آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

با کیف پول سامورایی آشنا شوید؛ امنیت در کیف پول شما!


امروزه با پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها نیاز به ابزارهای این امر بیش از پیش احساس می‌شود به همین خاطر شرکت‌های مختلفی کیف پول‌های بسیاری طراحی و عرضه کرده‌اند که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌ فردی است.کیف پول سامورایی یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های امروزی است.
این کیف پول یک کیف پول موبایل مخصوص ارز دیجیتال بیت کوین است. این کیف پول امنیت و حریم خصوصی بسیار بالایی دارد. همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این کیف پول منحصر به فرد است. در ادامه قصدداریم به بررسی کامل کیف پول سامورایی بپردازیم و مزایا و معایب آن را بطور کامل بررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید تا از انتخاب این کیف پول برای معاملات خود مطمئن شوید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال تا حدودی شبیه به کیف پول واقعی است. هدف از استفاده از این کیف پول ذخیره، نگهداری، دریافت و پرداخت و جابه‌جایی دارایی است.
بطورکلی کیف پول دیجیتال نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که بر روی موبایل و کامپیوتر شخصی نصب و استفاده می‌شود. امروزه برخی از این کیف پول‌ها رایگان هستند اما برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه پرداخت کرد.

انواع کیف پول‌های دیجیتالی

امروزه کیف پول‌های دیجیتالی بسیاری وجوددارد که بطورکلی آن‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این سه دسته می‌پردازیم.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و یا آنلاین

برای استفاده از کیف پول‌های آنلاین باید آن‌ها را در سیستم خود نصب کنید. ادقت داشته باشید که این کیف پول‌ها در تلفن‌های همراه و کامپیوترهای شخصی نصب می‌شوند و از سیستم‌های اندروید، مک، ویندوز، آی‌اواس، لینوکس و... پشتیبانی می‌کنند.
جالب است بدانید که کیف پول‌های آنلاین مبتنی بر وب نامیده می‌شوند.  دلیل نامگذاری این کیف پول‌ها به این خاطر است که نیاز به نصب ندارند و به سادگی در سایت کیف پول می‌توان حساب ایجاد کرد و از آن استفاده کرد.
لازم به ذکر است که از کیف پول‌های موبایلی در شرایط ضروری استفاده می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

در کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توان کیف پول را فعال کرد و به نگهداری و خریدوفروش ارزهای دیجیتال پرداخت‌.
کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار هستند و امکان هک و نفوذ افراد سودجو در آن‌ها بسیار پایین و نزدیک صفر است، اما با این وجود خرید این کیف پول‌ها بسیار گران است. به همین خاطر افراد بسیار کمی را می‌توان پیداکرد که از این کیف پول‌ها استفاده می‌کنند.

کیف پول‌های کاغذی

امروزه برخی از وب‌سایت‌ها بستری را فراهم کرده‌اند که هر کاربر می‌تواند با مراجعه با آن کیف پول کاغذی خود را بسازد. در این کیف پول‌ها پس از ایجاد می‌توان به سادگی کلید خصوصی و آدرس کیف پول را پرینت گرفت تا در صورت نیاز در دسترس باشد.

نکات مهم در انتخاب کیف پول

کیف پول مناسب

 

امروزه شرکت‌های زیادی به طراحی و عرضه‌ی کیف پول‌های ارز دیجیتال مشغول هستند، به همین خاطر ضروری است که بیش از پیش در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دقت کرد تا بهترین آن را انتخاب کرد. در ادامه به بررسی دو پارامتر مهم در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان مناسب‌تر و منطقی‌تر انتخاب کرد.

امنیت

دقت داشته باشید که کیف پول انتخابی شما باید امن باشد، چراکه شما قصددارید سرمایه و دارایی خود را در آن قرار دهید و اگر اینگونه نباشد، احتمال از دست دادن سرمایه‌ی شما بسیار بالا خواهد رفت. فراموش نکنید که تمام امنیت یک کیف پول ارز دیجیتال توسط تیم سازنده‌ی آن تامین نمی‌شود. بلکه شما خود باید با فعال‌سازی قابلیت‌های امنیتی مختلف آن را بهبود ببخشید. از مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی یک کیف پول می‌توان به تایید دو هویتی، قابلیت ‌چندامضایی و... اشاره کرد.

اعتبار

فراموش نکنید کیف پول انتخابی شما باید معتبر باشد و تاریخچه‌ی خوبی با خود داشته باشد. برای اینکه از اعتبار یک کیف پول مطمئن شوید، می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید و نظرات کاربران مختلف را بخوانید. همچنین تعداد کاربرانی که از کیف پول استفاده می‌کنند نیز می‌توانید اعتبار یا عدم اعتبار آن را به خوبی نشان دهند.

کیف پول سامورایی مناسب چه افرادی است؟

کیف پول سامورایی کاملا مناسب برای افرادی است که ناشناس‌بودن و امنیت برایشان بسیار مهم است. جالب است بدانید که تیم سازنده این کیف پول کاملا ناشناس است. البته سمت دیگر این ماجرا نیز جالب است، چراکه این کیف پول به دلیل ناشناس‌بودن برای مجرمان کاملا مناسب است.
دقت داشته باشید که در کشورهایی که استفاده و خریدوفروش ارز دیجیتال بیت کوین ممنوع بوده و اگر از آن‌ها استفاده کنید، مجبور به پرداخت جریمه می‌شوید، کیف پول سامورایی کاملا مناسب است.
احتمالا می‌دانید که کار با کیف پول های مختلف در ابتدا برای افراد تازه‌کار و مبتدی کمی سخت و پیچیده است، اما رابط کاربری کیف پول سامورایی بسیار ساده بوده، به همین جهت افراد می‌توانند تا زمانی که به این کیف پول مسلط نشده‌اند، به سادگی از آن استفاده کنند و سردرگم نشوند.
نکته‌ی مهم در رابطه با کیف پول سامورایی این است که این کیف پول، کیف پول سخت‌افزاری نیست، به همین خاطر برای ذخیره مقادیر زیاد بیت کوین مناسب نیست اما برای انتقال بیتکوین بصورت ناشناس کاملا مناسب است. بطورکلی کیف پول سامورایی بهترین گزینه برای افرادی است که به حریم خصوصی و امنیت بسیار اهمیت می‌دهند.

امکانات امنیتی کیف پول سامورایی

کیف پول سامورایی یکی از کیف پول‌های بسیار امن بوده که کاربران می‌توانند با برنامه ناشناس بودن خود را تضمین کنند و یا برنامه‌های بسیاری نظیر؛ Whirlpool Stowaway, Ricochet, Stonewallex2,PayNymsو... حریم خصوصی خود را تامین کنند.
لازم به ذکر است که تنها کیف پولی که پلتفرم BIP47 را تاکنون پیاده‌سازی کرده است، کیف پول سامورایی است.

ویژگی‌های کیف پول سامورایی

کیف پول سامورایی یکی از پیشرفته‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری شده است. این کیف پول دارای ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کارمزدهای انتقال پویا

سرعت انجام تراکنش در کیف پول سامورایی بسیار بالا است، اما اگر قصد داشته باشید که این سرعت سریع‌تر شود، می‌توانید کارمزد بیش‌تری پرداخت کنید. البته فراموش نکنید نرخ افزایش کارمزد کاملا استاندارد است.

تراکنش‌های خصوصی

همانطور که گفتیم کیف پول سامورایی بر امنیت و حریم خصوصی هرکاربر تاکید بسیار زیادی دارد، به همین خاطر برای هر تراکنش آدرس جدیدی به شما داده می‌شود تا به این ترتیب از اطلاعات و داده‌های شما محافظت شود.
پشتیبانی از Torو VPN از دیگر ویژگی‌های مهم کیف پول سامورایی این است که این کیف پول از Tor و VPN پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند معاملات و تراکنش‌های خود را بصورت ناشناس انجام دهند. لازم به ذکر است که این ویژگی در کشورهای تحریم شده مانند کشور عزیزمان بسیار مفید است.

سگویت چیست؟

Segregated Witness که به اختصار Segwit نامیده می‌شود، یک طرح بهبود بیت کوین است. هدف از اجرا و پیاده‌سازی این طرح رفع دو مشکل بزرگ بود که عبارت است از؛ فراهم کردن بستری جهت محافظت از انعطاف‌پذیری و افزایش ظرفیت بلاک در شبکه بلاک‌چین بیت کوین.
جالب است بدانید که تیم پیشنهاددهنده و توسعه‌دهنده‌ی سگویت همان تیم توسعه دهنده‌ی سگویت است.

امنیت کیف پول سامورایی

کیف ول سامورایی

 

همانطور که گفتیم کیف پول سامورایی یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود است. در این کیف پول تراکنش‌ها بطور کامل مخفی می‌ماند و امکان ردیابی و پیگیری آن‌ها نیست. البته این ویژگی بستری مناسب برای فعالیت سواستفاده‌گران و هکرها نیز فراهم می‌کند.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید از کیف پول سامورایی استفاده کنید، تنها برای خریدوفروش بیت کوین‌های خود از آن استفاده کنید و این زمان را به کم‌ترین میزان ممکن برسانید و برای ذخیره و نگهداری بیت کوین‌های خود به سراغ کیف پول‌های معتبرتری بروید.
از دیگر قابلیت‌های امنیتی کیف پول سامورایی این است که می‌توان با استفاده از تنظیمات داخلی آن برنامه کیف پول را بطورکامل از لیست برنامه‌ها مخفی کرد تا هیچ‌کس متوجه وجود این کیف پول نشود.

مزایا و معایب کیف پول سامورایی

کیف پول سامورایی دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کیف پول سامورایی

همانطور که گفتیم کیف پول سامورایی امنیت بسیار بالایی دارد و این مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت این کیف پول است. همچنین در این کیف پول می‌توان تراکنش‌ها را بصورت محرمانه و ناشناس انجام داد، به این صورت هیچ‌کس متوجه آن‌ها نخواهد شد. از دیگر مزیت‌های این کیف پول این است که به سادگی مخفی می‌شود و هیچ‌کس متوجه آن نخواهدشد.

معایب کیف پول سامورایی

بستر کیف پول سامورایی کاملا مناسب برای افراد کلاه‌برداری‌ و هکرها است. همچنین این کیف پول تنها برای پلتفرم‌های تلفن همراه توسعه یافته و درحال حاضر متاسفانه بر روی کامپیوترهای شخصی قابل نصب و استفاده نیست.

دانلود کیف پول سامورایی

همانطور که گفتیم این کیف پول در حال حاضر تنها بر روی تلفن‌های همراه و سیستم عامل‌های اندروید قابل نصب و استفاده است. برای دانلود این کیف پول تنها کافی است که به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید و با جست‌وجو نام این کیف پول آن را نصب نمایید.

نحوه استفاده از کیف پول سامورایی

پس از آنکه کیف پول سامورایی را بر تلفن همراه خود نصب و اجرا کردید، نیاز به ارسال و دریافت پیامک است. این دسترسی به این خاطر انجام می‌گیرد که در صورت گم‌شدن یا دزدیده شدن کیف پول امکان استفاده از آن نباشد. اگر قصد دارید که از این قابلیت استفاده نکنید تنها کافی است که بر روی گزینه‌ی Start New Wallet کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.
در این مرحله ضروری است که برای کیف پول خود یک رمز عبور انتخاب کنید. فراموش نکنید این رمز بسیار مهم بوده، به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که آن را ذخیره کنید و در جای امن نگهداری کنید. پس از انتخاب رمزعبور بر روی گزینه‌ی Next کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید. دقت داشته باشید که در حین انتخاب گذرواژه برنامه به شما یادآوری می‌کند که اگر آن را گم کردید یا اینکه آن را فراموش کردید، هیچ کمکی به شما نمی‌تواند کند.
 
حال در این مرحله هم باید یک کمپین جدید ۵تا۸  رقمی برای کیف پول خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این رمز هربار که وارد نرم‌افزار کیف پول می‌شوید از شما درخواست می‌شود. در مرحله‌ی بعد نیز باید این کد را مجدد وارد کنید تا تایید شود. پس از انتخاب رمز بر گزینه‌ی Next کلیک کنید.
در این مرحله نیز کیف پول به شما یک عبارت۱۲ کلمه‌ای نشان می‌دهد که همان عبارت بازیابی است. این عبارت را یادداشت کنید و نزد خود نگهداری نمایید تا اگر کیف پول خود را گم کردید یا با مشکلی مواجه شدید، به راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید.
 فراموش نکنید هرکسی که به این عبارت دسترسی یابد، به کیف پول شما دسترسی پیدا خواهد کرد. در مرحله‌ی بعد می‌توانید شناسه‌ی PayNym را با تصویر و نام منحصربه‌فردی بسازید. البته این قابلیت کاملا اختیاری بوده و می‌توانید آن را انجام ندهید.
لازم به ذکر است که از قسمت‌های تعبیه شده در بخش PayNym می‌توانید برای ارسال، دریافت و اضافه کردن دوستانتان اضافه کنید.

چگونگی ارسال ارز دیجیتال در کیف پول سامورایی

برای اینکه بتوانید مقدار مشخصی ارز دیجیتال از کیف پول خود به کیف پول شخص دیگری ارسال کنید، تنها کافی است که بر روی + که در پایین صفحه قراردارد کلیک کنید. در آیتم‌های نمایش داده شده بر روی Send کلیک کنید. حال در مرحله باید اطلاعات خواسته‌شده مانند آدرس مقصد، مقدار ارز دیجیتال ارسالی و... را وارد کنید و بر روی گزینه‌ی Review Transaction کلیک کنید.
فراموش نکنید در هربار ارسال یا دریافت ارز دیجیتال بیتکوین، کیف پول سامورایی یک آدرس جدید به شما ارائه می‌دهد و این همان امنیت فوق‌العاده‌ی این کیف پول است که بارها از آن سخن گفتیم. همچنین دقت داشته باشید که این کیف پول از هر دو نوع آدرس سگویت( bech32و P2SH) پشتیبانی می‌کند.
دقت داشته باشید که برخی از سرویس‌های متمرکز مانند لوکال، بیت کوینز، کوین بیس، شیپ‌شیفت و... منشأ تمام تراکنش‌های بیت کوین را باتوجه به ۴ تراکنش آخر آن می‌سنجند و اگر بیت کوین‌های ارسالی به آدرس‌های لیست سیاه فرستاده شده باشند، تمام دارایی شما را مسدود می‌کنند. در این شرایط قابلیت Ricochet به کمک شما می‌آید و از این اتفاق جلوگیری می‌کند. چرا که این قابلیت با افزودن هاب‌های بیش‌تر میام مقصد و مبدأ تاریخچه تراکنش‌ها را بطور مرتب به‌روزرسانی می‌کند.

چگونگی دریافت ارز دیجیتال در کیف پول سامورایی

شما در صورتی می‌توانید از شخص دیگری بیت کوین دریافت کنید که آدرس خود را برای آن بفرستید. برای به دست آوردن آدرس نیز تنها کافی است که بر آیکون + که در انتهای صفحه‌ی کیف پول سامورایی قراردارد کلیک کنید. حال در این مرحله از میان آیتم‌‌های نمایش داده شده گزینه‌ی Receive را لمس کنید. حال با یک بارکد و آدرس مواجه می‌شوید که می‌توانید هریک از آن را برای مخاطب خود ارسال کنید و ارزهای دیجیتال را دریافت نمایید.
چگونگی تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از کیف پول سامورایی
به سمت راست صفحه کیف پول خود نگاه کنید، بر روی سه نقطه کلیک کنید. اگر قصددارید که با استفاده از عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی که در هنگام ساخت کیف پول دریافت کرده‌اید، کیف پول خود را بازیابی کنید تنها کافی است که بر روی Import  External Walletکلیک کنید و در صفحه‌ی جدید ۱۲ کلمه را به ترتیب وارد کنید.
و اگر قصد دارید که بک‌آپ ذخیره شده در تلفن همراه خود را بازیابی کنید باید بر روی گزینه‌ی Import Samourai backup کلیک کنید و رمزعبور خود که در هنگام ساخت کیف پول انتخاب کرده‌اید را وارد کنید.

جمع بندی

در مطالب فوق به بررسی کیف پول سامورایی، مزایا و معایب و ویژگی‌های آن پرداختیم. همچنین چگونگی نصب و استفاده از آن را به طور کامل توضیح دادیم.
کیف پول سامورایی یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی موجود در بازار است که قابلیت ارسال و دریافت تراکنش‌ها را بصورت ناشناس و کاملا محرمانه برای تمام کاربران خود فراهم کرده است. این کیف پول با بستر ناشناس خود متاسفانه برای کلاهبرداران و سواستفاده‌گران نیز کاملا مناسب است و این نکته نقطه ضعف کیف پول سامورایی است. امروزه گزارش‌های زیادی مبنی بر سواستفاده کلاهبرداران از این کیف پول وجود دارد. البته دقت داشته باشید که اگر بیت کوین های خود را برای کوتاه‌ مدت به منظور معامله یا خرید و فروش در این کیف پول نگهداری کنید، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد و چه بسا این امر برای شما سودده نیز خواهد بود. اما برای ذخیره‌ی طولانی مدت این کیف پول انتخاب مناسبی نیست و ممکن است که تمام دارایی و سرمایه‌ی خود را از دست بدهید.
کیف پول سامورایی در حال حاضر تنها بر روی تلفن‌های همراه قابل نصب و استفاده است و تنها از سیستم عامل‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. البته تیم توسعه‌ دهنده این کیف پول این نوید را به کاربران خود داده‌اند که به زودی و در آپدیت‌های بعد این کیف پول در کامپیوترهای شخصی نیز قابل نصب و استفاده است و از سیستم عامل‌های مختلفی مانند مک، ویندوز، آی‌اواس و... پشتیبانی خواهد کرد.
به طور کلی می‌توان گفت کیف پول سامورایی کیف پولی کاملا امن است اما باید تمام جوانب ممکن و احتیاط‌های لازم را انجام داد. چراکه همانطور که گفتیم درصد زیادی از امنیت یک کیف پول بستگی به افرادی دارد که از آن کیف پول استفاده می‌کنند.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی