آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

هر آنچه که باید درباره ETF بیت کوین بدانید

etf بیت کوین


بیت‌کوین ETF صندوق‌هایی هستند که در بورس معامله می‌شوند و ارزش استخراج بیت‌کوین را دنبال می‌کنند و به جای صرافی‌های ارزهای دیجیتال، در مبادلات سنتی بازار معامله می‌کنند. این صندوق‌ها به معامله‌گران بازار فارکس برای خرید ارز بیت کوین این اجازه را می‌دهند که بدون مراجعه به صرافی‌ ها برای خرید ارزهای دیجیتال، تراکنش خود را انجام دهند. این صندوق‌ها خود یک اهرم محرک برای بازار بورس هستند.

صندوق ETFچگونه کار می‌کند؟

ETF یک صندوق سرمایه‌گذاری در بازار فارکس برای تراکنش است که سهام و ارزش ارزهای دیجیتال و داریی‌های دیگر را در این بازار تجارت پیگیری می‌کند. امروزه، ETF ها برای چندین دارایی و صنعت، از کالاها گرفته تا ارزها، در دسترس هستند.
یک ETF بیت کوین نیز به همین صورت عمل می‌کند. قیمت یک سهم از صندوق قابل معامله در بورس با قیمت استخراج بیت کوین در نوسان است. در صورتی که مقدار ارز بیت کوین رو به بالا حرکت کند، سرمایه ETF نیز افزایش پیدا می‌کند و شرایط عکس آن نیز می‌تواند رخ دهد. ETF بیت کوین در NYSE یا TSX تراکنش انجام میدهد و کاری با صرافی های ارزهای دیجیتال در بازار بورس ندارد.

استخراج بیت کوین و معاملات آتی آن چیست؟

بیت کوین و معاملات آتی بیت کوین دو دارایی متفاوت هستند. در قرارداد آتی، مانند مورد BITO، یک سرمایه‌گذار موافقت می‌کند که دارایی را در آینده با قیمت مشخصی بخرد یا بفروشد (مشابه سایر قراردادهای آتی سهام). قراردادهای آتی در اینجا مشتقات بیت کوین هستند و مستقیماً توسط بیت کوین‌های واقعی پشتیبانی نمی‌شوند. سرمایه‌گذاران مستقیماً دارایی پایه در بازار فارکس بیت کوین را خرید و فروش نمی‌کنند.

مزایای ETF بیت کوین

1. راحتی
سرمایه‌گذاری در ETF بیت‌کوین بدون نیاز به یادگیری نحوه عملکرد استخراج بیت‌کوین، ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال، و ریسک داشتن مستقیم بیت‌کوین، اهرمی را برای قیمت بیت‌کوین فراهم می‌کند. به عنوان مثال، بیت کوین‌ها در یک کیف پول نگهداری می‌شوند و اگر سرمایه‌گذار رمز عبور کیف پول را گم کند، بیت کوین او برای همیشه از دست می‌رود. ETF بیت کوین فرآیند سرمایه‌گذاری در بازار فارکس برای بیت کوین را ساده می‌کند.

2. تنوع بخشی
یک ETF می‌تواند بیش از یک دارایی را در خود جای دهد. به عنوان نمونه، یک ETF بیت کوین می‌تواند دارای ارز بیت کوین، سهام آیفون، فیس بوک و موارد دیگر باشد. به سرمایه‌گذاران فرصتی برای کاهش ریسک و تنوع بخشیدن به سبد خود ارائه می‌دهد. ETF بیت کوین برای معامله گران در بازار فارکس و بورس جهانی یک فرصت مناسب است، تا بتوانند سبد خرید سهام و موجودی حساب خود را دچار تغییر و تحول نمایند.

3. کارایی مالیاتی
با توجه به اینکه بیت کوین تنظیم نشده و غیر متمرکز است، اکثریت تراکنش‎های مالیاتی و صندوق‌های بازنشستگی جهان اجازه خرید بیت کوین را نمی‌دهند. از سوی دیگر، تجارت استخراج بیت کوین ETF در صرافی‌های سنتی احتمالاً توسط SEC تنظیم می‌شود و برای بهره وری مالیاتی واجد شرایط است.

معایب ETF بیت کوین

1. هزینه‌های مدیریت
ETF ها معمولاً برای خدمات آسان و راحتی که ارائه می‌دهند، هزینه‌های مدیریتی را دریافت می‌کنند. بنابراین، داشتن مقدار قابل توجهی از سهام در ETF بیت کوین می‌تواند در طول زمان منجر به هزینه‌های مدیریتی بالایی شود.

2. عدم دقت ETF
ETF ها ارزش و قیمت دارایی‌های مهم تجارت را زیر نظر دارند، در این کنار نیز سهام‌های پر سود بازار بورس را نیز مدنظر و ارزیابی قرار می‌دهند. با این حال، این نشان می‌دهد که افزایش 50 درصدی قیمت استخراج بیت کوین ممکن است به طور دقیق در ارزش صندوق قابل معامله در بازار فارکس به دلیل سایر دارایی‌های آن منعکس نشود. ETF ها می توانند محرکی برای قیمت استخراج بیت کوین تعیین کنند، که این ارزش برای ارز جهانی مانند بیت کوین ممکن است درست باشد یا نباشد.

3. محدودیت برای تجارت ارزهای دیجیتال
ارز بیت کوین را در بازار بورس با دیگر ارزهای معتبر مانند اتریوم می‌توان تراکنش و مبادله نمود. ETF بیت کوین شرایط ترید شدن با دیگر ارزهای دیجیتال بازا فارکس را ندارد. چون این یک صندوق سرمایه‌گذاری است و ارزش و قیمت این ارزهای جهانی در بازار بورس را ارزیابی و دنبال می‌کند.

4. عدم مالکیت بیت کوین
استخراج بیت کوین به عنوان پوششی در برابر بانک‌های مرکزی، ارزهای فیات و سهام عمل می‌کند. ارز بیت کوین با مستقل بودن از بانک‌های مرکزی راهی برای کاهش ریسک‌های مرتبط با سیستم مالی فراهم می‌کند. استخراج بیت کوین همچنین با ارائه حریم خصوصی از طریق بلاک چین ارز بیت کوین از کاربران و سرمایه‌گذاران محافظت می‌کند. یک ETF بیت کوین توسط دولت تنظیم می شود و این مزایا را حذف می‌کند.

آیا ETF بیت کوین وجود دارد؟

ارز دیجیتال بیت کوین etf

 

بله، ETF های بیت کوین با محبوبیت فضای ارزهای دیجیتال رایج تر می‌شوند. یکی از نمونه های ETF بیت کوین، ETF استراتژی ارز بیت کوین ProShares است که در NYSEArca معامله می‌شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین پیشنهاد دیگر برای ETF بیت کوین را به این دلیل که بازار تنظیم نشده است، مسدود کرده است.
بیشتر ETF های ارز بیت کوین از معاملات آتی برای تقلید از عملکرد ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. راه دیگر برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین بدون خرید واقعی آن، سرمایه‌گذاری در شرکت های ارزهای دیجیتال و فناوری جدید بلاک چین است که اهرمی را برای بازار فارکس و  ارز دیجیتال فراهم می‌کنند.

2 صندوق معتبر سرمایه‌گذاری در ارز بیت کوین در بازار فارکس

زمانی که ارز و استخراج بیت کوین در سال 2009 در صحنه ظاهر شد، تعداد کمی از مردم می‌توانستند ذهن خود را در مورد پولی که صرفاً در فضای مجازی وجود دارد، ببندند. با این حال، افرادی که نسبت به کنترل بانک‌های مرکزی و دستکاری ارزها محتاط شده بودند، به سرعت به آن چنگ زدند، و همچنین سرمایه‌گذارانی که به دنبال راه‌هایی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود بودند. با افزایش محبوبیت ارز بیت کوین، که هیچ مرجع مرکزی ندارد، به طور فزاینده‌ای برای انتقال پول بین المللی و همچنین برای تجارت و ترید در بازار فارکس به صورت روزمره استفاده می‌شود. اکنون بیش از صد هزار تریدر ارز بیت کوین را برای تراکنش می‌پذیرند.
از آنجایی که قیمت ارز بیت‌کوین محدود و مشخصی در عرضه خود دارد، ارزش استخراج بیت‌کوین با افزایش تقاضا افزایش می‌یابد و آن را به وسیله‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. اما همانطور که در چند سال گذشته نشان داده است، یک وسیله نقلیه بسیار ناپایدار در بازار فارکس محسوب می‌شود. قیمت های بسته شدن بیت کوین در 18 دسامبر 2017 تا 18402 دلار و در 13 دسامبر 2018 به 3234 دلار رسید. از 10 ژانویه 2020، به تازگی به 8000 دلار رسیده است.
نوسانات استخراج بیت کوین را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد، از جمله این واقعیت که هنوز به عنوان ذخیره ارزش یا روشی برای انتقال شناخته نشده است. زمانی که ارز بیت کوین سرفصل اخبار مربوط به آسیب پذیری های امنیتی یا استفاده از آن در قاچاق مواد مخدر باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند در مورد استخراج بیت کوین بسیار بدبین شوند.
علاوه بر این، وضعیت نظارتی ارزهای دیجیتال هنوز در اکثر حوزه‌های قضایی نامشخص است. در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) چندین درخواست برای صندوق‌های قابل معامله در بازار فارکس و بورس بیت کوین (ETF) را رد کرده است. ETF های بلاک چین، که سهام شرکت‌هایی را که در فناوری بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رایج ترین مکان برای نگهداری این ارزها محسوب می‌شود. در حال حاضر، هشت ETF از این قبیل در بازارهای تنظیم شده معامله می‌شود.
بنابراین، سرمایه‌گذاری مستقیم در ارز بیت‌کوین می‌تواند کمی پیچیده باشد و به توانایی ذخیره و محافظت از آنها نیاز دارد. با این حال، سرمایه‌گذارانی که مجذوب ارز و استخراج بیت‌کوین هستند، چه به‌عنوان بازی سوداگرانه یا به‌عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به یک سبد، چند راه برای بازی در بازار فارکس دارند.

همه ارقام در تاریخ 10 ژانویه 2019 جاری هستند.

تراست ارز بیت کوین Grayscale

etf بیت کوین

این صندوق که به عنوان بیت کوین تراست، یک تراست خصوصی با پایان باز توسط Alternative Currency Asset Management در سال 2013 تأسیس شد، اکنون توسط Grayscale Investments LLC حمایت می‌شود. این تجارت به صورت عمومی در سال 2015 با نماد GBTC آغاز شد و اکنون به آن تراست بیت کوین Grayscale می‌گویند. در 21 ژانویه 2020، Grayscale گفت ارز بیت کوین تراست، پس از تایید درخواست فرم 10 آن توسط SEC.1 2 ، امروز به یک شرکت گزارشگر SEC تبدیل شده است.
هدف این صندوق ردیابی ارزش پایه ارز بیت کوین است، درست مانند ETF سهام SPDR (GLD) که ارزش پایه طلا را ردیابی می‌کند. دارای 3.5 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) و میانگین حجم معاملات روزانه 2.65 میلیون سهم در روز است. دارایی‌های صندوق در شرکت Xapo ذخیره می‌شود و با امنیت رمزنگاری شدید محافظت می‌شود. این صندوق دارای هزینه بسیار بالایی 2٪ است، تا حدی برای پوشش هزینه اضافی نگهداری نسبتا بالا است.
خود تراست فقط برای سرمایه‌گذاران معتبری که درآمدی بیش از 200000 دلار (300000 دلار به طور مشترک) کسب کرده‌اند یا دارایی خالص بیش از یک میلیون دلار هستند باز است. حداقل سرمایه‌گذاری 50000.3 دلار است.
با این حال، GBTC به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری که خارج از بازار فارکس معامله می‌کند، برای سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش تقریباً مانند هر اوراق بهادار ایالات متحده در دسترس است. GBTC را می‌توان از طریق یک شرکت کارگزاری معامله کرد و همچنین در حساب‌های دارای مزیت مالیاتی مانند IRA یا 401(k) موجود است. سرمایه‌گذاران واجد شرایط خرید به اندازه یک سهم از قیمت عمومی GBTC هستند
 Grayscale چندین تراست سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال دیگر از جمله یکی برای استخراج بیت کوین کش را ارائه می‌دهد.

مدیریت سرمایه‌گذاری ARK در بازار فارکس

مدیریت سرمایه‌گذاری ARK مستقر در نیویورک چهار ETF را با بیش از 240 میلیون دلار در AUM مدیریت می‌کند. یکی از صندوق‌های آن، ARK Next Generation Internet ETF (ARKW) با خرید سهام در Grayscale Bitcoin Trust در انقلاب استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.
ARKW یک ETF با مدیریت فعال با 358 میلیون دلار در AUM است. این شرکت عمدتاً در شرکت‌های مبتنی بر ابر با فناوری‌های پیشرو نسل بعدی، مانند تسلا (TSLA) سرمایه‌گذاری می‌کند که در حال حاضر تقریباً 11.02 درصد از سبد را تشکیل می‌دهد. Square، Inc. (SQ)، نزدیک به 8.53٪، و Twitter (TWTR)، فقط 0.79٪. این شرکت دارای 2,682,597 سهم Grayscale با ارزش بازار فعلی 25,135,933.89 دلار است که 1.73 درصد از سهام این مجموعه است. نسبت هزینه برای صندوق 0.75٪ است.
ARK صندوق دیگری به نام ARK Innovation ETF (ARKK) دارد که به دنبال سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی است که به‌عنوان فناوری‌های مخرب در گذشته در Grayscale سرمایه‌گذاری کرده است. با این حال، پرتفوی آن در حال حاضر شامل هیچ سهمی نیست

رقابت بدون ریسک با صد هزار دلار پول نقد مجازی

مهارت‌های معاملاتی خود را با شبیه‌ساز سهام رایگان ما امتحان کنید. با هزاران معامله‌گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به اوج معامله کنید! قبل از اینکه پول خود را به خطر بیندازید، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. راه‌های تراکنش و ترید کردن را هر روز در تمرین و تحقیق کنید، این تمرینات شما را برای ورود به بازار فارکس و بورس واقعی آماده می‌کند.
اولین ETF مرتبط با استخراج بیت کوین در بورس نیویورک شروع به معامله کرد.
اولین صندوق قابل معامله در مبادلات مرتبط با ارز بیت کوین در ایالات متحده راه‌اندازی شد که نقطه عطف جدیدی در سفر مداوم ارزهای دیجیتال به سمت بازار فارکس و افزایش دارایی است.
ProShares، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری، در حال راه‌اندازی ETF ProShares Bitcoin Strategy است که از روز سه‌شنبه در بورس نیویورک تحت عنوان BITO فهرست می‌شود. اگرچه به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی کانال جدیدی برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند و ممکن است ریسک کمتری نسبت به خرید مستقیم آن به نظر برسد. اما بیشتر یک گام تکاملی است تا انقلابی جدید در استخراج بیت کوین در بازار فارکس داشته باشند. به طور خلاصه، شما هنوز نمی‌توانید ارز بیت کوین را از کارگزار سهام خود خریداری کنید.
ProShares می‌گوید: «BITO برای بخش بزرگی از سرمایه‌گذارانی که حساب کارگزاری دارند و از خرید سهام و ETF بیت کوین راحت هستند، اما نمی‌خواهند از مشکلات و منحنی یادگیری ایجاد حساب دیگری با یک ارائه‌دهنده ارزهای دیجیتال عبور کنند، در معرض دید استخراج بیت کوین قرار می‌گیرند. مدیرعامل مایکل ال ساپیر در بیانیه‌ای روز دوشنبه این خبر را به معامله‌گران بازار فارکس اعلام نمود.
اگرچه محیط نظارتی برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال مبهم است، تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار از ETF ProShares تا حدودی به نحوه تفکر آن می‌تاباند. در زیر، جزئیات ETF جدید، معنای آن برای سرمایه‌گذاران و آنچه را که در مورد رابطه کریپتو با بازارهای مالی معمولی پیشنهاد می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا خرید یک سهم از ETF به معنای خرید بیت کوین است؟

خیر. شما در حال خرید یک سهم از یک صندوق قابل معامله در بازار فارکس هستید، که صندوقی است که دارایی دیگری را ردیابی می‌کند. در این مورد، ETF در واقع یک قرارداد آتی را ردیابی می‌کند، توافقی برای خرید یا فروش یک دارایی در آینده با قیمتی خاص و دارایی ارز بیت کوین است.
دکتر ریچارد ام. اسمیت، کارشناس ریسک مالی و نویسنده خبرنامه The Risk Rituals گفت: ETF جدید بیت کوین هیچ استخراج بیت کوین واقعی را نگه نمی‌دارد، بلکه قیمت ارز بیت کوین را با استفاده از قراردادهای آتی و سایر ابزارهای مالی کوتاه مدت مدل می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز آماده تایید ETF قابل معامله در مبادلات نیست که بیت کوین های واقعی را در اختیار دارد.
آیا می‌توانم امروز سهمی از ETF بخرم و هزینه آن چقدر است؟
آره. ProShares گفت که سرمایه‌گذاران از روز سه شنبه می‌توانند سهام ProShares Bitcoin Strategy ETF را خریداری کنند. قبل از راه اندازی این صندوق، این شرکت گفت که ETF دارایی خالص 20 میلیون دلاری دارد و معاملات سهام با قیمت 40 دلار آغاز خواهد شد.

آیا ارزهای دیجیتال به وال استریت می‌آید؟

روشنایی سبز SEC این ETF یک گام مهم، هرچند متوسط، برای پذیرش جریان اصلی استخراج بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی است. همان‌طور که اشاره شد، SEC و رئیس آن، گری جنسلر، گفته‌اند که «ما به اندازه کافی از سرمایه‌گذاران در امور مالی، صدور، تجارت یا وام‌دهی ارزهای دیجیتال حمایت نمی‌کنیم».
قیمت بیت کوین در آخر هفته بیش از 60000 دلار افزایش یافت، فقط چند هزار دلار از اوج تاریخی آن در اوایل آوریل 2021، زمانی که Coinbase عمومی شد.
با این حال، کارشناسان بر این باورند که اختلاط بیشتری بین سرمایه‌گذاران رمزنگاری و نهادی و خرده‌فروشی وجود خواهد داشت، و همچنین آزمایش‌های بیشتری برای جاسازی رمزارز در ابزارهای مالی سنتی مانند ETF بیت کوین وجود خواهد داشت.
دکتر سارا مانسکی، استادیار دانشکده بازرگانی دانشگاه جورج میسون، گفت: "کل اقتصاد جهانی به سمت تمرکززدایی در حال حرکت است. این واقعیت که SEC هیچ اعتراضی را مطرح نکرد، نویدهای خوبی برای نوآوری‌های آینده در فضای ارزهای دیجیتال است."
آیا SEC موضع خود را در قبال مقررات ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهد؟
SEC هشدار داده است که نسبت به ارزهای دیجیتال محتاط است. در اوایل سال جاری، برنامه وام‌دهی رمزنگاری کوین‌بیس، Lend، پس از تهدید SEC به شکایت لغو شد. راه‌اندازی ETF ProShares می‌تواند نقطه عطفی در نحوه رویکرد SEC به تنظیم اوراق بهادار مرتبط با رمزنگاری باشد.
دکتر مانسکی گفت: "دولت ایالات متحده باید مجموعه جدیدی از سیاست‌های نظارتی را اتخاذ کند که آینده را در بر‌ می‌گیرد و نوآوری را تشویق می‌کند." من می‌بینم که اعضای کنگره بیشتر و بیشتر بر روی این موضوعات تمرکز می‌کنند و با کارشناسان بلاک چین در مورد بهترین سیاست‌ها برای تشویق رشد اقتصادی و مشارکت مالی در دنیای دیجیتالی فزاینده مشورت می‌کنند.

جمع بندی
ETF بیت کوین یک صندوق سرمایه‌گذاری در بازار فارکس محسوب می‌شود. در این صندوق برای معامله‌گران یک یا چند دارای مانند نفت و طلا قابل تراکنش است. این صندوق دارای معایب و مزایای زیادی است که در بالا به آنها اشاره شد و این یک راه برای وارد شدن به بازار فارکس و قیمت گیری استخراج بیت کوین در دنیای مجازی است.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی