آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


بر اساس پشتیبانی سامسونگ از شبکه ترون و در واقع همکاری جاستین سان با شرکت مخابراتی سامسونگ تحلیل گران توانستند قیمت ترون را ارزیابی کنند و در واقع پیش‌بینی‌های جدیدی را برای آن در نظر بگیرند. همچنین جاستین سان با ارائه سه محصول برای ورود به عرصه دیفای توانست اقدامات عظیمی را برای افزایش سرمایه شبکه خود فراهم کند.

شرکت سامسونگ

 


جاستین سان که بنیان‌گذار ارز دیجیتال ترون است با شرکت در یک نشست همراه با توسعه‌دهندگان سامسونگ در خصوص همکاری جدید در بین این شرکت کریپتویی و غول مخابراتی یعنی سامسونگ اعلام کرد. این خبر توانست تأثیر بسیاری بر روی قیمت ترون داشته باشد و نمودار آن به سمت روند صعودی بکشاند. ترون در کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) بلاک چین سامسونگ قرار خواهد گرفت و به کاربران کمک می‌کند تا کلیدهای خصوص را مدیریت کنند. در واقع این SDK به کدنویس ها این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از شبکه ترون دسترسی مستقیمی از طریق دستگاه‌های سامسونگ به بلاک چین آن پیدا کنند و به دست آورند.
البته هنوز مشخص نبود که این همکاری علاوه بر این که از ارز دیجیتال ترون بر روی کیف پول سامسونگ پشتیبانی می‌کرد چه مسائل دیگری را نیز برای کاربران سامسونگ تغییر خواهد داد. قلب ای اینکه در مورد اعلام این همکاری اخباری بیان شود، جاستین سان در یک پیام بر روی توئیتر خود به یک همکاری بزرگ که باعث توزیع برنامه‌های غیرمتمرکز ترون و توکن آن به میلیون‌ها کاربر می‌شود اشاره کرد. در واقع همان‌طور که می‌دانید این خبر می‌توانست تأثیر بسیار چشمگیری بر روی قیمت ترون داشته باشد.
مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center) تخمین زده است که در حال حاضر 5 میلیارد نفر به دستگاه‌های تلفن همراه دسترسی دارند که تنها نیمی از آن‌ها دارای تلفن‌های هوشمند هستند. با توجه به این مسئله که شرکت سامسونگ جزء برترین فروشندگان در بین تمامی شرکت‌های موبایلی و مخابراتی همچون اپل و هواوی می‌باشد که هر دوی آن‌ها سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، تصور این موضوع که حتی 1 میلیارد کاربر می‌توانند به Samsung Blockchain Keystore دسترسی داشته باشند نیز یک مسئله کاملاً جالبی است.
دستگاه‌های موبایل سامسونگ علاوه بر اینکه باید به کیف پول‌های تلفن همراه دسترسی مستقیم داشته باشند، باید به داده‌های بلاکچین ترون نیز این دسترسی را داشته باشند. از نقطه نظر تئوری، این امر باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز dapp راحت‌تر بتوانند محصولاتی را برای کاربرانی که به کیف پول‌های شخص ثالث اعتماد ندارند ایجاد کنند.
جاستین سان این همکاری را نه تنها به‌عنوان یک نقطه عطفی برای ترون معرفی کرد بلکه این اطمینان را به کاربران خود داد که این همکاری بتواند بر روی قیمت ترون تأثیر مثبت بسیاری داشته باشد. بر اساس آخرین گزارشی که از ترون دریافت شده بود، تقریباً در حدود 3.9 میلیون حساب کیف پول Tron و در حدود 611 برنامه غیرمتمرکز dapp بر روی این شبکه وجود دارد.
جاستین سان در یک پیامی به CoinDesk اعلام کرد که این مشارکت کار را برای میلیون‌ها کاربری که از دستگاه‌های تلفن همراه و یا سایر دستگاه‌های سامسونگ استفاده می‌کنند آسان‌تر می‌کند، به این دلیل که توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از دستگاه‌های سامسونگ برنامه‌های لازم را اجرا کنند.
جاستین سان همچنین در این خصوص به کوین دسک گفت: با ادغام و همکاری بین ترون و سامسونگ، کاربران دیگر نیازی به کیف پول شخص ثالث نخواهند داشت و توسعه‌ها می‌تواند به محتوایی که در حال ساخت هستند متمرکز شود و تجربه‌ای بی حد و مرز برای کاربران نیز ارائه می‌دهد.
همکاری ترون و سامسونگ و تأثیر آن بر روی قیمت ترون
ترون در حال گسترش همکاری اکوسیستم خود با بلاک چین سامسونگ می‌باشد، به طوری که این بخش جدید شامل مواردی همچون بازی‌های بلاک چینی است که بر روی گوشی‌های همراه این شرکت ارائه خواهد شد.
پرژه ترون در تاریخ 27 آوریل در سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌های ایجاد شده بر روی بستر این بلاک چین در فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ و با نام سامسونگ گلکسی استور (Samsung Galaxy Store) ارائه خواهد شد.
دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ که در کشورهای مشخص شده قرار دارند، قادر هستند تا برنامه‌های غیرمتمرکز را بر روی فروشگاه نرم‌افزاری دیگری مشاهده کنند.
بلاک چین ترون و توکن های آن از قبل نیز توسط بلاک چین سامسونگ که به اسم کی استور (keyStore) شناخته می‌شود پشتیبانی می‌شدند. می‌توان گفت که کی استور به ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در یک حافظه ایمن می‌پردازد . کی استور علاوه بر ارز دیجیتال ترون از رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند.
بر اساس اعلام مؤسس ترون، فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ که شامل برنامه‌هایی نظیر بلاک چین کیوتیز (Blockchain Cuties)، سوپر پلیر (Super Player)، میرکات ماینینگ (Meerkat Mining) و تایم لوپ (TimeLoop) خواهد بود.
در این قسمت این نکته قابل ذکر است که بلاک چین کیوتیز یک بازی چند پلتفرمی است که کاربران بیشتری در اتریوم دارد اما با این وجود شاهد تراکنش‌ها بیشتری در ترون نیز هستیم. بر اساس گزارشی که از سمت Dappradar.com منتشر شده است به نظر می‌رسد که سوپر پلیز در حال حاضر همان پروژه انحصاری اتریوم است.
در برنامه دیگر در هیچ کدام از پلتفرم برنامه‌های غیرمتمرکز دیگری وجود ندارد. اگرچه فهرست طولانی از برنامه وجود ندارد، اما هنوز هم مشخص نیست که معیارهای مورد نیاز برای برنامه‌های غیرمتمرکز به منظور ورود به این پلتفرم چه معیارهایی هستند.
همچنین خود فروشگاه سامسونگ گلکسی نیز یک فروشگاه نرم‌افزار جایگزین برای دستگاه‌های سامسونگ است. علاوه بر برنامه‌های اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل پلی، این فروشگاه هم شامل بسیاری از برنامه‌های شخصی سازی شده که مختص دستگاه‌های سامسونگ می‌باشند است.
این برنامه‌های غیرمتمرکز در کشورهای آمریکا، کانادا، کره جنوبی، استرالیا، فیلیپین، سنگاپور و بعضی از کشورهای اروپایی در دسترس خواهند بود. به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها در سرتاسر جهان در دسترس نیستند و شبکه ترون نیز اعلام کرده است که بر اساس اپراتور تلفن همراه، بازار و دستگاه مورد نظر در دسترس بودن این برنامه‌ها کاملاً متفاوت از یکدیگر خواهند بود.
اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز ترون
بر اساس گزارشی که از سمت کوین تلگراف و در ماه ژانویه به دست آمده است، نشان می‌دهد که اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز ترون در سال 2019، برنامه‌های شرط‌بندی بوده است. صفحه رتبه‌بندی Dappradar نیز برای شبکه ترون این مسئله را نشان می‌دهد که برنامه‌های شرط‌بندی هم چنان بخش بسیار بزرگی از اکوسیستم ترون را از لحاظ تعداد کاربران به خود اختصاص داده است. این اخبار پس از اعلام می‌توانستند بر روی قیمت ترون تأثیر چشمگیری داشته باشند و کاربران بیشتری را به سمت خرید آن و افزایش دارایی‌های ترون بر روی کیف پول‌های خود داشته باشد.
اما اگر بخواهیم از لحاظ حجم معاملات به آن توجه کنیم، از این لحاظ تنها برنامه Dapp با 3.5 میلیون دلار تراکنش بر روی نمودارهای قیمت ترون حضور دارد. در واقع به نظر می‌رسد که Dapp همان برنامه Djed و با اسم جدید باشد. این حجم از تراکنش در کمتر از 300 کاربر و به صورت هفتگی به دست آمده است.

انتقادهای اخیر نسبت به ترون

ارز دیجیتال ترون

ترون کاملاً یک پروژه بحث‌برانگیز می‌باشد و اقدامات آن نیز توانسته جامعه ارز دیجیتال را به دو قسمت تقسیم کند. آخرین رسوایی ترون، خرید Steemit Inc شرکت مسئول پروژه استیم (steem) بوده است. جامعه ارز دیجیتال به این خرید واکنش بسیاری نشان داده است و آن را همراه با افزایش متمرکزسازی می‌خواند.
بر اساس گفته‌های تائید کننده سابق استیم، جاستین سان در حال رشوه دادن به جامعه استیم برای قرار دادن تایی کنندگان مدنظر وی در سیستم گواه اثبات سهام وکالتی استیم می‌باشد.

ترون به واسطه سه محصول جدید به عرصه دیفای می‌پیوندد

پروژه ارز دیجیتال ترون با کمک سه محصول جدید خود به عرصه دیفای خواهد پیوست. جاستین سان در خصوص این مطلب در تاریخ 3 ژوئن سال گذشته پیامی را در توئیتر خود منتشر کرد که مبنی بر این بود که، تیم ترون 3 محصول برای انجام تعاملات دیفای خود عرضه خواهد کرد که همگی آن‌ها در حول توکن های جاست (JST) می‌باشد. این پیام همان‌طور که مشخص است توانست تأثیر عظیمی بر روی قیمت ترون داشته باشد.
یکی از این محصولات که ابتدایی‌ترین آن نیز می‌باشد محصول جاست لند (just Land) است. یک بازار دیفای که در آن کاربران JST سود کسب می‌کنند و یا دارایی‌های خود را با دریافت وثیقه وام می‌دهند. این محصول مشابه با نحوه فعالیت پروتکل‌هایی مانند کامپوند (Compound) است که در آن، کاربران می‌توانند سرمایه‌ها را جمع‌آوری کنند تا بر اساس توکن هایی که در اختیار دارند وثیقه ایجاد نمایند.
محصول دوم که پس از این محصول ارائه شد Just Swap بود که جاستین سان آن را یک پروتکل درون زنجیره‌ای کاملاً غیرمتمرکز برای انجام تبادلات توکن خود در نظر گرفت. پروتکل‌هایی که همانند Uni Swap و یا سایر صرافی‌های غیرمتمرکز بودند چنین محصولاتی را در صنعت ارز دیجیتال ارائه داده‌اند و برای کاربران خود این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانند توکن های خود را با تمام جفت ارزها مبادله کنند. این در حالی است که کارمزدی برای یانکار پرداخته نمی‌شود و یا حتی با تأخیری در معاملات خود روبه‌رو نخواهند شد.
محصول آخر که با عنوان Just BTC شناخته می‌شود که یک توکن TRC20 با پشتوانه یک‌به‌یک بیت کوین است. این محصول ارائه شده مشابه با WBTC است که بیت کوین را در زنجیره‌های اتریوم صادر می‌کنند. این سه پروژه بر روی بستر JST اجرا خواهند شد.
همچنین جاستین سان در این خصوص گفته است که توکن JST به توکن اصلی کل اکوسیستم دیفای ترون تبدیل خواند شد که شامل حوزه‌های وام‌های غیرمتمرکز، معاملات غیرمتمرکز و همچنین معاملات بین زنجیره‌ای است.
وی در مورد این مسئله اضافه کرد که:
ما بسیار مشتاق هستیم تا مجموعه‌ای از محصولات JUST، نظارت جامعه و اوراق قرضه کاملاً قابل اشتراک حاضر در اکوسیستم دیفای ترون را مشاهده می‌کنیم.
در این راستا وب سایتی با نام just.network عرضه شده است که در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا این پروژه جای پلتفرم‌های دیفای محبوب همچون بالانسر (balancer) و کامپوند را خواهد گرفت یا خیر.
با توضیحاتی که در این قسمت برای شما ارائه دادیم پس از اعلام این خبر یعنی ارائه سه محصول توضیح داده شده توسط شبکه ترون، تحلیلگران اقدام به پیش‌بینی قیمت ترون در آینده کردند و روند آن را به صورت صعودی در نظر گرفتند.

انتقادهایی در خصوص معرفی محصولات ارائه شده

صاحب‌نظران در مورد ارائه این محصولات توسط شبکه ترون این‌گونه بیان کرده‌اند که، شبکه جاست آخرین تلاش جاستین سان برای جذب سرمایه تحت اسم دیفای بوده است. به این صورت که با اعلام این خبر بسیاری از سرمایه‌گذاران و یا حتی معامله گران اقدام به خرید این ارز دیجیتال نموده و آن را بر روی کیف پول‌های خود ذخیره‌سازی کردند. به این منظور حجم معاملاتی ترون نیز افزایش پیدا کرد و به واسطه آن نیز قیمت ترون هم بیشتر شد.
در گذشته انتقادهایی نسبت به رمز ارز ترون در خصوص کپی کردن وایت پیپر خود، تبلیغ بیش از اندازه در مورد ICO خود و همچنین ایجاد پروژه‌ها و محصولاتی شده است که هیچ کاربردی در دنیای واقعی ندارند.
نگرانی دیگر در مورد این موضع این بود که، دارایی عظیم TRX توسط مؤسس آن یعنی جاستین سان دریافت شده است. این موضوع نیز باعث شده است تا بعضی از افراد این پروژه را بیش‌ازحد متمرکز و حتی کلاه‌برداری بخوانند.
سخن آخر
درنهایت با توجه به اخبار ضدونقیض بسیاری که در مورد این ارز دیجیتال معروف شنیده می‌شود بایستی دید خود را نسبت به آن جامع‌تر کنید و آشنایی بیشتری نسبت به آن نیز به دست آورید، به این دلیل که این مسئله می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی را در مورد سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه داشته باشید. همچنین با خبرهایی که توسط مؤسس این شبکه یعنی جاستین سان ارائه می‌گردد به‌عنوان‌مثال همکاری این شبکه با شرکت مخابراتی سامسونگ و یا ارائه سه محصول برای پیوستن به دیفای و ... می‌توانید نسبت به تحلیل قیمت ترون در آینده بهتر ارزیابی کنید و تصمیم مناسب‌تری را برای خرید آن بگیرید.
ازآنجایی‌که پروژه‌های سالم، همه نقشه راه بسیار شفاف و واضحی دارند و هم این که کاملاً بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق تیم توسعه‌دهنده آن پیش می‌رود، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از برنامه‌هایی با هدف کلاه‌برداری از کاربران خود تشخیص بدهید.
شبکه ترون همیشه و به صورت دائمی بر روی توسعه یک زنجیره عمومی ایمن که کاملاً مطابق با قوانین و سیاست‌های بین المللی است کار کرده است، به همین دلیل هر گونه به‌روزرسانی بر روی این شبکه، به هیچ عنوان آن را ناشناس نمی‌کند و به آن ویژگی‌های حریم خصوصی نیز اضافه نمی‌کند.
به تازگی جاستین سان نسخه جدید ترون را با عنوان ترون 4.0 عرضه کرده است که به‌عنوان اولین پلتفرم بلاک چین برای میزبانی از پروتکل حریم خصوصی قرارداد هوشمند خواهد بود. این قرارداد هوشمند به صورت متن باز خواهد بود و در دسترس تمام توسعه‌دهندگان آن نیز که در حال حاضر در اکوسیستم ترون قرار دارند می‌باشد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی