آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

چکیده: فروش تتر و یا انتقال آن در شبکه‌های مختلف می‌تواند دارای کارمزدی باشد که در هنگام انجام تراکنش بایستی پرداخت گردد. در صورتی که مبلغ مورد نظر در کیف پول شما موجود نباشد، این تراکنش می‌تواند با عدم موفقیت و یا خطا مواجه شود.

فروش تتر


تتر به عنوان اولین استیبل کوین در بازار کریپتو شناخته می‌شود که در اوایل سال ۲۰۱۵ توسعه یافت و به بازار عرضه گردید. خرید و فروش تتر با ارز‌های سنتی و به صورت یک به یک پشتیبانی می‌شود. در واقع به این صورت است که هر یک تتر برابر با یک دلار ایالت متحده آمریکا می‌باشد.
در مقاله ‌ای که توسط محققان و تحلیلگران دانشگاه هامبورگ به انتشار رسیده است ، نقش استیبل کوین‌ها و تاثیر آن‌ها بر روی بازده ارز‌های دیجیتال اصلی، تحلیل و بررسی شده است. در واقع این تحقیق بر اساس تاکید بیشتر بر روی ماهیت تتر و نقشی که تاکنون در بازار داشته است، این نکته را بیان می‌کند که عرضه تتر بر روی حجم مبادلات بازار تاثیرگذار می‌باشد، اما در نهایت بر روی روند سوددهی بیت کوین تاثیری نخواهد گذاشت.
تتر به عنوان یکی از مرموزترین ارز‌های دیجیتال در این بازار شناخته می‌شود، زیرا چندین بار ادعا شده است که این تشکیلات می‌تواند با دست کاری عرضه، بر روی پیش ‌بینی قیمت بیت کوین تاثیر مستقیمی داشته باشد. حتی در یکی از مقالات ذکر شده است که تتر توانسته در رشد شدید قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار که در اواخر سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است نقش مهمی داشته باشد.
بر اساس این ادعا‌ها، شرکت آیفینکس واحد‌های تتر بدون پشتوانه ‌ای را ایجاد و تولید کرده است و با آن‌ها بیت کوین خریده و همین مسأله باعث رشد مصنوعی قیمت بیت کوین در آن سال گشته است.

قیمت ارز دیجیتال تتر چقدر است؟

قیمت تتر را همیشه برابر با یک دلار آمریکا در نظر می‌گیرند، به این دلیل که به ازای هر واحد USDT  یک دلار در خزانه بانک‌ها نگهداری می‌شود. اما اگر به نمودار قیمت تتر همیشه توجه داشته باشید معمولا گاهی اوقات برابر با یک دلار نیست و نوسانات جزئی در آن دیده می‌شود. به عنوان مثال گاهی اوقات این ارز برابر با ۰. ۹۸ دلار و یا حتی گاهی اوقات برابر با ۱. ۰۱ دلار آمریکا می ‌باشد.

حال چرا همیشه تتر با یک دلار برابر نیست؟

علت این موضوع این مسأله است که ، قیمت تتر با جفت ارز USDT/USD در صرافی‌های مختلفی مانند بیتفینکس مشخص می‌شود. برای توضیح واضح‌تر با یک مثال همراه باشید:
به عنوان مثال زمانی که معامله ‌گران قصد داشته باشند ، ارز دیجیتال تتر خود را قیمتی کمتر از یک دلار بفروشند و در هرچه سریع تر به دلار واقعی دست پیدا کنند. منظور از قیمت پایین یعنی کمی پایین تر از کی دلار. در واقع می‌توان گفت که قیمت هر تتر نشان دهنده اعتماد این ارز دیجیتال ، نسبت به دلار واقعی است.

در بازار ایران از آنجایی که قیمت تتر معمولا بالاتر از قیمت واقعی دلار در بازار می‌باشد، در هنگام خرید و یا فروش تتر باید حتما به این مسأله توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قیمت دلار در بازار آزاد ایران برابر با ۱۷ هزار تومان باشد، احتمالا در صرافی‌های آنلاین به ازای هر واحد USDT برابر با ۱۷۴۰۰ تومان دریافت می‌گردد.

فروش تتر به چه صورت است؟

فرایند فروش تتر نیز مانند خرید آن است و می‌ توانید به راحتی رمز ارز دیجیتال USDT را تبدیل به پول نقد ملی خود نمایید. این کار با دو روش زیر صورت می‌گیرد:
1.                    اگر در صرافی مورد نظر خود ثبت نام کرده‌اید و احراز هویت شما نیز تایید شده است، می‌توانید به دادن یک پیام به آن‌ها از اینکه تتر شما را خریداری می‌کنند یا خیر اطلاع حاصل کنید. در صورتی که تتر شما را خریداری کنند شما می‌توانید به آسانی آن را به آدرس کیف پول آن‌ها ارسال کرده و پس از آن با دادن شماره حساب بانکی خود، صرافی مبلغ مورد نظر را به ریال برای شما ارسال می‌کند.
برخی از صرافی‌ها نیز برای راحتی کار شما، تبدیل ارز دیجیتال به ریال را در سایت‌های آنلاین خود قرار داده‌اند و شما می‌توانید با وارد کردن مبلغ مورد نظر برای فروش تتر اقدام نمایید. معمولا این کار با کسر مبلغی به عنوان کارمزد از حساب شما صورت می‌گیرد و پس از گذشت چند ساعت این مبلغ به صورت ریالی به حساب ثبت شده شما در سایت وارد می‌شود.
۲. روش دیگر برای فروش تتر، این است که شما از طریق سایت‌ها و یا پلتفرم‌های P۲P برای فروش ارز‌های دیجیتال تتر خود اقدام نمایید. بر این اساس که در ابتدا بایستی یک خریدار برای رمز ارز خود پیدا کنید و پس از آن در همان محیط پلتفرم و با رعایت کردن کامل قوانین آن سایت، مبادلات خود را به راحتی انجام دهید.

تتر به عنوان بزرگ‌ترین بازار کشور‌های آسیایی و چین

کشور‌های آسیایی همواره به عنوان بزرگ‌ترین بازار دیجیتال ارز جهانی محسوب می‌شوند، اما تنها بیت کوین نیست که در این بازار حضور دارد، بلکه ارز‌های دیجیتال دیگری مانند تتر نیز در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. تتر با فاصله بسیار زیادی به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین در شرق آسیا شناخته می‌شود و تقریبا ۹۳ درصد کل ارزش انتقال داده شده استیبل کوین‌ها در این منطقه متعلق به تتر بوده است.
در واقع این موضوع به این دلیل است که دولت کشور چین که مدت‌ها مخالف با بیت کوین بوده است، تبادل مستقیم یوان با سایر ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که، خرید تتر با استفاده از یوان نیز ممنوع می‌باشد، اما کاربران شرق آسیا از طریق سایر ابذار‌ها مانند حساب بانک خراجی به این استیبل کوین دسترسی پیدا کرده‌اند. با وجود تمامی قوانین سختگیرانه‌ای که در کشور‌هایی مانند چین وجود دارد، این بازار همچنان جایگاه خود را از دست نداده است و به نظر می‌رسد که معامله‌گران ارز دیجیتال، این قوانین را نادیده می‌گیرند.

توکن‌های تتر را چگونه انتقال دهیم؟

توکن ننر

 

تتر نوعی از ارز دیجیتال است که در هنگام نیاز می‌توان با تبدیل سایر ارز‌ها به آن از کاهش دارایی‌ها و یا سرمایه خود در هنگام نوسانات ارزی جلوگیری کرد. حتی با فروش تتر می‌توان مستقیما به پول نقد دست یافت که روش‌های فروش آن را در ابتدای مقاله توضیح دادیم. تتر می‌تواند به صورت توکن‌های مختلفی باشد که هر یک از انواع توکن‌های تتر در شبکه‌های مرتبط خود قابل انتقال است. بنابراین می‌توانید توکن‌های مرتبط با هر شبکه را تنها در آدرس‌های مرتبط با همان شبکه می‌توان جابه جا کرد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید از کدام نوع تتر باید استفاده کنید.
معمولا کیف پول‌های چند ارزی، نوع توکن‌های پشتیبانی شده را با استفاده از پروتکل توکن‌های آن مشخص می‌کنند. برای اینکه متوجه شوید کیف پول مورد نظر شما کدام توکن‌های تتر را پشتیبانی می‌کند تنها کافی است تا لیست توکن‌های USDT موجود در کیف پول را جستجو کنید.

طریقه انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگر

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر پروتکل توکن تتر و یا به عبارتی تغییر در سبکه انتقال آن، استفاده از صرافی‌های معتبر است. بسیاری از صرافی‌های خارجی و یا برخی از صرافی‌های ایرانی، به دلیل اینکه در طی روز حجم نقدینگی بسیار بالایی را دارند از چندین شبکه برای انتقال ارز تتر پشتیبانی می‌کنند.
برای مثال، در صورتی که در کیف پول خود مقداری ارز دیجیتال تتر ERC-۲۰ داشته باشید و تمایل داشته باشید به دلیل دریافت کارمزد‌های زیاد از طریق شبکه اتریوم، آن را به تتر TRC-۲۰ تبدیل کنید، در ابتدا بایستی برای این کار تتر‌های خود را یک بار به صرافی بایننس منتقل کنید و پس از آن کیف پول صرافی را باز کنید و وارد قسمت برداشت تتر شوید. در اینجا بایستی آدرس TRC-۲۰ کیف پول خود را وارد نمایید و شبکه انتقال را بر روی ترون تنظیم کنید.
معمولا کارمزد انتقال بر روی این شبکه صرف است و به راحتی می‌توانید تراکنش مورد نظر خود را ارسال نمایید. در نهایت توکنی که در کیف پئل خود دریافت می‌کنید، تتر TRC-۲۰ می‌باشد که از این به بعد بر روی شبکه ترون جابجا خواهد شد.

کارمزد تتر چگونه پرداخت می‌شود؟

همان طور که به آن اشاره شد، ارز دیجیتال تتر دارای بلاک چین اختصاصی نیست و به صورت توکن بر روی بلاک چین‌های دیگر فعالیت می‌کند. کارمزد انتقال توکن USDT بر روی هر بلاک چین، متناسب با کارمزدهای متعارف همان شبکه می‌باشد و با استفاده از ارز دیجیتال اصلی آن بلاک چین پرداخت می‌شود. به عنوان مثال کارمزد تتر ERC-20 در حدود 6 تا 7 دلار می‌باشد و کارمزد تتر اومنی چیزی در حدود 15 دلار است. اما این کارمزد برای تتر TRC-20 کمتر از مقدار یک سنت می‌باشد.
بنابراین برای انتقال هر یک از انواع توکن‌های تتر، باید در کیف پول خود مقداری از ارز بومی آن شبکه را داشته باشید تا کیف پول بتواند به صورت خودکار ، کارمزد انتقال تتر را پرداخت کند. در غیر این صورت، اگر مبلغ کافی برای پرداخت کارمزد را در کیف پول خود نداشته باشید، ممکن است تراکنش با خطا مواجه شود و یا تراکنش به شبکه دیگر ارسال شود اما تکمیل نشود.
همچنین در هنگام فروش تتر و یا تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال ممکن است صرافی با قوانینی که برای کارمزد تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر در نظر گرفته است مبلغی را به عنوان کارمزد از حساب شما کسر کند.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی