دادن هاوینگ دیگر ماینرها از از کار نمی‎‌کشند و همچنان به فعالیت خود برای درآمد زایی ادامه می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازیم.
ماینرهای حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص ارز دیجیتال بیت کوین به چند دلیل هیچگاه شاهد تسلیم شدن و همچنین مارپیچ مرگ بیتکوین نخواهند بود. یکی از مسائل و سخنانی که درباره هاوینگ ارز دیجیتالی بیتکوین است این است که احتمال می‌رود که این روند در نهایت سبب گردد که بیت کوین تسلیم گردد و ماینرها از آن خروج کنند و  دیگر انگیزه‌ای برای تایید کردن تراکنش‌های بیتکوین نداشته باشند، ولی این سخنان هیچ یک پایه و اساس نداشته و هیچ کدام حقیقت نخواهند داشت و این تصور کاملا اشتباه است که بگویم در سال پیش رو اکثر ماینرها دستگاه‌های خود را خاموش خواهند کرد و به همین دلیل هم قیمت بیت کوین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.
برخی از مدیران و کارشناسان اجرایی این صنعت معتقد هستند که قیمت ارز دیجیتالی بیتکوین بعد از هاوینگی که در 11 می رخ داد ممکن است که روند نزولی خود را آغاز نماید. بعد از این که بخاطر این رخ داد پاداش ماینرها نصف شد، درآمد آنان نیز رو به کاهش گذاشت و در کسب درآمد ماینرها تاثیر بسزایی را سبب شد. همانطور که می‌دانید این چنین اتفاقتی بیشتر تاثیر خودش را بر روی ماینرهای کوچک خواهد گذاشت و آنان را مجبور به این خواهد کرد که بخاطر نداشتن درآمد مناسب اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود کنند.
چارلز ادواردز در این مورد گفته است که: این هاوینگ که شاهد آن بودیم می‌تواند شدیدترین و بزرگ‌ترین هاوینگ در تاریخ بیتکوین باشد. هزینه ایجاد توکن بیت کوین حدودا دو برابر شد و تقریبا قیمت آن به 14000 دلار رسید که در آن برهه زمانی چیزی حدود 70 درصد بیشتر از قیمت آن زمان بیت کوین به حساب می‌آمد. در زمان هاونگی که رخ داد ارزش بیتکوین 10 درصد کمتر از هزینه ایجاد توکن آن بود. در همان زمان بود که بسیاری از ماینرها در حدود 30 درصد از آنان در برابر این فشار تسلیم شدند و اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های ماینر خود نمودند.
یکی از اعتقادات و نظریه‌های موجود که بسیار مورد توجه است این می‌باشد که با عقب کشیدن ماینرها و خاموش کردن دستگاه‌های خود، این ماینرها اقدام به فروختن بیت کوین‌های خود در بازار بیتکوین خواهند کرد و با این کار خود سبب خواهند شد که فشار فروش بسیار زیادی بر بازار اعمال گردد. این فشار فروش سبب خواهد شد که ماینرهای بیشتری اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود کنند و این روند تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که در اصطلاح مارپیچ مرگ ماینینگ رخ دهد.
در حال حاضر، متغیرها و نیز عوامل بسیاری هستند که از رخ دادن این رویداد پیشگیری خواهند کرد. چند دلیل اصلی برای مخالفت با تسلیم شدن ماینرها وجود دارد که عبارتند از: منبع برق ارزان در کشورهایی به مانند چین، کم بودن هزینه عملیاتی به دلیل بودن ارزهای خرد که تازه پای به عرصه گذاشته‌اند، کاهش انرژی مصرفی به علت قرنطینه‌های جهانی و نیز مشخص کردن میزان سختی برای صنعت ماینینگ از جمله این دلایل می‌باشند که سبب خواهند شد که بیت کوین هیچگاه از گردونه خارج نگردد.

هاوینگ بیت کوین
 برق ارزان‌تر در کشورهایی به مانند چین و درخواست کم جهانی برای مصرف انرژی

طبق آخرین گزارشات صورت گرفته، کشور چین چیزی در حدود 70 درصد توان محاسباتی شبکه بیت کوین را به خودش اختصاص داده است. علاوه بر این مسئله، استان سیچوان در این کشور به زودی وارد فصل‌های پر بارش خواهد شد. اکثر ارائه دهندگان خدمات تامین برق در این استان وابسته به نیروی آبی برای تولید برق می‌باشند و زمانی که آب به میران کافی وجود داشته باشد، نیروی کافی برای تولید برق نیز در دسترس خواهد بود و به همین واسطه بیتکوین بیشتری استخراج خواهد شد.
زیاد شدن منبع برق در این استان به صنایع بزرگ ماینینگ این اجازه را خواهد داد که با برق ارزان‌تری اقدام به استخراج بیت کوین کنند. در چند ماه پیش رو به احتما زیاد بسیاری از ماینرهای این استان از تخفیفات خوبی برای منابع انرژی برخورد دار شوند و این سری مسائل سبب خواهد شد که هزینه‌های عملیاتی آنان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مورد قرنطینه خانگی نیز که در سرتاسر جهان اعمال گردیده است سبب خواهد شد که استفاده از منبع انرژی برق بیش از پیش کاهش یابد. دلیل این امر نیز این است که به دلیل این قرنطینه خانگی به علت کرونا بسیاری از کارخانه‌ها و یا صنایع بزرگ و کسب و ارهای کوچک تقریبا چند ماهی می‌شود که تعطیل می‌باشند و مصرف برق به همین دلیل کاهش چشمگیری داشته است.
هر چه نرخ قیمت برق پایین‌تر باشد و از آن سو نیز میزان بهای نفت کاهش یابد سبب خواهد شد که شرکت‌های بزرگ ماینینگ که دارای رتبه‌های بالا در بین ماینرهای دیگر هستند بیشتر به فکر حفظ پول نقد باشند و همین مسئله سبب خواهد شد که احتمال تسلیم شدن ماینرها روز به روز کاهش یابد.

کاهش هزینه‌های عملیاتی به دلیل ارزهای ضعیف‌تر

طبق گزارشات صورت گرفته و نظریه کارشناسی به نام ویت گییز مدیرعامل Hashr8 کاهش ارزش و قیمت روبل روسیه سبب خواهد شد که تاثیر بسیار زیادی را بر روی صنعت ماینینگ بگذارد. کل درآمد شرکت‌ها و صنایع مانینیگ از استخراج بیتکوین به دست می‌آید. ولی هزینه‌ها و پرداختی‌های عملیاتی بیشتر به شکل ارزهای ملی و یا همان پول با پشتوانه پرداخت خواهند شد . وقتی که قیمت بیت کوین روی به روند صعودی می‌گذارد و از سویی دیگر قیمت و ارزش ارز ملی روند نزولی را در پیش بگیرد، میزان هزینه شرکت‌ها و صنایع ماینینگ به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و دلیل آن هم این است که ارزش ارز ملی روز به روز کمتر از بیتکوین خواهد شد و این کاملا به نفع ماینرها خواهد بود زیرا ارزش سرمایه آنان به نوعی چند برابر خواهد شد.
خطرات و ریسک‌های ژیوپولیتیک در اقتصاد جهانی و هچنین تاثیرگذاری احتمالی آن بر صنعت بزرگ ماینینگ بیت کوین در این بین مورد توجه قرار گرفته نشده است . پس با توجه به این موضوع، بیان این سخن که ماینرها در آینده‌ای نزدیک اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های خود نمایند بسیار دور از انتظار می‌باشد و دلیل آن هم این است که قیمت بیتکوین روز به روز بر ارزشش افزوده می‌گردد و همین یک مسئله برای این کافی است که ماینرها همچنان با اشتیاق به کار خود ادامه دهند.

تنظیم سختی صنعت ماینینگ

وقتی که تعدادی از ماینرهای ارز دیجیتالی بیت کوین به سبب کاهش قیمت آن و همچنین به دلیل کم شدن میزان پاداش و یا همان انعام استخراج پس از اتفاق افتادن هاوینگ اقدام به خاموش نمودن دستگاه‌های خود کنند، سختی شبکه ماینینگ به صورت کاملا پیش فرض به گونه‌ای برنامه ریزی خواهد شد که فاصله میان دو استخراج ثابت باقی بماند. در حالت کلی ماینینگ به تشکیل توکن‌های بیتکوین جدید به عنوان نوعی انعام برای ارائه منابع محاسبای به شبکه را می‌گویند. این شبکه به صورت کاملا پیش فرض در هر 2016 بلاک ایجاد شده و با عوض کردن هش اقدام به تنظیم کردن میزان سختی در شبکه گسترده ارز دیجیتال بیت کوین خواهند کرد.
مکانیزم کلی سختی ماینینگ از اتفاق افتادن رویدادهایی به مانند عقب نشینی ماینرها و خارج شدن ماینرها یا همان اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های ماینرشان جلوگیری خواهد کرد و دلیل آن هم این است که با کاهش میزان هش، هزینه‌ های استخراج کردن ارز دیجیتال بیتکوین نیز رفته رفته رو به کاهش خواهد گذاشت و این برای ماینرها یک اتفاق خش آیند به شمار می‌رود.

جمع بندی

همان گونه که در اینمطلب نیز به آن اشاره کردیم هاوینگ اتفاقی است که سبب خواهد شد که درآمد ماینرها و یا همان پاداش آنان نصف گردد و سبب خواهد شد که بسیاری از ماینرها به همین دلیل انگیزه خود را برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین از دست بدهند، ولی چند دلیل مهم وجود داشت که باعث می‌شد هیچگاه ماینرهای بیتکوین از کار خود دست نکشند که به چند نمونه از این دلایل در این مطلب اشاره کردیم. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب خواهد شد که ماینرها عقب نشینی نکنند این می‌باشد که هزینه‌های عملیاتی آنان اغلب با ارز ملی و یا همان پول با پشتوانه پرداخت خواهد شد و اگر کمی بر این مسئله تفکر کنیم خواهیم فهمید که همانطور که قیمت ارز دیجیتال بیتکوین روز به روز افزایش پیدا می‌کند ارزش پول ملی در برابر آن ارزشش کمتر خواهد شد و همین مسئله سبب خواهد شد که میزان هزینه‌های ماینرها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. البته این مورد فقط یکی از مواردی بود که در این مقاله به آن به صورت مفصل اشاره کرده‌ایم. در پایان امیداورم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و اطلاعات مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه داده باشیم.

مرجع : cryptobriefing

 

  • ۰۱/۰۴/۰۶
  • کریپتوفن 2009

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی