آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

شش استراتژی ساده برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال


در سال 2009 ارز بیت کوین برای اولین بار وارد بازار ارز دیجیتال شد، ولی استقبال آنچنان گرمی با این ارز نشد. تحلیلگران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال آینده خوبی را برای این بازار در نظر داشتند، ولی سرمایه‌گذاری روی این ارز و سکه‌های مجازی دارای ریسک بالایی بود. بسیاری نمی‌دانند که چگونه روی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.
با گذشت زمان و به وجود آمدن صدها ارز دیجیتال در بازار فارکس، بیت کوین به عنوان یک استاندارد در بازار ارز دیجیتال مشخص شد. باز هم این ارز مورد توجه کاربران و سرمایه‌گذاران کلان بازار فارکس قرار نگرفت. برخی این ارزها را به عنوان جایگزین پول‌های رایج دنیا مانند دلار و یورو می‌دانند که ارزهای دیجیتال جایی در اقتصاد دنیا باز می‌کنند.
برخی از معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال به تراکنش‌های معاملاتی دقت می‌کنند. این افراد روی ارزهای دیجیتال رمز نگاری مانند ارز بیت کوین، حساب چندین ماهه باز می‌کنند. این معامله‌گران بازار فارکس به مسائل اساسی به ندرت توجه می‌کنند. افزایش ناگهانی ارزهای دیجیتال و کسب دارایی بیشتر در حسابشان، توجه آنها را به بازار ارز دیجیتال جلب می‌کند.   
این مقاله به معنای تایید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نیست. درعوض، این یک راهنمای کلی برای هر کسی است که می‌خواهد روی خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. کاملاً ممکن است که ارزهای دیجیتال در چند سال آینده به حرکت رو به جلو خود ادامه دهند. و اگر روی این نتیجه شرط بندی می کنید، امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند و در بازار ارز دیجیتال موفق باشید.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است. این زنجیره‌ای از ثبت و توزیع اطلاعات است که توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شود. در عوض، به عنوان ثبتی از تراکنش‌های دیجیتالی مستقل از بانک‌های مرکزی عمل می‌کند.
انواع جزئیات فنی مربوط به فناوری بلاک چین وجود دارد که اگر شما را به کما نبرد، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. اما اساساً واسطه‌ها، مانند یک بانک، را حذف می‌کند و به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا ترید خود را مستقیماً درون بازار ارز دیجیتال انجام دهند. این همچنین باید به کاهش یا حتی حذف کارمزدهای تراکنش کمک کند، که بخش عمده‌ای از جذابیت ارزهای دیجیتال است.
محبوب ترین ارز رمزنگاری شده ارز بیت کوین است که قیمت آن به طور منظم در پرسش‌های اصلی رسانه‌های مالی پیگیری می‌شود. آیا باید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید؟ اما در واقع صدها ارز دیجیتال وجود دارد، از جمله بسیاری از آنها که قبلا آمده و رفته اند و در بازار ارز دیجیتال باقی نمانده‌اند.

جاذبه‌های اصلی ارزهای دیجیتال چیست؟

آنچه برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و دو جذابیت اصلی آن برای کاربران وجود دارد، عبارتند از:
ü      به صورت یک ناشناس مالک آن شوید
ü      قیمت آن رو به افزایش است و شما را یک سرمایه‌دار می‌کند.
برای کسانی که قبل از انفجار قیمت در سال 2017 یا جدیدترین افزایش قیمت در سال 2021، ارزهای دیجیتال را خریداری کردند، احتمالاً این بهترین سرمایه‌گذاری در بسیاری از سبدها بوده است.

بنابراین اگر می خواهید وارد عمل ارزهای دیجیتال شوید، چه باید بکنید؟

تصور کنید، نمی توانید به یک بانک محلی یا حتی یک شرکت کارگزاری بروید (یک استثنا وجود دارد که بعداً به آن خواهیم پرداخت) و ارز دیجیتال خریداری کنید. هنوز در دنیای موسسات مالی به عنوان چیزی عجیب و غریب دیده می‌شود. از آنجایی که به خوبی درک نشده است و عملاً تنظیم نشده است، اکثر موسسات مالی نمی‌خواهند با آن مقابله کنند. به همین دلیل، تمایل دارد در شبکه خود عمل کند.
اگر می خواهید سرمایه‌گذاری در بازار  ارز دیجیتال را شروع کنید، نکات زیر را بخوانید.

1. تنها درصد کمی از سبد خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید

بازار ارزهای دیجیتال


شما از قبل باید بدانید که چه مقدار از سبد خود را به ارزهای دیجیتال می خواهید اختصاص دهید و از پلتفرم های سرمایه گذاری مناسب در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید.
با پیشرفت‌های اخیر، به ویژه در قیمت بیت کوین، تصمیم‌گیری منطقی می‌تواند دشوار باشد. همه سرمایه‌گذاری‌ها با ترکیبی از حرص و طمع و ترس اداره می‌شوند، و با توجه به پیشرفت‌هایی که ارزهای رمزنگاری در سال‌های اخیر نشان داده‌اند، ممکن است کنترل بخش طمع سخت باشد.
مهم نیست که چه چیزی، ارز دیجیتال باید تنها بخش بسیار کوچکی از سبد شما را اشغال کند. دقیقا چقدر به شما بستگی دارد. اما باید مراقب سرمایه‌گذاری بیش از 10 درصد یا حتی 5 درصد باشید.
بدانید که بازار ارز دیجیتال به همان شکلی که یک سهام سرمایه‌گذاری می‌کند، سرمایه‌گذاری نیست. درست مانند سرمایه‌گذاری در طلا و نقره، سود یا سود سهام پرداخت نمی‌کند. تا جایی که ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری خوب باشند، همه اینها کاملاً به افزایش قابل توجه قیمت آن بستگی دارد و مدتی در آنجا باقی می ماند.
ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری طراحی نشده‌اند. آنها ابزار مبادله هستند. آنها به طور گسترده‌ای به عنوان جایگزینی برای ارزهای مستقل مانند دلار، ین و یورو دیده می‌شوند. تصور می‌شود که آنها در نهایت ابزار کارآمدتری برای تجارت، به ویژه در وب را نشان می‌دهند. به این دلیل که ارزش آن دقیقاً توسط بازار تعیین می‌شود و نه با دستکاری، همانطور که ارزهای دولتی تمایل دارند.
اما حداقل تا این لحظه، ارزهای رمزپایه نقش یک واسطه مبادله را به طور رضایت بخشی ایفا نکرده‎اند. تعداد بسیار کمی از تریدرها این بخش را قبول دارند، بنابراین این تراکنش‌ها بین آنها صورت می‌گیرد. تا این مرحله، هم کاربردهای فعلی و هم آینده بازار ارز دیجیتال نامشخص است.

2. بازار ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید
چگونه بفهمیم در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم این یکی از عوارض واقعی ارز دیجیتال است. فقط یک نفر نیست، بلکه صدها نفر هستند. شاید حتی بیش از هزاران نفر که مایلند در بازار فارکس وارد شوند. مشکل این است که همیشه تعداد بیشتری آنلاین می‌شوند. این واقعیت باید با این واقعیت که صدها ارز دیجیتال قبلاً آمده و رفته‌اند، متعادل شود. کل مفهوم ارز دیجیتال تنها حدود یک دهه پیش آغاز شد.
بیت کوین در ماه دسامبر غالب‌ترین ارز رمزنگاری شده است.
در حال حاضر، بزرگترین ارز دیجیتال بیت کوین است. همچنین این ارز دیجیتال است که بیشترین توجه و سرمایه‌گذاری را به خود جلب می کند. در موقعیت دوم بسیار دور، اتریوم قرار دارد و موارد دیگری مانند Zcash، Dash و Ripple در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که در حال فعالیت و تراکنش هستند.
با توجه به موقعیت خود، به نظر می‌رسد بیت کوین در بین بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود، قابل اعتمادترین است. در واقع، ارز بیت کوین عملاً مترادف با «ارز رمزنگاری» شده است. نکته جالب در مورد این ارتباط این است که در حالی که رسانه‌ها به دقت قیمت بیت کوین را دنبال می‌کنند، برخی از ارزهای دیجیتال حتی بهتر عمل کرده‌اند.
به دلیل موقعیت غالب بیت کوین، موقعیت بازار ارز دیجیتال شما باید عمدتاً در این رمزارز باشد. سایر ارزهای رمزنگاری شده باید جایگاه بسیار کمتری را در سبد شما اشغال کنند. و اگر ارز بیت‌کوین به‌عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتال، حدس و گمان است، هر ارز دیجیتال دیگری که در اختیار دارید، باید به‌عنوان سوداگرانه‌تر دیده شود.
این فرض را نباید دست کم گرفت. اکثر ارزهای دیجیتالی که در دهه گذشته وارد بازار شده‌اند، یا فلت‌لاین شده‌اند یا به طور کامل ناپدید شده‌اند. این بدان معناست که هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید می‌تواند به صفر برسد. و با توجه به نوسانات قیمتی که در ارزهای رمزنگاری شده رایج است، سرمایه‌گذاری شما می‌تواند با اطلاع بسیار کمی به طور کامل ناپدید شود. این باعث می شود معامله‌گران دائماً به دنبال چیز بزرگ بعدی در بازار ارز دیجیتال باشند (یک مثال NFT است، در مورد آن اینجا بخوانید).

3. یک پلتفرم برای خرید ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

خرید ارز دیجیتال


صرافی مناسب سرمایه‌گذاری برای ارز رمزنگاری خود انتخاب کنید. یکی از معایب خرید ارزهای دیجیتال این است که نمی‌توانید آنها را در همه مکان‌های مالی معمولی بدست آورید. بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری سرمایه‌گذاری آنها را پیشنهاد نمی‌کنند. در بیشتر موارد، شما محدود به خرید، نگهداری و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های اختصاصی ارزهای دیجیتال خواهید بود.
برخی از بزرگترین این مبادلات عبارتند از:
ü      eToro
ü      حساب باز
eToro یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. گزینه‌های سرمایه‌گذاری منحصر به فردی در بازار ارز دیجیتال مانند فناوری CopyTrader خود را ارائه می‌دهد. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید استراتژی‌های سرمایه‌گذاری موفق‌تر معامله‌گران رمزارز را در پلتفرم کپی کنید. همچنین CopyPortfolios را ارائه می‌دهد، که چیزی شبیه به مشاوران رمزارز هستند و مدیریت حرفه‌ای پورتفوی را ارائه می‌دهند. و برای کمک به یادگیری طناب‌های سرمایه‌گذاری در ارز بیت کوین، پرتفوی‌های مجازی را ارائه می‌دهد که می‌توانید تا صد هزار دلار در یک حساب کاغذی بدون ریسک کردن پول خود معامله کنید.

استراتژی ساده برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

روش اول :
 فراگیران اصول اولیه نحوه عملکرد یک پروتکل بلاک چین را بررسی خواهند کرد، از جمله اینکه پروتکل چیست، ارزهای دیجیتال در کجا قرار می‌گیرند، مدل‌هایی برای اجماع بین شرکت‌کنندگان شبکه، مبادلات ذاتی در این طرح‌ها، رابطه بین زیرساخت فیزیکی کامپیوتر و امنیت یک شبکه و موارد دیگر. فراگیران همچنین اکوسیستم نرم افزار منبع باز را در اطراف ارزهای دیجیتال و پروتکل های بلاک چین و مدل های مختلف برای توسعه و نگهداری پروتکل‌های تامین مالی، از جمله رویکردهای نرم افزار منبع باز (OSS) و همچنین رویکردهای تامین مالی خصوصی یا سرمایه‌گذاری جمعی مانند فروش توکن یا مبانی پروتکل در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

روش دوم :
 فراگیران با بررسی نمونه‌های خاص از موارد استفاده از بلاک چین در صنایع و لنزهای مختلف، از جمله مدل‌های تجاری و معیارهای کسب‌وکار، نحوه کسب درآمد از موارد استفاده خاص با استفاده از مدل‌های تجاری سنتی یا جدید و مدل‌های کسب‌وکار نوظهور، و چگونگی تغییر گسترده‌تر به دیجیتالی‌سازی و استفاده از نرم‌افزار منبع باز در صنایع مختلف، فرصت اجرای پروتکل‌های بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال را به عنوان یک مزیت استراتژیک تسریع می‌کند.

روش سوم :
 فراگیران با بررسی مختلف که جامعه جهانی بلاک چین و نقش‌های مربوطه، انگیزه‌ها، پویایی سازمانی، پویایی رقابتی بین کاربران، و تمایز بین بخش‌های مختلف نوظهور را تشکیل می‌دهند. درک درستی از اکوسیستم فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال بدست خواهند آورد. این صنعت یادگیرندگان همچنین بررسی خواهند کرد که چگونه فناوری بلاک چین می تواند در طیف گسترده‌ای از موارد استفاده از جمله ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال، حاکمیت، اجماع، تغییرناپذیری و تضمین‌های مختلف دیگری که می‌تواند توسط برنامه های بلاک چین عمومی و خصوصی ارائه شود، اعمال شود.

در روش چهارم :
 یادگیرندگان چگونگی تاثیر اوراق بهادار، داده ها، حریم خصوصی، قوانین ضد اعتماد و مالیات بر استفاده از فناوری بلاک چین را بررسی خواهند کرد. آنها مناظر نظارتی فناوری بلاک چین را در نقاط مختلف بازار ارز دیجیتال بررسی خواهند کرد و یاد خواهند گرفت که با این فناوری جدید به فرصت‌ها و چالش‌های حاکمیتی محیطی، اجتماعی و شرکتی بپردازند. فراگیران همچنین برخی از چالش‌های سازمانی منحصربه‌فرد را با اتخاذ این فناوری و مدل‌های عملیاتی جدید در انواع مختلف محیط‌های راه‌اندازی، شرکتی و سازمانی بررسی خواهند کرد.

روش پنجم :
 فراگیران مزایا و خطرات وارد کردن فناوری بلاک چین را به یک سازمان ارزیابی می‌کنند و یک مورد تجاری را برای برنامه‌های بلاک چین ترسیم می‌کنند. شرکت‌کنندگان زبان و اصطلاحات کلیدی مرتبط با این مدل‌های کسب‌وکار جدید و نحوه بیان مؤثر یک مورد تجاری را با استفاده از ملاحظات مالی، عملیاتی، چشم‌انداز رقابتی و برند یاد خواهند گرفت. فراگیران همچنین با یک چارچوب مورد تجاری آشنا می‌شوند و در مورد نحوه بیان ایده‌های خود برای تصمیم گیرندگان راهنمایی می شوند. این ماژول همچنین انواع مختلف تامین مالی و تامین مالی موجود برای پروژه‌ها و کسب‌وکارهای متمرکز بر بلاک چین، از جمله سرمایه‌گذاری خطرپذیر، کمک‌های مالی از بنیادهای پروتکل بلاک چین، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شرکتی، و حمایت نهادی از دولت‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های فراملی را بررسی می‌کند.

روش ششم :
 فراگیران این فرصت را خواهند داشت تا برخی از کاربردهای مرزی فناوری بلاک چین، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض) و اقتصاد خالق، دولت ها و CBDC ها و همچنین ایده‌های باطنی مانند شهرت را بررسی کنند. بازارها، بازار ارز دیجیتال و DAO (سازمان های مستقل توزیع شده). این بخش همچنین برخی از راه‌هایی را که یادگیرندگان می‌توانند در جامعه جهانی بلاک چین مشارکت بیشتری داشته باشند، نشان می‌دهد و ابزارها، منابع و مراجعی را که دانش‌آموزان می‌توانند پس از برنامه به استفاده از آنها ادامه دهند، برجسته می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی