آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

بدون شک می‌دانید در هر صنعتی بحران‌های فراوانی وجوددارد. دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال و بطور کلی دنیای رمزارزها از ابتدای ظهور خود با بحران‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اند. اما لازم به ذکر است که این دارایی‌ها تمام بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌اند  و روز به روز پرقدرت‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته‌ شده‌اند.

ارزهای دیجیتال


کرونا با ظهور ناگهانی خود تأثیر بسیاری بر ارزدیجیتال و دنیای رمزارزها گذاشت.همانطور که می‌دانید هر شیوع یا همه‌گیری درنهایت به پایان می‌رسد. در ادامه به بررسی دقیق آینده رمزارزها در دوران پسا کرونا می‌پردازیم.
بدون شک می‌دانید اولین بلاک بیت کوین درست در زمانی ماین شد که جهان در وضعیت عدم اطمینان اقتصادی شدیدی قرار داشت. خوب است بدانید که هنوز زمان زیادی از عرضه اولین بلاک بیت کوین نگذشته بود که در سال ۲۰۰۹ پیش از آن که بازار در پایین‌ترین نقطه اقتصادی رکود خود قرار گیرد، این ارزدیجیتال بی سر و صدا مانند قایق نجات اقتصاد در حال افول و نابودی را نجات ‌داد.
لازم به ذکر است که بیت کوین در این شرایط بسیار شناخته شد اما این ارزدیجیتال حامیان و طرفداران بسیار کمی داشت و به همین جهت محبوبیت و مقبولیت بسیار کمی در میان مردم داشت. خوب است بدانید که بطور کلی در تاریخچه کوتاه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال موارد بسیار زیادی نظیر؛ سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه، پول جذاب اینترنتی، دارایی امن در زمان بحران‌ها، ابزار پوشش ریسک در برابر تورم مالی و... به چشم می‌خورد.
با شیوع کرونا بسیاری از بازارهای مرتبط به طور کامل دچار فروپاشی شدند و دیگر مانند گذشته یکپارچه و قدرت نبودند. درست در همین زمان رمزارزها توانستند به خوبی ثابت کنند که به طور قابل توجهی مقاوم و قابل انعطاف هستند.
امروزه با واکسن‌های فراوانی که در سرتاسر دنیا توزیع می‌شوند، امید بیش‌تری هست که این همه‌گیری به زودی از بین برود، اما به راستی رمزارزها در دوران پسا کرونا در چه جایگاهی قرار می‌گیرند؟ بطور کلی می‌توان گفت با درنظر داشتن انعطاف و مقاومتی که رمزارزها در مقابل بحران‌های مختلف از خود نشان داده‌اند، بدون شک این بار هم پس از پایان کرونا خود را با شرایط موجود وقف می‌دهند.

بانک‌هایی که به سمت دارایی‌های دیجیتال رفتند

چند سال پیش در اوایل ظهور بیت کوین، مدیران برخی از بانک‌های بزرگ حتی از مصاحبه در رابطه با بیت کوین امتناع کردند و این ارزدیجیتال را پروژه کلاهبرداری و پولشویی نام‌گذاری کردند. همچنین این مدیران سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند را احمق معرفی کردند.
امروزه با گذشت زمان و پیشرفته و گسترده‌تر شدن بازار رمزارزها، تمایلات در میان بانک‌ها کاملا متفاوت است. این پیشرفت به جایی رسیده است که سند تفسیری شماره ۱۱۷۰ دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده به صراحت اعلام می‌کند که بانک‌های موردتایید فدرال، می‌توانند خدمات بانکی به شرکت‌هایی که در چهارچوب قانون پیش می‌روند، در فضای ارزهای دیجیتال ارایه دهند. همچنین این بانک‌ها می‌توانند از دارایی‌های دیجیتال کاربران نگهداری نیز کنند.
خوب است بدانید که پیش‌بینی می‌شود فعالان مالی سنتی در حوزه‌ی رمزارزها در سال‌های آینده بیش‌تر به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند، زیرا رمزارزها در حال تبدیل به یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های خدمات مالی هستند.
خوب است بدانید که در کوتاه ‌مدت بانک‌ها به این دلیل که با آسودگی خاطر رمزارزها را به دست مشتریان خود برسانند، به متصدیان و متخصصان کریپتوکارنسی‌ها اعتماد می‌کنند. همچنین ممکن است در آینده تعدادی از ارایه‌ دهندگان خدمات غیر متمرکز توسط بانک‌های بزرگ خریداری شوند. در نهایت با افزایش تقاضا برای دنیای رمزارزها و افزایش شفافیت در نظارت‌ها، روزبه روز موسسات بیش‌تری وارد این حوزه می‌شوند.

افزایش برنامه‌های غیرمتمرکز

همان طور که می‌دانید هدف از اختراع و عرضه بیت کوین مقابله با سیستم‌های مالی سنتی است. اما خوب است بدانید در سمت دیگر این ماجرا هدف از تولید دیفای مقابله با واسطه‌های مالی است.
بدون شک به‌آرامی موسسات مربوطه ‌ابزارهای دیفای خود را پیاده ‌سازی می‌کنند و با پیشرفت و پیش‌روی این روند رشد دیفای به صورت مستمر گسترش می‌یابد. همچنین از دیگر مزیت‌های این پلتفرم این است که پروژه‌های دیفای که در هر نهاد و حوزه وجوددارند، موجب افزایش مشارکت موسسات دیگر در آن صنعت می‌شوند.
لازم به ذکر است که با در نظر داشتن اینکه دیفای در مدت کم معرفی خود پیشرفت چشمگیر و خوبی کرده‌ است، هنوز یکپارچگی این سیستم خوب و مناسب نیست. همچنین قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای یا فقدان آن نیز یکی از مشکلات و معایب بزرگ این سیستم است.
امروزه موسسات مختلف تمایل دارند تا دارایی‌های خود را در اکوسیستم‌های دیفای به گردش درآورند و به همین جهت با متصل ‌کردن بیش‌تر دیفای رشد و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه به وجود می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که اکوسیستم گسترده اتریوم با پروتکل‌های لایه اول نیز سهم بسیاری در رشد پلتفرم دیفای دارد.
در نهایت فراموش نکنید توسعه و پیشرفت پلتفرم دیفای با پتانسیل بهبود نقدینگی خود موجب ثبات نسبی در بازار رمزارزها و ارزدیجیتال می‌شود.
خزانه‌های شرکت‌ها و کاهش موانع ورود
خوب است بدانید که در پشت پرده ارزهای دیجیتال به ظاهر بی‌پایان، تعداد بسیار و فراوانی از شرکت‌های خصوصی از دارایی‌های دیجیتال به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک استفاده می‌کنند. برای مثال شرکت‌های Square و مایکرواستراتزی به تازگی اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند، تا از این ارز دیجیتال در جهت تحقق هدف خود استفاده کنند.
خوب است بدانید که شرکت MassMutual اخیرا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند. شایان ذکر است که تعداد این نوع شرکت‌ها روز به روز در حال افزایش است و احتمالا در سال‌های آینده دارایی‌های دیجیتال بخش قابل توجهی از ترازنامه های شرکت‌های خصوصی را تشکیل می‌دهند.
یکی دیگر از دلایل رایج،‌ کاهش موانع ورود به بازار برای سرمایه‌گذاران خرد است. زیرا امروزه با روی کار آمدن برنامه‌های غیر متمرکز جدید و متنوع و همچنین وجود شرکت‌هایی نظیر؛ PayPal خرید رمزارزها برای کاربران نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر و آسان‌تر شده ‌است.
با وجود اتفاقات ذکر شده انتظار داریم که از رمزارزها به عنوان ابزاری برای بانکداری بدون نیاز به بانک‌ استفاده شود. لازم به ذکر است که رمزارزها در این شرایط خدمات مالی را بدون وجود سرویس‌های بانک‌داری سنتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

نقش بیت کوین در دوران پساکرونا چیست؟

ارزدیجیتال بیت کوین

 

بدون شک می‌دانید که مدت زمانی که طول می‌کشد تا اقتصاد جهانی بهبود بخشد، بسیار طولانی است. امروزه بسیاری از طرفداران بیت کوین معتقد هستند که این مدت زمان به بیت کوین فرصت می‌دهد تا ارزش واقعی خود را به همگان نشان دهد.
بیت کوین یک ارزدیجیتال ضد تورم است. شبکه‌ی پرداخت این رمزارز کاملا بی‌طرف است و به همین جهت کلاهبرداری‌هایی که در شبکه‌های پولی به فراوانی وجود دارد، در این رمزارز وجود ندارد. این ارز دیجیتال یک سیاست پولی ثابت و قابل پیش‌بینی دارد و به همین جهت نوسانات موجود به‌ شدت سیاست‌های پولی بر آن اثر نمی‌گذارد.
خوب است بدانید که از بیت کوین به عنوان پولی برای همه‌ی مردم یاد می‌شود و به همین خاطر در گروه‌های مختلف چت که با دوستان و نزدیکان خود دارید، بسیار در رابطه با سود بیت کوین، اهداف قیمتی آن و رمزارزهای مشهور حوزه‌ی دیفای صحبت می‌کنید. پس می‌توان نتیجه گرفت که تمام موارد ذکر شده و حتی بسیاری از موارد دیگر در رابطه با ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین به دیدگاه فرد بستگی دارد.
مطابق با گزارش‌های منتشر شده اکثر مردم هنگامی که قیمت بیت کوین در بهار و تابستان افزایش یافت، دست روی دست گذاشتند و منظر ماندند تا بازار مسیر خود را تغییر دهد. اما خوب است بدانید که دقیقا در همین زمان صندوق‌های سازمانی بیت کوین حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه ‌گذاری جدید به بستر بیت کوین اضافه کردند. لازم به ذکر است که این رقم ۴ برابر مجموع رقم‌ سال‌های گذشته بود.
امروزه بسیاری از شرکت‌ها ارز دیجیتال بیت کوین را وارد لیست ذخایر مالی خود کرده‌اند. همچنین تعداد کیف پول‌های بیت کوین روز به روز در حال افزایش است. درنهایت با توجه به اقدامات انجام‌ شده، خرید، فروش و استفاده از بیت کوین بسیار ساده‌تر از گذشته شده ‌است. همچنین امروزه امنیت و قانون‌گذاری‌های سخت‌گیرانه‌تری بر بازار ارزدیجیتال بیت کوین، حاکم است.
اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته ‌باشید، بدون شک نام شبکه لایتنینگ را شنیده‌اید. شبکه لایتنینگ بیت کوین یک پلتفرم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین بیت کوین است. در سال‌های اخیر تعداد کاربران و ظرفیت اخیر این سیستم روزبه روز افزایش یافته و در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد. خوب است بدانید که امروزه مردم در کشورهای مختلفی نظیر؛ لبنان، آرژانتین و... ادعا می‌کنند که به بیت کوین بیش‌تر از ارزهای کشورشان اعتماد دارند.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی دقیق و کامل عملکرد دارایی‌های دیجیتال در دوران پساکرونا پرداختیم. به نظر می‌رسد که رمزارزها و ارزهای دیجیتال همان راه‌حل اساسی و اصلی هستند که برای شرایط بحران در حوزه ارزهای دیجیتال فراهم شده‌اند.
خوب است بدانید که دارایی‌های دیجیتال حتی در چالش برانگیزترین و سخت‌ترین زمان‌های اقتصادی ثابت کردند که با انعطاف و مقاومت بالای خود می‌توانند شرایط را به خوبی کنترل کنند و بحران به ‌وجود آمده را آرام کنند. همچنین لازم به ذکر است که تنها در سال گذشته رمزارزها در پورتفوی سرمایه‌ گذاری موسسات و سرمایه‌ گذاران خرد، جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند. حال به فعالیت رمزارزها در دیگر حوزه‌ها و صنعت‌ها بنگرید، بدون شک این پلتفرم در تمام سیستم‌های ممکن اثر مثبتی به جای می‌گذارد.
در نهایت همان طور که می‌دانید همه‌گیری یا شیوع کرونا رو به افول است. و به همین جهت بحران‌های به ‌وجود آمده، کم کم و با گذشت زمان از بین می‌روند. اما فراموش نکنید نمی‌توان گفت که دارایی‌های دیجیتال با پشت سرگذاشتن بحران کرونا دیگر با هیچ بحرانی مواجه نمی‌شوند و مسیر مستقیم  ا ادامه می‌دهند، چون که تا زمانی که ارزهای دیجیتال فعال هستند، بحران‌های مختلف و فراوانی آن‌ها را تهدید می‌کند. اما تمام بحران‌ها سرانجام روزی به پایان می‌رسند.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی