آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


چین لینک نسخه آپدیت شده خود را با عنوان چین لینک ۲ در طی چند ماه گذشته وارد بازار کرد که این نسخه نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر آن دارای کاربرد‌های بسیاری بود که می‌توانست تأثیر به سزایی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد.

رمز ارز چین لینک


قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس بروز‌رسانی آن به عنوان چین لینک ۲ تغییر یابد و روند صعودی را در پیش بگیرد. در واقع وایت پیپر چین لینک که تحت عنوان چین لینک ۲ منتشر شده است خلاصه‌ای از یک روند پیشرفت سه ساله را نشان می‌دهد و آن چیزی که در انتظار ارائه دهنده خدمات اوراکل و مفهوم جدیدی با نام قرارداد‌های هوشمند ترکیبی است را بیان می‌کند.
به صورت کلی می‌توان گفت که این بروزرسانی برای چین لینک می‌تواند ویژگی‌هایی را به دنبال داشته باشد که در مورد آن می‌توان به چین لینک وایت پیپری را منتشر کرد که نحوه تحول شبکه‌های غیر متمرکز اوراکل خود را توصیف کرد اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی دیگری که در راستای به روز‌رسانی این شبکه می‌تواند اتفاق بیوفتد این است که هم بنیانگذار و مدیر عامل این پلتفرم، یعنی سرگی نازاروف، این مطلب را عنوان کرده است که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی یا هیبریدی چین لینک، عامل اصلی برای تشکیل تعریف کلی ما از آینده این صنعت هستند.
ما در این مقاله قصد داریم در خصوص این بروزرسانی و ویژگی‌های منحصر بفرد آن که در پی این آپدیت به وجود خواهد آمد و تحول بزرگی که بر روی ساختار شبکه‌های اوراکل به وجود می‌آورد و همچنین تأثیر بسیار آن بر روی قیمت چین لینک بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

بروزرسانی چین لینک 2 چیست؟

وایت پیپر جدید چین لینک که در چند ماه پیش منتشر شده است نشان دهنده برنامه‌های پیشرونده یا به اصطلاح دیگر گام بزرگ، این استارت آپ را در زمینه تحول قرارداد‌های هوشمند ترکیبی بوده است. این قرارداد‌ها بر اساس گفته‌های سرگی نازاروف صنعت بلاک چین را به صورت کلی تعریف خواهند کرد.
نازاروف در طی یک گزارشی که پیش از انتشار عمومی آپدیت نسخه چین لینک ۲ با Decrypt منتشر کرد گفت، قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در مورد ادغام قابلیت‌های برنامه قرارداد هوشمند بلاک چین و اثبات داده‌ها و همچنین محاسبات دنیای بیرونی هستند. در واقع این گام می‌تواند به عنوان یک جهش بسیار بزرگ به سمت جلو به حساب آید به این دلیل که موجب تعریف شدن دوباره چیزی است که اکثریت مردم قادر به ساختن آن خواهند بود. در واقع این خبر می‌توانست تأثیر بسیار عظیمی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد.
بر اساس گفته‌های نازاروف این برنامه‌ها که شامل NFT‌ها، استیبل کوین‌ها و صنعت شکوفا شده امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای می‌شود که به عقیده وی می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ به حد ارزشی در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش قفل شده دست پیدا کند و این یک عامل مهم در روند صعودی قیمت چین لینک بود.

در طول سه سالی که گذشت، توکن LINK که متعلق به شبکه چین لینک است با توجه به ارزش بازار در رتبه‌ای برابر با ۱۲ بین تمامی رمز ارز‌های دیجیتال قرار داشته و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که تکنولوژی متعلق به این پلتفرم در بیشتر از ۳۰۰ پروژه ادغام شده، تا بتواند بلاک چین‌ها را به داده‌های دنیای واقعی متصل کند. با وجود این مسأله که وایت پیپر جدید چنین پیشرفتی را دسته‌بندی می‌کند اما تمرکز اصلی بیشتر از ۱۰۰ صفحه از آن بر روی چگونگی تکامل دورنگاه این استارت آپ و تکنولوژی مربوط به آن در آینده نزدیک می‌باشد.

ویژگی‎های چین لینک 2 چیست؟

بر اساس گفته‌های نازاروف مدیر عامل شبکه چین لینک، قبل از آن که مردم روند تجربیات خود را در رابطه با محصولات امور مالی و NFT‌ها آغاز کنند، رمز ارز‌ها تنها دارایی‌های متصل به یک شبکه بلاک چین بودند. در واقع چیزی که هم اکنون با آن مواجه هستید و در حال حاضر شاهد آن می‌باشید، شروعی دوباره از تعریف مفاهیم است که مرتبط با صنعت بلاک چین است و به صورت جدا از بیت کوین صرف و زمینه توکن‌ها آن‌ها را پوشش می‌دهد و مطالب بیشتری را نیز به گستره اکوسیستم خود افزوده است.
نازاروف بر این عقیده است که شبکه‌های اوراکل و قرارداد‌های هوشمند ترکیبی، راه پیشروی به سمت آینده است. در طول دو سال گذشته چین لینک با عنوان ارائه دهنده خدمات اوراکل غیر متمرکز برای فضای دیفای اتریوم پا به عرصه ظهور گذاشت. در واقع این نقطه همان جایی است که تمامی بلاک چین‌ها به منابع خارجی مانند داده‌های قیمتی متصل می‌شوند و ارزش و قیمت بلاک چین بر اساس آن دچار تغییر و تحول می‌شود.
وایت پیپیر جدیدی که با عنوان چین لینک ۲ منتشر شده است بیانگر این است که، قدم بعدی برای ایجاد تحولات بر روی شبکه‌های اوراکل غیر متمرکز منتشر شده است، این‌ها بر پایه بنیادی که این استارت آپ پی‌ریزی کرده است ساخته شده تا بتواند سطح نوینی از معماری چند لایه‌ای را برای قرارداد‌های هوشمند ترکیبی به نمایش بگذارد. بر اساس گفته‌های نازاروف در این خصوص، این همان نقطه‌ای است که تمامی مختصات هماهنگی ما به مرحله وقوع خواهد پیوست.
او همچنین اظهار داشت که، این هماهنگی بر روی تمامی فعالیت‌های گسترده بلاک چین‌ها و سیستم‌های بیرون زنجیره‌ای اعمال خواهند شد. چیزی که موارد کاربردی جدید را تعریف خواهند کرد در حقیقت این مسأله است که قابلیت هماهنگ کردن نتایج ارزشمند حاصل شده در تمامی بلاک چین‌ها و سایر بستر‌ها است. این هماهنگی که به آن در اینجا اشاره کردیم در واقع همان ماهیت اصلی و مفهومی است که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در آپدیت نسخه چین لینک ۲ آن را پوشش می‌دهند.

 

قیمت چین لینک بر اساس کاربرد فعلی آن

قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس خدماتی که این ارز دیجیتال برای کاربران خود ارائه می‌دهد افزایش و یا کاهش یابد، به همین دلیل در این بخش از مقاله ما به توضیح خدماتی می‌پردازیم که هم اکنون توسط چین لینک قابل ارائه می‌باشد.
خدماتی که هم اکنون چین لینک به ارائه آن‌ها پرداخته است می‌تواند شامل تأمین دیتا باشد، که توسط پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از میلیارد‌ها مقادیر دارای ارزش حفاظت کند. API‌ها برای اینکه بتوانند بلاک چین‌ها را به منابع بیرون زنجیره‌ای متصل کنند (همانند داده‌های آب و هوایی برای بیمه) و همچنین قرارداد‌های هوشمند برای به انجام رساندن فرایند حسابرسی با هدف تأیید گواه اثبات ذخایر را شامل می‌شود که در اینجا می‌توان استیبل کوین‌ها را مثال زد.
نازاروف در این رابطه اظهار داشت که در حقیقت قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در حال حاضر نیز توسط تعدادی از پروژه‌های دیفای مورد استفاده قرار گرفته‌اند و ارائه‌دهندگان استیبل کوین مانند Paxos، که از قیمت چین لینک در راستای هر دو منافع داده‌های قیمتی و گواه اثبات ذخایر استفاده می‌کند را شامل می‌شود.
او در ادامه این مباحث توضیح داد که دیفای مجموعه‌ای از قرارداد‌های هوشمند ترکیبی است که با یک دیگر همکاری می‌کنند و پس از آن از اوراکل‌ها استفاده می‌کنند تا کارکرد مناسبی داشته باشند. چین لینک دو می‌تواند خدماتی که برای اینگونه پروژه‌ها ارائه می‌دهد را ارتقاء ببخشد و به مردم این اجازه را بدهد تا قرارداد‌های هوشمند پیشرفته‌تری را بسازند تا منجر به رشد دیفای شود. او همچنین در این خصوص اضافه کرد که، ما مقادیر غیر قابل وصفی از نیازمندی‌های ساخت یک قرارداد هوشمند ترکیبی و موارد مورد نیاز برای ساخت مجموعه اوراکل‌های خوب و با قابلیت اعتماد بالا در یک شبکه اوراکل را آموخته‌ایم.

ماهیت چند شبکه‌ای چین لینک نسخه 2

ماهیت رمز ارز چین لینک 2

قرارداد‌های هوشمندی که ترکیبی هستند در نهایت به شکه‌های پیشرفته اوراکل غیرمتمرکز منتهی می‌شوند که بر اساس قواعد چین لینک ۲ آن‌ها را DONs مینامند. افزایش قیمت چین لینک یکی از مباحثی بود که پس از به روز‌رسانی آن توسط تحلیل گران به شدت مورد بحث قرار گرفت. این شبکه‌ها به عنوان یک لایه محاسباتی بیرون زنجیره‌ای عمل می‌کنند و برای اینکه بتوانند از لحاظ ایمنی آن را به طور کامل حفاظت کنند به بلاک چین متصل می‌شوند. نازاروف در این خصوص توضیح داده است که، در حال حاضر ما در حال تحول یافتن و حرکت کردن از بستر شبکه‌های ساده‌تر اوراکل به سمت شبکه‌های پیشرفته‌تری از اوراکل با تحت عنوان DoNs هستیم و مجموعه بزرگی از این DON‌ها یک متالیر یا MetaLayer را تشکیل می‌دهند.
متالیر و یا حتی تعریف‌های مرتبط با آن هنوز در دست توسعه و پیشرفت هستند. با این اوصاف، به صورت کلی می‌توان متالیر را به عنوان نقطه‌ای در نظر گرفت که قرارداد‌های هوشمند ترکیبی به شبکه پرداختی، یک شبکه تبلیغاتی و یا هر یک از سیستم‌های بیرونی دیگر متصل می‌شود و در نهایت موجب ایجاد همکاری بین فعالیت‌های این سیستم‌ها می‌شوند.
متالیر می‌تواند امکاناتی را فراهم کند که از جمله این موارد می‌توان به، امکان تعامل داشتن با منابع بیرون زنجیره‌ای را بیشتر می‌کند، به روز‌رسانی‌هایی با فرکانس بالاتر را در راستای تامین فید‌های قیمت و عملکرد بهتر در صرفه‌جویی هزینه‌های و امنیت را برای NFT‌ها و برنامه‌های جدید مانند خدمات غیر متمرکز هویتی و افزایش قیمت چین لینک اشاره کرد. نازاروف همچنین در مورد این موضوع این چنین توضیح داده است که: به زودی مجموعه‌ای از ابزار تشخیص هویت چین لینک مهیا خواهد ش که با استفاده از آن‌ها کاربران می‌توانند داده‌های هوستی را وارد قرارداد‌های هوشمند خود کنند. این روند به کاربران این امکان را خواهد داد تا بتوانند قرارداد‌های هوشمندی بسازند که دقیقاً مطابق با مقررات بوده و همچنین قابل استفاده توسط شرکت‌های مختلف می‌باشد.
تمام این ماجرایی که تا به اینجا توضیح دادیم منجر به ایجاد شدن مجموعه جدیدی از خدمات غیر متمرکز برای گروه بسیار گسترده‌تری از کاربران در راستای کاربرد‌هایی می‌شود که در حال حاضر قابل اجرا و یا کارآمد نیستند. به گفته نازاروف، در نتیجه این رشد خدمات و تعداد کاربران، استخر فی رو به رشدی خواهیم داشت که به افزایش میزان امنیت شبکه‌ها منجر می‌شود. او همچنین ادامه داد: ما به سیستمی کارآمد نیاز داریم که قادر باشد امنیت لازم را تامین کند و این کار را نیز به صورت بهینه و مقیاس ‌پذیر انجام بدهد.
نسخه به روز‌رسانی شده چین لینک ۲ در واقع‌ایده اصلی چگونگی به دست آوردن امنیت در حوزه اقتصادی کریپتویی را معرفی می‌کند و همین موضوع طرحی با عنوان استیکینگ غیر خطی را معرفی می‌کند. این‌ایده موجب می‌شود تا میزان امنیت افزایش پیدا کند و به همان میزان به دلیل اعتماد بیشتر کاربران میزان تقاضا و در نهایت قیمت چین لینک افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که برای اجرای موفقیت‌آمیز حمله به یک شبکه، فرد مهاجم به بیشتر از چهار برابر بودجه امنیتی ‌واریز شده توسط تمامی نود‌های اوراکل نیاز دارد.
نازاروف نیز در این مورد این چنین گفته است که: استیکینگ بهتر، در حقیقت توانایی ما برای مقیاس‌بندی کارآمد امنیت است تا بتوانیم نیازمندی‌های قرارداد هوشمند ترکیبی را تأمین کنیم به این دلیل که قرارداد هوشمند ترکیبی ارزش بیشتری را نسبت به استیکینگ ما در خود جای داده است. اگر بتوانیم به استیکینگ فوق خطی دست پیدا کنیم، باید هزینه بسیار زیادی را برای تأمین امنیت اقتصاد کریپتویی کنیم. علاوه بر این موضوع نازاروف در مورد مسأله‌ای که آن را پاداش هشدار نام گذاری کردند چنین گفت که:
ارزش هر یک از نود‌ها در یک شبکه اوراکل برای اثبات رفتار بد اندیشانه یک فرد، با افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین تمامی نود‌ها از بستر انگیزشی بسیار گسترده‌ای برای تشخیص خطا برخوردار هستند. این امر به مقیاس‌پذیر بودن استیکینگ مورد بحث ما تا حد کافی منجر می‌شود تا بتواند مقادیر ارزشی همان هدفی است که سیستم کلی ما آن را دنبال می‌کند.

ترکیبی از هزاران شبکه اوارکل

قیمت چین لینک می‌تواند بر اساس بروز‌رسانی این شبکه به نسخه دو آن بسیار افزایش پیدا کند به این دلیل که کاربرد‌های بسیاری به آن افزوده می‌ شود و میزان امنیت آن نیز نسبت به نسخه قدیمی بسیار بیشنر می‌شود. در واقع چین لینک ۲ نمایی از تغییرات بلند مدت چند ساله‌ای است که هم اکنون نیز به صورت تدریجی در حال اجراست. با وجود تمام این توضیحات، وایت پیپر در خصوص نیازمندی چین لینک و به کنار زدن رقبایی که در حال حاضر برای آغاز کردن فرایند مؤثر خود آماده هستند، نیز صحبت می‌کند. از جمله این رقبا می‌توان به مواردی همچون پروتکل بند اشاره کرد که یکی از خدمات اوراکل بوده و مؤسسه‌ها را در اولویت خود قرار داده است و توسط بلاک چین کازماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با این وجود، در حال حاضر لینک از نظر ارزش بازار حجمی برابر با ۴۰ برابر BAND را به خود اختصاص داده است و قیمت چینی لینک نیز رقمی چشمگیرتر نیز دارد. همچنین امکانات و قابلیت‌هایی که به همراه قرارداد‌های هوشمند ترکیبی در راه هستند و توسط شبکه‌های چند‌گانه اوراکل تغذیه می‌ شوند، بسیار جالب توجه خواهند بود.
چین لینک قبل از تمامی این موارد زمینه رشد و ارتقا را برای خود هموار کرد و بستری مناسب را نیز برای پیشرفت خود آماده کرده است. به طور مثال به روز‌رسانی که در طی چند ماه پیش در راستای OCR و یا همان ارائه گزارش درون زنجیره‌ای به انجام رسید موجب ورود ۱۰ برابر داده بیشتر به زنجیره هدف شد تا بتواند محصولات دیفای و خدمات این حوزه رشد بسیار چشمگیری داشته باشند.
به صورت کلی می‌توان گفت که کل این فرایند به این معنا است که هم اکنون جمع‌آوری داده‌ها کاملاً به صورت بیرون زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد. بر اساس گفته نازاروف این روند موجب کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌ها می‌شود به این دلیل که اپراتور‌ها و یا اجراکنندگان نود دیگر به انجام پرداخت برای چندین معامله در راستای آوردن داده به زنجیره و جمع ‌آوری آن نیازی ندارند. در نتیجه این مسئله می‌تواند تأثیر خوبی بر روی قیمت چین لینک داشته باشد و بر این اساس نمودار روند صعودی را در پیش بگیرد. امروزه اوراکل‌های چین لینک برای برنامه‌های در حال ظهور در زمینه بیمه، گیمینگ، NFT‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس گفته نازاروف در واقع استفاده کردن از تابعی تصادفی و یا حتی رندوم قابل تأیید چین لینک در طی روند رونق توکن‌ها رمزنگاری شده قابل جمع‌آوری نقشی اساسی را بازی کرده است.
شبکه‌های غیر متمرکز اوراکل به صورت غیر قابل باوری از قابلیت تنظیم شدن برخوردار هستند. در واقع این مسأله می ‌تواند دلیل اصلی برای این موضوع باشد که ما هم اکنون در سطح صد‌ها شبکه اوراکل قرار گرفته‌ایم و قصد داریم تا این تعداد را به هزاران عدد افزایش بدهیم.

کاربردهای نوین بر اساس چین لینک 2

همان طور که گفتیم این نسخه جدید علاوه بر اینکه می‌توانست بر روی قیمت چین لینک تاثیر بسزایی داشته باشد، کاربردهای بسیاری را نیز به دنبال داشت که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم:
·        قراردادهای هوشمند ترکیبی
·        تامین داده چین لینک
·        بستر VRF چین لینک
·        نگهدارندگان چین لینک
·        خدمات توالی عادلانه چین لینک
·        هویت غیر متمرکز چین لینک
 

 

در نهایت باید گفت:
بر اساس گفته‌های تیم توسعه دهنده شبکه چین لینک، دیدگاهی که نسبت به شبکه چین لینک ۲ دارند به صورت تدریجی و به همراه خدمات غیر متمرکز جدید مانند قرار داد‌های هوشمند ترکیبی است که به صورت موازی منتشر می‌شوند، همراه خواهد بود. بنابراین محققان می‌توانند به صورت رسمی امنیت عملکرد‌های اوراکل جدید را قبل از اینکه منتشر کنند، تجزیه و تحلیل کنند.
شبکه چین لینک توانسته به عنوان یکی از موفق‌ترین پروتکل‌ها در حوزه دیفای معرفی شود که با ارائه یک نسخه جدید از به روز‌رسانی شبکه چین لینک، نشان داده است که تیم توسعه آن با قدرت بر روی این شبکه موفق فعالیت می‌کنند. از این رو، بدون در نظر گرفت قیمت چین لینک می‌توان بر روی آن سرمایه‌ گذاری بلند مدت کرد و به سودآوری خوبی از این رمز ارز دیجیتال دست یافت.
البته این را باید خاطر نشان کرد، با وجود تمامی این توضیحات در آخر این خود شما هستید که باید با داشتن علم و دانش کافی در این زمینه و همچنین داشتن یک آشنایی کوچک در مورد رمز ارز مورد نظر خود برای سرمایه ‌گذاری بر روی یک ارز دیجیتال و مدت زمان نگهداری از آن تصمیم‌گیری کنید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی