آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

آقای ارز دیجیتال

تریدر و محقق ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰


کیف پول دیجیتال متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های گرم است که بر روی کروم و فایرفاکس قابل دسترسی است و از سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این کیف پول می‌توان اتریوم و توکن‌های ساخته ‌شده بر روی این بلاک‌چین را از طریق صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. در ادامه به بررسی دقیق کیف پول متامسک می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را بطور کامل بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کیف پول دیجیتال متامسک چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت متامسک نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که در قالب یک اپلیکیشن موبایل یا افزونه مرورگر وب به کاربران ارائه می‌شود.
اتریوم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های غیرمتمرکز در دنیا است که با هدف ساخت قرارداد هوشمند و ارزهای دیجیتال جدید توسط کاربران ایجاد شد. همانطور که می‌دانید یک ارز دیجیتال تا زمانی که به محبوبیت و اعتبار خوبی نرسد توسط صرافی‌های متمرکز نظیر؛ بایننس، کوین بیس و کوکوین فهرست نمی‌شود. در حال حاضر توکن‌های مختلف در ابتدا در صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر؛ یونی سواپ و پنکیک سواپ قرار می‌گیرند، درنتیجه این امر اگر معامله‌گران به موقع اقدام به خرید کنند بدون شک سود بسیار بالایی به دست خواهند آورد.
  کیف پول دیجیتال متامسک یکی از بهترین کیف پول‌ها برای اتصال و کار با صرافی‌های غیرمتمرکز است.
شایان ذکر است که کیف پول دیجیتال متامسک توسط آرون دیویس و دن فینلای در سال ۲۰۱۶ توسعه پیدا کرد. البته تیم توسعه این کیف پول بسیار گسترده است و از چند متخصص حوزه کریپتوکارنسی شامل جیمز مورائو، کریستین جرین و فرانکی پنگیلینان تشکیل شده است. این کیف پول تنها یک کیف پول ذخیره ارزهای دیجیتال نیست و به دلیل اتصال آن به دو صرافی ارز دیجیتال کوین بیس و شیپ شیفت بستری جهت خرید، فروش و تبدیل رمزارزهای مختلف فراهم می‌کند.
کیف پول ارز دیجیتال متامسک یک کیف پول متن‌باز است، به همین خاطر همه کاربران می‌توانند کد منبع آن را مشاهده نمایند. همانطور که گفتیم کیف پول متامسک در دسته کیف پول‌های متن‌باز قرار می‌گیرد، درنتیجه این امر توسعه‌دهندگان برجسته در هر کجای دنیا می‌توانند در توسعه و ایمن نگه‌داشتن آن نقش داشته باشند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های کیف پول دیجیتال متامسک

کیف پول دیجیتال متامسک

رابط کاربری جذاب و زیبا

کیف پول دیجیتال متامسک رابط کاربری جذاب و بسیار زیبایی دارد، به همین خاطر تمام کاربران ازجمله کاربران تازه‌کار و مبتدی می‌توانند از آن استفاده کنند و با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

زبان‌های مختلف

کیف پول ارز دیجیتال یک پروژه غیرمتمرکز جهانی است که در سراسر دنیا وجود دارد، درنتیجه این امر این کیف پول از بیش از ۱۸ زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند.

نگهداری توکن‌های غیرمثلی

کیف پول متامسک علاوه بر نگهداری کلیدهای خصوصی قابلیت ذخیره و نگهداری توکن‌های غیرمثلی را نیز دارد.

پشتیبان‌گیری و بازیابی

همانطور که گفتیم متامسک یک کیف پول ارز دیجیتال است و می‌توان با استفاده از آن بازیابی و پشتیبان‌گیری اطلاعات را به سادگی انجام داد.
لازم به ذکر است که هنگام راه‌اندازی کیف پول متامسک یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما با استفاده از آن در هر زمان که مشکلی برای دستگاه‌ها پیش آید به اطلاعات خود دسترسی خواهید داشت.

کارمزد سفارشی

در کیف پول متامسک کاربران می‌توانند میزان کارمزد گس را بصورت دستی و به سادگی تعیین کنند.

صرافی درون برنامه‌ای

در کیف پول ارز متامسک یک صرافی داخلی وجود دارد، به همین خاطر کاربران بدون نیاز به مراجعه به صرافی ارز دیجیتال می‌توانند خریدوفروش و تبادل ارز دیجیتال اتریوم و توکن‌های مبتنی بر این شبکه را به سادگی انجام دهند.

ارتباط با کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول دیجیتال متامسک می‌تواند با کیف پول‌های سخت‌افزاری مختلف نظیر؛ ترزور، لجر و... به سادگی ارتباط برقرار کند.

مرورگر Dapp

با استفاده از این مرورگر کیف پول دیجیتال متامسک به سادگی می‌توان با دیفای، صرافی‌های غیرمتمرکز، شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز و بازارهای خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی تعامل داشت.

کیف پول دیجیتال متامسک از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که گفتیم کیف پول متامسک از اتریوم و توکن‌های مبتنی بر این شبکه پشتیبانی می‌کند. اما به این نکته دقت داشته باشید که این کیف پول از توکن‌های هفت شبکه دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:
•    بایننس اسمارت چین
•    پالیگان
•    رینکبی
•    آولانچ
•    کوان
•    گوارلی
•    راپستن

مزایا و معایب کیف پول دیجیتال متامسک

کیف پول متامسک مزایا و معایب بسیاری دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای کیف پول دیجیتال متامسک

مهم‌ترین مزایای کیف پول متامسک عبارتند از:

متن‌بازبودن

همانطور که گفتیم کیف پول متامسک نوعی کیف پول متن‌باز است، به همین خاطر کد منبع آن به سادگی در اختیار تمام افراد دارای اینترنت قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی وجود ندارد.ذجالب است بدانید که افراد در صورت داشتن دانش و علم کافی می‌توانند نسخه‌ای آزمایشی از این کیف پول را همراه با قابلیت‌های اضافی برای خود ایجاد کنند.
همانطور که می‌دانید پروژه‌های متن‌باز در اختیار با انحصار یک شبکه خاص نیستند، درنتیجه این امر پیش‌برد آن‌ها توسط یک نفر انجام نمی‌گیرد و توسط تعداد بسیار زیادی از کاربران اداره می‌شود. درنهایت می‌توان گفت که یک باگ با مشکل در این کیف پول به سرعت رفع و حل می‌شود.

تنظیمات HD

کاربران کیف پول متامسک با استفاده از تنظیمات HD می‌توانند از حساب‌های خود پشتیبان تهیه کنند. تهیه حساب پشتیبان در این کیف پول توسط عبارت بازیابی انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که با استفاده از این اکانت می‌توان حساب کاربری گمشده را نیز به سادگی بازگرداند.

رابط کاربری ساده

پس از نصب کیف پول متامسک استفاده و کار با آن بسیار ساده است. ویژگی‌های این کیف پول نیز به شکل واضح و شفاف ارائه می‌شوند. بطورکلی می‌توان گفت که ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال مختلف با استفاده از این کیف پول برای تمام کاربران حتی کاربران مبتدی یا تازه‌کار بسیار ساده و آسان است و با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

ذخیره‌سازی داخلی کلید

در حال حاضر برخی از عرضه‌کنندگان کیف پول کلیدها را بر روی سرورهای خود ذخیره می‌کنند. اما در کیف پول دیجیتال متامسک کلیدها تنها بر روی مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند و هیچ گونه سروری از راه دور به آن‌ها دسترسی ندارد، درنتیجه این امر کاربران کنترل بسیار بیش‌تری بر روی کلیدهای عمومی و خروجی خود دارند.

انجمن

کیف پول دیجیتال متامسک بخش مهم و بزرگی از جامعه اتریوم به شمار می‌آید. در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر فعال و ۴۰ هزار فالور در توییتر دارد.

معایب کیف پول دیجیتال متامسک

مهم‌ترین معایب کیف پول متامسک عبارتند از:

دسترسی مرورگر

همانطور که گفتیم کیف پول متامسک یک کیف پول امن است و به اطلاعات و داده‌های کاربران دسترسی ندارد. اما خوب است بدانید که با استفاده از مرورگری که بر روی آن نصب می‌شود به سادگی می‌توان اطلاعات کاربران را به دست آورد. البته این اطلاعات شامل کدهای خصوصی کاربران نیست و تنها داده‌هایی در رابطه با زمان ورود و خروج کاربران و نحوه استفاده از اپلیکیشن است.

امنیت

همانطور که می‌دانید کیف پول‌های آنلاین یا گرم به دلیل اتصال به اینترنت نسبت به کیف پول‌های سرد یا آفلاین امنیت بسیار کم‌تری دارند و هکرها و مهاجمان به سادگی می‌توانند به آن‌ها دسترسی یابند و به این ترتیب دارایی‌های کاربران را در دست گیرند. کیف پول دیجیتال متامسک نیز یک کیف پول آنلاین است و خطرهای ذکرشده در رابطه با آن نیز صادق هستند.

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین کیف پول های ارز هلیوم

امنیت کیف پول دیجیتال متامسک

پیش از هرچیزی به این نکته دقت داشته باشید که کیف پول دیجیتال متامسک تا به حال مورد هک قرار نگرفته است و هیچ گزارشی در رابطه با این امر ثبت نشده است. کدهای این کیف پول متن‌باز بطور مداوم توسط مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان قوی به روزرسانی می‌شوند و با عبارت بازیابی می‌توان آن را به سادگی بازگرداند.
لازم به ذکر است که حملات فیشینگ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تهدیدات موجود برای کیف پول‌های گرم نظیر کیف پول دیجیتال متامسک است. در این نوع حملات هکرها اطلاعات شخصی کاربران نظیر؛ نام کاربری و رمزعبور آن‌ها را می‌دزدند و به این ترتیب دارایی‌های کاربران را برداشت می‌کنند.
درنهایت جهت کاهش ریسک حملات فیشینگ پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام ساخت تراکنش در کیف پول متامسک تنها از یک تب استفاده کنید و در زمان عدم استفاده آن را قفل نمایید.

کارمزد کیف پول متامسک چقدر است؟

در کیف پول دیجیتال متامسک تراکنش‌ هر شبکه با توجه به وضعیت شبکه اتریوم بصورت پیش‌فرض مشخص می‌شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران می‌توانند به سادگی کارمزدهای گس را تغییر دهند.
این نکته را فراموش نکنید که سرعت پردازش تراکنش کارمزدهای تراکنش را تعیین می‌کند. به این معنا که هرچه میزان کارمزد یک معامله بیش‌تر باشد زمان تأیید تراکنش نیز سریع‌تر است و بالعکس.

اضافه‌کردن افزونه متامسک به مرورگر کروم

همانطور که گفتیم در حال حاضر کیف پول دیجیتال متامسک از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و... پشتیبانی می‌کند و بر روی این سیستم‌ها قابل نصب و استفاده است. در ادامه به بررسی دقیق و کامل چگونگی اضافه‌کردن کیف پول متامسک بر روی مرورگر کروم می‌پردازیم. البته به این نکته دقت داشته باشید که نحوه نصب این کیف پول بر روی دیگر مرورگرها نیز به همین صورت است و تفاوتی ندارد.
۱_ در این مرحله به وب‌سایت رسمی کیف پول متامسک مراجعه کنید و مرورگر موردنظر خود را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Install کلیک کنید تا صفحه دانلود برای شما باز شود.
۲_ در این مرحله بر روی گزینه Add to chrome و سپس Add extension کلیک کنید تا عملیات نصب و اضافه‌کردن افزونه با موفقیت انجام گیرد.
۳_ در این مرحله برای کیف پول خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید.
۴_ حال بر روی گزینه Get started و سپس گزینه Create a Wallet  کلیک نمایید تا به یک صفحه جدید هدایت شوید و بتوانید برای کیف پول دیجیتال خود یک پسورد مشخص کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله شما باید با قوانین و شرایط کیف پول متامسک نیز موافقت نمایید.
۵_ در این مرحله لیستی از ۱۲ کلمه به شما نشان داده می‌شود که همان سید شما است و در صورت فراموشی رمزعبور می‌توانید کیف پول دیجیتال خود را با آن بازیابی کنید. لازم به ذکر است که این عبارت از نظر امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را در اختیار دیگر افراد قرار دهید. فراموش نکنید که هر فرد با داشتن عبارت سید می‌تواند به ارزهای دیجیتال کاربران دسترسی‌ داشته باشد.
۶_در مرحله آخر اضافه‌کردن  افرونه متامسک به مرورگر کروم باید عبارت بازیابی را به ترتیبی که به شما ارائه داده شده است وارد و تایید کنید. حال کیف پول متامسک آماده استفاده است.

آموزش نصب اپلیکیشن کیف پول دیجیتال متامسک

نصب کیف پول دیجیتال متامسک

پیش از هرچیزی به این نکته دقت داشته باشید که رابط کاربری اپلیکیشن متامسک کاملا شبیه به افزونه مرورگر وب است. در ادامه به بررسی چگونگی نصب اپلیکیشن کیف پول متامسک بر روی موبایل می‌پردازیم.
در ابتدا اپلیکیشن متامسک را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود یا نصب نمایبد. حال بر روی گزینه Get started کلیک نمایید و گزینه Create a wallet را انتخاب نمایید. در این مرحله برای کیف پول خود باید یک رمزعبور انتخاب نمایید. عبارت ۱۲ رقمی را یادداشت و در یک مکان امن نگهداری کنید. حال عبارت دوازده رقمی را وارد و تأیید بگیرید.

حال شما می‌توانید از کیف پول متامسک به‌عنوان ابزاری جهت نگهداری رمزارزها و اتصال به شبکه‌های مختلف بلاکچین استفاده نمایید.

آموزش اضافه‌کردن رمزارز به کیف پول دیجیتال متامسک

حال که کیف پول متامسک را بر روی رایانه یا تلفن همراه خود نصب کردید دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما به سادگی می‌توانژد رمزارزهای خود را به سادگی از یک صرافی ارز دیجیتال به آن منتقل نمایید. در ادامه به بررسی چگونگی این امر می‌پردازیم.
۱_ در ابتدا برنامه متامسک را باز نمایید و در سمت راست بالای مرورگر خود بر روی نماد افزونه کلیک نمایید.
۲_ آدرس عمومی کیف پول دیجیتال شما در بخش بالایی و وسط صفحه برنامه قرار دارد. بر روی آن کلیک نمایید تا این آدرس کپی شود.
۳_ آدرس عمومی خود را در پلتفرمی که از آن جهت ارسال رمزارزها استفاده می‌نمایند Paste کنید و درنهایت با شرایط و قوانین موافقت نمایید و بر روی دکمه Send کلیک کنید.
۴_ درنهایت توکن‌های اتر یا توکن‌های مبتنی بر این شبکه پس از پردازش به کیف پول متامسک شما منتقل می‌شوند.

آموزش ارسال رمزارز با کیف پول دیجیتال متامسک

اگر شما هم قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را از متامسک به یک کیف پول سخت‌افزاری منتقل و بصورت آفلاین نگهداری کنید، مراحل زیر را باید انجام دهید:
۱_ بر روی افزونه مرورگر متامسک در سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید.
۲_ ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را  دارید از کیف پول متامسک خود انتخاب نمایید.
۳_ حال بر روی گزینه Send کلیک نمایید و آدرس کیف پول دیجیتالی که قصد ارسال رمزارزها به آن دارید را وارد نمایید تا کیف پول پیدا و تأیید شود.
۴_ مبلغ و کارمزد مورد نظر را وارد نمایید. فراموش نکنید که هرچه کارمزد بالاتری انتخاب کنید تراکنش شما سریع‌تر پردازش خواهد شد. بر روی گزینه Next کلیک نمایید.
۵_ تراکنش را تأیید نمایید و پس از اطمینان از درستی اطلاعات بر روی گزینه Confirm کلیک نمایید.

آموزش بازیابی کیف پول دیجیتال متامسک

همانطور که گفتیم عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی تنها راه و روش بازیابی کیف پول دیجیتال متامسک است. حتماً این عبارت را در یک جای امن نگهداری و از اشتراک آن با دیگر افراد خودداری نمایید.
فراموش نکنید که بلافاصله پس از آنکه یک فرد به عبارت بازیابی شما دسترسی یابد به حساب کاربری شما به راحتی می‌تواند وارد شود.
دذ حال حاضر بازیابی کیف پول متامسک و کلیدهای خصوصی با استفاده از عبارت بازیابی به دو روش انجام می‌گیرد که عبارتند از:
بازیابی حساب برای نصب اپلیکیشن یا افزونه بر روی دستگاه جدید
اگر قصد دارید کیف پول دیجیتال متامسک خود را بر روی یک دستگاه جدید نصب نمایید به جای کلیک بر روی گزینه Create a wallet  گزینه Import Wallet   را انتخاب نمایید. همچنین اگر قصد دارید کیف پول خود را بر روی اپلیکیشن موبایل نصب نمایید تنها کافی است که بر روی گزینه Import Using secret Recovery Phrase  کلیک کنید.
حال عبارت ۱۲کلمه‌ای بازیابی را وارد نمایید و از دستورالعمل‌ها پیروی نمایید.

بازیابی حساب در اپلیکیشن یا افزونه فعلی

از منوی بالا سمت راست گزینه Lock را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Import using secret Recovery Phrase کلیک نمایید. حال عبارت بازیابی را وارد نمایید و یک پسورد جدید برای حساب خود تعیین کنید.
درنهایت بر روی گزینه Restore کلیک نمایید.

آموزش ساخت حساب دوم در کیف پول دیجیتال متامسک

اگر قصد دارید در کیف پول متامسک حساب دیگری باز کنید باید مراحل زیر را طی کنید:
در ابتدا بر روی آیکون بالا سمت راست صفحه کلیک نمایید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. حال در این صفحه بر روی گزینه Create Account  کلیک نمایید‌. در این مرحله صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در فیلد مشخص‌شده نام حساب خود را باز نمایید و درنهایت بر روی گزینه Create کلیک کنید.

نحوه اتصال کیف پول دیجیتال متامسک به کیف پول‌های سخت‌افزاری

همانطور که گفتیم شما می‌توانید کیف پول متامسک خود را به یک کیف پول سخت‌افزاری متصل کنید. برای این امر در ابتدا کیف پول سخت‌افزاری خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید. حال کیف پول متامسک را باز کنید و بر روی عکس پروفایل خود کلیک نمایید.
در این مرحله باید بر روی گزینه Connet Hardware Wallet کلیک کنید تا دو کمپانی معروف ساخت کیف پول‌های سخت‌افزاری برای شما نمایش داده شوند. با در نظر داشتن کیف پول سخت‌افزاری خود کمپانی موردنظر را انتخاب نمایید. درنتیجه این امر مراحل راه‌اندازی را طی نمایید تا کیف پول متامسک شما به کیف پول سخت‌افزاری اتصال یابد.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی کیف پول متامسک و نحوه خرید رمزارزهای مختلف از صرافی ارز دیجیتال و انتقال به این کیف پول پرداختیم.
همانطور که گفتیم متامسک یکی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های دیجیتال است که رابط کاربری ساده و بسیار جذابی دارد و تمام کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. فراموش نکنید که این کیف پول علاوه بر اتریوم و توکن‌های مبتنی بر این شبکه از ارزهای دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. کیف پول دیجیتال متامسک علاوه بر ذخیره و نگهداری توکن‌های مختلف توانایی استیکینگ ارزهای دیجیتال را نیز دارد.

 

مرجع: coingape

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی