آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه عواملی سبب شد که در سال 2020 بازار ارزهای دیجیتال بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد و پذیرش عمومی زیاد گردد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
2020 یک سال بیظیر و خارق العاده برای حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین به شمار می‌رود اما در این بین افرادی حضور داشتند که نقش بیشتری را نبستن به سایرین در پذیرش عمومی رمز ارزها داشتند. اگر کمی به گذشته حوزه ارزهای دیجیتال بنگریم، متوجه خواهیم شد که در میان تمامی سال‌هایی که گذشته است سال 2020 بهترین سالی بوده است که در حوزه ارزهای دیجیتال رقم خورده است. در همان هنگام که پنجشنبه سیاه در ماه مارس آغاز گردید در زمان بسیار کوتاهی مقدار بسیار زیادی از سرمایه مردم از دست رفت. در همان زمان‌ بود که بسیاری از افراد به این معتقد بودند که بازار ارزهای دیجیتال دوران طلایی خود را از دست داده است و سال‌ها طول خواهد کشید تا سرمایه مردم را به آنان بازگرداند، ولی با وجود تمامی این رخ دادها بود که در ماه دسامبر ارزش بیت کوین تا جایی رشد کرد که توانست رکورد قبلی خود را نیز بشکند و مقاومت 20000 دلاری را پشت سر بگذارد و حتی در طول این زمان موفق شد رکورد جدید 24000 دلار را به ثبت برساند. این دقیقا اولین باری بود که بیت کوین در پایان سالی که با رکود جهانی آغاز شده بود موفق به ثبت یک رکورد جدید شده بود.
البته این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که بر اساس داده‌های ثبت شده در Glassnode، سال 2020 سالی بود که توانست آدرس‌های فعال خودش را به سطح رویکرد خود در سال 2017 نزدیک کند. بنابراین با توجه به این موضوع لازم است بدانید که به همان اندازه که حدس و گمان‌ها در رابطه با سرمایه گذاران موسساتی تحت عنوان عنوان دلیل بهبود یافتن بی وقفه و پرسرعت وضعیت بیت کوین اشاره داشتند. بر اساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده حال می‌دانیم که میزان پذیرش عمومی رمز ارزها روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

موارد تاثیر گذار در پذیرش عمومی رمز ارزها

رمزارز

این امر باعث خواهد شده که ما به سمت این مسئله سوق داده شویم که کدام یک از شرکت‌ها، دولت‌ها و یا سایر افراد سهم بیشتری را در پذیرش عمومی رمز ارزها در سال 2020 داشته‌اند؟ بدون در نظر گرفتن ترتیب در ادامه این مقاله به بررسی لیستی از منتخبین کوین تلگرام به عنوان تاثیرگذارترین موجودیت‌ در پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.
1- پی پال
در همان زمان که این غول بزرگ صنعت پرداخت در پایان ماه اکتبر تصمیم به این موضوع گرفت که رمز ارزها را در پلتفرم خود قرار دهد، بازارهای فعال در این حوزه با استقبالی بسیار زیاد نسبت به این موضوع مواجه گردید. پس از آن اخباری که توسط شرکت پی پال در مورد صحت این موضوع منتشر کرد سبب شد تا افرادی نیز که به این مسئله شک داشتند هم آن را قبول کنند اما فراتر از این مسئله باید گفت که این بیانیه که توسط شرکت پی پال منتشر شد با یک سوپرایز خارق العاده نیز همراه بود. شرکت بزرگ پی پال علاوه بر مطرح کردن این موضوع این مسئله را نیز اعلام کرد که از ماه ژانویه به بعد کاربران این شبکه پرداخت قادر خواهند بود در هر یک از 26 میلیون مرکز طرف قرارداد پی پال با خرج کردن رمز ارزهای خود اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود کنند.
این مسئله تنها برای بیت کوین نبود که فقط این ارز دیجیتال را تحت شعاع خود قرار دهد و همه ارزهای دیجیتال از این خبر منفعت کسب می‌کردند و نیز خود شرکت بزرگ پی پال نیز به واسطه این امر توانست چرخه مثبتی را برای سهام شرکت خودش به وجود آورد. علاوه بر این موضوع کاربران آمریکایی پی پال قادر خواهند بود از خدمات پی پال استفاده نمایند، پی پال تصمیم بر این دارد که یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال را برای 300 میلیون کاربر خود که در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌نمایند نیز فراهم و پایه ریزی سازد.

دفتر نظارت بر ارز

ارتباط میان رمز ارز و قانون گذاری آمریکا همواره یک رابطه پر تنش بوده است. با تمام این اوصاف در ماه جولای، با صادر شدن اجازه نگهداری و شروع ارائه خدمات تصدی ارزها برای بانک‌ها توسط دفتر نظارت بر ارز ناگهان اوضاع تحول عظیمی را به خود دیدند. این قبیل اقدامات شامل حال تمامی بانک‌هی ملی و همچنین انجمن‌های پس انداز فدرال می‌شود و به صورت بسیار تاثیر گذاری میزان بسیار چشمگیری از موانع موجود را برای تصویب رمز ارزها در کشور را کنار خواهد زد. این امر علاوه بر این که سبب خواهد شد یک پیشرفت بسیار مهم و حیاتی برای هولدرهای کوچک بازار سرمایه به وجود آید سبب خواهد نقش بسیار مهمی را هم در پذیرش عمومی رمز ارزها در حوزه موسساتی ایفا کرد. علاوه بر این موضوعات، بانک‌ها هم دیگر دلیل محکمی برای مخالفت و ممانعت با ارائه خدمات قانونی حوزه ارزهای دیجیتال نداشتند. همه‌ی این کارها که بیان کردیم با این فرض ارائه شد که بانک‌ها بعد از این اقدام این را بپذیرند که به مشتریان خود خدماتی را در این حوزه ارائه دهند.
از نظر عملی، مقداری زمان نیاز خواهد بود تا این که بانک‌ها قادر باشند سیاست‌های امنیتی لازم را برای مدیریت کردن دارایی‌های دیجیتال پایه ریزی نمایند. فارق از همه این موضوعات، اقدامات صورت گرفته توسط دفتر نظارت کل بر ارزهای دیجیتال را می‌توان یک سکوی پرتاب برای پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال در کشور ایالات متحده آمریکا در نظر گرفت.

شاخص داو جونز و S&P500

شاخص داو جونز

شاید بتوان اینگونه بیان کرد که تحت عنوان نتیجه اقدامات OCC و بدون شک با توجه به این که بازار یک روند صعودی و گاوی را داشت، در ماه دسامبر مشخص گردید که وال استریت به صورت کاملا رسمی در حال ورود به این زمینه یعنی استفاده از رمز ارزها بوده است. شاخص S&P و داو جونز با منتشر کردن یک بیانیه این موضوع را تایید کردند که شاخص رمز ارزها در سال 2021 قرار است به چه صورت عمل کند. این اخبار به لطف همکاری با لوکا که یک ارائه دهنده داده‌های بلاک چین مستقر در آمریکا است منتشر گردید. هنوز به صورت شفاف و واضح مشخص نشده است که کدام دارایی به عنوان بخشی از شاخص مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با تمام این مسائل، با توجه به این که 550 رمز ارز در دست بررسی هستند این گونه به نظر می‌رسد که این امر،یک نوع از سرمایه گذاری منصفانه و عادلانه است که اکثریت توکن‌های عالی رتبه را شامل خواهد شد. این جنبش قادر خواهد بود به روند موسساتی پذیرش عمومی ارزها کمک شایانی را بکند، و دلیل آن نیز این می‌باشد که زیرساخت‌های بنیادی بازار موجب خواهد شد تا دارایی‌های دیجیتال در دسترس سرمایه گذاران وال استریت قرار بگیرند.
مایک نووگراتز
شاید به جرات بتوان گفت که مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال بیش از هر شخص دیگری برای حمایت از پذیرش عمومی ارزها از جمله ارز دیجیتال بزرگ بیت کوین تلاش به عمل آورده است. بعد از این که درآمد شرکت این شخص به نسبت سال گذشته آن 75 درصد افزایش پیدا کرد، از آن پس وی بر اساس اسناد به ثبت رسیده این را اعلام کرد که به عقیده او بیت کوین بیش از ارزش رکورد خود در سال‌های قبل پیش روی خواهد کرد و به مرز بیش از 65000 هزار دلار خواهد رسید. چند روز بعد از بیان این موضوعات بود که او به همه‌ی افراد این پیشنهاد را داد که تا پنج درصد از دارایی‌ خالص خود را به خرید ارز دیجیتال بیت کوین اختصاص دهند و تا سال 2025 آن را نگهداری نمایند. در اواسط ماه دسامبر بود که این فرد بار دیگر پیشنهاد قبلی خود را مطرح کرد اما این بار با این تفاوت که سرمایه گذاران را تشویق به این کرد که بیش از پنج درصد از پرتفولیو خود را به ارز دیجیتال اختصاص دهند. او در راستای این که نشان دهد سخنانش با عملکردش هم چهت است در مصاحبه با سی ان ان گفت که بیش از 50% از دارایی‌های خود را به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص داده است. تقریبا یک هفته بعد از این مصاحبه بود که بیت کوین توانست رکورد پیشین خودش را بشکند.
دیو پورتنوی
دیو پورتنوی بنیانگذار Barstool Sport در طول سال 2020 توانست ارتباط خودش را مقطعی با ارزهای دیجیتال حفظ نماید. در ماه اوت، دیو پورتنوی که به یک تریدر روزانه هم معروف بود برادران وینکلواس را به خانه خود دعوت کرد تا در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به او آموزش دهند. در ادامه این ماجرا، او شیلینگ بیت کوین را آغاز کرد و منجر به این مسئله شد که برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال توییتر او را به خاطر کم بودن تجربه‌اش مورد تمسخر قرار دهند. همچنین او ادعا کرد که در حال طی کردن مسیر میلیونر شدن در حوزه ارزهای دیجیتال گام برداشته است. بعد از این که او به کلی ارزهای دیجیتال را کنار گذاشت، این کارآفرین دم دمی مزاج بعد از گذشت دو هفته به بیت کوین بازگذشت و گفت که قلب من با رمز ارز در حال پتیدن است. شاید این فرد را مورد تمسخر قرار دهید و به او بی توجه باشید ولی حقیقت این است که این فرد با این کار خود توانست توجه عده بسیاری را به این حوزه جلب نماید و نیز عملکرد او در راستای افزایش میزان پذیرش عمومی رمز ارزها او را شایسته این کرد که نامش در میان افراد تاثیرگذار در این حوزه قرار گیرد.
دادگاه عالی هند
در سال 2018 بانک رزرو هند ضربه سهمگینی به شرکت‌هایی که در پیرامون ارزهای دیجیتال در دومین کشور پرجمعیت جهان بودند وارد کرد. در نتیجه اعمال دولت برای متوقف کردن بانک‌های محلی که با شرکت‎‌های رمز ارز در تعادل بودند، شهروندان هندی دیگر قادر به انجام معاملات ارزهای دیجیتال با استفاده از صرافی‌ها نبودند. همین مسئله بود که آنان را به سمت معاملات همتا به همتا سوق داد و در رابطه با افرادی که به معاملات ارز فیات تمایل داشتند نیز بازار سیاه یکی دیگر از گزینه‌های موجود بود.
در ماه مارس سال 2020 دادگاه عالی هند با صادر کردن یک حکم برجسته این اقدامات را خلاف قانون اساسی دانست و این تصمیمات را منتفی کرد. این جنبش تاثیرگذار توانست قابلیت دسترسی به ارزهای دیجیتال را به 1.3 میلیارد نفر بازگرداند و به حتم در فرآیند پذیرش عمومی ارزها تاثیرگذار بود. با وجود تمام این چالش‌های موجود در این زمینه باز هم ممکن است تحولی جدید در راه باشد و مقرراتی که در دادگاه عالی وضع گردید توانست به صورت قابل توجهی به عرضه شدن ارزهای دیجیتال کمک کند. با شروع ماه ژوئن موج جدیدی از صرافی‌ها باز هم شروع به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال کردند و خدمات ارزهای دیجیتالی خود را به میلیون‌ها کاربر از سر گرفتند.
JPMorgan
این رخ داد در ماه فوریه سال 2019 اتفاق افتاد که در این ال غول بانکداری یعنی JPMorgan طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای کمک به شبکه خدش و به بار نشاندن این کار قصد دارد که طبق برنامه ریزی‌های خود، رمز ارز مختص به خودش را ایجاد کند. در طی اکتبر سال 2020 بود که بعد از تلاش‌های فراوان توکن این شرکت با نام JPM منتشر گردید. در حقیقت این کوین یک استیبل کوین با پشتوانه دلار بود. با این وجود، با توجه به منبع‌های در دسترس سطح جهانی JPMorgan تخمین زده می‌شود که این کوین قادر خواهد بود در حوزه منابع مالی جهان هم میلیون‌ها دلار را صرفه جویی کند. البته این را هم بگویم که تاثیر گذاری این امر بر روی حوزه ارزهای دیجیتال به صورت همه گیر بعید به نظر می‌رسد و دلیل آن هم این است که JPMorgan ارز دیجیتالی را به وجود آورده است که فقط در شرکت خودش کاربرد دارد.
 با این حال طبق گزارش‌های صورت گرفته این بانک به صورت روزانه تمامی معاملات خودش را با ارزشی در حدود 6 تریلیون دلار را در گستره 100 کشور پردازش خواهد کرد. پس با توجه به این موضوع ممکن است که این بانک به زودی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پذیرفته‌شده ترین حوزه ارزهای دیجیتال بر اساس حجم معاملات بشود.

صرافی یونی سواپ
 

صرافی یونی سوآپ

مور مالی غیر متمرکز یا همان در اصطلاح دیفای‌ها، به صورت کلی یک سال خارق العاده را در تاریخچه خود به ثبت رساندند اما منصفانه تر این است که بگوییم با متشر شدن یونی سواپ V2 در ماه می 2020 نقطه قوت بسیار بزرگی در طول این سال برای پردازش عمومی این صرافی غیرمتمرکز پدیدار گردید. در ابتدای ماه اوت بود که این صرافی از نظر حجم معاملات توانست با کوین بیش برابری کند و حتی از آن نیز پیشی بگیرد و حجم معاملات خودش را به بالاترین سطح معاملات در طول دوران خودش برساند. علاوه بر این موارد وقتی که سوشی سواپ در ماه اوت راه اندازی شد صرافی یونی سواپ قربانی پروژه موفق خود شد. این صرافی جدید که به عنوان یک کد نویس شبیه سازی شده از یونی سواپ ایجاد گردید، اما تمام این قضایا همراه با ایجاد توکن این صرافی به عنوان یک پشتوانه همراه بود.
این اتفاق را به عنوان حمله خون آشام، که سبب تهدید شدن موقعیت سوشی سواپ و بیرون کشیدن نقدینگی از این صرافی شد می‌شناسند. حتی بدتر از این مواردی که گفته این مسئله بود که راه اندازی سوشی سواپ باعث به وجود آمدن صرافی‌هایی با تقلید از این صرافی شد.
با تمام این توضیحاتی که خدمت شما عزیزان دادیم یونی سواپ توانست با راه اندازی توکن خودش در ماه سپتامبر تا حد بسیار زیادی موقعیت فعلی خودش را بهبود ببخشد. این اقدامات به این صرافی کمک کرد که در جنگی که بر سر میزان نقدینگی بود پیروز گردند و امروزه به روند عملکردی بهتر خود در برابر رقبای خودش ادامه دهد و از میدان به در نشود.
ویروس کرونا
این مسئله اصلا قابل انکار نیست که بزرگ‌ترین حمله تاریخ به سمت بازار صعودی بیت کوین در زمانی رخ داد که کل جهان در حال مبارزه کردن با ویروس بسیار خطرناک و واگیری به نام کرونا بود. در ماه نوامبر بود که کوین تلگراف به این مسئله به صورت اختصاصی پرداخت و گفت که تاثیر این ویروس بر روی حوزه ارزهای دیجیتال به میزان بسیار زیادی بوده است. حتی قبل از این هم این مسئله کاملا آشکار بود که این بیماری همه گیر به لطف دستورات قرنطینه و ماندن در خانه و نیز تغییر شیوه‌های ردیابی که در ادامه شیوع بیماری‌های تاریخی را در پی داشت موجب این شد که این صنعت به سرعت رشد کند.
جمع بندی
ظهور دیفای و ازدحام هجوم مردم به بازار گاوی رمز ارز در سال 2020 توانست از پتانسیل بسیار بالای ارزهای دیجیتال در راستای کمک کردن به توزیع کردن ثروت در میان افراد و همچنین ایجاد راه‌های جدید برای کسب درآمد رونمایی کرد. مسئله اصلی این مطلب این بوده است که به شما عزیزان بگویم که پذیرش عمومی ارزها در سال 2020 به واسطه روش‌ها و افرادی که به شما عزیزان معرفی کردیم رخ داده است. علاوه بر این مسئله تمامی این اتفاقات خبر از این موضوع می‌دهد که سال 2021 هم یک رخ داد مهم در راه خواهد بود که برای فهمیدن این مسئله باید منتظر ماند و دید که چه افراد و یا سازمان‌هایی به حمایت از این حوزه خواهند پرداخت.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی